Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 3:57 pm Temat postu: |
|
|
to sa jakies roznice w "mocy" szpery ? A to ci ciekawostka ... ze sa mosty roznej wielkosc (i przez to bardziej wytrzymal) to wiedzialem, ale zeby byla "rozna moc" ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 7:33 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | to sa jakies roznice w "mocy" szpery ? A to ci ciekawostka ... ze sa mosty roznej wielkosc (i przez to bardziej wytrzymal) to wiedzialem, ale zeby byla "rozna moc" ... |
Takk dokładnie - są różne _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 7:43 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem, jak ta "moc" ma sie w kontekscie wypowiedzi angoli w tym watku:
http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=17967&highlight=
Popatrz - tam dali link do opisu zasady dzialania szpery LSD - wg niej kazda jedna szpera ma zakres dzialania od 0%-100% (albo zachowuje sie jak zwykly dyfer, albo jest calkowicie zblokowany) - nei ma mowy o innym przypadku ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 9:06 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Nie wiem, jak ta "moc" ma sie w kontekscie wypowiedzi angoli w tym watku:
http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=17967&highlight=
Popatrz - tam dali link do opisu zasady dzialania szpery LSD - wg niej kazda jedna szpera ma zakres dzialania od 0%-100% (albo zachowuje sie jak zwykly dyfer, albo jest calkowicie zblokowany) - nei ma mowy o innym przypadku ... |
Nie znam angielskiego niestety
Ale chyba coz zle przetlumaczyles
Szpera to mechanizm roznicowy o ograniczonym uslizgu, ... calkowicie zablokowanny - to elektroszpera (ja sobie zaspawasz mechanizm roznicowy)
Ale ja np mam rzadko spotykana (wersja sportowa) szpere cierna - nie wiskotycza, i wg mnie znacznie mocniejsza 40-50%
A z tego co wiem wiskotyczna maja ok 30 % _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Prosze, popros kogos kto zna angielski zeby ci poczytal:
http://www.geocities.com/gkurka2001/CarTech/tech_traction_4wd_2.htm
A w czwartym poscie od gory, Marty daje skan z ksiazki serwisowej forda:
http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6070
Nie ma czegos takiego jak 25,30 czy 40% - jezeli przetlumaczyc druga strone z tej ksiazki, ktora podal Marty - wynika ze w zaleznosci od tego jak dasz LSD w palik - tak sie bedzie zachowywala az do osiagniecia 100% zeszperowania przy ekstremalnym obciazeniu ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 9:32 pm Temat postu: |
|
|
zeby uproscic - to ja sie upre tylko jednego
LSD - czyli limited slip differential
Szpera to mechanizm roznicowy o ograniczonym uslizgu
Ograniczony -nie calkowicie zablokowany !!! _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 5:15 am Temat postu: |
|
|
Alez nie musisz krzyczec ... po prostu przeczytaj dokumentacje, ktora wyjasnia sprawe czysto i wyraznie.
EDIT: rozmawiamy o tej:
http://perso.orange.fr/martysport/vc/vc2.jpg
i o tej stronie:
http://perso.orange.fr/martysport/vc/vc3.jpg
Oraz ywpowiedz Martyego w tej materii
Marty napisał: | toyman napisał: | NO. No. It was bad formed question. I meant:
In traditional diff, when one wheel spinning freely - that wheel gain all power from engine (is that correct ?) and the other wheel - gain no power.
if I correctly understand esentials of LSD - there is no such situation as in traditional diff - both wheels gain always some power - What I meant is - how much power gain wheel wchich is in opposit to the spinning wheel - i meant - there is no 50-50% but somethig elese - 25%, 30% ?
(ufff ... language translation is hell for me ) |
The Ford viscous LSD is variable so it can be like a normal diff when driving normally BUT can be 100% locked (solid) under extreme condidtions D
Hope that helps you |
_________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 3:00 pm Temat postu: |
|
|
nie krzycze - tylko chcialem zaznaczyc co wazne...
Nie wiem kto to jest i jak sie na tym zna ...
