Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana silnika DOHC - V6 2.9

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Ford Sierra - zagadnienia techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReD
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 124
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Sie 17, 2006 1:18 pm    Temat postu: Zmiana silnika DOHC - V6 2.9 Odpowiedz z cytatem

Jako że padłem ofiarą głowicy (lub uszczelki ) w DOHC-u, niosę się z zamiarem zmiany silnika na prawdopodobnie 2.9 i tu jest moje pytanie.

Co jest potrzebne do takiej zmiany:
- jakie elementy elektryki
- osprzętu silnika
- czy skrzyni
- ew. koszta poszczególnych elementów


Prosiłbym o wypowiedzi ludzi, co mogą coś wnieść do tematu, jako że się tym zajmują czy robili taką przekładkę u siebie.

Myślę, że temat po wyczerpującym opisaniu będzie się nadawał do działu FAQ.
_________________
2.0 GT DOHC EFI red
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łukasz GDY
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 16 Lip 2004
Posty: 270
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 9:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potrzebujesz silnik z kompletnym osprzętem, wydech z sondami lambda, 2xprzepływomierz, puszka filtra, wiązka silnika 2.9, komputer, skrzynia biegów, nie wiem czy chłodnica podejdzie. Jednym słowem prawie wszystko z komory silnika + wydech + wiązka z kompem.
_________________
Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 9:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

komplet dostaniesz tutaj:
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=34694

pozdro Smile
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Kosiarz
Guru



Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2002
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 9:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Są wersje bez przepływek !
I tylko takiej bym osobiscie szukał
Poduszki silnika tez trzeba zmienic
_________________

MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
gryzzly
Arcyekspert



Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 10:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kosiarz napisał:
Są wersje bez przepływek !
I tylko takiej bym osobiscie szukał
Poduszki silnika tez trzeba zmienic

ja mam wlasnie wersje bez przeplywek Very Happy
poduszki tez dorzuce Smile
_________________
http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4 Smile
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI Wink
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Darkan_62
Ekspert


Wiek: 200
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 735
Skąd: Gdańsk-Brzeźno

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 2:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak Kosiarz napisał tej wersji się trzymaj dodaj chłodnice no i belkę pod silnik-komp plus wiązki 2 sondy lambda, skrzynia ze scorpio 2,9 wał z DOHCa most z XR- ki i takie tam popierdółki Very happy
_________________
MKI DOHC 2.0-87r-PadłSad
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA Wink
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Darkan_62
Ekspert


Wiek: 200
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 735
Skąd: Gdańsk-Brzeźno

PostWysłany: Pią Sie 18, 2006 2:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

most tylko dlatego że ma Szpere-a przy 2.9 to bajka Cool
_________________
MKI DOHC 2.0-87r-PadłSad
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA Wink
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ReD
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 124
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 4:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troszkę jest roboty ale co tam, jadę do Niemiec będę parę dni to może coś wynajdę zdrowego ( blacharka ), a jak nie to pójdzie na dawce. Dalsze wskazówki mile widziane.
_________________
2.0 GT DOHC EFI red
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
werpec
Kandydat


Wiek: 35
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 76
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 1:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozostaje jeszcze kwestia obrotomierza.
Trzeba wymienić zegary, bądż grzebać w tym od dohc (robota dla znających się na materii).
Pzdr
_________________
Sierra coupe 4x4 2,9 EFI, 1991r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
barlej
Fan


Wiek: 25
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 202
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 1:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chlodnica od DOHC podejdzie persony tez do zmiany bo dohc nie wytrzymaja przeciazen
Mam caly motor razem z wiazka kompletnym wydechem robionym pod ten silnik nowymi przewodami kopulka swiecami i innymi duperelami do zrobienia sa uszczelniacze na zaworach,Cisinienie trzyma rowno na karzdym po 10.5,bedzie on do sprzedania ale jeszcze sie zastanowie bo ciezko znalesc dobrego 2.9 24V
_________________
Byla 2.0ohc gaznik (z zalem sprzedalem)
byla beczka 2.3benzynka
byly taczki Audi coupe 2.3
2.0 IS rok 86 (biala zostaly czesci)
teraz jeszcze 2.0DOHC coupe
od dzis 2.9 V6 sedan ghia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ARTi
Guru


Wiek: 23
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3647
Skąd: Mikołów / Wyry [ Śląsk -V6 Terror Side:D ]

PostWysłany: Sob Sie 19, 2006 1:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

werpec napisał:
Pozostaje jeszcze kwestia obrotomierza.
Trzeba wymienić zegary, bądż grzebać w tym od dohc (robota dla znających się na materii).
Pzdr

Szkoda zachodu na przerabianie - najlepiej zamontować ze Scorpio okrągły obrotek.
_________________
2.9i V6 EFI '90 sedan Ghia ... wypasiony sedanik z widlastym sercem by Klimek78 "Druga Miłość" Very Happy
2.0i DOHC EFI '91 HB Ghia ... jedyna taka Sierra, prawdziwy ideał.. Kochane auto Crying or Very sad R.I.P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger
ReD
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 28 Lut 2005
Posty: 124
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 5:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako że po OZS silnik dokończył żywota zmieniam na inny, i tak do wymiany silnika na 2.9 jest potrzebne:
- silnik + wiązka + komp
- wydech
- skrzynia biegów ( może być ze scorpio 2.9 )

A co z bakiem i pompą paliwa, Darkan_62 pisał coś o belce pod silnik, rozumiem że ta od dohc-a nie podejdzie, i jak dużo jest roboty z wiązką elektryczną ( czy ze scorpio też się nadaje ?).
I co można w 2.9 poprawić żeby zyskać kilka koników
_________________
2.0 GT DOHC EFI red
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Ford Sierra - zagadnienia techniczne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group