Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Układ wydechowy... POMOCY!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gardel
Kandydat


Wiek: 20
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 78
Skąd: Łódz

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 9:46 am    Temat postu: Układ wydechowy... POMOCY!!! Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich Smile
Mam takie p[ytanie a mianowicie czy zna ktoś jakiegoś tłumikarza w łodzi który jest w stanie poprowadzić mi rure wydechową od katalizatorów(których już nie ma) do samego końca tz. do ostatniego tłumika,chodzi mi o to zeby to była rura bez zbędnych zakrętów i wogóle.
Mam wywalone katalizatory i tłumik środkowy,w miejscu katalizatorów elegancko wspawana rura a w miejscu środkowego tłumika rzeźba(tragedia spaw na spawie)wszystko zaczyna puszczać,i dlatego potrzebuje kogoś kto wygnie mi jakąś rure.
Jest to wogóle możliwe??
Z góry dzięki za zainteresowanie tematem Rolling Eyes
_________________
Biała strzała
XR4i N9C 90r.Na wiosne planowany SWAP.
2.9 24V Cosworth. http://s3.bitefight.pl/bite/c.php?uid=90682
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Yahoo messenger MSN Messenger
Shogun
Ekspert


Wiek: 24
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 778
Skąd: 100lica Drink Team

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 9:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie, że jest. Goras ma taką prostą jujkę na całej długości. Jedziesz do tłumikarza i mówisz w czym rzecz. Trwa to niecałą godzinę łącznie z dowozem rurki odpowiedniej grubości z hurtowni.
_________________

Pozdrawiam, Seba [Wiśniowy Sedan 2.0 DOHC EFI '90 RS look]
http://sebastian.serwus.pl/ZOZS100Lica.avi
--------------- DOHC Killer Killer ---------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gardel
Kandydat


Wiek: 20
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 78
Skąd: Łódz

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 10:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to elegancko , teraz pytanie czy zna ktoś adres jakiegoś takiego pana fachowca Twisted Evil w łodzi Cool
_________________
Biała strzała
XR4i N9C 90r.Na wiosne planowany SWAP.
2.9 24V Cosworth. http://s3.bitefight.pl/bite/c.php?uid=90682
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Yahoo messenger MSN Messenger
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 10:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie każdy tłumikarz sobie z tym poradzi. Przede wszystkim musi mieć giętarkę.
Ja za wydech do Żółwia wysypałem się 300 zeta, ale mam dwie nówki rury od samych kolektorów do tłumika końcowego z Omy MV6 (dwa wejścia, dwa wyjścia, nówka sztuka 110,-). Zero spawów, wszystko dopasowane na wymiar.
Za wolny wydech do DOHC (od kolektora do tylniego zderzaka) mój tłumikarz chciał 150 zeta. Za elegancko wygiętą rurę, którą wstawił zamiast elementu z katalizatorami dałem 60,-
To powinno dać niejaki pogląd na koszty w miarę fachowej roboty. Oczywiście do końca profi to nie jest, bo gięta rura na winklach się faluje i tego nie przeskoczysz, bo nie da się całego wydechu łagodnymi łukami pociągnąć.
Żeby tego falowania uniknąć trzeba wydech spawać z prefabrykatów - gotowych rurek i kolanek wygiętych fabrycznie pod różnymi kątami. No ale koszty lecą wtedy strasznie w górę.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 12:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem co to za fachman gial ci te rurki, ale gnac na cieplo nic takiego sie nie dzieje. Nastepna sprawa - na hurtowniach mozna kupic gotoe elementy wygiete pod odpowiednimi katami (30,45,60 i 90 stopni). Mozna tez kupic takie jakby przesuniecia (czyli prosto-ostro w lewo-prosto-ostro w prawo).

Kolejna sprawa - wydech w cywilnym aucie MUSI miec zagiecia by wyhamowac fale (energie kinetyczna spalin) - zbyt wolny wydech w nieprzystosowanym do tego silniku wolnossacym moze narobic wiecej szod (obnizyc parametry) niz pozytku ...

