Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning układu wydechowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 12:44 pm    Temat postu: Tuning układu wydechowego Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam pewne plany tuningowe wydechu mojej ścierki. Niestety nie stac mnie na żadne akcesoria typu remus itp. Przeglądałem aleggro i do głowy przyszedł mi pomysł: strumienica i końcowy tłumik oraz wycięcie środkowego tłumika (jak myślice jaki będzie pozim hałasu???)
A oto akcesoria:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=20606470 -strumienica
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=20787049 - tłumik końcowy

A i jeszcze jaka by była najlepsza średnica rur tak aby w miare dobrze śmigało.

Jeszcze pytanie o ceny nowych kolektorów wydechowych, tak mniej wiecej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 12:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję skorzystać z opcji "Szukaj". Jest u góry stronki.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 1:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

plany tuningowe czy chcesz by z daleka slyszeli ze nadjezdzasz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 2:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

daruj sobie strumienice - widziales na zachodzie taki patent ??
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
Martines
Gość






PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 4:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sportowy kompletny wydech ma kata czy strumienicę Question oczywiście mówię tu o markowym wydechu a nie składanym samemu z różnych elementów
Powrót do góry
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 4:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak z tą ceną za nowy kolektor? tak orientacyjnie.

i średnica rur jak powinna być oraz czy to dobry pomysł wyciąść śrdkowy tłumik? jak wtedy z poziomem hałasu? Rolling Eyes
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Yogi77
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 222
Skąd: Obecnie Rodental - Niemcy :-/

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 7:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gargamel napisał:
a jak z tą ceną za nowy kolektor? tak orientacyjnie....

Co masz na myśli pisząc nowy kolektor ???
Jeżeli chodzi Tobie o rurowy to ceny kształtują się od około 1000PLN w górę zależy na jakiego fachowca trafisz. Zaznaczam jednak, że nie zawsze taniej znaczy lepiej Cool
_________________
Adam Opel powiadał, że nic nie zastąpi dużej pojemnoci, chyba że jeszcze większa pojemnoć ...... i ja się z tym zgadzam Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 8:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Martines napisał:
A sportowy kompletny wydech ma kata czy strumienicę Question oczywiście mówię tu o markowym wydechu a nie składanym samemu z różnych elementów


ma metalowy sportowy katalizator...

strumiennica to taka "turbinka" kowalskiego.... czasem faktycznie moze coś polepszyć ale nieumiejętnie załozona bez zadnych obliczen moze spowodowac powazne uszkodzenia silnika....

widziałem pękniety kolektor i zatarty silnik w punto....
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To strumienica może tak namieszać??? kurde teraz to nie wiem bo w sumie 50 zeta mogłbym zaryzykować i zobaczyć jaki będzie efekt. musze się nad tym zastanowić.
co z tą średnicą rur?????????? i tym wycięciem tłumika środkowego?ktoś juz wycinał z Was?
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 8:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poczytaj sobie to....

cytuje....

Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości.


http://www.chojnacki.tuning.pl/filozofia.html
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
Grzechu
Ekspert



Dołączył: 10 Lut 2004
Posty: 573
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM.
Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu.

to cytat z tej strony http://www.chojnacki.tuning.pl/filozofia.html
a mi właśnie chodzi o moment bo na mocy mi nie zależy. narazie się zastanowie. dzięki za link:)!

ponawiam pytanie o tą średnicę rur. i tłumik środkowy Rolling Eyes

ale jestem upierdliwy Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
2.0 OHC 85r. LPG - powoli umiera Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Wto Lut 10, 2004 8:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hhehe...

chodzi mi o to zeby wszystko z głową !!!
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 7:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gargamel napisał:
ponawiam pytanie o tą średnicę rur. i tłumik środkowy Rolling Eyes

ale jestem upierdliwy Very Happy Very Happy Very Happy

No *cenzura* strasznie. Nie wiem jak ze średnica rur ale co do tłumika i strumienicy to patrz np. tu:
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=1157
Ale next time jak sie komuś samemu nie będzie chciało poszukać... Evil or Very Mad
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 7:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

konkretne wyniki uzyskuje się tylko przy przeróbkach kompleksowych.

znam parę osób z klubu które wstawiły sobie strumiennice zamiast kata do swoich sierrek i wszystko gra.

jeżeli mogę ci coś poradzić odnośnie twoich panów to zrób na początek tak:
- filtr stożkowy + nowe połączenie z gaźnikiem
- na cały wydech daj rurę 60mm
- strumiennica łuskowa albo lepsza
- przelotowy tłumik końcowy
aha oczywiste wywal tłumik środkowy.

efekt akustyczny: NIE BEDZIE CICHO
efekt trakcyjny: wszystko zależy od stanu silnika. jeżeli jest w miarę spoko to będziesz śmigał serie bez problemu.

