Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 8:56 am Temat postu: MODYFIKACJA: gaznik Weber 2V ISC -> kolektor OHC EFi |
|
|
1. Wstep
Kazdy z nas chcilby tanim kosztem uzyskac kilka kucykow wiecej. Coz wiec nalezaloby zrobic, aby nie bawic sie w porotwanie glowic, planowanie glowic, chiptuningi i turba a uzyskac kilka kucykow wiecej. Generalnie podstawa jakiegokolwiek tuningu mechanicznego jest uwolnienie przeplywu mieszanki. Co mozna zrobic za 50 PLN dla poprawienia osiagow, ale nie tak "autosugestywnej" tylko realnej poprawy ? Ano okazuje sie ze jednak mozna. Faktycznie caly mod kosztowal mnie ok 100 PLN, ale o konkretnych kosztach pozniej.
Czymze zatem jest ten mod ? Jak niektorzy wiedza, mam silnik 2.0 OHC na gazniku Weber 2V ISC. Jezdze tylko na LPG, wiec gaznik stanowi naturalna zwezke - baaa - wrecz nalezaloby to nazwac bariera. Jak sie pozniej okaze - opory ssania sa tak duze, ze silnik zamiast wyzwolic swoj potencjal - dusi sie.
Tanim modem o ktorym pisze jest zalozenie kolektora ssacego od EFi - cena - jezeli dobrze sie rozgladnac - w okolicach 50 PLN. do tego uszczelka pod ten kolektor - 10-15 PLN (PawelKRA mam nadzieje ze pizza smakowala) linka gazu - 30 PLN (niestety kupilem ja naderwana. Przy zakladaniu linki - okazalo sie ze wisi ona na dwoch wloknach - krew sie we mnie zagotowala. Szkoda dziala to to, ale nie daje zadnej pewnosci - stracilem 30 PLN). Do modu potrzebny jest jeszcze pedal gazu, ale ten dostalem w prezencie wiec ciezko liczyc mi koszty.
2. Troche teorii i podstawowe wymiary
Jak wiadomo - im mniejszy opor ssania, tym wiecej powietrza moze przejsc w zadanej jednostce czasu przez rure.
Gaznik 2V ISC ma dwie gardziele:
1 - glowna 34 mm srednicy
2 - pomocnicza (otwiera sie powyzej 3 kRPM) - 30 mm
Pomijam juz kwestie komory plywakowej i samego dolotu, oraz umiejscowienia miksera w takim ukladzie.
Kolektor ssacy OHC EFi ma jedna gardziej - w postaci przepustnicy. Jej wewnetrzna srednica to 53 mm (roznica kolosalna). Ksztalt kolektora OHC EFi co do swojej wydajnosci w porownaniu z gaznikowym nie powinien budzic niczyich watpliwosci (ok ok ... ja wiem ze mozna lepiej). Ciekawostka jest, ze przepustnice DOHC i OHC sa zblizone rozmiarowo (nie chce mi sie teraz wyciogac OHCowej, ale roznica byla bodajze 1 mm)
Jako ze jezdze tylko na LPG - w gre wchodzi jeszcze mikser do gazu - dokaldnie taki jak zazwyczaj stosuje sie w silnikach DOHC - srednica wewnetrzna - 34 mm.
Calosci dopelnia filtr stozowy o minimalnej srednicy 70 mm a maksymalnej 110 mm
Komplet dolotu w wersji OHC EFi wygladac bedzie zatem nastepujaco:
1 - filtr stozkowy 70-110 mm
2 - mikser, zwezka - 34 mm
3 - przepustnica - 53 mm
4 - kolektor ssacy OHC EFi
3. Podejscie pierwsze - przymiarka
01.V bardzo sie nudzilem bedac u siostry w Rabce. Ale ze jestem "przezorny" zabralem ze soba (250 km) kilka szpei, ktore chcialem sobie poogladac na miejscu - w razie gdybym nei mial nic ciekawszego do roboty - a ze pogoda byla jak pod psem - wiec sila rzeczy znalazlem sie w garazu.
