Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 9:28 pm Temat postu: Wstawianie większych zaworów |
|
|
Mógłby sie ktos w tym temacie wypowiedziec ( ktos kto miał z tym do czynienia)
Między innymi z tego co sie dowiedziałem, to skok zaworu powinien miec 1/4 średnicy zaworu. Wstawiając zawór o większej średnicy, można by dostosowac jego skok zmianą jego wysokości
Czy skok zaworu np dolotowego w OHC ( standard - 42mm ) wynosi 10,5mm _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 9:33 pm Temat postu: |
|
|
dlaczego wznios zaworu musi mieć 1/4 jego wysokości? Zmianą wysokości samego zaworu nic nie zdziałasz. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Ostatnio zmieniony przez EL BATMAN dnia Pon Sie 07, 2006 9:35 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 9:35 pm Temat postu: |
|
|
Info z Burton Power:
Cytat: | Valve size
The maximum airflow through any valve occurs when it has been lifted 25% of its diameter. For example, a 38mm (1.5") valve will require a lift of no more than 9.5mm (.375") and a 45mm (1.770") valve a lift of 11.25mm (.443") to reach their maximum flow capabilities. |
Tylko dziwi mnie to, że w katalogu Burton'a najwyższe są zawory o średniej średnicy.
Średnica | Wysokośc
___________________
42.0 mm | 111.3 mm
44.5 mm | 112.5 mm
45.5 mm | 111.5 mm
Czy różnica przebiegów momentu 1.6 vs 2.0 ohc może wynikac z różnicy wysokości ich zaworów niby te same silniki
Teoretycznie 1.6 najwyższy moment ( 120Nm ) osiąga przy 2900rpm, natomiast 2.0 maksymalny moment ( 157Nm ) osiąga przy 4000rpm.
Skąd ta rozbieżnośc _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Ostatnio zmieniony przez cebOOL dnia Pon Sie 07, 2006 10:34 pm, w całości zmieniany 9 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 9:39 pm Temat postu: |
|
|
To jest raczej wartość uproszczona. No ale z niej jasno wynika, że conajmniej te 25% i więcej nei ma sensu.
Ile skok ma to jutro lub pojutrze moge zmierzyć, ale coś mi się wydaje że wynosi właśnie coś koło tego. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:39 pm Temat postu: |
|
|
Mowia calkowita prawde bo pole przekroju bocznego otwartego zaworu ma mniej wiecej taka sama powierzchnie jak jego wlasna powierzchnia. A wiec nawet jezeli zwiekszymy wznios to przeplyw nam nie wzrosnie bo wiecej go nie "przepusci" zawor.
Skok zaworu o ile dobrze pamietam jest cos kolo 10.1mm _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:52 pm Temat postu: |
|
|
A więc większy zawór powinien miec większą wysokośc Dobrze kombinuje?
Np gdy średnica zaworu jest większa o 2mm, jego wysokośc powinna byc wieksza o 0,5mm (w głowicy bez koników)
P.S Co sądzicie o takich wymiarach zaworów
38 x 8 x 112,4 (Peugeot 1,8-1,9D '85)
Zawór Burton'a: 38,1 x 8 x 112,5
Oryginał: 36 x 8 x 110,5
Oraz wymiary zaworu dolotowego:
43,9 x 8 x 112mm (Renault 2,0 R18,R21,R25,Espace,Fuego '85)
Zawór Burton'a: 44,5 x 8 x 112,5
Oryginał: 42 x 8 x 111,3 _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Ostatnio zmieniony przez cebOOL dnia Wto Sie 08, 2006 12:10 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 8:39 am Temat postu: |
|
|
Generalnie - wznios ma tutaj drugorzedne znaczenie- przede wszystkim chodzi o powierzchnie/srednice - redukcje waskiego gardla. Im wiekszy zawor, tym wiecej jestes w stanie przepchnac przez srednice otworu, ktory przykrywa grzybek zaworu.
Wznios tak jak mowie - ma drugorzedne znaczenie, bo nawet jezeli masz roznice wzniosu 1.5 mm, a srednice grzybka zaworu, to i tak otworu kanalu dolotowego limituje ci ile spalin w danej jednostce czasu przeleci przez niego.
Skoro jednak chcesz kombinowac z zaworami - DOHC ma zawory dosc interesujace - 38 mm srednicy. Jednak srednica tronka tego zaworu to 7 mm - wiec trzebaby prowadnice wstawiac. Jednak ogolny koszt wstawienia prowadnic w momencie kiedy bedziesz wstawial gniazda pod te wieksze zawory jest stosunkowo niski. Juz spiesze ze zdjeciami:
_________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 9:50 am Temat postu: |
|
|
cebOOL napisał: | A więc większy zawór powinien miec większą wysokośc Dobrze kombinuje?
|
Wznios a nie wysokosc. Wysokosc to jest to co sie mierzy jak zawor stoi na stole od podstawy do konca trzonka a nas interesuje wznios a wiec na jaka odleglosc od przylgni podniesie sie grzybek zaworowy i ta wartosc zmieniamy poprzez walek rozrzadu albo dzwigienki zaworowe o innym przelozeniu. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 11:53 am Temat postu: |
|
|
Feluke napisał: | cebOOL napisał: | A więc większy zawór powinien miec większą wysokośc Dobrze kombinuje?
|
Wznios a nie wysokosc. Wysokosc to jest to co sie mierzy jak zawor stoi na stole od podstawy do konca trzonka a nas interesuje wznios a wiec na jaka odleglosc od przylgni podniesie sie grzybek zaworowy i ta wartosc zmieniamy poprzez walek rozrzadu albo dzwigienki zaworowe o innym przelozeniu. |
Ale czy wyższy zawór nie będzie bardziej otwarty? wcześniej
Przezież na wyższym zaworze dzwigienka zaworowa (konik) będzie wyżej, czyli krzywka wałka rozrządu zacznie otwierac wcześniej i niżej _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 12:03 pm Temat postu: |
|
|
nie do konca jest tak jak piszesz ... konik i owszem bedzie wyzej, ale krzywka konika bedzie w innym ukladzie (pod innym katem) niz nominalnie ... sprawa jest ciekawa, ale trzeba dobrze wszystko przemyslec dla konkretnego nietypowego zawora ...
