Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moc osiągana dzięki tłumikowi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżoyo
Szpenio


Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2003
Posty: 361
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Kwi 27, 2004 10:49 pm    Temat postu: Moc osiągana dzięki tłumikowi Odpowiedz z cytatem

Polecam artykuł w GT. Dotyczy on Fiata CC 1.1
Oto wyniki uzyskane na sprincie do 100 km/h dzięki poszczególnym tłumikom.
Seryjny 14s.
Remus 13,1s. Shocked
Ulter 13,5
M-tech bez wkładki 15s. !! Very happy
z wkładką 13,7 !!!!
KM 13,8
Najbardziej mnie zadziwia wynik M-techu to, że z wkładką tłumiącą jest szybciej.
Remus dał odpowiednio mocy 56+2KM i momentu 92+5Nm co zaowocowało 1 s na sprincie. Całkiem nieźle. Niestety cena 1200 może odstraszyć.
Fajne jest też to, że moc u większości aut w prawie całym zakresie obrotów zmalała a moment wzrósł
_________________
1,8T MTM-VTG 200HP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2004 12:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
1200 może odstraszyć


ehehhe 1/3 wartosc mojej furki Very Happy Very Happy
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2004 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdybym 1200 za moją staruszkę z 83 zawołał, to na pewno bym jej nie sprzedał ... może dlatego wciąż stoi przy domu ... ba za takie pieniądze przywiązania nie da się sprzedać ...
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2004 2:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypuszczam, że nie kupię tego pisma i go na oczy nie zobaczę. Czy może ktoś mnie oświecić nt. metod przeprowadzania badań?
Sam pomiar przyspieszenia nie jest aż tak miarodajny. Wypadałoby też zmierzyć elastyczność zwłaszcza, że, jak pisze Dżoyo, zwiększył się moment obrotowy.
Domyślam się, że przeprowadzono po kilka prób na kazdym z tłumików we w miarę zbliżonych warunkach atmosferycznych i wyciągnięto średnią.
Przedłużenie pomiaru w czasie, jak również zmniejszona liczba pomiarów wpływa niekorzystnie na ich miarodajność.
Taki dociekliwy jestem.
Ale niemalże 2 sec różnica między najlepszym a najgorszym to prawie przepaść!
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Dżoyo
Szpenio


Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2003
Posty: 361
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2004 6:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Są specjalne urządzenia do pomiaru przyspieszeń. Niektóre firmy tuningowe, świadczą takie usługi. Pomiary moc i momentu pochodzą z hamowni.
_________________
1,8T MTM-VTG 200HP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 12:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz niech mnie ktos oswieci... co ma tlumik do mometu :/. Z tego co wiem (oczywiscie moge totalnie zle wiedziec) to moment to bezwladnosc kreconcego sie silnika.... wiec waga walu korbowodow i ta cala reszta. Co do tego ma tlumik Confused
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 12:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mowimy o momencie obrotowym silnika a nie walu z tlokami :)
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 2:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no no. ciekawe wyniki.

podobnie jak Tcharec też nie kupie sobie tej gazety, chociaż kiedyś kupowałem. uważam jednak, że gazeta zeszła na psy. ale nie o tym mowa.
z tego co Dżoyo napisał można wywnioskować, że dla sportasia m-tech był za wielki w stosunku do pojemności. ciekawy jestem jaki to był m-tech? czy silnik był dłubany w sportingu? jakieś modyfikacje dolotu - wydechy itp. może ktoś ma gazetkę i może przybliżyć temat?
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 2:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cień napisał:
z tego co Dżoyo napisał można wywnioskować, że dla sportasia m-tech był za wielki w stosunku do pojemności.
Albo w ogóle był dupiaty. Z mocy zmierzonej przed montażem tłumików (56 KM) wynikałoby, że Sej był w serii.
Chyba pójdę do jakiegoś saloniku prasowego postudiować Wink
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 3:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cieniu ja kupiłem i wezme ją na modlin to poczytasz ale.... kupilem dlatego że jest escort mkII z cosworthem pod maską Smile
_________________
hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 3:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pajakms napisał:
Cieniu ja kupiłem i wezme ją na modlin to poczytasz ale.... kupilem dlatego że jest escort mkII z cosworthem pod maską Smile

ooooo może ten co ma w Modlinie promować drifting.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
TomaszW
Fan



Dołączył: 11 Gru 2003
Posty: 202
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 5:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzechu napisał:
Cytat:
1200 może odstraszyć


ehehhe 1/3 wartosc mojej furki Very Happy Very Happy


Witam. Ja mam remusa od początku żywota mojej scierki (gwarancja z 92"), był drogi ,ale na pewno sie zwrócił. Nadal nie prezerdzewiał ,a napewno nie jest zrobiony z kwasówki. Ciekawe czemu..??
_________________
2.0 EFI DOHC 92" A4LD GG30154 ////Sprzedam stożek Pipercross////
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 9:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już jesteśmy przy ukł. wydechowym to mnie gryzie taki problemik:
W mojej sierrce wyciełem katalizator i tłumik środkowy, czyli od kolektora do tłumika końcowego jest rura. Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem wycinając ten środkowy. Nie mam porównania czy sierrka myka szybciej czy wolniej, bo przeróbka była robiona w dzień kiedy silnik wyzionął ducha. Mi się wydaje jakby trochę mulił, ale sam nie wiem Confused Ktoś kiedyś wspominał o jakiś ciśnieniach itp. Może lepiej środkowy wstawić, a końcowy zmienić?
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2004 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyciecie peirwszego tlumika w niektorych silnikach powoduje spadek elastycznosci ...
moja vka odzyskala troche na tym po tym jak wspawalem dwa ltumiki ktorych brakowalo bo poprzedni wlasciciel chcial taniej wydech zrobic
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
fllow
Kandydat



Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 69
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Kwi 30, 2004 6:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak już jesteśmy w temacie to mam pytanko,mam 2.0 ohc i tam w tłumiku środkowym są dwie puszki od kolektora jest mała okrągła długość tak na oko to z30 cm a następna bliżej końcowego jest większa i kwadratowa i teraz pytanko który jest do czego i który z nich jest lepiej wywalić (mam zamiar wywalić ten kwadratowy) ,czy to jakoś wpłynie na jazdę z góry dzięki za wszystkie sugestie pozdr fllow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dżoyo
Szpenio


Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2003
Posty: 361
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią Kwi 30, 2004 7:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moja rada, należy znaleźć pewien prosty odcinek drogi, najlepiej 400m i mierzyć sobie czas przed i po przeróbkach.
Druga metoda to pomiar przyspieszania/elastyczności na danym biegu np jedziemy równo 80 km/h na czwórce, dodajemy gazu na maksa i włączamy stoper i mierzymy czas do 120 km/h
Analogicznie dla 3 od 40 do 80 km/h.
_________________
1,8T MTM-VTG 200HP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Kwi 30, 2004 8:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fllow, jeśli te tłumiki masz OK to nie kombinuj, bo to tylko półśrodki i bardziej możesz popsuć niż coś osiągnąć.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Sro Maj 05, 2004 3:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moja dewiza to: ŻADNYCH TŁUMIKÓW. chyba że końcowy, przelotowy z kwasówki Very Happy .
tłumik - nazwa wskazuje jakie zadanie ma spełniać, a takie działania są niepożądane.

pozatym ryk wydechu tak jak zapach palonej gumy są jak narkotyk.
chyba jestem narkusem Very happy .
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
hydrowir
SierraFan Mod



Dołączył: 16 Lut 2004
Posty: 1748
Skąd: wrocław gg 4352158

PostWysłany: Sro Maj 05, 2004 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsza puszka od kolektora to tzw. podgrzewacz,druga katalizator wyciąłem obydwie i dałem rurę odnoszę wrażenie że auto lepiej hula,ale może to być wynikem tego że podgrzewacz był przytkany i tłumił.
Nie wiem co by było gdybym go wymienił, opinie fachowców są całkowicie rozbieżne.Niektórzy wręcz twierdzą że usunięcie kata obniża moc,więc nie chcę się wymądrzać i doradzać co lepiej.
PS Gang mi się zmienił na pewno Wink
_________________
2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
hydrowir
SierraFan Mod



Dołączył: 16 Lut 2004
Posty: 1748
Skąd: wrocław gg 4352158

PostWysłany: Sro Maj 05, 2004 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powyższy post moj dotyczy ukł. wydechowego a nie budowy wewn.tłumika.
_________________
2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Maj 05, 2004 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hydrowirku ...
Patrząc na twojego OHC-a można dostać kompleksów jeżdżąc DOHC-em. Może i masz problemy z wyłykaniem mnie i kosiarzym ale parę innych DOHC-ów wyłapałeś na miłego:) Twoja maszyna naprwdę coś może, a jeszcze jeżeli zastosujesz tajny plan, znany niewieliu z nas, to kto wie, a może wszystkie DOHC-e pochylą głowę ... i oddadzą palmę pierwszeństwa DEMONOWI PRĘDKOŚCI.

Ale nie zapomnijcie o mnie, fajnie byłoby, gdyby zona DŚ rozwaliła wszystkuch na OZS-ie, więc czekam na informacje, a co do funduszy ... myślę, że dam radę SmileSmileSmile
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
hydrowir
SierraFan Mod



Dołączył: 16 Lut 2004
Posty: 1748
Skąd: wrocław gg 4352158

PostWysłany: Sro Maj 05, 2004 8:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drodzy koledzy na razie mam zamiar wyłykać Was bez tajnej broni jej zastosowanie wobec Was byłoby niesportowe Very happy
Na pewno nie zapomnę o DOHCach w czasie maglowania Czecha tuningowca, i tu liczę na pomoc Albana cały czwartek na to przeznaczam
mam nadzieję że się zjawi./Czech/
A najbardziej mi się podoba w naszej zonie że nikt nie odpuszcza i nie sądzę żeby nam kto dołożył Shocked
_________________
2,0i OHC 91' red combi
XR4x4 2,9i"Brigitte"
XR4 Ti 2,3 "Paker"
ALL FOR SPEED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group