Po wstepnym ogldnieciu zabranych szpei - stwierdzilem ze mam w zasadzie wszystko co potrzeba do zalozenia tego kolektora i zmuszenia go do wspolpracy. Ochoczo zabralem sie zatem do pracy. Wystartowalem z takiego stanu:
Poprzedni wlasciciel buchy dolotu na pewno ja pozna. (dzieki Guliverowi1978 - jakis czas temu stalem sie posiadaczem puchy dolotu w wykonaniu *Grzesia* - thx).
Po zdemontowaniu puchy, dolotu i filtra - mamy widoczny w calej okazalosci gaznik 2V ISC
Widok po zdemontowaniu koletkora razem z gaznikiem
No i komplet dolotu gaznikowego - razem z ilnka gazu i pedalem gazu:
Szybki rzut oka na luzem lezacy dolot OHC EFi:
Porownanie sposobu mocowania linki gazu na pedalch gazu (na dole EFi na gorze gaznikowy).
I szybciutko montujemy calosc na glowicy gaznikowej:
Pierwsze odpalenie ... i ... kutwa - ciagnie lewe powietrze i wode
Winny oczywiscie skladajacy, ktory nie pomyslal, ze do szczescia potrzebna jest mu jeszcze odpowiednia uszczelka pod kolektor, ktorej nei byl raczyc zakupic (przewidywany montaz mial nastapic dopiero na 2.1T) - jeszcze raz podziekowania dla pawelKRA, ktory w zamian za wyzerke odstapil mi swoja
Nawet pomimo ciagniecia wody i lewego powietrza, sierrka zdradzala objawy jakoby nie byla soba, a wrecz jakby nalykala sie jakichs prochow - nie bedac przyzwyczajonym do tak zywej reakcji na przepustnice - wyjezdzajac od siostry z garazu zostawilem jej na podjezdzie soczysta sznite z gumy i pilowanego betonu. Pierwsze efekty - bardzo obiecujace. na tyle, ze po przyjezdzie do doma szukalem tylko okazji aby wieczorkiem usiasc i zrobic sprawe jak nalezy.
4. Podejscie drugie - wlasciwe
Tym razem bedac zaopatrzonym we wszystkie niezbedne elementy - zaczalem moda jeszcze raz. Po ponownym zdemontowaniu calego dolotu gaznkowego oraz pedalu gazu zabralen sie za ponowne skladanie dolotu OHC EFi.
Na przetarte papierem sciernym i umyte benzynka boczki glowicy zalozylem uszczelke od EFi (nie bedzie w koncu ciagnelo lewego powietrza i wody)
Odkrecilem zalozylem pedal gazu (dwie nakretki - jedna od wewnatrz komory silnika, druga od strony przedzialu pasazerskiego). Najlepiej pedal zalozyc sobie najsampierw - pozniej jest utrudniony dostep - nie jest to niemozliwe - ale po co sie meczyc.
www.ImageShack.us" />
Dolot po dokreceniu na dwoch szpilkach - a wlasnie - przy montazu nalezy zaopatrzec sie w dluzsze nic przy gaznikowym kolektorze sruby - po prosty tamte nie lapia gwintu
I po zalozeniu wszystkich kali i przewodow
Po zalozeniu miksera i stozka - wszystko gotowe do odpalenia
Jeszcze tylko raz rzucic okiem, czy wszystko jest podpiete i na swoim miejsci - gotowe do odpalenia.
5. Drugie "pierwsze" odpalenie
No wlasnie - pierwsze odpalenie - silnik trzyma 2.5 kRPM. Sruba do regulacji wolnych obrotow skrecona maksymalnie. SIlnik normalnych obrotow dostal dopiero jak skrecilem glowna srube LPG o 4 (cztery) obroty ! (w porownaniu z optymalnymi ustawieniami na gazniku).
