Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dżoyo Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2003 Posty: 361 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Kwi 27, 2004 10:49 pm Temat postu: Moc osiągana dzięki tłumikowi |
|
|
Polecam artykuł w GT. Dotyczy on Fiata CC 1.1
Oto wyniki uzyskane na sprincie do 100 km/h dzięki poszczególnym tłumikom.
Seryjny 14s.
Remus 13,1s.
Ulter 13,5
M-tech bez wkładki 15s. !!
z wkładką 13,7 !!!!
KM 13,8
Najbardziej mnie zadziwia wynik M-techu to, że z wkładką tłumiącą jest szybciej.
Remus dał odpowiednio mocy 56+2KM i momentu 92+5Nm co zaowocowało 1 s na sprincie. Całkiem nieźle. Niestety cena 1200 może odstraszyć.
Fajne jest też to, że moc u większości aut w prawie całym zakresie obrotów zmalała a moment wzrósł _________________ 1,8T MTM-VTG 200HP |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Sro Kwi 28, 2004 12:04 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | 1200 może odstraszyć |
ehehhe 1/3 wartosc mojej furki _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Kwi 28, 2004 1:38 pm Temat postu: |
|
|
Gdybym 1200 za moją staruszkę z 83 zawołał, to na pewno bym jej nie sprzedał ... może dlatego wciąż stoi przy domu ... ba za takie pieniądze przywiązania nie da się sprzedać ... _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Kwi 28, 2004 2:29 pm Temat postu: |
|
|
Przypuszczam, że nie kupię tego pisma i go na oczy nie zobaczę. Czy może ktoś mnie oświecić nt. metod przeprowadzania badań?
Sam pomiar przyspieszenia nie jest aż tak miarodajny. Wypadałoby też zmierzyć elastyczność zwłaszcza, że, jak pisze Dżoyo, zwiększył się moment obrotowy.
Domyślam się, że przeprowadzono po kilka prób na kazdym z tłumików we w miarę zbliżonych warunkach atmosferycznych i wyciągnięto średnią.
Przedłużenie pomiaru w czasie, jak również zmniejszona liczba pomiarów wpływa niekorzystnie na ich miarodajność.
Taki dociekliwy jestem.
Ale niemalże 2 sec różnica między najlepszym a najgorszym to prawie przepaść! _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Dżoyo Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2003 Posty: 361 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Kwi 28, 2004 6:20 pm Temat postu: |
|
|
Są specjalne urządzenia do pomiaru przyspieszeń. Niektóre firmy tuningowe, świadczą takie usługi. Pomiary moc i momentu pochodzą z hamowni. _________________ 1,8T MTM-VTG 200HP |
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 12:30 am Temat postu: |
|
|
A teraz niech mnie ktos oswieci... co ma tlumik do mometu :/. Z tego co wiem (oczywiscie moge totalnie zle wiedziec) to moment to bezwladnosc kreconcego sie silnika.... wiec waga walu korbowodow i ta cala reszta. Co do tego ma tlumik _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 12:33 pm Temat postu: |
|
|
mowimy o momencie obrotowym silnika a nie walu z tlokami :) _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 2:40 pm Temat postu: |
|
|
no no. ciekawe wyniki.
podobnie jak Tcharec też nie kupie sobie tej gazety, chociaż kiedyś kupowałem. uważam jednak, że gazeta zeszła na psy. ale nie o tym mowa.
z tego co Dżoyo napisał można wywnioskować, że dla sportasia m-tech był za wielki w stosunku do pojemności. ciekawy jestem jaki to był m-tech? czy silnik był dłubany w sportingu? jakieś modyfikacje dolotu - wydechy itp. może ktoś ma gazetkę i może przybliżyć temat? _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
pajakms Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 853 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 3:08 pm Temat postu: |
|
|
Cieniu ja kupiłem i wezme ją na modlin to poczytasz ale.... kupilem dlatego że jest escort mkII z cosworthem pod maską _________________ hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 3:50 pm Temat postu: |
|
|
pajakms napisał: | Cieniu ja kupiłem i wezme ją na modlin to poczytasz ale.... kupilem dlatego że jest escort mkII z cosworthem pod maską |
ooooo może ten co ma w Modlinie promować drifting. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomaszW Fan
Dołączył: 11 Gru 2003 Posty: 202 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 5:15 pm Temat postu: |
|
|
Grzechu napisał: | Cytat: | 1200 może odstraszyć |
ehehhe 1/3 wartosc mojej furki |
Witam. Ja mam remusa od początku żywota mojej scierki (gwarancja z 92"), był drogi ,ale na pewno sie zwrócił. Nadal nie prezerdzewiał ,a napewno nie jest zrobiony z kwasówki. Ciekawe czemu..?? _________________ 2.0 EFI DOHC 92" A4LD GG30154 ////Sprzedam stożek Pipercross//// |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 9:21 pm Temat postu: |
|
|
Jak już jesteśmy przy ukł. wydechowym to mnie gryzie taki problemik:
W mojej sierrce wyciełem katalizator i tłumik środkowy, czyli od kolektora do tłumika końcowego jest rura. Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem wycinając ten środkowy. Nie mam porównania czy sierrka myka szybciej czy wolniej, bo przeróbka była robiona w dzień kiedy silnik wyzionął ducha. Mi się wydaje jakby trochę mulił, ale sam nie wiem Ktoś kiedyś wspominał o jakiś ciśnieniach itp. Może lepiej środkowy wstawić, a końcowy zmienić? _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Kwi 29, 2004 9:27 pm Temat postu: |
|
|
wyciecie peirwszego tlumika w niektorych silnikach powoduje spadek elastycznosci ...
