Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz Arcyekspert
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2003 Posty: 1650 Skąd: Świecie/Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 2:01 pm Temat postu: DOHC: Uszczelka czy głowica ? Skąd takie ponure prognozy ? |
|
|
Mam pytanie do wszystkich.
Dlaczego na forum istnieje panika związana z możliwością uszkodzenia głowicy w DOHC ?
Sam miałem okazję oglądać 4 przypadki, w których trzeba było ściągać głowicę z DOHC i kończyło się na wymianie uszczelki. Mechanicy w serwisach także potwierdzali to, że najczęściej wystarczy wymienić uszczelkę i wszystko gra, a wydmuchana uszczelka w DOHC, to typowa usterka między 100 a 200 tysięcy km przebiegu. Uszkodzenia głowic się zdarzają, ale nie jest to tak częste zjawisko, jak co niektórzy sugerują.
Zapanowała mała histeria. A może nakręcają ją ci, którzy nie jeżdżą na DOHC-u ? _________________ 2.0 DOHC EFI + LPG z kompem; lipiec 1991; 4d; srebrny metalik
2.0 DOHC EFI; lipiec 1991; 5d; niebieski metalik |
|
Powrót do góry |
|
|
AK Arcyekspert
Wiek: 24 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 1400 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 2:18 pm Temat postu: |
|
|
Też przy każdej okazji staram się prostować to chore podejście
A samo uwalanie głowic może zależeć od właścicieli pojazdów, którzy zapominają że co jakiś czas należy sprwdzić poziom płynu w zbiorniczku.
No ale ja to se tylko gdybam... _________________
SIERRA '90 CLX 2.0i DOHC EFI SEDAN PB only w kolorze BURGUNDY ROOD
--------------------------------------------------------
Coś być musi... coś być musi do cholery za zakrętem... |
|
Powrót do góry |
|
|
Maryba 1 żółta kartka
Wiek: 28 Dołączył: 12 Maj 2004 Posty: 2503 Skąd: Warszawa/Włocławek
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 2:36 pm Temat postu: |
|
|
no nie każdy miechanik mówi ze to uszczelka, i mechaników tez krazy raczej smutna historia ze 50 % to głowica , 50 % to usczelka , moze ankiete traśnijmy ile osób miało padnietą głowice , a ile uszczelke , ale w soich autach, a nie że słyszeli _________________
JEST JUŻ SCORPIO 97 2,3 KOMBI
biała 2.0 EFI KOMBI 92' - pojechała do Torunia
wiśniowa 2.0 DOHC EFI 5HB 90' LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Trzmiel Ekspert
Wiek: 27 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 543 Skąd: Piła
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 2:55 pm Temat postu: |
|
|
Chłodzenie i smarowanie to podstawa I to sie tyczy wszystkich silników.Ja śmigam DOHC-em 5 michów,poprzedni user 3 lata i nikt nie narzekał. No i niezbyt oszczędzane autko.Ale olej w terminie wymieniany i chłodziwo pilnowane.Jak sie olewa podstawy,to Każdy motor można zabic. _________________ Czerwone Kombi 91r.2.0DOHC EFI Rodzinny Powozik
608-601-243 |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:17 pm Temat postu: |
|
|
A ja poprostu czytam forum, mam w domu dwa DOHC, jeden po wymianie glowicy, jeden pewnie potrzebuje, ale jeszcze jedzie, wiec olewam. A niech bedzie, ze w 50% przypadkow to uszcz. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Blanker_1979 Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 962 Skąd: Bydgoszcz/Szwederowo - LIGA WLOCZEGOW
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 3:21 pm Temat postu: |
|
|
wymiana uszczelki wymiana uszczelki, ale komplet nowego rorzadu wg Vika to 1000 dolarow polskich... _________________ jednoosobowy fanklub VIKA
UZALEZNIONY OD SIERRAFAN
SIERRA FAN RULES !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
voitec Mistrzunio
Wiek: 17 Dołączył: 31 Gru 2003 Posty: 439 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 4:57 pm Temat postu: |
|
|
Teraz to już mam 3 dohce...
1. Wymiana uszczelki - coś między 100-200 kkm
2. Pęknięta głowica - prawdopodobnie wina nieszczelności układu chłodzącego i się porobiło...
3. Podobno wymieniona uszczelka (z nadgorliwości poprzedniego właściciela ) I pomimo mojego dość agresywnego przeganiania go od czasu do czasu wszystko jest OK
Więc jeśli się dba to się ma...
