Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cornold Nowicjusz
Wiek: 23 Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon Mar 27, 2006 7:57 pm Temat postu: Extrakcyjna w baku?? |
|
|
Witam Nie wiedziałem gdzie to wcisnąć. Jak Głupie to Wyciepac w Haciok:)
Chodzi o to: kilka dni temu zalałem do Sierrki bezyne extrakcyjna:) ok 1.5l na 3-4 l Bezynki ze stacji I Samochodzik jakby dostał kopa:/ Co wy o tym sądzicie?? Czy ktoś to testował??
5L bezynki extrakcyjnej to 20zł taniej niż Shel vpower racing
A rezultat naprawde ciekawy:) Pozdrawiam _________________ Vectra sedan 91 2.0 Dachowała;(
Ford sierra 93r 2.0 OHC Super Furka:))
Nie zobaczysz mnie we wstecznym lusterku:)) |
|
Powrót do góry |
|
|
Słoniu Arcyekspert
Wiek: 26 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 1374 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon Mar 27, 2006 8:06 pm Temat postu: |
|
|
jak koszta ktore zaoszczedzisz przez xxx km nie przekrocza kwoty remontu silnika to mozna lac zamiast V-powera ale ja sie nie znam w sumie jak by mozna na ekstrakcji jezdzic to by wszyscy lali a na stacje nie jezdzili _________________
90' 2.0 OHC EFI HB+LPG+alu 15"
508314608 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cornold Nowicjusz
Wiek: 23 Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon Mar 27, 2006 9:42 pm Temat postu: |
|
|
chodzi mi o wpływ tego specyfiku na silnik? Jeśli ktoś może mi cos na ten temat powiedzieć to bede wdzięczny, chciałbym sobie jeszcze troszke polatać moją Siunia _________________ Vectra sedan 91 2.0 Dachowała;(
Ford sierra 93r 2.0 OHC Super Furka:))
Nie zobaczysz mnie we wstecznym lusterku:)) |
|
Powrót do góry |
|
|
boniek Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1156 Skąd: wroclaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 5:26 am Temat postu: |
|
|
We Wrocławiu parę lat temu były nawet dystrybutoru z ekstrakcyjna na stacjach paliw. Jeździły na tym dwusuwy. Trochę więcej oleju do mieszanki trzeba było lac, bo to suche jak diabli. No i niestety uszczelki gumowe wszystkie mające styczność z tym paliwkiem nie wytrzymywały, trzeba było czesto gaźniki robić ( często, to znaczy w trabancie raz na 2-3 m-ce, bo normlanie to co 6 m-cy mniej więcej )
Jakoś te dwusuwy jeździły, smród za nimi był straszliwy, ale nie słyszłem, żeby był kłopoty z rozszczelnianiem się silników czy tez z zacieraniem silników.
A ponieważ sam mam też na składzie złomu Trabiego, to wiem, co piszę _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 8:50 am Temat postu: |
|
|
To ja moze zatestuje _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Kosiarz Guru
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2002 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 9:10 am Temat postu: |
|
|
powodzenia... _________________
MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i] |
|
Powrót do góry |
|
|
michone_lca Fan
Wiek: 20 Dołączył: 26 Lip 2005 Posty: 205 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 9:14 am Temat postu: |
|
|
Benzyna ekstrakcyjna - jest to benzyna lekka (zawierająca węglowodory o liczbie atomów węgla od 5 do 7), którą odrzuca się w procesie otrzymywania benzyny paliwowej, ze względu na zbyt niską temperaturę wrzenia. Oczyszcza się ją przez płukanie (ekstrakcję) z wodą i stąd pochodzi jej nazwa.
Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach w wyniku iskry elektrycznej. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością. Gdy spalanie przebiega zbyt gwałtownie silnik zaczyna "stukać". Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym (detonacyjnym) spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika szczególnie zaworów, tłoków, korbowodów. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też także zależny od składu chemicznego paliwa.
Wydedukowac z tego mozna ze dolewajac ekstrakcyjna w silniku nastempuja szybsze wybuchy poniewaz ma nizsza temperature wrenia... nie wiem jak na dzialanie moze wplynac duzo mniejsza ilosc atomow wegla... _________________ http://diyaudio.pl/forum/ - Forum prawdziwych akkustykow! Również dział Car Audio!
