Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojo Kandydat
Dołączył: 25 Lut 2004 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lut 25, 2004 6:14 pm Temat postu: Z 2.3D na 2.0 DOHC... |
|
|
Mam problema - mam nadzieje żę mi pomożecie... ale od początku:
mam htcb rocznik 88, 2.3D. Silniczek powli kończy ze mną współpracę, nie sądzę żeby remoncik się opłacał. A jak przkładka, to już na to co się chce... czyli 2.0 DOHC . Ale: podobno łatwiej będzie przeżucić gaźnikowy a nie EFI, bo ta cała zabawa z kompami itd. choć nie ukrywam że EFI by się chciało... Dalej, do tego dorzucić dyferencjał, skrzynie (chyba muszę???), jakiś osprzęt... Następnie chętnie bym znalazł taki silniczek już z instalką LPG, bo inaczej nie wyrobie na paliwko. Jak się na to zapatrujecie Co tak naprawdę będzie do roboty i ile to może kosztować (w okolicach grodu Kraka)
Przy okazji pytanie do VIK-a - z tym 2.3D też można do Ciebie przyjechać, czy tylko w benzynie siedzisz?
Pozdrawiam wszystkich sierrowiczów _________________ No i się doczekałem taczek na zimę I na drugą raczej też. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Sro Lut 25, 2004 6:39 pm Temat postu: |
|
|
kiedyś czytałem w Automoto o gosciu co wymienił w sierrce cosworth 2.0 na turbinie na turbo disla. Cena była dość wysoka. ......................................... mam, znalazłem tą sierre. cena za modyfikacje silnika i układu przeniesiena napędu 11 tysiaków. Tyle tylko ze sam silnik 5700.
cytuje:
,,montaz nowego silnika wymagał rewolucyjnych zmain pod maską.Ingerencji wymagały m.in. kształt miski olejowej, układ wydechowy,poduszki stapilizujące,alternator oraz niezliczona ilość przewodów,osłon i mocować oraz uchwytów"
tylko ze to z benzyna na disla. nie wiem jak to jest odwrotnie. _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
kis Ekspert
Wiek: 27 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 801 Skąd: Mazury GIŻYCKO
|
Wysłany: Sro Lut 25, 2004 7:06 pm Temat postu: |
|
|
hmm cosworth na diesla ?? No to koles sie popisal,zenada.Za 11 tys to mozna remontowac cossiego, a nie disla wstawiac
Mnie sie wydaje ze najwieciej to wie na temata takiego swapa Seeman.2 razy juz zmienial,moze on pomoze.Moim prywatnym zdaniem nie ma co sie pchcac w elektronike.Jesli tylko to gaznik.Z wtryskiem bedziesz mial wiecej problemow zeby to wszystko zadzialalo niz to warte.I oczywiscie kasa.Musisz np. bak zmieniac, pompe paliwowa dopasowywac,elektryka itp itd.A takich dupereli jest pelno.Pozdrowienia _________________
Jeden żeby wożic ..upe, drugi żeby łoić ..upe
i jeden Kot do glaskania (na razie)
e34 525 24v , 200 sx 1.8 turbo i YZF 750R = 487 koni |
|
Powrót do góry |
|
|
Yogi77 Fan
Wiek: 29 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 222 Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/
|
Wysłany: Sro Lut 25, 2004 9:21 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam to kolo wstawił silnik z rodziny VV 2.5TDI a do setki to cudo po przeszczepie przyspieszało chyba w niecałe 9s, więc jak dla mnie to super sprawa tylko
1. koszty
2. znalezienie fachowca, który złoży coś takiego w całość _________________ Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Lut 26, 2004 8:21 am Temat postu: |
|
|
Wracając do tematu. Nic nie jest niemożliwe, a w przypadku rocznika '88 nawet nie nastręcza żadnych problemów.
Widzę tylko, że nie bardzo orientujesz się w sprawach instalek LPG.
Mogę śmiało polecić mojego fachowca, który dokonał moim zdaniem jeszcze większej przeróbki - 1.6 gaźnik '86 (czyli Mk I) na 2.0 DOHC.
Sprawa wymaga silnika, skrzyni, wału (dyfer zostaje), prądu, nie wiem jak w 2.3 jest z chłodnicą, ale pewnie też do wymiany.
Lokalizacja jest niestety we Wrocławiu, ale nie jest źle. Ja też musiałem dojeżdżać. Polecam gości, bo znają się na rzeczy. Moje autko nie wymagało żadnych poprawek i nie muszę gonić do Wrocka za pierdołami -wszystko narazie hula jakby swapa zrobiła fabryka.
Wojo, dzwoń i się pytaj. Mogę Cię zapewnić, że nikt Ci nic mądrzejszego nie powie. Ba! mogę zapewnić, że nigdzie nic taniej nie znajdziesz.
Powiedz, że numer masz od Czarka z Gliwic - 0606 322 416 _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojo Kandydat
Dołączył: 25 Lut 2004 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Lut 26, 2004 9:42 am Temat postu: br |
|
|
Dzięki Tcharec, łapię się za telefon...