Tyle z mojego doświadczenia _________________ >> 2.0i DOHC Ghia biała kombi 91' - ojca
>> 2.0i DOHC 4x4 CLX (w trakcie ghijowania ) srebrny sedan 92' - mój
<< Moja tfooorczo$ć ;p |
|
Powrót do góry |
|
|
cossi86 Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 816 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 7:43 pm Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem ostatnio uszczelke, głowica sprawdzana jest OK (podobno), ale problem jest nadal _________________ FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB |
|
Powrót do góry |
|
|
mocny111 Mistrzunio
Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 454 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 9:08 pm Temat postu: |
|
|
Zdarzenie losowe stanowi ogół . Polak tak ma toż to pesymistyczne podejście, jest problem to myśli nad wymianą, a mozna naprawić. Osobiście mój DOHC często gęsto ma przepi......e a nie skarży sie nie cieknie, ale maske otwieram często dlatego, że lubie . _________________ Czasy świetności, niezawodności, bez awaryjności, na czas na miejscu na pewno –przeminęły. Ostatni rok SIERR-y .... ? <=Pod tym znakiem się dużżo kryje choć bywa, że sie myle. Wciąż cieszy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Złoty Fan
Wiek: 29 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 264 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Wto Sie 29, 2006 9:31 pm Temat postu: |
|
|
Blanker_1979 napisał: | wymiana uszczelki wymiana uszczelki, ale komplet nowego rorzadu wg Vika to 1000 dolarow polskich... |
A co to ma do tematu?? _________________ Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744 |
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz Arcyekspert
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2003 Posty: 1650 Skąd: Świecie/Bydgoszcz
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 8:03 am Temat postu: |
|
|
Można zrobić ankietę nt. usterkowości uszczelek/głowic. Należałoby jednak wyłączyć przypadki szczególnego ryzyka, gdy ktoś np. lubi butować zimny silnik lub nie rozgrzewa silnika na Pb, tylko od razu jeździ na gazie. Wówczas uszkodzenia głowicy mogą się zdarzać częściej. _________________ 2.0 DOHC EFI + LPG z kompem; lipiec 1991; 4d; srebrny metalik
2.0 DOHC EFI; lipiec 1991; 5d; niebieski metalik |
|
Powrót do góry |
|
|
AK Arcyekspert
Wiek: 24 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 1400 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 11:06 am Temat postu: |
|
|
Yhy, i wyróżnić tych którzy sprawdzają poziom płynu i tych którzy tego nie robią, bo nie mają czasu/nie chce im się/mają w dupie a potem narzekają że te dohc-e takie wrażliwe.
Bo tak sobie gdybam, że właśnie zaniedbanie to główny powód pękania głowicy, a dopiero po nim maksymalne butowanie i dolanie zimnej wody do rozgrzanego silnika. Chyba że są jeszcze jakieś możliwości to z chęcią się dowiem (tak na przyszłość, coby wiedzieć ) _________________
SIERRA '90 CLX 2.0i DOHC EFI SEDAN PB only w kolorze BURGUNDY ROOD
--------------------------------------------------------
Coś być musi... coś być musi do cholery za zakrętem... |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 11:07 am Temat postu: |
|
|
Inny powód - bardzo cienkie scianki kanalow wodnych w glowicy DOHC 8V Forda, w 16V wyglada to juz o niebo lepiej _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Blanker_1979 Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 962 Skąd: Bydgoszcz/Szwederowo - LIGA WLOCZEGOW
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 11:37 am Temat postu: |
|
|
Złoty napisał: | Blanker_1979 napisał: | wymiana uszczelki wymiana uszczelki, ale komplet nowego rorzadu wg Vika to 1000 dolarow polskich... |
A co to ma do tematu?? |
to ze jak sie okaze przy okazji wymiany uszczelki, ze rozrzad jest do wymiany, [slizgi,napinacz itp itd] to koszty rosna o ten tysiac wlasnie...
stad ta TYTULOWA panika - bo to nie ohac ze pasek i rolki wymienisz i jazda... _________________ jednoosobowy fanklub VIKA
UZALEZNIONY OD SIERRAFAN
SIERRA FAN RULES !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz Arcyekspert
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2003 Posty: 1650 Skąd: Świecie/Bydgoszcz
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 12:54 pm Temat postu: |
|
|
Za 1000 PLN wymienia się rozrząd raz w życiu DOHC-a (albo wcale). Nowy napinacz to 100 PLN, ślizgi to kilkadziesiąt złotych więcej. _________________ 2.0 DOHC EFI + LPG z kompem; lipiec 1991; 4d; srebrny metalik
2.0 DOHC EFI; lipiec 1991; 5d; niebieski metalik |
|
Powrót do góry |
|
|
Złoty Fan
Wiek: 29 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 264 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 1:43 pm Temat postu: |
|
|
Janusz napisał: | Za 1000 PLN wymienia się rozrząd raz w życiu DOHC-a (albo wcale). Nowy napinacz to 100 PLN, ślizgi to kilkadziesiąt złotych więcej. |
Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie). _________________ Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744 |
|
Powrót do góry |
|
|
cossi86 Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 816 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 5:20 pm Temat postu: |
|
|
Złoty napisał: | Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie). |
No kupisz za 1000 zł drugi silnik ale nie masz pewności w jakim on jest stanie i ile czasu pojeździ.