Szkoda ze nie zabierze glosu nikt od nas z wiekszym doswiadczeniem w tej materii _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 5:32 pm Temat postu: |
|
|
recze ci ze gosc ma pojecie ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 6:34 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | recze ci ze gosc ma pojecie ... |
a ja recze ze szpera czeciowo blokuje mechanizm roznicowy,
jesli nie wierzysz - najpierw pojezdzij na jakiejkolwiek szperze, pozniej zaspawaj mechanizm roznicowy i poczuj roznice
Boombel robil to u siebie jesli dobrze pamietam - to podpytaj sie jego o roznice _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 6:39 pm Temat postu: |
|
|
ehhh ... nie mieszaj zespawanego na sztyno dyfra z LSD ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 6:40 pm Temat postu: |
|
|
raczej tak jak toyman pisze - w wiskozie ciezko mowic o % zeszperowania.
Tak mozna tylko prawdziwe szpery plytkowe/cierne opisywac.
w wiskozie im wieksza roznica predkosci kol tym bardziej sie plyn wiskotyczny nagrzewa i bardziej spina.
Z drugiej strony to chyba nie jest tak ze moga byc zupelnie rozpiete napedy - jakies tam niewielkie spiecie jest juz na poczatku. Latwo sprawdzic np probujac obrocic flansza od polosi jak ta od walu jest zablokowana - w przeciwienstwie do otwartego dyfra bardzo ciezko idzie. _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 6:54 pm Temat postu: |
|
|
MF napisał: |
Tak mozna tylko prawdziwe szpery plytkowe/cierne opisywac.
|
To moją mogę opisywać - bo taką właśnie mam
Co do % to może ciężko dokładnie wymierzyć - parametry zmienne zależnei od temperatury i olejy w dyfrze - ale to na boga nie jest 100% _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 6:59 pm Temat postu: |
|
|
meni nie chodzi o to, ze dyfer z LSD ma 0% lub 100% na stale.
nawet zwykly dyfer jakas czesc momenty przekazuje na przeciwstawne kolo.
Chodzilo mi tylko o wyjasnienie pewnego mitu, ktory powstal, a ktorego ofiara padl gryzzly - sam wczesniej - idac za informacjami z forum - myslalem ze jest jakis podzial na "moc" szpery - jednak mnei uswiadomiono jak bardzo sie myle, poczytalem troche i wiem ze nei istnieje cos takiego jak "moc" szpery - a przynajmniej nie LSD.
To ze szpera w twoim samochodzie nie daje pelnego zblokowania - wynikac moze z dwoch przyczyn, albo dajesz jej za malo w kosc, albo pora zmienic olej na bardziej wiskotyczny (lepki) - pogadam z Neutrino - oferowal mi jakis czas temu olej specjalnei do dyfrow z LSD (m.in. tych w Imprezie i EVO - chociaz ten do Imprezy mial inne wlasciwosci) - w kazdym razie moze warto pojsc w ta strone - mnie jednak zabila cena tych olejow ...
EDIT: swoja droga - zastanawiam sie - skad u ciebie szpera cierna ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 7:37 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: |
nawet zwykly dyfer jakas czesc momenty przekazuje na przeciwstawne kolo.
Chodzilo mi tylko o wyjasnienie pewnego mitu, ktory powstal, a ktorego ofiara padl gryzzly - sam wczesniej - idac za informacjami z forum - myslalem ze jest jakis podzial na "moc" szpery - jednak mnei uswiadomiono jak bardzo sie myle, poczytalem troche i wiem ze nei istnieje cos takiego jak "moc" szpery - a przynajmniej nie LSD.
To ze szpera w twoim samochodzie nie daje pelnego zblokowania - wynikac moze z dwoch przyczyn, albo dajesz jej za malo w kosc, albo pora zmienic olej na bardziej wiskotyczny (lepki) - pogadam z Neutrino - oferowal mi jakis czas temu olej specjalnei do dyfrow z LSD (m.in. tych w Imprezie i EVO - chociaz ten do Imprezy mial inne wlasciwosci) - w kazdym razie moze warto pojsc w ta strone - mnie jednak zabila cena tych olejow ...
