Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirrek2 Arcyekspert
Wiek: 24 Dołączył: 08 Gru 2003 Posty: 1081 Skąd: rzeszów-łańcut
|
Wysłany: Pon Kwi 05, 2004 3:34 pm Temat postu: magnetyzer? |
|
|
czy coś to daje założenie takiego "bajeru" jak magnetyzer czy to tylko raczej bajka _________________ ! S I E R R A F A N ! !RWD! |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pon Kwi 05, 2004 5:10 pm Temat postu: |
|
|
z tego co czytałem na innych forach tuningowych dowiedziałem się ze to bajka. _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Pon Kwi 05, 2004 5:21 pm Temat postu: |
|
|
bajka, i stożek też _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Gutek Fan
Dołączył: 17 Mar 2004 Posty: 252 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Kwi 05, 2004 7:19 pm Temat postu: |
|
|
jednym slowem patent pana Gienka ktory stwierdzil ze jego maluf pali 0,00000001 litra mniej na sto absolutna B Z D U R A |
|
Powrót do góry |
|
|
Krzypek Guru
Wiek: 24 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 2075 Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże
|
Wysłany: Pon Kwi 05, 2004 8:54 pm Temat postu: |
|
|
nigdy nie mialem magnetyzerow, ale bym ich tak nie negowal
znam goscia ktory jezdzil punto 75km, z magnetyzerami bardzo oszczedny byl ten silniczek,
choc moze tylko kwestia dobrego egzemplarza, _________________ Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka |
|
Powrót do góry |
|
|
Miaras Szpenio
Wiek: 25 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 321 Skąd: Warszawa / Ełk
|
Wysłany: Pon Kwi 05, 2004 9:36 pm Temat postu: |
|
|
jeśli interesuje cię przyrost mocy o 0,001KM oraz oszczędność spalania w granicach 0,0001 do 0,001 l/100km to proszę bardzo _________________ \^/ pamięci Hydrowira i Camela WRC \^/
SKYPE miarapm |
|
Powrót do góry |
|
|
Krzypek Guru
Wiek: 24 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 2075 Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże
|
Wysłany: Wto Kwi 06, 2004 6:54 am Temat postu: |
|
|
no nie zgadzam sie, ten egzemplarz punto, nie mial wyczuwalnie wiekszej mocy, ale palil naprawde malo, a testowany byl na trasie
Zielona Góra - Padva (albo Werona) i byla roznica w spalaniu
ten sam kierowca, ta sama trasa, z magnetyzerami/bez magnetyzerow
zreszta z chemicznego punktu widzenia mamy np takie cos jak wiazania Van der Walsa, i sily orientacyjne i indukowane, które układaja dipola w upożądkowana strukture, co może powodować lepsze rozmieszczenie mieszanki w cylindrach, możliwość upchania wiekszej ilości moli paliwa czy powietrza, co może spowodować mniejsze zuzycie paliwa przy większych osiągach.... _________________ Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka |
|
Powrót do góry |
|
|
Dżoyo Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2003 Posty: 361 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 8:59 am Temat postu: |
|
|
Ja założyłem magnetyzery głównie po to aby oczyściły mi silnik z nagarów i całego tego gó...a, aby silnik lżej pracował. Teraz mam LPG także gaz dba o czystość. Najnowsze magnetyzery dają +9 KM co potwierdzają pomiary na hamowni
http://www.sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=75409
niestety cena jest odstraszająca prawie 600 zł!!!
Wynik ten zakładam, osiągalny jest tylko dla wybranych modeli.
Jeżeli zapewnili by mi taki przyrost, to może skusiłbym się na taki gadżet. _________________ 1,8T MTM-VTG 200HP |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 11:43 am Temat postu: |
|
|
ciekawy jestem czy ci co odwołują się do bajek mieli doczynienia z magnetyzerami!!!!!!!!!! czy je testowali na własnej skórze????????????
