Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tuning 1,6 OHC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek_mk1
Gość






PostWysłany: Pon Sty 26, 2004 12:41 am    Temat postu: tuning 1,6 OHC Odpowiedz z cytatem

Cześć. Na początek kilka słów o sobie, gdyż jestem tu nowy:
Jestem właścicielem Forda Capri Mk1'69 z silnikiem 1,6 od Sierry. Moje auto jest obecnie w trakcie kapitalnego remontu. W planach jest też tuning silnika, i tu mam dylemat, a właściwie pytanie: czy ktoś z Was montował w takim silniku sportowy wałek rozrządu, jeśli tak, to jaki i jakie były efekty?[/b]
Powrót do góry
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Pon Sty 26, 2004 1:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wsadź 2.0
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Junior
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 120
Skąd: 3city-polska kalifornia:))

PostWysłany: Pon Sty 26, 2004 1:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj i poczytaj na necie troche artykułów o tuningu SOHC PINTO. Wszystkie zaczynają sie tak samo : KROK 1 - jeżeli masz 1.6 OHC to najlepsze i jedyne sensowne co możesz zrobić to zmienić go na 2.0 OHC!
_________________
2.0 OHC EFI+cossie look:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Bartek_mk1
Gość






PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 9:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik zmienię, ale jeszcze nie teraz. W planach jest V8, ale to musi poczekać. Narazie chcę się pobawić z tym silnikiem. A tak przy okazji to mam jeszcze jedno pytanie: jak poznać, która to wersja silnika, bo wiem, że były dwie, różniące się średnicą cylindrów. Jakie są różnice z zewnątrz?
Powrót do góry
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 10:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnikow 1.6 bylo przynajmniej 10 rodzaji poszukam spisu i dam tu link ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 10:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.capri.pl/garage/engine-settings.php tutaj masz link, dowiedz sie jakie oznaczenie ma Twoj silnik i czegos juz sie dowiedz z tej stronki ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_mk1
Gość






PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 6:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Materiały ze strony CAPRI.Pl znam doskonale. Problem polega na tym jak rozpoznać rodzaj silnika nie kożystając z numerów. Chodzi mi o jakieś cechy charakterystyczne widoczne na zewnątrz silnika.
Powrót do góry
Bartek_mk1
Gość






PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konkretnie chodzi mi o to, czy mam 1.6 OHC, czy 1.6 OHC "ECONOMY". W tabeli z danymi, zamieszczonej na tej stronie, znalazłem informację o różnicy w średnicach cylindrów i co bardzo mnie zdziwiło o takiej samej pojemności pomimo takiego samego skoku tłoka. Ciekawi mnie jakie są różnice między tymi silnikami oprócz innej średnicy cylindrów i jak rozpoznać wersję "ECONOMY" bez rozbierania silnika na części ???
Powrót do góry
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 8:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bartek_mk1 napisał:
...znalazłem informację o różnicy w średnicach cylindrów i co bardzo mnie zdziwiło o takiej samej pojemności pomimo takiego samego skoku tłoka.

to jest fizycznie niemozliwe zeby ten sam skok tloka , rozne srednice i ta sama pojemnosc byla ... albo zle przeczytales albo ktos zle napisal ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_mk1
Gość






PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 9:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie dlatego się dziwię, bo przeczytałem napewno dobrze:

http://sierrafan.pohybel.com/techniczne/techniczne.php
Powrót do góry
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 9:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli ktos zle napisal/przepisal .. zdarza sie najlepszym ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 9:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ma być tak: albo 97.67/66.00, albo 81.30/76.95, z czego ten drugi jest ekono, z gaźnikiem 2 przelotowym
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek_mk1
Gość






PostWysłany: Wto Sty 27, 2004 11:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jaki był kolektor dolotowy przy tym dwugardzielowym gaźniku, bo u mnie jest aluminiowy, przystosowany raczej do gaźnika jednoprzelotowego. Sam gaźnik jest zmieniony na SOLEX-a chyba 34 (jednoprzelotowego oczywiście)
Powrót do góry
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Czw Sty 29, 2004 7:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie z moim bratem dłubiemy silniczek 1.6 ohc. jak coś to pisz na priv albo gg 2838365- moje.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group