Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 9:43 am Temat postu: Elementy karoserii z żywicy - formy, odlewy, etc... |
|
|
Żywo poruszony ostatnim zakupem mojego serdecznego kolegi bOOmbLa zastanawiałem się czy byłba by możliwość wykonania jakiegoś odlewiku we własnym zakresie.
Powiedzmy maska MkI - duży płaski kawał blachy.
Pierwsza sprawa to z czego zrobić formę. Ja osobiście myślałem o gipsie - tani jak barszcz. Możnaby rozrobić choćby na ziemii, maskę odcisnąć i jak zaschnie to sądzę, że może nawet dałoby ją radę oderwać
Ale jak potem żywicę położyć (druga sprawa)?
Takie tam luźne myśli. Ktoś ma pomysła lub jakieś wiadomości? _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 9:49 am Temat postu: |
|
|
Mialem okazje kiedys poadac z kolesiem zajmujacym sie budowa replik Ferrari na podwoziu Pontiaca Fiero. Oczywiscie moza sobie zazyczyc co sie chce, niekoniecznie Ferrari. Cale nadwozia robia z wlokna.
Dowiedzialem sie od niego, ze jest z tym taki problem, ze trzeba dobierac zywice i jej ilosc nawet w zaleznosci temperatury i wilgotnosci powietrza, bo sie nam wykonywany element zminie i pomarszczy albo zwyczajnie rozpadnie... _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:40 am Temat postu: |
|
|
Tcharec, ja już też boomblowi o tym wspomniałem Generalnie jest tak, że włóknem się już dużo bawiłem i myślałem że wiem na ten temat wszystko, a tu dupa jak sobie pomyśle ile się nauczyłem od kumpla jak ostatnio robiliśmy moje zderzaki
Niestety nie wiem jak się robi formy nad czym bardzo ubolewam ale może razem do czegość dojdziemy ja generalnie jak musiałem uzyskać jakiś kształt przy włóknie to owijałem pare razy taką "formę" folią aluminiową i potem tą folię prawie całą dało się odlepić, ale to chyba kiepski pomysł przy takich dużych elementach...
Generalnie napisze Wam co wiem o włóknie i żywicy... Przede wszystkim kluczem do sukcesu to włókno szklane, ale nie takie twarde i sztywne płaty jakie można dostać w większości sklepów tylko takie mięciutkie i delikatne prawie jak pierze Takie włókno gwarantuje nam, że żywica wniknie dokładnie między nie i element będzie sztywny i mocny bez żadnych pustych przestrzeni w środku (takich komór powietrznych) które często tworzą się przy sztywnym włóknie. Problem w tym że nie wiem gdzie takie coś dostać Myśmy to mieli od gościa z bytomia co powynosił nam "odpady" z jakieś firmy co robią w włóknie szklanym. Mieliśmy cały worek takich fajnych ścinek, ale już z tego nie wiele zostało Nie wiem czy da radę załatwić tego więcej, ale w miarę rozwinięcia tematu pomyślimy...
Druga sprawa to żywica, absolutnie znów nie polecam tego gówna co sprzedają w sklepach typu "zestaw reparacyjny firmy NOVOL na przykład" gdzie utwardzacz jest w tubce jak pasta... To się do niczego nie nadaje, bo taką żywice trudno rozmieszać dobrze, a co za tym idzie jest to dupy po prostu
Najlepszą żywicę jaką gdzie kolwiek widziałem to taka zwykła bez firmówka z czech. Nie wiem jak to się nazywa, bo koleś to kupuje w czechach w bańkach 50L i rozlewa do puszek po litrze. Do tego jest mała buteleczka z utwardzaczem w płynie! Doskonale się to miesza i super się tym robi! Myślę że nie było by problemu załatwić taką 50L bańkę na nasze potrzeby Bo mam dobre układy z gościem
No tyle po krótce wiem na temat żywicy, myślę że się przyda _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Ostatnio zmieniony przez ZeT dnia Pią Sty 20, 2006 10:44 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
BaStI Arcyekspert
Wiek: 24 Dołączył: 13 Lut 2004 Posty: 1742 Skąd: Okolice warte Poznania>>LIGA OT
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:41 am Temat postu: |
|
|
no ciepło od silnika moze jej zaszkodzić _________________ BMW 320i M20B20
SPRZEDANA!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:43 am Temat postu: |
|
|
Tak koledzy, materiał tani, ale liczy się też wygląd Wiadomo-elementy karbonowe są drogie, a wyglądają fajnie. Trzeba się zgłosić do ludzi, którzy bawią się w tworzenie takich elementów i bawią się włóknem szklanym, łączeniami.. na forum ktoś taki jest? Nawet nie wiem.. może Fatso am jakiegoś eksperta we Wrocku od takich rzeczy?