CA in progress :
Front - Helix Blue 62 MKII
Wzmak Front - ALpine MRV-T303
Sub - JL Audio 12' W3-D4
Wzmak Sub - szukam Alpine MRV-T500
Jednostka centralna - bedzie Nakamichi Cd35z |
|
Powrót do góry |
|
|
Blade Ekspert
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lip 2004 Posty: 869 Skąd: Racula k/Zielonej Góry / Częstochowa
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 10:58 am Temat postu: |
|
|
no i wystarczy dodać potasu lub bioetanolu czyli spirytusu bezwodnego. oba te środki mają działanie przeciwstukowe, antykorozyjne i powinno wszystko być ok dodatek potasowy mozna kupić na stacjach paliw i stosuje się go do bezołowiówki lejąc ja do starego silnika bez katalizatora. kosztuje chyba z 5 zł na cały zbiornik. _________________ FORD PROBE II - GT 2.5 V6 24V
DAWNO TEMU: XR4I DOHC |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 11:29 am Temat postu: |
|
|
Nizsza temperatura wrzenia oznacza ze zaczyna gwaltownie sie ulatniac przy przekroczeniu tej temperatury. Ten parametr jest akurat malo wazny przy silniku.
Ja stawiam ze szybko padla by pompa paliwai wtryski bo ekstrakcyjna jest strasznie sucha. Moze jak sie dolewalo by mixolu to jakos by to chodzilo.
Ojciec kiedys mi mowil ze w czasach mlodosci do Jawy/MZ zalali paliwa lotniczego od znajomego mechanika i o maly wlos sie nie zabili podczas pierwszej jazdy, z motocykla zrobil sie normalny killer i naprawde duzo mocy przybylo. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
michone_lca Fan
Wiek: 20 Dołączył: 26 Lip 2005 Posty: 205 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 12:47 pm Temat postu: |
|
|
lotnicze kosztuje ok 7 zl za litr a czemu paliwo stosowane do rajdowek kosztuje 30 zl?? _________________ http://diyaudio.pl/forum/ - Forum prawdziwych akkustykow! Również dział Car Audio!
CA in progress :
Front - Helix Blue 62 MKII
Wzmak Front - ALpine MRV-T303
Sub - JL Audio 12' W3-D4
Wzmak Sub - szukam Alpine MRV-T500
Jednostka centralna - bedzie Nakamichi Cd35z |
|
Powrót do góry |
|
|
Neutrino Guru
Wiek: 32 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 2592 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 2:07 pm Temat postu: |
|
|
michone_lca napisał: | lotnicze kosztuje ok 7 zl za litr a czemu paliwo stosowane do rajdowek kosztuje 30 zl?? |
.....i czemu potrafi byc z woda _________________ Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 3:22 pm Temat postu: |
|
|
Neutrino napisał: | michone_lca napisał: | lotnicze kosztuje ok 7 zl za litr a czemu paliwo stosowane do rajdowek kosztuje 30 zl?? |
.....i czemu potrafi byc z woda |
Neutrino - rozwiń myśl...
paliwo do rajdówek 108 oktan kosztowalo 4 lata temu równowartosc ok 15 Euro / litr. _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Neutrino Guru
Wiek: 32 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 2592 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 7:40 pm Temat postu: |
|
|
bOOmbeeL napisał: | Neutrino napisał: | michone_lca napisał: | lotnicze kosztuje ok 7 zl za litr a czemu paliwo stosowane do rajdowek kosztuje 30 zl?? |
.....i czemu potrafi byc z woda |
Neutrino - rozwiń myśl...
paliwo do rajdówek 108 oktan kosztowalo 4 lata temu równowartosc ok 15 Euro / litr. |
Jeden z czolowych polskich kierowcow rajdowych zakupil takie paliwo (jak wszyscy zreszta) od jedynego wlasciwie dostawcy, paliwo nazywa sie ELF Turbo Max. W trakcie rajdu auto stracilo moc a potem stanelo W zbiorniku i w przewodach znaleziono wode. Po szybkiej analizie okazalo sie , ze beczki maja dobre kilka lat Jakby co to postaram sie dowiedziec wiecej na ten temat i dokladniej opisac cala historie. _________________ Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) |
|
Powrót do góry |
|
|
PawelKRA vel Bocian Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1766 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 7:42 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co pamietam to byl Kuchar _________________ SIERRA 2.0 OHC, 1985 "Łaciata" -Byla
Sierro-fon: 501-472-595
Jedna z niewielu Sierr z brazowym wnetrzem Ghia '92 w Polsce.