Wsiadlem i odjechalem - silnik jak na sterydach. Szok . Spodziewalem sie lepszego efektu, ale ten zaskoczyl mnei tak, jak w przypadku zamontoania pompy ABS - w tamtym przypadku o malo nei wybilem sobie zebow przy locie koszacym w kierunku kierownicy - tutaj walnalem glowa w zaglowek.
6. pierwsza jazda - pierwsze straty
Po przejechaniu ok 20 km, wrocilem do garazu - celem obadania czy wszystko jest na miejscu. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy przygladnalem sie filtrowi:
Wybaczcie ze zdjecia sa poruszone, ale bez lampy i pod swiatlo moj aparat nie daje rady - ale generalnei widac o co chodzi - na srodku filtra juz nie ma (szczescie dzieki *Grzesiowi* porzadny filtr juz do mnie idzie - thx again)
kolejny wyjazd - parking drifftingowy w Lancucie (tubylcy wiedza o co chodzi) - 1, 2 bok i swad spalonego sprzegla
Naprawily sie za to hamulce - tarcze przestaly bic (jupiii) - apropo - dopiero teraz widac pelne mozliwosci tej pompy ABS - jest sie czym rozpedzic - jest sie tez czym zatrzymac - miodnie.
7. Efekty i wrazenia
Posmigalem sobie troche scierwolotem (godzina grobo po polnocy). Kilka razu mijalem sie z "lokalnymi tjunerami". O dziwo - dzwiek i zachowanie coupejki wzbudzilo widac spore "uznanie", bo w pewnym momencie bialy fiat brava siadl mi na ogonie - zatrzymalem sie i wywiazala sie rozmowa - od slowa do slowa - wyszlo ze gosciu ma ta brave z silnikiem 1.8 po "jakimstam chiptuningu - stawiam na chiprezystor ", ale jezdzi tylko na Pb. NO to co ? cwiartka ? Czemu nie ... Start, 1 ... 2 ...... 3 ......... 4 ....... Killl - scierwo niewiele bo niewiele ale wygralo ... moj pierwszy w zyciu kill z ustawki - nei wiedzialem ze to moze byc takie przyjemne .
Wrazenia ogolne ? Dzwiek jest nie do opisania (rasowy - przyprawiajacy o dreszcze )- niesamowite brzmienie - szczegolnie w okolicach 7 kRPM i wyzej. Apropo - silnik juz wczesniej potrafil sie wykrecic powyzej 7 kRPM, ale teraz robi to tak zwawo i tak chetnie zamyka obrotomierz, ze jestem ciagle w niemalym szoku. Reakcja na przepustnice jest niesamowita - zawsze myslalem, ze mam dosc zwawe autko - nawet nie wiedzialem jak bardzo sie mylilem i sam siebie oszukiwalem. Przyszedl moment, ze zaczalem sie bac, ze kiedy poskaldam 2.1T - nei bede w stanie tym jezdzic - bede musial sporo popracowac nad technika szybkiej jazdy - czuje ze jeszcze duzo musze w tej kwestii zrobic. Musze jeszcze sprawdzic ta kwestie, ale mam wrazenie, ze moja coupejka na LPG - chodzi lepiej niz kaczorowa na Pb
8. Co potrzebne, ceny, narzedzia
Kazdy kto chcialby zrobic podobnego moda - potrzebuje:
1. Kolektora OHC EFi (oczywiscie) - najlepiej kompletnego z silnikiem krokowym, przepustnica i listwa wtryskowa (50-200 PLN)
2. komplet uszczelek (glowica-kolektor, przepustnica-kolektor, silnik krokowy-kolektor - ostatnie dwie zazwyczaj w komplecie z kolektorem) (10-50 PLN)
3. Linka gazu (5-50 PLN)
4. Pedal gazu (nie wiem)
5. Rurki, przewody, trututki, DRUT. (co kto ma)
6. odrobina samozaparcia (bezcenne)
Czas pracy - ok 2-3 godzin.
