Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Lip 09, 2006 6:30 pm Temat postu: Lekkie kolo zamachowe w OHC |
|
|
Wczoraj bedac u suhopara, oprocz nastawnego kola rozrzadu, zrobilismy (wezmy sie i zrob rekami suhopara) "odelzone" kolo zamachowe. Projekt w wykonaniu jest w zasadzie taki sam, jak widzialem na zdjeciach zrobionych przez kolege "pajaka" - czyli wieniec po stronie walu korbowego zostal splanowany na 0. Oto fotorelacja z prac. Moj komentarz jak zwykle na dole:
Kolega suhopar w wirze pracy - wiory z kola sypaly sie szerokim strumieniem - suhi stoi troche z boku bo byly cholernie gorace ...
Widok po zebraniu odrobiny materialu.
Inne ujecie.
Zblizenie
Kolejne ujecia ... caly proces trwal ponad 2 godziny, sciaganie materialu po 3, 4 setki - masacra ...
tutaj lepsze ujecia jak maja materalu na raz bylo zdejmowane ...
Tuz po zakonczeniu obrobki ... szkoda ze kolko tylko przez chwile bedzie sie tak swiecic ...
Porownanie wygladu kol z przodu i z tylu
I z boku
I zblizenia
Zwykle kolo zamachowe (nieplanowane) wazy 8.9 kg, po zdjeciu tego wienca, kolo jest odchudzone o ponad 3.4 kg (czyli planowane kolo zamachowe wazy 5.5 kg). Pozostala jeszcze sprawa wywazenia tego kola i pewnie w przyszla sobote bedziemy z suhoparem robili akcje wymiany kola zamachowego w moim scierwolocie. Mozliwe ze do tego czasu bedzie juz zamontowane nastawne kolo rozrzadu wiec zdam obszerna relacje z tego jak sie zachowuje samochodzik po takich modyfikacjah ...
EDIT: Fajnie by bylo, zeby w temacie wypowiedzieli sie ludzie, ktry maja/mieli zamontowane lzejsze kolo zamachowe i moga sie podzielic doswiadczeniami (strasznie nie lubie erotomanow gawedziarzy) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Wto Wrz 05, 2006 6:52 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
pajakms Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 853 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lip 09, 2006 7:42 pm Temat postu: |
|
|
a co tu dopisywać , dobra robota, życzej przyjemnej jazdy _________________ hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Lip 09, 2006 8:42 pm Temat postu: |
|
|
No wlasnie pajak, ty wywazales swoje kolo po zdjeciu materialu ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
pajakms Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 853 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2006 6:22 am Temat postu: |
|
|
nie wyważałem, jeśli wyważać to z całym układem korbowo tłokowym _________________ hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051 |
|
Powrót do góry |
|
|
Fatso SierraFan Mod
Wiek: 29 Dołączył: 11 Maj 2004 Posty: 1860 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2006 9:32 am Temat postu: |
|
|
W mojej bylo odelzone kolo.
Po wymianie, zrobila sie "narowista". Gwaltowniej reagowala na gaz, jak i na zdjecie nogi z gazu. Przyspieszenie poprawilem z 10.7 na 10.2, spalanie to literek gazu wiecej. _________________ Mondeo Hatchback 2,5 V6 ST200 '95 Ghia - jest
Drift Monster Project on the run ...
Wyklety powstań ludu ziemi...BezSierraFan Hymn
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=66433 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2006 11:29 am Temat postu: |
|
|
u mnie spadlo ok 20% wagi czyli ok 1,7KG. nie wywazalem i wsio oki. jednak przy wiekszym odelzeniu dobrze jest wywazyc. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
$ebastian Arcyekspert
Wiek: 31 Dołączył: 18 Kwi 2004 Posty: 1595 Skąd: Sulechów/Lubuskie
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2006 2:31 pm Temat postu: |
|
|
mam odchudzone koło ale nie tak extrem jak wy zostalo moze 0,5 nie wywazalem jest ok silnik pracuje rowno i nie kołysze sie. auto rozpedza sie szybciej duzo lepiej zachowuje sie na torze mozna łatwiej wprowadzić w poslizg moze ciutke słabsze na ciąganie( mam na mysli np. branie kogos na hol)ogolnie polecam _________________ SEDAN 2.0 OHC EFI/SILVER
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pią Sie 04, 2006 9:16 am Temat postu: |
|
|
toyman, co z kołem? były już jakieś testy?? _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sie 04, 2006 9:24 am Temat postu: |
|
|
Kolo mialo isc do mojego silniak 2.1T - wiec na moje testy przyjdzie wam poczekac.
Dzisiaj finalnie odpalamy silnik suhopara 2.1 N/A + BLOS w ktorym tez jest lekkie kolo, ale silnik bedzie dopiero docierany wiec tez - konkretne test pozniej.
Zapowiada sie, ze bedzie jeszcze trzeci silnik - 1.8 OHC z odelzonym do 5.5 kg kolem, wiec doswiadczen kierowcow z roznym temperamentem i sprzetem/mozliwosciami bedzie troche.
