|
SierraFan Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry
Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum
"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości, która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."
Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yogi77 Fan
Wiek: 29 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 222 Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/
|
Wysłany: Wto Mar 30, 2004 9:53 pm Temat postu: Dystanse - za i przeciw |
|
|
Jak w tytule sprawa dotyczy dystansów. Oczywiście fajne wygląda jak koła są wysuniete prawie równo z rantami błotników. Wiadomo szerszy rozstaw osi, auto stabilniejsze, lepiej się prowadzi itp. Jednak jak się przedstawia sprawa gdy założymy dystanse tylko na tylną oś?
Jak będzie się zachowywał samochód np. w koleinach i jak się takie auto prowadzi ?
Czekam na opinie za i przeciw _________________ Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 6:09 am Temat postu: |
|
|
Ogólnie rzecz ujmując: Dystanse to raczej proteza i to niezbyt, moim zdaniem, bezpieczna.
Osobiście preferuje felgi z odpowiednim ET. Osobiście jeżdżę na pięcioramiennych alusach 14 cali z ET 18 i oponami 185/60/14. Możesz mi wierzyć, efekt zabójczy, bok opony równiutko z rantem błotnika ( a może nawet samo zagięcie balona lekko wystaje ).
Wolałbym opchnąć fele i kupić inne o innym ET, niż zakładać dystanse. Wiem, że założenie dystansów, to mniejszy wydatek, niż nowe fele, ale cóż, bezpieczeństwo jest ważniejsze. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 6:40 am Temat postu: |
|
|
na przod nie polecal bym poszerzac, gorzej sie po koleinach jezdzi bo za kieorwnice ciagnie
ale na tyl .. sam niewiem, nie widze roznicy miedzy poszerzonym a normalnym w czasie jazdy |
|
Powrót do góry |
|
|
Yogi77 Fan
Wiek: 29 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 222 Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 7:41 am Temat postu: |
|
|
Ja tak sobie gdybam co taki dystans na tyle może powodować
Na razie nie przewiduje montażu żadnych dystansów dobrze jest jak jest Chociaż tył mógłby z 1,5 cm być bardziej wysunięty _________________ Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam |
|
Powrót do góry |
|
|
Dżoyo Szpenio
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2003 Posty: 361 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 7:50 am Temat postu: |
|
|
Ja mam z tyłu dystanse 2x25 mm. Poprawiło to tyrzymanie auta na zakręcie. Minus jest taki, że koła mogą się wyginać w górnej części do wewnątrz, co również poprawia jazdę na zakrętach ale pogorsza się jazda na wprost. Jeżdżę na dystansach od 3 lat, zrobiłem na nich 100 000 km i nic złego mi się nie wydarzyło, także PROTEZA nie zawiodła. Aha wygięcie koła powoduje nierównomierne ścieranie się opon po zewnątrznej krawędzi.
POLECAM DYSTANSE ale faktycznie lepiej jest kupić felgi z odpowiednim ET. Niestety na rynku wtórnym nie zawsze jest wybór. _________________ 1,8T MTM-VTG 200HP |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 8:03 am Temat postu: |
|
|
Dżoyo napisał: | ...
POLECAM DYSTANSE ale faktycznie lepiej jest kupić felgi z odpowiednim ET. Niestety na rynku wtórnym nie zawsze jest wybór.... |
właśnie tu jest problem - rynek wtórny, a za 1 felge pod zamówienie (z odpowiednim ET) trzeba zapłacić ponad 600,-pln
a co do dystansów jeśli są firmowe (odpowiedniej jakości) to nie ma różnicy czy dystans czy ET np. ujemne
działanie i efekt identyczny!
ja mam na tyle 6,5cm na koło a z przodu 2,5cm na koło
pozdrawiam _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Biały Ekspert
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 503 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 11:16 am Temat postu: |
|
|
Odpowiedź jest prosta:
ZA - jak już wcześniej napisano dystanse/adaptory są potrzebne gdy chcemy zamontować jakieś fajne felgi nie pasujące akurat do naszego autka (ET, inny rozstaw i/lub liczba śrub).
PRZECIW - po zamontowaniu dystansów wzrośnie obciążenie łożysk - mogą się szybciej sypać . |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 3:30 pm Temat postu: |
|
|
To juz kiedys bylo, ale dosyc solidne omowienie tematu jest na forum.streetracing.pl, rzetelne opracowanko bo. Aczkolwiek nigdy sie nie dowiedzialem jaki promień zataczania ma sierka |
|
Powrót do góry |
|
|
luks Guru
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2003 Posty: 2403 Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>
|
Wysłany: Sro Mar 31, 2004 6:13 pm Temat postu: |
|
|
a gdzie je kupić szukam 2szt. 2x20-25mm _________________ SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią Kwi 02, 2004 9:09 pm Temat postu: |
|
|
Ja wczoraj założyłem 2x25mm na tył - wygląda zarąbiście, a w prowadzeniu na razie nie widze różnicy, bo silnik na dotarciu i bujam się jak emeryt _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
luks Guru
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2003 Posty: 2403 Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>
|
Wysłany: Sob Kwi 03, 2004 7:25 am Temat postu: |
|
|
skąd je masz ??? _________________ SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sob Kwi 03, 2004 8:17 am Temat postu: |
|
|
Kupiłem Znalazłem gościa, potargowałem i wyrwałem za 150zł _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|