Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hydrauliczny ręczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sty 20, 2004 8:09 am    Temat postu: Hydrauliczny ręczny Odpowiedz z cytatem

Dużo jest z tym roboty? Dałoby radę zrobić to we własnym zakresie czy zdać się na kogoś kto ma pojęcie w temacie? Bo aktualnie nie mam żadnego ręcznego.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf


Ostatnio zmieniony przez Tcharec dnia Wto Sie 29, 2006 11:48 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Sty 20, 2004 3:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czarku...
mialem cos takiego w VW 2, zdawało egzamin, ale bylo wpięte w normalny obwód!
bylo to zrobione (zdaje się) na pompce od sprzęgła (hydraulicznego) albo na zwykłej pompce bez serva (nie pamietam) ale efekt był fajny, choc bylo troche kłopotu z odpowiednim dobraniem dzwigni, aby siła była odpowiednia Wink

ale wszystko sie udało!
choć teraz bym takiej przeróbki nie zrobił!
na zwykłe drogi - nie ma potrzeby!

a zresztą ręcznego używa się w taczkach a nie w RWD!
i jesli chcesz zmieniac fure i silnik to tym bardziej sie w to nie papraj!
szkoda kasy i wysiłku, a autko i tak gazem lub "cialem" boczkiem postawisz Twisted Evil
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sty 20, 2004 5:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz boombel, ja sierrke tez czasem lapka podcinalem na nawrocie. A w sierrce jest jeszcze ten patent, ze obwody ukladu hamulcowego to przod-tyl, a nie jak w wiekszosci obecnych na krzyz. A pompe ponoc mozna wsadzic ta od sprzegla ze starych 125p. Wiem, ze do maluchow taka laduja na kjsy i efekt niesamowity, wiec moze i tu spasi. Wiecej szczegolow na ten temat bylo w ktoryms numerze "wrc"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Sty 20, 2004 5:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co ja wiem to na przód idą 2 przewody od pompy a na tyl 1 Exclamation
a nie po jednym i dopiero trójniki Confused
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sty 20, 2004 8:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie, czyli da sie wpiac tylko w tylny obwod. W nowych autach ida przewody na krzyz - prawy przod+lewy tyl i odwrotnie. Tam podlaczenie hydrauliki do recznego jest bardzo trudne. w sierrce sie da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Sty 20, 2004 9:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale Lukasz marudzisz!! jak trudne??
zaslepiasz jedno wyjscie z pompy np. odpowietrznikiem i ciągniesz 1 przewód do pompki przy recznym i dalej jeden i trójnik i na dwa koła Smile
i wszystko gada jak nalezy Cool
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jesta
Ekspert


Wiek: 44
Dołączył: 30 Gru 2003
Posty: 978
Skąd: Rudnik kolo Myślenic

PostWysłany: Sro Sty 21, 2004 8:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w/g mnie zamiast trojnika nalezy wstawic czwornik ,pociagnac przewod do dodatkowej pompki(ze zbiorniczkiem plynu)uruchamianej recznymwtedy powinien dzialac zasadniczy i pomocniczy,tylko czy plyn w momencie uruchomienia jednego z hamulcow pojdzie na tarcze czy do drugiej pompki,zawory zwrotne sa wukluczone
_________________
jesta
tel. 698 537 338
kombi 89r
2,0 OHC NE gaznik
gaz BRC
rencista
http://www.agd-rtv-gsm.abc24.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 11:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na Hodze znalazłem ogłoszenie o takim hydrauliku za 150,- (do negocjacji). Na moje zapytanie otrzymałem taką odpowiedź:
Cytat:
Hamulec jeździł w Polonezie, sama dźwignia montowana jest w miejsce seryjnego hamulca ręcznego więc nie powinno być problemu. Prawdopodobnie jednak trzeba będzie dorobić końcówki na przewody bo te które są obecnie mogą nie pasować. Ale to są groszowe sprawy. Tu jest zdjęcie hamulca z pompą, przewodami i osłonkami na przewody.
http://img182.imageshack.us/img182/663/rkaw1ky1.jpg

Czy to wielka filozofia zmontować takie coś samemu? Czy się opłaca? Z czego jest ta pompa?
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 1:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pompa jednosekcyjna od czegokolwiek, skuteczność niesamowita, frajda z jazdy też, polecam
_________________
hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak do tego dolozysz korektor mechaniczny cisnienia w obwodzie hamulcowym - nbedziesz mogl regulowac z jaka sila ciagniesz rekaw ...