Niezbedne narzedzia:
Nasadowe 10 i 13
plaskie i oczkowe 10 i 13
srubokrety, kombinerki i obcazki
9. Aktualny stan
W tym momencie moj silnik poza kolektorem od OHC EFi, ma podwojne sprezyny zaworowe (zewnetrzne od OHC, wewnetrzne od BMW M30), plan glowicy o 0.5 mm i skrzynie MT75
10. Zakonczenie
Generalnie - nawet nie zamierzam nikogo przekonywac - to trzeba poczuc na wlasnym samochodzie. BAwcie sie dobrze przy modzeniu _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 9:11 am Temat postu: |
|
|
Ale chodzi toto tylko na LPG?? _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 9:14 am Temat postu: |
|
|
tak _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 9:32 am Temat postu: |
|
|
Nooo, Panie. Szacuneczek, wreszcie jakiś konkretny temat, który z przyjemnością czytałem. A dodam, że ostatnio bardzo nieprzyjemnie mi się forum czyta, więc i nie piszę, bo i po co ... setny raz pisać o dupie maryny albo obrotach jałowych w DOHC-u. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 9:45 am Temat postu: |
|
|
Wiem. dlatego nawet nie zagladam do technicznego - niech inni maja wyzywke . _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
WitekK Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2003 Posty: 823 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 5:48 pm Temat postu: |
|
|
a na benie daloby sie zeby chodzilo ? _________________ 1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb |
|
Powrót do góry |
|
|
TEDENT Arcyekspert
Wiek: 25 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1002 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 8:29 pm Temat postu: |
|
|
tak czytam i czytam i zastanawiam sie ile to cudo pali _________________ było: sierra 2.0 OHC efi 92r.lpg, jest scorpio krokodyl kombi 2.0 DOHC 93 rok
było OZS I, II, III, będzie i IV |
|
Powrót do góry |
|
|
PawelKRA vel Bocian Arcyekspert
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1766 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Pią Maj 05, 2006 8:46 pm Temat postu: |
|
|
Toyman, umiesc fotki z upalania przez Hansa _________________ SIERRA 2.0 OHC, 1985 "Łaciata" -Byla
Sierro-fon: 501-472-595
Jedna z niewielu Sierr z brazowym wnetrzem Ghia '92 w Polsce.
Plany: sierpien 06 - Bilstein+Lesjofors, glowica (tuned by Lamer), wrzesien 06 - BLOS albo hamulce 260 mm plus pompa ABS |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 5:13 pm Temat postu: |
|
|
Ile pali ? A jakie to ma znaczenie ? Generalnie jak mu dopiepshysh - w butli slychac tylko wir.
Dlaczego nei jezdzil na benie ? Z conajmniej kilku wzgledow - z najprostrzych to to, ze totalnie brak jest jakiejkolwiek instalacji elektrycznej do sterowania. Poza tym, na bedzie bedzie chodzilo slabiej niz fabryczny OHC EFi - chocby z tego wzgledu ze przekroje kanalow dolotowych sa znacznie mniejsze.
Co do upalania przez hansa - wtedy jeszcze latalo to na gazniku.
