Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sebaxra Gość
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 8:06 am Temat postu: Mam pytanie odnośnie żarówek :) |
|
|
Znalazłem na allegro coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19642710
powiedzcie mi czy ktoś z was to próbował czy rżeczywiście przypomina to xenon? napisał coś takiego "praktycznie nie mozliwe jest rozroznienie efektu od kompletnej instalacji ksenonowej!"
co myślicie o tym jak to prawda to łykam to
pozdr |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 4:09 pm Temat postu: |
|
|
Osobiście mam żarówki Philipsa - Blue Vision - podobna technologia, podobny efekt wizualny, światło trupio blade, mocne, efekt w porównaniu do normalnych H4 - a tak ze 40 % więcej drogi w nocy widzę, a przedmioty z daleka wyraźne. Polecam. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
patryk w-wa Ekspert
Wiek: 24 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 579 Skąd: Warszawa Bielany
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 5:38 pm Temat postu: |
|
|
xenonow to one nie przypominaja sa po prostu niebieskie i straszna lipa mialem 2 komplety w kazdym z nich jedna zarowka padala juz po 2-3 miesiacach kumpel tez mial takie i tak samo zaraz mu sie poprzepalaly nie polecam lepiej dolozyc pare zloty i kupic tak jak kolega wyzej pisal Philipsy _________________ SIERRA 2,0 DOHC+LPG+WeBeR
BMW E36 NARESZCIE KLIMA!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Dżoyo Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2003 Posty: 361 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 5:53 pm Temat postu: |
|
|
kamax napisał: | Osobiście mam żarówki Philipsa - Blue Vision - ..... Polecam. |
Zgadzam się z tobą w 100 %, żarówki są zarąbiaszcze, ten kto był ze mną na Cargo jesienią może potwierdzić
Na tym pierwszym zdjęciu na allegro zawodnik ma załączone światła pozycyjne |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 6:56 pm Temat postu: |
|
|
Aha, w komplecie są postojóweczki, też BlueVision, już tylko na włączonych postojówkach reflektory wreszcie wyglądają na świecące, a nie tylko żółto-pomarańczowo światełko od "świeczki cmentarnej" w środku reflektora. Komplecik coś koło 80 PLN, ale polecam, naprawdę warto. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Chłodny Ar Ekspert
Wiek: 32 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 788 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 7:01 pm Temat postu: |
|
|
za komplet tzn? do jednej lampy? czy do 2 lamp? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Chłodny Ar dnia Wto Sty 06, 2004 10:20 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 7:18 pm Temat postu: |
|
|
komplet: 2x H4 + 2xpostojówki. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Sebaxra Gość
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 8:47 pm Temat postu: |
|
|
hmm Blue Vision Philipsa to miałem 2 i jedna się sypneła no i teraz mam jedną zwykłą a drugą właśnie blue Vision. Tak szczerze to Blue Vision ma lekki przebłysk fioletu z lekkim odcieniem żółtego. hmmm może ja mam jakiś stary model tych philipsów bo z nimi auto kupiłem 5 lat temu . |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sebaxra Gość
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 9:13 pm Temat postu: |
|
|
dokładnie też tak myśle |
|
Powrót do góry |
|
|
Kosiarz Guru
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2002 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 9:23 pm Temat postu: |
|
|
kamax napisał: | Osobiście mam żarówki Philipsa - Blue Vision - podobna technologia, podobny efekt wizualny, światło trupio blade, mocne, efekt w porównaniu do normalnych H4 - a tak ze 40 % więcej drogi w nocy widzę, a przedmioty z daleka wyraźne. Polecam. |
Widziałem ostatnio światełka kolegi na własne oczy są naprawde super !
Juz wiem że sobie kupie takie i nie będe szukał napewno innych żarówek !!! _________________
MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i] |
|
Powrót do góry |
|
|
panfil Ekspert
Wiek: 31 Dołączył: 06 Gru 2003 Posty: 768 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 10:01 pm Temat postu: |
|
|
Wszystko fajnie, tylko ze o ile wiem, to te zarowki nie maja homologacji w Polsce.