Cierpliwosci. Juz niedlugo sypne seria artow, na razie mam kilka powaznych problemow z systemami bazodanowymi, ktore obsluguje - kiedy sie z nimi uporam - bede mial dosc czasu, zeby wam troche uprzyjemnic przebywanie na forum _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 9:59 am Temat postu: |
|
|
Okej ... robilismy testy przy ciut wyzszych obrotach - sprawa wyglada tak - przy pewnych obrotach wibracje sa wyraznie wyczuwalne - ok 1200-1500 PRM - pozniej jest wyczowalne tylko lekkie drzenie drazka - ale ciezko brac to wszystkie reakcje za wykladnie - z tego wzgledu, ze skrzynia suhopara ma wycieki i siurka olejem. Dopoki nei zlikwidujemy tego wycieku - ciezko mowic o miarodajnych odczuciach ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sienio Szpenio Arcyekspert
Dołączył: 08 Lut 2005 Posty: 1443 Skąd: Wrocław ( poprawione przez upiór moderatora)
|
Wysłany: Czw Sie 24, 2006 8:59 pm Temat postu: |
|
|
mam kółko, tata mi ściągnoł 8mm tak jak u toymana, mam pytanie nie bede miał problemów z niskimi obrotami?? chciałbym moim scierwem jeździć normalnie. A dodam że most 3,92 założyłem i wyraźnie lepiej auto bokami sie stawia. _________________ "a teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupe, i mnie już tez możecie"
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Czw Sie 24, 2006 9:31 pm Temat postu: |
|
|
Sienio ... wczoraj zalozylem to lekkie kolo zamachowe do siebie ... oprocz wyczowalnych wibracji w okolicach 4 kRPM (ktore rowniez moga pochodzic z nieregulowanych luzow na zaworach) - silnik zachowuje sie co najmniej normalnie, poza tym - ze ma troche inna charakterystyke i trzeba ciut czesciej siegac do lewarka zeby redukowac ... lapie sie czesto na tym, ze chce redukowac a nizszy biec juz siedzi od kilku chwil ... Mysle ze na trasie Lancut/Rzeszow - OZS nabiore wprawy i przyzwyczaje sie do niego ... (mam tez zmieniona skrzynie biegow - MT75 w lepszym stanie, wiec to tez ma wplyw na styl jazdy) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:30 pm Temat postu: |
|
|
Kolo przeszlo test na trasie rzeszow-konarzyny-rzeszow test koncertowo - wczesniej silnik na kolektorze EFI i podwojnych sprezynkach zaworowych mial szarpniecie w okolicach 4 kRPM i dopiero zaczynal "isc" - teraz moment zlagodnial i samochod zaczyna isc od ok 2700-3000 RPM - nei ma szarpmiecia - po prostu samochodz gwaltownie zaczyna przyspieszac juz od nizszych obrotow.
BARDZO jestem zadowlony
jest tylko jeden mankament - w okolicach 3,5 kRPM odczowalne sa wibracje - nie zeby telepalo buda - po prostu brzeczy - bardzo szybko znika
sporo wieksza predkosc maksymalna - przedtem ledwo osiagalem sam licznikowe 160 - teraz w cztery osobi i pelnym bagaznikiem - 175-180. Zmienilem jednak skrzynie i mam wrazenie ze ma inne rpzelozenia niz poprzednia - musze rozkminic ten temat. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzypek Guru
Wiek: 24 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 2075 Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:50 pm Temat postu: |
|
|
a skrzynie nie maja przypadkiem takich samych przelozen?,
tylko rożnią się tym slimakiem, ktory napedza licznik-- to by wyjasnialo zmiane v - max;-) _________________ Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 6:31 pm Temat postu: |
|
|
nei zaprzeczam - V-max oscyluje w podobnych wartosciach jak poprzednio - tyle ze wczesniej silnik mial rozklepane panewki, nei mial lozyska igielkowego i skrzynia zgrzytala na 1,2,3
Poza tym (chce te temat ruszyc na ogolnym) - ta skrzynia zachowuje sie inaczej - ma dluzsze przelozenia 1 i 2. Nie sa to subiektywne odczucia ... na prawde musialem przjechac prawie poltora tysiaca kilometrow (na OZS i spowrotem), zeby przyzwyczaic sie do innego zachowania samochodu - bardzo czesto wchodzac w zakrety lapalem sie na tym, ze chcialem zredukowac, a redukowany bieg dawno juz tam siedzial (wiecie jak to sie jedzie - wlacza sie tzw. tryb Colina McRae i jedziemy na odruchach - hamulec, redukcja, gaz, nastepny bieg, skret, redukcja, kierunek, gaz, nastepny bieg itd) - ta skrzynia ZUPELNIE inaczej sie zachowuje - pomijam juz kwestie ze mam maksymalnie skrocony lewarek i ma on teraz bardzo krotki skok. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|