Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 12:48 pm Temat postu: Usprawnienie hamulcow |
|
|
mam problem z hamulcami bo czasem po dluzszym hamowaniu staja sie.... miekkie i sa problemy z zablokowaniem kol, czeka mnie wymiana tarcz - jakie kupic ? nawiercane brembo moze ?
klocki jakie polecacie ? tzn aby nie ferodo bo znajomy malo sie nie zabil przez nie
no i kolejne pytanie jaki plyn hamulcowy nalac ? _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 2:03 pm Temat postu: |
|
|
jak mieknie po duzej ilosci hamowania to si przegrzewa - trzeba zmienic plyn na lepszy ale moze wystarczyc zmiana na nowy jak starego dlugo nie zmieniales. W kazdym badz razie dot4 lub dot5.1 lepiej jak sie przegrzewaja
Jesli chodzi o tarcze to chyba najlepiej zwykle a dobre/ew nacinane ale to sie wiaze z szybszym zuzyciem klockow znacznie. Nawiercane ponoc potrafia pekac. Tez mnie to czeka bo moje powoduja wibracje - musze sie zastanowic dobrze moze jednak brembo max (nacinane) ?
Co sie stalo z klockami ferodo znajomemu ze sie malo nie zabil i jakiej serii byly to klocki. Ferodo raczej maja dobra opinie (nawet bardzo dobra). _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 5:32 pm Temat postu: |
|
|
znajomy ma zakald tuningowy ... mial jakies tam ferodo niedopytywalem jakie przy ktoryms hamowaniu klocki sie przypiekly do tarczy i nie puscily jak popuscil hamulec... no i lecial nie mogac skrecac....
znajomi mowili ze jak mnei keidys widzieli to sie tarcze hamulcowe swiecily od temperatury...
wiec tarcze i klocki lepiej tez wymienie na cos wytrzymalszego ... pytanie na jakie by byly w maire tanie a dobre
hamulcy na wieksze nie zmienie bo nie wejda mi w nowe alu wieksze juz ... _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 5:47 pm Temat postu: |
|
|
bardzo ciekawa sprawa - pierwszy raz slysze o czyms takim. Klocki ferodo sa raczej powszechnie stosowane w sporcie. Dobre tez sa Mintex'y ale nie wiem jak z ich dostepnoscia i cena w PL. Jest jeszcze EBC ale o nich slyszalem bardzo rozbiezne opinie (szukalem na temat hamulcow na http://forum.streetracing.pl - tam sporo topicow o tym)
Jak ci sie swieca hamulce to sie musisz zastanowic nad jakim solidnym rozwiazaniem - klocki wyzszych serii lepiej dzialaja w wysokiej temperaturze ale za to slabo hamuja na zimno. Nie sa one tez raczej tanie. _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 5:59 pm Temat postu: |
|
|
dorwalem tarcze hamulcowe brembo po znizkach za 90zl/szt i niewiem czy ich nie wziac,
plyn i tak mialem wymienic to moge wlac 5.1 jesli to cos da... a klocki aktualnie mam nowe tylko zapomnialem jakiej firmy... VIK mi je polecil ...
czytalem dzisiaj o cosworcie podobno mial zaciski hamulcowe chlodzone woda :) _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 6:13 pm Temat postu: |
|
|
DeMaDeS napisał: | dorwalem tarcze hamulcowe brembo po znizkach za 90zl/szt i niewiem czy ich nie wziac,
plyn i tak mialem wymienic to moge wlac 5.1 jesli to cos da... a klocki aktualnie mam nowe tylko zapomnialem jakiej firmy... VIK mi je polecil ...
czytalem dzisiaj o cosworcie podobno mial zaciski hamulcowe chlodzone woda |
Heh ... myślę że to bajka. Raczej nikt nie chłodzi zacisków, bo i tak wydolność takiego układu chłodzenia musiałaby być duuuużżżżooooo większa niż klimy, więc uznaję to za nieralne, tym bardziej, że woda wyrtrzyma do 110 st. C pod cisnieniem, płyny moze 140 przy 4-5 barach ciśnienia, a temperatura płynu może sięgać nawet 300-350 st. C, nie mówiąc już o temp. zacisków i tarcz. Na czerwono to one świecą przy kilkuset stopniach i to powyżej 500 st. C.