EDIT: swoja droga - zastanawiam sie - skad u ciebie szpera cierna ... |
Cytat: |
meni nie chodzi o to, ze dyfer z LSD ma 0% lub 100% na stale.
|
No i pomalu wszystko sie rozjasnia
Niemniej upiera sie ze sa szpery mocniejsze i slabsze
Moc szpery (wg mnie) podawana jest orientacyjnie (pewnie jakies normy do tego sa) zeby miec jakies rozeznanie co slabsze a co silniejsze
Neutrino i olej - to tylko jedna odpowiedz - MOTUL
Cytat: |
EDIT: swoja droga - zastanawiam sie - skad u ciebie szpera cierna ... |
Skad u mnie szpera cierna - taka kupilem za niemala kase (mimo wszystko byla to okazja) - choc zupelnie inny rzad wielkosci cen jak w wiskotycznych No i chalasuje - czego nie robia wiskotyczne.
Ale jest super - na OZS sie nie przekonasz bo pewnie nie pojade tym moim wynalazkiem tylko bialym smokiem 4x4
Ale gdybys byl przelotem w Lodzi - to zapraszam - mozesz tez zapytac o wrazenia - Boombla jechal kawalek ze mna na tej szperze _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 7:40 pm Temat postu: |
|
|
Szpera w fordzie ma wlasna obudowe i wlasny olej (tj ten fragment co spina obie polosie). Olej w moscie ze szpera jest zwykly taki jak w innych mostach. Moja szpera na dzien dobry produkuje jakis opor. Mozliwe ze tak jak pisze toyman zaczyna ona coraz bardziej blokowac jak sie poszalaje ale na razie nie sprawdzalem tego. Kod mego mostu to ABA 3.91 7.5" LSD
oczywiscie nie na sprzedaz _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
Neutrino Guru
Wiek: 32 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 2592 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Jesli w dyfrze jest szpera wiskotyczna to bardzo mozliwe, ze jest zamknieta "na Amen" i most zalewamy wlasnym olejem a ta szpera pracuje sobie sama, na swoim oleju, dożywotnim. Tak jest na przykład w Nissanach 200SX. Nie wiem jak jest w sierrce prawde mowiac bo nigdy takiego zeszperowanego mostu forda nie widzialem, tym bardziej wybebeszonego. Po rozmowach z Toymanem nieco zglebialem temat a teraz nabieram coraz wiekszego przekonania, ze w sierrce moze byc podobnie jak w 200SX. Czekam jeszcze na opinie speców co takich mostow rozebranych widzieli ho, ho albo i jeszcze wiecej. _________________ Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 6:06 am Temat postu: |
|
|
Waldek napisał: | Szpera w fordzie ma wlasna obudowe i wlasny olej (tj ten fragment co spina obie polosie). Olej w moscie ze szpera jest zwykly taki jak w innych mostach. Moja szpera na dzien dobry produkuje jakis opor. Mozliwe ze tak jak pisze toyman zaczyna ona coraz bardziej blokowac jak sie poszalaje ale na razie nie sprawdzalem tego. Kod mego mostu to ABA 3.91 7.5" LSD
oczywiscie nie na sprzedaz | Rozbierales ja ? Gdzies mam zdjecia porownujace Szpere z XR4x4 2.8 ze zwyklym mostem - LSD w niej korzysta ze wspolnego oleju z reszta mostu - co ciekawe - poszukujac oleju do mojego LSD dotarlismy z Neutrino do centrali motulu z pytaniem jaki olej zastosowac ... poszukam tej odpowiedzi i zdjec - na w tym momencie pamietam z niej, ze ekspert z MOTULa wypowiedzial sie w tn sposob: Do szpery LSD w fordzie idzie ten sam olej co do zwyklego mostu - wg katalogu byl to ten sam olej - a co ciekawe - jedyne co polecaja to oryginal forda ... owszem maja w swoje ofercie rozne oleje do LSD, ale na olej forda do mostow nie ma zamiennikow ... momencik - poszukam tej odpowiedzi ...