Najważniejsza rzecz: TUNING NIEZNOSI KOMPROMISU.
tzn. chcesz jeździć szybciej - to auto musi być głośniejsze i musi więcej palić.

AMEN
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_GDY
Gość






PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 11:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sławetne słowa Cień.

Hm, ja myślałem o 3 calowym wydechu symerycznym, tak jak ma (chyba) Seeman 2.3 V6, teraz mam taki wydech ze szkoda gadać (przypomina to pawiowanie przez słomkę do butelki Razz ) Z tego co mi wiadomo w mojej glowicy jest przelot pomiedzy sekcjami wydechu wiec nie musze ich lączyć. U mnie widziałbym to tak 4 przelotówki, lub 2 przelotówki i puszk do dokompresji (tez nie moge dojść co to i po co, ale na capri twierdza ze byc powinno)

Czy można w silnku o tak "klasycznej" Wink konstrukcji przewymiarować wydech?

A tak BTW, dlaczego wydech w wolnossącym powinien mieć jakiś opór? Jak Demades sciągnął rury z kolektorów, to nie mógł odpalić??
Powrót do góry
Bartek_GDY
Gość






PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 11:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Acha, prosiłbym o konkrety bo że coś się z czymś nakłada to wiem :d
Tak sobie myślę (ocho Smile ) Ze szafa gra z tą interferencją na długim odcinku jakim jest wydech, ale jak go nie ma to dlaczego Demadesowi nie chciał odpalać silnik?
Powrót do góry
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 11:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odpalac odpalala ale nie chciala sie zabardzo na obroty wkrecac, ale juz doszedlem czemu, mialem zakrecony w butli z gazem kurek i gazu zabraklo zaraz po tym jak wyjechalem na przejazdzke
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_GDY
Gość






PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 11:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie Smile A ja juz tu snułem wizje:)
Tym nie mniej pytanie z przwymiarowaniem pozostaje aktualne
Powrót do góry
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 1:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no Bart, trzy cale? To raczej przegięcie. Chyba że robisz 300 koni pod maską. Po pierwsze autkiem nie będzie się dało normalnie jeździć, bo ogłuchniesz po 20 km. Po drugie autkiem nie będzie się dało normalnie jeździć, bo straci moc. Dlaczego straci to nie wiem, ale wiem, że straci.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Igor250
Fan


Wiek: 30
Dołączył: 08 Gru 2003
Posty: 242
Skąd: choszczno

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 1:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mocy to raczej przybędzie ale moment obrotowy spadnie. No i przy takim wydechu oszczędzasz na sprzęcie audio bo po co taki w aucie. Twisted Evil
_________________
Czarna strzała 2,9 24V sport/drift edition
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 2:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj obawiam się że 3cale to za dużo. tak jak napisał Tcharec też nie umiem tego wytłumaczyć w mądry tzn. techniczny sposób ale obawiam się że sierrka wogóle przestanie jeździć.

natomiast z praktycznych rzeczy to Goras w swojej 2.0 ohc efi wymienił seryjny wydech 55m na 60mm i jest spox. należy też wspomnieć że silnik był poddany dziwnym zabiegom Wink . z tego co pamiętam to wydech był pierwszy i z seryjnym aucie zwiększenie średnicy nie przyniosło porządanego efektu ( chyba nawet było ciut gorzej). dopiero przy wydłubanym silniku ujawniły się zalety szerszego wydechu.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
boniek
Arcyekspert


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 1156
Skąd: wroclaw

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 2:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile cali maja oryginalne rury w moim aucie!!!!???????????
_________________
sierra 2.0 OHC EFI 86r "po czołowce"
- 2.0 DOHC XR4i 91r
-sex nie daje takiej przyjemnosci jak jazda sierra-
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1448626
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=4337661
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=4420610

gg-4426157
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 2:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cień napisał:
Goras w swojej 2.0 ohc efi wymienił seryjny wydech 55m .