Jak bede mial chwile czasu - zaloze na jedna glowice zawory wydechowe 36 mm OHC i 38 mm DOHC - pokaze ci czym dokaldnie beda sie roznic ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 1:45 pm Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie:
Na czym dokładnie polega powiększenie gniazda zaworu? jakie czynności i gdzie? _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 1:53 pm Temat postu: |
|
|
Dokladnie na tym co nazwa wskazuje - powiekszenie gniazda zaworu jest powiekszeniem gniazda zaworu - rozfrezowujesz glowice, wstawiasz dziewicze gniazdo i frezujesz na zadana wielkosc oraz kat przylgni. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 2:13 pm Temat postu: |
|
|
Właśnie głównie mi chodzi o te dziewicze gniazdo. Gdzie je kupic? A może tym sie zajmują tylko wyspecjalizowane warsztaty?
Nigdzie nie moge znaleźc konkretnych informacji na ten temat _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 7:49 am Temat postu: |
|
|
ale po co chcesz kupowac - zawozisz glowice i zawory do magika i to jego brocha. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 12:53 pm Temat postu: |
|
|
dokładnie. lepiej sam nic nie kupuj, bo Ci potem powiedzą, że to złe.
a magicznego to w tym nic nie ma. obsługi frezarek i tokarek nauczyli kiedyś nawet szympansa i szczerze mówiąc są chwile kiedy wolałbym, żeby szympans obrabiał mi głowice - przynajmniej nie zadaje wnerwiających pytań typu - "panie tak sie nie robi" "a po co to" itd itp.
tak przynajmniej jest tu u mnie, co innego w gdyni.. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Sro Sie 09, 2006 3:15 pm Temat postu: |
|
|
Sam jestem za tym, żeby ktoś mi to wymienił. Chodzi o to, że nie byłem w ogole zapoanany z tym tematem i nie widziałem gdzie, z czym, do kogo i po co. Rozumiem, że w szlifierni się tym zajmą
Dalej mnie jednak zastanawia, jak dobrac zawór pod względem wysokości. Jaki wpływ na prace silnika będzie miał "troche" niższy zawór, a jaki troche wyższy. Nie chce popłynąc _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Czw Sie 10, 2006 6:22 am Temat postu: |
|
|
cebOOL napisał: | Sam jestem za tym, żeby ktoś mi to wymienił. Chodzi o to, że nie byłem w ogole zapoanany z tym tematem i nie widziałem gdzie, z czym, do kogo i po co. Rozumiem, że w szlifierni się tym zajmą
Dalej mnie jednak zastanawia, jak dobrac zawór pod względem wysokości. Jaki wpływ na prace silnika będzie miał "troche" niższy zawór, a jaki troche wyższy. Nie chce popłynąc | fizyka sie klania. Dorzuc do tego szypte logiki i podbij solidna porcja lektury tematu. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 5:17 pm Temat postu: |
|
|
dzis sobie wlasnie to wszystko skladam z wiekszymi zaworami od renówki i zastnawiam się nad takim problemem :
otóż zawór jest troche wyższy ale to nie jest problem.
ale ma inne zapinki - na jeden rowek (to w sumie dobrze jak sie chce potem krecic wysoko silnik) - no i zapinki są mocowane wyżej, a więc talerzyki są wyżej. Co za tym idzie sprężyny po zamontowaniu rozluźnione są mniej ściśniete niż normalnie (normalnie jest 10 mm chyba, a tak jest z 3-4 mm mniej), pozatym w maxymalnym wzniosie sprezyna sciskana jest tez mniej..
i tak się właśnie zastanawiam jak to wpłynie na prace silnika - czy zostawić tak czy kombinować coś żeby było jak jest normalnie. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Dziku Juzer
Wiek: 20 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 191 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 5:56 pm Temat postu: |
|
|
Raczej kombinować , bo inaczej to tak jakbyś słabsze sprężyny założył...
Spróbuj jakieś podkładki dotoczyć stawiane pod sprężynę, albo na sprężynę pod taleyk...
A od jakiej renówki? ewentualnie jak masz to numery katalogowe...
Pozdro Dziku _________________ Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 6:30 pm Temat postu: |
|
|
Drugim wyjsciem jest oddanie zaworów do wytoczenia drugiego rowku na odpowiedniej wysokości. Więcej roboty, ale wydaje mi sie, że będzie pewniej. _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 7:16 pm Temat postu: |
|
|
zawory pochodzą niby od renault 2.2 (silnik montowany w renault 21 lub 25 - nie wiem dokładnie). ssący 44 mm, wydechowy 37. kąty przylgni 30 stopni. wydechowy to nie wiem w ogole co to jest - powinien mieć 38 mm i kąt grzybka 45 stopni wg katalogów. no ale, że nic innego i tak nie było więc musiałem wziąść te.
zawory te napewno nie podejdą pod prowadnice z ohc - niby wymiar trzonka ten sam - 8mm. tyle że one są wyraźnie cieńsze, bo fordowski nawet wytarty zawór nie włazi w prowadnice które mam teraz zamontowane. są też lżejsze niż zwykłe zawory od ohc. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
|