EDIT: Niech to diabli - nie mam tych zdjec ... ale mam most ze szpera na podlodze w garazu- jak bede mial dosc natchnienia to go dzisiaj jeszcze raz rozbiore i zrobie zdjecia ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 7:42 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | ...Do szpery LSD w fordzie idzie ten sam olej co do zwyklego mostu - wg katalogu byl to ten sam olej - a co ciekawe - jedyne co polecaja to oryginal forda ... owszem maja w swoje ofercie rozne oleje do LSD, ale na olej forda do mostow nie ma zamiennikow ... momencik - poszukam tej odpowiedzi ...
.. |
dokladnie mi to samo powiedzial moj mechanik, twierdzac ze rozbieral rozne mosty ze szpera po pewnym przebiegu i ten olej forda jest ok _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 11:36 am Temat postu: |
|
|
Blokada jest w osobnej szczelnej obudowie w moscie z wlasnym olejem.
Jeszcze nie rozbieralem swojego ale widzialem gdzies fotke na FSOC pozatym w instrukcji forda str 20
http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6070
2 podpunkt pod rysunkiem jesli dobrze zrozumialem wyjasnia ta kwestje.
Pozatym jak spuscilem olej ze swojego mostu to tak samo sie reagowal jak z olejem. dodatkowo wspolny olej nie jest w stanie ciagle zalac wszystkich przestrzeni miedzy talerzykami w blokadzie. Prawdopodobnie bylby sila odsrodkowa wypychany i nie spelnil by swojej funkcji - tak mysle. _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 11:44 am Temat postu: |
|
|
Dzisiaj rozbiore zwykly most i LSD - rozwiejemy wszelkie watpliwosci i ew mity ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 12:35 pm Temat postu: |
|
|
no przy wiskozie musi tak byc jak waldek pisze. Niezaleznie czy dyfer od sierry 200sx czy czego tam badz.
Specjalny olej do dyfra musi byc przy szperze ciernej stosowany.
Toyman zrob fotki _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
DoMino Mistrzunio
Wiek: 28 Dołączył: 21 Mar 2004 Posty: 457 Skąd: Piła
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 5:46 pm Temat postu: |
|
|
Obiecane zdjecia ...
Most ze szpera:
Zachowanie:
- Krecac kolem, do ktorego mocowany jest wal napedowy - obie polosie kreca sie w jedna strone.
- Krecac ktorakolwiek polosia - przeciwstawna polos kreci sie w tym samym kierunku
- Proba krecenia przecwstawnymi polosiami w odwrotnych kierunkach jest niemozliwa (recami w sensie jest ciezko udrzec )
- Krecenie "oboma" polosiami w jednym kierunku (niemozliwe, ale jednak) jest mozliwe
Zwykly most
Zachowanie:
- Krecac kolem, do ktorego mocowany jest wal napedowy - polosie kreca sie w przeciwne strony
- Krecac ktorakolwiek polosia - przeciwstawna kreci sie w przeciwnym kierunku
- Proba krecenia przeciwstawnymi polosiami w przeciwnych kierunkach konczy sie kreceniem polosie w przeciwstawnych kierunkach
- Krecenie polosiami w jednym kierunku - konczy sie kreceniem polosie w jednym kierunku ...
Generalnie jak widac - szpera w sierrze jest otwarta ... (chyba ze jest cos jeszcze wewnatrz "duzej glowy") - stad wniosek, ze uzywa tego samego oleju.
PS. Prosze moderatora, o przeniesienie tego watku do dzialu tuning - co by pozostal slad po naszej pracy. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 7:06 pm Temat postu: |
|
|
Na zdjeciach wlasnie wyglada na zamknieta. Pod warunkiem ze ja widac bo znajduje sie ona jakby wewnatrz kola talerzowego czyli tego co napedza walek atakujacy. Dlatego w tym miejscu bo musi spinac lewe wyjscie na polos zeby blokada dziala.