Widzialem rozwiazania, gdzie obok standardowych zaciskow na tarcze tyl, zakaldany byl drugi zestaw zaciskow tylko do hydraulicznego recznego - musisz wiedziec - ze przeprowadzajac jakiekolwiek modyfikacje w ukaldzie hamulcowym - tracisz homologacje - a tym samym moga nie chcec podbic ci przegladu. Pompa wpieta w standardowy uklad - jest latwa do ukrycia, ale bedzie klopot ze wspomaganiem i standardowym hamowaniem (w RWD 25% sily hamowania idzie na tyl) - jezeli faktycznie chcesz to zrobic - zrob to z glowa - zawsze mozna na pompie glownej odciac tylny obwod i przepiac go na jednosekcyjna pompe reczna - ale stracisz wtedy tradycyjne hamowanie przod+tyl
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzesiek



Wiek: 23
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 4:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam taki ręczny w swojej ścierce, skuteczność niesamowita a montaż banalnie prosty . Wpinamy się w pompe w miejscu wyjścia tylnego obwodu , drugi koniec przewodu podpinamy do pompy ręcznego. Z ręcznego wychodzimy drugim przewodem i podpinamy go do trójnika przy tylnych hamulcach. pompe kupiłem na Hodze . Wszystko działa znakomicie i nie ma kłopotów z normalnym hamowaniem . Polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 5:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciałbym, żeby hydrauliczny rękaw działał w systemie zero-jedynkowym. Albo nie hamuje w ogóle, albo blokuje tylnie koła. Absolutnie odpada opcja żebym miał stracić tylny hamulec podczas normalnego użytkowania.
Aha, z tyłu mam bębny.
No a co sądzicie o tym zestawie, który jest na zdjęciu? Opłaca się dać 150 za wajchę, pompę i przewody czy można takie coś złożyć taniej?
http://img182.imageshack.us/img182/663/rkaw1ky1.jpg
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzesiek



Wiek: 23
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 6:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z bębnami jest trochę słabiej niż na tarczach , ale i tak lepiej niż przy lince . A co do ceny to się opłaca , mnie całość wyszła ok 190 zł. Ale musisz się liczyć z wprowadzeniem przewodów do kabiny, i z bardzo mocnym umocowaniem podstawy pompy do karoserji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Mestwin_Krol
Szpenio


Wiek: 21
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 385
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 6:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mój kolega w warszawie zakłada takie wynalazki do różnych pojazdów, z tego co wiem to on woli dawać drugie zaciski i niezależny układ żeby nie burzyć harmonii w układzie
_________________
Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 6:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mestwin_Krol napisał:
mój kolega w warszawie zakłada takie wynalazki do różnych pojazdów, z tego co wiem to on woli dawać drugie zaciski i niezależny układ żeby nie burzyć harmonii w układzie

Nie tyle harmonii co jak diagnosta zobaczy ze cokolwiek bylo majstrowane z hamulcami to mozemy sie pozegnac z podbiciem dowodu.
Najlepiej zalozyc druga pare zaciskow i wtedy nie mozna sie do niczego przyczepic. Wink
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 7:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec ... chyba masz dosc fantazji zeby zrobic sobie cos takiego sam ... przeceie przewody hamulcowe mozna kupic w sklepie na metry, goscie ci zacisna koncowki, podstawe wyspawasz sobie s kilku katownikw i plaskownikow pompe kupisz nowa od fiata 125 a rekaw od zwklego recznego ... jak wszystko bedzie cie kosztowalo 70 to bedzie dobrze ... a przynajmniej komponenty bedziesz mial nowe ...

Pomyslalem sobie teraz, ze przy bebnach moznaby zastosowac taki uklad, ze przed cylinderkiem zalozyc trojnik, do ktorego bedzie podpiety zarowno standardowy uklad hamulcowy, jak i hydrauliczny rekaw. Takie trojniki przecie sa w kazdej sierrce - wystarczy przed rozgalezieniem tylnego obwodu dodac jeszcze jeden trojnik - masz wszystko gotowe ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group