Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szpera i luźne dywagacje
Idź do strony 1, 2  Następna
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 3:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to sa jakies roznice w "mocy" szpery ? A to ci ciekawostka ... ze sa mosty roznej wielkosc (i przez to bardziej wytrzymal) to wiedzialem, ale zeby byla "rozna moc" ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 7:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
to sa jakies roznice w "mocy" szpery ? A to ci ciekawostka ... ze sa mosty roznej wielkosc (i przez to bardziej wytrzymal) to wiedzialem, ale zeby byla "rozna moc" ...

Takk dokładnie - są różne Wink
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, jak ta "moc" ma sie w kontekscie wypowiedzi angoli w tym watku:

http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=17967&highlight=

Popatrz - tam dali link do opisu zasady dzialania szpery LSD - wg niej kazda jedna szpera ma zakres dzialania od 0%-100% (albo zachowuje sie jak zwykly dyfer, albo jest calkowicie zblokowany) - nei ma mowy o innym przypadku ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 9:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Nie wiem, jak ta "moc" ma sie w kontekscie wypowiedzi angoli w tym watku:

http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=17967&highlight=

Popatrz - tam dali link do opisu zasady dzialania szpery LSD - wg niej kazda jedna szpera ma zakres dzialania od 0%-100% (albo zachowuje sie jak zwykly dyfer, albo jest calkowicie zblokowany) - nei ma mowy o innym przypadku ...

Nie znam angielskiego niestety Sad
Ale chyba coz zle przetlumaczyles Wink
Szpera to mechanizm roznicowy o ograniczonym uslizgu, ... calkowicie zablokowanny - to elektroszpera (ja sobie zaspawasz mechanizm roznicowy)
Ale ja np mam rzadko spotykana (wersja sportowa) szpere cierna - nie wiskotycza, i wg mnie znacznie mocniejsza 40-50% Wink
A z tego co wiem wiskotyczna maja ok 30 % Wink
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 9:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prosze, popros kogos kto zna angielski zeby ci poczytal:

http://www.geocities.com/gkurka2001/CarTech/tech_traction_4wd_2.htm

A w czwartym poscie od gory, Marty daje skan z ksiazki serwisowej forda:

http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6070

Nie ma czegos takiego jak 25,30 czy 40% - jezeli przetlumaczyc druga strone z tej ksiazki, ktora podal Marty - wynika ze w zaleznosci od tego jak dasz LSD w palik - tak sie bedzie zachowywala az do osiagniecia 100% zeszperowania przy ekstremalnym obciazeniu ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zeby uproscic - to ja sie upre tylko jednego
LSD - czyli limited slip differential
Szpera to mechanizm roznicowy o ograniczonym uslizgu

Ograniczony -nie calkowicie zablokowany !!!
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 5:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alez nie musisz krzyczec ... po prostu przeczytaj dokumentacje, ktora wyjasnia sprawe czysto i wyraznie.

EDIT: rozmawiamy o tej:
http://perso.orange.fr/martysport/vc/vc2.jpg

i o tej stronie:
http://perso.orange.fr/martysport/vc/vc3.jpg

Oraz ywpowiedz Martyego w tej materii

Marty napisał:
toyman napisał:
NO. No. It was bad formed question. I meant:

In traditional diff, when one wheel spinning freely - that wheel gain all power from engine (is that correct ?) and the other wheel - gain no power.

if I correctly understand esentials of LSD - there is no such situation as in traditional diff - both wheels gain always some power - What I meant is - how much power gain wheel wchich is in opposit to the spinning wheel - i meant - there is no 50-50% but somethig elese - 25%, 30% ?

