Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DOHC: Uszczelka czy głowica ? Skąd takie ponure prognozy ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Ford Sierra - zagadnienia techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janusz
Arcyekspert


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2003
Posty: 1650
Skąd: Świecie/Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 2:01 pm    Temat postu: DOHC: Uszczelka czy głowica ? Skąd takie ponure prognozy ? Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie do wszystkich.
Dlaczego na forum istnieje panika związana z możliwością uszkodzenia głowicy w DOHC ?
Sam miałem okazję oglądać 4 przypadki, w których trzeba było ściągać głowicę z DOHC i kończyło się na wymianie uszczelki. Mechanicy w serwisach także potwierdzali to, że najczęściej wystarczy wymienić uszczelkę i wszystko gra, a wydmuchana uszczelka w DOHC, to typowa usterka między 100 a 200 tysięcy km przebiegu. Uszkodzenia głowic się zdarzają, ale nie jest to tak częste zjawisko, jak co niektórzy sugerują.
Zapanowała mała histeria. A może nakręcają ją ci, którzy nie jeżdżą na DOHC-u ?
_________________
2.0 DOHC EFI + LPG z kompem; lipiec 1991; 4d; srebrny metalik
2.0 DOHC EFI; lipiec 1991; 5d; niebieski metalik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AK
Arcyekspert


Wiek: 24
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 1400
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 2:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też przy każdej okazji staram się prostować to chore podejście Confused
A samo uwalanie głowic może zależeć od właścicieli pojazdów, którzy zapominają że co jakiś czas należy sprwdzić poziom płynu w zbiorniczku.
No ale ja to se tylko gdybam...
_________________

SIERRA '90 CLX 2.0i DOHC EFI SEDAN PB only w kolorze BURGUNDY ROOD
--------------------------------------------------------
Coś być musi... coś być musi do cholery za zakrętem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maryba
1 żółta kartka
1 żółta kartka


Wiek: 28
Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 2503
Skąd: Warszawa/Włocławek

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie każdy miechanik mówi ze to uszczelka, i mechaników tez krazy raczej smutna historia ze 50 % to głowica , 50 % to usczelka , moze ankiete traśnijmy ile osób miało padnietą głowice , a ile uszczelke , ale w soich autach, a nie że słyszeli Twisted Evil
_________________
Image Hosted by ImageShack.us
JEST JUŻ SCORPIO 97 2,3 KOMBI
biała 2.0 EFI KOMBI 92' - pojechała do Torunia
wiśniowa 2.0 DOHC EFI 5HB 90' LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger
Trzmiel
Ekspert


Wiek: 27
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 543
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 2:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chłodzenie i smarowanie to podstawa Exclamation I to sie tyczy wszystkich silników.Ja śmigam DOHC-em 5 michów,poprzedni user 3 lata i nikt nie narzekał. No i niezbyt oszczędzane autko.Ale olej w terminie wymieniany i chłodziwo pilnowane.Jak sie olewa podstawy,to Każdy motor można zabic.
_________________
Czerwone Kombi 91r.2.0DOHC EFI Rodzinny Powozik

608-601-243
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja poprostu czytam forum, mam w domu dwa DOHC, jeden po wymianie glowicy, jeden pewnie potrzebuje, ale jeszcze jedzie, wiec olewam. A niech bedzie, ze w 50% przypadkow to uszcz.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blanker_1979
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 962
Skąd: Bydgoszcz/Szwederowo - LIGA WLOCZEGOW

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 3:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymiana uszczelki wymiana uszczelki, ale komplet nowego rorzadu wg Vika to 1000 dolarow polskich...
_________________
jednoosobowy fanklub VIKA Wink
UZALEZNIONY OD SIERRAFAN Wink
SIERRA FAN RULES !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
voitec
Mistrzunio


Wiek: 17
Dołączył: 31 Gru 2003
Posty: 439
Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 4:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz to już mam 3 dohce...
1. Wymiana uszczelki - coś między 100-200 kkm
2. Pęknięta głowica - prawdopodobnie wina nieszczelności układu chłodzącego i się porobiło...
3. Podobno wymieniona uszczelka (z nadgorliwości poprzedniego właściciela Question) I pomimo mojego dość agresywnego przeganiania go od czasu do czasu wszystko jest OK