Dletego raczej jestem zwolennikiem naprawiania własnego silnika (jeśli wogóle nadaje się do naprawy). Silnik zrobisz raz a porządnie wydasz te 2500 zł ale masz pewność że wszystko jest zrobione dobrze i fachowo. Wymieniasz olej i jeździsz kolejne 300 tyś. _________________ FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB |
|
Powrót do góry |
|
|
daniel29 Juzer
Wiek: 31 Dołączył: 12 Gru 2005 Posty: 140 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 6:41 pm Temat postu: |
|
|
cossi86 napisał: | Złoty napisał: | Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie). |
No kupisz za 1000 zł drugi silnik ale nie masz pewności w jakim on jest stanie i ile czasu pojeździ.
Dletego raczej jestem zwolennikiem naprawiania własnego silnika (jeśli wogóle nadaje się do naprawy). Silnik zrobisz raz a porządnie wydasz te 2500 zł ale masz pewność że wszystko jest zrobione dobrze i fachowo. Wymieniasz olej i jeździsz kolejne 300 tyś. |
Za 2500 to ja kupiłem całą sierrke Jeździ.
1000 za rozrząd to kolejny mit tego forum.Cena z księżyca.Trzeba się naprawde postarać żeby tyle wydać.I to słynne wymienianie napinacza -bo trzeba,bo tak i naprawde trzeba.A jak nie wiesz czemu to zadzwoń do serwisu forda do Niemiec i oni też ci powiedzą że trzeba :> Nic dodać nic ująć.
Popieram autora wątku-nie panikować i jeździć _________________ 2.3 D 86 była
2.0 DOHC 09.91 Kombi.ABS- jest-doszliśmy do porozumienia,ja o nia dbam a ona się nie psuje |
|
Powrót do góry |
|
|
Złoty Fan
Wiek: 29 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 264 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Sro Sie 30, 2006 7:32 pm Temat postu: |
|
|
daniel29 napisał: | cossi86 napisał: | Złoty napisał: | Własnie. Ludzie nie panikujmy. Wiem, ze są wsrod nas zwolennicy OHC=przeciwnicy DOHC.
Ale za 1000zł to sie drugi silnik kupuje (dohc oczywiscie). |
No kupisz za 1000 zł drugi silnik ale nie masz pewności w jakim on jest stanie i ile czasu pojeździ.
Dletego raczej jestem zwolennikiem naprawiania własnego silnika (jeśli wogóle nadaje się do naprawy). Silnik zrobisz raz a porządnie wydasz te 2500 zł ale masz pewność że wszystko jest zrobione dobrze i fachowo. Wymieniasz olej i jeździsz kolejne 300 tyś. |
Za 2500 to ja kupiłem całą sierrke Jeździ.
1000 za rozrząd to kolejny mit tego forum.Cena z księżyca.Trzeba się naprawde postarać żeby tyle wydać.I to słynne wymienianie napinacza -bo trzeba,bo tak i naprawde trzeba.A jak nie wiesz czemu to zadzwoń do serwisu forda do Niemiec i oni też ci powiedzą że trzeba :> Nic dodać nic ująć.
Popieram autora wątku-nie panikować i jeździć |
daniel29 tak jak piszesz. Ja kupilem calego sedana DOHC na niemieckich za 1000 zł. silnik przewalilem i jest git. A 2,5 tys na remont silnika? I to nie jakiejs super V, czy DOHC takiego jak mieli Kosiarze...a seryjnego... Jak ktos lubi to czemu nie.... _________________ Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744 |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Czw Sie 31, 2006 5:42 am Temat postu: Re: DOHC: Uszczelka czy głowica ? Skąd takie ponure prognozy |
|
|
Janusz napisał: | Mam pytanie do wszystkich.
Dlaczego na forum istnieje panika związana z możliwością uszkodzenia głowicy w DOHC ?
(...)
Zapanowała mała histeria. A może nakręcają ją ci, którzy nie jeżdżą na DOHC-u ? |
Ludziom wrażeń brakuje, a co ma być to i tak będzie _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
|