(ufff ... language translation is hell for me Sad )


The Ford viscous LSD is variable so it can be like a normal diff when driving normally BUT can be 100% locked (solid) under extreme condidtions Very HappyD

Hope that helps you Smile

_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 3:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie krzycze - tylko chcialem zaznaczyc co wazne...
Nie wiem kto to jest i jak sie na tym zna ...
Szkoda ze nie zabierze glosu nikt od nas z wiekszym doswiadczeniem w tej materii
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 5:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

recze ci ze gosc ma pojecie ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 6:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
recze ci ze gosc ma pojecie ...

a ja recze ze szpera czeciowo blokuje mechanizm roznicowy,
jesli nie wierzysz - najpierw pojezdzij na jakiejkolwiek szperze, pozniej zaspawaj mechanizm roznicowy i poczuj roznice Smile
Boombel robil to u siebie jesli dobrze pamietam - to podpytaj sie jego o roznice Wink
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ehhh ... nie mieszaj zespawanego na sztyno dyfra z LSD ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MF
Ekspert


Wiek: 28
Dołączył: 12 Mar 2004
Posty: 563
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej tak jak toyman pisze - w wiskozie ciezko mowic o % zeszperowania.
Tak mozna tylko prawdziwe szpery plytkowe/cierne opisywac.
w wiskozie im wieksza roznica predkosci kol tym bardziej sie plyn wiskotyczny nagrzewa i bardziej spina.
Z drugiej strony to chyba nie jest tak ze moga byc zupelnie rozpiete napedy - jakies tam niewielkie spiecie jest juz na poczatku. Latwo sprawdzic np probujac obrocic flansza od polosi jak ta od walu jest zablokowana - w przeciwienstwie do otwartego dyfra bardzo ciezko idzie.
_________________
2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MF napisał:

Tak mozna tylko prawdziwe szpery plytkowe/cierne opisywac.

To moją mogę opisywać - bo taką właśnie mam Wink

Co do % to może ciężko dokładnie wymierzyć - parametry zmienne zależnei od temperatury i olejy w dyfrze - ale to na boga nie jest 100%
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 6:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

meni nie chodzi o to, ze dyfer z LSD ma 0% lub 100% na stale.

nawet zwykly dyfer jakas czesc momenty przekazuje na przeciwstawne kolo.

Chodzilo mi tylko o wyjasnienie pewnego mitu, ktory powstal, a ktorego ofiara padl gryzzly - sam wczesniej - idac za informacjami z forum - myslalem ze jest jakis podzial na "moc" szpery - jednak mnei uswiadomiono jak bardzo sie myle, poczytalem troche i wiem ze nei istnieje cos takiego jak "moc" szpery - a przynajmniej nie LSD.

To ze szpera w twoim samochodzie nie daje pelnego zblokowania - wynikac moze z dwoch przyczyn, albo dajesz jej za malo w kosc, albo pora zmienic olej na bardziej wiskotyczny (lepki) - pogadam z Neutrino - oferowal mi jakis czas temu olej specjalnei do dyfrow z LSD (m.in. tych w Imprezie i EVO - chociaz ten do Imprezy mial inne wlasciwosci) - w kazdym razie moze warto pojsc w ta strone - mnie jednak zabila cena tych olejow ...

EDIT: swoja droga - zastanawiam sie - skad u ciebie szpera cierna ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 7:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:


nawet zwykly dyfer jakas czesc momenty przekazuje na przeciwstawne kolo.

Chodzilo mi tylko o wyjasnienie pewnego mitu, ktory powstal, a ktorego ofiara padl gryzzly - sam wczesniej - idac za informacjami z forum - myslalem ze jest jakis podzial na "moc" szpery - jednak mnei uswiadomiono jak bardzo sie myle, poczytalem troche i wiem ze nei istnieje cos takiego jak "moc" szpery - a przynajmniej nie LSD.

To ze szpera w twoim samochodzie nie daje pelnego zblokowania - wynikac moze z dwoch przyczyn, albo dajesz jej za malo w kosc, albo pora zmienic olej na bardziej wiskotyczny (lepki) - pogadam z Neutrino - oferowal mi jakis czas temu olej specjalnei do dyfrow z LSD (m.in. tych w Imprezie i EVO - chociaz ten do Imprezy mial inne wlasciwosci) - w kazdym razie moze warto pojsc w ta strone - mnie jednak zabila cena tych olejow ...

EDIT: swoja droga - zastanawiam sie - skad u ciebie szpera cierna ...


