Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SILNIK SKOKOWY-CO TO I DO CZEGO SŁUŻY W GAŹNIKU??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Ford Sierra - zagadnienia techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niemuflon
Kandydat


Wiek: 21
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 97
Skąd: wrocław/jelcz-laskowice

PostWysłany: Wto Gru 20, 2005 4:21 pm    Temat postu: SILNIK SKOKOWY-CO TO I DO CZEGO SŁUŻY W GAŹNIKU?? Odpowiedz z cytatem

WITAM CO TO SILNIK SKOKOWY I JAKIE MA ZADANIE W GAŹNIKU.CO JAK JEST USZKODZONY?? ILE KOSZTUJE NOWY/UŻYWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
a.turowski
Arcyekspert


Wiek: 30
Dołączył: 05 Maj 2005
Posty: 1024
Skąd: Warszawa-Anin

PostWysłany: Sro Gru 21, 2005 7:41 am    Temat postu: Re: SILNIK SKOKOWY-CO TO I DO CZEGO SŁUŻY W GAŹNIKU?? Odpowiedz z cytatem

niemuflon napisał:
WITAM CO TO SILNIK SKOKOWY I JAKIE MA ZADANIE W GAŹNIKU.CO JAK JEST USZKODZONY?? ILE KOSZTUJE NOWY/UŻYWANY

Pewnie służy do tego, żeby gaźnik podskakiwał, jak słychać jakąć dobrą muzyczkę by Klimek78 Wink

A tak na poważnie, to nazywa się to silnik KROKOWY i służy do regulacji obrotów biegu jałowego. Wniosek: jak się psuje, do psują się obroty jałowe, silnik ma trudności z zapaleniem itd.

A silnik KROKOWY nazywa się tak dlatego, że dzięki odpowiedniej konstrukcji wirnika i stojana, silnik ten może wykonać kontrolowany obrót swojej osi o część 360 stopni. Dokładnie o 360 stopni dzielone przez ilość kroków. A ilość kroków na obrót to parametr konstrukcyjny takiego silnika.

P.S. Jak piszesz, to nie musisz cały czas używać klawisza "Shift" lub "Caps Lock".
P.S.2 Odpowiednio sterując zasilaniem wirnika/stojana silnika krokowego można osiągnąć obrót o część kroku. Ale to już inna historia....
_________________
Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
proudman
Nowicjusz


Wiek: 21
Dołączył: 01 Lut 2005
Posty: 46
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 11:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam spore problemy z obotami jalowymi (o ile 2tys rpm mozna nazwac praca w stanie jalowym Smile ). Wszystko to po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego. Zanim jednak rozpisze sie mocniej na ten temat to zapytam tylko w tym watku...

Czy silnik krokowy CALKOWICIE odcina lub otwiera przeplyw powietrza? Oczywiscie wiem, ze moze miec stany posrednie ale chodzi mi o stan kiedy nie mam na nim napiecia. Czy powinien byc wtedy calkiem zamkniety?

bo moj jak dmuchalem to przy 0V LEKKO PRZEPUSZCZA powietrze a przy 12V powiedzmy, ze calkiem sie otwiera i nie stawia oporu.
_________________
Czarna Wołga - '91 2.0 DOHC Sedan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzesio
Ekspert


Wiek: 25
Dołączył: 21 Maj 2004
Posty: 922
Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 1:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W twoim przypadku to nawala regulator wolnych obrotów. Silnik krokowy jest tylko przy gaźniku.
_________________
Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
RAFIk Sierra
SierraFan Mod


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 4727
Skąd: Żary lubuskie Dziki Zachód

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 2:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

proudman napisał:

bo moj jak dmuchalem to przy 0V LEKKO PRZEPUSZCZA powietrze a przy 12V powiedzmy, ze calkiem sie otwiera i nie stawia oporu.


Jak Ci napisał Grzesio..nie masz silnika krokowego, tylko regulator wolnych obrotów. Swoją drogą jest to swoistej konstrukcji zawór proporcjonalny.

Bez napięcia ma być zamknięty. Konstrukcja taka, że nic nie powinien przepuszczać. Pod napięciem...to tak jak piszesz.

