Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DOHC - naprawa elektrozaworu biegu jałowego

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SierraFan Strona Główna -> FAQ - rozwiązania problemów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a.turowski
Arcyekspert


Wiek: 30
Dołączył: 05 Maj 2005
Posty: 1024
Skąd: Warszawa-Anin

PostWysłany: Sob Sie 06, 2005 6:39 pm    Temat postu: DOHC - naprawa elektrozaworu biegu jałowego Odpowiedz z cytatem

Elektrozawór biegu jałowego w silniku DOHC służy do sterowania przez komputer pracą silnika w momencie, gdy przepustnica jest zamknięta. Jego działanie polega na przepuszczaniu powietrza do kolektora dolotowego z pominięciem przepustnicy. Umożliwia to regulację obrotów biegu jałowego silnika, hamowanie silnikiem oraz ułatwia uruchamianie.

Elektrozawór ma oporność uzwojenia 8 -12ohm, jest sterowany prostokątnym napięciem o amplitudzie 12V, częstotliwości 110Hz i zmiennym współczynniku wypełnienia. Zmnieniając wypełnienie komputer może zmieniać wychylenie elektromagnesu, który bardziej lub mniej otwiera zawór.

Uszkodzenie lub zabrudzenie elektrozaworu objawia się najczęściej falowaniem obrotów jałowych i problemami z odpaleniem silnika. W takim przypadku należy go przeczyścić.

Potrzebne narzędzia:
1) Klucz oczkowo-płaski 6 i 10.
2) Śrubokręt krzyżakowy PH2.
3) Trochę benzyny ekstrakcyjnej i szmat.
4) Kropla oliwy maszynowej.
5) ok. 30-40 minut

Jak widać, dużo nie trzeba, a często powoduje to "taki efekt przy tak małym budżecie".

Najpierw odkręcamy ujemną klemę akumulatora - na wszelki wypadek.

Tutaj pokazano, gdzie znajduje się bohater tego opisu:

Odpinamy złącze kabli sterujących elektrozaworem:


Luzujemy obejmę (zielona strzałka), zdejmujemy ją, a potem zdejmujemy gumowy kołnierz doprowadzający powietrze do przepustnicy (żółta strzałka). Odkręcamy śrubę wskazywaną niebieską strzałką.

Odpinamy pokrywę filtru powietrza - hmmm... klipsy prawie jak w piwie Very Happy

Unosimy całość i po zluzowaniu obejmy (niebieska strzałka) zdejmujemy wąż doprowadzający powietrze do kolektora dolotowego. Wyjmujemy całość plastików, zatykamy odłączone doloty powietrza jakimiś czystymi szmatami, odłączamy pokrywę filtra powietrza i wygodnie odkręcamy zawór (zielone strzałki).
No i wreszcie mamy go na wierzchu:

Widać trochę zmęczoną uszczelkę - trzeba będzie ją wymienić. Czerwone strzałki pokazują kierunek przepływu powietrza przez zawór. Odkręcamy dwie śruby (żółte strzałki) i ....

UWAGA !!!
TREŚCI UKAZANE PONIŻEJ PRZEZNACZONE SĄ TYLKO DLA OSÓB DOROSŁYCH. JEŻELI MASZ PONIŻEJ 18 LAT, OGLĄDASZ TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.






Hmm.... Żółta strzałka wskazuje ........ e, nie, nie mogę tego napisać, a zielona ................. elektromagnes (a cożby innego, co ?!!)
A tutaj coś jeszcze lepszego -tylko dla ludzi o lekko innych upodobaniach.......

rozebrany zawór w kąpieli z benzyny ekstrakcyjnej !!!

UWAGA !!!! W żadnym wypadku nie kąpiemy elektromagnegu, bo mógłby się przeziębić Very Happy , tylko go delikatnie czyścimy szmatką. Po wyczyszczeniu kapiemy mu kropelkę oliwy maszynowej do środka.

Po wyczyszczeniu skręceniu elektrozaworu warto (o ile ktoś ma taką możliwość) podłączyć do niego napięcie (0-12V, max.1,2A) i sprawdzić, czy wszystko działa OK. Podobną próbę można przeprowadzić, podłączając go do silnika. Po włączeniu zapłonu powinien się otworzyć.

Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się (albo nie) równymi obrotami jałowymi.

POWODZENIA !!!!!!!!!
_________________
Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
a.turowski
Arcyekspert


Wiek: 30
Dołączył: 05 Maj 2005
Posty: 1024
Skąd: Warszawa-Anin

PostWysłany: Sro Wrz 14, 2005 8:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mod proszony o zamknięcie tematu.
_________________
Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Wrz 20, 2006 5:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeniesiony
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum SierraFan Strona Główna -> FAQ - rozwiązania problemów Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group