Cytat:

meni nie chodzi o to, ze dyfer z LSD ma 0% lub 100% na stale.

No i pomalu wszystko sie rozjasnia Wink
Niemniej upiera sie ze sa szpery mocniejsze i slabsze Smile
Moc szpery (wg mnie) podawana jest orientacyjnie (pewnie jakies normy do tego sa) zeby miec jakies rozeznanie co slabsze a co silniejsze



Neutrino i olej - to tylko jedna odpowiedz - MOTUL Very Happy



Cytat:

EDIT: swoja droga - zastanawiam sie - skad u ciebie szpera cierna ...

Skad u mnie szpera cierna - taka kupilem za niemala kase (mimo wszystko byla to okazja) - choc zupelnie inny rzad wielkosci cen jak w wiskotycznych Shocked No i chalasuje - czego nie robia wiskotyczne.
Ale jest super - na OZS sie nie przekonasz bo pewnie nie pojade tym moim wynalazkiem tylko bialym smokiem 4x4 Smile
Ale gdybys byl przelotem w Lodzi - to zapraszam - mozesz tez zapytac o wrazenia - Boombla jechal kawalek ze mna na tej szperze Wink
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Waldek
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 230
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 7:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szpera w fordzie ma wlasna obudowe i wlasny olej (tj ten fragment co spina obie polosie). Olej w moscie ze szpera jest zwykly taki jak w innych mostach. Moja szpera na dzien dobry produkuje jakis opor. Mozliwe ze tak jak pisze toyman zaczyna ona coraz bardziej blokowac jak sie poszalaje ale na razie nie sprawdzalem tego. Kod mego mostu to ABA 3.91 7.5" LSD
oczywiscie nie na sprzedaz
_________________
2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Neutrino
Guru


Wiek: 32
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 2592
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli w dyfrze jest szpera wiskotyczna to bardzo mozliwe, ze jest zamknieta "na Amen" i most zalewamy wlasnym olejem a ta szpera pracuje sobie sama, na swoim oleju, dożywotnim. Tak jest na przykład w Nissanach 200SX. Nie wiem jak jest w sierrce prawde mowiac bo nigdy takiego zeszperowanego mostu forda nie widzialem, tym bardziej wybebeszonego. Po rozmowach z Toymanem nieco zglebialem temat a teraz nabieram coraz wiekszego przekonania, ze w sierrce moze byc podobnie jak w 200SX. Czekam jeszcze na opinie speców co takich mostow rozebranych widzieli ho, ho albo i jeszcze wiecej.
_________________
Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy Very happy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami Very happy
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) Very happy Very happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 6:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Waldek napisał:
Szpera w fordzie ma wlasna obudowe i wlasny olej (tj ten fragment co spina obie polosie). Olej w moscie ze szpera jest zwykly taki jak w innych mostach. Moja szpera na dzien dobry produkuje jakis opor. Mozliwe ze tak jak pisze toyman zaczyna ona coraz bardziej blokowac jak sie poszalaje ale na razie nie sprawdzalem tego. Kod mego mostu to ABA 3.91 7.5" LSD
oczywiscie nie na sprzedaz
Rozbierales ja ? Gdzies mam zdjecia porownujace Szpere z XR4x4 2.8 ze zwyklym mostem - LSD w niej korzysta ze wspolnego oleju z reszta mostu - co ciekawe - poszukujac oleju do mojego LSD dotarlismy z Neutrino do centrali motulu z pytaniem jaki olej zastosowac ... poszukam tej odpowiedzi i zdjec - na w tym momencie pamietam z niej, ze ekspert z MOTULa wypowiedzial sie w tn sposob: Do szpery LSD w fordzie idzie ten sam olej co do zwyklego mostu - wg katalogu byl to ten sam olej - a co ciekawe - jedyne co polecaja to oryginal forda ... owszem maja w swoje ofercie rozne oleje do LSD, ale na olej forda do mostow nie ma zamiennikow ... momencik - poszukam tej odpowiedzi ...