Jak Ci się to stało po czyszczeniu przepustnicy i zaw. reg. biegu jałowego...to weź sprawdź dokładnie jeszcze raz:
1. czy nie dostał Ci się jakiś paproch do bypass'a na przepustnicy, który mógłby go całkowicie zablokować
2. czy jakiś paproch nie dostał się do środka zaworu reg.biegu jał. utrudniając jego pracę -> ze szczególnym uwzględnieniem opcji, że jest blokowany ruch zaworu zmierzający do jego zamknięcia
3. czy masz wszystko dobrze poskładane i poskręcane -> w sensie czy gdzieś nie ciągnie Ci lewizny powietrznej
_________________
Black Slimak 2.0 DOHC, PBonly edyszyn, Glassruff ABS, wyciepana zwężka

Każdy Ślimak dobrze wie
Zwykła sarna to jest be Very happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
RAFIk Sierra
SierraFan Mod


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 4727
Skąd: Żary lubuskie Dziki Zachód

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 2:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

proudman napisał:

Czy silnik krokowy CALKOWICIE odcina


nie..zawór regulacji biegu jałowego nie zamyka się całkowicie podczas pracy silnika....służy on do regulacji biegu jałowego => tym samym musi cały czas pracować.
zresztą wystarczy zdjąć z niego wtyczkę podczas pracy silnika => obroty momentalnie pofruną na dół => silnik zaczyna dostawać mniej powietrza
_________________
Black Slimak 2.0 DOHC, PBonly edyszyn, Glassruff ABS, wyciepana zwężka

Każdy Ślimak dobrze wie
Zwykła sarna to jest be Very happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
proudman
Nowicjusz


Wiek: 21
Dołączył: 01 Lut 2005
Posty: 46
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 4:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witka.

Ciesze sie, ze jak zawsze mozna liczyc na odzew i pomoc.

Skoro bede opisywal problem zaworu to posune sie troche dalej i opisze popieprzone objawy moich ostatnich porzadkow w ukladzie dolotowym.

Zacznijmy od zaworu. Jak pisalem gdy nie ma na nim napiecia i dmucham w wymontowany zawor to puszcza lekko powietrze ale w zasadzie bez wiekszych oporow (zalezy z jaka sila dmuchne, nie wiem tez z jaka sila powietrze jest zasysane do silnika - jesli silnie to analogicznie moze sie ono tam dostawac rowniez bezproblemowo jak te wdmuchiwane przeze mnie). Jak mu podam 12V to sie otwiera i wtedy jest juz kompletnie bez oporu. W czasie pracy silnika podawane jest na niego ok 13V wtedy moj obrotomierz wskazuje ok 1700-2000. Jak odlacze od niego wtyczke to obroty spadaja zaledwie do 1500.

Czy da sie go bez uszkodzenia wnetrznosci rozebrac? Mowie tu o tej zaslepce na jego koncu.

Jezeli chodzi o szczelnosc ukladu to bardzo o to dbalem (bo to byl cel moich porzadkow) i wszystko jest szczelne na bank!

Zaraz odepne wezyk idacy z zaworu i zatkam go - zobacze czy wtedy obroty padna (i dziwie sie, ze nie zrobilem tego jeszcze).

Co do PRZEPUSTNICY to wypucowalem ja w srodku na blysk! Jezeli bypass to ta metalowa "przeslona" w srodku to chodzi ona bez najmniejszych problemow. Przy zamknieciu ma ona przeswit w stosunku do scianek bocznych jakies 0,1mm. Srubka do regulacji powietrza dokrecona na maks.

Po odczepieniu wtyczki od czujnika polozenia przepustnicy (TPS?) obroty lekko wariuja i ida w gore do 2500.

JAK JADE:

Na luzie to w ruchu obroty schodza do 1000 i podskakuja w gore az sie zatrzymam wtedy spowrotem wchodza na prawie 2000.

POZA TYM MAM INNY PROBLEM:
Bialy dym (chyba bardzo duza ilosc wody w spalinach) i plyn chlodniczy znika mi w 1 dzien (a jezdze kolo 60km dziennie).
Ale... to z innej broszki wiec poszukam w tej sprawie na szukajce.
_________________
Czarna Wołga - '91 2.0 DOHC Sedan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
RAFIk Sierra
SierraFan Mod


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 4727
Skąd: Żary lubuskie Dziki Zachód

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 5:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzisz...najciekawszą rzecz zostawiłeś na koniec.....jak puszczasz biały dym i znika Ci płyn w układzie chłodzenia....to cudów nie ma: albo nie masz uszczelki pod głowicą....albo głowica Ci pękła. W każdym razie bądź leje Ci się płyn chłodniczy do garów. Stąd możesz mieć też te inne cuda...i dopóki nie uporasz się z problemem znikającego płynu chłodzącego...to temat wolnych obrotów odpuść sobie...myślę.
Jak się mylę to niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi.
_________________
Black Slimak 2.0 DOHC, PBonly edyszyn, Glassruff ABS, wyciepana zwężka

