Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia biegów MT75 z silnikiem OHC
Idź do strony 1, 2  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> FAQ - rozwiązania problemów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Lip 14, 2005 11:09 pm    Temat postu: Skrzynia biegów MT75 z silnikiem OHC Odpowiedz z cytatem

ogladnijcie zdjecia. Neistety nie sa najlepszej jakosci bo jest juz pozno i chwile mi zeszlo nim upewnilem sie ze to co zrobilem jest tym co zrobilem:

http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto04.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto05.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto06.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto07.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto08.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto09.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto10.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto11.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto12.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto13.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto14.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto15.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto16.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto17.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto18.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto19.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto20.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto21.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto22.jpg
http://83.17.18.234/sierra/zagadka/foto23.jpg

Jedno co moge wam w tym momencie powiedziec, to to ze nie jest to fotomontaz. Ale dokladniejsze info w momencie odgadniecia co te zdjecia przedstawiaja. Niestety dopiero w poniedziale bede dysponowal lepszym aparatem - musicie mi wybaczyc jakosc.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dzaxx
Guru


Wiek: 25
Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 2551
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 12:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaraz zaraz
skrzynia MT75 i dol OHC? Przeciez OHC byly z N9 montowane...dobrze trybie?
_________________

FORUM - miejsce, teren, na którym przedstawia się ważne sprawy publiczne do rozważenia, osądzenia, załatwienia;
Etym. - łac. 'rynek, targowisko; plac, miejsce publiczne do odbywania sądów, zgromadzeń lud., zwł. najważniejsze, rzymskie - Forum romanum'.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 12:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzaxx ... zgadles ... jaki z tego wniosek ? Gwarantuje ze dol jest zlozony i sprawdzilem kilka razy czy to co zrobilem jest tym co zrobilem.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 1:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak się nad tym zastanowić, to chyba nie powinno być problemu - wszak Cosworth to blok Pinto, a Cosworth latał z MT75. Kto teraz spróbuje założyć N9 do DOHC-yka?
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Misiek
Ciekawy


Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 20
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 3:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widziałem seryjnie zestawiony DOHC ze skrzynią N9. Kumpel w Sierce z '89 roku tak ma. myśle zę bez problemu podchodzi. Pozdrawiam
_________________
GG 404722
Sierra 2.0 DOHC 3d '91 +LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 3:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok to jest gdybanie. Mnie interesuje opinia tych ktorzy twierdzili ze sie NIE DA
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 5:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i co ja mam z tym zrobic??

Na poczatek oczyzcze troche. A potem pewnie wpadnie tu Pirania i wesprze niedoswiadczonego.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 5:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może skoro odgadnięto to zmień temat Wink
Natomiast ja czuję się zeskoczony!
Czekam na wrażenia z jazdy. Jeśli tym Toyman pojeździsz to już całkiem usiądę z wrażenia.
PS. Jakby co to mam MT75 za 250,-. No dobra, jak dla Was to za 200,-
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 5:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co wczoraj/dzisiaj nad ranem udalo mi sie pomierzyc i posprawdzac:

1) Tarcza sprzegla wchodzi spokojowo na walek
2) sam Wal korbowy ze sprzeglem i dociekskiem - umiejsciowiony bez najmniejszego silowania na walku skrzyni
3) rozrusznik OHC wpasowany jak stamtad
4) jak widac na niektorych zdjeciach - rozstaw otworow mocujacych idealnie taki sam
5) Metalowa uszczelka (blacha z otworami) montowana miedzy silnik a skrzynie - pasuje jak stamtad
6) Blok skrecony z walem (ten z dociskiem) zalozylem (niestety sam) sporym nakladem sil, ale wmiare bezbolesnie na walek skrzyni i spokojnie bez silowania sie skrzecilem calosc
7) MT75 od krawedzi dzwonu do srodka lewarka ma 73 cm, a N9 ma 72 cm
Cool W MT75 tlumik drgan jest zamontowany bezposrednio na walku - przed lewarkiem, w N9 na kawalku walu wsowanym na walek - za lewarkiem. Roznica w odleglosci miedzy tlumiekiem drgan, a lozyskiem podporowym to ok 15 na koszysc (w sensie jest dluzszy) MT75.