EDIT: Niech to diabli - nie mam tych zdjec ... ale mam most ze szpera na podlodze w garazu- jak bede mial dosc natchnienia to go dzisiaj jeszcze raz rozbiore i zrobie zdjecia ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 7:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
...Do szpery LSD w fordzie idzie ten sam olej co do zwyklego mostu - wg katalogu byl to ten sam olej - a co ciekawe - jedyne co polecaja to oryginal forda ... owszem maja w swoje ofercie rozne oleje do LSD, ale na olej forda do mostow nie ma zamiennikow ... momencik - poszukam tej odpowiedzi ...
..


dokladnie mi to samo powiedzial moj mechanik, twierdzac ze rozbieral rozne mosty ze szpera po pewnym przebiegu i ten olej forda jest ok Smile
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Waldek
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 230
Skąd: Lubin

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 11:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Blokada jest w osobnej szczelnej obudowie w moscie z wlasnym olejem.
Jeszcze nie rozbieralem swojego ale widzialem gdzies fotke na FSOC pozatym w instrukcji forda str 20
http://www.fordsierraclub.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6070
2 podpunkt pod rysunkiem jesli dobrze zrozumialem wyjasnia ta kwestje.
Pozatym jak spuscilem olej ze swojego mostu to tak samo sie reagowal jak z olejem. dodatkowo wspolny olej nie jest w stanie ciagle zalac wszystkich przestrzeni miedzy talerzykami w blokadzie. Prawdopodobnie bylby sila odsrodkowa wypychany i nie spelnil by swojej funkcji - tak mysle.
_________________
2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 11:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj rozbiore zwykly most i LSD - rozwiejemy wszelkie watpliwosci i ew mity ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MF
Ekspert


Wiek: 28
Dołączył: 12 Mar 2004
Posty: 563
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 12:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no przy wiskozie musi tak byc jak waldek pisze. Niezaleznie czy dyfer od sierry 200sx czy czego tam badz.
Specjalny olej do dyfra musi byc przy szperze ciernej stosowany.
Toyman zrob fotki Smile
_________________
2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
DoMino
Mistrzunio


Wiek: 28
Dołączył: 21 Mar 2004
Posty: 457
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 2:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Dzisiaj rozbiore zwykly most i LSD - rozwiejemy wszelkie watpliwosci i ew mity ...


Co prawda nie od sierry,ale może sie przydać. http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=8409&highlight=szpera (zapożyczone z beemka-klub)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 5:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obiecane zdjecia ...

Most ze szpera:


Zachowanie:
- Krecac kolem, do ktorego mocowany jest wal napedowy - obie polosie kreca sie w jedna strone.
- Krecac ktorakolwiek polosia - przeciwstawna polos kreci sie w tym samym kierunku
- Proba krecenia przecwstawnymi polosiami w odwrotnych kierunkach jest niemozliwa (recami w sensie jest ciezko udrzec Wink )
- Krecenie "oboma" polosiami w jednym kierunku (niemozliwe, ale jednak) jest mozliwe

Zwykly most


Zachowanie:
- Krecac kolem, do ktorego mocowany jest wal napedowy - polosie kreca sie w przeciwne strony
- Krecac ktorakolwiek polosia - przeciwstawna kreci sie w przeciwnym kierunku
- Proba krecenia przeciwstawnymi polosiami w przeciwnych kierunkach konczy sie kreceniem polosie w przeciwstawnych kierunkach
- Krecenie polosiami w jednym kierunku - konczy sie kreceniem polosie w jednym kierunku ...

Generalnie jak widac - szpera w sierrze jest otwarta ... (chyba ze jest cos jeszcze wewnatrz "duzej glowy") - stad wniosek, ze uzywa tego samego oleju.