Plany: sierpien 06 - Bilstein+Lesjofors, glowica (tuned by Lamer), wrzesien 06 - BLOS albo hamulce 260 mm plus pompa ABS |
|
Powrót do góry |
|
|
Neutrino Guru
Wiek: 32 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 2592 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 7:43 pm Temat postu: |
|
|
Pawel KRA napisał: | Z tego co pamietam to byl Kuchar |
Dobra pamiec _________________ Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) |
|
Powrót do góry |
|
|
PawelKRA vel Bocian Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1766 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 7:45 pm Temat postu: |
|
|
Ale selektywna bo nie pamietam na ktorym rajdzie _________________ SIERRA 2.0 OHC, 1985 "Łaciata" -Byla
Sierro-fon: 501-472-595
Jedna z niewielu Sierr z brazowym wnetrzem Ghia '92 w Polsce.
Plany: sierpien 06 - Bilstein+Lesjofors, glowica (tuned by Lamer), wrzesien 06 - BLOS albo hamulce 260 mm plus pompa ABS |
|
Powrót do góry |
|
|
Cornold Nowicjusz
Wiek: 23 Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2006 8:54 pm Temat postu: |
|
|
No To może sobie potestuje
rozcieńczyć ze zwykłą beną i powinno być oki
A ałtko latało jak 5,0l
Ciekawy efekt
polecam
Ps. Dzięki za odpowiedz _________________ Vectra sedan 91 2.0 Dachowała;(
Ford sierra 93r 2.0 OHC Super Furka:))
Nie zobaczysz mnie we wstecznym lusterku:)) |
|
Powrót do góry |
|
|
Michał-drdjmike Arcyekspert
Wiek: 15 Dołączył: 27 Gru 2005 Posty: 1333 Skąd: Kuropatnik[śpie](4km)> Strzelin[żyje](40km)> Wrocław
|
Wysłany: Sro Mar 29, 2006 1:19 pm Temat postu: |
|
|
No to wiem na czym bede śmigał jak kupie sobie malucha _________________ nie ma gipsu ale noga bardziej boli jak przed gipsem:/
-Sierra 1.8(T)D 90'
-Fiesta 1.1 92' 3D
Nowi patrząTU
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pepe Ekspert
Wiek: 50 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 539 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro Mar 29, 2006 9:57 pm Temat postu: |
|
|
Daj sobie spokój z tą benzyną ekstrakcyjną. Silnik rozwalisz w tempie ekspresowym, bo benzyna ta posiada bardzo niską liczbę oktanową (bodajże ok. 60-70). Duże szanse na szybkie wykończenie panewek i sworzni tłokowych. Nie poprawisz tego preparatami potasowymi, bo one nie podnoszą liczby oktanowej, tylko zastępują ołów, który oprócz tego że będąc składnikiem czteroetylku ołowiu podnosił liczbę oktanową i zapobiegał spalaniu stukowemu, to odkładając się na przylgniach zaworowych zapobiegał wybijaniu ich i wypalaniu. _________________ BLUE SEDAN, CLX 2.0i DOHC - '91 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cornold Nowicjusz
Wiek: 23 Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sro Mar 29, 2006 11:07 pm Temat postu: |
|
|
Żeczywiście dam sobie z tym spokuj:) Niech sobie jeszcze Sierunia pośmiga bez stresowo:)) Jeszcze raz wielkie dzięki. _________________ Vectra sedan 91 2.0 Dachowała;(
Ford sierra 93r 2.0 OHC Super Furka:))
Nie zobaczysz mnie we wstecznym lusterku:)) |
|
Powrót do góry |
|
|
wloszek2 Kandydat
Wiek: 21 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 54 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 9:50 pm Temat postu: |
