Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 8:22 pm Temat postu: |
|
|
9.2 od 8.5 rozni sie tlokami
w 9.2 obu sa takie same tloki a w efi obu sa takie same glowice[/quote]
to jak to jest rozni sie czy nie bo powoli sie juz zaczynam zastanawiac czy to tylko glowica jest inna na to wychodzi
to stopien spr bedzie inny na glowicy efi a czemu na bloku pisze ie stopien sprez powinno miec to znczenie _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 9:38 pm Temat postu: |
|
|
warka napisał: |
a jeszcze co sie podzieje jezeli do gaznikowego 105 wlazymy caly zetaw efi jaki bedzie efekt ma kto jakies pomysly |
nic ciekawego. niby 10 km roznicy, ale zarazem tylko 2 nm bodajrze, a moca sie nie jezdzi _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Nie Mar 27, 2005 11:18 pm Temat postu: |
|
|
no tak ale ja mowie o 100 km wiec a 105 no sam nie wiem teoretycznie ma sie polepszyc czyz nie tak _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2005 1:43 am Temat postu: |
|
|
no w sumie ten ohc ze sprezaniem 8.5 ma seryjnie moment mniejszy o 10 nm niz gaznik (jeszcze zalezy czy to jest ne5 czy net, bo to tez nie to samo), to juz roznica powinna byc odczuwalna. no ale MF'a silnik produkuje okolo 120 nm, wiec nie ma o czym gadac. roznica bedzie kolosalna jak do serii doprowadzi nawet tej 8.5 _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2005 5:44 pm Temat postu: |
|
|
wiec jezeli polaczymy NET z wtryskim mozemy otrzymac inaczej mowiac silnik N4A czyli 115 km bez ingerencje w silnik jak fabryka nam to dala mam racje _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2005 6:03 pm Temat postu: |
|
|
silnik ne5 od net rozni sie tylko gaznikiem.
oba sa to webery 2v-isc, maja ta sama budowe, ale net jest mocniejszy
reszta silnika jest identyczna. wiem to na 100% bo tak sie sklada ze mam oba _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2005 6:37 pm Temat postu: |
|
|
ok ale jak sie to skleci czyli net + wrtysk co sie otrzyma napewno wiecej koni ale ile to moze sie zmienic z 105 a czy blok net jest w taim razie identyczny jak n4a jezeli tak to sprawa lest jasna
jeszcze jedno jak masz 2 takie to czy to sie nie rozni katami oba maja kata ? _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
OlekGDY SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 395 Skąd: 3city/Żagań
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Mar 28, 2005 9:26 pm Temat postu: |
|
|
tak wlasciwie cala reszta oprocz sposobu podawania mieszanki jest taka sama z tego co wiem, takze jesli sie do net zalozy wtrysk otrzyma sie te 115 ps i 160 nm zamiast 105 ps i 157 nm. przy zalozeniu ze silniki maja jeszcze to co fabryka dala. z jedna uwaga - wlasnie dot. tych katalizatorow. kiedys mialem sciere gl z silnikiem ohc net - nie miala zadnego kata i nie wiem jaka to mialo moc i jaki moment produkowalo, ale raczje troche wieksza niz to co obecnie mam czyli ne5 z podwojnym katalizatorem nieregulowanym - taka konfiguracja ma 100 ps i 153 nm, czyli minimalnie lepiej niz ten ze sprezaniem 8,5. silnik net z katalizatorami ma 105 ps i 157 nm. ja mialem wersje bez i musze powiedziec, ze zbierala sie wyraznie lepiej niz to co mam teraz ( a jest to w dobrym stanie wiec parametry powinno miec podobne do serii ), mimo ze byla w automacie.