Po pierwsze: to, ze lepiej swieca moze byc tylko subiektywnym wrazeniem,
a kierowcy jadacy z przeciwka moga nie byc zbyt szczesliwi.
Prawdziwy xenon nie oslepia (wbrew temu, co niektorzy mowia), a z tymi zarowkami chyba nikt do konca nie jest pewien.
Po drugie: wyglada to moze i fajnie, ale warto wozic stare zarowki na wypadek klopotow z Wadza;)
Po trzecie: klosz lampy nie jest przystosowany, nie ma tez czyszczenia i samopoziomowania sie swiatel.
Po czwarte: jak widze np. stare Clio z niebieskimi swiatlami, to od razu widac, ze to nie jest xenon (i to wcale nie dlatego, ze ten samochod nie mial xenonow fabrycznie). _________________ Ford Sierra RS Cosworth 2WD (Upgrade Stage One - c.a. 280 HP) - SPRZEDANA
Hydro i Camel - odpoczywajcie w pokoju [']['] |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
panfil Ekspert
Wiek: 31 Dołączył: 06 Gru 2003 Posty: 768 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 10:13 pm Temat postu: |
|
|
Forum o zarowkach jest tutaj :
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=491
Z tymi xenonami, to wydaje mi sie, ze to kwestia przyzwyczajenia, jezeli chodzi o oslepianie. Na poczatku tez mi sie wydawalo, ze te swiatla bardziej oslepiaja, niz normalne, ale teraz sie przyzwyczailem. _________________ Ford Sierra RS Cosworth 2WD (Upgrade Stage One - c.a. 280 HP) - SPRZEDANA
Hydro i Camel - odpoczywajcie w pokoju [']['] |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 10:32 pm Temat postu: |
|
|
Primo - Philips Blue Vision mają atest polskich władz,
Sekundo - rzeczywiścście mocniej rażą, niż zwykłe żaróweczki, ale to kwestia regulacji świateł ( chyba że ktoś chce patrzeć, jak się sowy w locie p...rzą i ustawia za wysoko )
tercio - ksenony bardziej rażą niż BlueVision - więcej luksów!!!!!!!!!!!
qudro - jest też seria SilverVision, jeszcze mocniejsze, ale dla mnie zbyt drogie ... i też mają atest ( i też mają zaledwie 55 W )
po piąte ( cholera, tu już nie znam łaciny ) - te światła nie są niebieskie !!!!, są białe, a nie żółte !!!!!
Reasumując - chcesz nocą jeździć bezpiecznie - nie przesadzaj ze 100 W, kup BlueVision 55W - na pewno oszczędzisz swoje reflektory, a i współużywający dróg nie będą mieli większych pretensji do Ciebie, jeżeli ustawisz reflektory prawidłowo.
Ja osobiście wściekam się na ksenony, bo te dają po oczach, aż nie miło, ale jak widzę kogoś z przeciwka z BlueVision, to nie mam nic przeciwko, a i nie bardzo rażą, bo efekt jest raczej jak w UV i raczej palant ze światłami w niebo i zwykłymi żarówkami da więcej popalić po oczachm niż BlueVision.