Grzechu, Vik, Gutek rozwińcie temat bo jestem ciekawy waszych doświadczeń z tymi urządzeniami.
moim zdaniem magnetyzery mają za główne zadanie wpływać jak to Dżoyo napisał "oczyszczająco" na paliwo. tzn. mają wypłynąć na polepszenie właściwości tego paliwa. czyli coś jakby podnosić liczbę oktanową. to jest główne zadanie. pośredni wpływ mają na moc silnika. działanie magnetyzera trzeba rozpatrywać jednostkowo dla każdego auta. w jednym da to x w drugim y a w trzecim z. zauważcie, że dany prodycenty np. maksor pisze w swoich reklamówkach: osiągalny przyrost momentu 13,56% dla samochodu toyota corolla 1.3 i po badaniach na hamowni w takich i takich warunkach itd, itp.
moim zdaniem przyrost mocy czy monentu jest sprawą drugorzędną dlatego nie można napisać, że to bajka czy bzdura. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 12:57 pm Temat postu: |
|
|
Magnetyzer ma wpływac na własciwości paliwa dostarczanwgo do cylindra, ale nie na zasadzie "zwiększenia liczby oktanowej". Jak słusznie zuważył Krzypek, wpływa on na polaryzację cząsteczek paliwa, układając je poprzez siły magnetyczne w określonym porządku, co powoduje możliwość upchania w jednostecw objętości większej ilości paliwa. OK. Tyle, że:
1. Więcej paliwa, to konieczność dostarczenia większej ilości powietrza, aby to spalić.
WIEMY, ŻE NATURALNIE DOSTARCZANA ILOŚĆ PALIWA I TAK NIE JEST SPALANA. Wszelkie kombonacje np: stożkowy filtr powietrza, kompresor, turbo - mają za zadanie ( w silnikach na pełnym wtrysku ) tylko dostarczenie większej ilości utleniacza, aby paliwo wtryśniętę do cylindra w całości uległo spaleniu, tudzież, aby wymiana środowiska w cylindrze była pełniejsza. Standartowo ok 75 % gazów jest wymienianych, czyli w mieszance przed zapłonem jest: paliwo, świeżo zassane powietrze ok 75 % objętości, spaliny z poprzedniego suwu pracy ok 25%. Kompresor, lub w większym stopniu turbo ma za zadanie wyeliminować spaliny i zwiększyć ilość powietrza w cylindrze przed zapłonem. Tylko po to, aby poprawić wypełnienie cylindra czystym powietrzem zmniejszając ilość spalin z poprzedniego suwu pracy w cylindrze, dzięki ciśnienieniu, jakie wywołują. Powietrze jest wtłaczane ( a nie zasysane ) i wypiera spaliny. więc mamy ok 100 % wypełnienie powietrzem, a więc możliwość spalenia całego paliwa wtryśniętego paliwa. Dobre turbo zsynchronizowane z układem wtryskowym daje nam około 140 % wypełnienie cylindra powietrzem ( powietrze jest wtłaczane do cylindra pod cisnieniem około 2 barów ), a system wtryskowy podaje do cylindra ilość paliwa możliwą do spalenia we wtłoczonej ilości powietrza. Stąd ogromny przyrost mocy. Stąd też pierwszą kwestią w montażu turbo do seryjnego silnika jest jego odprężenie, czyli zminejszenie poziomu sprężania z seryjnego 13,5 do dopasowanego 8,9. Inaczej silnik by tego po prostu na dłuższą metę nie wytrzymał. Druga sprawa, to chłodzenie wnętrza cylindra. Wbrew pozorom ogromne znaczenie ma tu ilość wtryskiwanego paliwa. W samochodach o specyfikacji WRC ( ok. 30-40 litrów paliwa na 100 km ) ilość paliwa mniej zależy od ilości powietrza, a zalezy od temperatury silnika. Spalane rzeczywiście jest ok 65 % paliwa, a pozostałe paliwo ma tylko za zadanie chłodzić cylinder i tłok. Paradoks, ale tak jest.
2. Z magnetyzerem paliwa powinien być montowany odpowiednio spolaryzowany magnetyzer zasysanego powietrza. Ma to za zadanie takie naelektryzowanie powietrza, aby wtryśnięte paliwo, również naelektryzowane wypełniło wszelkie wolne przestrzenie pomiędzy cząsteczkami tlenu zawartego w powietrzu.
