Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wężownica w OHC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 9:06 pm    Temat postu: Wężownica w OHC Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj przygotowujac garaz do planowanego od jutra remontu auta na OZS, natknalem sie w szpargalach przeznaczonych do wyrzucenia na zlom na pewien element ... o tyle ciekawy, ze dopiero kiedy poobracalem go w rekach zrozumialem co trzymam.

Ale do rzeczy. Zacznijmy od problemu. Otoz - w moim silniku 2.1 T jednym z podstawowych problemow, na ktory do dzisiaj wieczorem nie mialem rozwiazania byla kwestia wyprowadzenia oleju na turbo - generalnie chodzi o to, ze standardowo Pinto nei ma mozliwosci bezposrednio zasilac turbiny w olej. Zeby to zrobic trzeba w jakis sposob z szyny olejowej wyprowadzic cos ala trojnik i przekierowac czesc oleju na turbine wlasnie ... do dyspozycji mamy dwa punkty, w ktorych mozemy sie wpiac w szyne olejowa - albo punkt mocowania filtra oleju, albo punkt mocowania czujnika cisnienia oleju.

W cosworthcie (a przynajmniej taki element widzialem w sprzedazy jako pochodzacy oryginalnie z coswortha) sprawa rozwiazana jest ciut inaczej - otoz istnieje element, ktory posredniczy miedzy blokiem silnika, a filtrem oleju i "bocznikuje" olej wlasnie na turbine. Wlasnie taki element zlalazlem dzisiaj w swoich szpargalach ... ciut pozniej wyjasnie skad sie to u mnie wzielo ... choc mysle, ze co bardziej doswiadczeni "mechanicy" juz po kilku pierwszych zdjeciach zrozumieja skad pochodzi ten element - wszystko po kolei ...

Mamy do dyspozycji takie trzy elementy:

Pierwszy od lewej element, to "wezownica" - inaczej wymiennik ciepla - plyn z ukladu chlodzenia przeplywa przez nia i chlodzi olej silnikowy - taka wezownice mozna znalezc w kilku typach silnikow stosowanych w sierrce ... Drugi element to po prostu rodzaj sruby na ktorej montujemy wezownice, albo w bloku, albo w tym trzecim elemencie - bedacym rodzajem dystansu.

Fotku wezownicy


Zdjecie sruby montazowej


Seria zdjec dystansu:




Tak jak napisalem - widzialem taki element jako czesc sprzedawana do coswortha - chcialem dac link ze zdjeciem, ale niestety nie moglem zdybac takiego ...

Kwestia pomiarow, czy dystans bedzie pasowal na miejsce montazu filtra oleju:



Jak widac - pasuje idealnie - znaczy uszczelka dystansu - siadzie niemal idealnie na srodku "postumentu", na ktorym siada uszczelka filtra oleju - czyli jezeli chodzi o wymiary - jest idealnie ...

Przygladnijmy sie zatem blokowi:

Tak wyglada miejsce montazowe filtra oleju (oczywiscie tutaj filtra oleju nie ma)

Przygladnijmy sie wykreconemu gwintowi z bloku i srubie, ktora montuje sie dystans do bloku:

Sprawa wyglada w ten sposob - na jednym z poprzednich zdjec zauwazycie, ze ta jakby nakretka, przechodzi przez dystans i jest nakrecana na gwint, ktory wystaje z bloku - po skreceniu razem - wyglada jak na zdjeciach powyzej

Tak to wyglada po zamontowaniu na bloku:
[AD]

No dobra, zapytacie - ale w sumie co to daje:

Ano daje to, ze mozna teraz zamontowac rurke, ktora poprowadzimy olej do turbiny

A oprocz tego - mozna zamontowac wezownice, podpiac rury z ukladu chlodzenia i chlodzic olej


Na ten gwint, ktory wystaje z wezownicy wkrecamy filtr oleju i swieto - uklad zmontowany - musicie mi jednak wybaczyc - nie dysponowalem akurat luznym (nawet zuzytym) filtrem oleju Sad - wiec ukald na zdjeciach jest niekompletny

No dobra - zapytacie ... owszem, fajnie wyprowadzenie oleju na turbine - fajnie, ale czy nie mozna zastosowac wezownicy bezposrednio na blok a pozniej na nia filtr oleju ? Otoz nie - to zdjecie pokazuje dlaczego nie:

Patrze i nie widze ? Ujecie troche mi nie wyszlo, ale generalnie chodzi o to, ze zamontowane wezownicy bezposrednio na blok, powoduje, ze filtr sie miesci miedzy wezownica a lapa silnika - owszem znalazlem plaski filtr oleju od jakiegos audi, ale zeby go zamontowac i zdemontowac, trzeba odkrecic lape silnika - mija sie to z celem.

Tutaj jeszcze kilka zdjec z moich kombinacji z zamontowaniem dystansu "do gory nogami"



A teraz spiesze z wyjasnieniami skad ten - co by nie mowic ciekawy - dystans znalazl sie w moich rekach - jak napsalem na samym poczatku - co bardziej uwazni "mechanicy" zorientowali sie, ze chodzi o element, ktory jest montowany miedzy pompa oleju, a filtrem oleju w silniku 1.8 TD - tak tak, zamontowany na silniku nie daje sie odroznic od reszty i wyglada jak zintegrowany element (jedna calosc z pompa oleju), ale mnie on dzisiaj nie dawal spokoju - cale szczescie.

