Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 9:46 pm Temat postu: Tuning 2.0 OHC EFI - Bez przpływomierza |
|
|
Czy ktoś próbował robić jakąś przeróbkę tzn. wyciać przpływomierz?
Bo dokładniej mówiąc wisiadł mi i może jest nie potrzebny co ? _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Rocky Ekspert
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 624 Skąd: 100lica Drink Team
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:04 pm Temat postu: |
|
|
Cos już na ten temat było, najwięcej wie o tym VIK, ale to raczej dotyczyło LPG.
Swoją drogą też mi chodzi po głowie zastąpienie tego czym innym, a i jeszcze warto by było pomyśleć o potencjometrze _________________ --------ROCKY---------
--------//- -//-----------
-------( @ @ )----------
---o00o--(_)--o00o----
- SIERRA 2.0 OHC EFI-
-------------------------- |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:13 pm Temat postu: |
|
|
Potencjometrze?? On jest wmontowany w przepływomierz? _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Blade Ekspert
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lip 2004 Posty: 869 Skąd: Racula k/Zielonej Góry / Częstochowa
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:17 pm Temat postu: |
|
|
HEY
jak by nie był potrzebny to dla bajeru by go ford nie montował
ale spoko, kiedys robilem taki manewr w moim PROBE 2.5v6.
EFEKT:
auto chodziło w trybie awaryjnym, czyli nie dało sie jechać zasadniczo.
Moze i da sie wywalic ale tego nie wiem i osobiscie nie sądzę.
_________________ FORD PROBE II - GT 2.5 V6 24V
DAWNO TEMU: XR4I DOHC |
|
Powrót do góry |
|
|
$ebastian Arcyekspert
Wiek: 31 Dołączył: 18 Kwi 2004 Posty: 1595 Skąd: Sulechów/Lubuskie
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:19 pm Temat postu: |
|
|
Kriss napisał: | Potencjometrze?? On jest wmontowany w przepływomierz? | potencjometr jest zaraz na poczatku kolektora ssacego _________________ SEDAN 2.0 OHC EFI/SILVER
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:31 pm Temat postu: |
|
|
$ebastian napisał: | Kriss napisał: | Potencjometrze?? On jest wmontowany w przepływomierz? | potencjometr jest zaraz na poczatku kolektora ssacego |
Ja tam nie wiem:P Uczę się dopiero _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:40 pm Temat postu: |
|
|
Blade napisał: | HEY
jak by nie był potrzebny to dla bajeru by go ford nie montował
ale spoko, kiedys robilem taki manewr w moim PROBE 2.5v6.
EFEKT:
auto chodziło w trybie awaryjnym, czyli nie dało sie jechać zasadniczo.
Moze i da sie wywalic ale tego nie wiem i osobiscie nie sądzę.
|
To ja chyba jednak zainwestuje w nowy tzn. uzywke ale dobra
( znowu wydatek ) _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Blade Ekspert
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lip 2004 Posty: 869 Skąd: Racula k/Zielonej Góry / Częstochowa
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:49 pm Temat postu: |
|
|
ja tam nie wiem jak u Ciebie jest z tym, nie upieram sie przy swoim, mowie tylko co i jak było. odepnij kable i zatestuj. _________________ FORD PROBE II - GT 2.5 V6 24V
DAWNO TEMU: XR4I DOHC |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 10:53 pm Temat postu: |
|
|
Blade napisał: | ja tam nie wiem jak u Ciebie jest z tym, nie upieram sie przy swoim, mowie tylko co i jak było. odepnij kable i zatestuj. |
Jak sie resetuje?? _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Blade Ekspert
Wiek: 30 Dołączył: 07 Lip 2004 Posty: 869 Skąd: Racula k/Zielonej Góry / Częstochowa
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 11:46 pm Temat postu: |
|
|
odepnij przplywomierz i sprobuj pojezdzic _________________ FORD PROBE II - GT 2.5 V6 24V