Każdy Ślimak dobrze wie
Zwykła sarna to jest be Very happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
proudman
Nowicjusz


Wiek: 21
Dołączył: 01 Lut 2005
Posty: 46
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzisz Rafik. Powyzsze usterki sklasyfikowalem osobno ale szczerze to wlasnie takiego postu oczekiwalem. Zawsze licze sie z tym, ze najmniejsza pierdola moze miec wplyw na duze problemy i odwrotnie (duza usterka -> male objawy).

Zgadzam sie z przyjeta powaga sytuacji i rowniez uwazalem bialy dym... za powazny problem. Niemniej jednak moja wiedza na temat "uszczelki" + "glowicy" jest znikoma! Skoro juz rozpisalismy sie na ten temat w tym watku to prosze Cie przybliz mi ten temat. Jak powazny jest problem i w jakich cenach waha sie jego zniwelowanie? Domyslam sie, ze wymiana uszczelki to nie tragedia, oraz, ze peknieta glowica to tragedia. Splukany jestem totalnie (ZUS mnie scignal na jakies 4klocki) wiec licze na rozwiazania typu "zrob to sam" Smile Prosze o linki ze zdjeciami bo nie wiem gdzie, co i jak...

Dzieki, Uszanowanie!
_________________
Czarna Wołga - '91 2.0 DOHC Sedan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
proudman
Nowicjusz


Wiek: 21
Dołączył: 01 Lut 2005
Posty: 46
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: Pon Gru 26, 2005 10:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aha. Sprawdzilem tez wczesniej poruszona kwestie powietrza idacego z zaworu wolnych obrotow.

JEGO ZATKANIE powoduje spadek obrotow z przyjetych 1700-2000 do 1500. Wiec wynik jest niezadowalajacy :/

Zatykalem go palcem (ktorego wsysa mi poteznie). Zatem sam sobie odpowiadam na wczesniej zadane pytanie - "powietrze zasysane jest mocno!" Smile
_________________
Czarna Wołga - '91 2.0 DOHC Sedan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Gru 29, 2005 6:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Glowica to wydatek ok 300-500zl. Ale to nic, zeby ja wymienic musisz zalozyc nowa uszczelke, sruby i napinacz rozrzadu. Uszczelka ok 100zl (kup Reinz, Vik tak zawsze radzi a ja mu wierze), napinacz to ok 120zl (tylko oryginalny) no i sruby (nie mam pojecia jakie), ale tez pewnie ze stowe trzeba wywalic. Jak widziesz sama glowica nie jest wielkim problemem, schody zaczynaja sie przy wymianie. Nie wiem jak u Ciebie z rozrzadem, ale moze sie okazac, ze potrzebujesz jeszcze ramie napinacza (160zl dalem rok temu) i slizgi lancucha (w sumie prawie 100zl).

Wiem, nie pocieszylem Cie. Pozostaje toczyc sie tak wyplaty i wtedy kombinowac.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
proudman
Nowicjusz


Wiek: 21
Dołączył: 01 Lut 2005
Posty: 46
Skąd: Jelenia Gora

PostWysłany: Czw Gru 29, 2005 8:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak bedzie to taki kosztowny interes to oddam do utylizacji :> (nie no... zajme sie za 4 miechy Sad ) A moja zabawa tak "uszkodzonym autem" skonczyla sie tak:

Jade, naturalnie dusi sie... patrze w lusterko i widze dym, ale juz nie taki siwy. Ciemny gesty. Zjezdzam juz nie moge odpalic, jak odpala to ledwo chyrla. Gasze wiec i wracam na holu. I stoi pod domem to cos, za co place 1300,- OC. I dostalem na wczorajsze urodziny linke holownicza Smile
_________________
Czarna Wołga - '91 2.0 DOHC Sedan
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mattai
Ciekawy


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 15
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Wrz 19, 2006 6:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem z krokowym tez problem ..mechanicy cos mi poblokowali i mam na sztywna jalowe...chcialbym to wylaczyc? Gdzie co i jak odkrecic zeby znow kontrolowac silniczkiem obroty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Ford Sierra - zagadnienia techniczne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group