Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Z 2.3D na 2.0 DOHC...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojo
Kandydat



Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 94
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 25, 2004 6:14 pm    Temat postu: Z 2.3D na 2.0 DOHC... Odpowiedz z cytatem

Mam problema - mam nadzieje żę mi pomożecie... ale od początku:
mam htcb rocznik 88, 2.3D. Silniczek powli kończy ze mną współpracę, nie sądzę żeby remoncik się opłacał. A jak przkładka, to już na to co się chce... czyli 2.0 DOHC Very happy . Ale: podobno łatwiej będzie przeżucić gaźnikowy a nie EFI, bo ta cała zabawa z kompami itd. choć nie ukrywam że EFI by się chciało... Crying or Very sad Dalej, do tego dorzucić dyferencjał, skrzynie (chyba muszę???), jakiś osprzęt... Następnie chętnie bym znalazł taki silniczek już z instalką LPG, bo inaczej nie wyrobie na paliwko. Jak się na to zapatrujecie Question Co tak naprawdę będzie do roboty i ile to może kosztować (w okolicach grodu Kraka) Question

Przy okazji pytanie do VIK-a - z tym 2.3D też można do Ciebie przyjechać, czy tylko w benzynie siedzisz?

Pozdrawiam wszystkich sierrowiczów Exclamation
_________________
No i się doczekałem taczek na zimę Sad I na drugą raczej też.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Sro Lut 25, 2004 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiedyś czytałem w Automoto o gosciu co wymienił w sierrce cosworth 2.0 na turbinie na turbo disla. Cena była dość wysoka. ......................................... mam, znalazłem tą sierre. cena za modyfikacje silnika i układu przeniesiena napędu 11 tysiaków. Tyle tylko ze sam silnik 5700.

cytuje:
,,montaz nowego silnika wymagał rewolucyjnych zmain pod maską.Ingerencji wymagały m.in. kształt miski olejowej, układ wydechowy,poduszki stapilizujące,alternator oraz niezliczona ilość przewodów,osłon i mocować oraz uchwytów"

tylko ze to z benzyna na disla. nie wiem jak to jest odwrotnie. Rolling Eyes
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kis
Ekspert


Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 801
Skąd: Mazury GIŻYCKO

PostWysłany: Sro Lut 25, 2004 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm cosworth na diesla Shocked ?? No to koles sie popisal,zenada.Za 11 tys to mozna remontowac cossiego, a nie disla wstawiac Very Happy
Mnie sie wydaje ze najwieciej to wie na temata takiego swapa Seeman.2 razy juz zmienial,moze on pomoze.Moim prywatnym zdaniem nie ma co sie pchcac w elektronike.Jesli tylko to gaznik.Z wtryskiem bedziesz mial wiecej problemow zeby to wszystko zadzialalo niz to warte.I oczywiscie kasa.Musisz np. bak zmieniac, pompe paliwowa dopasowywac,elektryka itp itd.A takich dupereli jest pelno.Pozdrowienia
_________________

Jeden żeby wożic ..upe, drugi żeby łoić ..upe
i jeden Kot do glaskania (na razie)
e34 525 24v , 200 sx 1.8 turbo i YZF 750R = 487 koni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Yogi77
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 222
Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/

PostWysłany: Sro Lut 25, 2004 9:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam to kolo wstawił silnik z rodziny VV 2.5TDI a do setki to cudo po przeszczepie przyspieszało chyba w niecałe 9s, więc jak dla mnie to super sprawa tylko
1. koszty Crying or Very sad
2. znalezienie fachowca, który złoży coś takiego w całość Wink
_________________
Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 8:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracając do tematu. Nic nie jest niemożliwe, a w przypadku rocznika '88 nawet nie nastręcza żadnych problemów.
Widzę tylko, że nie bardzo orientujesz się w sprawach instalek LPG.
Mogę śmiało polecić mojego fachowca, który dokonał moim zdaniem jeszcze większej przeróbki - 1.6 gaźnik '86 (czyli Mk I) na 2.0 DOHC.
Sprawa wymaga silnika, skrzyni, wału (dyfer zostaje), prądu, nie wiem jak w 2.3 jest z chłodnicą, ale pewnie też do wymiany.
Lokalizacja jest niestety we Wrocławiu, ale nie jest źle. Ja też musiałem dojeżdżać. Polecam gości, bo znają się na rzeczy. Moje autko nie wymagało żadnych poprawek i nie muszę gonić do Wrocka za pierdołami -wszystko narazie hula jakby swapa zrobiła fabryka.
Wojo, dzwoń i się pytaj. Mogę Cię zapewnić, że nikt Ci nic mądrzejszego nie powie. Ba! mogę zapewnić, że nigdzie nic taniej nie znajdziesz.
Powiedz, że numer masz od Czarka z Gliwic - 0606 322 416
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wojo
Kandydat



Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 94
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 9:42 am    Temat postu: br Odpowiedz z cytatem

