Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WeGeR SierraFan Mod
Wiek: 30 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 599 Skąd: Dąbrowa Górnicza / Czeladź
|
Wysłany: Sro Paź 13, 2004 9:13 am Temat postu: Ogrzewanie a raczej jego brak - kompendium |
|
|
W związku z tym, że idzie zima i ilość pytań o ogrzewanie
lub raczej jego brak będzie narastać lawinowo postanowiłem skompilować to co do tej pory zostało
na forum napisane na ten temat.
Proszę o ewentualne przyklejenie i zamknięcie tego postu,
lub ewentualnie można do niego odsyłać każdego pytającego.
Co można i trzeba zrobić aby wróciło ciepełko do auta ??
1. Wymienić termostat
przy wymianie warto zaopatrzyć się w nową uszczelkę pod termostat i nowy pierscień uszczelniający,
można również założyć termostat z wyższą niż nominalna temperaturą otwierania
2. Założyć kartonik na chłodnicę
stary wypróbowany sposób rdzennych użytkowników kredensów i poldolotów, podnosi temperaturę silnika,
pomaga ale nebezpiecznie robi się gdy na zewnatrz nagle zrobi się dość ciepło
bo wtedy w środku może być naprawdę gorąco
3. Przepłukać układ chłodzenia
zalać układ chłodzenia wodą z octem, odkamieniaczem, kwaskiem cytrynowym, tutaj ilu uźytkowników tyle pomysłów,
pojeździć troszkę (np. 1000 km), spuścić syf i zalać właściwą cieczą, uparci mogą powtarzać to kilka razy,
chociaż jeśli autko chodzi cały czas na płynie, który zawiera środki konserwujące i antykorozyjne to
ilość kamienia niepowinna być duża
4. Przepłukać nagrzewnicę
odpiąć węże wlotu i wylotu od nagrzewnicy, zalać jakimś odkamieniaczem, pozostawić na czas zgodny
z instrukcją na odkamieniaczu, wypłukać szlauchem, operację można oczywiście powtórzyć kilka razy jak ktoś chce
5. Odpowietrzyć nagrzewnicę
Cytat jesta19 :
"afryka to nic tak mi grzeje, pisalem ze nagrzewnica jest goraca reduktor tez,w tej chwili wszystko jest bardzo gorace ,
mialem zapowietrzona nagrzewnice,niech nikt nie mowi ze to niemozliwe bo uklad sam sie odpowietrza.
Na przewodzie pozostal trojnik po podlaczeniu reduktora(rownolegle) i kawalek przewodu ktory zaczopowalem korkiem od szampana.
Przez ta rurke wlalem pol literka plynu i terza grzeje jak oszalale. sprobojcie zalac tak nagrzewnice moze i wam sie polepszy"
koniec cytatu
6. Zrobić ogólny przegląd nagrzewnicy
cytat hydrowir :
"Popatrzcie też na obudowie nagrzewnicy na cięgła-czy poprawnie chodzą,mogą spaść z bolców lub być poluzowane na mocowaniu.
Bywa również zaburzony przepływ powietrza przez radiator-liście i syf-2 h roboty i wszystko wiadomo
jeżeli auto chodzi cały czas na płynie zatkanie nagrzewnicy przez kamień zdarza się rzadko."
koniec cytatu
Oczywiście w tym celu nagrzewnicę trzeba wymontować. Dostaję się do niej od strony wnętrza auta po
zdemontowaniu dolnej części deski rozdzielczej. Dla tych, którzy potrafią się posługiwać śrubokrętem nie powinno
to stanowić problemu i zając około 2-3 h.
7. Wymienić nagrzewnicę
Jeśli już nic nie pomoże pozostaje wymiana nagrzewnicy na nową. Koszt nowej to około 100-150 zł, koszt robocizny drugie tyle.
Można wymienić również samemu, czas jak w punkcie 6.
Ufff.... jak ktoś ma cos do dodania to bardzo proszę. _________________ Pozdrawiam WeGeR - GG# : 88095
Sierra 1,6 OHC '84 - miło spędziliśmy 4 lata
Scorpio 2.0 '94 - LPG GHIA - dopiero sie poznajemy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Guliver SierraFan Mod
Wiek: 27 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 4396 Skąd: Łańcut - SEXGRUPA PODKARPACKA
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maroni Ciekawy
Dołączył: 09 Sty 2004 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sro Paź 13, 2004 9:00 pm Temat postu: |
|
|
a w wiekszości trudno usuwalnych przpadkow pospawać albo wymienić głowice _________________ Maroni
FORD SIERRA 2.0 DOHC EFI podobno GHIA i napewno zagazoweana niewiadomo czym
LANCIA DEDRA 1.8 ie skórka klimatronic itp |
|
Powrót do góry |
|
|
krzywa Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 915 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto Lis 30, 2004 10:50 pm Temat postu: |
|
|
dzis sie dowiedzialem bo mam zapchana nagzewnice ze mozna ja wyczyscic odlewajac 2 litry plynu i dolewajac 2 litry octu 10%, podobno wyczysci caly kamien. potem trzeba wymienic plyn na nowy. _________________ sierrafan to jedna rodzina.
xr4 z wytryskiem, jak f-16, wspomaganie, lpg, abs, hcv, hiv, itd..
skype-"krzywasierra
tel.695-582-408 |
|
Powrót do góry |
|
|
Geo Juzer
Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2004 Posty: 147 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon Kwi 25, 2005 7:12 am Temat postu: |
|
|
Ja polecam doktora radiatora heheheeh ....
przerabialem to juz ...plyn w ukladzie chlodzenia zżelowal sie w nagrzewnicy niby ogolny przeplyw zostal zachowany ale w drobnych kanalikach wytracil sie żel i lipa ...odpiecie przewodow i zalanie samej nagrzewnicy w/w preparatem powoduje jego udroznienie czyli to czego oczekujemy ... _________________ If U Can`t Bite Them......Join Them
była 2.0 V6 cupeta na gaźnikach
była 2.0 OHC EFI HB
jest 2.0 DOHC EFI sedan
była 2.0 DOHC EFI sedan jako dawca
bedzie....? |
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Czw Maj 12, 2005 7:01 am Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno. Jeżeli posiadamy auto produkowane przed majem 92 roku i nikt nie grzebał wcześniej przy pompie wodnej, to może wystąpić efekt "wodospadu" i zapowietrzenia nagrzewnicy. Aby temu w prosty sposób zapobiec, nalezy zamienić miejscami końcówki węży na pompie wodnej. Patrz http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=12005 _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Maj 12, 2005 10:13 am Temat postu: |
|
|
Ja do czyszczenia nagrzewnicy uzylem... węza ogrodowego. Pełny przepływ w jeden przewod, a z drugiego leci sam syf. Efekt niesamowity!! Czas - ok 20 minut z przerwa na papieroska przed zalozeniem przewodow. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Czw Maj 12, 2005 10:44 am Temat postu: |
|
|
Przepłukać też należy w drugą strone, żeby wymyć też syf, który potrafi się zaczopować między żeberkami. Podobnie z chłodnicą. O ile pamiętam, jest to opisane w angielskim manualu. _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Wrz 20, 2006 7:29 am Temat postu: |
|
|
Przeniesiony _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
|