Układ chłodzenia płynu hamulcowego na pewno był montowany w jaguarze XJS V12, ale to układ chłodzenia płynu hamulcowego, a nie zacisków.
Zresztą, moje wymarzone auto, czyli jaguar XJS V12 z 1969 roku miał klimatyzacje, tylko dlatego, że bez niej po 15 minutach jazdy temperatura wnętrza pojzadu podnosiła sie bez klimy do 40 st. C. Klima w tym egzemplarzu to nie był komfort, tylko konieczność. Szkoda, że były tylko wersje z kierą po prawej stronie i dziś to one kosztują .... hohohoho ... za dużo jak na moje zycie, zakładając, że byłbym w stanie 1000 PLN miesiećżnie na ratę przeznaczyć. Musiałbym go spłacac co najmniej 360 m-cy ( liczę wraz z odsetkami na poziomie stawki WIBOR + 1,5 % ), co daje 30 lat.
Jakby nie liczyć, nie stać mnie na to cudo _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 6:23 pm Temat postu: |
|
|
sama zmiana plynu jak byl stary moze juz sporo dac - dot 5.1 jest troche lepszy wiec jak masz problem z grzejacymi sie hamulcami to to chyba dobry wybor. _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 6:57 pm Temat postu: |
|
|
kup sobie tarcze zaciski i kopyta od Sierry z ABSem (260mm)
pomyśl także o wydajniejszej pompie od tegoż ABS`u. (mam taką)
wystarczają w zupelności przy dobrych tarczach i klockach do zatrzymania w każdych warunkach Sierry.
ja mam tarcze Motorcrafta i nie od nowości śmignąłem na nich już 60 tyś km zmieniając przynajmniej 4 razy klocki.
a jak kupilem auto tarcze juz mialy mały rant, teraz mają o pare dziesiątych mm. większy (po 60 tyś) wiec jestem pod wrazeniem.
a kto widzial na OZSie jak jeżdże to chyba wie że nie powinny tarcze tyle u mnie wytrzmać
a skoro nie narzekam na hamulce to Dem - w zupełności CI do Sierry wystarczą 260mm.
PS. Brembo - dobra firma. Ferodo Racingi (klocki) są zaje*te ale nie hamują jak są zimne, natomiast jak sie nagrzeją to zablokują nawet gąsienice czołgu! _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 7:01 pm Temat postu: |
|
|
kwestia jest taka ze 260tki nie wejda...
wic w gre wchdozi tylko usprawnienie 240 _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 7:24 pm Temat postu: |
|
|
bOOmbeeL napisał: | kup sobie tarcze zaciski i kopyta od Sierry z ABSem (260mm)
pomyśl także o wydajniejszej pompie od tegoż ABS`u. (mam taką)
|
Zasadniczo:
1. Tarcze.
2. Zaciski.
3. Zblocza.
4. Ewentualnie pompa hamulcowa
Pomyliłem się??
Rozumiem, że sugerujesz wstawienie 260 mm od ABS na przód, bez ruszania bębnów na tyle.
A więc wymianie podlegają: tarcze-na wentylowane od ABS-u, zaciski i zblocza ( na te od ABS-u, bo przecież w stare zaciski i zblocz te tarcze nie wejdą ), ewentualnie mozna, ale nie trzeba? wymieniać pompy hamulcowej.
Dobrze rozumuję ??
Proszę o potwierdzenie, bo mnie akurat taka zmiana interesuje, a nie chcę uczyć się na własnych błędach. Przyczyna zmiany jest prozaiczna. Na zaciskach mam zaspawane te torksy, więc żeby wymienic płytki, muszę całe zblocze demontować , poprzaedni własciciel był idiotą.