EDIT: przed chwila bylem na stacji benzynowej. na 270 km (z czego ostatnie 100 to ostre upalanie) - 31 l/PG _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Sob Maj 06, 2006 7:11 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 21 Maj 2004 Posty: 922 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 7:22 pm Temat postu: |
|
|
Widze że na gaźniku miałeś moją kopułkę a teraz będziesz miał mój stożek _________________ Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym. |
|
Powrót do góry |
|
|
GreG Ekspert
Wiek: 19 Dołączył: 03 Lut 2006 Posty: 517 Skąd: Rejowiec
|
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 7:46 pm Temat postu: |
|
|
zajebista sprawa _________________ =>Ford Sierra GT 2.0 DOHC EFI 93' <=My Cruiser
http://zanim.napiszesz.prv.pl/
KUPIĘ- pokrętło do regulacji pochylenia fotela w sierrce! |
|
Powrót do góry |
|
|
van81 Ekspert
Dołączył: 10 Wrz 2005 Posty: 828 Skąd: Kozienice/ Birmingham
|
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 8:56 pm Temat postu: |
|
|
ojeja 31 literkow ......ładnie sie kolega bawi
no ale każdy bawi się jak może ja dziś bawiłem się w zakręć zaworek(stara lpg) i powiem chodzi lepiej niż wczesniej(chyba dostawało za dużo lpg) ale jeszcze wiem że parownik jest do delete i filtry na 100% _________________ Sierra Mk2 (92*)2.0 DOHC EFi(była)
Sierra MK2(89)2.0 DOHC[Krokodylek](jest)
Sierra Mk1 coupe 2.8 OnLy LpG aNd BlOs RwD i jest zabawa TOY pRoDzEkT
...FORD to jednak FORD...
PILNIE KUPIĘ MODUŁ ZAPŁONOWY MOTOCRAFTA do 2.0 dohc na gaźniku |
|
Powrót do góry |
|
|
PASII Ekspert
Wiek: 27 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 815 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 12:18 am Temat postu: |
|
|
Czacza napisał: | Ale chodzi toto tylko na LPG?? |
Póki co ja mam podobny patent u siebie i jestem zadowolony , aspalanie , no cóz.... ponad 20/100 lpg potrafi łyknąc, jak ją przegonię
Jeździ tylko na lpg, bo podobnie jak Toyman nie mam ani krztyny instalacji pod wtrysk w aucie , jakoś nie mogę sie zebrać ,żeby to popodpinać _________________ KAB L RACING TEAM TEL:0512 122 354
Rzeczy niemożliwe od reki,na cuda trzeba chwilę poczekać |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 6:00 am Temat postu: |
|
|
31 L na 270 km = 11.48 l/100 km - niezly wynik - tym bardziej, ze na gazniku palila mi 9-10 a z jazdy nei bylo zadnej przyjemnosci ... no i nie bylo tego dzwieku ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
VeNoM Ekspert
Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 730 Skąd: Wrocław - Liga OT
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 9:25 am Temat postu: |
|
|
very cool _________________ 2,9 V6, gg 2134361 |
|
Powrót do góry |
|
|
ezop Fan
Wiek: 24 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 290 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 12:24 pm Temat postu: |
|
|
no i to mi sie podoba. Wreszcie ktos lopatologicznie wyjasnil jak sie pobawic z ohc. Gratulacje i dzieki. Chyba sie sam pobawie w takei cudko. A powiedz mi jaki bymby koszt zby to na benie odpalilo, bo co jaka to ale czasem (zwlaszcza w zimie) pasuje mu wpiac benzin _________________ 2.0 ohc '82 hb biala strzala
doszla fiesta '95 1,3 -fajnie to goni ale to nie to
606 583 724
A na wiosne zawiaski, blachareczka z drobymi przerobeczkami i wnetrze dla milego spedzania czasu w autku |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 1:14 pm Temat postu: |
|
|
Musiałbyś zmienic bak, albo zalożyc zewnetrzną pompe paliwa.
Dotego wiązka + komp ...chyba
koszta niezbyt wysokie _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
michone_lca Fan
Wiek: 20 Dołączył: 26 Lip 2005 Posty: 205 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 3:57 pm Temat postu: |
|
|
moze zabrzmi to banalnie ale czy dalo by takiego moda zrobic na silniku 1.6 ohc?? _________________ http://diyaudio.pl/forum/ - Forum prawdziwych akkustykow! Również dział Car Audio!
