Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elwood Kandydat
Wiek: 18 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 93 Skąd: Gdynia pogórze
|
Wysłany: Wto Lip 11, 2006 8:42 pm Temat postu: Przekładka silnika |
|
|
Mam takie małe pytanko. czy da rade do mojej MKI upchnąć silnik DOHC? Komputer i te wszytkie inne duperele są do tego. I czy ktoś już robił coś takiego? Wtej chwili w moim aucie jest zajeżdzone 2.0 OHC. moja sierra pochodzi z 84 roku. _________________ Tanie Akcesoria GSM!
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...
Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby... |
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Lip 11, 2006 8:58 pm Temat postu: |
|
|
Mam podobną sprawe tylko jestem chwilowo uziemiony z braku skrzyni...
Wszystko sie da potrzeba tylko
-silnika
-skrzyni
-wału
-baku
-kompletnego kompa z wiązką itp..
problematyka to łapa od skrzyni nie pasuje i otwór na wajche od zmin biegó jest w innym miejscu... to chyba na tyle
P.S dzięki darkan i dzięki a2rk _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto Lip 11, 2006 9:18 pm Temat postu: |
|
|
A co do tego 2,0 ohc to ja wkładam za zajezdzone 1,6 więc sie nie martw... _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Wto Lip 11, 2006 9:34 pm Temat postu: |
|
|
Jasne że się da Musisz mieć tylko skrzynie do DOHCa ,wał ,bak z pompą ,belke pod silnik,chłodnice,kanał,kątówkeno i chęci _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Wto Lip 11, 2006 9:37 pm Temat postu: |
|
|
baracuda napisał: | A co do tego 2,0 ohc to ja wkładam za zajezdzone 1,6 więc sie nie martw... |
Jak za 1.6 wkładasz-to dopisz do listy układ hamulcowy i półosie _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dziku Juzer
Wiek: 20 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 191 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 6:28 am Temat postu: |
|
|
A dlaczego skrzynie??
Toyman pisał że zmotał OHC'a z MT75, czyli w jedną stronę są kompatybilne, a czy da sie DOHC'a z N9 zestawić? To czysto teoretyczne rozważania bo i tak bym wolał mt75, chodzi po prostu o maksymalną redukcję kosztów...
Pozdro Dziku _________________ Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 7:43 am Temat postu: |
|
|
baracuda napisał: |
problematyka to łapa od skrzyni nie pasuje i otwór na wajche od zmin biegó jest w innym miejscu... to chyba na tyle
|
Bzdury gadasz i tyle. Do MT75 zakladasz lape od N9 i wszystko "gra i bucy". Nie sluchaj tych co ci mowia ze czegos sie nei da zrobic, tylko sam sprawdz co i dlaczego.
A kompatybilnosci jest dwustronna - ja mam OHC ze skrzynia MT75, ale nie ma problemu zadnego z zalozeniem N9 do DOHCa.
Poza tym - najlepiej do swapa miecz wszystko - czyli bak, przewody paliwowe, silnik - najlepiej z cala wiazka z calego samochodu, skrzynia i wal.
Jezeli miales wczesniej 1.6 pasuje zrobic upgrade hamulcow co najmniej do tarcz 240 wentylowanych z 2.0 - bebny moga pozostac z 1.6 bo i tak przy normalnym hamowaniu uzywa sie ich tylko w 20% wiec nie ma tragedii.
No i coz ... do dziela. Wszystko sie da jezeli tylko TY sobie to powiesz ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 7:43 am Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | Darkan napisał: | Jasne że się da Musisz mieć tylko skrzynie do DOHCa ,wał ,bak z pompą ,belke pod silnik,chłodnice,kanał,kątówkeno i chęci | Belka pod silnik pasuje z OHC. Nie trzeba jej zmieniać.
Darkan napisał: | baracuda napisał: | A co do tego 2,0 ohc to ja wkładam za zajezdzone 1,6 więc sie nie martw... | Jak za 1.6 wkładasz-to dopisz do listy układ hamulcowy i półosie | Z hamulców wystarczy zmienić zaciski i tarcze. Półosie wytrzymają takie jakie były. |
co do belki ja zmieniam bo w tym 1,6 nie miałem wspomagania ... (chociaż niewiem czy to ma coś wspólnego)
A hamulce zmieniam tylko nie od razu bo chce mieć abs.
Co do pół osi narazie zostają razem z dyfrem te od 1,6 ... (zmienie je jak bede miał kanał...) _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
Elwood Kandydat
Wiek: 18 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 93 Skąd: Gdynia pogórze
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 8:09 am Temat postu: |
|
|
Ja słyszałem że podłaczenie tej wiązki i wogole zestrojenie elektorniki to są duże koszta. Jest tak faktycznie? i CZy ewentualnie mogłbym liczyć na pomoc ktoregoś z sierrafanów z zestrojeniem elektroniki? _________________ Tanie Akcesoria GSM!
