Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ReD Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 124 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Sie 17, 2006 1:18 pm Temat postu: Zmiana silnika DOHC - V6 2.9 |
|
|
Jako że padłem ofiarą głowicy (lub uszczelki ) w DOHC-u, niosę się z zamiarem zmiany silnika na prawdopodobnie 2.9 i tu jest moje pytanie.
Co jest potrzebne do takiej zmiany:
- jakie elementy elektryki
- osprzętu silnika
- czy skrzyni
- ew. koszta poszczególnych elementów
Prosiłbym o wypowiedzi ludzi, co mogą coś wnieść do tematu, jako że się tym zajmują czy robili taką przekładkę u siebie.
Myślę, że temat po wyczerpującym opisaniu będzie się nadawał do działu FAQ. _________________ 2.0 GT DOHC EFI red |
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz GDY Fan
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lip 2004 Posty: 270 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią Sie 18, 2006 9:13 am Temat postu: |
|
|
Potrzebujesz silnik z kompletnym osprzętem, wydech z sondami lambda, 2xprzepływomierz, puszka filtra, wiązka silnika 2.9, komputer, skrzynia biegów, nie wiem czy chłodnica podejdzie. Jednym słowem prawie wszystko z komory silnika + wydech + wiązka z kompem. _________________ Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
|
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kosiarz Guru
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2002 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW
|
Wysłany: Pią Sie 18, 2006 9:48 am Temat postu: |
|
|
Są wersje bez przepływek !
I tylko takiej bym osobiscie szukał
Poduszki silnika tez trzeba zmienic _________________
MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i] |
|
Powrót do góry |
|
|
gryzzly Arcyekspert
Dołączył: 02 Mar 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią Sie 18, 2006 10:10 am Temat postu: |
|
|
Kosiarz napisał: | Są wersje bez przepływek !
I tylko takiej bym osobiscie szukał
Poduszki silnika tez trzeba zmienic |
ja mam wlasnie wersje bez przeplywek
poduszki tez dorzuce _________________ http://piotrek.444.pl/do_sprzedania/
MK1 - Granatnowa błyskawica 2.0iS LSD - http://miniurl.pl/sierrka - 11 Mb
MK2 - Bialy Smok 2.9V6 4x4
S Z U K A M - tanio instalacji gazowej uzywanej do 2.9V6 EFI
Kontakt: GG: 10180, tel.600-999-997 |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Pią Sie 18, 2006 2:14 pm Temat postu: |
|
|
Tak jak Kosiarz napisał tej wersji się trzymaj dodaj chłodnice no i belkę pod silnik-komp plus wiązki 2 sondy lambda, skrzynia ze scorpio 2,9 wał z DOHCa most z XR- ki i takie tam popierdółki _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Pią Sie 18, 2006 2:16 pm Temat postu: |
|
|
most tylko dlatego że ma Szpere-a przy 2.9 to bajka _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
ReD Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 124 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob Sie 19, 2006 4:24 am Temat postu: |
|
|
Troszkę jest roboty ale co tam, jadę do Niemiec będę parę dni to może coś wynajdę zdrowego ( blacharka ), a jak nie to pójdzie na dawce. Dalsze wskazówki mile widziane. _________________ 2.0 GT DOHC EFI red |
|
Powrót do góry |
|
|
werpec Kandydat
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 76 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Sob Sie 19, 2006 1:21 pm Temat postu: |
|
|
Pozostaje jeszcze kwestia obrotomierza.
Trzeba wymienić zegary, bądż grzebać w tym od dohc (robota dla znających się na materii).
Pzdr _________________ Sierra coupe 4x4 2,9 EFI, 1991r. |
|
Powrót do góry |
|
|
barlej Fan
Wiek: 25 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 202 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob Sie 19, 2006 1:43 pm Temat postu: |
|
|
chlodnica od DOHC podejdzie persony tez do zmiany bo dohc nie wytrzymaja przeciazen
Mam caly motor razem z wiazka kompletnym wydechem robionym pod ten silnik nowymi przewodami kopulka swiecami i innymi duperelami do zrobienia sa uszczelniacze na zaworach,Cisinienie trzyma rowno na karzdym po 10.5,bedzie on do sprzedania ale jeszcze sie zastanowie bo ciezko znalesc dobrego 2.9 24V _________________ Byla 2.0ohc gaznik (z zalem sprzedalem)
byla beczka 2.3benzynka
byly taczki Audi coupe 2.3
2.0 IS rok 86 (biala zostaly czesci)
teraz jeszcze 2.0DOHC coupe
od dzis 2.9 V6 sedan ghia |
|
Powrót do góry |
|
|
ARTi Guru
Wiek: 23 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3647 Skąd: Mikołów / Wyry [ Śląsk -V6 Terror Side:D ]
|
Wysłany: Sob Sie 19, 2006 1:51 pm Temat postu: |
|
|
werpec napisał: | Pozostaje jeszcze kwestia obrotomierza.
Trzeba wymienić zegary, bądż grzebać w tym od dohc (robota dla znających się na materii).
Pzdr |
Szkoda zachodu na przerabianie - najlepiej zamontować ze Scorpio okrągły obrotek. _________________ 2.9i V6 EFI '90 sedan Ghia ... wypasiony sedanik z widlastym sercem "Druga Miłość"
2.0i DOHC EFI '91 HB Ghia ... jedyna taka Sierra, prawdziwy ideał.. Kochane auto R.I.P
|
|
Powrót do góry |
|
|
ReD Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 28 Lut 2005 Posty: 124 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Sie 31, 2006 5:08 pm Temat postu: |
|
|
Jako że po OZS silnik dokończył żywota zmieniam na inny, i tak do wymiany silnika na 2.9 jest potrzebne:
- silnik + wiązka + komp
- wydech
- skrzynia biegów ( może być ze scorpio 2.9 )
A co z bakiem i pompą paliwa, Darkan_62 pisał coś o belce pod silnik, rozumiem że ta od dohc-a nie podejdzie, i jak dużo jest roboty z wiązką elektryczną ( czy ze scorpio też się nadaje ?).
I co można w 2.9 poprawić żeby zyskać kilka koników _________________ 2.0 GT DOHC EFI red |
|
Powrót do góry |
|
|
|