CA in progress :
Front - Helix Blue 62 MKII
Wzmak Front - ALpine MRV-T303
Sub - JL Audio 12' W3-D4
Wzmak Sub - szukam Alpine MRV-T500
Jednostka centralna - bedzie Nakamichi Cd35z |
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Guru
Wiek: 20 Dołączył: 03 Lip 2004 Posty: 2050 Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 4:14 pm Temat postu: |
|
|
michone_lca napisał: | moze zabrzmi to banalnie ale czy dalo by takiego moda zrobic na silniku 1.6 ohc?? | tak
i na 1.8 też _________________ Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca] |
|
Powrót do góry |
|
|
michone_lca Fan
Wiek: 20 Dołączył: 26 Lip 2005 Posty: 205 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 5:14 pm Temat postu: |
|
|
a czy w wiazce elektrycznej trzeba bedzie cos zmieniac??czy jakis komputer sterujacy?? _________________ http://diyaudio.pl/forum/ - Forum prawdziwych akkustykow! Również dział Car Audio!
CA in progress :
Front - Helix Blue 62 MKII
Wzmak Front - ALpine MRV-T303
Sub - JL Audio 12' W3-D4
Wzmak Sub - szukam Alpine MRV-T500
Jednostka centralna - bedzie Nakamichi Cd35z |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 21 Maj 2004 Posty: 922 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 6:25 pm Temat postu: |
|
|
Jeżeli chcesz aby jeździł na Pb to musisz mieć wiązkę do kompa, komputer, przepływomierz, map sensor, elektryczna pompa paliwa, inny zbiornik paliwa, czasem trzeba zmienić przewody paliwowe ale nie koniecznie. A jeżeli tylko gaz to nic oprucz kolektora, linki gazu, pedału gazu i miksera lpg _________________ Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym. |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 7:44 pm Temat postu: |
|
|
Jezeli chodzi o jazde TYLKO na LPG - wiazka komputerowa zredukowana jest tylko do takiego ukladu jak jest w 1.8 i 2.0 (na Weberze 2V nie ISC) - czyli komputer steruje jedynie katem wyprzedzenia zaplonu i niczym wiecej. w nowszych 2.0 OHC (tych z Weberem 2V ISC) komputer steruje jeszcze praca silnika krokowego w samym gazniu - po zamontowaniu olektora od EFI ta funkcja jest niepotrzebna - zastepuje ja zwykle podcisnienie (ssanie gazu).
Co do potrzebnych elementow do odpalenia na Pb:
1. przede wszystm w baku musisz wymieniec pompe paliwa na elektryczna wewnetrzna lub zewnetrzna - cena roznie, ale mozna i za 30 PLN wyrwac (jak dlugo bedzie dzialac nikt tego nie wie)
2. komplet czujnikow - MAP, MAF, wzmacniacz zapalonu i sonda - roznie, ale mozna to wyrwac do 100 spokojnie (ja zwykle dostawalem je w prezencie za rozne uslugi )
3. skoro sonda lambda to i dwururka przystosowana pod sonde (mysle ze za 50 mozna juz znalezc)
4. oczywiscie kompletny kolektor SS (z przepustnica, ISC i listwa wtryskowa) - ceny od 50-do nawet 200
5. skoro MAF, to rura od MAF do przepustnicy(widzialem po 10 ale widzialem i po 60)
6. filtrowanie - albo stozek, albo zwykla puch filtrujaca EFi (za flache albo za 50)
7. Komputer i komplet wiazki - 50-250
Dodatkowo, zeby odpalic Pb na glowicy gaznikowej - trzeba przeportowac kanalu dolotowe (gaznik ma kanaly okragle, EFi - lezkowate) - wiec trzeba rwac glowice - wiec:
uszczelka pod glowice, uszczelka pod dekiej, uszczelniacze, pasta do docierania zaworow, robota - 150-350
Do tego olej - 50, plyn chlodniczy (np koncentrat) - 50
zwykle pasuje jeszcze przy okazji wymienic pasek rozrzadu (nie polecam skladac rozrzadu na starym pasku) - 17-70 PLN
