Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

magnetyzer?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirrek2
Arcyekspert


Wiek: 24
Dołączył: 08 Gru 2003
Posty: 1081
Skąd: rzeszów-łańcut

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2004 3:34 pm    Temat postu: magnetyzer? Odpowiedz z cytatem

czy coś to daje założenie takiego "bajeru" jak magnetyzer czy to tylko raczej bajka Question Question Question Confused Confused Confused
_________________
! S I E R R A F A N ! !RWD!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2004 5:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co czytałem na innych forach tuningowych dowiedziałem się ze to bajka.
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2004 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bajka, i stożek też
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gutek
Fan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 252
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2004 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jednym slowem patent pana Gienka ktory stwierdzil ze jego maluf pali 0,00000001 litra mniej na sto absolutna B Z D U R A
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Krzypek
Guru


Wiek: 24
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 2075
Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2004 8:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nigdy nie mialem magnetyzerow, ale bym ich tak nie negowal
znam goscia ktory jezdzil punto 75km, z magnetyzerami bardzo oszczedny byl ten silniczek,
choc moze tylko kwestia dobrego egzemplarza,
_________________
Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Miaras
Szpenio


Wiek: 25
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 321
Skąd: Warszawa / Ełk

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2004 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli interesuje cię przyrost mocy o 0,001KM oraz oszczędność spalania w granicach 0,0001 do 0,001 l/100km to proszę bardzo
_________________
\^/ pamięci Hydrowira i Camela WRC \^/
SKYPE miarapm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Krzypek
Guru


Wiek: 24
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 2075
Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2004 6:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie zgadzam sie, ten egzemplarz punto, nie mial wyczuwalnie wiekszej mocy, ale palil naprawde malo, a testowany byl na trasie
Zielona Góra - Padva (albo Werona) i byla roznica w spalaniu
ten sam kierowca, ta sama trasa, z magnetyzerami/bez magnetyzerow

zreszta z chemicznego punktu widzenia mamy np takie cos jak wiazania Van der Walsa, i sily orientacyjne i indukowane, które układaja dipola w upożądkowana strukture, co może powodować lepsze rozmieszczenie mieszanki w cylindrach, możliwość upchania wiekszej ilości moli paliwa czy powietrza, co może spowodować mniejsze zuzycie paliwa przy większych osiągach....
_________________
Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Dżoyo
Szpenio


Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2003
Posty: 361
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2004 8:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja założyłem magnetyzery głównie po to aby oczyściły mi silnik z nagarów i całego tego gó...a, aby silnik lżej pracował. Teraz mam LPG także gaz dba o czystość. Najnowsze magnetyzery dają +9 KM co potwierdzają pomiary na hamowni
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=75409
niestety cena jest odstraszająca prawie 600 zł!!!
Wynik ten zakładam, osiągalny jest tylko dla wybranych modeli.
Jeżeli zapewnili by mi taki przyrost, to może skusiłbym się na taki gadżet.
_________________
1,8T MTM-VTG 200HP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2004 11:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciekawy jestem czy ci co odwołują się do bajek mieli doczynienia z magnetyzerami!!!!!!!!!! czy je testowali na własnej skórze????????????
Grzechu, Vik, Gutek rozwińcie temat bo jestem ciekawy waszych doświadczeń z tymi urządzeniami.

