Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 12:44 pm Temat postu: Tuning układu wydechowego |
|
|
Witam. Mam pewne plany tuningowe wydechu mojej ścierki. Niestety nie stac mnie na żadne akcesoria typu remus itp. Przeglądałem aleggro i do głowy przyszedł mi pomysł: strumienica i końcowy tłumik oraz wycięcie środkowego tłumika (jak myślice jaki będzie pozim hałasu???)
A oto akcesoria:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=20606470 -strumienica
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=20787049 - tłumik końcowy
A i jeszcze jaka by była najlepsza średnica rur tak aby w miare dobrze śmigało.
Jeszcze pytanie o ceny nowych kolektorów wydechowych, tak mniej wiecej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 1:57 pm Temat postu: |
|
|
plany tuningowe czy chcesz by z daleka slyszeli ze nadjezdzasz ? |
|
Powrót do góry |
|
|
luks Guru
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2003 Posty: 2403 Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 2:47 pm Temat postu: |
|
|
daruj sobie strumienice - widziales na zachodzie taki patent ?? _________________ SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Martines Gość
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 4:02 pm Temat postu: |
|
|
A sportowy kompletny wydech ma kata czy strumienicę oczywiście mówię tu o markowym wydechu a nie składanym samemu z różnych elementów |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 4:13 pm Temat postu: |
|
|
a jak z tą ceną za nowy kolektor? tak orientacyjnie.
i średnica rur jak powinna być oraz czy to dobry pomysł wyciąść śrdkowy tłumik? jak wtedy z poziomem hałasu? _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
Yogi77 Fan
Wiek: 29 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 222 Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 7:53 pm Temat postu: |
|
|
Gargamel napisał: | a jak z tą ceną za nowy kolektor? tak orientacyjnie.... |
Co masz na myśli pisząc nowy kolektor ???
Jeżeli chodzi Tobie o rurowy to ceny kształtują się od około 1000PLN w górę zależy na jakiego fachowca trafisz. Zaznaczam jednak, że nie zawsze taniej znaczy lepiej _________________ Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam |
|
Powrót do góry |
|
|
luks Guru
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2003 Posty: 2403 Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 8:07 pm Temat postu: |
|
|
Martines napisał: | A sportowy kompletny wydech ma kata czy strumienicę oczywiście mówię tu o markowym wydechu a nie składanym samemu z różnych elementów |
ma metalowy sportowy katalizator...
strumiennica to taka "turbinka" kowalskiego.... czasem faktycznie moze coś polepszyć ale nieumiejętnie załozona bez zadnych obliczen moze spowodowac powazne uszkodzenia silnika....
widziałem pękniety kolektor i zatarty silnik w punto.... _________________ SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 8:15 pm Temat postu: |
|
|
To strumienica może tak namieszać??? kurde teraz to nie wiem bo w sumie 50 zeta mogłbym zaryzykować i zobaczyć jaki będzie efekt. musze się nad tym zastanowić.
co z tą średnicą rur?????????? i tym wycięciem tłumika środkowego?ktoś juz wycinał z Was? _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
luks Guru
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2003 Posty: 2403 Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 8:25 pm Temat postu: |
|
|
poczytaj sobie to....
cytuje....
Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości.
http://www.chojnacki.tuning.pl/filozofia.html _________________ SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzechu Ekspert
Dołączył: 10 Lut 2004 Posty: 573 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 8:50 pm Temat postu: |
|
|
Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM.
Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu.
to cytat z tej strony http://www.chojnacki.tuning.pl/filozofia.html
a mi właśnie chodzi o moment bo na mocy mi nie zależy. narazie się zastanowie. dzięki za link:)!
ponawiam pytanie o tą średnicę rur. i tłumik środkowy
ale jestem upierdliwy _________________ 2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera |
|
Powrót do góry |
|
|
luks Guru
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2003 Posty: 2403 Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>
|
Wysłany: Wto Lut 10, 2004 8:53 pm Temat postu: |
|
|
hhehe...
chodzi mi o to zeby wszystko z głową !!! _________________ SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 7:45 am Temat postu: |
|
|
konkretne wyniki uzyskuje się tylko przy przeróbkach kompleksowych.
znam parę osób z klubu które wstawiły sobie strumiennice zamiast kata do swoich sierrek i wszystko gra.
jeżeli mogę ci coś poradzić odnośnie twoich panów to zrób na początek tak:
- filtr stożkowy + nowe połączenie z gaźnikiem
- na cały wydech daj rurę 60mm
- strumiennica łuskowa albo lepsza
- przelotowy tłumik końcowy
aha oczywiste wywal tłumik środkowy.
efekt akustyczny: NIE BEDZIE CICHO
efekt trakcyjny: wszystko zależy od stanu silnika. jeżeli jest w miarę spoko to będziesz śmigał serie bez problemu.
Najważniejsza rzecz: TUNING NIEZNOSI KOMPROMISU.
tzn. chcesz jeździć szybciej - to auto musi być głośniejsze i musi więcej palić.
AMEN _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 11:21 am Temat postu: |
|
|
Sławetne słowa Cień.
Hm, ja myślałem o 3 calowym wydechu symerycznym, tak jak ma (chyba) Seeman 2.3 V6, teraz mam taki wydech ze szkoda gadać (przypomina to pawiowanie przez słomkę do butelki ) Z tego co mi wiadomo w mojej glowicy jest przelot pomiedzy sekcjami wydechu wiec nie musze ich lączyć. U mnie widziałbym to tak 4 przelotówki, lub 2 przelotówki i puszk do dokompresji (tez nie moge dojść co to i po co, ale na capri twierdza ze byc powinno)
Czy można w silnku o tak "klasycznej" konstrukcji przewymiarować wydech?