Ps. Moja szpera zachowuje sie dokladnie jak twoja _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Sie 22, 2006 9:13 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Nie ma czegos takiego jak 25,30 czy 40% - jezeli przetlumaczyc druga strone z tej ksiazki, ktora podal Marty - wynika ze w zaleznosci od tego jak dasz LSD w palik - tak sie bedzie zachowywala az do osiagniecia 100% zeszperowania przy ekstremalnym obciazeniu ... | Tutaj muszę wtrącić swoje 3 gr. Otóż nigdy nie rozpatrywałem tych procentów tak jak Ty, toyman. Faktycznie idąc tym tropem, który rzucił Marty (łebski gość bez dwóch zdań) szpera pod obciążeniem równo przekazuje moment z silnika na oba koła, czyli niejako mamy 100% blokady.
Ale...
Ale przecież w normalnej jeździe dyfer z LSD pozwala na różną prędkość obrotową kół. I właśnie ja zawsze pod tym kątem rozpatrywałem owe procenty. Wskazują na maksymalną różnicę w prędkości obrotowej obu kół po przekroczeniu której szpera się "spina".
Nie upieram się przy tej teorii. Tak to poprostu zawsze rozumiałem. Nie znaczy, że dobrze.
MF napisał: | raczej tak jak toyman pisze - w wiskozie ciezko mowic o % zeszperowania.
Tak mozna tylko prawdziwe szpery plytkowe/cierne opisywac.
w wiskozie im wieksza roznica predkosci kol tym bardziej sie plyn wiskotyczny nagrzewa i bardziej spina. | Tu faktycznie muszę się z Maćkiem zgodzić.
Ostatnio zmieniony przez Tcharec dnia Wto Sie 22, 2006 9:15 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Sie 23, 2006 5:43 pm Temat postu: |
|
|
Mialem cos powiedziec wczoraj ale komp u znajomych sie wykrzaczal wiec nie napisalem nic, no wiec dzisiaj napisze.
1. Szpera Fordowska orginalna jest to szpera wiskotyczne na tylko jedna polos (lewa). Stawia opor miedzy lewa polosia a koszem z satelitami. Po rozpadnieciu sie kosza, scieciu satelitek, lewa polos bedzie dalej napedzana poprzez szpere a prawa bedzie lezec odlogiem.
2. Jest zamknieta na amen z wlasnym specjalnym olejem wiskotycznym.
3. LSD wiskotyczne nigdy nie zepnie sie na 100% po za jednym i chwilowym przypadkiem, kiedy jedno kolo bedzie stac w miejscu a drugie zasuwac z bardzo duza predkoscia. Wtedy plytki sie ze soba zetra i na chwile wyrownaja sie predkosci obrotowe, gdy to sie stanie zniknie sila je dociskajaca i sie rozlacza, "i tak w kolo Macieju".
4. Zawsze jest spieta w ilus % (ilosc momentu przekazywanego na kolo o lepszej przyczepnosci w stosunku do tego ktore sie slizga) a nie dziala jak otwarty dyfer. W raz ze wzrostem temperatury oleju zwieksza sie % zeszperowania az do konstrukcyjnego maksimum. Jedynym przypadkiem przekroczenia tej wartosci jest w/w przypadek.
Uffff.... chyba wszystko co chcialem napisac na ten temat. Jak sa jakies watpliwosci to pisac.
P.S. Marty moze i jest lebski ale w niektorych sprawach sie myli. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Sie 23, 2006 5:59 pm Temat postu: |
|
|
Feluke napisał: | Mialem cos powiedziec wczoraj ale komp u znajomych sie wykrzaczal wiec nie napisalem nic, no wiec dzisiaj napisze.
1. Szpera Fordowska orginalna jest to szpera wiskotyczne na tylko jedna polos (lewa). Stawia opor miedzy lewa polosia a koszem z satelitami. Po rozpadnieciu sie kosza, scieciu satelitek, lewa polos bedzie dalej napedzana poprzez szpere a prawa bedzie lezec odlogiem.
