Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lekkie kolo zamachowe w OHC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 6:30 pm    Temat postu: Lekkie kolo zamachowe w OHC Odpowiedz z cytatem

Wczoraj bedac u suhopara, oprocz nastawnego kola rozrzadu, zrobilismy (wezmy sie i zrob rekami suhopara) "odelzone" kolo zamachowe. Projekt w wykonaniu jest w zasadzie taki sam, jak widzialem na zdjeciach zrobionych przez kolege "pajaka" - czyli wieniec po stronie walu korbowego zostal splanowany na 0. Oto fotorelacja z prac. Moj komentarz jak zwykle na dole:


Kolega suhopar w wirze pracy - wiory z kola sypaly sie szerokim strumieniem - suhi stoi troche z boku bo byly cholernie gorace ...


Widok po zebraniu odrobiny materialu.


Inne ujecie.


Zblizenie


Kolejne ujecia ... caly proces trwal ponad 2 godziny, sciaganie materialu po 3, 4 setki - masacra ...


tutaj lepsze ujecia jak maja materalu na raz bylo zdejmowane ...


Tuz po zakonczeniu obrobki ... szkoda ze kolko tylko przez chwile bedzie sie tak swiecic ...


Porownanie wygladu kol z przodu i z tylu


I z boku



I zblizenia

Zwykle kolo zamachowe (nieplanowane) wazy 8.9 kg, po zdjeciu tego wienca, kolo jest odchudzone o ponad 3.4 kg (czyli planowane kolo zamachowe wazy 5.5 kg). Pozostala jeszcze sprawa wywazenia tego kola i pewnie w przyszla sobote bedziemy z suhoparem robili akcje wymiany kola zamachowego w moim scierwolocie. Mozliwe ze do tego czasu bedzie juz zamontowane nastawne kolo rozrzadu wiec zdam obszerna relacje z tego jak sie zachowuje samochodzik po takich modyfikacjah ...

EDIT: Fajnie by bylo, zeby w temacie wypowiedzieli sie ludzie, ktry maja/mieli zamontowane lzejsze kolo zamachowe i moga sie podzielic doswiadczeniami (strasznie nie lubie erotomanow gawedziarzy)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...


Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Wto Wrz 05, 2006 6:52 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co tu dopisywać Smile, dobra robota, życzej przyjemnej jazdy
_________________
hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 8:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie pajak, ty wywazales swoje kolo po zdjeciu materialu ?
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 6:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wyważałem, jeśli wyważać to z całym układem korbowo tłokowym
_________________
hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Fatso
SierraFan Mod


Wiek: 29
Dołączył: 11 Maj 2004
Posty: 1860
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 9:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W mojej bylo odelzone kolo.

Po wymianie, zrobila sie "narowista". Gwaltowniej reagowala na gaz, jak i na zdjecie nogi z gazu. Przyspieszenie poprawilem z 10.7 na 10.2, spalanie to literek gazu wiecej.
_________________
Mondeo Hatchback 2,5 V6 ST200 '95 Ghia - jest
Drift Monster Project on the run ...
Wyklety powstań ludu ziemi...BezSierraFan Hymn
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=66433
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 11:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie spadlo ok 20% wagi czyli ok 1,7KG. nie wywazalem i wsio oki. jednak przy wiekszym odelzeniu dobrze jest wywazyc.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
$ebastian
Arcyekspert


Wiek: 31
Dołączył: 18 Kwi 2004
Posty: 1595
Skąd: Sulechów/Lubuskie

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 2:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam odchudzone koło ale nie tak extrem jak wy zostalo moze 0,5 nie wywazalem jest ok silnik pracuje rowno i nie kołysze sie. auto rozpedza sie szybciej duzo lepiej zachowuje sie na torze mozna łatwiej wprowadzić w poslizg moze ciutke słabsze na ciąganie( mam na mysli np. branie kogos na hol)ogolnie polecam
_________________
SEDAN 2.0 OHC EFI/SILVER
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pią Sie 04, 2006 9:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman, co z kołem? były już jakieś testy??
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 04, 2006 9:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolo mialo isc do mojego silniak 2.1T - wiec na moje testy przyjdzie wam poczekac.

Dzisiaj finalnie odpalamy silnik suhopara 2.1 N/A + BLOS w ktorym tez jest lekkie kolo, ale silnik bedzie dopiero docierany wiec tez - konkretne test pozniej.

Zapowiada sie, ze bedzie jeszcze trzeci silnik - 1.8 OHC z odelzonym do 5.5 kg kolem, wiec doswiadczen kierowcow z roznym temperamentem i sprzetem/mozliwosciami bedzie troche.