A tak BTW, dlaczego wydech w wolnossącym powinien mieć jakiś opór? Jak Demades sciągnął rury z kolektorów, to nie mógł odpalić?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 11:29 am Temat postu: |
|
|
Acha, prosiłbym o konkrety bo że coś się z czymś nakłada to wiem :d
Tak sobie myślę (ocho ) Ze szafa gra z tą interferencją na długim odcinku jakim jest wydech, ale jak go nie ma to dlaczego Demadesowi nie chciał odpalać silnik? |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 11:37 am Temat postu: |
|
|
odpalac odpalala ale nie chciala sie zabardzo na obroty wkrecac, ale juz doszedlem czemu, mialem zakrecony w butli z gazem kurek i gazu zabraklo zaraz po tym jak wyjechalem na przejazdzke |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 11:49 am Temat postu: |
|
|
No nie A ja juz tu snułem wizje:)
Tym nie mniej pytanie z przwymiarowaniem pozostaje aktualne |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Igor250 Fan
Wiek: 30 Dołączył: 08 Gru 2003 Posty: 242 Skąd: choszczno
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 1:50 pm Temat postu: |
|
|
Mocy to raczej przybędzie ale moment obrotowy spadnie. No i przy takim wydechu oszczędzasz na sprzęcie audio bo po co taki w aucie. _________________ Czarna strzała 2,9 24V sport/drift edition |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 2:10 pm Temat postu: |
|
|
oj obawiam się że 3cale to za dużo. tak jak napisał Tcharec też nie umiem tego wytłumaczyć w mądry tzn. techniczny sposób ale obawiam się że sierrka wogóle przestanie jeździć.
natomiast z praktycznych rzeczy to Goras w swojej 2.0 ohc efi wymienił seryjny wydech 55m na 60mm i jest spox. należy też wspomnieć że silnik był poddany dziwnym zabiegom . z tego co pamiętam to wydech był pierwszy i z seryjnym aucie zwiększenie średnicy nie przyniosło porządanego efektu ( chyba nawet było ciut gorzej). dopiero przy wydłubanym silniku ujawniły się zalety szerszego wydechu. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
boniek Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1156 Skąd: wroclaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 2:47 pm Temat postu: |
|
|
Cień napisał: | Goras w swojej 2.0 ohc efi wymienił seryjny wydech 55m . |
dotyczy również 1.6, 1.8, _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_GDY Gość
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 3:02 pm Temat postu: |
|
|
Hmm, 3 cale z tego co wiem, ma cossie.
U mnie szacuje gdzies tak na 2 moze z lekka górką. Czyli ile byście zalecali?
SIlnik ma zrobieone:
splanowana głowica (grubo wiecej niz przecietnie)
wypolerowane czesciowo kanaly
wyjete zwezki z gaznika
przewiorcona komora miedzy stronami w kolektorze wylotowym
wieksze dysze w gaźniku
i chyba zapłon przestawiony (ale nie jestem pewien)
Czyli 2*55mm bedzie OK? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 3:23 pm Temat postu: |
|
|
a czy przypadkiem nie jest tak:
1cal = 2,5cm
2 cale + hak = 55mm
przy mocniejszym planowaniu głowicy + dłubnięty gaźnior spox daj 60mm.
będzie śmigać jak zła _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Złoty Fan
Wiek: 29 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 264 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Sro Lut 11, 2004 10:28 pm Temat postu: |
|
|
Tcharec napisał: | Nie no Bart, trzy cale? To raczej przegięcie. Chyba że robisz 300 koni pod maską. Po pierwsze autkiem nie będzie się dało normalnie jeździć, bo ogłuchniesz po 20 km. Po drugie autkiem nie będzie się dało normalnie jeździć, bo straci moc. Dlaczego straci to nie wiem, ale wiem, że straci. |
po prostu aby sprwanie oprozniac komore spalania spaliny musza miec jak najwieksza predkosc i jak najmniejsze opory przeplywu. Do tego dochodza jeszcze efekty falowe (INTERFERENCJA). Aby spaliny wraz ze spadkiem emperatury (spadek cisnienia) nie zwalniały (a temp i cisnienie maleje im jest dalej do silnika, a blizej do konca wydechu) dynamizuje sie ich przeplyw poprzez zwezajace sie rury. I ti chyba jest powod dla ktorego nie moga one byc za duzej srednicy. Prawda VIK? _________________ Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw Lut 12, 2004 8:37 am Temat postu: |
|
|
moje 2x 45 mm ma niewiele wiekszy przekroj niz jedna 60tka, ale efekt jest odczuwalny |
|
Powrót do góry |
|
|
tomek Nowicjusz
Dołączył: 19 Lis 2003 Posty: 40 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Czw Lut 12, 2004 2:10 pm Temat postu: |
|
|
Im więsza średnica (wydechu) większe ciśnienie a mniejsza prędkość spalin
i odwrotnie. _________________ Sierra GHIA 2,0DOHC EFI LPG 91 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Pią Lut 13, 2004 6:35 am Temat postu: |
|
|
Złoty napisał: | porostu aby sprwanie oprozniac komore spalania spaliny musza miec jak najwieksza predkosc i jak najmniejsze opory przeplywu. Do tego dochodza jeszcze efekty falowe (INTERFERENCJA). Aby spaliny wraz ze spadkiem emperatury (spadek cisnienia) nie zwalniały (a temp i cisnienie maleje im jest dalej do silnika, a blizej do konca wydechu) dynamizuje sie ich przeplyw poprzez zwezajace sie rury. I ti chyba jest powod dla ktorego nie moga one byc za duzej srednicy. |
no i właśnie dlatego stosuje się w wydechach dynamizatory przepływu spalin potocznie zwane STRUMIENNICAMI. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|