Więc jeśli się dba to się ma...
Tyle z mojego doświadczenia
_________________
>> 2.0i DOHC Ghia Wink biała kombi 91' - ojca Smile
>> 2.0i DOHC 4x4 CLX (w trakcie ghijowania Smile) srebrny sedan 92' - mój Smile
<< Moja tfooorczo$ć ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
cossi86
Ekspert


Wiek: 20
Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 816
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wymieniłem ostatnio uszczelke, głowica sprawdzana jest OK (podobno), ale problem jest nadal Confused
_________________
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS

FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mocny111
Mistrzunio



Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 454
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdarzenie losowe stanowi ogół Wink . Polak tak ma toż to pesymistyczne podejście, jest problem to myśli nad wymianą, a mozna naprawić. Osobiście mój DOHC często gęsto ma przepi......e a nie skarży sie nie cieknie, ale maske otwieram często dlatego, że lubie Wink. Cool
_________________
Czasy świetności, niezawodności, bez awaryjności, na czas na miejscu na pewno –przeminęły. Ostatni rok SIERR-y .... ? <=Pod tym znakiem się dużżo kryje choć bywa, że sie myle. Wciąż cieszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Złoty
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 264
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Wto Sie 29, 2006 9:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Blanker_1979 napisał:
wymiana uszczelki wymiana uszczelki, ale komplet nowego rorzadu wg Vika to 1000 dolarow polskich...


A co to ma do tematu??
_________________
Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Janusz
Arcyekspert


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2003
Posty: 1650
Skąd: Świecie/Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 8:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można zrobić ankietę nt. usterkowości uszczelek/głowic. Należałoby jednak wyłączyć przypadki szczególnego ryzyka, gdy ktoś np. lubi butować zimny silnik lub nie rozgrzewa silnika na Pb, tylko od razu jeździ na gazie. Wówczas uszkodzenia głowicy mogą się zdarzać częściej.
_________________
2.0 DOHC EFI + LPG z kompem; lipiec 1991; 4d; srebrny metalik
2.0 DOHC EFI; lipiec 1991; 5d; niebieski metalik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AK
Arcyekspert


Wiek: 24
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 1400
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 11:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Yhy, i wyróżnić tych którzy sprawdzają poziom płynu i tych którzy tego nie robią, bo nie mają czasu/nie chce im się/mają w dupie a potem narzekają że te dohc-e takie wrażliwe.
Bo tak sobie gdybam, że właśnie zaniedbanie to główny powód pękania głowicy, a dopiero po nim maksymalne butowanie i dolanie zimnej wody do rozgrzanego silnika. Chyba że są jeszcze jakieś możliwości to z chęcią się dowiem (tak na przyszłość, coby wiedzieć Wink )
_________________

SIERRA '90 CLX 2.0i DOHC EFI SEDAN PB only w kolorze BURGUNDY ROOD
--------------------------------------------------------
Coś być musi... coś być musi do cholery za zakrętem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 11:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Inny powód - bardzo cienkie scianki kanalow wodnych w glowicy DOHC 8V Forda, w 16V wyglada to juz o niebo lepiej Smile
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blanker_1979
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 962
Skąd: Bydgoszcz/Szwederowo - LIGA WLOCZEGOW

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 11:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Złoty napisał:
Blanker_1979 napisał:
wymiana uszczelki wymiana uszczelki, ale komplet nowego rorzadu wg Vika to 1000 dolarow polskich...


A co to ma do tematu??


to ze jak sie okaze przy okazji wymiany uszczelki, ze rozrzad jest do wymiany, [slizgi,napinacz itp itd] to koszty rosna o ten tysiac wlasnie...
stad ta TYTULOWA panika - bo to nie ohac ze pasek i rolki wymienisz i jazda...
_________________
jednoosobowy fanklub VIKA Wink
UZALEZNIONY OD SIERRAFAN Wink
SIERRA FAN RULES !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Janusz
Arcyekspert


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2003
Posty: 1650
Skąd: Świecie/Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 12:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za 1000 PLN wymienia się rozrząd raz w życiu DOHC-a (albo wcale). Nowy napinacz to 100 PLN, ślizgi to kilkadziesiąt złotych więcej.
_________________
2.0 DOHC EFI + LPG z kompem; lipiec 1991; 4d; srebrny metalik
2.0 DOHC EFI; lipiec 1991; 5d; niebieski metalik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Złoty
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 264
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 1:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Janusz napisał:
Za 1000 PLN wymienia się rozrząd raz w życiu DOHC-a (albo wcale). Nowy napinacz to 100 PLN, ślizgi to kilkadziesiąt złotych więcej.


Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie).
_________________
Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cossi86
Ekspert


Wiek: 20
Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 816
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 5:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Złoty napisał:
Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie).


No kupisz za 1000 zł drugi silnik ale nie masz pewności w jakim on jest stanie i ile czasu pojeździ.

Dletego raczej jestem zwolennikiem naprawiania własnego silnika (jeśli wogóle nadaje się do naprawy). Silnik zrobisz raz a porządnie wydasz te 2500 zł ale masz pewność że wszystko jest zrobione dobrze i fachowo. Wymieniasz olej i jeździsz kolejne 300 tyś.
_________________
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS

FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
daniel29
Juzer


Wiek: 31
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 140
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 6:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cossi86 napisał:
Złoty napisał:
Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie).


No kupisz za 1000 zł drugi silnik ale nie masz pewności w jakim on jest stanie i ile czasu pojeździ.

Dletego raczej jestem zwolennikiem naprawiania własnego silnika (jeśli wogóle nadaje się do naprawy). Silnik zrobisz raz a porządnie wydasz te 2500 zł ale masz pewność że wszystko jest zrobione dobrze i fachowo. Wymieniasz olej i jeździsz kolejne 300 tyś.

Za 2500 to ja kupiłem całą sierrke Very Happy Jeździ.
1000 za rozrząd to kolejny mit tego forum.Cena z księżyca.Trzeba się naprawde postarać żeby tyle wydać.I to słynne wymienianie napinacza Very Happy -bo trzeba,bo tak i naprawde trzeba.A jak nie wiesz czemu to zadzwoń do serwisu forda do Niemiec i oni też ci powiedzą że trzeba Razz :> Nic dodać nic ująć.
Popieram autora wątku-nie panikować i jeździć Very Happy
_________________
2.3 D 86 była Sad
2.0 DOHC 09.91 Kombi.ABS- jest-doszliśmy do porozumienia,ja o nia dbam a ona się nie psuje Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Złoty
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 264
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Sro Sie 30, 2006 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

daniel29 napisał:
cossi86 napisał:
Złoty napisał:
Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie).


No kupisz za 1000 zł drugi silnik ale nie masz pewności w jakim on jest stanie i ile czasu pojeździ.

Dletego raczej jestem zwolennikiem naprawiania własnego silnika (jeśli wogóle nadaje się do naprawy). Silnik zrobisz raz a porządnie wydasz te 2500 zł ale masz pewność że wszystko jest zrobione dobrze i fachowo. Wymieniasz olej i jeździsz kolejne 300 tyś.

Za 2500 to ja kupiłem całą sierrke Very Happy Jeździ.
1000 za rozrząd to kolejny mit tego forum.Cena z księżyca.Trzeba się naprawde postarać żeby tyle wydać.I to słynne wymienianie napinacza Very Happy -bo trzeba,bo tak i naprawde trzeba.A jak nie wiesz czemu to zadzwoń do serwisu forda do Niemiec i oni też ci powiedzą że trzeba Razz :> Nic dodać nic ująć.
Popieram autora wątku-nie panikować i jeździć Very Happy


daniel29 tak jak piszesz. Ja kupilem calego sedana DOHC na niemieckich za 1000 zł. silnik przewalilem i jest git. A 2,5 tys na remont silnika? I to nie jakiejs super V, czy DOHC takiego jak mieli Kosiarze...a seryjnego... Jak ktos lubi to czemu nie....
_________________
Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Czw Sie 31, 2006 5:42 am    Temat postu: Re: DOHC: Uszczelka czy głowica ? Skąd takie ponure prognozy Odpowiedz z cytatem

Janusz napisał:
Mam pytanie do wszystkich.
Dlaczego na forum istnieje panika związana z możliwością uszkodzenia głowicy w DOHC ?
(...)
Zapanowała mała histeria. A może nakręcają ją ci, którzy nie jeżdżą na DOHC-u ?

Ludziom wrażeń brakuje, a co ma być to i tak będzie Very Happy
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Ford Sierra - zagadnienia techniczne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group