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...
Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby... |
|
Powrót do góry |
|
|
xxxxx Arcyekspert
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1220 Skąd: Gotenhafen
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 8:10 am Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | Darkan napisał: | Jasne że się da Musisz mieć tylko skrzynie do DOHCa ,wał ,bak z pompą ,belke pod silnik,chłodnice,kanał,kątówkeno i chęci | Belka pod silnik pasuje z OHC. Nie trzeba jej zmieniać.
Darkan napisał: | baracuda napisał: | A co do tego 2,0 ohc to ja wkładam za zajezdzone 1,6 więc sie nie martw... | Jak za 1.6 wkładasz-to dopisz do listy układ hamulcowy i półosie | Z hamulców wystarczy zmienić zaciski i tarcze. Półosie wytrzymają takie jakie były. |
Czarus czemu wprowadzasz w blad kolege??
Rocznik 82-84 mialy belke na poduszki podobne do tych z 4x4 wiec jesli nie ma lap od 4x4 to musi belke zmienic.
Co do lapy pod skrzynia jest to samo 82-84 nie podejdzie lapa z DOHC a z OHC czasami trzeba troszke pozezbic _________________ ......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 8:11 am Temat postu: |
|
|
O jakim strojeniu elektroniki mowisz ... doprecyzuj, bo niesposob jednoznacznie odpowiedziec na twoje pytanie ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Elwood Kandydat
Wiek: 18 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 93 Skąd: Gdynia pogórze
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 8:34 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | O jakim strojeniu elektroniki mowisz ... doprecyzuj, bo niesposob jednoznacznie odpowiedziec na twoje pytanie ... |
No chodzi mi o podłaczenie komputera, wiązki itd. _________________ Tanie Akcesoria GSM!
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...
Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby... |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 8:40 am Temat postu: |
|
|
Nie trzeba nic stroic - zakladajac, ze komputer pochodzi od tego samego silnika (a przynajmniej ten sam typ i rocznik) - slowem - najlepiej kupic komplet do swapa. Owszem mozna uruchomic DOHCa np N9C na komputerze N9A ale jest z tym troche zabawy.
Generalnie - jezeli bierzesz komplet do swapa z jednego samochodu - nie potrzebujesz nic stroic - po prostu przekladasz, spinasz odpalasz i jedziesz. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 10:16 am Temat postu: |
|
|
Ale faktycznie, jak lajkonik zobaczy wiązkę z DOHC EFI to pewnie się wystraszy. Jeśliby tak samemu tą wiązkę rozbierać to spokojnie da się ją przełożyć do nowej budy. Jeśli nie to byle elektryk powinien sobie z tym poradzić.
W Twoim wypadku Elwood to masz niewielki problem, bo speców masz niemal na podwórku.
BTW po raz kolejny pragnę zaznaczyć, że najtańszym sposobem na swapa na DOHC jest zakup całej Sierry z importu. Przy dobrych wiatrach zmieścimy się wtedy w 1000 złotych a jeśli ktoś ma warunki i umiejętności to zwróci się całość swapa. _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 10:18 am Temat postu: |
|
|
Nie chcialem byc tym razem nieuprzejmy, ale ten temat wraca jak jakis pieprzony boomeerang. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Elwood Kandydat
Wiek: 18 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 93 Skąd: Gdynia pogórze
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 11:53 am Temat postu: |
|
|
A czy skrzynia którą mam teraz będzie pasować czy musze kupić nową? Bo z tego co tu wyczytałem to wał i zbiornik paliwa musze kupic od dohca. _________________ Tanie Akcesoria GSM!
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...
Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby... |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:06 pm Temat postu: |
|
|
Wał musisz kupic, jesli bedziesz chcial zmieniac skrzynie. Ale nie jest to konieczne. Zbiornik rzeczywiscie musisz miec DOHCowy, razem z pompką _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:22 pm Temat postu: |
|
|
I to tez niebylejaki DOHCowy bak z pompka, tylko jezeli zakladasz DOHCa EFi - potrzebujesz baku od DOHCa EFI, jezeli gaznikowy - to pompke od DOHCa gaznikowego _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Elwood Kandydat
Wiek: 18 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 93 Skąd: Gdynia pogórze
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:23 pm Temat postu: |
|
|
Aha, Czyli jeżeli mam silnik, komp, wiązke To moge zostawić starą skrzynie biegów? I w takim wypadku musze jeszcze jescze skombinować zbiornik paliwa z pompą? Czy ktos ma takie cos na zbyciu? _________________ Tanie Akcesoria GSM!
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...
Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby... |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:29 pm Temat postu: |
|
|
przecie pisalem ze sa zamienne ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Elwood Kandydat
Wiek: 18 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 93 Skąd: Gdynia pogórze
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:36 pm Temat postu: |
|
|
Ja tam wole się upewnić. _________________ Tanie Akcesoria GSM!
