Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dystanse - za i przeciw

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yogi77
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 222
Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/

PostWysłany: Wto Mar 30, 2004 9:53 pm    Temat postu: Dystanse - za i przeciw Odpowiedz z cytatem

Jak w tytule sprawa dotyczy dystansów. Oczywiście fajne wygląda jak koła są wysuniete prawie równo z rantami błotników. Wiadomo szerszy rozstaw osi, auto stabilniejsze, lepiej się prowadzi itp. Jednak jak się przedstawia sprawa gdy założymy dystanse tylko na tylną oś?
Jak będzie się zachowywał samochód np. w koleinach i jak się takie auto prowadzi ?
Czekam na opinie za i przeciw Wink
_________________
Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 6:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogólnie rzecz ujmując: Dystanse to raczej proteza i to niezbyt, moim zdaniem, bezpieczna.
Osobiście preferuje felgi z odpowiednim ET. Osobiście jeżdżę na pięcioramiennych alusach 14 cali z ET 18 i oponami 185/60/14. Możesz mi wierzyć, efekt zabójczy, bok opony równiutko z rantem błotnika ( a może nawet samo zagięcie balona lekko wystaje ).
Wolałbym opchnąć fele i kupić inne o innym ET, niż zakładać dystanse. Wiem, że założenie dystansów, to mniejszy wydatek, niż nowe fele, ale cóż, bezpieczeństwo jest ważniejsze.
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 6:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na przod nie polecal bym poszerzac, gorzej sie po koleinach jezdzi bo za kieorwnice ciagnie
ale na tyl .. sam niewiem, nie widze roznicy miedzy poszerzonym a normalnym w czasie jazdy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Yogi77
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 222
Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 7:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tak sobie gdybam co taki dystans na tyle może powodować Wink
Na razie nie przewiduje montażu żadnych dystansów dobrze jest jak jest Cool Chociaż tył mógłby z 1,5 cm być bardziej wysunięty Smile
_________________
Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dżoyo
Szpenio


Wiek: 31
Dołączył: 27 Lis 2003
Posty: 361
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 7:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam z tyłu dystanse 2x25 mm. Poprawiło to tyrzymanie auta na zakręcie. Minus jest taki, że koła mogą się wyginać w górnej części do wewnątrz, co również poprawia jazdę na zakrętach ale pogorsza się jazda na wprost. Jeżdżę na dystansach od 3 lat, zrobiłem na nich 100 000 km i nic złego mi się nie wydarzyło, także PROTEZA nie zawiodła. Aha wygięcie koła powoduje nierównomierne ścieranie się opon po zewnątrznej krawędzi.
POLECAM DYSTANSE ale faktycznie lepiej jest kupić felgi z odpowiednim ET. Niestety na rynku wtórnym nie zawsze jest wybór.
_________________
1,8T MTM-VTG 200HP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 8:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dżoyo napisał:
...
POLECAM DYSTANSE ale faktycznie lepiej jest kupić felgi z odpowiednim ET. Niestety na rynku wtórnym nie zawsze jest wybór....


właśnie tu jest problem - rynek wtórny, a za 1 felge pod zamówienie (z odpowiednim ET) trzeba zapłacić ponad 600,-pln

a co do dystansów jeśli są firmowe (odpowiedniej jakości) to nie ma różnicy czy dystans czy ET np. ujemne Cool
działanie i efekt identyczny!
ja mam na tyle 6,5cm na koło a z przodu 2,5cm na koło Razz

pozdrawiam
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Biały
Ekspert


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 503
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 11:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź jest prosta:
ZA - jak już wcześniej napisano dystanse/adaptory są potrzebne gdy chcemy zamontować jakieś fajne felgi nie pasujące akurat do naszego autka (ET, inny rozstaw i/lub liczba śrub).
PRZECIW - po zamontowaniu dystansów wzrośnie obciążenie łożysk - mogą się szybciej sypać Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_GDY
Gość






PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 3:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To juz kiedys bylo, ale dosyc solidne omowienie tematu jest na forum.streetracing.pl, rzetelne opracowanko bo. Aczkolwiek nigdy sie nie dowiedzialem jaki promień zataczania ma sierka Sad
Powrót do góry
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Sro Mar 31, 2004 6:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a gdzie je kupić szukam 2szt. 2x20-25mm
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2004 9:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wczoraj założyłem 2x25mm na tył - wygląda zarąbiście, a w prowadzeniu na razie nie widze różnicy, bo silnik na dotarciu i bujam się jak emeryt Wink
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2004 7:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skąd je masz ???
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2004 8:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem Wink Znalazłem gościa, potargowałem i wyrwałem za 150zł
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group