Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

obrobka glowicy OHC (portowanie, polerka itp)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 9:47 pm    Temat postu: obrobka glowicy OHC (portowanie, polerka itp) Odpowiedz z cytatem

Jakis czas temu razem z kolegami z zony podkarpackiej oraz dzieki koledzie mazmudzowi zrobilismy zrzutke i kupilismy takie urzadzonko:


Multiszlifierka palcowa. Ze statywem i gietka koncowka

W zeszla sobote, razem z kolega suhoparem przytachalismy z okolic Lublina od kolegi Ar2r-K dwa silniki (mam nadzieje ze lotka sie podoba Arturku). w zestawie byla jedna glowica od 2.0 gdzie walek rozrzadu byl troche wyrobiony - podobnie jak koniki. prowadnice i gniazda zaworowe sa jednak idealne, wiec zdecydowalismy sie ja zalazyc - wczesniej likwidujac niedoskonalosci procesu produkcji. Oto obiekt naszych dzialan:

Po wstepnym wyczyszczeniu glowicy z zewnatrz diaxem z koncowka druciana


Gniazdo zaworu ssacego


I gniazdo zaworu wydechowego


Głowica zamontowana w imadle, mozna przystapic do obrobki


Najpierw kanaly dolotowe - sa latwiejsze w obrobce


Tutaj widac czesciowo obrobione (wypolerowane) kanaly dolotowe

ponad 16 godzin ciaglej obrobki, nawdychalismy sie z suhoparem masy opilkow z polerki - suhopar pod koniec zaczal chodzic na rzesach - ja kimalem i podnosilem sie tylko kiedy on juz nei dawal rady


Widok na koncowke prowadnicy kanalu ssacego - obrobilismy to na razie tylko wstepnie - przy obrobce mojej glowicy koncowki prowadnic beda sciete na zero.


Rozne ujecia z "w trakcie" i "po" zakonczeniu obrobki kanalow dolotowych. Mozna bylo to wykonac znacznie lepiej, ale o moich przemysleniach i spostrzezeniach za chwile.


Ciekawa rzecz z kanalem wydechowym. Jest on jakby przesloniety w 1/3 szerokosci. Nie ma tam zadnego kanalu wodnego (a przynajmniej nei zauwazylem tam niczego) - mozna sporo zyskac zbierajac duzo materialu ze scianek po prawej stronie patrzac od strony kolektora


Komora spalania tuz przed jej polerka


Tutaj ujecie wstepnie wypolerowanej komory spalania


I jeszcze jedno ujecie polerki komory spalania


Kilka zdjec silniczka suhoparowego bolidu chwile po pierwszej jezdzie probnej.


Cala prace zaczelismy w okolicach 10 ranow w sobote, skonczylismy mniej wiecej o 04:00 w niedziele.

Wnioski, spostrzezenia i uwagi.

Przed rozpoczeciem prac warto zaopatrzyc sie w duzy zapas kamieni szlifierskich. Zuzywaja sie one w zastraszajacym tepie - mniej wiecej jeden na kanal i to eni bardzo wystarcza - szczegoleni w przypadku kanalow wydechowych.

O ile w przypadku kanalow dolotowych wystarczy im tylko wygladzenie chropowatosci i usuniecie koncowki prowadnicy, o tyle nad kanalem wydechowym trzeba sie solidnie napracowac, zeby go odslonic i poprawic jego geometrie - tutaj jest bardzo duze pole do popisu i mysle ze mozna uzyskac na prawde duza redukcje restrykcji, ktora wprowadza scianka kanalu wydechowego. Glowica suhoparowa byla pierwsza, ktora obrabialismy razem. Na prwno daloby ie wiele rzeczy zrobic lepiej, ale po pierwsze zabraklo nam kamieni i sil. jednak po 16 godzinach szlifowania czlowiekowi opadaja rece.

JEzeli chodzi o komore spalania - wygladzilismy jej tylko scianki, tak, zeby nei zaburzac jej geometrii (na razie), ale jednoczesnie maksymalnie zlikwidowac zawirowania powstajace od chropowatosci powstalych w procesie produkcji.