2. Jest zamknieta na amen z wlasnym specjalnym olejem wiskotycznym.
3. LSD wiskotyczne nigdy nie zepnie sie na 100% po za jednym i chwilowym przypadkiem, kiedy jedno kolo bedzie stac w miejscu a drugie zasuwac z bardzo duza predkoscia. Wtedy plytki sie ze soba zetra i na chwile wyrownaja sie predkosci obrotowe, gdy to sie stanie zniknie sila je dociskajaca i sie rozlacza, "i tak w kolo Macieju".
4. Zawsze jest spieta w ilus % (ilosc momentu przekazywanego na kolo o lepszej przyczepnosci w stosunku do tego ktore sie slizga) a nie dziala jak otwarty dyfer. W raz ze wzrostem temperatury oleju zwieksza sie % zeszperowania az do konstrukcyjnego maksimum. Jedynym przypadkiem przekroczenia tej wartosci jest w/w przypadek.
Uffff.... chyba wszystko co chcialem napisac na ten temat. Jak sa jakies watpliwosci to pisac.
P.S. Marty moze i jest lebski ale w niektorych sprawach sie myli. |
Hmmm ... byc moze nie jestem ekspertem, ale wszystko - poza technicznym punktem pierwszym - potwierdza dokaldnie to co proboje udowodnic od poczatku tego watku, a mianowicie, ze nie istnieje cos takiego jak sztywny procent zeszperowania (25%, 30% itd). A tym samym potwierdzasz zawartosc materialow, ktore przytoczylem na samym poczatku dyskusji ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Sie 23, 2006 8:50 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Feluke napisał: | Mialem cos powiedziec wczoraj ale komp u znajomych sie wykrzaczal wiec nie napisalem nic, no wiec dzisiaj napisze.
1. Szpera Fordowska orginalna jest to szpera wiskotyczne na tylko jedna polos (lewa). Stawia opor miedzy lewa polosia a koszem z satelitami. Po rozpadnieciu sie kosza, scieciu satelitek, lewa polos bedzie dalej napedzana poprzez szpere a prawa bedzie lezec odlogiem.
2. Jest zamknieta na amen z wlasnym specjalnym olejem wiskotycznym.
3. LSD wiskotyczne nigdy nie zepnie sie na 100% po za jednym i chwilowym przypadkiem, kiedy jedno kolo bedzie stac w miejscu a drugie zasuwac z bardzo duza predkoscia. Wtedy plytki sie ze soba zetra i na chwile wyrownaja sie predkosci obrotowe, gdy to sie stanie zniknie sila je dociskajaca i sie rozlacza, "i tak w kolo Macieju".
4. Zawsze jest spieta w ilus % (ilosc momentu przekazywanego na kolo o lepszej przyczepnosci w stosunku do tego ktore sie slizga) a nie dziala jak otwarty dyfer. W raz ze wzrostem temperatury oleju zwieksza sie % zeszperowania az do konstrukcyjnego maksimum. Jedynym przypadkiem przekroczenia tej wartosci jest w/w przypadek.
Uffff.... chyba wszystko co chcialem napisac na ten temat. Jak sa jakies watpliwosci to pisac.
P.S. Marty moze i jest lebski ale w niektorych sprawach sie myli. |
Hmmm ... byc moze nie jestem ekspertem, ale wszystko - poza technicznym punktem pierwszym - potwierdza dokaldnie to co proboje udowodnic od poczatku tego watku, a mianowicie, ze nie istnieje cos takiego jak sztywny procent zeszperowania (25%, 30% itd). A tym samym potwierdzasz zawartosc materialow, ktore przytoczylem na samym poczatku dyskusji ... |
Tak, potwierdzam i upewniam cie w twoich wiadomosciach.
Akurat wiskoza jest specyficzna. Zawsze ma pewien % zeszperowania min i max, a przejscie miedzy nimi nie jest plynne tylko zalezne od wielu czynnikow.
Jedyny staly % zeszperowania wystepuje przy szperze plytkowej. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Sie 23, 2006 8:59 pm Temat postu: |
|
|
Dziekuje. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|