PS. Prosze moderatora, o przeniesienie tego watku do dzialu tuning - co by pozostal slad po naszej pracy.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Waldek
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 230
Skąd: Lubin

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na zdjeciach wlasnie wyglada na zamknieta. Pod warunkiem ze ja widac bo znajduje sie ona jakby wewnatrz kola talerzowego czyli tego co napedza walek atakujacy. Dlatego w tym miejscu bo musi spinac lewe wyjscie na polos zeby blokada dziala.
Ps. Moja szpera zachowuje sie dokladnie jak twoja
_________________
2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sie 22, 2006 9:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Nie ma czegos takiego jak 25,30 czy 40% - jezeli przetlumaczyc druga strone z tej ksiazki, ktora podal Marty - wynika ze w zaleznosci od tego jak dasz LSD w palik - tak sie bedzie zachowywala az do osiagniecia 100% zeszperowania przy ekstremalnym obciazeniu ...
Tutaj muszę wtrącić swoje 3 gr. Otóż nigdy nie rozpatrywałem tych procentów tak jak Ty, toyman. Faktycznie idąc tym tropem, który rzucił Marty (łebski gość bez dwóch zdań) szpera pod obciążeniem równo przekazuje moment z silnika na oba koła, czyli niejako mamy 100% blokady.
Ale...
Ale przecież w normalnej jeździe dyfer z LSD pozwala na różną prędkość obrotową kół. I właśnie ja zawsze pod tym kątem rozpatrywałem owe procenty. Wskazują na maksymalną różnicę w prędkości obrotowej obu kół po przekroczeniu której szpera się "spina".
Nie upieram się przy tej teorii. Tak to poprostu zawsze rozumiałem. Nie znaczy, że dobrze.

MF napisał:
raczej tak jak toyman pisze - w wiskozie ciezko mowic o % zeszperowania.
Tak mozna tylko prawdziwe szpery plytkowe/cierne opisywac.
w wiskozie im wieksza roznica predkosci kol tym bardziej sie plyn wiskotyczny nagrzewa i bardziej spina.
Tu faktycznie muszę się z Maćkiem zgodzić.

Ostatnio zmieniony przez Tcharec dnia Wto Sie 22, 2006 9:15 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 5:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mialem cos powiedziec wczoraj ale komp u znajomych sie wykrzaczal wiec nie napisalem nic, no wiec dzisiaj napisze.
1. Szpera Fordowska orginalna jest to szpera wiskotyczne na tylko jedna polos (lewa). Stawia opor miedzy lewa polosia a koszem z satelitami. Po rozpadnieciu sie kosza, scieciu satelitek, lewa polos bedzie dalej napedzana poprzez szpere a prawa bedzie lezec odlogiem. Wink
2. Jest zamknieta na amen z wlasnym specjalnym olejem wiskotycznym.
3. LSD wiskotyczne nigdy nie zepnie sie na 100% po za jednym i chwilowym przypadkiem, kiedy jedno kolo bedzie stac w miejscu a drugie zasuwac z bardzo duza predkoscia. Wtedy plytki sie ze soba zetra i na chwile wyrownaja sie predkosci obrotowe, gdy to sie stanie zniknie sila je dociskajaca i sie rozlacza, "i tak w kolo Macieju".
4. Zawsze jest spieta w ilus % (ilosc momentu przekazywanego na kolo o lepszej przyczepnosci w stosunku do tego ktore sie slizga) a nie dziala jak otwarty dyfer. W raz ze wzrostem temperatury oleju zwieksza sie % zeszperowania az do konstrukcyjnego maksimum. Jedynym przypadkiem przekroczenia tej wartosci jest w/w przypadek.

Uffff.... chyba wszystko co chcialem napisac na ten temat. Jak sa jakies watpliwosci to pisac.