(Jeszcze gdyby nie ta poniemiecka "betonówa" do Wrocławia , ledwo robiłem zawieche...) _________________ No i się doczekałem taczek na zimę I na drugą raczej też. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Czw Lut 26, 2004 8:10 pm Temat postu: |
|
|
Yogi77 napisał: | Z tego co pamiętam to kolo wstawił silnik z rodziny VV 2.5TDI a do setki to cudo po przeszczepie przyspieszało chyba w niecałe 9s, więc jak dla mnie to super sprawa tylko
1. koszty
2. znalezienie fachowca, który złoży coś takiego w całość |
silnik cosiego był nieźle katowany(sierra ta uczestniczyła w wielu rajdach).
POd maske trafił turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryuskiem. 5 cylindrów. Tuning: między innymi:nowy program systemu oraz filtr powietrza sportowy, podniszac moc ze 140 do 180 KM. Efekt 0-100 w 8,5 sek. Vmax 220, 80-120 na 5 biegu 8sekund. Zużycie paliwa 8 litrów. Seryjną skrzynie biegów zastąpiona wersją BorgWarner(cosworth 2wd),przełożenia głównie pochodzą z wiekszego skorpio(wyjściowo 3,62 obecnie 3,3 _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
kis Ekspert
Wiek: 27 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 801 Skąd: Mazury GIŻYCKO
|
Wysłany: Czw Lut 26, 2004 9:32 pm Temat postu: |
|
|
Grzechu,te dane robia wrazenie,ale ja i tak zostal bym przy cossim.Benznka to benzynka i ten dzwiek
Ps.ostatnio jest duzo nowoczsnych dieslow,ale dzwiek traktora to nie bardzo mi podchodzi. _________________
Jeden żeby wożic ..upe, drugi żeby łoić ..upe
i jeden Kot do glaskania (na razie)
e34 525 24v , 200 sx 1.8 turbo i YZF 750R = 487 koni |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojo Kandydat
Dołączył: 25 Lut 2004 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Lut 26, 2004 10:24 pm Temat postu: |
|
|
Co do poniemieckiej betonówy, to te 3-4 km ostatnio dobiły mój wahacz, który jeszcze troche może by pojeździł. Ale inna sprawa, że jak zobaczyłem jej koniec to mi się noga wydłużyła, a wtedy asfalt wypowiedział swoje ostatnie słowo - myślałem że pół mojej malutkiej zgubiłem A faktem jest że oprócz tego odcinka droga jest Cymes!!! _________________ No i się doczekałem taczek na zimę I na drugą raczej też. |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią Lut 27, 2004 11:50 am Temat postu: |
|
|
KIS napisał: | Grzechu,te dane robia wrazenie,ale ja i tak zostal bym przy cossim.Benznka to benzynka i ten dzwiek
Ps.ostatnio jest duzo nowoczsnych dieslow,ale dzwiek traktora to nie bardzo mi podchodzi. |
no ja sie zgadzam ze benzyna to benzyna i ja równiez bym został przy cosim. _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Pią Lut 27, 2004 12:44 pm Temat postu: |
|
|
to jest jakaś autostrada k-ów-k-ce???? _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojo Kandydat
Dołączył: 25 Lut 2004 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Lut 27, 2004 8:24 pm Temat postu: |
|
|
VIK uderzyłeś w samo sedno sprawy
Co z tym 2.3D - pogrzebał byś przy nim, czy raczej nie? _________________ No i się doczekałem taczek na zimę I na drugą raczej też. |
|
Powrót do góry |
|
|
Krzypek Guru
Wiek: 24 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 2075 Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże
|
Wysłany: Pią Lut 27, 2004 10:24 pm Temat postu: |
|
|
do Tchereca
poszukam jeszcze na forum moze gdzies pisales, ale jesli nie to prosze napisz mi ile Cie wyniosla przerobka na 2.0DOHC (najlepiej na gg, albo smsem, bo na forum to ja sie ostatnio gubie) _________________ Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Ekspert
Wiek: 22 Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 508 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią Lut 27, 2004 10:25 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | to jest jakaś autostrada k-ów-k-ce???? |
swiete slowa!!
ci panowie ktorzy wpadli na pomysl nazwania tej drogi autostrada zapomnieli tylko o jeden rzeczy !!
zbudowania jej!!
a nie szybkiego ruchu!! z reszta juz ja trzeba remontowac!!
PARANOJA!! _________________ '90r. 2,0 OHC EFi + LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciej Ekspert
Wiek: 22 Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 508 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie Mar 21, 2004 4:39 pm Temat postu: |
|
|
Oj CZrus juz sa na niej prace remontowe bo cos sie dzieje z nawierzchnia czy cos takiego!!
To moze po Twoim przejezdzie Asfalt sie pozwijal?? _________________ '90r. 2,0 OHC EFi + LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
|