moim zdaniem magnetyzery mają za główne zadanie wpływać jak to Dżoyo napisał "oczyszczająco" na paliwo. tzn. mają wypłynąć na polepszenie właściwości tego paliwa. czyli coś jakby podnosić liczbę oktanową. to jest główne zadanie. pośredni wpływ mają na moc silnika. działanie magnetyzera trzeba rozpatrywać jednostkowo dla każdego auta. w jednym da to x w drugim y a w trzecim z. zauważcie, że dany prodycenty np. maksor pisze w swoich reklamówkach: osiągalny przyrost momentu 13,56% dla samochodu toyota corolla 1.3 i po badaniach na hamowni w takich i takich warunkach itd, itp.
moim zdaniem przyrost mocy czy monentu jest sprawą drugorzędną dlatego nie można napisać, że to bajka czy bzdura.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2004 12:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Magnetyzer ma wpływac na własciwości paliwa dostarczanwgo do cylindra, ale nie na zasadzie "zwiększenia liczby oktanowej". Jak słusznie zuważył Krzypek, wpływa on na polaryzację cząsteczek paliwa, układając je poprzez siły magnetyczne w określonym porządku, co powoduje możliwość upchania w jednostecw objętości większej ilości paliwa. OK. Tyle, że:
1. Więcej paliwa, to konieczność dostarczenia większej ilości powietrza, aby to spalić.
WIEMY, ŻE NATURALNIE DOSTARCZANA ILOŚĆ PALIWA I TAK NIE JEST SPALANA. Wszelkie kombonacje np: stożkowy filtr powietrza, kompresor, turbo - mają za zadanie ( w silnikach na pełnym wtrysku ) tylko dostarczenie większej ilości utleniacza, aby paliwo wtryśniętę do cylindra w całości uległo spaleniu, tudzież, aby wymiana środowiska w cylindrze była pełniejsza. Standartowo ok 75 % gazów jest wymienianych, czyli w mieszance przed zapłonem jest: paliwo, świeżo zassane powietrze ok 75 % objętości, spaliny z poprzedniego suwu pracy ok 25%. Kompresor, lub w większym stopniu turbo ma za zadanie wyeliminować spaliny i zwiększyć ilość powietrza w cylindrze przed zapłonem. Tylko po to, aby poprawić wypełnienie cylindra czystym powietrzem zmniejszając ilość spalin z poprzedniego suwu pracy w cylindrze, dzięki ciśnienieniu, jakie wywołują. Powietrze jest wtłaczane ( a nie zasysane ) i wypiera spaliny. więc mamy ok 100 % wypełnienie powietrzem, a więc możliwość spalenia całego paliwa wtryśniętego paliwa. Dobre turbo zsynchronizowane z układem wtryskowym daje nam około 140 % wypełnienie cylindra powietrzem ( powietrze jest wtłaczane do cylindra pod cisnieniem około 2 barów ), a system wtryskowy podaje do cylindra ilość paliwa możliwą do spalenia we wtłoczonej ilości powietrza. Stąd ogromny przyrost mocy. Stąd też pierwszą kwestią w montażu turbo do seryjnego silnika jest jego odprężenie, czyli zminejszenie poziomu sprężania z seryjnego 13,5 do dopasowanego 8,9. Inaczej silnik by tego po prostu na dłuższą metę nie wytrzymał. Druga sprawa, to chłodzenie wnętrza cylindra. Wbrew pozorom ogromne znaczenie ma tu ilość wtryskiwanego paliwa. W samochodach o specyfikacji WRC ( ok. 30-40 litrów paliwa na 100 km ) ilość paliwa mniej zależy od ilości powietrza, a zalezy od temperatury silnika. Spalane rzeczywiście jest ok 65 % paliwa, a pozostałe paliwo ma tylko za zadanie chłodzić cylinder i tłok. Paradoks, ale tak jest.
2. Z magnetyzerem paliwa powinien być montowany odpowiednio spolaryzowany magnetyzer zasysanego powietrza. Ma to za zadanie takie naelektryzowanie powietrza, aby wtryśnięte paliwo, również naelektryzowane wypełniło wszelkie wolne przestrzenie pomiędzy cząsteczkami tlenu zawartego w powietrzu.

Na tyle toeria.

Jak z praktyką: nie wiem. Niech się wypowiedzą Ci, którzy maja magnetyzery. Lepsze osiągi, czy gorsze ??

Dobrze byłoby to poprzeć badaniami z hamownii. Porównaniem wyników bez magnetyzerów i z magnetyzerami.
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2004 1:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzechu napisał:
tego co czytałem na innych forach tuningowych dowiedziałem się ze to bajka


Cień napisał:
ciekawy jestem czy ci co odwołują się do bajek mieli doczynienia z magnetyzerami!!!!!!!!!! czy je testowali na własnej skórze????????????
Grzechu, Vik, Gutek rozwińcie temat bo jestem ciekawy waszych doświadczeń z tymi urządzeniami.


ja napisałem to co zaobserwowałem na innych forach, tematy na ten tematy były zawsze wyśmiewane.

ale np. na allegro magnetyzery ciszą sie wzięciem.
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Miaras
Szpenio


Wiek: 25
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 321
Skąd: Warszawa / Ełk

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2004 4:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

idea teoretyczna naprawdę jest piękna, ale w takim razie powiedzcie w jakich markach seryjnie montowane są magnetyzery skoro tak pozytywnie miały by wpływać na pracę i wydajność silnika??
_________________
\^/ pamięci Hydrowira i Camela WRC \^/
SKYPE miarapm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gutek
Fan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 252
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2004 5:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko to teoria w praktyce jeszcze sie nie spotkalem zeby ktos wychwalal magnetyzer a co do punto to bez magnetyzera jak sie bardzo oszczedzalem jezdzac z gazetami tj.jakies 300-400 kg ladunku palilo mi trasa-miasto niecale 7 litrow a maxa mialo 168km/h silnik 1.1.Dalej nie wierze w to a te 9 km hmm coz nie wiem ale jak bedzie promocja to se 10 kupie 90km wiecej Wink sorry.ale jak chcecie dbac o czystosc paliwa i jakosc to tankujcie na sprawdzonych stacjach zwlaszcza lpg duzo jezdze i jestem w temacie zorientowany 8)bo jak tankniesz chujowizn.. to nawet 1000 magnetyzerow ci nie pomoze a co do magnetyzera na lpg to chcialbym wiedziec jak sie go montuje i jak to wspolgra z gazem?chodzi mi o wypowiedz dzoya
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2004 6:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miaras napisał:
idea teoretyczna naprawdę jest piękna, ale w takim razie powiedzcie w jakich markach seryjnie montowane są magnetyzery skoro tak pozytywnie miały by wpływać na pracę i wydajność silnika??


