Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Sty 20, 2004 3:14 pm Temat postu: |
|
|
Czarku...
mialem cos takiego w VW 2, zdawało egzamin, ale bylo wpięte w normalny obwód!
bylo to zrobione (zdaje się) na pompce od sprzęgła (hydraulicznego) albo na zwykłej pompce bez serva (nie pamietam) ale efekt był fajny, choc bylo troche kłopotu z odpowiednim dobraniem dzwigni, aby siła była odpowiednia
ale wszystko sie udało!
choć teraz bym takiej przeróbki nie zrobił!
na zwykłe drogi - nie ma potrzeby!
a zresztą ręcznego używa się w taczkach a nie w RWD!
i jesli chcesz zmieniac fure i silnik to tym bardziej sie w to nie papraj!
szkoda kasy i wysiłku, a autko i tak gazem lub "cialem" boczkiem postawisz _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Sty 20, 2004 5:34 pm Temat postu: |
|
|
Wiesz boombel, ja sierrke tez czasem lapka podcinalem na nawrocie. A w sierrce jest jeszcze ten patent, ze obwody ukladu hamulcowego to przod-tyl, a nie jak w wiekszosci obecnych na krzyz. A pompe ponoc mozna wsadzic ta od sprzegla ze starych 125p. Wiem, ze do maluchow taka laduja na kjsy i efekt niesamowity, wiec moze i tu spasi. Wiecej szczegolow na ten temat bylo w ktoryms numerze "wrc" |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Sty 20, 2004 5:38 pm Temat postu: |
|
|
z tego co ja wiem to na przód idą 2 przewody od pompy a na tyl 1
a nie po jednym i dopiero trójniki _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Sty 20, 2004 8:21 pm Temat postu: |
|
|
No wlasnie, czyli da sie wpiac tylko w tylny obwod. W nowych autach ida przewody na krzyz - prawy przod+lewy tyl i odwrotnie. Tam podlaczenie hydrauliki do recznego jest bardzo trudne. w sierrce sie da. |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Sty 20, 2004 9:59 pm Temat postu: |
|
|
ale Lukasz marudzisz!! jak trudne??
zaslepiasz jedno wyjscie z pompy np. odpowietrznikiem i ciągniesz 1 przewód do pompki przy recznym i dalej jeden i trójnik i na dwa koła
i wszystko gada jak nalezy _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
jesta Ekspert
Wiek: 44 Dołączył: 30 Gru 2003 Posty: 978 Skąd: Rudnik kolo Myślenic
|
Wysłany: Sro Sty 21, 2004 8:01 am Temat postu: |
|
|
w/g mnie zamiast trojnika nalezy wstawic czwornik ,pociagnac przewod do dodatkowej pompki(ze zbiorniczkiem plynu)uruchamianej recznymwtedy powinien dzialac zasadniczy i pomocniczy,tylko czy plyn w momencie uruchomienia jednego z hamulcow pojdzie na tarcze czy do drugiej pompki,zawory zwrotne sa wukluczone _________________ jesta
tel. 698 537 338
kombi 89r
2,0 OHC NE gaznik
gaz BRC
rencista
http://www.agd-rtv-gsm.abc24.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
pajakms Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 853 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 1:46 pm Temat postu: |
|
|
pompa jednosekcyjna od czegokolwiek, skuteczność niesamowita, frajda z jazdy też, polecam _________________ hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:25 pm Temat postu: |
|
|
a jak do tego dolozysz korektor mechaniczny cisnienia w obwodzie hamulcowym - nbedziesz mogl regulowac z jaka sila ciagniesz rekaw ...
Widzialem rozwiazania, gdzie obok standardowych zaciskow na tarcze tyl, zakaldany byl drugi zestaw zaciskow tylko do hydraulicznego recznego - musisz wiedziec - ze przeprowadzajac jakiekolwiek modyfikacje w ukaldzie hamulcowym - tracisz homologacje - a tym samym moga nie chcec podbic ci przegladu. Pompa wpieta w standardowy uklad - jest latwa do ukrycia, ale bedzie klopot ze wspomaganiem i standardowym hamowaniem (w RWD 25% sily hamowania idzie na tyl) - jezeli faktycznie chcesz to zrobic - zrob to z glowa - zawsze mozna na pompie glownej odciac tylny obwod i przepiac go na jednosekcyjna pompe reczna - ale stracisz wtedy tradycyjne hamowanie przod+tyl _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Wiek: 23 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 4:59 pm Temat postu: |
|
|
Mam taki ręczny w swojej ścierce, skuteczność niesamowita a montaż banalnie prosty . Wpinamy się w pompe w miejscu wyjścia tylnego obwodu , drugi koniec przewodu podpinamy do pompy ręcznego. Z ręcznego wychodzimy drugim przewodem i podpinamy go do trójnika przy tylnych hamulcach. pompe kupiłem na Hodze . Wszystko działa znakomicie i nie ma kłopotów z normalnym hamowaniem . Polecam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiek
Wiek: 23 Dołączył: 30 Paź 2005 Posty: 2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 6:03 pm Temat postu: |
|
|
Z bębnami jest trochę słabiej niż na tarczach , ale i tak lepiej niż przy lince . A co do ceny to się opłaca , mnie całość wyszła ok 190 zł. Ale musisz się liczyć z wprowadzeniem przewodów do kabiny, i z bardzo mocnym umocowaniem podstawy pompy do karoserji. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mestwin_Krol Szpenio
Wiek: 21 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 385 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 6:23 pm Temat postu: |
|
|
mój kolega w warszawie zakłada takie wynalazki do różnych pojazdów, z tego co wiem to on woli dawać drugie zaciski i niezależny układ żeby nie burzyć harmonii w układzie _________________ Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26 |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 6:57 pm Temat postu: |
|
|
Mestwin_Krol napisał: | mój kolega w warszawie zakłada takie wynalazki do różnych pojazdów, z tego co wiem to on woli dawać drugie zaciski i niezależny układ żeby nie burzyć harmonii w układzie |
Nie tyle harmonii co jak diagnosta zobaczy ze cokolwiek bylo majstrowane z hamulcami to mozemy sie pozegnac z podbiciem dowodu.
Najlepiej zalozyc druga pare zaciskow i wtedy nie mozna sie do niczego przyczepic. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 7:05 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec ... chyba masz dosc fantazji zeby zrobic sobie cos takiego sam ... przeceie przewody hamulcowe mozna kupic w sklepie na metry, goscie ci zacisna koncowki, podstawe wyspawasz sobie s kilku katownikw i plaskownikow pompe kupisz nowa od fiata 125 a rekaw od zwklego recznego ... jak wszystko bedzie cie kosztowalo 70 to bedzie dobrze ... a przynajmniej komponenty bedziesz mial nowe ...
Pomyslalem sobie teraz, ze przy bebnach moznaby zastosowac taki uklad, ze przed cylinderkiem zalozyc trojnik, do ktorego bedzie podpiety zarowno standardowy uklad hamulcowy, jak i hydrauliczny rekaw. Takie trojniki przecie sa w kazdej sierrce - wystarczy przed rozgalezieniem tylnego obwodu dodac jeszcze jeden trojnik - masz wszystko gotowe ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|