Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 6:38 am Temat postu: 2.0 OHC + 16KM |
|
|
bierzemy standardowy silnik 2.0 ohc efi 100KM.
wywalamy katy i wspawujemy rurke - koszt 30zl, wywalamy recyrkulacje spalin ( dziury mozna zaslepis srobami lub zaspawac ), zakladamy kompa od 2.0iS lub wgrywamy soft z tego kompa ( koszt tych operacji nie powinien przekroczyc 150zl ) i uzyskujemy + 16KM za rozsadna cene. prrawda jakie to tanie i proste . _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 6:41 am Temat postu: |
|
|
No i teraz konia z rzędem/gumowym / kto rozpozna kompa od IS-a _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 7:28 am Temat postu: |
|
|
oooojjjj ale macie problemy. glowica, komp, najlepiej wyjac z jakiejs iS-ki. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 7:41 am Temat postu: |
|
|
tylko ze iS ma stopien sprezania 9.2 a wersja 100KM ma 8.5
Z tego co slyszalem to roznica jest w tlokach a nie w glowicy - trzeba planowac glowice albo tloki wymienic zeby bylo 115KM _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pirania SierraFan Admin
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7647 Skąd: Zielona Góra/Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 8:23 am Temat postu: |
|
|
Cieniu, wgrasz taką mapę ? _________________ R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 9:10 am Temat postu: |
|
|
Pirania napisał: | Cieniu, wgrasz taką mapę ? |
nie zajmuje sie takimi rzeczami, ale u nas specow od tego jak mrowkow. popytaj w GMS, diagtronic, V-tech i inni.
jezeli Tcharec w oparciu o fachowa lekture twierdzi ze to min kwestia glowicy no to zmieniam troszecze opis. albo moze nie. bo warto taka wesje tez sprawdzic. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Wto Mar 15, 2005 9:20 am Temat postu: |
|
|
P...dolenie o Szopenie z tym wgrywaniem,by cosik wgrać to trzeba to coś mieć a to nie koniec zabawy wcale.
Wolałbym czytać o projektach zrealizowanych.
Znasz kogoś kto ma mapy wtrysku ?Bo jeżeli nie to należałoby je napisać nieprawdaż? _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Mar 16, 2005 8:59 am Temat postu: |
|
|
hydrowir napisał: | 1-Znasz kogoś kto ma mapy wtrysku ?Bo jeżeli nie to należałoby je napisać nieprawdaż ? |
napewno gdzies w arhiwach serwisow sa i mozna do nich dotrzec. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
xxxxx Arcyekspert
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1220 Skąd: Gotenhafen
|
Wysłany: Sro Mar 16, 2005 9:30 am Temat postu: |
|
|
Pirania napisał: | Cieniu, wgrasz taką mapę ? |
Do czego ????
Jesli myslisz o sterowniku z orginalnego DOHC to trzeba jeszcze scalaki powymieniac zeby wgrac nowy program jesli chcesz mocniejsze auto to poszukaj komp. od DOHC 125Ps ze scorpio ( jest napewno inny program ale sierra dziala na nim ) _________________ ......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
JiMNi Fan
Wiek: 23 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 204 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sro Mar 16, 2005 10:23 am Temat postu: |
|
|
a co konkretnie daje wywalenie recyrkulacji spalin? _________________ Sierra 2.0 było OHC EFI szczep na DOHC EFI LPG BRC BLOS sedan '89 CB Uniden510+Hustler |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sro Mar 16, 2005 10:31 am Temat postu: |
|
|
Cieniu wybacz ale myślenie magiczne u Ciebie przeważa na praktyką,w archiwach serwisów to można najwyżej flaszki puste znależć,
Kompa ABS 4x4 nie mogą u Forda zdiagnozować a Ty o mapach _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2005 5:22 am Temat postu: |
|
|
hydrowir napisał: | Cieniu wybacz ale myślenie magiczne u Ciebie przeważa na praktyką,w archiwach serwisów to można najwyżej flaszki puste znależć,
Kompa ABS 4x4 nie mogą u Forda zdiagnozować a Ty o mapach |
no niestety Hydro ja mam inne zdanie. pozatym jak juz wyzej pisalem sa firmy ktore konkretnie same pisza.
p.s. i czemu nadal szukasz zaczepki. vec. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2005 5:24 am Temat postu: |
|
|
ups. zmieniam post bo dwa razy wlecial.
no to jeszcze do Hydrowira sie zwroce. jezeli uwazasz ze droga jest niewlasciwa to moze zmienic wtrysk na gaznik.