Kamax jestem pod wrażeniem. czysta teoria w najwyższym wydaniu. brawo. pisząc o "podniesieniu liczby oktanowej" miałem na myśli to co opisałeś fachowo o szeregowaniu cząsteczek paliwa i powietrza. dlatego zwrot jest zaznaczony. dobra nie ważne. o to samo chodziło.

widzisz Miaras dokładnie nie wiem która marka stosuje fabrycznie magnetyzery. skoro jednak niektórzy fabrycznie montują strumiennice to i magnetyzery być może też. chociaż tak mi się wydaje, że to polski patent??? jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
jest wiele takich pytań "dlaczego" w seryjnych samochodach nie montuje się pewnych części jak np. fotele kubełkowe, poduszki powietrzne x10 albo 30, opony niskoprofilowe, twardsze sprężyny, zderzaki od Łągiewki (polski wynalazca - konstruktor) ect.
tyle ile jest mądrych pytań tyle samo mądrych odpowiedzi. względy ekonomiczne, normy, przepisy, ochrona patentowa, ktoś inny musi zarobić, interesy wielkich koncernów itd.
wychodzę z założenia, że dopuki nie przekonam się o czymś na własnej skórze jestem daleki od ferowania jakichkolwiek wyroków.

pozdro 4all
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2004 7:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Magnetyzery zubożą naszą kieszeń o parę setek, praktycznie nigdy się nie zwrócą, dadzą nam albo psychczny komfort, bo „odczujemy” jakąś różnicę w prowadzeniu auta albo, w co bardziej wierzę, dyskomfort, bo będziemy mądrzy po szkodzie, że wyjebaliśmy kilka stówek, które można było przeznaczyć np. na nowe sprężynki -40/30 albo polerowanie kanałów co dałoby bardziej wymierne wyniki.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf


Ostatnio zmieniony przez Tcharec dnia Sro Wrz 14, 2005 9:41 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2004 7:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgoda Tcharec.
nieodpowiedni stożek, do nieodpowiedniego silnika, nieodpowiednio zamontowany, za nieodpowiednie kasę napewno przyniesie taki wynik.
Wink
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2004 10:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam co udowadniać, w niektóre rzeczy nie muszę inwestować, mam swoje podstawy, zeby z góry w nie nie wierzyć, nie musze sie ze wszystkiego tłumaczyć ani wywodów naukowych rozwijać o bezsensie polaryzacji paliwa i rzekomym wzroscie mocy z tego powodu Wink Pozdrowionka. A kasę faktycznie lepiej na co innego przeznaczyć.
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2004 2:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

VIK napisał:
Nie mam co udowadniać, w niektóre rzeczy nie muszę inwestować, mam swoje podstawy, zeby z góry w nie nie wierzyć, nie musze sie ze wszystkiego tłumaczyć ani wywodów naukowych rozwijać o bezsensie polaryzacji paliwa i rzekomym wzroscie mocy z tego powodu Wink Pozdrowionka. A kasę faktycznie lepiej na co innego przeznaczyć.


nie dokońca Viku mogę się z tobą zgodzić. jak już wyżej było napisane przyrost mocy nie jest rzeczą priorytetową. osobiści bez badań na hamowni nie skazywał bym takiego wynalazku na potępienie. no ale każdy ma swoje zdanie podyktowane jakimiś powodami. jedni je podają inni nie. mniejsza o większość.
najlepiej by było gdyby do dyskusji włączyli się posiadacze magnetyzerów i przedstawili nam swoje spostrzeżenia.
pozdro 4all
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2004 5:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powody mam Wink
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wiktor
Szpenio


Wiek: 31
Dołączył: 20 Lis 2003
Posty: 313
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Kwi 09, 2004 1:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam kolegę, który sobie sprawił magnetyzery w Astrze 1,6 - efekt żaden, przez pewien czas wydawało mu się, że trochę lepiej pracowała w zakresie niskich obrotów. Ale raczej tylko mu się tak wydawało i przestał tak twierdzić. Jak na mój gust to są to pieniądze wyrzucone w błoto i lepiej je zainwestować w coś innego Wink
_________________
Pozdrawiam Wiktor kom. 606-943-126
Sedan 91 2.0 OHC EFI
http://www.sierrafan.pl/nasze/oczko.php
wiktor.lezniak@jagiellonia.krakow.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
robertoz
Kandydat



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 86
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Sob Kwi 10, 2004 11:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem bardzo długo komplet Multimagów.[w trzech różnych autach]Każdym z aut przejechałem [z multimagiem] ok.40-50 tys. km.A że jestem maniakiem przeliczania-osiągów,spalania itp. to przez cały okres eksploatacji aut notowałem to wszystko. I co! Nic ! Spalanie nie spadło, osiągi nie wzrosły.Jedna ,jedyna rzecz mnie[i właściciela stacji diagnostycznej] zaskoczyła-wynik analizy spalin w każdym z aut wyglądał jak a aucie fabrycznym.No, ale nijak to się miało do spalania i mocy.Hej.;
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group