Genralnie - wszystkie wrazenia sa na goraco, ale:

Skrzynia nie jest jeszcze moja, wiec poki co nei moge sie nawet przymierzac do zakladania. Po skreceniu zrobilem kilka rzeczy:

1) na luzie swobodnie obraca sie tylko walek skrzyni - wal korbowy pozostawal w bezruchu
2) zapiecie 5 i obrot walek korbowym powodowalo normalny obrot walu i walka skrzyni

Jak tylko uda mi sie skombinowac ten kawalek walu miedzy tlumikiem a lozyskiem - zrzucam N9 i zakladam MT75 ... az jestem ciekaw.

Ale calkiem na marginesie - jestem w ciezkim SZOKU.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 6:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wsadzałem osobiście MT75 do OHCa jak przerabiałem z automatu, także nie jesteś sam Very Happy
taką mialem na półce+wał napędowy, więc MUSIAŁA spasować Cool , z tym, że zmieniałem koło zamachowe na DOHCowskie-bo takie też miałem, trzeba bylo tylko otwory przerobić. A N9 do DOHCa też wlezie na żywca, ale jak wytrzyma to słynny łącznik między skrzynią a wałem napędowym-nie wiem.
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 6:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Toyman, tak sie spytam - a po co pchasz MT75?? Jezdzilem kilkoma MTkami, kilko N9-ami i powiem tak - wole N9. Umozliwia szybsze zmiany biegow, dluzsza wajcha jest blizej kierownicy, skrzynia jest bardziej niezajebywalna no i latwo zrobic quick-shift. Ale bedziesz mial jedyne w klubie OHC z MT75.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a po co pchasz MT75??
Bo dostalem ja za free (no niemalze) i przede wszystkim panowala powszechna opinia, ze tego sie nie da zrobic - przynajmniej w kilku watkach cos takiego sie pojawilo.

Poza tym - lubie testowac rozne rozwiazania. Mam mozliwosci to czemu nie sprobowac, zobaczyc jak zachowuje sie pelna 5-ka na moim 2.0 OHC. Proste.

Ok. Pytanie dodatwkwe: Czy zamachyw DOHCu i OHCu roznia sie waga ? Mowie o standardzie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koło zamachowe z DOHCa jest ok. 2x takie na grubość, jak OHC i ma inaczej otwory mocujące
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG


Ostatnio zmieniony przez VIK dnia Pią Lip 15, 2005 8:29 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiedziales Toyman ze pasuje Smile
oj, trzeba bylo spytac Razz
sprzegła są identyczne (niemalze) zamach zostawil bym od OHC, a nie pchal sie w przerabianie otworów na DOHCowe...
a tak wogole to wolałbym miec DOHCa z N9 niz OHCa z MT75 Wink
milego grzebania...
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czacza napisał:
Jezdzilem kilkoma MTkami, kilko N9-ami i powiem tak - wole N9. Umozliwia szybsze zmiany biegow, dluzsza wajcha jest blizej kierownicy, skrzynia jest bardziej niezajebywalna no i latwo zrobic quick-shift.

Ale ale, szybsze zmiany biegów tylko po zrobieniu QSa, dłuższa wajha dodatkowo ten czas wydłuża choć łatwiej skrócić. N9 bankowo nie jest bardziej niezajebywalna. MT75 jest liczone na większy moment i na pewno więcej wytrzyma.
Dochodzi jeszcze kwestia wagi. Z czego jest MT a z czego N9?
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aaale jest jedno "ale".
W MT75 zmiana biegow wymaga mniej sily. Dlatego sie zastanawiam, czy nie zapodac takowej do coupe, wszak to GosiaK's coupe. Tcharec, a sprzeglo do tego masz?? I wał??