ZeT a jaki koszt takiej zabawy? Znaczy się beczki 50L ? |
|
Powrót do góry |
|
|
figielek Juzer
Dołączył: 10 Gru 2003 Posty: 158 Skąd: JaVWor
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:46 am Temat postu: |
|
|
BaStI napisał: | no ciepło od silnika moze jej zaszkodzić |
nie, znajomy ma cala cobre z laminatu, odleglosc od maski do kolektora wynosi 5cm i nic sie nie dzieje
demades bawil sie sam w laminowanie, mozecie jego zapytac "how to"
Tcharec napisał: |
Pierwsza sprawa to z czego zrobić formę. Ja osobiście myślałem o gipsie - tani jak barszcz. Możnaby rozrobić choćby na ziemii, maskę odcisnąć i jak zaschnie to sądzę, że może nawet dałoby ją radę oderwać
Ale jak potem żywicę położyć (druga sprawa)?
Takie tam luźne myśli. Ktoś ma pomysła lub jakieś wiadomości? |
forme mozna zrobic np z odpowiedno wyszpachlowanej plyty wiorowej (nie zapomniec o wzmocnieniach (na zawiasy/zapinki oraz na stelaz)
posmaruj ją wqzelinką czy czyms takim, latwiej sie oderwie _________________ 1.0E polo "sport" coupe`91-FWD - pierwsze autko
2.0E lotus seven (roadster)`06-RWD
Ostatnio zmieniony przez figielek dnia Pią Sty 20, 2006 10:52 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:48 am Temat postu: |
|
|
Basti, myślę że ciepło jej nie zaszkodzi, raz że będzie miała wyloty ciepłego powietrza, a dwa będzie chłodzona pędem powietrza Przecie autka z taką maską będą tylko zapierdalać
wooly, nie jestem w stanie odpowiedzieć teraz na to pytanie. Już nie pamiętam ile 1L tego kosztował nawet, musiałbym podjechać się dowiedzieć... _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 1:12 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | figielek napisał: | forme mozna zrobic np z odpowiedno wyszpachlowanej plyty wiorowej | Kto mi to przetłumaczy na chłopski rozum? |
To jest chyba opcja "bawisz się w artystę" a nam o to nie chodzi.
Kurde zastanawiam się jak to zrobić, trochę poczytałem w necie, ale dalej nie mam pomysła Bo zrobić "odbitke" maski to nie taki duży problem, ale taka maska musi też mieć coś pod spodem, czyli jakieś wzmocnienie, uchwyty itd. Dlatego trzeba by to chyba podzielić na dwa etapy - 1. negatyw z zewnątrz i 2. negatyw od środka, a potem połączyć te dwa elementy. Sam nie wiem, patrząc na tą maskę od boombeel'a to jest to bardzo prosta konstrukcja w sumie...
