Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gardel Kandydat
Wiek: 20 Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 78 Skąd: Łódz
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 9:46 am Temat postu: Układ wydechowy... POMOCY!!! |
|
|
Witam wszystkich
Mam takie p[ytanie a mianowicie czy zna ktoś jakiegoś tłumikarza w łodzi który jest w stanie poprowadzić mi rure wydechową od katalizatorów(których już nie ma) do samego końca tz. do ostatniego tłumika,chodzi mi o to zeby to była rura bez zbędnych zakrętów i wogóle.
Mam wywalone katalizatory i tłumik środkowy,w miejscu katalizatorów elegancko wspawana rura a w miejscu środkowego tłumika rzeźba(tragedia spaw na spawie)wszystko zaczyna puszczać,i dlatego potrzebuje kogoś kto wygnie mi jakąś rure.
Jest to wogóle możliwe??
Z góry dzięki za zainteresowanie tematem _________________ Biała strzała
XR4i N9C 90r.Na wiosne planowany SWAP.
2.9 24V Cosworth. http://s3.bitefight.pl/bite/c.php?uid=90682 |
|
Powrót do góry |
|
|
Shogun Ekspert
Wiek: 24 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 778 Skąd: 100lica Drink Team
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gardel Kandydat
Wiek: 20 Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 78 Skąd: Łódz
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 10:12 am Temat postu: |
|
|
no to elegancko , teraz pytanie czy zna ktoś adres jakiegoś takiego pana fachowca w łodzi _________________ Biała strzała
XR4i N9C 90r.Na wiosne planowany SWAP.
2.9 24V Cosworth. http://s3.bitefight.pl/bite/c.php?uid=90682 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 10:55 am Temat postu: |
|
|
Nie każdy tłumikarz sobie z tym poradzi. Przede wszystkim musi mieć giętarkę.
Ja za wydech do Żółwia wysypałem się 300 zeta, ale mam dwie nówki rury od samych kolektorów do tłumika końcowego z Omy MV6 (dwa wejścia, dwa wyjścia, nówka sztuka 110,-). Zero spawów, wszystko dopasowane na wymiar.
Za wolny wydech do DOHC (od kolektora do tylniego zderzaka) mój tłumikarz chciał 150 zeta. Za elegancko wygiętą rurę, którą wstawił zamiast elementu z katalizatorami dałem 60,-
To powinno dać niejaki pogląd na koszty w miarę fachowej roboty. Oczywiście do końca profi to nie jest, bo gięta rura na winklach się faluje i tego nie przeskoczysz, bo nie da się całego wydechu łagodnymi łukami pociągnąć.
Żeby tego falowania uniknąć trzeba wydech spawać z prefabrykatów - gotowych rurek i kolanek wygiętych fabrycznie pod różnymi kątami. No ale koszty lecą wtedy strasznie w górę. _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 12:14 pm Temat postu: |
|
|
nie wiem co to za fachman gial ci te rurki, ale gnac na cieplo nic takiego sie nie dzieje. Nastepna sprawa - na hurtowniach mozna kupic gotoe elementy wygiete pod odpowiednimi katami (30,45,60 i 90 stopni). Mozna tez kupic takie jakby przesuniecia (czyli prosto-ostro w lewo-prosto-ostro w prawo).
Kolejna sprawa - wydech w cywilnym aucie MUSI miec zagiecia by wyhamowac fale (energie kinetyczna spalin) - zbyt wolny wydech w nieprzystosowanym do tego silniku wolnossacym moze narobic wiecej szod (obnizyc parametry) niz pozytku ...
Wszystko nalezy robic z glowa i wiedziec jaki efekt rzeczywiscie chce sie osiagnac ... Nie sztuka jest wstawic rure od piecyka gazowego i cieszyc sie ze chodzi jak ruski czolg - sztuka jest tak policzyc przekroje i zalamania, by krzytaltowac krzywa momentu obrotowego ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
WitekK Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2003 Posty: 823 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 2:47 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | Oczywiście do końca profi to nie jest, bo gięta rura na winklach się faluje i tego nie przeskoczysz, bo nie da się całego wydechu łagodnymi łukami pociągnąć.
Żeby tego falowania uniknąć trzeba wydech spawać z prefabrykatów - gotowych rurek i kolanek wygiętych fabrycznie pod różnymi kątami. No ale koszty lecą wtedy strasznie w górę. |
Niekoniecznie sie z tym zgodze, wystarczy miec odpowiednie gietarki do tego i nawet na zimno wychodza piekne zagiecia ale to trzeba wiedziec gdzie udezac
Sam mam zamiar zrobic wydech z nierdzewki do xr'ki tylko nie mam pogladowego projektu jak to powinno byc bo wymiary sciagnalbym sobie z wydechu fabrycznego tylko sie zastanawiam jeszcze nad srednica rury, chcialbym 3" ale nie wiem ile by to mnie wynioslo i czy bedzie mnie na to stac. _________________ 1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:04 pm Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Toymanem są elementy gotowe i można zrobić każdy kąt.