A gdyby tak zaimplementować światła z ostatniej serii BMW 5???, reflektory w naszych dziurach powinny się zmieścić .... _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Guliver SierraFan Mod
Wiek: 27 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 4396 Skąd: Łańcut - SEXGRUPA PODKARPACKA
|
|
Powrót do góry |
|
|
Biały Ekspert
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 503 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 10:58 pm Temat postu: |
|
|
Blue Vision mają jeszcze jedną wadę - jak jest mokro (np. gdy pada deszcz) to sakramencko odbijają się od wszystkiego i przez te odblaski prawie nic nie widać. Lepiej zamiast BV zamontować żaróweczki +x% ale dające barwę białą lub żółtawą. |
|
Powrót do góry |
|
|
panfil Ekspert
Wiek: 31 Dołączył: 06 Gru 2003 Posty: 768 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 10:59 pm Temat postu: |
|
|
Okay, ale skoro Blue Vision i inne tego typu 'xenonowe' zarowki sa takie dobre, to dlaczego w takim razie wszystkie samochody nie wyjezdzaja z fabryki na takich zarowkach, tylko albo na tradycyjnych, albo na xenonach ? _________________ Ford Sierra RS Cosworth 2WD (Upgrade Stage One - c.a. 280 HP) - SPRZEDANA
Hydro i Camel - odpoczywajcie w pokoju [']['] |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 11:06 pm Temat postu: |
|
|
widze ze moj ulubiony temat poruszyl ktos :)
co do oslepiania : kolor swiatla nie ma nic tutaj do rzeczy a tylko ustawienie reflektora, jego stan i czystosc oraz dokaldnosc wykonania zarowki ( widzialem jedna zarowke ktora miala poltora mm wlokno przesuniete i to nie mialo prawa swiecic tak jak bylo to zpalanowane ...)
wiec przy tanich zarowkach radze uwazac na jakosc wykonania mimo ze na oko nie beda sie roznily to jedna moga gorzej swiecic
co do koloru : jezdizlem na bialych zoltych i niebieskich i jednak jak te co mam niebieskie sie spala to zlaoze biale o zwiekszonej jasnosci, z nich najbardziej bylem zadowolony , zle znosze ten niebieskawy odcien, zolte mnie zawiodly gdy jechalem i padal sneig za to fajnie swiecily jak bylo mokro. |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 11:13 pm Temat postu: |
|
|
xenony sa cosraz w mniej luksusowych smaochdoach ale sa drogie wiec nie kazdy sobei moze na tkaie pozowlic, do tego potrzebny jesr cuzjnik ugiecia zawieszenia elektryczna regulacja automat ktory bedzie korygowal wysokosc swiecenia ... to wszystko dodatkowe koszta ...
a xenonyn jest po prostu jasniejszy przy okazji ma bielsza barwe ( w porownaniu do standardwocyh nawet niebieksozielona ) |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 12:13 am Temat postu: |
|
|
Ze światłami jest jak z napędem RWD. Wiadomo, że RWD jest lepszy ( owszem, więcej wymaga od kierowcy, ale daje większe możliwości ucieczki prze niekontrolowanym poślizgiem ) ale .... jest droższy w produkcji ... więcej elementów ( układ przeniesienia napędu ), więcej możliwości awarii, a więc wieksze koszty na produkcję mało awaryjnego układu RWD ... a zatem mniejszy zysk ze sprzedaży ...
I teraz wiecie, dlaczego większość obecnie produkowanych aut ma napęd na przód - są tańsze w produkcji.
Dlaczego seryjne wozy ( poza wyższą cenowo klasą ) nie mają ksenonów i napędu RWD?? ... Bo są za drogie w produkcji, wpływają na zwyżkę kosztów produkcji, a zatem podnosza cenę sprzedaży, aby uzyskać założony zysk finansowy, a co za tym idzie ... obniżają liczbę chętnych do zakupu ... mniejsza sprzedaż przy takim samym zysku od zainwestowanego kapitału ... mniejszy zysk ogółem ... mniejsza dywidenda ... spadek wartości akcji ... więc lepiej produkować byle co, byle taniej. Szkoda, że Ford też poszedł po tej linii i nie ma już RWD. Następcą sierry jest mondeo ... hmm ... FWD ... nie chcę, nie lubię FWD. A mondeo 4x4?? nie interesowałem się, ale wątpię, ażeby był dostępny za logiczne pieniądze. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
panfil Ekspert
Wiek: 31 Dołączył: 06 Gru 2003 Posty: 768 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 1:41 am Temat postu: |
|
|
Racja. Tyle ze ksenony to jednak element wplywajacy na tzw. bezpieczenstwo czynne. O ile przy napedzie RWD/FWD chodzi nie tylko o koszty wytworzenia, ale tez i o to, ze samochod RWD jest w pewnych sytuacjach 'bardziej wymagajacy ' dla kierowcy od FWD, o tyle kazdy, kto przejechal sie kawalek samochodem z xenonami uznaje ich wyzszosc nad zwyklymi swiatlami.
