Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

podłączenie wiatraków i lokalizaca termowłącznika

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SierraFan Strona Główna -> FAQ - rozwiązania problemów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel Karasek
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 565
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Nie Kwi 24, 2005 6:37 am    Temat postu: podłączenie wiatraków i lokalizaca termowłącznika Odpowiedz z cytatem

Oto i termowłącznik uruchamiający wiatraki,
na zielono zaznaczono jego lokalizację (koło aparatu zapłonowego):
-w DOHC EFI


-w DOHC gaźnik

komora silnika Hubanka - Proszę zauważyć jaka jest czysta

zbliżenie


a wygląda tak:


widok na wtyk:

Te dwa po prawej mają inny kolor ponieważ zostały nadtopione przez duży prąd jaki płynął nimi.
Było to skutkiem zacierania się łożyska, a finałem spaleniem silnika wentylatora.
Prąd ten był na tyle duży że palił wtyk ale nie spalił bezpiecznika.


Ten na zdjęciach jest do podpięcia na dwa wentylatory.
Działa banalnie prosto po osiągnięciu temperatury zwiera odpowiednie styki, prawy górny z prawym dolnym i analogicznie lewe.
Co ważne patrząć na wtyk od przodu para po prawej stronie włącza niższą temperaturę para po lewej stronie wyższą.
Temperatury zadziałania w orginale to 102/107.
KAMAX radzi termowłącznik od Escorta 1.8 TD 92/97 - te same wtyczki, niższa temperatura włączenia.
VIK pisze tutaj że na orginalnym termowłączniku, pierwszy wiatrak włącza się prawie przed czerwonym polem a drugi na czerwonym.


Schemat podłączenia:


Zasilanie (+) w orginale jest podawane przez przekaźnik który jest włączany po przekręceniu stacyjki.
Ów przekaźnik i bezpiecznik (30A) można znaleźć w kabinie, po stronie pasażera w okolicach schowka z lewej strony na dole pod obudową deski rozdzielczej.
A tu zdjęcie z wskazanym kierunkiem szukania:


Widok z dołu.


Jest ich tam więcej ale na razie nie wgłębiałem się do czego służą.
Wszystkie są przypięte do plastikowego zamocowania. Aby je wyciągnąć najpierw trzeba je odczepić od niego.

W przypadku instalacji wiatraków w aucie gdzie orginalnie ich nie było, najlepiej zrobić to na osobnym przekaźniku.
Zasilanie (+) przekaźnika bierzemy z aku przez bezpiecznik (30A).
Natomiast sterowanie przekaźnika (to co powoduje jego włączenie) najprościej znaleźć w skrzynce bezpieczników-przekaźników (tej pod maską), przy pomocy żarówki, miernika itp (przekręcasz stacyjkę obserwujesz gdzie pojawia się napięcie).

Jeśli ktoś bedzie instalował wiatraki zamiast wisco, dobrze przymocowac je przy pomocy orginalnych blach z np DOHC bo pasują i nie trzeba kombinować.
Należy jeszcze kupić rurę z miejscem na wkręcenie termowłącznika i wstawić ją do wielkiego obiegu czyli grubej rury chłodnicy.

Nie pokażę na zdjęciach bo nie miałem takiego problemu... No ale myślę że tylu nas na forum więc ktoś się pochwali swoim rozwiązaniem i sfotografuje je.

Ktoś sugerował aby wentylatory włączał przekaźnik sterowany przez termowłącznik. Osobiście jestem zdania że jest to niepotrzebne i tylko zwiększa podatność układu na awarię. Styki termowłącznika umożliwaiją przepływ dużych prądów bez uszczerbku dla nich.
Zresztą tak to jest orginalnie podpięte przez forda.


Jeśli mamy dwa wentylatory warto sprawdzić który "idzie lżej" i podłączyć tak aby on włączał się pierwszy, czyli częściej działał.
Poza powyższym, nie ma większego znaczenia który wentylator bedzie się pierwszy włączał, ten po lewej czy prawej stronie - chodzi tylko o to czy działa jeden, czy dwa.

Na koniec dodam że można zrobić to na termowłączniku na jeden wiatrak, zastosować części z innych aut (np: poloneza) jednak analogia działania i schematu pozostaje ta sama.
_________________
Jasnybłękit metalik hatchback GT 2.0 DOHC EFI '92+LPG
Ciemnybłękit metalik sedan CLXi 2.0 DOHC EFI '91+LPG

Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!


Ostatnio zmieniony przez Daniel Karasek dnia Pon Maj 16, 2005 6:00 am, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomeklis
Arcyekspert



Dołączył: 28 Gru 2003
Posty: 1612
Skąd: sosnowiec/czestochowa

PostWysłany: Nie Kwi 24, 2005 11:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzic wiatraki mozna spinajac na krotko we wtyczce pare czerwony-czarny, tylko uwazac, zeby sie nie poparzyc!
_________________
czarna SIERRA 2.0 DOHC EFI sedan '89
srebrny agent '97

po NAKLEJKI KLUBOWE kontaktowac sie z kolega dexter przez nr gg 2152286 lub allegro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Daniel Karasek
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 565
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Sro Maj 04, 2005 2:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________
Jasnybłękit metalik hatchback GT 2.0 DOHC EFI '92+LPG
Ciemnybłękit metalik sedan CLXi 2.0 DOHC EFI '91+LPG

Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!


Ostatnio zmieniony przez Daniel Karasek dnia Sro Sie 24, 2005 7:08 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
/zd/
Juzer



Dołączył: 30 Sty 2004
Posty: 136
Skąd: POZNAŃ

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 4:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak wygląda termowłącznik wkręcany w chłodnicę w moim samochodzie:



a oto jego lokalizacja:


_________________
SZEROKIEJ DROGI........./zd/

Sierra 2,3D [V.87]


Ostatnio zmieniony przez /zd/ dnia Wto Maj 17, 2005 2:33 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Daniel Karasek
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 565
Skąd: Rydułtowy

PostWysłany: Sro Cze 29, 2005 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak może wyglądać czujnik zamontowany na wężu


ten powyżej pochodzi z sierry Gulivera

a całość pochodzi z
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=16693#159192
_________________
Jasnybłękit metalik hatchback GT 2.0 DOHC EFI '92+LPG
Ciemnybłękit metalik sedan CLXi 2.0 DOHC EFI '91+LPG

Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Wrz 20, 2006 7:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeniesione
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SierraFan Strona Główna -> FAQ - rozwiązania problemów Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group