plan glowicy, popodcinac zaworki, lekki zamach i 2x dellorto lub webery. czy to tez nic nie da co??? _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2005 6:18 am Temat postu: Re: 2.0 OHC + 16KM |
|
|
Cień napisał: | bierzemy standardowy silnik 2.0 ohc efi 100KM.
wywalamy katy i wspawujemy rurke - koszt 30zl, wywalamy recyrkulacje spalin ( dziury mozna zaslepis srobami lub zaspawac ), zakladamy kompa od 2.0iS lub wgrywamy soft z tego kompa ( koszt tych operacji nie powinien przekroczyc 150zl ) i uzyskujemy + 16KM za rozsadna cene. prrawda jakie to tanie i proste . |
troche dalej piszesz
Cień napisał: | no to jeszcze do Hydrowira sie zwroce. jezeli uwazasz ze droga jest niewlasciwa to moze zmienic wtrysk na gaznik.
plan glowicy, popodcinac zaworki, lekki zamach i 2x dellorto lub webery. czy to tez nic nie da co???
|
Nie w tym rzecz Cieniu. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja na to, ze silnik 2.0 OHC jest podatny na tuning. Nie jest to jednak tak proste i tanie jak napisales w pierwszym poscie.
Nie ma mozliwosci zeby odprezony silnik o mocy 100KM (stopien sprezania 8.5) po zalozeniu kompa o wersji 115KM (stopien sprezania 9.2)i wycieciu kata mial taka sama moc jak ten drugi.
Prawdopodobnie te silniki maja takie same glowice a roznia sie tlokami.
Jak chcemy uzyskac przyrost mocy trzeba by wymienic tloki albo obrobic glowice (tak wlasnie bedzie u mnie robione).
Przegranie programu do seryjnego kompa to nie jest takie latwe - pewnie prosciej bylo by jakas swinke wstawic i dobrze dostroic do silnika.
Jak bedzie z wymiana kompa to zobaczymy.
To ze z tego silnika mozna ponoc osiagnac ponad 200KM to juz inna sprawa. _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2005 6:32 am Temat postu: |
|
|
ok MF ale widzisz Tcharec w oparciu o " how to power..." pisze zupelnie cos odwrotnego. gdzie jest prawda???
pozatym glowice mozna zedzec i podniesc kompreche. czy to nie wystarczy??? _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Mar 17, 2005 7:07 am Temat postu: |
|
|
ja tez ta ksiazke czytalem i twierdze ze jedyny silnik z wtryskiem o jakim autor slyszal to ten IS. Autor wyraznie pisze ze ksztalt kanalow dolotowych zostal zmieniony aby sie zmiescily wtryski i dzieki temu jest lepszy od wersji gaznikowej.
O wersji ohc efi 100KM tylko w anglii raczej nikt nie slyszal podobnie jak o benzynie 91 do ktorej go niemcy przystosowali.
Z tlokami moge sie mylic - bardzo bym sie nawet cieszyl gdyby tak bylo ale na 100% silniki efi 100KM i 115KM roznia sie stopniem sprezania _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marek[Puck] SierraFan Admin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1306 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Pią Mar 18, 2005 9:20 am Temat postu: |
|
|
po tych modyfikacjach mechanicznych o ktorych piszecie to bez zmian kompa ohc moze miec 115 a nawet wiecej
te 16 kucykow to w pierwszej fazie nie problem pozniej dopiero zaczynaja sie schody
wydech zrobic to pestka to samo dolot glowica tez ujdzie
wtryskiwacze pompa przewody paliwowe przeplywomierz przepustnica kolektor
ale koszty dalszych zmian to juz sa takie ze za kazdego konika wiecej trzeba zaplacic trzy cztery albo wielokrotnosc tego co za kazdego konika na poczatku zmian
kolo zamachowe wal tloki cylindry pierscienie - kupa mozliwosci tylko kasa
wieksza moc ma swoje prawa zmiana hamulcy zawieszenia mostu usztywnienie budy
jak ktos chce tylko poprawic dynamike malym kosztem to niech zrobi glowice uwolni wydech i poprawi dolot
a reszta to wydatki wieksze od wartosci auta wiec tylko dla maniakow _________________ szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią Mar 18, 2005 10:58 am Temat postu: |
|
|
no niestety tak to jest ze koszta male nie sa.
Zrobienie dobre glowicy wcale nie bedzie tanie tzn. moze wzglednie tanie w porownaniu do kutych bebechow w silniku ale to i tak powazne koszta.