W planach jest obrobka mojej glowicy, przy niej nei bedziemy musieli sie spieszyc, wiec bedzie mozna sie na spokojnie zastanowic co i jak wykonac. Mam juz kilka pomyslow - wliczajac w to wyciete na maszynie CNC szablony odpowiednich przekrojow kanalow dolotowych i wylotowych. Papier scierny na szlifierce ma gradacje mniej wiecej 80, wiec mozna uzyskac jeszcze wieksze lustro dzieki recznemu dopicowywaniu papierami 120, 150, 180, 220 i wyzszymi.

Aha. Jutro zabieram jedna ze szrotowych glowic do mnie do firmy, zeby chlopcy na produkcji przecieli mi ja w poprzek w dwoch plaszczyznac - w poprzek kanalu wydechowego i w poprzek kanalu ssacego - jak bede to mial zrobione - zrobie zdjecia i je tutaj wrzuce.

Coz jeszcze - mam nadzieje ze wypowiedza sie ludzie, ktorzy mieli z obrobkami glowic do czynienia i podpowiedza cos ciekawego. Jezlei nie - mam w sumie 5 glowic OHC do testow wiec moze za ktoryms razem osiagne optimum.

WYNIK:

Sluchajcie - pierwszy raz w zyciu slyszalem tak pieknie pracujace OHC, tak rowno i cicho ze az szok. Jednak decyzja o polerowaniu komory spalania byla sluszna (suhopar mial troche opory ze wzgledu na czas). PO prostu miod. A co do osiagow - niestety suhopar ma umierajace 1.8 wiec roznic za bardzo nei poczuje, ale ta glowica bedzie szla do jego 2.1 na throttle body wiec na pewno sie nie zmarnuje. Mialem okazje zrobic kilkaset metrow tym jego 1.8 i jednak sporo brakuje mu do mojego 2.0, ale moje 2.0 jest juz troche podkrecone - tym bardziej ze porownuje moje 2.0 na BLOSie i jego 1.8 na palniku - teraz suhi tez ma BLOSa i twierdzi ze bez porownania - jak tylko bede mial okazje - przetestuje i napisze co o tym sadze. Generalnei jednak kultura pracy silnika wzrosla nieporownywalnie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 11:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takie moje 3 gr dot. tematu (to co powiem było konsultowane z 2oma specami z mojego wydzialu polibudy profesor i dr habilitowany, wiec troche sie znaja narzeczy)
jeśli chodzi o kanały dolotowe - należy zlikwidowac przedewszystkim przeskoki np. tak jak między wejsciem do kanalu i kolektorem albo miedzy koncowka prowadnicy a zaworem. nie mozna pozostawic miejsc w ktorych czasteczki mieszanki zaczelyby sie odrywać i tworzyć zawirowania.
odwrotnie natomiast w komorze spalania, powinna mieć chropowatości, żeby stworzyć zawirowanie. w wydechu albo tak albo tak, zależy co sie chce usyskać. jak wiecej momentu na wysokich obrotach - bez zawirowań.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 11:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No sie złapaliście za robote ładnie Smile Ale ciesze sie ze komuś sie przydaje ten złom który mi ewidentnie zalegał w garazach Smile Miejmy nadzieje ze niedługo będe mogł Cie jeszcze obdarować blokiem z teilami pinto 205 Smile
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 6:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe ... na to licze. Taile na zamiane czekaja na ciebie arturku ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 7:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raW napisał:
takie moje 3 gr dot. tematu (to co powiem było konsultowane z 2oma specami z mojego wydzialu polibudy profesor i dr habilitowany, wiec troche sie znaja narzeczy)
jeśli chodzi o kanały dolotowe - należy zlikwidowac przedewszystkim przeskoki np. tak jak między wejsciem do kanalu i kolektorem albo miedzy koncowka prowadnicy a zaworem. nie mozna pozostawic miejsc w ktorych czasteczki mieszanki zaczelyby sie odrywać i tworzyć zawirowania.