dotyczy również 1.6, 1.8,
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_GDY
Gość






PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 3:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm, 3 cale z tego co wiem, ma cossie.
U mnie szacuje gdzies tak na 2 moze z lekka górką. Czyli ile byście zalecali?
SIlnik ma zrobieone:
splanowana głowica (grubo wiecej niz przecietnie)
wypolerowane czesciowo kanaly
wyjete zwezki z gaznika
przewiorcona komora miedzy stronami w kolektorze wylotowym
wieksze dysze w gaźniku
i chyba zapłon przestawiony (ale nie jestem pewien)
Czyli 2*55mm bedzie OK?
Powrót do góry
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy przypadkiem nie jest tak:
1cal = 2,5cm
2 cale + hak = 55mm

przy mocniejszym planowaniu głowicy + dłubnięty gaźnior spox daj 60mm.
będzie śmigać jak zła Very Happy
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Złoty
Fan


Wiek: 29
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 264
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Sro Lut 11, 2004 10:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
Nie no Bart, trzy cale? To raczej przegięcie. Chyba że robisz 300 koni pod maską. Po pierwsze autkiem nie będzie się dało normalnie jeździć, bo ogłuchniesz po 20 km. Po drugie autkiem nie będzie się dało normalnie jeździć, bo straci moc. Dlaczego straci to nie wiem, ale wiem, że straci.



po prostu aby sprwanie oprozniac komore spalania spaliny musza miec jak najwieksza predkosc i jak najmniejsze opory przeplywu. Do tego dochodza jeszcze efekty falowe (INTERFERENCJA). Aby spaliny wraz ze spadkiem emperatury (spadek cisnienia) nie zwalniały (a temp i cisnienie maleje im jest dalej do silnika, a blizej do konca wydechu) dynamizuje sie ich przeplyw poprzez zwezajace sie rury. I ti chyba jest powod dla ktorego nie moga one byc za duzej srednicy. Prawda VIK?
_________________
Pozdrawiam - Złoty
'92 DOHC gaźnik (zagazowany)
sprzedam części: http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=320744#320744
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Lut 12, 2004 8:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, 1 cal to 2,54 cm. Z prostej kalkulacji 3 cale dają ponad 7 i pół centa. Proponuję przystawić sobie linijkę - Cosworth na pewno nie ma takiego czegoś w serii. Proszę Państwa, tu jest taki ogólny pogląd na wydech 3", ale autko ma sporo ponad 300 koników - http://www.lex-ochrona.com/admin/old/keyser/gal/TiC/www_11.JPG
Nie wspominam nawet o koszcie takiego hałaśnika.
Moim zdaniem Bart Cień ma rację - 60 mm to jest to co Twoje autko polubi najbardziej. Zapraszam na http://www.lorbi.com.pl/
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Czw Lut 12, 2004 8:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moje 2x 45 mm ma niewiele wiekszy przekroj niz jedna 60tka, ale efekt jest odczuwalny
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
Nowicjusz



Dołączył: 19 Lis 2003
Posty: 40
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw Lut 12, 2004 2:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Im więsza średnica (wydechu) większe ciśnienie a mniejsza prędkość spalin
i odwrotnie.
_________________
Sierra GHIA 2,0DOHC EFI LPG 91
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Pią Lut 13, 2004 6:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Złoty napisał:
porostu aby sprwanie oprozniac komore spalania spaliny musza miec jak najwieksza predkosc i jak najmniejsze opory przeplywu. Do tego dochodza jeszcze efekty falowe (INTERFERENCJA). Aby spaliny wraz ze spadkiem emperatury (spadek cisnienia) nie zwalniały (a temp i cisnienie maleje im jest dalej do silnika, a blizej do konca wydechu) dynamizuje sie ich przeplyw poprzez zwezajace sie rury. I ti chyba jest powod dla ktorego nie moga one byc za duzej srednicy.


no i właśnie dlatego stosuje się w wydechach dynamizatory przepływu spalin potocznie zwane STRUMIENNICAMI.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group