Pytanie zasadnicze, czy zblocza od ABS-u będa pasowac na otwory śrub mocujacych do piasty od zwykłych hamulców. Nie chciałbym piast wymieniać. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Marek[Puck] SierraFan Admin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1306 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 9:58 pm Temat postu: |
|
|
temat hamulcow byl juz szeroko omawiany
Z moich doswiadczen - zalozylem mikoda tarcze i klocki ferodo
zestaw popularny i stosunkowo tani
po 5 miesiacach przestaly piszczec ale skutecznosc jest super
kola staja w miejscu nawet przy 140 i lapia rowno
A tarcze to mi sie grzaly kiedys nie od hamowania tylko jak mi cylinderek nie wracal i tarcza caly czas tarla o klocki _________________ szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 11:33 pm Temat postu: |
|
|
Dokładnie jak pisze Marek: za przypiekanie odpowiadają zaciski a nie klocki,szczególnie takiej firmy jak ferodo,nie wyobrażm sobie takiej sytuacji
Co do skuteczności hamulców Sierry to mam, o nich jak najlepszą opinię,należy tylko o nie dbać,W Brigitte mam 260 4x tarcze-uważam je za ,za mocne bez działającego ABS,w red combi 2x240 + bębny nawet przy ostrej jeżdzie uważam je za zupełnie wystarczające.Nie szukałbym w tym temacie kwadratowych jaj.
Hamulce chłodzone wodą można zobaczyć na wyścigach ciężarówek,bombowo to wygląda _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
Pirania SierraFan Admin
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7647 Skąd: Zielona Góra/Warszawa
|
Wysłany: Czw Sie 19, 2004 11:40 pm Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Hydrem, poza tym ci co byli na OZS widzieli jak ogień szedł z klocków i tarcz i miomo to wszyscy hamowali na czas _________________ R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią Sie 20, 2004 2:07 am Temat postu: |
|
|
kamax.
jeśli te "zblocza" jak to nazwałeś to mocowania zacisków do piast (czyli kopyta zacisków) to to samo. to są inne i trzeba dostać te od ABS`u
zaciski są bodajże (nie dam sobie głowy uciąć) takie same.
natomiast polecam zmiane pompy bo to naprawde dużo daje!
pompa ta elektrycznie (dodatkowo) utrzymuje ciśnienie w ukł. ham. pomagając i to znacznie!
a piasty w ABSie i nie są takie same. nawet 4x4 ma takie same otwory mocujące. inne ma tylko Cosworth RWD. ale da sie przerobić
bo mialem u siebie takie zaciski i tarcze (293mm) łatwiej kola blokuje ale brak odczuwalnej różnicy skuteczności. wiec wróciłem do zwykłych 260mm. _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Seemann SierraFan Admin
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 295 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: Pią Sie 20, 2004 2:39 am Temat postu: |
|
|
Kamax, te same zmiany co planujesz przeprowadzić byly w moim 2.0, mialem tam z przodu hamulce 260mm a z tyłu bębny.
Mam zaciski z mocowaniami, jak chcesz to możesz przyjechać i sprawdzić czy pasują
Ostatnio zmieniony przez Seemann dnia Pią Sie 20, 2004 6:10 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Biały Ekspert
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 503 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią Sie 20, 2004 4:47 am Temat postu: |
|
|
Myślę, że to przede wszystkim problem płynu - jak masz stary to pewnie nałapał brudu i wody i gdy się rozgrzeje to się po prostu robią korki z pary. Dopiero w dalszej kolejności trzeba się zastanawiać nad "tuningiem" . _________________ XR4x4 2.8 V6 moonstone blue z 1987
Fotel kierowcy mi się wysiedział, niech go szlag!
Pleaseeee...Pimp my ride . |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pią Sie 20, 2004 1:05 pm Temat postu: |
|
|
Seemann napisał: | Kamax, te same zmiany co planujesz przeprowadzić byly w moim 2.0, mialem tam z przodu hamulce 260mm a z tyłu bębny.
Mam zaciski z mocowaniami, jak chcesz to możesz przyjechać i sprawdzić czy pasują |
Przy okazji rozliczyć sięza sprzęgiełko, które do tej pory hula .
Może po 1-ym września się odezwę w temacie spotkania.
Dzięki za propozycję, pogadamy, popatrzymy
Pozdrawiam _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Makus Nowicjusz
Dołączył: 12 Maj 2004 Posty: 45 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Wrz 01, 2004 12:00 am Temat postu: |
|
|
MF napisał: |
Jesli chodzi o tarcze to chyba najlepiej zwykle a dobre/ew nacinane ale to sie wiaze z szybszym zuzyciem klockow znacznie.