Tcharec napisał: | wooly napisał: | Tak koledzy, materiał tani, ale liczy się też wygląd | Dla mnie się nie liczy. Ma zapierdalać a nie wyglądać. Prysnę czarnym sprayem i wio. |
Aaaa jaaak
ale zawsze taką maskę można prysnąć szpachlą natryskową, wyszlifować i mamy idealną maseczkę _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
VeNoM Ekspert
Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 730 Skąd: Wrocław - Liga OT
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 1:21 pm Temat postu: |
|
|
hej mamy tu takiego kumpla, który większa cześc starletki mial wlasnie z włókna, nie widzialem sie z nim dawno ale zaatakuje do niego na gg _________________ 2,9 V6, gg 2134361 |
|
Powrót do góry |
|
|
pajakms Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 853 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 1:35 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec, jeżeli dobrze kombinuje to chcesz lekką maske i tyle, to najprościej wytnij wszystkie zmocnienia z orginalnej blaszanej i położ ją na auto zapinaną na 4 zapinki, tanie, proste i spełnia swoją role, żywica żeby nie pękła musi mieć swoją grubość, czasem waga takiej maski przekracza wagę maski "blachy" _________________ hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051 |
|
Powrót do góry |
|
|
Magnus Guru
Wiek: 34 Dołączył: 06 Gru 2004 Posty: 2028 Skąd: Nowogród näd Böbrém ---> Liga OT
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 1:43 pm Temat postu: |
|
|
Do zrobienia formy tylko gips (chociaż chyba nie może być pierwszy lepszy). Forma dwuczęściowa - najpierw robi się odlew dolnej części, po wyschnięciu nakłada się folię i wylewa gips na wierzch (oczywiście skrzynka musi być ).
Ale jak taką formę się wypełnia to nie mam pojęcia Jeśli masa byłaby płynna, to jeszcze mały problem, bo wystarczy zrobić w górnej części otwory i wlać, ale jeśli to ma być włókno nasączone żywicą... to nie wiem. _________________
2.0AWD'90BNG4 - póki się nie rozleci to będzie
A też całkiem fajny wieloryb mnie się trafił |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 1:46 pm Temat postu: |
|
|
kiedys ogladalem program o jakies tam francuskiej firmie co wytwarza rozne elementy z wlokien weglowych. tam nakldali na forme smarując ją bardzo cienkimi warstwami naprzemiennie włokna i zywicy (dawno bylo wiec nie pamietam dokladnie -moge sie mylic)
edit; hmm. to chyba jednak bylo tak ze kladli warstwe wlokna odpowiednio wieksza i potem samrowali zywica dopasowujac do formy, potem nastepna warstwe i tak kilka razy _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Kosiarz Guru
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2002 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 2:11 pm Temat postu: |
|
|
VeNoM napisał: | hej mamy tu takiego kumpla, który większa cześc starletki mial wlasnie z włókna, nie widzialem sie z nim dawno ale zaatakuje do niego na gg |
Tomek teraz ma bardzo malo czasu ostatnio
Mi zrobil odlew spojlerke i naprawde super mu to wyszło
Kiedys obiecal ze mi zrobi maske wiec pewnie nie jest to trudne do zrobienia _________________
MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i] |
|
Powrót do góry |
|
|
Fatso SierraFan Mod
Wiek: 29 Dołączył: 11 Maj 2004 Posty: 1860 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 2:50 pm Temat postu: |
|
|
no gipsowa forma maski to bedzie nie dosc ze krucha jak szlag, to do tego jeszcze ciezka niesamowicie.
Ja mysle ze masa szpachlowa wolnoschnaca by sie nadala, albo pianka montazowa, tylko by to trzeba dobrze rozprowadzic i "zablokowac" wyplywanie. Taka pianka to fajnie wypelnia wszelkie "niuanse" konstrukcyjne. _________________ Mondeo Hatchback 2,5 V6 ST200 '95 Ghia - jest
Drift Monster Project on the run ...
