Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wstawianie większych zaworów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 9:28 pm    Temat postu: Wstawianie większych zaworów Odpowiedz z cytatem

Mógłby sie ktos w tym temacie wypowiedziec ( ktos kto miał z tym do czynienia)

Między innymi z tego co sie dowiedziałem, to skok zaworu powinien miec 1/4 średnicy zaworu. Wstawiając zawór o większej średnicy, można by dostosowac jego skok zmianą jego wysokości Question

Czy skok zaworu np dolotowego w OHC ( standard - 42mm ) wynosi 10,5mm Question
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlaczego wznios zaworu musi mieć 1/4 jego wysokości? Zmianą wysokości samego zaworu nic nie zdziałasz.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."


Ostatnio zmieniony przez EL BATMAN dnia Pon Sie 07, 2006 9:35 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 9:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Info z Burton Power:

Cytat:
Valve size
The maximum airflow through any valve occurs when it has been lifted 25% of its diameter. For example, a 38mm (1.5") valve will require a lift of no more than 9.5mm (.375") and a 45mm (1.770") valve a lift of 11.25mm (.443") to reach their maximum flow capabilities.


Tylko dziwi mnie to, że w katalogu Burton'a najwyższe są zawory o średniej średnicy.

Średnica | Wysokośc
___________________
42.0 mm | 111.3 mm
44.5 mm | 112.5 mm
45.5 mm | 111.5 mm

Czy różnica przebiegów momentu 1.6 vs 2.0 ohc może wynikac z różnicy wysokości ich zaworów Question niby te same silniki Idea

Teoretycznie 1.6 najwyższy moment ( 120Nm ) osiąga przy 2900rpm, natomiast 2.0 maksymalny moment ( 157Nm ) osiąga przy 4000rpm.
Skąd ta rozbieżnośc Question
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA


Ostatnio zmieniony przez cebOOL dnia Pon Sie 07, 2006 10:34 pm, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 9:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest raczej wartość uproszczona. No ale z niej jasno wynika, że conajmniej te 25% i więcej nei ma sensu.
Ile skok ma to jutro lub pojutrze moge zmierzyć, ale coś mi się wydaje że wynosi właśnie coś koło tego.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 10:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mowia calkowita prawde bo pole przekroju bocznego otwartego zaworu ma mniej wiecej taka sama powierzchnie jak jego wlasna powierzchnia. A wiec nawet jezeli zwiekszymy wznios to przeplyw nam nie wzrosnie bo wiecej go nie "przepusci" zawor.
Skok zaworu o ile dobrze pamietam jest cos kolo 10.1mm
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 10:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A więc większy zawór powinien miec większą wysokośc Question Dobrze kombinuje?

Np gdy średnica zaworu jest większa o 2mm, jego wysokośc powinna byc wieksza o 0,5mm Question Idea (w głowicy bez koników)

P.S Co sądzicie o takich wymiarach zaworów Question

38 x 8 x 112,4 (Peugeot 1,8-1,9D '85)
Zawór Burton'a: 38,1 x 8 x 112,5
Oryginał: 36 x 8 x 110,5

Oraz wymiary zaworu dolotowego:

43,9 x 8 x 112mm (Renault 2,0 R18,R21,R25,Espace,Fuego '85)
Zawór Burton'a: 44,5 x 8 x 112,5
Oryginał: 42 x 8 x 111,3
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA


Ostatnio zmieniony przez cebOOL dnia Wto Sie 08, 2006 12:10 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 8:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Generalnie - wznios ma tutaj drugorzedne znaczenie- przede wszystkim chodzi o powierzchnie/srednice - redukcje waskiego gardla. Im wiekszy zawor, tym wiecej jestes w stanie przepchnac przez srednice otworu, ktory przykrywa grzybek zaworu.

Wznios tak jak mowie - ma drugorzedne znaczenie, bo nawet jezeli masz roznice wzniosu 1.5 mm, a srednice grzybka zaworu, to i tak otworu kanalu dolotowego limituje ci ile spalin w danej jednostce czasu przeleci przez niego.

Skoro jednak chcesz kombinowac z zaworami - DOHC ma zawory dosc interesujace - 38 mm srednicy. Jednak srednica tronka tego zaworu to 7 mm - wiec trzebaby prowadnice wstawiac. Jednak ogolny koszt wstawienia prowadnic w momencie kiedy bedziesz wstawial gniazda pod te wieksze zawory jest stosunkowo niski. Juz spiesze ze zdjeciami:



_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 9:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cebOOL napisał:
A więc większy zawór powinien miec większą wysokośc Question Dobrze kombinuje?

Wznios a nie wysokosc. Wysokosc to jest to co sie mierzy jak zawor stoi na stole od podstawy do konca trzonka a nas interesuje wznios a wiec na jaka odleglosc od przylgni podniesie sie grzybek zaworowy i ta wartosc zmieniamy poprzez walek rozrzadu albo dzwigienki zaworowe o innym przelozeniu.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 11:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke napisał:
cebOOL napisał:
A więc większy zawór powinien miec większą wysokośc Question Dobrze kombinuje?

Wznios a nie wysokosc. Wysokosc to jest to co sie mierzy jak zawor stoi na stole od podstawy do konca trzonka a nas interesuje wznios a wiec na jaka odleglosc od przylgni podniesie sie grzybek zaworowy i ta wartosc zmieniamy poprzez walek rozrzadu albo dzwigienki zaworowe o innym przelozeniu.