dobra). |
Ja mam brembo w zestawie z ferodo premium i naprawde hamuja bardzo dobrze a co do zurzycia to jest oka Klocki wyminiam co pol roku albo troche wiecęj.Naprawde polecam _________________ Sierra 2.0 DOHC LPG sedan bez podlokietnika
CWAJ KOLOREN z tylu bez klamken- juz pomalowany PODZIEKOWNIA DLA MARKA i WROTKA za pomoc i OLI za duchowe wsparcie |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Cze 29, 2006 5:25 pm Temat postu: |
|
|
Odgrzebie hamulcowy temat
Popatrzylem dzis na przedni zawias Transita. Nie wiem jaki silnik, rocznik '96 chyba. Tarcze wygladaly jak te od Scorpio Mk1, czyli 260mm, wentyle na 5x112, na tym jakby dustans i kola na 5x160. Ale co najciekawszwe - dwutloczkowe zaciski!! No i sie mi lampka zapalila
A moze te zaciski da sie pozenic z tarczami 260mm Sierry. Tylko jak z jarzmem - transitowe/sierro/dorabiane?? Najlepiej Sierrowe, bo wtedy siadloby na tarcze z 4x4 Zna ktos wymiary i mocowania zaciskow Transita. Aaaa, transit na kolach 14" _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 9:31 am Temat postu: |
|
|
Hmmm ... a moj brachol ma z tamtych lat transita LT ... podjade do niego w wolnej chwili i pomierze ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
martipless Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 15 Lut 2005 Posty: 1069 Skąd: South Yorkshire, UK
|
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 10:34 am Temat postu: |
|
|
tzn ze do zwyklych hamulcow bez absu mozna podpiac pompe od ABSu, bez przerobek i bedzie lepiej hamowac?? _________________
FOG 1.6l OHC+LPG 1986r - moja ex, gdzies w Łodzi
XR4i 2.0 DOHC+LPG 1991r - obecna
Przebywam na terenie Zjednoczonego Krolestwa |
|
Powrót do góry |
|
|
Tiges [Przemek] SierraFan Mod
Wiek: 29 Dołączył: 13 Sty 2004 Posty: 1705 Skąd: Piekary (Jelcz-Laskowice)
|
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 10:40 am Temat postu: |
|
|
ciezarowki wyczynowe maja hamulce chlodzone ciecza ... fajnie to wyglada jak para bucha ciagle. A jak tarcze sie swieca, to oznacza ze temperatura przekracza 800 stopni _________________ '93 Форд Сиерра 2.0i CLX Tуpнep
... gaz do dechy i wypuszczam czad z aparatury co ma 1000 W ...
http://free.of.pl/t/tiges/sierra.html - dane techniczne i silniki !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Zbych Mistrzunio
Wiek: 24 Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 431 Skąd: Hażlach
|
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 10:42 am Temat postu: |
|
|
zn ze do zwyklych hamulcow bez absu mozna podpiac pompe od ABSu, bez przerobek i bedzie lepiej hamowac??
Stary mam to i powiem Ci tylko tyle ze jak ostanio jechałem sierra od Black Eryka (ma nową pompe zwykłą) to przed szkrzyżowaniem wpadłem w panike że nie ma hamulców
Szerzej masz opisane to w faq lub u mnie w temacie Moja sierra _________________ Sierra 2,0 ohc gold silica cope 87 r -została dawcą
Sierra 2,0 dohc efi srebrny sedan- głośniej radio i wszystko gra
Kontaktus onlus gsmus 604 918 986 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Cze 30, 2006 10:43 am Temat postu: |
|
|
martipless napisał: | tzn ze do zwyklych hamulcow bez absu mozna podpiac pompe od ABSu, bez przerobek i bedzie lepiej hamowac?? |
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=21849
Powiem ci, ze coraz wiecej ludzi ze mna rozmawia i coraz wiecej z nich instaluje te pompy. Jezeli popatrzysz na date utworzenia przeze mnie tego watku w FAQ o pompie ABS - zobaczysz ze uzywam jej od przeszlo 8 miesiecy (w standardowym ukladzie tarcze 240 i bebny 9") - roznica w hamowaniu jest nieporownywalna, a komfort uzytkowania o niebo lepszy niz przy standardowej pompie.
Od czasu instalacji zmienie ulegly tylko dwie rzeczy - porzadne zarobienie koncowek i zaizolowanie laczen przewodow i wymiana tarcz hamulcowych - bo stare zajezdzilem.
W niedlugim czasie - ale to pewnie juz w nowej budzie - przymierzam sie do tarcz min 260 mm i tarcze na tyl. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|