Kolejna ciekawostka - skoro filtr oleju jest taki sam w DOHC i OHC - nic nie stoi na przeszkodzie, zeby zastosowac ten dystans w DOHCu.

Co do wezownicy - ja spotkalem sie z wezownica w 1.8 TD i w 2.8 V6 - byc moze sa i w innych silnikach ...

Dlaczego sie tak tym podniecam ? Sprawa jest prosta - nie dosc, ze rozwiazalo to kilka (dodatkowe chlodzenie oleju, wyjscie oleju na turbo) problemow, to szczescie (dzieki mazmudz) - mam to za free (no, moze nie do konca, ale wole tak myslec) - a kiedy patrzylem na aukcje na ebayu tego elementu do cossiego - cena stanela w okolicach 130 funtow ...

Mam nadzieje, ze kilku kolegom, ktorzy planuja mody 2.1 T przyda sie ta informacja.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wezownica - 2.3D, 2.5D, 2.5TD, 2.9V6, 2.9 24V, 1.6CVH turbo i jeszcze pewnie cos sie by znalazlo, tyle co ja widzialem.

Toyman jak masz urzadzonko do mierzenia gwintow to pomierz sredice i skok gwintow filtra i trzepienia do przykrecania wezownicy.


P.S. To co? Zalewamy anglie czesciami 1.8TD podajac ze to Cosworth? Very happy Very happy Very happy
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sliwek
Szpenio


Wiek: 17
Dołączył: 09 Kwi 2005
Posty: 321
Skąd: Wielopole Skrzyńskie

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja moich nie odsprzedam. przynajmniej pare czesci jest podobnych od cosiego Twisted Evil
_________________

91' biały sedan 1,8 TD -> chyba niedługo bedzie mój
99' czarny Mercedes W210 E200CDI -> taty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 5:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak na prawde na wezownicy zalezalo mi najbardziej - ale przygotowujac auto do OZSu - zamontuje sobie to testowo - olej przynajmniej troche bedzie chlodzony. Bede tylko musial jakas srube wkrecic w miejsce wyprowadzenia oleju ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mestwin_Krol
Szpenio


Wiek: 21
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 385
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 11:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co pamiętam z tematu pana wielokrotny x to on coś pisałe że wejdzie filtr od cossiego jak się zakłada wężownice
_________________
Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 12:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze ... nie moge znalezc tego postu, bo sam t tej dyskusji uczestniczylem, ale bylem swiecie przekonany ze wlasnie pisal ze ni chu chu ... nei ma szans zalozyc wezownicy i filtra - zreszta - patrzac na to ile jest miejsca miedzy wezownica a lapa - watpie zeby znalazl sie na tyle waski (niski) filtr ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 2:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
...a i wezownice jak sie dobrze poszuka mozna wyrwac za 20 - swoja droga ... zastanawiam sie ... jaki filtr oleju zastosowales ... standardowy (OP 5.2.2) nalozony na wezownice nie miesci sie pomiedzy blokiem a lapa - przerabiales lape ? Czy wogole inne mocowanie silnika czy inny filtr (nizszy - jaki) ...

xxxxx napisał:
...
A odnosnie filtra oleju to wezownicy nie wlozysz od v-ki do OHC gdyz nie zapniesz zadnego filtra
a za taka wezownice trzeba dac lekko 100zl gdyz jest to czesc wystepujaca w 'cossim" i filtr oleju montujesz od cosworth'a


http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=20387&highlight=
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 7:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, ale ne chodzilo o to, ze wezownice zapinasz na blok i dajesz filtr od cossiego, tylko dajesz przejsciowke, wezownice i dopiero wtedy filtr od cossiego ...

Tak to sie prezentuje zamontowane na aucie ...



Przy okazji wyszla sprawa, ze miedzy gniazdem hallotronu w aparacie zaplonowym a wezownica nei ma miejsca zeby zalozyc wtyczke - trzeba bedzie obrocic aparat zaplonowy tak, zeby wtyczka wychodzila prostopadle do bloku silnika (w kierunku OD niego)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
xxxxx
Arcyekspert


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1220
Skąd: Gotenhafen

PostWysłany: Nie Sie 20, 2006 10:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak na marginesie cossi ma wyprowadzenie oleju z czujnika cisnienia oleju
w modelu 2WD, natomias w modelu 4WD wyprowadzenie oleju jest z glowicy za turbina.
_________________
......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger MSN Messenger
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 5:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak. Tyle ze to czyste pinto, wiec rozwiazanie musi byc inne - ot wlasnie przejsciowka od TD.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 9:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze ze sie nie doczekam na te wymiary.
Z tego co udalo mi sie zmierzyc to filtr ma gwint 3/4" a skok 3/8".
Toyman mozesz to potwierdzic i podaj wszystkie wymiary wezownicy, srednica podstawy jednej i drugiej, srednica uszczelki dolnej i calkowita wysokosc wezownicy.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Sie 24, 2006 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke - zrobie to, ale po OZSie ... ostatni tydzien (od soboty) spedzilem w garazu robiac generalny remont samochodu
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group