Na tyle toeria.
Jak z praktyką: nie wiem. Niech się wypowiedzą Ci, którzy maja magnetyzery. Lepsze osiągi, czy gorsze ??
Dobrze byłoby to poprzeć badaniami z hamownii. Porównaniem wyników bez magnetyzerów i z magnetyzerami. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 1:14 pm Temat postu: |
|
|
Grzechu napisał: | tego co czytałem na innych forach tuningowych dowiedziałem się ze to bajka |
Cień napisał: | ciekawy jestem czy ci co odwołują się do bajek mieli doczynienia z magnetyzerami!!!!!!!!!! czy je testowali na własnej skórze????????????
Grzechu, Vik, Gutek rozwińcie temat bo jestem ciekawy waszych doświadczeń z tymi urządzeniami. |
ja napisałem to co zaobserwowałem na innych forach, tematy na ten tematy były zawsze wyśmiewane.
ale np. na allegro magnetyzery ciszą sie wzięciem. _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
Miaras Szpenio
Wiek: 25 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 321 Skąd: Warszawa / Ełk
|
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 4:31 pm Temat postu: |
|
|
idea teoretyczna naprawdę jest piękna, ale w takim razie powiedzcie w jakich markach seryjnie montowane są magnetyzery skoro tak pozytywnie miały by wpływać na pracę i wydajność silnika?? _________________ \^/ pamięci Hydrowira i Camela WRC \^/
SKYPE miarapm |
|
Powrót do góry |
|
|
Gutek Fan
Dołączył: 17 Mar 2004 Posty: 252 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Kwi 07, 2004 5:12 pm Temat postu: |
|
|
wszystko to teoria w praktyce jeszcze sie nie spotkalem zeby ktos wychwalal magnetyzer a co do punto to bez magnetyzera jak sie bardzo oszczedzalem jezdzac z gazetami tj.jakies 300-400 kg ladunku palilo mi trasa-miasto niecale 7 litrow a maxa mialo 168km/h silnik 1.1.Dalej nie wierze w to a te 9 km hmm coz nie wiem ale jak bedzie promocja to se 10 kupie 90km wiecej sorry.ale jak chcecie dbac o czystosc paliwa i jakosc to tankujcie na sprawdzonych stacjach zwlaszcza lpg duzo jezdze i jestem w temacie zorientowany 8)bo jak tankniesz chujowizn.. to nawet 1000 magnetyzerow ci nie pomoze a co do magnetyzera na lpg to chcialbym wiedziec jak sie go montuje i jak to wspolgra z gazem?chodzi mi o wypowiedz dzoya |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 6:13 am Temat postu: |
|
|
Miaras napisał: | idea teoretyczna naprawdę jest piękna, ale w takim razie powiedzcie w jakich markach seryjnie montowane są magnetyzery skoro tak pozytywnie miały by wpływać na pracę i wydajność silnika?? |
Kamax jestem pod wrażeniem. czysta teoria w najwyższym wydaniu. brawo. pisząc o "podniesieniu liczby oktanowej" miałem na myśli to co opisałeś fachowo o szeregowaniu cząsteczek paliwa i powietrza. dlatego zwrot jest zaznaczony. dobra nie ważne. o to samo chodziło.
widzisz Miaras dokładnie nie wiem która marka stosuje fabrycznie magnetyzery. skoro jednak niektórzy fabrycznie montują strumiennice to i magnetyzery być może też. chociaż tak mi się wydaje, że to polski patent??? jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
jest wiele takich pytań "dlaczego" w seryjnych samochodach nie montuje się pewnych części jak np. fotele kubełkowe, poduszki powietrzne x10 albo 30, opony niskoprofilowe, twardsze sprężyny, zderzaki od Łągiewki (polski wynalazca - konstruktor) ect.
tyle ile jest mądrych pytań tyle samo mądrych odpowiedzi. względy ekonomiczne, normy, przepisy, ochrona patentowa, ktoś inny musi zarobić, interesy wielkich koncernów itd.