Cierpliwosci. Juz niedlugo sypne seria artow, na razie mam kilka powaznych problemow z systemami bazodanowymi, ktore obsluguje - kiedy sie z nimi uporam - bede mial dosc czasu, zeby wam troche uprzyjemnic przebywanie na forum Very Happy
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 9:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Okej ... robilismy testy przy ciut wyzszych obrotach - sprawa wyglada tak - przy pewnych obrotach wibracje sa wyraznie wyczuwalne - ok 1200-1500 PRM - pozniej jest wyczowalne tylko lekkie drzenie drazka - ale ciezko brac to wszystkie reakcje za wykladnie - z tego wzgledu, ze skrzynia suhopara ma wycieki i siurka olejem. Dopoki nei zlikwidujemy tego wycieku - ciezko mowic o miarodajnych odczuciach ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sienio Szpenio
Arcyekspert



Dołączył: 08 Lut 2005
Posty: 1443
Skąd: Wrocław ( poprawione przez upiór moderatora)

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam kółko, tata mi ściągnoł 8mm tak jak u toymana, mam pytanie nie bede miał problemów z niskimi obrotami?? chciałbym moim scierwem jeździć normalnie. A dodam że most 3,92 założyłem i wyraźnie lepiej auto bokami sie stawia.
_________________
"a teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupe, i mnie już tez możecie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Yahoo messenger
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 9:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sienio ... wczoraj zalozylem to lekkie kolo zamachowe do siebie ... oprocz wyczowalnych wibracji w okolicach 4 kRPM (ktore rowniez moga pochodzic z nieregulowanych luzow na zaworach) - silnik zachowuje sie co najmniej normalnie, poza tym - ze ma troche inna charakterystyke i trzeba ciut czesciej siegac do lewarka zeby redukowac ... lapie sie czesto na tym, ze chce redukowac a nizszy biec juz siedzi od kilku chwil ... Mysle ze na trasie Lancut/Rzeszow - OZS nabiore wprawy i przyzwyczaje sie do niego ... (mam tez zmieniona skrzynie biegow - MT75 w lepszym stanie, wiec to tez ma wplyw na styl jazdy)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolo przeszlo test na trasie rzeszow-konarzyny-rzeszow test koncertowo - wczesniej silnik na kolektorze EFI i podwojnych sprezynkach zaworowych mial szarpniecie w okolicach 4 kRPM i dopiero zaczynal "isc" - teraz moment zlagodnial i samochod zaczyna isc od ok 2700-3000 RPM - nei ma szarpmiecia - po prostu samochodz gwaltownie zaczyna przyspieszac juz od nizszych obrotow.

BARDZO jestem zadowlony

jest tylko jeden mankament - w okolicach 3,5 kRPM odczowalne sa wibracje - nie zeby telepalo buda - po prostu brzeczy - bardzo szybko znika

sporo wieksza predkosc maksymalna - przedtem ledwo osiagalem sam licznikowe 160 - teraz w cztery osobi i pelnym bagaznikiem - 175-180. Zmienilem jednak skrzynie i mam wrazenie ze ma inne rpzelozenia niz poprzednia - musze rozkminic ten temat.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Krzypek
Guru


Wiek: 24
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 2075
Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a skrzynie nie maja przypadkiem takich samych przelozen?,
tylko rożnią się tym slimakiem, ktory napedza licznik-- to by wyjasnialo zmiane v - max;-)
_________________
Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 6:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nei zaprzeczam - V-max oscyluje w podobnych wartosciach jak poprzednio - tyle ze wczesniej silnik mial rozklepane panewki, nei mial lozyska igielkowego i skrzynia zgrzytala na 1,2,3

Poza tym (chce te temat ruszyc na ogolnym) - ta skrzynia zachowuje sie inaczej - ma dluzsze przelozenia 1 i 2. Nie sa to subiektywne odczucia ... na prawde musialem przjechac prawie poltora tysiaca kilometrow (na OZS i spowrotem), zeby przyzwyczaic sie do innego zachowania samochodu - bardzo czesto wchodzac w zakrety lapalem sie na tym, ze chcialem zredukowac, a redukowany bieg dawno juz tam siedzial (wiecie jak to sie jedzie - wlacza sie tzw. tryb Colina McRae i jedziemy na odruchach - hamulec, redukcja, gaz, nastepny bieg, skret, redukcja, kierunek, gaz, nastepny bieg itd) - ta skrzynia ZUPELNIE inaczej sie zachowuje - pomijam juz kwestie ze mam maksymalnie skrocony lewarek i ma on teraz bardzo krotki skok.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group