Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wloszek2 Kandydat
Wiek: 21 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 54 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Wto Lip 18, 2006 10:08 pm Temat postu: MAM TAKI PLAN. POTRZEBUJE KILKU ODPOWIEDZI |
|
|
mam taki plan zeby zrobic sobie przyczepke do mojej sierki kombi
moge zakupic za grosze druga sierke i chcialem ja obciac zaraz za maska zostawiajac przednia szybe dorobic uchwyty
i z tego zrobic przyczepke
teraz pytanie
-kto orientuje sie jakie sa wymagania na badaniach zbudowanych wlasnorecznie przyczepek
-czy konstrukcja auta wytrzyma taki zabieg uwzgledniajac sily dzialajace na przyczepe podczas jazdy _________________ 92r, kombi, granat, 2.0 DOHC
historia mojej sierry
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=30774 |
|
Powrót do góry |
|
|
zero80 Szpenio
Wiek: 26 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 357 Skąd: czerwionka
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 4:28 am Temat postu: |
|
|
pocztaj gt tuning tam sie ktoś w to bawi, ale efetk kupa, nic specjalnego... _________________ moja 83 czarna zemsta na teściu....
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 5:16 am Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim trzeba by jakąś rame zrobić, bo tak jak zapniesz tylko hak w jedno miejsce to po prostu naciągniesz ścierwo-przyczepe i tyle z tego będzie _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
ulik87 Ekspert
Wiek: 19 Dołączył: 08 Cze 2006 Posty: 521 Skąd: Nałęczów
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 6:02 am Temat postu: |
|
|
a jakby zrobic jedno dluuuugie mocowanie pod podwoziem wzdluz podluznic powiedzmy? tzn hak rozchodzilby sie na 2 "prety" przykrecone do podluznic...cos jak hak holowniczy tylko dluzsze zeby mialo wiecej sztywnosci [albo kratownice jakac]...ew polaczyc z klatka w samochodzie "przyczepie" symulujaca klatke bezpieczenstwa kiedys widzialem jakiegos holenderskiego passata bodaj B6 warianta po full tunie...w sumie ladnie wygladal...fele, gleba itp. i taki sam B6 na przyczepce...tez po full tunie lacznie z obcietym przodem sie ma kase...sie robi takie rzeczy |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 8:33 am Temat postu: |
|
|
Gola buda kombi bez drzwi wazy ~300kg, obetniesz przod zrobi sie 250kg golej stali. Dolicz drzwi, klape, szyby, tylny zawias i masz ponad 500kg pustej przyczepki. A gdzie jakies wzmocnienia itp... Wez to tez pod uwage!! _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 8:40 am Temat postu: |
|
|
Zauważcie że jest jeszcze jeden problem...
Samochody które przeabiają na przyczepki mają przeważnie napęd na przód więc sam tył jest już jak przyczepa wystarczy wstawić wzomcnienia ...
Jeżeli już kombinować akie cos ale było by w hooolendra roboty to zmudować taką przyczepke na płaskiej podłodze na którą była by przyspawana reszta budy to wszystko wzmocnić ... ale powiem szczerzę że nie rozumiem zastosowania takiej przyczepy... _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
kasztan Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 698 Skąd: Cieszyn, Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 9:22 am Temat postu: Re: MAM TAKI PLAN. POTRZEBUJE KILKU ODPOWIEDZI |
|
|
wloszek2 napisał: |
-czy konstrukcja auta wytrzyma taki zabieg uwzgledniajac sily dzialajace na przyczepe podczas jazdy |
napewno tak, w końcu nie będą działać większe siły niż na nadwozie samochodu, nie robiłbym żadnych dodatkowych ram itp.
wywaliłbym wał napędowy i dyfer i w to miejsce wstawił rurę-dyszel przyspawany do belki tylnego zawieszenia.
z przodu dyszel dodatkowo przymocowany do podłużnic w miejsce stabilizatora
wtedy punkty przyłożenia siły napędowej i hamującej do nadwozia będą takie same jak w oryginale.
Jedyny problem jaki mi przychodzi do głowy to przekroczenie dopuszczalnego nacisku na hak (50kG)- środek ciężkości takiej przyczepy może być za blisko przodu. Wtedy trzebaby dołożyć balastu za tylną osią (najlepiej w miejscu baku, koła zapasowego lub pod tylnym zderzakiem).
Dodatkowo można zmniejszyć nacisk na hak wydłużając dyszel. _________________ '91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm
'92 rwd kombi N9E+lpg |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bogumił Guru
Dołączył: 14 Maj 2004 Posty: 3039 Skąd: Mogilno
|
Wysłany: Pią Lip 21, 2006 8:55 am Temat postu: |
|
|
to moze lepiej camping z kombi zrobić? taki do spania _________________ była: Ford Sierra 2.0DOHC EFI, A4LD, Kombi 92, jedyna taka sierra w klubie |
|
Powrót do góry |
|
|
HouseM Szpenio
Dołączył: 27 Cze 2005 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Lip 24, 2006 7:26 pm Temat postu: |
|
|
Musisz po pierwsze wygolić tylny napęd i dać tam sztywną oś bo inaczej prszyczepa będze latała po drodze. Drugie to wyciąć podłogę i dać płaską najlepiej jakąś lekką np z blachy alu. Potem zespawać / skręcić z np profila bocheńskiego prostokątną ramę do której przykęcisz zawieszenie od pdołu a bude od góry. następnie do takiej ramy przykręcić dyszel pociągnąć instalacje elektryczną pomalowac i na drogę.
Co do zarejestrowania to wpisz w goglach "warunki dopuszczenia do ruchu" i tam masz wszystkie przepisy dotyczące wymiarów i wymaganego wyposarzenia. _________________ _________________________________________
Jadac szybko nie zauważysz kiedy umrzesz ... TO CHYBA DOBRZE NO NIE ??
CIVIC I-GT ROKS !!!! (7,3s 0-100km/h) nowy upgrade ECU Spoon ..jeszcze nie zmierzony ale jest ogień
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pirania SierraFan Admin
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7647 Skąd: Zielona Góra/Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 2:06 pm Temat postu: |
|
|
drogo będą cię kosztowały badania dopuszczające do ruchu. Pamiętaj, że będzie to pojazd typu SAM _________________ R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność |
|
Powrót do góry |
|
|
andrewb25 Kandydat
Dołączył: 20 Lip 2006 Posty: 92 Skąd: dąbrowa tarnowska
|
Wysłany: Sob Sie 05, 2006 6:06 am Temat postu: |
|
|
W wydziale komunikacji polecenie zrobienia przeglądu 40 zł
Przegląd techniczny+ nabicie numerów 180 zł
Tablice rejestracyjne 120 zł
Ubezpieczenie 20 zł
Razem 360 zł
Wiem bo robiłem przyczepke SAM
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|