DAWNO TEMU: XR4I DOHC |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2005 11:49 pm Temat postu: |
|
|
A resetuje sie przez odpiecie aku (MASY!!!) na pare minut. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 8:23 am Temat postu: |
|
|
U mnie kiedyś jak po włożeniu silnika zapomniałem podpiąć przepływomierz to silnik o dziwo chodził dobrze, ale po 10sekundach na benie gasł. Na lpg było ok. _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Czw Lut 10, 2005 8:57 am Temat postu: |
|
|
ZeT napisał: | U mnie kiedyś jak po włożeniu silnika zapomniałem podpiąć przepływomierz to silnik o dziwo chodził dobrze, ale po 10sekundach na benie gasł. Na lpg było ok. |
No i u mnie to samo tylko, ze jak przeplywomierz podlacze to ponizej 3000 obr. chodzi jak na 3 gary _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Pussi Fan
Wiek: 24 Dołączył: 01 Cze 2004 Posty: 213 Skąd: Kuźnia Raciborska
|
Wysłany: Sob Lut 19, 2005 11:03 am Temat postu: |
|
|
przy instalacjach LPG I Generacji czyli bez kompa przy jezdzie na lpg przeplywomierz, sonda lambda sygnaly generujace z tych ustrojstw nie sa porzebne po wypiecu silniik dalej tak samo pracuje no ale na benzynie i przy LPG z kpmputerem to juz inna bajka jesli cosik siadzie z tych cacuszek komputer samochodu przechodzi w tak zwany tryb awaryjny pracy my jako kieropwcy niekirdy nie odczujemy tego moze samochód minimalnie przyslabnac i troszke wiecej paliwa spalic ale nie zancznie _________________ Sierra Mk1 2.0 OHC+Bad Look+LPG+skrzyniaV+kupa niebieskiego dymu za mną (-sprzedana
BMW 525 24V VANOS Czarna Torpeda ))-Sprzedana
Opel Calibra 2,0 8V Czerwona Taczka ))
Audi V8 Quatro 4.2 Po tuningu ABT 380PS!!! Vmax ponad 300km\h )))))Full wypas !!! SREBRNY DEMON PRDKOSCI -MASAKRA NA KOLACH!! - na sprzedarz !!!!-Sprzedane |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie Lut 20, 2005 11:21 pm Temat postu: |
|
|
Na instalacji LPG bez kompa to DOHC EFI pracuje po odpieciu akumulatora. Sprawdzone. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Pon Lut 21, 2005 8:51 pm Temat postu: |
|
|
no, większość aut pracuje, paliwo i instal. nie mają nic do tego, tylko diody w alternatorze dostają 200-300st. C. temperaturę i mogą się zjarać _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Czw Lut 24, 2005 7:51 am Temat postu: |
|
|
instalacje gazowe na podstawie danych ze sondy, potencjometra przepustnicy okreslaja parametry ktore korygoje ten dokladnie komputerek
na bemie nie pochodzi silnik chyba ze nie ma klapki przeciwwybuchowej i jest wszystko szczelne bedzie go siepac troche ale pracowac bedzie (w przeplywomierzu jest potencjometr i czyjnik zasysnego powierza-waga powietrza) ale to nie wszystko sierra jako jedna z nielicznych ma przeplywomierz i czujnik cisnienia apsolutnego czo sie zadko zdarza w innych samochodach (albo to albo tamto )wiec jezeli wyciagniwmy przeplywomierz i wepniemy potencjometr i wyskalujemy go na srednie wskazania powinno sobie radzic ale nie wiem co bedzie z zaplonem bo moze sie przestawic ale nie wim wlasnie ile (mysle ze nie znacznie )to ze kom bedzie dzialal na (niby blad nie znaczy ze bedzie igorzej chodzil -czasem to moze polepszyc dynamike ) bledzie nie bedzie szkodzic on tylko te wskazania usrednia jezeli chodzi o dokladnia urterke wiec na moje ok bedzie chaodzic ale trzeba z glawa to przemajstrowc wiec do dziela komus sie uda
pozdro _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
Rocky Ekspert
Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 624 Skąd: 100lica Drink Team
|
Wysłany: Sro Mar 02, 2005 12:01 am Temat postu: |
|
|
Tak jeszcze wracając do sprawy przepływomierza w OHC.
Czy ktoś z Was myślał o zastąpieniu go powiedzmy innym rodzajem urządzenia do pomiaru przepływu powietrza.