moja vka odzyskala troche na tym po tym jak wspawalem dwa ltumiki ktorych brakowalo bo poprzedni wlasciciel chcial taniej wydech zrobic _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
fllow Kandydat
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 69 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią Kwi 30, 2004 6:52 pm Temat postu: |
|
|
jak już jesteśmy w temacie to mam pytanko,mam 2.0 ohc i tam w tłumiku środkowym są dwie puszki od kolektora jest mała okrągła długość tak na oko to z30 cm a następna bliżej końcowego jest większa i kwadratowa i teraz pytanko który jest do czego i który z nich jest lepiej wywalić (mam zamiar wywalić ten kwadratowy) ,czy to jakoś wpłynie na jazdę z góry dzięki za wszystkie sugestie pozdr fllow |
|
Powrót do góry |
|
|
Dżoyo Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2003 Posty: 361 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią Kwi 30, 2004 7:01 pm Temat postu: |
|
|
Moja rada, należy znaleźć pewien prosty odcinek drogi, najlepiej 400m i mierzyć sobie czas przed i po przeróbkach.
Druga metoda to pomiar przyspieszania/elastyczności na danym biegu np jedziemy równo 80 km/h na czwórce, dodajemy gazu na maksa i włączamy stoper i mierzymy czas do 120 km/h
Analogicznie dla 3 od 40 do 80 km/h. _________________ 1,8T MTM-VTG 200HP |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Maj 05, 2004 3:54 pm Temat postu: |
|
|
moja dewiza to: ŻADNYCH TŁUMIKÓW. chyba że końcowy, przelotowy z kwasówki .
tłumik - nazwa wskazuje jakie zadanie ma spełniać, a takie działania są niepożądane.
pozatym ryk wydechu tak jak zapach palonej gumy są jak narkotyk.
chyba jestem narkusem . _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sro Maj 05, 2004 4:16 pm Temat postu: |
|
|
Pierwsza puszka od kolektora to tzw. podgrzewacz,druga katalizator wyciąłem obydwie i dałem rurę odnoszę wrażenie że auto lepiej hula,ale może to być wynikem tego że podgrzewacz był przytkany i tłumił.
Nie wiem co by było gdybym go wymienił, opinie fachowców są całkowicie rozbieżne.Niektórzy wręcz twierdzą że usunięcie kata obniża moc,więc nie chcę się wymądrzać i doradzać co lepiej.
PS Gang mi się zmienił na pewno _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sro Maj 05, 2004 4:19 pm Temat postu: |
|
|
powyższy post moj dotyczy ukł. wydechowego a nie budowy wewn.tłumika. _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Maj 05, 2004 6:15 pm Temat postu: |
|
|
Hydrowirku ...
Patrząc na twojego OHC-a można dostać kompleksów jeżdżąc DOHC-em. Może i masz problemy z wyłykaniem mnie i kosiarzym ale parę innych DOHC-ów wyłapałeś na miłego:) Twoja maszyna naprwdę coś może, a jeszcze jeżeli zastosujesz tajny plan, znany niewieliu z nas, to kto wie, a może wszystkie DOHC-e pochylą głowę ... i oddadzą palmę pierwszeństwa DEMONOWI PRĘDKOŚCI.
Ale nie zapomnijcie o mnie, fajnie byłoby, gdyby zona DŚ rozwaliła wszystkuch na OZS-ie, więc czekam na informacje, a co do funduszy ... myślę, że dam radę _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
hydrowir SierraFan Mod
Dołączył: 16 Lut 2004 Posty: 1748 Skąd: wrocław gg 4352158
|
Wysłany: Sro Maj 05, 2004 8:52 pm Temat postu: |
|
|
Drodzy koledzy na razie mam zamiar wyłykać Was bez tajnej broni jej zastosowanie wobec Was byłoby niesportowe
Na pewno nie zapomnę o DOHCach w czasie maglowania Czecha tuningowca, i tu liczę na pomoc Albana cały czwartek na to przeznaczam
mam nadzieję że się zjawi./Czech/
A najbardziej mi się podoba w naszej zonie że nikt nie odpuszcza i nie sądzę żeby nam kto dołożył _________________ 2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED |
|
Powrót do góry |
|
|
|