Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

G -Lader

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxx von sydow
SierraFan Mod



Dołączył: 03 Kwi 2004
Posty: 1789
Skąd: Dublin,Ireland

PostWysłany: Nie Kwi 11, 2004 5:58 pm    Temat postu: G -Lader Odpowiedz z cytatem

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł takowy. Otóż czy nie można by zaadoptować do 2,8i mechanicznej sprężarki od Corrado. Jako, że jest ona napędzana paskiem od wału, modyfikacja nie byłaby bardzo uciążliwa (kosztowna) . Sprężarka G współpracuje w Corrado z silnikiem 1,8 więc dla 2,8 ciśnienie doładowania będzie mniejsze- jak raz żeby nie trzeba było przerabiać silnika (odprężać itd...). Stosując napęd poprzez kolo pasowe ze sprzęgłem elektromagnetycznym(jak w sprężarce od klimy) można by ją włączać i wyłączać w czasie jazdy, lub podpiąć pod LPG tak aby pracowała tylko z benzyną. Doładowanie i LPG naraz to zbyt skomplikowane i niezgodne z moją filozofią : gaz to oszczędność a benzyna to kopyto. Mam już pewne sprawdzone modyfikacje dotyczące LPG, ale nie chcę zabagniać tematu. Pytanie jest takie: czy ktoś miał kiedyś do czynienia z taką sprężarką , bo podobno są bardzo awaryjne i ile mocy można by przez takie `soft turbo` uzyskać. A może lepiej kombinować coś ze sprężarką elektryczną od merca kompressora ? Pozdrawiam i zapraszam do wymiany poglądów :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Nie Kwi 11, 2004 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja przymeirzam sie do elektrycznego kompresora, zobaczymy co z tego wyjdzie ...
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Kwi 11, 2004 9:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciekawi mnie jak chcesz jedną "turbiną" doładować silnik V-ke?!
czyli 2 rzędy cylindrów ...
przecież straty na dolocie będą na tyle duże że nie odczujesz różnicy czy masz to "turbo" czy nie Neutral
takie moje zdanie.

a montując 2 turbinki z G-60 czy G-40 (VW- dla niewtajemniczonych) można uzyskać całkiem ciekawy efekt.
natomiast wadą tego typu rozwiązania jest to iż nie wytrzymują te turbiny pożądnych Redukcji!
poprostu sie rozsypują!!!

natomiast mercedes to dla mnie inna klasa - wiec nie mam pojecia jak to tam jest Sad
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Nie Kwi 11, 2004 10:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co maja dwa rzedy cylindrow tutaj do rzeczy ? jest jeden kolektor dolotowy przecierz
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2004 8:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bOOmbeeL- mylisz sprężarke z turbiną, a jedno i drugie to zupełnie inna bajka to raz a dwa to to że np vki były seryjnie z jedną turbiną np may turbo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
maxx von sydow
SierraFan Mod



Dołączył: 03 Kwi 2004
Posty: 1789
Skąd: Dublin,Ireland

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2004 9:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najważniejszą sprawą jest utrzymanie odpowiedniego ,stałego i niezmiennego ciśnienia w kolektorze dolotowym.Odpowiada za to zawór bezpieczeństwa, natomiast napędzając sprężarkę od wału ( lub elektrycznie ) obciążamy równomiernie oba rzędy cylindrów. Chodzi jedynie o to aby bilans mocy wyszedł "in plus"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Biały
Ekspert


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 503
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2004 11:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ze sprężarką elektryczną można sobie od razu dać spokój - przy instalacji 12 voltowej alternator nie jest w stanie dostarczyć zbyt dużej ilości kW (nawet najmocniejsze, takie 140amperowe nie dadzą więcej niż 2kW, należy przy tym pamiętać o innych odbiornikach prądu, standardowy alternator nie da więcej niż 1,2kW). Nawet gdyby taka spężarka elektryczna była niesamowicie wydajna (np. każdy dostarczony kW energii elektrycznej dawałby 5kW mocy silnika) to i tak przyrost mocy i momentu będzie nikły.
Zamontowanie pojedynczej sprężarki (czy to mechanicznej czy turbo) jest nie tylko prostsze, tańsze ale też znikają nam problemy z synchronizacją sprężarek. Pomyślcie np. co by się stało, gdyby w układzie biturbo nawaliła jedna sprężarka. Przy pojedynczej sprężarce nie ma problema - dalej można jechać a przy połowie cylindrów wolnossących i połowie doładowanych raczej daleko się nie zajedzie. Dlatego pewnie o wiele częściej spotykane są układy z pojedynczą sprężarką.
Mi marzy się sprężarka mechaniczna, taka jak np. w wersji Sierrki XR4x4 Sprintex Supercharged (240KM, 400Nm z silnika 2.8 V6) najlepiej dołączana sprzęgiełkiem (tak dla oszczędności Wink ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2004 11:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

elektryczne daja male cisnienie i tak mialo byc ... i wcale 2kW nie potrzebuja, jak potrzeba duzej mocy to stosuje sie albo turbosprezarke albo sprezarke mechaniczna ... elektryczne zabawki sa zazwyczaj by "wygladzic " wykres momentu obrotowego silnika, poprawiaja szczegolnie elastycznosc dzieki temu ze juz od najnizszych obrotow silnika moga chodzic na full swoim mozliwosci
nie ma co oczekiwac ze po elektrycznej uzyskamy napelnianie cylindrow 150% ale skok z 75 na 95 % przy 2 litrowym silniku to jest okolo 40Nm wiecej .. a to juz czuc
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group