Tak się składa, że mam znajomych, którzy zajmują się tym dla potrzeb przemysłu i tam stosuje się "czujniki elektroniczne" zamiast mechanicznych.
Przyszedł mi na początek taki pomysł, żeby w miejsce oryginalnego wsadzić rurę o średnicy dolotu ~ fi 70mm i w niej zamontować taki czujnik.
Ale aby móc to jakoś uściślić potrzebował bym trochę informacji i teorii budowy samochodowego przepływomierza.
Po pierwsze - zakres ciśnień powietrza min - max
Po drugie - przepływomierz pracuje razem z potencjometrem przepustnicy, więc jaki rodzaj sygnałów jest wysyłany dalej i gdzie? - napięcia (zakres) itp.
Po trzecie - jaka jest szybkośc zmian parametrów i nazwijmy to "czas reakcji przepływomierza"
No mądre głowy, fachowcy i szpeniewypowiedzcie się. _________________ --------ROCKY---------
--------//- -//-----------
-------( @ @ )----------
---o00o--(_)--o00o----
- SIERRA 2.0 OHC EFI-
-------------------------- |
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
Wysłany: Sro Mar 02, 2005 8:41 am Temat postu: |
|
|
to nie jest takie proste
1: tam jest zwykly potencjometr i on sie wychyla jak klapka pracuje
2: jeszcze do tego jest czujnik tep powietrza (nie wim czy on chodzi przez caly czas ale chyba nie )
wszystkie wartosci masz w ksiazce sierke naprawiasz sam
ja tu raczej mysle o zastapieniu go czyms podobnym ale nowszym o takich samych wlasciwosciach czyli jakies nowe produkcje _________________ ja i moj aparacik na ulicach mojego miasta
http://www.biblioteka.biecz.pl/galeria.html#nizzak |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Mar 02, 2005 12:01 pm Temat postu: |
|
|
Tak wlasnie sobie pomyslalem czy nie dalo by sie tego zamienic na jakis cywilizowany przeplywomierz. Czyli z drutem oporowym itd.
Ktos ma dane przy jakim przeplywie powietrza jaka opornosc ma ten MAF oraz jakie napiecie podaje do kompa? |
|
Powrót do góry |
|
|
$ebastian Arcyekspert
Wiek: 31 Dołączył: 18 Kwi 2004 Posty: 1595 Skąd: Sulechów/Lubuskie
|
Wysłany: Sro Mar 02, 2005 2:33 pm Temat postu: |
|
|
dobra teraz ja..moze nie będe zakładał nowego postu tylko ciągniemy to dalej.
a więc tak mnie interesuje po co wogole jest ten przepływomierz?
dzisiaj załozylem stozek(2.0 ohc efi) i zamontowalem bez przepływomierza i wszystko działało teraz tylko pytanie czy dziala o tyle o ile czy jednak przepływomierz cos tam daje i jednak powinien być. dodam jeszcze ze (juz bez stozka tak jak fabryka zrobiła)nawet jak odłącze wtyczke od przepływomierza p. to tez chodzi bez zmian to więc co radzicie? i jeszcze jedno nie mam lpg. _________________ SEDAN 2.0 OHC EFI/SILVER
|
|
Powrót do góry |
|
|
JiMNi Fan
Wiek: 23 Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 204 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob Mar 18, 2006 8:02 am Temat postu: |
|
|
czy ktoś śmiga bez podpietego przepływomierza na lpg ? che sie pozbyć tego ustrojstwa tylko dobrze by było żeby też na benie chodził jakotako, mam blosa założonego pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą w miejscu gumowego kolanka, jest jedno ale jak blos nie jest podpięty do przeływomierza tylko sobie swobodnie ciągnie powietrze to lepiej sie zbiera, wygląda na to że ta klapa troche ogranicza przepływ, będe wdzięczny na wszelkie wskazówki _________________ Sierra 2.0 było OHC EFI szczep na DOHC EFI LPG BRC BLOS sedan '89 CB Uniden510+Hustler |
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Guru
Wiek: 20 Dołączył: 03 Lip 2004 Posty: 2050 Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław
|
Wysłany: Sob Mar 18, 2006 11:42 am Temat postu: |
|
|
A nie dałoby się przerobić układu na taki, jak jest w DOHC? _________________ Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca] |