Dokladnie o to chodzi zeby mieszanka miala jak najbardziej laminarny przeplyw dlatego tez trzeba prowadzic wszystko lagodnymi lukami.

raW napisał:
odwrotnie natomiast w komorze spalania, powinna mieć chropowatości, żeby stworzyć zawirowanie. w wydechu albo tak albo tak, zależy co sie chce usyskać. jak wiecej momentu na wysokich obrotach - bez zawirowań.

Chropowatosc w komorze nic nie da, najwyzej bedzie hamowac ruch mieszanki w momencie sprezania, komora powinna byc wypolerowana na lustro zeby sie jej sadza nie trzymala i zeby mniej ciepla odbierala, taka sama sytuacja z kanalami wydechowymi. Chociaz chropowatosc na poziomie 80-100 nie wplywa na przeplyw w spalin w taki sposob zeby mozna cokolwiek zauwazyc.


A teraz pare pytan.
Ile zuzyliscie kamienia na glowice? I ile one kosztowaly?
Brawa za wytrwalosc, mnie to by przekrecilo po tylu godzinach. Razz
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 7:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak napisalem - mniej wiecej 1 (a wlasciwie 1.2 kamienia) kamien na kanal. Kamienie do multiszlifierki kosztuja ok 1 PLN (dokladna cene zna suhopar, ale o ile pamietam za 12 koncowek zaplacil cos ok 13 PLN).

Tylko jest jedno ale. Glowica byla obrobiona tylko z grobsza, bo zeby wyprowadzic kanaly wydechowe tak jak sobie to wyobrazam, trzebaby zuzyc co najmniej trzy albo i wiecej kamieni na kazdy kanal wydechowy - tak jak napisalem wczesniej - kanaly dolotowe maja calkiem niezla geometrie i ograniczylismy sie tylko do spolerowania scianek, ale otwor kanalu ssacego ma ok 36 mm srdnicy, podczas gdy zawor ma 42 - wiec jest jeszcze 6 mm o ktore warto walczyc ...

Jest jeszcze jedna sprawa - w przypadku kanalow dolotowych - wstepna/zgrobna obrobke mozna przeprowadzic zwykla wiertarka, z duzym kamieniem. Przy wydechowych jest to niemozliwe bo otwor jest prostokatny ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 8:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy po tych wszystkich obrobkach docieraliscie jakos zawory itp? bo widze ze nie nabijaliscie nowych gniazd zaworowych? w takim razie jak to wszystko obrabialiscie nie uszkadzajac starych gniazd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 8:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nei uszkodzilismy gniazd, a zawory byly docierane normalnie ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 9:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

feluke : jak "bardziej laminarny"? albo jest laminarny albo burzliwy. jak liczba reynoldsa przekroczy wartość krytyczną i zacznie sie mieszać cokolwiek to jest burzliwy.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 10:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Nei uszkodzilismy gniazd, a zawory byly docierane normalnie ...


tzn. pasty zaworowe w lapke i krecenie zaworkami lewo prawo w prowadnicach? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 12:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raW napisał:
feluke : jak "bardziej laminarny"? albo jest laminarny albo burzliwy. jak liczba reynoldsa przekroczy wartość krytyczną i zacznie sie mieszać cokolwiek to jest burzliwy.

I znowu wchodzimy w techniczna gadaniny??
Chodzi o to zeby nie bylo po pierwsze jakis uskokow a podrugie jakis dziwnych zakretasow czy pofaldowan bo pomimo ze bedziesz miec swoj przplyw laminarny (bez zawirowan) to i tak powietrze bedzie zwalniac np. na jakis garbach.

I prosze nie czepiaj sie malo technicznych okreslen bo przeplyw laminarny mozesz miec wszedzie a w skali mikro przy sciankach bedziesz miec i tak zawirowania. Razz
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kosiarz
Guru



Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2002
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 12:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaworki fajnie sie dociera za pomocą wiartareczki hehe male obroty wiertełko jakiś węzyk gumowy polaczenie zawor wiertlo i zajebiscie daje to rade hehe


to tak w OT
_________________

MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke napisał:
raW napisał:
feluke : jak "bardziej laminarny"? albo jest laminarny albo burzliwy. jak liczba reynoldsa przekroczy wartość krytyczną i zacznie sie mieszać cokolwiek to jest burzliwy.