Robiłem w V dwa osobne wydechy za 65 zł-tyle zapłaciłem za materiał Robocizna własna _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:07 pm Temat postu: |
|
|
WitekK napisał: |
Sam mam zamiar zrobic wydech z nierdzewki do xr'ki tylko nie mam pogladowego projektu jak to powinno byc bo wymiary sciagnalbym sobie z wydechu fabrycznego tylko sie zastanawiam jeszcze nad srednica rury, chcialbym 3" ale nie wiem ile by to mnie wynioslo i czy bedzie mnie na to stac. |
3" to chyba za dużo jak na 2.3 silnik _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:14 pm Temat postu: |
|
|
3" - tyle chcial wooly.
Moim zdaniem spokojnie wystarczy 2.5" - takie mozna u mnie na hurtowni kupic po 55-60 PLN za dwumetrowe kawalki.
EDIT: Wg specyfikacji - 3" wydech stosuje sie w cossim ca 280 KM - do merkura spokojnie wystarczy 2.5" _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:19 pm Temat postu: |
|
|
Karamba ma w Cossim 3" ja w 2.9 mam 3" ale w 2.8 to już kicha co dopiero w 2.3
Mam zrobione dwa wydechy po 1.5" łączone w ostatni tłumik rurą 3" _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:35 pm Temat postu: |
|
|
Darkan - ale wolnossacy silnik 2.8, a 2.3T to troszke roznica (jakby nie bylo).
Notabene - maxx von sydow ma zrobiony u siebie wycech z dwoch wydechow od OHC i daje rade ...
w moim OHC wydech OHCowy ewidentnie go dusi (szczegolnie na wysokich obrotach) - zalozenie DOHCowego ukladu za rozpreznikiem z OHC polepszylo jego oddychanie ...
A calkiem generalna zasada - im wiekszy przekroj rury wydechyu - tym bardziej do gory przenosi sie moment obrotowy - bardzo ladnie jest to wytlumaczone w "How To Power Tune SOHC" w rozdziale o kolektorach ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
WitekK Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2003 Posty: 823 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 4:09 pm Temat postu: |
|
|
Darkan_62 napisał: | Karamba ma w Cossim 3" ja w 2.9 mam 3" ale w 2.8 to już kicha co dopiero w 2.3
Mam zrobione dwa wydechy po 1.5" łączone w ostatni tłumik rurą 3" |
Nie wiem czy taka kicha bo jak sie orientowalem, za woda wlasnie sie staraja kombinowac 3" wydechy bo sie lepiej sprawdzaja.
Ciezko mi sie tutaj wymadrzac bo jak na razie jestem tylko teoretykiem w tej sprawie, dopiero zaczynam poznawac ten samochod, ale kieruje sie jedynie przykladem uzytkownikow... _________________ 1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb |
|
Powrót do góry |
|
|
maxx von sydow SierraFan Mod
Dołączył: 03 Kwi 2004 Posty: 1789 Skąd: Dublin,Ireland
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 6:20 pm Temat postu: |
|
|
żeby rura się nie falowała na zakrętach , przed cała operacją należy ją napełnić suchym piaskiem (takim do piaskowania) i zatkać na koncach drewnianym kołkiem _________________ LOŻA SZYDERCUFF ON TOUR 2.8i 4X4 Ghia
Słuchać tu >>>Click here to watch Ramzes--The-Hooligans---Trzydziestoletni<<< |
|
Powrót do góry |
|
|
ulik87 Ekspert
Wiek: 19 Dołączył: 08 Cze 2006 Posty: 521 Skąd: Nałęczów
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 7:20 pm Temat postu: |
|
|
maxx von sydow napisał: | żeby rura się nie falowała na zakrętach , przed cała operacją należy ją napełnić suchym piaskiem (takim do piaskowania) i zatkać na koncach drewnianym kołkiem |
wlasnie caly temat czytalem i dziwilo mnie to ze nikt o tym nie pomyslal/napisal...patrze na sam koniec i wreszcie ktos to zauwazyl
Panowie...torszke sie podepne...co by bylo gdybym wywalil koncowy tlumik i zamiast niego poprowadzil rure pod zderzak ? |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 7:25 pm Temat postu: |
|
|
bedziesz z tym jezdzil do pierwszej kontroli drogowej i/lub do nastepnego przegladu ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gardel Kandydat
Wiek: 20 Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 78 Skąd: Łódz
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 9:39 pm Temat postu: |
|
|
powiem tak u ojca w 2.0 DOHC kombi jest zdjęty ostatni tłumik bo sie zapchał bez żadnego przedłużania rurą pod zderzak i jest git,lepiej mu sie nawet oddycha nie jest jakiś ryk czy coś poprostu ma ten pomruk _________________ Biała strzała
XR4i N9C 90r.Na wiosne planowany SWAP.