|
|
odnalazlem ten topic bo mam pytanie
zalalem z kumplem do sierki paliwo lotnicze
wlalismy je do zupelnie pustego baku i zgodnie z zaleceniami ziomka z vtg zrobilismy na nim kilkadziesiat kilometrow spokojnej jazdy
pozniej przyszla pora na miezenie na g-techu
auto poprawilo osiagi i 0.5 s do 100km/h
i tu moje pytanie wyczytalem gdzies w necie ze aby to paliwo dawalo kopa w aucie niezbedne jest przestawienie zaplonu
w ktora strone?? i o ile stopni jakos nie moge nic wygrzebac w sieci
prosze o pomoc
z gory dzieki _________________ 92r, kombi, granat, 2.0 DOHC
historia mojej sierry
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=30774 |
|
Powrót do góry |
|
|
maxx von sydow SierraFan Mod
Dołączył: 03 Kwi 2004 Posty: 1789 Skąd: Dublin,Ireland
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał-drdjmike Arcyekspert
Wiek: 15 Dołączył: 27 Gru 2005 Posty: 1333 Skąd: Kuropatnik[śpie](4km)> Strzelin[żyje](40km)> Wrocław
|
Wysłany: Sob Cze 03, 2006 11:34 am Temat postu: |
|
|
kamax napisał: | We Wrocławiu parę lat temu były nawet dystrybutoru z ekstrakcyjna na stacjach paliw. Jeździły na tym dwusuwy. Trochę więcej oleju do mieszanki trzeba było lac, bo to suche jak diabli. No i niestety uszczelki gumowe wszystkie mające styczność z tym paliwkiem nie wytrzymywały, trzeba było czesto gaźniki robić ( często, to znaczy w trabancie raz na 2-3 m-ce, bo normlanie to co 6 m-cy mniej więcej )
Jakoś te dwusuwy jeździły, smród za nimi był straszliwy, ale nie słyszłem, żeby był kłopoty z rozszczelnianiem się silników czy tez z zacieraniem silników.
A ponieważ sam mam też na składzie złomu Trabiego, to wiem, co piszę |
Potwierdzam, mój ogar śmiga bezproblemowo, ale różnicy w osiągach niestety nie odczuwam, ale już śmiagam na zwykłej- z fiesty oczywiście _________________ nie ma gipsu ale noga bardziej boli jak przed gipsem:/
-Sierra 1.8(T)D 90'
-Fiesta 1.1 92' 3D
Nowi patrząTU
|
|
Powrót do góry |
|
|
Neverhood Juzer
Wiek: 20 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob Lip 22, 2006 9:56 pm Temat postu: |
|
|
wloszek2 napisał: | wyczytalem gdzies w necie ze aby to paliwo dawalo kopa w aucie niezbedne jest przestawienie zaplonu |
No tak, zmieniając paliwo trzeba też wyregulować gaźnik przedewszystkim skład mieszanki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wtedy dopiero zabawa z zapłonem .... i wtedy porównójcie paliwa. Powino byc super, a jak ktoś chętny wrażeń to kupcie paliwo modelarski (bez oleju), a więc np. 16% nitrometanu, reszta metanol. Jak głowica nie wystrzeli przez maskę , tłoki nie wbiją się w asflt przebijając miskę olejową, korbowód się nie ukręci
To poczujecie potwora
Dla zainteresowanych 0,5l czystego nitrometanolu to koszt ok. 50zł
Można i eter lać Dużo jest takich fajnych wynalazków. Polecam ksiązkę Miniaturowe silniki spalinowe W.Schier _________________ Ford Sierra 1,6 (GL?) Kombi 1983 + LPG , ponad 560 tyś. km !!!!!!!!!!!! Cel: 1 mln km albo więcej
Dlaczego wszystko się psuje? bezawaryjność : 1 naprawa/ 50km ,czy jest jakieś normalne wytłumaczenie |
|
Powrót do góry |
|
|
|