I znowu wchodzimy w techniczna gadaniny??
Chodzi o to zeby nie bylo po pierwsze jakis uskokow a podrugie jakis dziwnych zakretasow czy pofaldowan bo pomimo ze bedziesz miec swoj przplyw laminarny (bez zawirowan) to i tak powietrze bedzie zwalniac np. na jakis garbach.

I prosze nie czepiaj sie malo technicznych okreslen bo przeplyw laminarny mozesz miec wszedzie a w skali mikro przy sciankach bedziesz miec i tak zawirowania. Razz

chodziło mi tu o ścisłość tego określenia, bo jakby ktoś to przeczytał to mógłby potem nie wiedzieć o co chodzi - laminarny jest wtedy kiedy poszczególne warstwy sie nie mieszaja, a burzliwy odwrotnie tak w uproszczeniu.

co do tych garbów to niekoniecznie. czasem przy pewnej prędkości w prostej rurze, substanacja która przepływa ma tendencję do zwalniania przy samych ściankach (w ekstremalnych przypadkach wręcz cofa się)
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ulik87
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 521
Skąd: Nałęczów

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 2:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kosiarz napisał:
Zaworki fajnie sie dociera za pomocą wiartareczki hehe male obroty wiertełko jakiś węzyk gumowy polaczenie zawor wiertlo i zajebiscie daje to rade hehe


to tak w OT


no...ja tak docieralem zawory z cc900 [w glowicy od cc900] z tym ze ja wkladalem koncowke trzonka zaworu [ta ktora nie wchodzila w prowadnice] w glowice wiertarki bezposrednio...no ale chyba cos spartolilem bo potem jednak ciagnelo troche olej mimo wszystko...moze dlatego ze nie zmienilem uszczelniaczy..ale na zaworach bylo szczelnie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kosiarz napisał:
Zaworki fajnie sie dociera za pomocą wiartareczki hehe male obroty wiertełko jakiś węzyk gumowy polaczenie zawor wiertlo i zajebiscie daje to rade hehe


tylko że powinno się docierać obracając zawór lewo-prawo a nie w kółko
_________________
hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 2:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak łatwo wytrzeć prowadnice i zawór. wystarczy, że wiertarka za mocno szarpnie. ja jak tak robiłem to smarowałem sobie trzonek olejem, bo jesli docieranie jest ciężkie i trwa długo to bez smarowania prędzej zrobi sie luz na prowadnicy niż dotrze zawór.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 4:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najfajniej dociera sie patyczkiem z przyssawka. Poza tym, to nawet nei tyle chodzi o docieranie w prawo i w lewo, co o to, zeby co chwila otworzyc na chwile zawor, zeby pasta znow pojawila sie na przylgni - przy jednolitym ciagnieciu pasta jest wypychana na zewnatrz i w koncu metal zaczyna trzec o metal ... Poza tym - wiertarka elektryczna nie ma sie wyczucia jak zawor zaczyna sie zachowywac - no i bardzo latwo uszkodzic gladz samego trzonka zaworu ... nie polecam ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 7:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam jeszcze kilka fotek na szybko. Dzisiaj chlopaki na produkcji u mnie w firmie przecieli mi glowice od 1.8 OHC na pile tasmowej. Dzisiaj bede dlubal dalej przy glowicy suhopara, wiec dorzuce jeszcze garsc tych fotek (zajmuje sie teraz glownie kanalami wydechowymi). Oto kilka fotek z ciecia:


Chlopaki zaczeli ciac nim zdazylem dobiec do nich, wiec sa tylko fotki z przecinania kanalu wydechowego Sad. Maszynka pracowala tak szybko, ze w sumie zdazylem pstryknac tylko cztery fotki (5 min i bylo przeciete)


Lekkie zblizenie


Pila chlodzana woda na wejsciu i wyjsciu z materialu


Pierwsza fotka po przecieciu profilu.