Uwolnienie wydechu - niestety sprawa ma sie podobnie. Za kolektor trzeba zaplacic i to sporo a bez tego to glownie zwiekszymy halas.
Tuning to zabawa dla fanatykow moim zdaniem.
W poniedzialek moje cudo trafia do tunera na obrobke glowicy - przy okazji powinny sie rozwiac wszelkie watpliwosci dotyczace glowicy _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sro Mar 23, 2005 11:04 am Temat postu: |
|
|
A wiec tak jak pisalem - silnik jest w trakcie obrobki
Z tego co od razu udalo sie ustalic:
-Kanaly w glowicy OHC EFI 100KM sa takiego ksztaltu jak opisywane w "how to..." w silniku IS
-Odleglosc miedzy denkiem tloka a gora cylindra nie jest taka jak opisuja w ksiazce - denko tloka jest jakis milimetr nizej.
Z tego wynika ze jesli chcemy przerobic silnik OHC EFI 100KM na 115KM zakladajac czesci z silnika 115KM musimy zmienic tloki a nie glowice (co oczywiscie takie proste nie jest bo zmienic wywazyc itd itd) _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Mar 23, 2005 5:31 pm Temat postu: |
|
|
Czy przypadkiem skrot IS nie oznacza iSierra??
Czyli chodzi o Sierre z silnikiem OHC na wtrysku.
Jezeli chcemy uzyskac moc 115KM a jest tak jak mowi MF ze tloki sa nizej o ok. 1mm to znaczy ze mamy 2.63mm do glowicy.
Teraz mamy 2 drogi do zwiekszenia mocy:
1. Planowanie glowicy
2. Planowanie bloku.
Planowanie bloku jest dosc ciezkim zajeciem i trzeba potem cos zrobic z plynem i materialem pozostawionym w cylindrach. Na plus trzeba zaliczyc ze mamy nieruszana glowice i mozna wstawic wiekszy skok zaworow, nie musimy sie martwic o elektrode od swiecy oraz mamy nie zmieniona pojemnosc komory splania w glowicy.
Ogolnie mowiac to zamiast wymieniac caly dol silnika i sie z tym bawic mozna splanowac glowice. |
|
Powrót do góry |
|
|
Igor250 Fan
Wiek: 30 Dołączył: 08 Gru 2003 Posty: 242 Skąd: choszczno
|
Wysłany: Sob Mar 26, 2005 3:58 pm Temat postu: |
|
|
Powiedzcie mi czy mozliwe jest zapodanie kompa od scorpio 2,0 OHC i czy sierra bedzie na tym smigala. Z tego co sie orientuje to nie bylo scorpio ze 100konnym silnikiem tylko wszystkie OHC mialy 115koni. _________________ Czarna strzała 2,9 24V sport/drift edition |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob Mar 26, 2005 5:30 pm Temat postu: |
|
|
silniki powinny byc blizniacze wiec kwestia kompa - powinno gadac. _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 6:59 pm Temat postu: |
|
|
no a jak by wziol i wsadzil blok z wiekszym sprezaniem na efi to co to wtedy nam wyjdzie bo fakt 8.5 to nie 9.2 wiec powinno sie cos poleprzyc nie tak jest _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 7:05 pm Temat postu: |
|
|
8.5 efi 100km
9.2 gaznik 105 km
9.2 efi 115km
tak wychodzi
9.2 od 8.5 rozni sie tlokami
w 9.2 obu sa takie same tloki a w efi obu sa takie same glowice _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 7:31 pm Temat postu: |
|
|
no wiec jezeli sie doly pozamienia to bedzie dol 9.2 i glowica efi czyli da nam 115 a jak sie jeszcze kata usunie 120 kucy bedzie czyz nie tak
a jeszcze co sie podzieje jezeli do gaznikowego 105 wlazymy caly zetaw efi jaki bedzie efekt ma kto jakies pomysly _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 8:12 pm Temat postu: |
|
|
warka napisał: | no wiec jezeli sie doly pozamienia to bedzie dol 9.2 i glowica efi czyli da nam 115 : | = warka napisał: | a jeszcze co sie podzieje jezeli do gaznikowego 105 wlazymy caly zetaw efi jaki bedzie efekt ma kto jakies pomysly |
no chyba ze czegos nie zajarzylem. Dol gaznikowego i dol efi 115km sa takie same. Sprawdzalem dane z ksiazki "how to ..." z moim silnikiem i u mnie w 100km jest wieksza odleglosc tloka od gory cylindra - to w ten sposob jest oprezony. Pewnie jeszcze komputery sa rozne. Cholera wie jak z walkami rozrzadu. _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|