|
SierraFan Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry
Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum
"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości, która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."
Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
/zd/ Juzer
Dołączył: 30 Sty 2004 Posty: 136 Skąd: POZNAŃ
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 3:30 pm Temat postu: wahacz poprzeczny - wymiana |
|
|
Demontaż i montaż wahacza poprzecznego
(na podstawie książki "Sam naprawiam")
Demontaż
•Unieść i podeprzeć przód samochodu.
•Odkręcić wahacz poprzeczny od belki zawieszenia silnika, wyjąć sworzeń.
•Wyjąć zawleczkę "B" i odkręcić nakrętkę koronową "A" ze sworznia przegubu "D" przy zwrotnicy "C".
•Wycisnąć przegub dostępnym w handlu ściągaczem.
Uwaga: Nie uszkodzić przy tym osłony przeciwpyłowej.
•Odkręcić nakrętkę mocującą stabilizatora.
•Zdjąć przednią, żółtą podkładkę talerzową "C" i przednią podporę gumową "B".
"A" to czarna, tylna podkładka talerzowa.
•Odłączyć i wyjąć wahacz poprzeczny z belki zawieszenia silnika.
•Wycisnąć tuleję metalowo-gumową. W tym celu przyłożyć dwie rury o odpowiedniej średnicy i zacisnąć razem z wahaczem w imadle. W razie braku rur można zastosować 2 wkładki klucza nasadowego.
Montaż
•Wcisnąć nową tuleję metalowo-gumową przy pomocy imadła i 2 krótkich rur lub 2 wkładek klucza nasadowego. Dla lepszego poślizgu powierzchnię tulei posmarować obficie szarym mydłem.
Uwaga: W żadnym wypadku nie używać oleju lub smaru, ponieważ mogą uszkodzić gumę.
Uwaga: Imadło musi być szybko skręcone, żeby tuleja podlegała odkształceniom tylko przez krótki czas.
•Zamontować wahacz poprzeczny w belce zawieszenia silnika i nasunąć na stabilizator.
•Nasunąć podporę gumową i żółtą podkładkę talerzową. Nakrętki dokręcić momentem 80 Nm.
Uwaga: Elastyczne podpory gumowe powinny przejmować uderzenia wynikające z nierówności jezdni i dlatego mają znaczny luz w kierunku wzdłużnym. Przednia podkładka talerzowa jest żółta i ma mocniejsze wyoblenie niż tylna, czarna podkładka.
•Włożyć sworzeń przegubu kulistego w zwrotnicę, dokręcić nakrętkę koronową momentem 80 Nm. Wsunąć i rozgiąć nową zawleczkę. Jeśli nie można włożyć zawleczki, dokręcić dalej nakrętkę, dopóki nie wejdzie zawleczka. W żadnym wypadku nie odkręcać nakrętki.
•Zamontować wahacz poprzeczny do belki zawieszenia silnika osi przedniej. Wkręcić nowe nakrętki zabezpieczające z podkładkami, ale ich nie dokręcać.
Uwaga: Nie wolno dokręcać nakrętek przy nieobciążonym kole, w przeciwnym wypadku ulegną skręceniu tulejki metalowe podpór gumowych.
•Opuścić samochód.
•Dokręcić zabezpieczające nakrętki momentem 15 Nm. Następnie obrócić je sztywnym kluczem o dalsze 90 stopni (1/4 obrotu).
Demontaż i montaż stabilizatora
Demontaż
•Unieść i podeprzeć samochód.
•Odkręcić od nadwozia 2 kabłąki mocujące, najpierw odgiąć podkładki zabezpieczające.
•Odkręcić nakrętki mocujące stabilizatora "D" od obu wahaczy poprzecznych "B" i zdjąć przednie podkładki "A" z podporą "C".
•Odkręcić wahacz poprzeczny od belki zawieszenia silnika, wyjąć sworzeń.
•Wymontować stabilizator od wahaczy poprzecznych. Wyjąć tylne podpory gumowe "C" i podkładki "E".
•Ściągnąć ze stabilizatora gumowe elementy mocujące w kabłąkach.
Montaż
•Nasunąć gumowe elementy mocujące w kabłąkach na stabilizator.
W elementach znajdują się tulejki metalowe, które ułatwiają montaż.
•Nasunąć czarne, tylne podkładki "E" i tylne, gumowe podpory "C", zamontować stabilizator do wahaczy poprzecznych.
•Nasunąć przednie podpory"C" i żółte podkładki talerzowe "A", dokręcić nowe nakrętki zabezpieczające momentem 80 Nm.
Uwaga: Podkładki muszą być skierowane wypukłościami do wahacza poprzecznego, patrz rys. S/14/19. Elastyczne podpory gumowe powinny przejmować uderzenia spowodowane nierównościami jezdni i dlatego mają znaczny luz w kierunku wzdłużnym. Przednia podkładka talerzowa jest żółta i ma mocniejsze wyoblenie niż tylna, czarna podkładka.
•Przykręcić wahacze poprzeczne do belki zawieszenia silnika, nie dokręcać nakrętek.
•Przykręcić stabilizator kabłąkami mocującymi do podłużnic, nie dokręcać. Zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie kabłąków mocujących w podporach gumowych.
•Opuścić samochód.
•Dokręcić nakrętki mocujące wahacze poprzeczne do belki zawieszenia silnika momentem 15 Nm. Następnie dokręcić nakrętki dalej sztywnym kluczem o 90 stopni (1/4 obrotu) bez zdejmowania klucza.
•Założyć podkładki zabezpieczające. Śruby kabłąków mocujących dokręcić momentem 50 Nm. i zagiąć podkładki. _________________ SZEROKIEJ DROGI........./zd/
Sierra 2,3D [V.87] |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Wrz 20, 2006 5:58 am Temat postu: |
|
|
Przeniesiony _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|