Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
boniek Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1156 Skąd: wroclaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
MnM Ekspert
Dołączył: 29 Sie 2004 Posty: 956 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto Sie 23, 2005 10:59 pm Temat postu: |
|
|
Tył odpowietrzałem na włączonym zapłonie, pedał wciśnięty - odpowietrznik popuszczony, pedał wpadł w podłogę (ha ha ha - całe 1,5 cm skoku) - zakręcony i czekałem na napompowanie aku. Inaczej się nie da, mechanicznie jest tylko połączona sekcja z przodu. Ją można odpowietrzyć normalnie - tylko po co ? Skoro może się samo napompować i przelać. A płynu wchodzi do ABSu całkiem sporo, z dwóch butelek zostało może ze 100 ml.
A prawidłowa procedura odpowietrzenia układu z ABSem jest opisana w pracy dyplomowej dotyczącej TEVASa (gdzieś mi mignął ostatnio ten link na technicznym) ale co tam jest dokładnie napisane to przyznam szczerze, że nie wiem bo jakoś nigdy dokładnie nie zgłębiłem tego zagadnienia _________________ DOHC 92 z Latającym Płomieniem Gagarina
|
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Sro Sie 24, 2005 6:24 am Temat postu: |
|
|
Żeby nie było już wątpliwości:
- Nie należy zapomnieć o tym, żeby dolewać podczas odpowietrzania płynu do zbiorniczka, tak, aby był cały czas nim wypełniony.
- Przed otwieraniem odpowietrzników należy rozładować akumulator cisnienia poprzez około 20-krotne wciśnięcie pedału hamulca przy wyłączonym zapłonie.
- Odpowietrzamy najpierw przód, a potem tył.
W ABS przód odpowietrza się normalnie tzn. bez włączonego zapłonu wykonując w kolejności następujące rzeczy:
- nacisnąć pedał hamulca
- trzymając pedał hamulca odkręcić odpowietrznik
- poczekać aż płyn prawie przestanie ecieć
- zakręcić odpowietrznik
- zwolnić pedał hamulca
Powtarzać te czynności aż przez odpowietrzniki przestaną lecieć bąble powietrza. Jest to możliwe, bo w ABS jest system hamowania awaryjnego, gdy pompa nie pracuje - hamuje wtedy tylko przód, a ciśnienie płynu jest wytwarzane za pomocą pompowania pedałem.
Za to tył odpowietrza się inaczej niż normalnie, bo do wytworzenia ciśnienia tam potrzebna jest pompa. Tutaj w kolejności:
- wciska się pedał
- luzujeodpowietrznik
- włącza sie zapłon
Pompa chodzi i wyrzuca płyn przez odpowietrzniki -> odpowietrzamy tak długo, aż przestaną lecieć bąbelki powietrza. Pamiętajmy o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku.
Wszystko jest dobrze opisane w książce WKŁ. _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen.
Ostatnio zmieniony przez a.turowski dnia Sro Sie 24, 2005 6:29 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Sro Sie 24, 2005 1:50 pm Temat postu: |
|
|
Link był http://www.zss.top.pl/kmmm/teves.htm ale teraz nie działa - chyba go usunęli. Pozostał w bazie Google i można zobaczyć ten sam odnośnik po wpisaniu "teves praca dyplomowa ABS".
Może ktoś zna inne miejsce, gdzie on jest ? _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Sie 24, 2005 2:05 pm Temat postu: |
|
|
oczyszczam i wrzucam do FAQ _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
boniek Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1156 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Sro Sie 24, 2005 9:52 pm Temat postu: |
|
|
a.turowski napisał: | Żeby nie było już wątpliwości:
- Nie należy zapomnieć o tym, żeby dolewać podczas odpowietrzania płynu do zbiorniczka, tak, aby był cały czas nim wypełniony.
- Przed otwieraniem odpowietrzników należy rozładować akumulator cisnienia poprzez około 20-krotne wciśnięcie pedału hamulca przy wyłączonym zapłonie.
- Odpowietrzamy najpierw przód, a potem tył.
W ABS przód odpowietrza się normalnie tzn. bez włączonego zapłonu wykonując w kolejności następujące rzeczy:
- nacisnąć pedał hamulca
- trzymając pedał hamulca odkręcić odpowietrznik
- poczekać aż płyn prawie przestanie ecieć
- zakręcić odpowietrznik
- zwolnić pedał hamulca
Powtarzać te czynności aż przez odpowietrzniki przestaną lecieć bąble powietrza. Jest to możliwe, bo w ABS jest system hamowania awaryjnego, gdy pompa nie pracuje - hamuje wtedy tylko przód, a ciśnienie płynu jest wytwarzane za pomocą pompowania pedałem.
Za to tył odpowietrza się inaczej niż normalnie, bo do wytworzenia ciśnienia tam potrzebna jest pompa. Tutaj w kolejności:
- wciska się pedał
- luzujeodpowietrznik
- włącza sie zapłon
Pompa chodzi i wyrzuca płyn przez odpowietrzniki -> odpowietrzamy tak długo, aż przestaną lecieć bąbelki powietrza. Pamiętajmy o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku.
Wszystko jest dobrze opisane w książce WKŁ. |
mialem dzis to robic ale jutro skorzystam z twoje lektury! _________________ sierra 2.0 OHC EFI 86r "po czołowce"
- 2.0 DOHC XR4i 91r
-sex nie daje takiej przyjemnosci jak jazda sierra-
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1448626
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=4337661
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=4420610
gg-4426157 |
|
Powrót do góry |
|
|
boniek Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1156 Skąd: wroclaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaczor Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 28 Wrz 2004 Posty: 821 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: Sob Wrz 03, 2005 12:25 pm Temat postu: |
|
|
a bez ABS ? _________________ kilka słow o mnie :" dziecko spod dyskoteki, nachlać się, zerżnąć jakąś dupcie i wszystko w porząsiu ... laaans po nowemu"
kamax, SierraFan Mod
|
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Pon Wrz 05, 2005 5:25 am Temat postu: |
|
|
Odpowietrzamy przód i tył tak samo jak przód z ABS.
Wszystko. _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon Wrz 05, 2005 9:29 am Temat postu: |
|
|
podepne sie pod temat...
jak podpiąć najmniejszą liczbą kabli pompe ABS nie chcąć miec ABSu,
ale żeby pompa pracowała. _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Pon Wrz 05, 2005 10:24 am Temat postu: |
|
|
bOOmbeeL napisał: | podepne sie pod temat...
jak podpiąć najmniejszą liczbą kabli pompe ABS nie chcąć miec ABSu,
ale żeby pompa pracowała. |
bOOmbeeL to jest FAQ na temat odpowietrzania !!!! Nie rób bałaganu!!!
Załóż temat na technicznym, a postaram się Ci odpowiedzieć.
Moda proszę o wyczyszczenie tego tematu. _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Wrz 05, 2005 10:57 am Temat postu: |
|
|
True. bOOmbeeLq, zapraszam do technicznego. Sam jestem ciekaw _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Wrz 20, 2006 5:53 am Temat postu: |
|
|
Przeniesiony _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
|