Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek_mk1 Gość
|
Wysłany: Pon Sty 26, 2004 12:41 am Temat postu: tuning 1,6 OHC |
|
|
Cześć. Na początek kilka słów o sobie, gdyż jestem tu nowy:
Jestem właścicielem Forda Capri Mk1'69 z silnikiem 1,6 od Sierry. Moje auto jest obecnie w trakcie kapitalnego remontu. W planach jest też tuning silnika, i tu mam dylemat, a właściwie pytanie: czy ktoś z Was montował w takim silniku sportowy wałek rozrządu, jeśli tak, to jaki i jakie były efekty?[/b] |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Pon Sty 26, 2004 1:33 pm Temat postu: |
|
|
wsadź 2.0 _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Junior Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 120 Skąd: 3city-polska kalifornia:))
|
Wysłany: Pon Sty 26, 2004 1:44 pm Temat postu: |
|
|
Poszukaj i poczytaj na necie troche artykułów o tuningu SOHC PINTO. Wszystkie zaczynają sie tak samo : KROK 1 - jeżeli masz 1.6 OHC to najlepsze i jedyne sensowne co możesz zrobić to zmienić go na 2.0 OHC! _________________ 2.0 OHC EFI+cossie look:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_mk1 Gość
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 9:37 am Temat postu: |
|
|
Silnik zmienię, ale jeszcze nie teraz. W planach jest V8, ale to musi poczekać. Narazie chcę się pobawić z tym silnikiem. A tak przy okazji to mam jeszcze jedno pytanie: jak poznać, która to wersja silnika, bo wiem, że były dwie, różniące się średnicą cylindrów. Jakie są różnice z zewnątrz? |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 10:36 am Temat postu: |
|
|
silnikow 1.6 bylo przynajmniej 10 rodzaji poszukam spisu i dam tu link ... |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_mk1 Gość
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 6:55 pm Temat postu: |
|
|
Materiały ze strony CAPRI.Pl znam doskonale. Problem polega na tym jak rozpoznać rodzaj silnika nie kożystając z numerów. Chodzi mi o jakieś cechy charakterystyczne widoczne na zewnątrz silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_mk1 Gość
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 7:57 pm Temat postu: |
|
|
Konkretnie chodzi mi o to, czy mam 1.6 OHC, czy 1.6 OHC "ECONOMY". W tabeli z danymi, zamieszczonej na tej stronie, znalazłem informację o różnicy w średnicach cylindrów i co bardzo mnie zdziwiło o takiej samej pojemności pomimo takiego samego skoku tłoka. Ciekawi mnie jakie są różnice między tymi silnikami oprócz innej średnicy cylindrów i jak rozpoznać wersję "ECONOMY" bez rozbierania silnika na części ??? |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 8:00 pm Temat postu: |
|
|
Bartek_mk1 napisał: | ...znalazłem informację o różnicy w średnicach cylindrów i co bardzo mnie zdziwiło o takiej samej pojemności pomimo takiego samego skoku tłoka. |
to jest fizycznie niemozliwe zeby ten sam skok tloka , rozne srednice i ta sama pojemnosc byla ... albo zle przeczytales albo ktos zle napisal ... |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_mk1 Gość
|
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 9:56 pm Temat postu: |
|
|
czyli ktos zle napisal/przepisal .. zdarza sie najlepszym .. |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 9:59 pm Temat postu: |
|
|
ma być tak: albo 97.67/66.00, albo 81.30/76.95, z czego ten drugi jest ekono, z gaźnikiem 2 przelotowym _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek_mk1 Gość
|
Wysłany: Wto Sty 27, 2004 11:06 pm Temat postu: |
|
|
A jaki był kolektor dolotowy przy tym dwugardzielowym gaźniku, bo u mnie jest aluminiowy, przystosowany raczej do gaźnika jednoprzelotowego. Sam gaźnik jest zmieniony na SOLEX-a chyba 34 (jednoprzelotowego oczywiście) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Czw Sty 29, 2004 7:00 am Temat postu: |
|
|
właśnie z moim bratem dłubiemy silniczek 1.6 ohc. jak coś to pisz na priv albo gg 2838365- moje. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|