Dzięki Tcharec, łapię się za telefon...
(Jeszcze gdyby nie ta poniemiecka "betonówa" do Wrocławia Sad , ledwo robiłem zawieche...)
_________________
No i się doczekałem taczek na zimę Sad I na drugą raczej też.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 9:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj Wojo, poniemieckiej betonówy zostało ze 3-4 kilometry. A potem jest autostrada nie gorsza niż Krak-Katowice. Ba! Lepsza, bo za darmo!
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 8:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Yogi77 napisał:
Z tego co pamiętam to kolo wstawił silnik z rodziny VV 2.5TDI a do setki to cudo po przeszczepie przyspieszało chyba w niecałe 9s, więc jak dla mnie to super sprawa tylko
1. koszty Crying or Very sad
2. znalezienie fachowca, który złoży coś takiego w całość Wink


silnik cosiego był nieźle katowany(sierra ta uczestniczyła w wielu rajdach).
POd maske trafił turbodoładowany silnik diesla z bezpośrednim wtryuskiem. 5 cylindrów. Tuning: między innymi:nowy program systemu oraz filtr powietrza sportowy, podniszac moc ze 140 do 180 KM. Efekt 0-100 w 8,5 sek. Vmax 220, 80-120 na 5 biegu 8sekund. Zużycie paliwa 8 litrów. Seryjną skrzynie biegów zastąpiona wersją BorgWarner(cosworth 2wd),przełożenia głównie pochodzą z wiekszego skorpio(wyjściowo 3,62 obecnie 3,3Cool
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kis
Ekspert


Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 801
Skąd: Mazury GIŻYCKO

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzechu,te dane robia wrazenie,ale ja i tak zostal bym przy cossim.Benznka to benzynka i ten dzwiek Razz
Ps.ostatnio jest duzo nowoczsnych dieslow,ale dzwiek traktora to nie bardzo mi podchodzi. Twisted Evil
_________________

Jeden żeby wożic ..upe, drugi żeby łoić ..upe
i jeden Kot do glaskania (na razie)
e34 525 24v , 200 sx 1.8 turbo i YZF 750R = 487 koni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wojo
Kandydat



Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 94
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 10:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do poniemieckiej betonówy, to te 3-4 km ostatnio dobiły mój wahacz, który jeszcze troche może by pojeździł. Ale inna sprawa, że jak zobaczyłem jej koniec to mi się noga wydłużyła, a wtedy asfalt wypowiedział swoje ostatnie słowo - myślałem że pół mojej malutkiej zgubiłem Crying or Very sad A faktem jest że oprócz tego odcinka droga jest Cymes!!! Very Happy
_________________
No i się doczekałem taczek na zimę Sad I na drugą raczej też.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią Lut 27, 2004 11:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KIS napisał:
Grzechu,te dane robia wrazenie,ale ja i tak zostal bym przy cossim.Benznka to benzynka i ten dzwiek Razz
Ps.ostatnio jest duzo nowoczsnych dieslow,ale dzwiek traktora to nie bardzo mi podchodzi. Twisted Evil


no ja sie zgadzam ze benzyna to benzyna i ja równiez bym został przy cosim.
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Pią Lut 27, 2004 12:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest jakaś autostrada k-ów-k-ce???? Very happy Very happy
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wojo
Kandydat



Dołączył: 25 Lut 2004
Posty: 94
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lut 27, 2004 8:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

VIK uderzyłeś w samo sedno sprawy Very Happy
Co z tym 2.3D - pogrzebał byś przy nim, czy raczej nie?
_________________
No i się doczekałem taczek na zimę Sad I na drugą raczej też.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Krzypek
Guru


Wiek: 24
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 2075
Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże

PostWysłany: Pią Lut 27, 2004 10:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do Tchereca
poszukam jeszcze na forum moze gdzies pisales, ale jesli nie to prosze napisz mi ile Cie wyniosla przerobka na 2.0DOHC (najlepiej na gg, albo smsem, bo na forum to ja sie ostatnio gubie)
_________________
Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Maciej
Ekspert


Wiek: 22
Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 508
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Lut 27, 2004 10:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
to jest jakaś autostrada k-ów-k-ce????

swiete slowa!!
ci panowie ktorzy wpadli na pomysl nazwania tej drogi autostrada zapomnieli tylko o jeden rzeczy !!
zbudowania jej!!
a nie szybkiego ruchu!! z reszta juz ja trzeba remontowac!!
PARANOJA!!
_________________
'90r. 2,0 OHC EFi + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Mar 01, 2004 8:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj Maćku, coś Ci się pomyliło. Jechałem nią miesiąc temu i była przezajebista. No chyba, że od tego czasu już wymaga remontu.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Maciej
Ekspert


Wiek: 22
Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 508
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Mar 21, 2004 4:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj CZrus juz sa na niej prace remontowe bo cos sie dzieje z nawierzchnia czy cos takiego!!
To moze po Twoim przejezdzie Asfalt sie pozwijal?? Very Happy
_________________
'90r. 2,0 OHC EFi + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group