Wszystko nalezy robic z glowa i wiedziec jaki efekt rzeczywiscie chce sie osiagnac ... Nie sztuka jest wstawic rure od piecyka gazowego i cieszyc sie ze chodzi jak ruski czolg - sztuka jest tak policzyc przekroje i zalamania, by krzytaltowac krzywa momentu obrotowego ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WitekK
Ekspert


Wiek: 20
Dołączył: 02 Gru 2003
Posty: 823
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 2:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
Oczywiście do końca profi to nie jest, bo gięta rura na winklach się faluje i tego nie przeskoczysz, bo nie da się całego wydechu łagodnymi łukami pociągnąć.
Żeby tego falowania uniknąć trzeba wydech spawać z prefabrykatów - gotowych rurek i kolanek wygiętych fabrycznie pod różnymi kątami. No ale koszty lecą wtedy strasznie w górę.


Niekoniecznie sie z tym zgodze, wystarczy miec odpowiednie gietarki do tego i nawet na zimno wychodza piekne zagiecia ale to trzeba wiedziec gdzie udezac Cool
Sam mam zamiar zrobic wydech z nierdzewki do xr'ki tylko nie mam pogladowego projektu jak to powinno byc bo wymiary sciagnalbym sobie z wydechu fabrycznego tylko sie zastanawiam jeszcze nad srednica rury, chcialbym 3" ale nie wiem ile by to mnie wynioslo i czy bedzie mnie na to stac.
_________________
1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Darkan_62
Ekspert


Wiek: 200
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 735
Skąd: Gdańsk-Brzeźno

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Toymanem są elementy gotowe i można zrobić każdy kąt.
Robiłem w V dwa osobne wydechy za 65 zł-tyle zapłaciłem za materiał Robocizna własna Razz
_________________
MKI DOHC 2.0-87r-PadłSad
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA Wink
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Darkan_62
Ekspert


Wiek: 200
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 735
Skąd: Gdańsk-Brzeźno

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WitekK napisał:

Sam mam zamiar zrobic wydech z nierdzewki do xr'ki tylko nie mam pogladowego projektu jak to powinno byc bo wymiary sciagnalbym sobie z wydechu fabrycznego tylko sie zastanawiam jeszcze nad srednica rury, chcialbym 3" ale nie wiem ile by to mnie wynioslo i czy bedzie mnie na to stac.

3" to chyba za dużo jak na 2.3 silnik Razz
_________________
MKI DOHC 2.0-87r-PadłSad
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA Wink
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3" - tyle chcial wooly.

Moim zdaniem spokojnie wystarczy 2.5" - takie mozna u mnie na hurtowni kupic po 55-60 PLN za dwumetrowe kawalki.

EDIT: Wg specyfikacji - 3" wydech stosuje sie w cossim ca 280 KM - do merkura spokojnie wystarczy 2.5"
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Darkan_62
Ekspert


Wiek: 200
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 735
Skąd: Gdańsk-Brzeźno

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Karamba ma w Cossim 3" ja w 2.9 mam 3" ale w 2.8 to już kicha co dopiero w 2.3 Exclamation
Mam zrobione dwa wydechy po 1.5" łączone w ostatni tłumik rurą 3"
_________________
MKI DOHC 2.0-87r-PadłSad
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA Wink
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darkan - ale wolnossacy silnik 2.8, a 2.3T to troszke roznica (jakby nie bylo).

Notabene - maxx von sydow ma zrobiony u siebie wycech z dwoch wydechow od OHC i daje rade ...

w moim OHC wydech OHCowy ewidentnie go dusi (szczegolnie na wysokich obrotach) - zalozenie DOHCowego ukladu za rozpreznikiem z OHC polepszylo jego oddychanie ...