Toyman, zanim to wsadzisz do auta, to sprawdz kolory napinaczy na pedale sprzegla, unikniesz niepotrzebnych problemow.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gizmo
Arcyekspert


Wiek: 22
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 1119
Skąd: Virginia U.S.A

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 8:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw wynikow tej transplantacji, poniewaz mam dohc z A4LD ktora sie sypie i chce wlozyc manual, a mam n9 w garazu, myslalem ze nie podejdzie....a tu prosze
_________________
Sedan '92 2.0 DOHC EFi - Była...
Mercedes-Benz W124 300E 2.8 6 Cyl. 24V Automatic

Ambasada SierraFan U.S.A.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 8:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czacza napisał:
Aaale jest jedno "ale".
W MT75 zmiana biegow wymaga mniej sily. Dlatego sie zastanawiam, czy nie zapodac takowej do coupe, wszak to GosiaK's coupe. Tcharec, a sprzeglo do tego masz?? I wał??
Wał se zostawiam, a sprzęgła chyba byś po mnie nie chciał. Zresztą i tak nie mam.
Co do lekkości zmiany biegów to też bym się kłócił. Akurat co fakt to fakt ale lepiej mi się N9 wahluje.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 9:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MT75 lżej chodzi niż N9 ... Czy ja czegoś nie wiem? Kurcze ...
W FIONIE mam już drugą skrzynię N9 i obie chodziły ( chodzą ) lżej niż MT75 w SZCZENIAKU. Może nie tak łagodnie, "mięntko", ale lżej ... I moja Mt75 nie jest zarżnięta ... wprawdzie Kosiarzy chodzi lżej ... ale to Oni mają dziwnie lekko chodzącą MT75. Inne, które porównywałem ... chodzą tak jak moja, mniej więcej.
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 5:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Toyman, zanim to wsadzisz do auta, to sprawdz kolory napinaczy na pedale sprzegla, unikniesz niepotrzebnych problemow.
Jest zolty, jaki z tego wniosek ? Material jest twardszy ?

Czacza napisał:
wole N9. Umozliwia szybsze zmiany biegow, dluzsza wajcha jest blizej kierownicy

Czacza napisał:
W MT75 zmiana biegow wymaga mniej sily

To w koncu jak. Wolisz MT75 czy N9

gizmo napisał:
Jestem ciekaw wynikow tej transplantacji
Skoro w jedna strone sie da to i w druga

Czacza napisał:
a sprzeglo do tego masz
A po co zmieniac sprzeglo ? Chyba ze Gosiak ma zajechane
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
xxxxx
Arcyekspert


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1220
Skąd: Gotenhafen

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 6:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to jeszcze zakrec rozrusznikiem i bedzie cool.
_________________
......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger MSN Messenger
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 6:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xxxxx napisał:
No to jeszcze zakrec rozrusznikiem i bedzie cool.



xxxxx, nie badz tajemniczy, powiedz w czym pies pogrzebany
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kosiarz
Guru



Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2002
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 6:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kamax napisał:
MT75 lżej chodzi niż N9 ... Czy ja czegoś nie wiem? Kurcze ...
W FIONIE mam już drugą skrzynię N9 i obie chodziły ( chodzą ) lżej niż MT75 w SZCZENIAKU. Może nie tak łagodnie, "mięntko", ale lżej ... I moja Mt75 nie jest zarżnięta ... wprawdzie Kosiarzy chodzi lżej ... ale to Oni mają dziwnie lekko chodzącą MT75. Inne, które porównywałem ... chodzą tak jak moja, mniej więcej.