A co zarowek 'xenonowych', to ja ciagle podchodze do nich nieufnie.
Przeciez nie sa az o tyle drozsze od zwyklych zarowek, zeby nie mozna bylo montowac ich w nowych samochodach zamiast dotychczasowych. _________________ Ford Sierra RS Cosworth 2WD (Upgrade Stage One - c.a. 280 HP) - SPRZEDANA
Hydro i Camel - odpoczywajcie w pokoju [']['] |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 2:08 am Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to niebieska poswiata to tylko bajer, ktory ma imitować swiatło xenonów. A skoro ma imitowac to znaczy ze ksenony są lepsze (nikt g***a nie imituje). Co do jasność to IMHO kolor nie ma za duzego znaczenia, Jedyne co mnie przekonuje to zwiekszona ilosc swiatla (czyli po prostu efektywność zarówek) i to tylko markowych, jak zawsze od napisu od pudelka nalezy odjac 50% (bo oczywiscie badania sa przeprowadzane w takich warunkach, zeby efekt byl jak najwiekszy) i w to ze jedne zarówki swieca o 20% jaśniej nie drugie jestem w stanie uwierzyc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 2:09 am Temat postu: |
|
|
A najbardziej "ksenonowe" zarówki jakie spotkalm to ZENONY (bekowa nazwa) rzeczywiscie bardzo zblizone swiatlo |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 3:05 am Temat postu: |
|
|
zarowek ksenonowych nie polecam !
maja tak przyciemniona banke ze swieca bardzo kiepsciutko ....
co innego firmowki ktore sa lekk ozabarwioen dla koloru ...
i nie mylny zarowek ksenonowych (czyli zdodatkiem ksenonu ) od żarnikow ksenonowych ktore wymagaja przetwornic i nie maja jako takiego wlokna ktore swieci |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 7:31 am Temat postu: |
|
|
A wracajac do oslepianaia - wole miec z przeciwka auto z ksenonami, ktore zewsze sa dobrze ustawione, niz auto ze zle ustawionymi H4, swiecacymi po niebie i po moich oczach. Jak ktos ma gogle na nosie (jak ja) to wie o czym mowie. Refleks przez 2 szyby to juz naprawde nic przyjemnego. |
|
Powrót do góry |
|
|
wiktor Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lis 2003 Posty: 313 Skąd: Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo Nowicjusz
Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 38 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon Sty 19, 2004 10:08 am Temat postu: |
|
|
Mam pytanko. O jakich parametrach powinny być zrówki dalekosiężne? _________________ Tomo 2.0 OHC EFI + LPG
Odrobine tolerancji - humanista;) |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon Sty 19, 2004 12:31 pm Temat postu: |
|
|
chyba zarowki do lamp dalekosieznych ...
standardowo h3 55W, moj ojciec wlozyl sobie 100W i jest zadowolony ale jak obejzalem jego lampe do juz odblask powoli szlag trafia od temperatury .... |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pon Sty 19, 2004 12:41 pm Temat postu: |
|
|
niom, a nowy odblask to nieco kosztuje ... uzywkę kupisz tylko z całą lampą, minimum 150. Nie wspominając o legalności setek w reflektorach.
Swoją drogą, ciekawe, dlaczego są w sprzedaży żarówki, których teoretycznie nie wolno używać?
Przy dobrych odblaskacz, czystm szkle spokojnie 55 W wystarczy. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
|