A calkiem generalna zasada - im wiekszy przekroj rury wydechyu - tym bardziej do gory przenosi sie moment obrotowy - bardzo ladnie jest to wytlumaczone w "How To Power Tune SOHC" w rozdziale o kolektorach ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WitekK
Ekspert


Wiek: 20
Dołączył: 02 Gru 2003
Posty: 823
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 4:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darkan_62 napisał:
Karamba ma w Cossim 3" ja w 2.9 mam 3" ale w 2.8 to już kicha co dopiero w 2.3 Exclamation
Mam zrobione dwa wydechy po 1.5" łączone w ostatni tłumik rurą 3"

Nie wiem czy taka kicha bo jak sie orientowalem, za woda wlasnie sie staraja kombinowac 3" wydechy bo sie lepiej sprawdzaja.
Ciezko mi sie tutaj wymadrzac bo jak na razie jestem tylko teoretykiem w tej sprawie, dopiero zaczynam poznawac ten samochod, ale kieruje sie jedynie przykladem uzytkownikow...
_________________
1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
maxx von sydow
SierraFan Mod



Dołączył: 03 Kwi 2004
Posty: 1789
Skąd: Dublin,Ireland

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 6:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

żeby rura się nie falowała na zakrętach , przed cała operacją należy ją napełnić suchym piaskiem (takim do piaskowania) i zatkać na koncach drewnianym kołkiem
_________________
LOŻA SZYDERCUFF ON TOUR 2.8i 4X4 Ghia

Słuchać tu >>>Click here to watch Ramzes--The-Hooligans---Trzydziestoletni<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 7:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxx von sydow napisał:
żeby rura się nie falowała na zakrętach , przed cała operacją należy ją napełnić suchym piaskiem (takim do piaskowania) i zatkać na koncach drewnianym kołkiem


wlasnie caly temat czytalem i dziwilo mnie to ze nikt o tym nie pomyslal/napisal...patrze na sam koniec i wreszcie ktos to zauwazyl Wink

Panowie...torszke sie podepne...co by bylo gdybym wywalil koncowy tlumik i zamiast niego poprowadzil rure pod zderzak ? Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 7:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bedziesz z tym jezdzil do pierwszej kontroli drogowej i/lub do nastepnego przegladu ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gardel
Kandydat


Wiek: 20
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 78
Skąd: Łódz

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 9:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tak u ojca w 2.0 DOHC kombi jest zdjęty ostatni tłumik bo sie zapchał bez żadnego przedłużania rurą pod zderzak i jest git,lepiej mu sie nawet oddycha Smile nie jest jakiś ryk czy coś poprostu ma ten pomruk Wink
_________________
Biała strzała
XR4i N9C 90r.Na wiosne planowany SWAP.
2.9 24V Cosworth. http://s3.bitefight.pl/bite/c.php?uid=90682
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Yahoo messenger MSN Messenger
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 10:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja się nie bawiłem w jakieś mega średnice. Zastosowałem standardowe 45 mm wychodząc z założenia, że silnik raczej pozostanie seryjny.
Darkan_62 napisał:
Mam zrobione dwa wydechy po 1.5" łączone w ostatni tłumik rurą 3"
Tutaj podwajanie średnicy po połączeniu wydechów chyba nie ma zupełnie sensu, co nie? Po co taki patent?
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Marek[Puck]
SierraFan Admin


Wiek: 32
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 1306
Skąd: Łódź/Warszawa

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 11:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rowniez nie rozumiem podwojnej srednicy po polaczeniu
to troche bez sensu przeciez fale gazów na wydechu są na zmiane w rytmie otwierania zaworów wydechowych
polaczenie dwoch wydechow nie powoduje dwukrotnego zwiekszenia objetosci gazow w tym samym czasie
mysle ze w normalnym wydechu 2 cale zupelnie by wystarczyly
jako zapas na ewentualne rozprezenie
kolejna rzecz ktora przemawia przeciw temu rozwiazaniu to zmniejszenie objetosci gazow zwiazane z obnizeniem temperatury w koncowym odcinku
_________________
szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 12:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
bedziesz z tym jezdzil do pierwszej kontroli drogowej i/lub do nastepnego przegladu ...