Jest specjalny olej do skrzyń castrola, nie ma go w centrali castrola w Polsce. Dostałem go swego czasu od goscia co sie zajmuje autkami rajdowymi we wrocku, wlałem to coś do skrzynki i może dlatego tak leciutko chodzi bo faktycznie biegi ladnie się wbijają w mojej MT75 praktycznie nie trzeba używać siły. Kurde ale oznaczeń tego oleju za cholere nie pamiętam bo dostałem to w zwykłej buteleczce po jakimś płynie od spryskiwaczy Evil or Very Mad
_________________

MISTRZ DOLNEGO SLASKA 1/4 mili 2005r
dwukolorowa bestia 2.0 DOHC EFI 0-96 km/h 7,59 by G-tech ET 16,0831/4mili Tor Poznań to już nieaktualny czas ! (jest lepiej)
ET SKARBIMIERZ 15,741
Hydro spoczywaj w pokoju [i]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
Dochodzi jeszcze kwestia wagi. Z czego jest MT a z czego N9?
Zwazylem:
MT75 - 42 kg
N9 (4 biegowa) - 36 kg

xxxxx napisał:
No to jeszcze zakrec rozrusznikiem i bedzie cool.

toyman napisał:
3) rozrusznik OHC wpasowany jak stamtad


Kosiarz napisał:
Kurde ale oznaczeń tego oleju za cholere nie pamiętam
Szkoda

kamax napisał:
MT75 lżej chodzi niż N9
Porownalem - w tej N9 ktora stoi u mnei na garazu biegi wchodza lzej niz MT75. Ale nie jest to miarodajne porownanie, bo obie skrzynie wypadaloby rozebrac, wyczyscic zalac swiezym olejem (najlepiej takimsamym) i po kolei zamontowac. Byc moze w przyplywie szalenstwa pokusze sie o cos takiego Wink
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ooo ... no widzisz ... coś jednak chyba było w tym oleju ... bo faktycznie u Ciebie drążek sam znajduje kolejne biegi ... przy zmianie 1-2 - zauważyłem, że dokłądnie w tym samym momencie zmienialiśmy ... momentalnie odchodziłeś mi na pół samochodu ostatnio ... znaczy się wcześniej się u Ciebie złączało wszystko ... jak słyszałem pisk po zmianie na dwa .. to ja dopiero kończyłem przesuwać dźwignię, a sprzęgła w tym samym czasie mniej więcej naciskaliśmy ...
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Lip 15, 2005 11:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli chodzi o moja wypowiedz - szybciej, nie znaczy lzej. Wedlug moich obserwacji w N9 trzeba uzyc wiekszej sily, ale zmiana jest szybsza. W MT75 mocno czy lekko - chwile to trwa. Zauwazylem tez, ze skrzynie pod V6 chodza jakos lzej. Zarowno w N9 jak i MT75.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Lip 16, 2005 7:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli trzeba bedzie przetestowac kwestie oleju. Dzisiaj zabieramy sie s Suhoparem za rozbieranko i czyszczonko. Na tygodniu powinienem dostac wal od bOOmbeela wiec pewnie w nastepna sobote bedzie swap. Potem dam znac jak sie zachowuje.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jesta
Ekspert


Wiek: 44
Dołączył: 30 Gru 2003
Posty: 978
Skąd: Rudnik kolo Myślenic

PostWysłany: Sob Lip 16, 2005 9:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a probowaliscie zaloozyc skrzynie N9 do transita Very Happy
_________________
jesta
tel. 698 537 338
kombi 89r
2,0 OHC NE gaznik
gaz BRC
rencista
http://www.agd-rtv-gsm.abc24.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Sob Lip 16, 2005 6:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No przecież niektóre transity chodzą z N9
dzwon jest inny tylko
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ARTi
Guru


Wiek: 23
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3647
Skąd: Mikołów / Wyry [ Śląsk -V6 Terror Side:D ]

PostWysłany: Sob Lip 16, 2005 7:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawet Focusy śmigają na MT75 Wink
_________________
2.9i V6 EFI '90 sedan Ghia ... wypasiony sedanik z widlastym sercem by Klimek78 "Druga Miłość" Very Happy
2.0i DOHC EFI '91 HB Ghia ... jedyna taka Sierra, prawdziwy ideał.. Kochane auto Crying or Very sad R.I.P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> FAQ - rozwiązania problemów Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następna
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group