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...
Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby... |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:40 pm Temat postu: |
|
|
Uhhhhhh ...
toyman napisał: | A kompatybilnosci jest dwustronna - ja mam OHC ze skrzynia MT75, ale nie ma problemu zadnego z zalozeniem N9 do DOHCa. |
_________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 12:49 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Uhhhhhh ...
toyman napisał: | A kompatybilnosci jest dwustronna - ja mam OHC ze skrzynia MT75, ale nie ma problemu zadnego z zalozeniem N9 do DOHCa. |
|
No tak ale przeca mt75 jest lepsza bo poco byś zmieniał do ohc skrzynie na mt75
A takie pytanko czy wiążka kompa jest połączona tylko z silnikiem czy też połączona jest np z czymśik pod deską...?? _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 1:04 pm Temat postu: |
|
|
Jest polaczona z czyms pod deska - a dokladniej czesc przewodow idzie do stacyjki, czesc do pompy paliwa a czesc do skrzyni biegow _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhopar Mistrzunio
Wiek: 23 Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 453 Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 1:21 pm Temat postu: |
|
|
nie zapominajcie o chlodnicy i wezach _________________ Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą
FORD Sierra 2.1 OHC EFI (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399 |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 7:51 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | Darkan napisał: | Jasne że się da Musisz mieć tylko skrzynie do DOHCa ,wał ,bak z pompą ,belke pod silnik,chłodnice,kanał,kątówkeno i chęci | Belka pod silnik pasuje z OHC. Nie trzeba jej zmieniać.
Darkan napisał: | baracuda napisał: | A co do tego 2,0 ohc to ja wkładam za zajezdzone 1,6 więc sie nie martw... | Jak za 1.6 wkładasz-to dopisz do listy układ hamulcowy i półosie | Z hamulców wystarczy zmienić zaciski i tarcze. Półosie wytrzymają takie jakie były. |
Czarek-Belka w MKI jest taka sama jak w XR 4X4 czyli z DOHCa nie pasuje Przerabiałem to _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
Darkan_62 Ekspert
Wiek: 200 Dołączył: 14 Lut 2006 Posty: 735 Skąd: Gdańsk-Brzeźno
|
Wysłany: Sro Lip 12, 2006 8:00 pm Temat postu: |
|
|
baracuda napisał: | toyman napisał: | Uhhhhhh ...
toyman napisał: | A kompatybilnosci jest dwustronna - ja mam OHC ze skrzynia MT75, ale nie ma problemu zadnego z zalozeniem N9 do DOHCa. |
|
No tak ale przeca mt75 jest lepsza bo poco byś zmieniał do ohc skrzynie na mt75
A takie pytanko czy wiążka kompa jest połączona tylko z silnikiem czy też połączona jest np z czymśik pod deską...?? |
N9 w DOHCu możliwe-tylko po co?Lepsza czy gorsza-multum opini na ten temat Praktyczniejsza jest do DOHCa MT 75-zero żeźby-
Co do wiązki Kolego sam silnik to 1/2 roboty-jeszcze trzeba do stacyjki pociągnąc oraz do zbiornika,zegary,obrotomierz ,ITP _________________ MKI DOHC 2.0-87r-Padł
MKI DOHC 2.2 turbo ze stajni XXXX-a 4X4 REAKTYWACJA
MKII XR 4X4 2.9 z małymi dodatkami:)
503-589-237 byle nie z pierdołami |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw Lip 13, 2006 12:21 am Temat postu: |
|
|
Darkan napisał: | Tcharec napisał: | Darkan napisał: | Jasne że się da Musisz mieć tylko skrzynie do DOHCa ,wał ,bak z pompą ,belke pod silnik,chłodnice,kanał,kątówkeno i chęci | Belka pod silnik pasuje z OHC. Nie trzeba jej zmieniać.
Darkan napisał: | baracuda napisał: | A co do tego 2,0 ohc to ja wkładam za zajezdzone 1,6 więc sie nie martw... | Jak za 1.6 wkładasz-to dopisz do listy układ hamulcowy i półosie | Z hamulców wystarczy zmienić zaciski i tarcze. Półosie wytrzymają takie jakie były. |
Czarek-Belka w MKI jest taka sama jak w XR 4X4 czyli z DOHCa nie pasuje Przerabiałem to |
BELKA w MK1 `82 i `83 jest INNA niż w xr4x4. !!!
podobne sa tylko poduszki.
a co do skrzyń - ja wole i preferuje N9 i taka niedługo wyląduje w moim TOYu !!! _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Lip 13, 2006 4:37 am Temat postu: |
|
|
przepraszam że się wtrącam w Wasze rozważania ale belki w mk1 byly 3 rodzaji, 4x4 w wersji ze wpsomaganiem, oraz z poduszkami na jedna i dwie sruby ktore wystepowaly w wersji do wspomy i bez _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
|