ale to ze wzgledu na glosnosc? czy ze wzgedu na to ze sa przepisy zabraniajace "NIEMANIA" tlumika koncowego? jakby byl fajny basik...to po co inwestowac w jakies szportowe tlumiki Wink jak mozna dac mila oku koncowke po prostu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 1:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ze wzgledu na dwie podstawowe rzeczy (mozna by ich wiecej wymienic)

- nadmierna emisja szkodliwych zwiazkow (podepnie cie pod analizator i zawroci celem likwidacji usterki)
- wg katalogu (do ktorego przeciez moze zagladnac) - sierra z silnikiem takim a takim powinna posiadac tyle a tyel tlumikow i basta - kazde odstepstwo moze spowodowac cofniecie .

Oczywiscie mozesz trafic na Pana kazia, ktory ci to podbije - ale na kontroli drogowej moga ci nawet dowod rejestracyjny zabrac, a w skrajnych przypadkach moga odholowac na parking - rozne przypadki sie zdarzaja ...

Po prostu - robiac cos takiego - trzeba to zrobic z glowa - gdtbym ja robil cos takiego - ta rure obudowalbym staym tlumimkiem - dla niepoznaki - masz wolny wydech - a nikt sie do ciebie nie przypindoli ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 2:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
ze wzgledu na dwie podstawowe rzeczy (mozna by ich wiecej wymienic)

- nadmierna emisja szkodliwych zwiazkow (podepnie cie pod analizator i zawroci celem likwidacji usterki)
- wg katalogu (do ktorego przeciez moze zagladnac) - sierra z silnikiem takim a takim powinna posiadac tyle a tyel tlumikow i basta - kazde odstepstwo moze spowodowac cofniecie .

Oczywiscie mozesz trafic na Pana kazia, ktory ci to podbije - ale na kontroli drogowej moga ci nawet dowod rejestracyjny zabrac, a w skrajnych przypadkach moga odholowac na parking - rozne przypadki sie zdarzaja ...

Po prostu - robiac cos takiego - trzeba to zrobic z glowa - gdtbym ja robil cos takiego - ta rure obudowalbym staym tlumimkiem - dla niepoznaki - masz wolny wydech - a nikt sie do ciebie nie przypindoli ...


a to brak koncowego tlumika powoduje emisje szkodliwych zwiazkow? reszta jak najbardziej do mnie przemawia Wink trzeba bedzie sobie wymodzic jakas przelotowke...pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 2:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ulik87 napisał:
a to brak koncowego tlumika powoduje emisje szkodliwych zwiazkow?
Nie. Jego brak powoduje, ze szkodliwe zwiazki (szczegolnie tlnek wegla - sadza, siarka i kilka innych) - nie osadzaja sie na jego sciankach, a wylatuja bezposrednio na zewnatrz - tym bardziej ze (jak mniemam) - katow juz nie masz ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 2:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
ulik87 napisał:
a to brak koncowego tlumika powoduje emisje szkodliwych zwiazkow?
Nie. Jego brak powoduje, ze szkodliwe zwiazki (szczegolnie tlnek wegla - sadza, siarka i kilka innych) - nie osadzaja sie na jego sciankach, a wylatuja bezposrednio na zewnatrz - tym bardziej ze (jak mniemam) - katow juz nie masz ...


masz masz Very Happy tzn. formalnie sa...a czy cos jeszcze daja to nie wiem Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dziku
Juzer


Wiek: 20
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 191
Skąd: Warszawa-Wesoła

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 4:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Nie. Jego brak powoduje, ze szkodliwe zwiazki (... siarka i kilka innych)


He he, co do siarki i NOx'ów to my( w dużej części) jesteśmy do przodu- LPG, natomiast masz racje, im więcej "miejsca" ma w środku wydech( głównie chodzi o tłumniki, chociaż nie tylko) to więcej w nim zostaje...
Pozdro Dziku
_________________
Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group