tak nawiasem mowiac to planuje wlasnie przerobienie tej sciery co mam teraz na taka jaka mialem kiedys poczynajac od silnika konczac na tapicerce i lakierze. czyli z LX'a zrobie GL tyle ze w manualu _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Mestwin_Krol Szpenio
Wiek: 21 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 385 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 4:27 pm Temat postu: |
|
|
JA MAM PYTANIE MOZE TROCHE GŁUPIE:
W MAGICZNEJ KSIĄŻCE :"HOW TO....." COŚ BYŁO WSPOMNIANE ŻE JAK NA BLOKU JEST "205" TO JEST TO SILNIK 2000 IS, ALE NA FORUM ZNALAZŁEM WSPOMNIENIE , ŻE AUTOR TEJ KSIĄŻKI POMIJAŁ ISTNIENIE INNEJ WERSJI NIZ TA 115KM . TO JAK MAM NA BLOKU "205" TO JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM STADKA 115 KUCYKÓW CZY NIE ???? _________________ Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26 |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 4:49 pm Temat postu: |
|
|
tak albo nie
Wszystkie z wtryskiem maja ten blok oraz glowice dostosowana do wtrysku z innymi ksztaltami kanalow.
W Niemczech byla tez wersja odprezona 100KM - sprawdz symbol silnika to ci moze wyjasnic.
Jesli masz samochod yprodukowany po 89 to na 99% masz wersje 100KM _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 5:12 pm Temat postu: |
|
|
tak wlasnie na moim tez jest 205 i nic poprostu nic czyli zwykle 100 kucy i stop spre 8,5 wiec pewno jest tak samo mam racje _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
Mestwin_Krol Szpenio
Wiek: 21 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 385 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 6:09 pm Temat postu: |
|
|
własnie nie wiem dlatego się pytam, bo nie sprawdzałem ani mocy ani stopnia sprężania _________________ Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26 |
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 6:36 am Temat postu: |
|
|
Hehe - jak to dobrze że niektórzy nie muszą kombinować bo już mają fabrycznie 2.0i S _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1477 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 7:00 am Temat postu: |
|
|
No a jezeli silniczek ma oznaczenie NE i 205 na bloku ?? Zresztą cosik z kompresją mi sie niezgadza bo poszecie ze mocniejszy ma kompreche 9 z czymś. A moj ma na najsłabszym garnku 10... (około 10, 10, 10, 11) To albo juz mam silnik w stanie złomowym (uszczelnia sie na oleju) albo nie wiem co innego. _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 7:02 am Temat postu: |
|
|
nie obraz sie ale dupa z CIebei a nie mechanik...
9,2 to stopien sprezania ktory pomyliles z kompresja :) _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1477 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 7:45 am Temat postu: |
|
|
Ups... faktycznie. To jak zmiezyć stopień spręrzania? Lub ewentualnie jak przeliczyć go z kompresji? _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 7:49 am Temat postu: |
|
|
Liczy się stan faktyczny więc przeliczać nie ma po co.Kompresję się mierzy manometrem do tego przeznaczonym,który od razu daje wykresik,
to proste urządzenie i w każdym normalnie wyposażonym warsztacie
który silnikami zajmuje się być powinien. _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 7:53 am Temat postu: |
|
|
stopien sprezania jest parametrem ktory sie przydaje pryz zakaldaniu turbiny lub powiekszani ustopnia napelniania cylindra w inny sposob, nie ma nic do stanu silnika bo to tylko parametr iel razy meisznaka zostala "scisneita" _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 7:55 am Temat postu: |
|
|
I te dane masz podane dla każdego rodzaju silnika. _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1477 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 8:05 am Temat postu: |
|
|
No to zaraz zaraz. Byłem u gościa który wykręcił świece i kręcąc rozruszniekiem po kolei wkładał w kazdy otwor po świecy manometr który to rysował wykresik właśnie. To co ja wkoncu miałem zmiezone.... _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 8:08 am Temat postu: |
|
|
Kompresję czyli-ciśnienie w cylindrach _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 9:43 am Temat postu: |
|
|
Stopien sprezania jest to stosunek pojemnosci skokowej do pojemnosci komory spalania. Innymi slowy mowiac ile razy zostala mieszanka skompresowana.
Kompresja jest to cisnienie w barach jakie jest w stanie wytworzyc silnik podczas suwu sprezania.
