Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob Lip 16, 2005 8:57 pm Temat postu: |
|
|
ARTi napisał: | Nawet Focusy śmigają na MT75 |
Na taczkowej wersji MT75, zwanej MTX75. Mondeo tez _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 5:33 am Temat postu: |
|
|
Ok. Cztery pytania:
1) Na koncu wodzika jest swozen, Wchodzi on w otwor w mocowaniu ... nei wiem jak to nazwac - popychacza ... (cos co wchodzi bezposrednio do skrzyni). Ten swozen na koncu ma wyfrezowanie dookola - zdaje sie ze na zawleczke. Pytanie gdzie dostac taka zawleczke - bo rozumiem ze ten swozen nie powinien sobie ot tak latac
2) Na ramieniu popychacza, od strony dzwonu, jest lozyskoktore po pociagnieciu linki laczy i przyciska docisk. W srodku jest taka blaszka zabezpieczajaca, zeby cale lozysko nie zsunelo sie z walka - w tej skrzynie ktora mam - jest tylko polowa tego zabezpieczenia, druga poszla w cholere - pytanie gdzie to zabezpieczenie dostac, ew czy cale lozysko podejdzie od N9 razem z zabezpieczeniem (teoretycznei powinno ale jeszcze nei mierzylem)
3) Jak sposcic caly olej - w sensie zebym mial pewnosc ze zeszedl caly ? Po zdjeciu czujnika biegu wstecznego ?
4) w MT75 jest miejsce gdzie sie montujr linke predkosciomierza. Zam ten element, ba podobny uklad do wkladu stacyjki, z jednej strony podpina sie linke predkosciomierza - a z drugien, no wlasnie z drugiej wychodza jakies kable zakonczone okragla trojbolcowa wtyczka - do czego to ? Elektroniczny predkosciomierz ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 6:35 am Temat postu: |
|
|
1. Jest zatrzask-nie ma tam zawleczki
2. Łożyska N9/MT75 sa inne
3. W tylnej części jest korek na imbus 8mm
4. Te 3 kable=prądniczka=czujnik prędkości pojazdu, możesz to "olać" w OHCu. _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
gizmo Arcyekspert
Wiek: 22 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 1119 Skąd: Virginia U.S.A
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 6:38 am Temat postu: |
|
|
to ja sie podepne, poniewaz robie przekladke w dohcu...tam nie moge tego olac? _________________ Sedan '92 2.0 DOHC EFi - Była...
Mercedes-Benz W124 300E 2.8 6 Cyl. 24V Automatic
Ambasada SierraFan U.S.A. |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 7:00 am Temat postu: |
|
|
tam przepniesz tę wtyczkę na inną skrzynię, bo w automacie ona też występuje _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 9:16 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | 4. Te 3 kable=prądniczka=czujnik prędkości pojazdu, możesz to "olać" w OHCu. | Czy to znaczy ze pod to pozna podpiac zegary od Scorupy ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Guru
Wiek: 20 Dołączył: 03 Lip 2004 Posty: 2050 Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 9:26 am Temat postu: |
|
|
toyman, mam cały motor DOHC ze skrzynią MT75 na części. Wyjęte razem z auta, jeszcze nie rozłączone i nierozebrane. Nie mam ich w tej chwili przed oczami, więc nie bardzo wiem, o co dokładnie chodzi, ale jakbyś coś potrzebował, napisz PW. _________________ Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca] |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 6:52 pm Temat postu: |
|
|
Przeszukalem archiwum, ale nei znalazlem odpowiedzi:
-jaki olej idzie do MT75
-ile tego oleju
no i wlewa sie tak samo jak spuszcza ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
gizmo Arcyekspert
Wiek: 22 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 1119 Skąd: Virginia U.S.A
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:00 pm Temat postu: |
|
|
w ksiazce podaja 1.25 litra, ale ja bede wlewal jutro lub pojutrze poniewaz juz prawie dokonczylem dziela przekladki z automatu to dam znac ile dokladnie wchodzi _________________ Sedan '92 2.0 DOHC EFi - Była...
Mercedes-Benz W124 300E 2.8 6 Cyl. 24V Automatic
Ambasada SierraFan U.S.A. |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Widzisz - nie przyszlo mi do glowy zeby przeszukac inny dzial niz techniczny i uzylem wiekszej ilosci slow kluczowych ... zmeczony dzisiaj jestem - przepraszam _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Spox, po to tu jestem. Ale nie naduzywajcie tego prosze.