wychodzę z założenia, że dopuki nie przekonam się o czymś na własnej skórze jestem daleki od ferowania jakichkolwiek wyroków.
pozdro 4all _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 7:19 am Temat postu: |
|
|
Magnetyzery zubożą naszą kieszeń o parę setek, praktycznie nigdy się nie zwrócą, dadzą nam albo psychczny komfort, bo „odczujemy” jakąś różnicę w prowadzeniu auta albo, w co bardziej wierzę, dyskomfort, bo będziemy mądrzy po szkodzie, że wyjebaliśmy kilka stówek, które można było przeznaczyć np. na nowe sprężynki -40/30 albo polerowanie kanałów co dałoby bardziej wymierne wyniki. _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Ostatnio zmieniony przez Tcharec dnia Sro Wrz 14, 2005 9:41 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 7:29 am Temat postu: |
|
|
zgoda Tcharec.
nieodpowiedni stożek, do nieodpowiedniego silnika, nieodpowiednio zamontowany, za nieodpowiednie kasę napewno przyniesie taki wynik.
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 10:20 am Temat postu: |
|
|
Nie mam co udowadniać, w niektóre rzeczy nie muszę inwestować, mam swoje podstawy, zeby z góry w nie nie wierzyć, nie musze sie ze wszystkiego tłumaczyć ani wywodów naukowych rozwijać o bezsensie polaryzacji paliwa i rzekomym wzroscie mocy z tego powodu Pozdrowionka. A kasę faktycznie lepiej na co innego przeznaczyć. _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 2:11 pm Temat postu: |
|
|
VIK napisał: | Nie mam co udowadniać, w niektóre rzeczy nie muszę inwestować, mam swoje podstawy, zeby z góry w nie nie wierzyć, nie musze sie ze wszystkiego tłumaczyć ani wywodów naukowych rozwijać o bezsensie polaryzacji paliwa i rzekomym wzroscie mocy z tego powodu Pozdrowionka. A kasę faktycznie lepiej na co innego przeznaczyć. |
nie dokońca Viku mogę się z tobą zgodzić. jak już wyżej było napisane przyrost mocy nie jest rzeczą priorytetową. osobiści bez badań na hamowni nie skazywał bym takiego wynalazku na potępienie. no ale każdy ma swoje zdanie podyktowane jakimiś powodami. jedni je podają inni nie. mniejsza o większość.
najlepiej by było gdyby do dyskusji włączyli się posiadacze magnetyzerów i przedstawili nam swoje spostrzeżenia.
pozdro 4all _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Czw Kwi 08, 2004 5:32 pm Temat postu: |
|
|
powody mam _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
wiktor Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lis 2003 Posty: 313 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Kwi 09, 2004 1:59 pm Temat postu: |
|
|
Mam kolegę, który sobie sprawił magnetyzery w Astrze 1,6 - efekt żaden, przez pewien czas wydawało mu się, że trochę lepiej pracowała w zakresie niskich obrotów. Ale raczej tylko mu się tak wydawało i przestał tak twierdzić. Jak na mój gust to są to pieniądze wyrzucone w błoto i lepiej je zainwestować w coś innego _________________ Pozdrawiam Wiktor kom. 606-943-126
Sedan 91 2.0 OHC EFI
http://www.sierrafan.pl/nasze/oczko.php
wiktor.lezniak@jagiellonia.krakow.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
robertoz Kandydat
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 86 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: Sob Kwi 10, 2004 11:47 am Temat postu: |
|
|
Miałem bardzo długo komplet Multimagów.[w trzech różnych autach]Każdym z aut przejechałem [z multimagiem] ok.40-50 tys. km.A że jestem maniakiem przeliczania-osiągów,spalania itp. to przez cały okres eksploatacji aut notowałem to wszystko. I co! Nic ! Spalanie nie spadło, osiągi nie wzrosły.Jedna ,jedyna rzecz mnie[i właściciela stacji diagnostycznej] zaskoczyła-wynik analizy spalin w każdym z aut wyglądał jak a aucie fabrycznym.No, ale nijak to się miało do spalania i mocy.Hej.; |
|
Powrót do góry |
|
|
|