EDIT! _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Ostatnio zmieniony przez Feluke dnia Sob Kwi 16, 2005 10:38 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Marek[Puck] SierraFan Admin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1306 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Pon Kwi 18, 2005 10:03 pm Temat postu: |
|
|
w prostszy sposob
stopien sprezania to stosunek objetosci komory przy tloku ustawionym w maksymalnym dolnym polozeniu do pojemnosci komory przy tloku ustawionym w maksymalnym górnym polozeniu
nie wylicza sie tylko odczytuje sie z danych producenta
wartosc ta nie zmienia sie w zwiazku z eksploatacja
moze sie zmienic tylko w wyniku przerobek typu planowanie glowicy, rozwiercanie cylindrow, zbieranie tlokow, zmiana korbowodu lub skrocenie tłoka
kompresja spada podczas eksploatacji w wyniku utraty szczelnosci silnika na skutek zuzycia np pierscieni i cylindrow
dlatego pomiar kompresji mozna traktowac jako orientacyjna ocene zuzycia silnika
orientacyjna bo duzo zalezy od oleju i dziwnych dodatkow zageszczaczy uszczelniaczy itp
jesli wiadomo co bylo lane a raczej ze nie bylo nic lane to wynik pomiaru kompresji jest miarodajny
druga sprawa to sama wartosc nie jest tak wazne zeby byla wysoka jak to zeby byla rowna np lepiej zeby na wszystkich bylo 10 niz na trzech 12 a jeden 7 _________________ szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny |
|
Powrót do góry |
|
|
Filip Szpenio
Wiek: 30 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 392 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Sie 17, 2005 5:17 pm Temat postu: |
|
|
Mestwin_Krol napisał: | JA MAM PYTANIE MOZE TROCHE GŁUPIE:
W MAGICZNEJ KSIĄŻCE :"HOW TO....." COŚ BYŁO WSPOMNIANE ŻE JAK NA BLOKU JEST "205" TO JEST TO SILNIK 2000 IS, ALE NA FORUM ZNALAZŁEM WSPOMNIENIE , ŻE AUTOR TEJ KSIĄŻKI POMIJAŁ ISTNIENIE INNEJ WERSJI NIZ TA 115KM . TO JAK MAM NA BLOKU "205" TO JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM STADKA 115 KUCYKÓW CZY NIE ???? |
Mestwin_Krol napisał: | tak albo nie Smile
Wszystkie z wtryskiem maja ten blok oraz glowice dostosowana do wtrysku z innymi ksztaltami kanalow.
W Niemczech byla tez wersja odprezona 100KM - sprawdz symbol silnika to ci moze wyjasnic.
Jesli masz samochod yprodukowany po 89 to na 99% masz wersje 100KM |
U mnie na bloku jest 202 i mam silnik z wtryskiem początkowe nr to NC59**** autko wyprodukowane w maju '92 to ile to ma koników i jaki stopień sprężania _________________ Volvo V40 1.9 TDCI 116KM
2.0 OHC EFI LPG '92 5d grafit metalik R.I.P.
Syrena 105L Cabriofire
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
torek Guru
Wiek: 20 Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3649 Skąd: warszawa --> L.O
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pirania SierraFan Admin
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7647 Skąd: Zielona Góra/Warszawa
|
Wysłany: Sob Sie 20, 2005 9:22 am Temat postu: |
|
|
torek napisał: | hm... tak sobie czytalem.. i mam takie pytanko.. czy dobrze zrozumialem, ze wyciecie katow, daje kolo 5 konikow??? i jesli tak..to w miejce po katach wstawia sie jakas rurke z nierdzewki?? |
wystarczy stalowa _________________ R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob Sie 20, 2005 11:02 am Temat postu: |
|
|
Znam najlatwiejszy sposob.
"wałek do silnika 2.0 OHC i wygląda na to, że dostępny jest tylko
jeden.
Posiada on nr. FR30 , zakres od 1000 do 6000 wzrost mocy 16 KM
Dane dostępne są na stronie www.kentcams.com/index.htm."
Cena 150 funtow. |
|
Powrót do góry |
|
|
pajakms Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 854 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob Sie 20, 2005 1:26 pm Temat postu: |
|
|
wałków do pinto jest cała gama i wybierasz odpowiedni dla siebie
www.burtonpower.com _________________ hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051 |
|
Powrót do góry |
|
|
|