P.S. Marty moze i jest lebski ale w niektorych sprawach sie myli.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 5:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke napisał:
Mialem cos powiedziec wczoraj ale komp u znajomych sie wykrzaczal wiec nie napisalem nic, no wiec dzisiaj napisze.
1. Szpera Fordowska orginalna jest to szpera wiskotyczne na tylko jedna polos (lewa). Stawia opor miedzy lewa polosia a koszem z satelitami. Po rozpadnieciu sie kosza, scieciu satelitek, lewa polos bedzie dalej napedzana poprzez szpere a prawa bedzie lezec odlogiem. Wink
2. Jest zamknieta na amen z wlasnym specjalnym olejem wiskotycznym.
3. LSD wiskotyczne nigdy nie zepnie sie na 100% po za jednym i chwilowym przypadkiem, kiedy jedno kolo bedzie stac w miejscu a drugie zasuwac z bardzo duza predkoscia. Wtedy plytki sie ze soba zetra i na chwile wyrownaja sie predkosci obrotowe, gdy to sie stanie zniknie sila je dociskajaca i sie rozlacza, "i tak w kolo Macieju".
4. Zawsze jest spieta w ilus % (ilosc momentu przekazywanego na kolo o lepszej przyczepnosci w stosunku do tego ktore sie slizga) a nie dziala jak otwarty dyfer. W raz ze wzrostem temperatury oleju zwieksza sie % zeszperowania az do konstrukcyjnego maksimum. Jedynym przypadkiem przekroczenia tej wartosci jest w/w przypadek.

Uffff.... chyba wszystko co chcialem napisac na ten temat. Jak sa jakies watpliwosci to pisac.

P.S. Marty moze i jest lebski ale w niektorych sprawach sie myli.

Hmmm ... byc moze nie jestem ekspertem, ale wszystko - poza technicznym punktem pierwszym - potwierdza dokaldnie to co proboje udowodnic od poczatku tego watku, a mianowicie, ze nie istnieje cos takiego jak sztywny procent zeszperowania (25%, 30% itd). A tym samym potwierdzasz zawartosc materialow, ktore przytoczylem na samym poczatku dyskusji ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Feluke napisał:
Mialem cos powiedziec wczoraj ale komp u znajomych sie wykrzaczal wiec nie napisalem nic, no wiec dzisiaj napisze.
1. Szpera Fordowska orginalna jest to szpera wiskotyczne na tylko jedna polos (lewa). Stawia opor miedzy lewa polosia a koszem z satelitami. Po rozpadnieciu sie kosza, scieciu satelitek, lewa polos bedzie dalej napedzana poprzez szpere a prawa bedzie lezec odlogiem. Wink
2. Jest zamknieta na amen z wlasnym specjalnym olejem wiskotycznym.
3. LSD wiskotyczne nigdy nie zepnie sie na 100% po za jednym i chwilowym przypadkiem, kiedy jedno kolo bedzie stac w miejscu a drugie zasuwac z bardzo duza predkoscia. Wtedy plytki sie ze soba zetra i na chwile wyrownaja sie predkosci obrotowe, gdy to sie stanie zniknie sila je dociskajaca i sie rozlacza, "i tak w kolo Macieju".
4. Zawsze jest spieta w ilus % (ilosc momentu przekazywanego na kolo o lepszej przyczepnosci w stosunku do tego ktore sie slizga) a nie dziala jak otwarty dyfer. W raz ze wzrostem temperatury oleju zwieksza sie % zeszperowania az do konstrukcyjnego maksimum. Jedynym przypadkiem przekroczenia tej wartosci jest w/w przypadek.

Uffff.... chyba wszystko co chcialem napisac na ten temat. Jak sa jakies watpliwosci to pisac.

P.S. Marty moze i jest lebski ale w niektorych sprawach sie myli.

Hmmm ... byc moze nie jestem ekspertem, ale wszystko - poza technicznym punktem pierwszym - potwierdza dokaldnie to co proboje udowodnic od poczatku tego watku, a mianowicie, ze nie istnieje cos takiego jak sztywny procent zeszperowania (25%, 30% itd). A tym samym potwierdzasz zawartosc materialow, ktore przytoczylem na samym poczatku dyskusji ...

Tak, potwierdzam i upewniam cie w twoich wiadomosciach. Wink
Akurat wiskoza jest specyficzna. Zawsze ma pewien % zeszperowania min i max, a przejscie miedzy nimi nie jest plynne tylko zalezne od wielu czynnikow.
Jedyny staly % zeszperowania wystepuje przy szperze plytkowej.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziekuje.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następna
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group