Wyklety powstań ludu ziemi...BezSierraFan Hymn
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=66433 |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 2:58 pm Temat postu: |
|
|
chciałbym ostrzec że jak nalejecie do formy gipsowej żywicy, ta wsiąknie w gips, i o ile odejdzie to z warstwa gipsu,
gdyby ktos wpadł na pomysł posmarowania gipsu olejem to też odradzam, wsiaka gdzieniegdzie mocniej, gdzieniegdzie słabiej i tez żywica zdąży wsiaknac w gips a wtedy kicha
gdyby kogos interesowało mam tylna klape z żywicy z szyba z plexy ( do coupe ), oczywiście bez wycieraczki, ogrzewania i zamka, jak ktos zainteresowany oferty na PW z cena prosze ... ( nie mam na codzien dostepu do netu wiec moge odpowiadać z dużym opóźnieniem. _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
emilka74 Kandydat
Wiek: 32 Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 58 Skąd: pruszcz gdański / bytom
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 7:10 pm Temat postu: a może coś pomoge !! |
|
|
witam panowie jestem nowy na tym forum więc nie będe się wymondrzał ale może cos podpowiem mam sąsiada który pracuje u gościa w Pruszczu przy takich spojlerkach i zderzakach jego oferta jest dostępna na allegro . mam równkeż znajomka który robi wanny i brodziki zywiczne może po tym wekendzie poprosze ich o mozliwą pomoc techniczną i może jakieś namiary na dostawców fajnie było by stworzyć takii zestaw startowy dla miłośników sierki taki do dalszych udoskonaleń ja zakupiłem niedawno sedana dwulitrowego na gażniku mam juz na oku ciekawy siliczek 2,9 litra ze scorpio rozmawiam własnie z gościem o zakupie całego zestawu Combata ale bblokuje mnie narazie kasa więc było by z czego ściągnąć w razie czego wzór takiej formy serdecznie pozdrawiam i czekam na rozwinięcie się tego tematu > |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 7:47 pm Temat postu: |
|
|
Kurtfa ludzie ... ja pracuje w firmie zajmujacej sie wylewem parapetow wewnetrznych z syntetycznego granitu - bazuje to to na zywicach poliestrowych ... musze pogadac z naszym glownym technlogiem jak on by rozwiazal ten problem ... no i sami we wlasnym zakresie robimy formy do umywalek ... z takiej miekiej maty szklanej jak opisywal ZeT ... jakby trzebabylo - moge pogadac z formierzami i moze rzeczywiscie udaloby sie cos u nas w firmie wykminic |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:49 pm Temat postu: |
|
|
A tak swoją drogą to może by wyciąć jaknajwiekszą powierzchnie blachy (np w masce) i wstawić plekse?? jak źle kombinuje to nie komentować |
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 11:52 pm Temat postu: |
|
|
gadałem juz o tym z technologiem w świdniku (robią kadłuby i skrzydła samolotow i śmigłowcow z laminatow) Zrobić sie oczywiście da. Wytrzymałość około 3 raazy twardsza ale jak juz ustąpi to cała w kosz bo spęka wszystko. Zeby to zrobić trzeba skopiować (zbudować dość skomplikowaną forme pokrytą w środku materiałem odpornym na działanie neutralizatora (zeby włukno sie do formy niekleiło) jak będzie juz gotowa (po godzzziiinach szlifowania i docierania)wierzchnia strona maski trzeba zrobić do niej szkielet.... a to jest roboty dla dobrej klasy fachowca na tydzień lekko. (przy robieniu pierwszej sztuki... następne idą szybciutko). Koszty... lepiej niewspominać. z rozmow z tym kolesiem wynikało ze to miało by ręce i nogi w chwili powtarzalności około 800-1000sztuk. Tak więc wycinajcie te wzmocnienia jak pająk dobrze radzi i jeździjcie _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob Sty 21, 2006 8:30 am Temat postu: |
|
|
Chyba ze artku robisz to na formie silikonowej, ktora potrafi wytrzymac do 100 odlewow, ale za to koszty wytworzenia formy spadaja drastycznie. Jak tylko bede mial mozliwosc - pogadam u mnei w firmie - moze rzeczywiscie uda sie cos takiego wykminic w rozsadnych pieniadzach. Ale tak faktycznie to ilu byloby chetnych na takie przedsiewziecie. Bo to tez i nei ma sensu dla jednej osoby uruchamiac machiny. |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sob Sty 21, 2006 12:28 pm Temat postu: |
|
|
No to super toyman, mam nadzieję że uda się coś w tym temacie zrobić.