2.9 24V Cosworth. http://s3.bitefight.pl/bite/c.php?uid=90682 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marek[Puck] SierraFan Admin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1306 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 11:27 am Temat postu: |
|
|
rowniez nie rozumiem podwojnej srednicy po polaczeniu
to troche bez sensu przeciez fale gazów na wydechu są na zmiane w rytmie otwierania zaworów wydechowych
polaczenie dwoch wydechow nie powoduje dwukrotnego zwiekszenia objetosci gazow w tym samym czasie
mysle ze w normalnym wydechu 2 cale zupelnie by wystarczyly
jako zapas na ewentualne rozprezenie
kolejna rzecz ktora przemawia przeciw temu rozwiazaniu to zmniejszenie objetosci gazow zwiazane z obnizeniem temperatury w koncowym odcinku _________________ szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny |
|
Powrót do góry |
|
|
ulik87 Ekspert
Wiek: 19 Dołączył: 08 Cze 2006 Posty: 521 Skąd: Nałęczów
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 12:06 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | bedziesz z tym jezdzil do pierwszej kontroli drogowej i/lub do nastepnego przegladu ... |
ale to ze wzgledu na glosnosc? czy ze wzgedu na to ze sa przepisy zabraniajace "NIEMANIA" tlumika koncowego? jakby byl fajny basik...to po co inwestowac w jakies szportowe tlumiki jak mozna dac mila oku koncowke po prostu |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 1:55 pm Temat postu: |
|
|
ze wzgledu na dwie podstawowe rzeczy (mozna by ich wiecej wymienic)
- nadmierna emisja szkodliwych zwiazkow (podepnie cie pod analizator i zawroci celem likwidacji usterki)
- wg katalogu (do ktorego przeciez moze zagladnac) - sierra z silnikiem takim a takim powinna posiadac tyle a tyel tlumikow i basta - kazde odstepstwo moze spowodowac cofniecie .
Oczywiscie mozesz trafic na Pana kazia, ktory ci to podbije - ale na kontroli drogowej moga ci nawet dowod rejestracyjny zabrac, a w skrajnych przypadkach moga odholowac na parking - rozne przypadki sie zdarzaja ...
Po prostu - robiac cos takiego - trzeba to zrobic z glowa - gdtbym ja robil cos takiego - ta rure obudowalbym staym tlumimkiem - dla niepoznaki - masz wolny wydech - a nikt sie do ciebie nie przypindoli ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
ulik87 Ekspert
Wiek: 19 Dołączył: 08 Cze 2006 Posty: 521 Skąd: Nałęczów
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 2:08 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | ze wzgledu na dwie podstawowe rzeczy (mozna by ich wiecej wymienic)
- nadmierna emisja szkodliwych zwiazkow (podepnie cie pod analizator i zawroci celem likwidacji usterki)
- wg katalogu (do ktorego przeciez moze zagladnac) - sierra z silnikiem takim a takim powinna posiadac tyle a tyel tlumikow i basta - kazde odstepstwo moze spowodowac cofniecie .
Oczywiscie mozesz trafic na Pana kazia, ktory ci to podbije - ale na kontroli drogowej moga ci nawet dowod rejestracyjny zabrac, a w skrajnych przypadkach moga odholowac na parking - rozne przypadki sie zdarzaja ...
Po prostu - robiac cos takiego - trzeba to zrobic z glowa - gdtbym ja robil cos takiego - ta rure obudowalbym staym tlumimkiem - dla niepoznaki - masz wolny wydech - a nikt sie do ciebie nie przypindoli ... |
a to brak koncowego tlumika powoduje emisje szkodliwych zwiazkow? reszta jak najbardziej do mnie przemawia trzeba bedzie sobie wymodzic jakas przelotowke...pzdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 2:14 pm Temat postu: |
|
|
ulik87 napisał: | a to brak koncowego tlumika powoduje emisje szkodliwych zwiazkow? | Nie. Jego brak powoduje, ze szkodliwe zwiazki (szczegolnie tlnek wegla - sadza, siarka i kilka innych) - nie osadzaja sie na jego sciankach, a wylatuja bezposrednio na zewnatrz - tym bardziej ze (jak mniemam) - katow juz nie masz ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
ulik87 Ekspert
Wiek: 19 Dołączył: 08 Cze 2006 Posty: 521 Skąd: Nałęczów
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 2:51 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | ulik87 napisał: | a to brak koncowego tlumika powoduje emisje szkodliwych zwiazkow? | Nie. Jego brak powoduje, ze szkodliwe zwiazki (szczegolnie tlnek wegla - sadza, siarka i kilka innych) - nie osadzaja sie na jego sciankach, a wylatuja bezposrednio na zewnatrz - tym bardziej ze (jak mniemam) - katow juz nie masz ... |
masz masz tzn. formalnie sa...a czy cos jeszcze daja to nie wiem |
|
Powrót do góry |
|
|
Dziku Juzer
Wiek: 20 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 191 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 4:07 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Nie. Jego brak powoduje, ze szkodliwe zwiazki (... siarka i kilka innych) |
He he, co do siarki i NOx'ów to my( w dużej części) jesteśmy do przodu- LPG, natomiast masz racje, im więcej "miejsca" ma w środku wydech( głównie chodzi o tłumniki, chociaż nie tylko) to więcej w nim zostaje...
Pozdro Dziku _________________ Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
|
|
Powrót do góry |
|
|
|