P.S. Nieskromnie stwierdze, ze szukajki uzywa sie nieporownywalnie wygodniej niz tydzien temu. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
gizmo Arcyekspert
Wiek: 22 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 1119 Skąd: Virginia U.S.A
|
Wysłany: Sro Lip 20, 2005 1:00 am Temat postu: |
|
|
widze ze kilka moich postow poszlo w kosmos, napisalem ze sie podpinam pod temat poniewaz nie chce zakladac nowego, ale whatever... rozchodzi sie o tabelke z numerami usterek, prosze tak szybko moich postow nie usuwac, poniewaz nie doczekalem sie odp, a skoro pytania nie widac to skad mam dostac odp?! _________________ Sedan '92 2.0 DOHC EFi - Była...
Mercedes-Benz W124 300E 2.8 6 Cyl. 24V Automatic
Ambasada SierraFan U.S.A. |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 20, 2005 5:47 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | tabelke z numerami usterek | Ale tabelke ktorych usterek ? Silnika ? Jezeli tak - jest to w materialach poswieconych obsludze odpowiedniego silnika ... wszystkie materialy drukowane jaki udalo mi sie do tej pory zdobyc wystawione sa na serwerze Suhopara:
http://suhopar.xt.pl/sierrafan/index.html
--------
Jako ze o dziwo nie znalazlem Orlenowskiego Hipol ATF 2D, kupilem ostatecznie Mobil ATF 220 i to wlalem, jeszcze tylko musze skombinowac lozysko dociskowe, ew dostac skads to zabezpieczenie zeby sie nie zsowalo. No i musze zmolestowac bOOmbeela na wal i montuje. Z wodzikiem na razie przezyje - najwyzej zepnie sie to trututka.
Lozyska dociskowe rzeczywiscie sa inne w MT75 i N9 - roznia sie glownie srednica wewnetrzna (sorrki VIKu - zostawiam dla potomnosci ) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 08, 2005 12:12 pm Temat postu: |
|
|
Skrzynia MT75 zalozona (w koncu). Roznice ? jest kilka:
1) 1,2 trzeba szukac. Czlowiek przyzwyczajony do N9 szuka ich blizej 3,4 (trzeba bardziej wychylic lewarek w lewo)
2) Biegi wskakuja praktycznie same, wystarczy lekko pchnac lewarek (DUZO lzej niz w N9)
3) Elastyka - dla mnie bylo szokiem jazda 30 km/h na 4 bez dudnienia, a juz calkkowite zaskoczenie przy gladkim przyspieszaniu na 5 od 40/50 km/h
4) Synchronizatory - w N9 ciezko bylo w czasie jazdy wrzucic 1 (mowie o 10/15 km/h - w MT75 dziala to na wszystkich biegach - zbyt duza predkosc obrotowa walka nie pozwala czasem zrobic ostrej redukcji o 2 biegi od razu
5) Szybkosc zmiany biegow - w N9 nawet po puszczeniu sprzegla bieg zaskakiwal jakby po chwili ... z opuznieniem. Teraz - przesowam dzwignie i bieg jest na swoim miejscu bez ale
6) W N9 czaste byly hopki jak w Polonezie ... skrzynia robila WEEEEeeEEEEeeeEEEEEEEEEEeeeeEEEEEEEEEEEEEEEEEE ... slowem falowanie nim sie rozbujala, tutaj elastyka daje o sobie znac wrzucam bieg i od razu ciagnie.
7) Ogolne wrazenie ? Rozumiem juz dlaczego jest to zabezpieczenie na wstecznym. Kielka razy jadac mechanicznie chcialem wrzucic 6
Generalnie przyjemnosc z jazdy sporo wieksza (Szczegolnie dzieki elastyce). Byc moze po czesci jest to efekt zmiany dyfra na taki ktory jezdzil w DOHCu na A4LD, i regeneracji calego tylnego zawisu (Elementy gumowe, Sprezyny i Amorki).
W skrzyni nie rozubilem nic poza wymiana lozyska dociskowego i wymiana oleju na "Mobil ATF 220"
Slowem, Polecam takiego swapa wszystkim tym, ktorzy maja taka mozliwosc i maja odrobine zdolnosci manualnych.
Do swapa potrzebny jest oprocz samej skrzyni - wal od MT75. Reszta, czyli zamach, sprzeglo i rozrusznik pozostaja bez zmian. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Pon Sie 08, 2005 4:23 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pon Sie 08, 2005 12:51 pm Temat postu: |
|
|
Ponieważ powyższy post łamie podstawowe założenia na tym forum opisywane ( że niby nie da sięzałożyć MT75 do silników OHC ), przesuwam dla wodaomości wszystkim i wobec ... do działu FAQ
Zmieniam teżź lekko temat. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sro Wrz 20, 2006 5:57 am Temat postu: |
|
|
Przeniesiony _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
|