U góry ktoś pisał o zalewaniu formy żywicą, jeśli zalejemy tylko żywicą bez użycia włókna, to stawiam litra że już przy wyciąganiu z formy maska się złamie lub popęka... _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz Kandydat
Wiek: 33 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 65 Skąd: Płaska
|
Wysłany: Nie Sty 22, 2006 9:26 am Temat postu: |
|
|
Witam! Popęka napewno Do zbrojenia żywic poliestrowych (i nie tylko)używa się maty szklanej,tkaniny szklanej(rowing) i.t.d. Aby odbić formę n.p. z maski trzeba takową wypolerować , następnie położyć specjalny wosk rozdzielający(kilka razy i każdą warstwę polerować), teraz tylko jeszcze odpowiedni rozdzielacz i nakładamy pierwszą warstwę laminatu t.z.w. gelkoat(żelkot).Następnie , w zależności od wymaganej wytrzymałości nakładamy odpowiednią ilość warstw maty szklanej i żywicy. Oczywiście wszystkie czynności z zastosowaniem odpowiednich narzędzi. Aby odbić maskę z formy trzeba powtórzyć wszystkie czynności.Pracowałem przy produkcji jachtów i łodzi motorowych. _________________ 2,0 DOHC EFI KOMBI biała |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Sty 23, 2006 10:59 am Temat postu: |
|
|
ZeT napisał: | taka maska musi też mieć coś pod spodem, czyli jakieś wzmocnienie, uchwyty itd. Dlatego trzeba by to chyba podzielić na dwa etapy - 1. negatyw z zewnątrz i 2. negatyw od środka, a potem połączyć te dwa elementy. | Tak się zastanawiałem, że gdyby już była forma dla wierzchniej strony to przy nakładaniu kolejnej już warstwy włókna i żywicy możnaby dać na wierzch jakiś alu kątowniczek na krzyż i na to kolejną warstwę.
pajakms napisał: | najprościej wytnij wszystkie zmocnienia z orginalnej blaszanej i położ ją na auto zapinaną na 4 zapinki, tanie, proste i spełnia swoją role, żywica żeby nie pękła musi mieć swoją grubość, czasem waga takiej maski przekracza wagę maski "blachy" | No właśnie, dobrze by było jeszcze przeliczyć czy biję się o 0,1 kg czy o 10. Może faktycznie gra nie warta świeczki. Tu myślę, że może nas bOOmbeeL uświadomi jak dotrą do niego gifty, bo ma moją oryginalną maskę Cossie MkI i będzie miał odlew to będzie można porównać. _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pon Sty 23, 2006 3:23 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | ZeT napisał: | taka maska musi też mieć coś pod spodem, czyli jakieś wzmocnienie, uchwyty itd. Dlatego trzeba by to chyba podzielić na dwa etapy - 1. negatyw z zewnątrz i 2. negatyw od środka, a potem połączyć te dwa elementy. | Tak się zastanawiałem, że gdyby już była forma dla wierzchniej strony to przy nakładaniu kolejnej już warstwy włókna i żywicy możnaby dać na wierzch jakiś alu kątowniczek na krzyż i na to kolejną warstwę. |
Można, tylko zasada jest taka że im większa powierzchnia tym to będzie mocniejsze, Taki kątowniczek to może być trochę mała powierzchnia.... ale przy odpowiedniej ilości warstw da radę moim zdaniem _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz Kandydat
Wiek: 33 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 65 Skąd: Płaska
|
Wysłany: Pon Sty 23, 2006 3:47 pm Temat postu: |
|
|
Trzeba odwzorować z laminatu orginalne wzmocnienia i podkleić od spodu , pozatym takie wzmocnienie będzie wewnątrz puste i co za tym idzie lżejsze. A chyba o to chodzi _________________ 2,0 DOHC EFI KOMBI biała |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz Kandydat
Wiek: 33 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 65 Skąd: Płaska
|
Wysłany: Pon Sty 23, 2006 6:30 pm Temat postu: |
|
|
O.K. Można. Temu że oryginalne są na masce i można z nich odwzorować. _________________ 2,0 DOHC EFI KOMBI biała |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pon Sty 23, 2006 6:44 pm Temat postu: |
|
|
Generalnie to nie jest głupie bo faktycznie będzie lekkie tylko czy aż takie mocne... _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzegorz Kandydat
Wiek: 33 Dołączył: 19 Sty 2006 Posty: 65 Skąd: Płaska
|
Wysłany: Pon Sty 23, 2006 6:48 pm Temat postu: |
|
|
Jeśli zastosować tkaninę szklaną (rowing) ew. włókno węglowe (bardzo drogie) to musi być mocne _________________ 2,0 DOHC EFI KOMBI biała |
|
Powrót do góry |
|
|
|