Nastepne fotki i dokladniejsza analiza punktow ciec jak uporam sie z glowica suhopara (zajmuje mi to wiekszosc wieczorow z tym tygodniu - mam nadzieje, ze efekt bedzie co najmniej porownywalny z wysilkiem jaki wlozylismy w ten projekt ...)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzywa
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 915
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 10:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2 lata temu robiłem tak z dohc na gaźniku . tylko że ... pierw wkładałem pomiędzy kolektor a głowicę zwykłą dekturkę(grubą na ok 2-3 mm) skręcałem wszystko do oporu i uzyskiwałem odcisk kolektora i głowicy, wychodziły wtedy 2 różne odciski , wycinałem żyletką odcisk kolektora i odrysowywałem go na głowicy, wychodziło ok 3-5 mm do zdjęcia z głowicy, niestety z powodu braku profesjonalnego sprzętu zbierałem wiertarką robiżc stożek przy przejściu do kolektora wydechowego i dolotowego, teraz po ozs przymieżam sie to samo zrobić z dohc efi. zobaczymy co wyjdzie,
i małe pytanko czy ktoś wycinał prowadnice w dohc?
wiem że w ohc można (goras tak ma) a co z dohc, czy aluminiowa głowica wytrzyma,
_________________
sierrafan to jedna rodzina.
xr4 z wytryskiem, jak f-16, wspomaganie, lpg, abs, hcv, hiv, itd.. Smile
skype-"krzywasierra
tel.695-582-408
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 11:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie OT małe Toyman u mnie na zakładzie identyko piłe mamy... fajnie to idzie Smile
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 4:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co ma nie wytrzymać? aluminium to nie plastelina. ja ostatnio robiłem tak w aluminiowej, coprawda nie od sierry ale gitarra wyszło.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 31, 2006 5:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musicie mi wybaczyc ... mam mase materialu zdjeciowego, ale nie mam chwilowo czasu zeby to obrobic i umiescic porzadny komentarz ... Jak tylko uspokoi sie troche sytuacja u mnei w firmie - obiecuje obszerna relacje z obrobki suhoparowej glowicy pod 2.1 N/A i zdjecia z dokladnie obfotografowanej przecietej glowicy OHC
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ZawadzaQ
Szpenio


Wiek: 29
Dołączył: 10 Sty 2004
Posty: 360
Skąd: Chorzów / Kraków/ Kozienice

PostWysłany: Sro Sie 02, 2006 2:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzywa napisał:
2 lata temu robiłem tak z dohc na gaźniku . tylko że ... pierw wkładałem pomiędzy kolektor a głowicę zwykłą dekturkę(grubą na ok 2-3 mm) skręcałem wszystko do oporu i uzyskiwałem odcisk kolektora i głowicy, wychodziły wtedy 2 różne odciski , wycinałem żyletką odcisk kolektora i odrysowywałem go na głowicy, wychodziło ok 3-5 mm do zdjęcia z głowicy, niestety z powodu braku profesjonalnego sprzętu zbierałem wiertarką robiżc stożek przy przejściu do kolektora wydechowego i dolotowego, teraz po ozs przymieżam sie to samo zrobić z dohc efi. zobaczymy co wyjdzie,
i małe pytanko czy ktoś wycinał prowadnice w dohc?
wiem że w ohc można (goras tak ma) a co z dohc, czy aluminiowa głowica wytrzyma,


w DOHCu prowadnice sa nabijane i z latwoscia da sie je schowac tak aby niewiele wystawaly (przez wbicie ich w kierunku popychaczy). Nie powinno byc problemu rowniez z uszczelniaczami bo przesuna sie razem z prowadnicami
_________________
Sierra Sedan 2.0 DOHC GT '92 GHIowana
tel. 504 198 594
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Sie 02, 2006 5:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wydaje mi sie, ze krzywa pytal, czy mozna obrobic prowadnice tak jak w OHC. Czyli sciac jej czubek (koncowke) w taki sposob, zeby cala prowadnica siedziala na swoim miejscu, a jej koniec byl obrobiony. Wydaje mi sie, ze krzywa pytal, czy taka operacja jest mozliwa bezposrednio w glowicy alu, czy trzeba ta prowadnice obrabiac poza glowica
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group