Podsumowujac - nie wiem jak wasze, ale moja sierrka pali przy -25 (z bolem bo z bolem ale pali) na LPG
------------------------------
Co do pytania czy mozna to zalozyc do 1.6 - jak najbardziej - zreszta PASII przy poprzednim silniku na turbinie tak mial. Glowice do pinto (poza cosworthowa) generalnei jezeli chodzi o sstem montazowy sa takie same ... wiec nawet mozesz zalozyc gaznik od 2.0 - ale nei polecam bo na benie bedzie ci ja zalewac ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
ezop Fan
Wiek: 24 Dołączył: 29 Wrz 2005 Posty: 290 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 8:41 pm Temat postu: |
|
|
czyli ogolnie mowiac dostosowanie takiego eksperymentu jest nieoplacalne. Pytalem, bo tak jak pisalem czasem sie bena przydaje zwlaszcza przy mrozach. No ale to mzna zrobic dwa komplety i na zime przelozyc spowrotem gandziwnik _________________ 2.0 ohc '82 hb biala strzala
doszla fiesta '95 1,3 -fajnie to goni ale to nie to
606 583 724
A na wiosne zawiaski, blachareczka z drobymi przerobeczkami i wnetrze dla milego spedzania czasu w autku |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 4:42 am Temat postu: |
|
|
Nieoplacalne, jezeli bedziesz bral czesci z roznych zrodel. Czasem kiedy rozbieram u kogos samochod - pozbawiam go klopotu w sensie - tego typu komplecik (caly niezbedny do takiego moda) - mozna wyrwac za na prawde grosze (typu 100-200 za wszystko) - po prostu trzeba poszukac kogos, dla kogo zdezelowany samochod stanowi klopot bo albo nei ma czasu albo mu sie nie chce rozbierac, a szkoda mu wyrzucac tego typu rzeczy.
Na mnie zwykle ludzie reaguja jak na nieszkodliwego wariata - wiec jako takiemu robia mocne znizki _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
PASII Ekspert
Wiek: 27 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 815 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 9:07 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: |
Na mnie zwykle ludzie reaguja jak na nieszkodliwego wariata - wiec jako takiemu robia mocne znizki |
Skąd ja to znam _________________ KAB L RACING TEAM TEL:0512 122 354
Rzeczy niemożliwe od reki,na cuda trzeba chwilę poczekać |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Czw Maj 11, 2006 8:03 am Temat postu: |
|
|
Ciekawa rzecz - zalozylem wczoraj stozek Sparco - samochod stal sie bardziej przewidywalny. Ciut stracil na najnizszych obrotach, a dzwiek nisko przelatujacego odrzutowca zaczyna byc mocno odczowalny dopiero po przekroczeniu 4 kRPM.
Przyjemnie jest czuc jak to ciagnie rowno od 2.5 kRPM do samego odciecia.
Inna sprawa, ze mialem okazje wczoraj posmigac troche DOHCykiem i powiem ze roznica jest niewielka - z tym ze DOHC ciagnie troche nizej (od ok 1800 RPM)
Kolejna sprawa - musze koniecznie wymienic sprzeglo na DOHCowe - bo w takiej konfiguracji jak teraz jezdzi - standardowe sprzeglo od OHC za wolono odbija - przy ostrzejszym upalaniu - przegrzewa sie tarcza - juz dwa razy szly mi dymy spod maski. Zaloze dzisiaj tarcze i docisk od DOHCa i zobaczymy jak bedzie smigala. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Maj 12, 2006 5:58 am Temat postu: |
|
|
Zmienilem wczoraj sprzeglo i docisk na DOHCowe - w koncu samochod ozyl - okazalo sie, ze w tej tarczy sprzegla ktora zdjalem tez byly cztery podwojne sprezyny, ale duzo mniejsze niz w DOHCowej. No i okazalo sie ze jedna wieksza sprezyna z tych podwojnych sobie po prostu pekla - dlatego nie odbijalo porzadnie.