|
Powrót do góry |
|
|
xxxxx Arcyekspert
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1220 Skąd: Gotenhafen
|
Wysłany: Nie Kwi 02, 2006 8:43 pm Temat postu: |
|
|
Jan napisał: | A nie dałoby się przerobić układu na taki, jak jest w DOHC? |
robie cos takiego cena takiej uslugi to 500zl + czesci czyli wiazka silnika DOHC i komp. _________________ ......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496 |
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Guru
Wiek: 20 Dołączył: 03 Lip 2004 Posty: 2050 Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław
|
Wysłany: Nie Kwi 02, 2006 8:55 pm Temat postu: |
|
|
xxxxx napisał: | Jan napisał: | A nie dałoby się przerobić układu na taki, jak jest w DOHC? |
robie cos takiego cena takiej uslugi to 500zl + czesci czyli wiazka silnika DOHC i komp. | No, tak nieśmiało przypuszczałem, że się da. Mnie to nie dotyczy, ale dla OHC-owców EFi to cenna informacja. _________________ Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca] |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Kwi 03, 2006 7:38 am Temat postu: |
|
|
Do xxxxx. A jak wyglada taka przerobka. Pytam w sensie takim -
Wiazki OHC i DOHC roznia sie tym ze:
- w OHC jest Hallotron i MAF oraz TPS,AFR (poza iS) i ISC
- w DOHCu jest CPWK (Czujnik Polozenia Walu Korbowego), nie ma MAF, jest TPS,AFR i ISC
Wynika stad ze roznica pomiedzy wiazka DOHC i OHC jest tylko w przypadku MAFa i "wyzwalacza zaplonu"
stad moje pytanie - jezeli przekladasz cala wiazke a DOHC do OHC - jak radzisz sobie z CPWK. Bo tak na prawde to jedyny problem z ktorym nie umiem sobie na razie poradzic, zeby zaadoptowac wiazke DOHC do OHC (znaczy poza oczywistym zamontowaniem tarczy i CPWK). _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
warka Mistrzunio
Wiek: 27 Dołączył: 27 Paź 2004 Posty: 471 Skąd: malopolska-biecz\kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Kwi 03, 2006 11:16 am Temat postu: |
|
|
spokojnie - bedzie mial czas to odpowie _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
xxxxx Arcyekspert
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1220 Skąd: Gotenhafen
|
Wysłany: Pon Kwi 03, 2006 4:48 pm Temat postu: |
|
|
powiem tak :
A jak chodzi cosworth??/
Czujnik polozenia walu wystepuje w DOHC, CVH i PINTO 16v
tak wiec powinienes juz sie zorietowac jak poradzic sobie z tym problemem.
W DOHC jesy tarcza na wale
W CVH jest kolo zamachowe
W PINTO 16v jest kolo pasowe. _________________ ......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Kwi 03, 2006 5:15 pm Temat postu: |
|
|
nie widzialem nigdy na zywo silnika cossiego w takiej postaci eby go dokaldnie z kazdej strony wyogladac ...
Piszesz kolo pasowe. W cossim sa cztery, w pinto trzy. Czy zatem wystarczy jezeli odpowiednio ustawie CPWK wzgledem kola rozrzadu lub kola rozdzielacza zaplonu ? No bo nie wyobrazam sobie jak mialby on dzialac z kolem do napedu paska klinowego - a do kola na wale nie ma dojscia.
Widzialem rozwiazania gdzie tarcza z zebami byla zamocowana z przodu na kole pasowym i CPWK przymocowany z boku tegoz.
Myslalem po prostu ze znalazles jakis inny sposob na to ...
Jest jeszcze inna sprawa ... niektore cossie (to akurat silnik z RS500) maja aparat zaplonowy:
http://www.cannell.co.uk/images/Cannell_web/RS500%203%207.jpg
EDIT: Dopiero teraz na dole po prawej zauwazylem - ale czy to jest zwykle kolo pasowe ? Czy tez ma naciecie ? A jezeli ma naciecia to ile - tez 34 jak w DOHCu ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Pon Kwi 03, 2006 5:30 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|