|
SierraFan Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry
Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum
"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości, która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."
Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Wrz 20, 2005 9:49 pm Temat postu: Wymiana tulei na wachaczach - by toyman, kaczor & Guli |
|
|
Sproboje pokrotce opisac jak wymienic gumy na wachaczach (wersja wzmacniana ala cosworth) ... mnie zeszlo po 15 min na strone. Podaje ten opis o tyle, ze sporo osob sie meczylo - szczegolnie ci ktorzy maja stabilizator fi28.
Demontaz:
1) Lewarujemy auto
2) Odkrecamy kolo
3) Skracamy kierownica maksymalnie na zawnatrz (zaleznie ktora strone robimy)
4) Odkrecamy nakretke '24 od stabilizatora
5) Odkrecamy nakretke '17 od mocowania wachacza do belki
6) Wyciagamy srube na ktorej zamontowany jest wachacz do belki ('17)
7) rekami lub lekko mlotkiem stuknac w wachacz zeby wyszedl z gniazda w belce
8 ) odchylamy wachacz w kierunku do przodu auta
9) zdejmujemy zuzyte gumy
Widok po wykonaniu tych operacji:
Prawidłowe ułozenie gum:
Montaz:
1) Zakladamy nowe gumy na wachacz
2) Zakladamy podkladke polkolista na stabilizator (ulozenie zgodnie ze zdjeciem powyzej)
3) zakladamy wachacz na stabilizator
4) Zakladamy druga podkladke polkolista (po tej operacji pozostaje nam kilka zwojow na gwincie stabilizatora
Zdjecie prezentujace prawidlowe zmontowanie gum, wachacza i stabilizatora:
5) zakladamy i dokrecamy do oporu srube '24 na stabilizatorze
6) zakladamy kolo
7) opuszczamy samochod, ale nie do konca, tak zeby kolo wsparlo sie o podloze
srubokretem (malym plaskim) nacelowujemy otwor w tulei wachacza na otwor w belce
9) Wsowamy srube '17 w otwor
Zdjecie po zalozeniu sruby w belce:
10) zakrecamy nakretke '17 na srubie na belce
11) Calkowicie opusczamy auto
12) Dociagamy wszystkie sruby (najlepiej wczesniej bujnac autem dla lepszego ulozenia)
Sposob jest o tyle ciekawy, ze w zasadzie mozna to wykonac samemu tak jak napisalem w 15 minut na strone. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chłodny Ar Ekspert
Wiek: 32 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 788 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Sro Wrz 21, 2005 5:20 am Temat postu: |
|
|
dluzsza do przodu czyli od strony nakretki, wpasowaniu gum sprzyja plyn do naczyn. Jezeli chodzi po punkt 10, to ta nakretke dokrecamy na mocno dopiero jak sie postawi auto na kolach. Pozdrawiam (tez ostatnio zmienialem w identyczny sposob czyli bez odkrecania wachacza od piasty) _________________ Sierra Turnier 2.0ohc efi, '92-historia-wciąż miła
Scorpio Cosworth '95-teraźniejszość-równie miła
|
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Sro Wrz 21, 2005 8:31 am Temat postu: |
|
|
Swietny opis !!!
Mam tylko kilka uwag, które (mam nadzieję) jeszcze zwiększą wartość tego opisu.
1) Temat powinien być zatytułowany "Wymiana tulei stabilizator/wahacz w zawieszeniu przednim"
2) Wyraźnie zaznaczyć, że LEKKO przykręcamy śruby przed opuszczeniem samochodu na koła, a właściwym momentem dopiero po postawieniu na koła.
3) Po opuszczeniu nakrętkę stabilizator/wahacz przykręcamy momentem od 70 do 110Nm.
4) Po opuszczeniu nakrętkę wahacz/belka przykręcamy w 3 etapach:
- 45Nm
- popuszczamy całkowicie, a następnie przykręcamy momentem 15Nm
- dokręcamy jeszcze o 90 stopni.
5) Zawsze wymieniamy tuleje na obu stronach - inaczej ryzykujemy bączkiem przy hamowaniu.
6) Uwaga redakcyjna dotycząca punktu 8 w Twoim opisie. Aby dobrze wyświetlał się numer punktu 8, należy w żródle napisac 8(spacja) nawias. Inaczej przeglądarka zinterpretuje to jako emotikon
Widzę, że czteropaki zmobilizowały do jeszcze lepszej roboty - i o to chodziło !!!!
Pozdrawiam _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen.
Ostatnio zmieniony przez a.turowski dnia Sro Wrz 21, 2005 9:43 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Pirania SierraFan Admin
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7647 Skąd: Zielona Góra/Warszawa
|
Wysłany: Czw Wrz 22, 2005 7:39 am Temat postu: |
|
|
Toyman, świetna robota, Chłodny Ar i a.turowski dzięki za uzupełnienie. OT usunięte, temat zamykam. W razie chęci uzupełnienia proszę o info na PW, wtedy otworzę. _________________ R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Wrz 20, 2006 5:42 am Temat postu: |
|
|
Przeniesiony _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|