Ale czy wyższy zawór nie będzie bardziej otwarty? wcześniej
Przezież na wyższym zaworze dzwigienka zaworowa (konik) będzie wyżej, czyli krzywka wałka rozrządu zacznie otwierac wcześniej i niżej
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 12:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie do konca jest tak jak piszesz ... konik i owszem bedzie wyzej, ale krzywka konika bedzie w innym ukladzie (pod innym katem) niz nominalnie ... sprawa jest ciekawa, ale trzeba dobrze wszystko przemyslec dla konkretnego nietypowego zawora ...

Jak bede mial chwile czasu - zaloze na jedna glowice zawory wydechowe 36 mm OHC i 38 mm DOHC - pokaze ci czym dokaldnie beda sie roznic ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 1:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno pytanie:
Na czym dokładnie polega powiększenie gniazda zaworu? jakie czynności i gdzie?
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 1:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie na tym co nazwa wskazuje - powiekszenie gniazda zaworu jest powiekszeniem gniazda zaworu - rozfrezowujesz glowice, wstawiasz dziewicze gniazdo i frezujesz na zadana wielkosc oraz kat przylgni.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 2:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie głównie mi chodzi o te dziewicze gniazdo. Gdzie je kupic? A może tym sie zajmują tylko wyspecjalizowane warsztaty?
Nigdzie nie moge znaleźc konkretnych informacji na ten temat Confused
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Sie 09, 2006 7:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale po co chcesz kupowac - zawozisz glowice i zawory do magika i to jego brocha.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Sro Sie 09, 2006 12:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie. lepiej sam nic nie kupuj, bo Ci potem powiedzą, że to złe.
a magicznego to w tym nic nie ma. obsługi frezarek i tokarek nauczyli kiedyś nawet szympansa i szczerze mówiąc są chwile kiedy wolałbym, żeby szympans obrabiał mi głowice - przynajmniej nie zadaje wnerwiających pytań typu - "panie tak sie nie robi" "a po co to" itd itp.
tak przynajmniej jest tu u mnie, co innego w gdyni..
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Sro Sie 09, 2006 3:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam jestem za tym, żeby ktoś mi to wymienił. Chodzi o to, że nie byłem w ogole zapoanany z tym tematem i nie widziałem gdzie, z czym, do kogo i po co. Rozumiem, że w szlifierni się tym zajmą Question

Dalej mnie jednak zastanawia, jak dobrac zawór pod względem wysokości. Jaki wpływ na prace silnika będzie miał "troche" niższy zawór, a jaki troche wyższy. Nie chce popłynąc Rolling Eyes
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Sie 10, 2006 6:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cebOOL napisał:
Sam jestem za tym, żeby ktoś mi to wymienił. Chodzi o to, że nie byłem w ogole zapoanany z tym tematem i nie widziałem gdzie, z czym, do kogo i po co. Rozumiem, że w szlifierni się tym zajmą Question

Dalej mnie jednak zastanawia, jak dobrac zawór pod względem wysokości. Jaki wpływ na prace silnika będzie miał "troche" niższy zawór, a jaki troche wyższy. Nie chce popłynąc Rolling Eyes
fizyka sie klania. Dorzuc do tego szypte logiki i podbij solidna porcja lektury tematu.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 5:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzis sobie wlasnie to wszystko skladam z wiekszymi zaworami od renówki i zastnawiam się nad takim problemem :
otóż zawór jest troche wyższy ale to nie jest problem.
ale ma inne zapinki - na jeden rowek (to w sumie dobrze jak sie chce potem krecic wysoko silnik) - no i zapinki są mocowane wyżej, a więc talerzyki są wyżej. Co za tym idzie sprężyny po zamontowaniu rozluźnione są mniej ściśniete niż normalnie (normalnie jest 10 mm chyba, a tak jest z 3-4 mm mniej), pozatym w maxymalnym wzniosie sprezyna sciskana jest tez mniej..
i tak się właśnie zastanawiam jak to wpłynie na prace silnika - czy zostawić tak czy kombinować coś żeby było jak jest normalnie.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dziku
Juzer


Wiek: 20
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 191
Skąd: Warszawa-Wesoła

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 5:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej kombinować , bo inaczej to tak jakbyś słabsze sprężyny założył...
Spróbuj jakieś podkładki dotoczyć stawiane pod sprężynę, albo na sprężynę pod taleyk...
A od jakiej renówki? ewentualnie jak masz to numery katalogowe...
Pozdro Dziku
_________________
Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drugim wyjsciem jest oddanie zaworów do wytoczenia drugiego rowku na odpowiedniej wysokości. Więcej roboty, ale wydaje mi sie, że będzie pewniej.
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 7:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawory pochodzą niby od renault 2.2 (silnik montowany w renault 21 lub 25 - nie wiem dokładnie). ssący 44 mm, wydechowy 37. kąty przylgni 30 stopni. wydechowy to nie wiem w ogole co to jest - powinien mieć 38 mm i kąt grzybka 45 stopni wg katalogów. no ale, że nic innego i tak nie było więc musiałem wziąść te.
zawory te napewno nie podejdą pod prowadnice z ohc - niby wymiar trzonka ten sam - 8mm. tyle że one są wyraźnie cieńsze, bo fordowski nawet wytarty zawór nie włazi w prowadnice które mam teraz zamontowane. są też lżejsze niż zwykłe zawory od ohc.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group