Teraz sprzeglo dziala prawie zero-jedynkowo. Fajne to z jednej strony, ale jest z tym klopot - po pierwsze nie mozna sobie stac na swiatlach na sprzegle (zazwyczaj wrzucam bieg chwile przed tym jak powinno zapalic sie zielone swiatlo) - trzymanie tego sprzegla wymaga pewnej sily, a roznica miedzy pozycja "jest sprzeglo" a "nie ma sprzegla" jest niewielka i neistety grozi to strzeleniem ze sprzegla - a samodoc robi hope (niestety ). Jeszcze sie nie nauczylem ruszac bez szarpniecia.
Przy okazji - pedal sprzegla jest do polowy wysokosci luzny - dziwne, ale przy zakladaniu linki sprzegla pedal na zapadce powinien strzelic (przekoczyc) na tej zebatce na samoregulatorze - dziwne to, ale tego eni zrobil i moze to jest przyczyna takiego dziwnego zachowania sie tego sprzegla.
No i coz ... autko zapindala az milo. Spalanie wzroslo do 11.5 l/100km (czyli o ok 1.5 litra) - ale to chyba wynika z tego, ze teraz na prawde przyjemnie jest wcisnac gaz i poczuc jak odchodzi.
Kolejna sprawa - dziwne to, ale po zalozeniu filtra powietrza Sparco - silnik jakby oslabl - mniej szarpie i nie ryczy tak jak na tym no-name'owym poprzednim.
Zrobilem wczoraj jeszcze jeden test - zalozylem korek wlewu oleju od OHC EFi z rurka - podpiety bezposrednio pod kolektor - ciekawy jest efekt - silnik idzie zwawiej na wysokich obrotach - byc moze jest to wynik zmiejsconego cisnienia pod deklem - ale na wolnych obrotach zachoduje sie tak - jakby ciagnal lewe powietrze i ma tendencje do gasniecia.
No coz. Na razie to tyle testow. Przy zrzucaniu skrzyni okazalo sie ze rozpirzylo mi lozysko igielkowe - wiec pewnie przy nastepnych pracach bede musial to zrobic. Skonczylem dzisiaj o 2:30 i jak to zwykle bywa w przypadku zrzucania i zakaldania skrzyniw pojedynke - mam dosc na co najmniej tydzien z grzebaniem przy samochodzie. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
leon Nowicjusz
Wiek: 18 Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 26 Skąd: SZPROTAWA
|
Wysłany: Czw Maj 18, 2006 8:50 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Mam pytanko Kupiłem głowice OHC EFI wraz z kolektorem i przplywomierzem ale koles ma jeszcze wiazke, kompa, bak z pompą konkretnie....wszystko co potrzebne czy jest mozliwe w ten sposób przerobienie silnika gaznikowego na OHC EFI zeby chodzil na Pb bo tak czytam i sie zastanawiam :] pomóżcie a jak mozecie to napiszcie dokladnie co mam wymontować z tej sierrki zeby moja dzialała jak trzeba :] jestem narazie laikiem ale szybko sie ucze takze prosze o w miare proste instrukcje
POZDRAWIAM _________________ SIERRA 2,0 ohc 88' ;P;P;P
SIERRA 2,0 EFI 89' AuToMaTiC :/ na trase ok ;]
APRILIA SR50 TETSUYA 98' ;P;P;P <SPRZEDANA> |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
TEDENT Arcyekspert
Wiek: 25 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1002 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią Maj 19, 2006 7:22 am Temat postu: |
|
|
poszukaj na forum ten temat juz był przerabiany kilkakrotnie _________________ było: sierra 2.0 OHC efi 92r.lpg, jest scorpio krokodyl kombi 2.0 DOHC 93 rok
było OZS I, II, III, będzie i IV |
|
Powrót do góry |
|
|
|