Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MODYFIKACJA: gaznik Weber 2V ISC -> kolektor OHC EFi
Idź do strony 1, 2  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 8:56 am    Temat postu: MODYFIKACJA: gaznik Weber 2V ISC -> kolektor OHC EFi Odpowiedz z cytatem

1. Wstep

Kazdy z nas chcilby tanim kosztem uzyskac kilka kucykow wiecej. Coz wiec nalezaloby zrobic, aby nie bawic sie w porotwanie glowic, planowanie glowic, chiptuningi i turba a uzyskac kilka kucykow wiecej. Generalnie podstawa jakiegokolwiek tuningu mechanicznego jest uwolnienie przeplywu mieszanki. Co mozna zrobic za 50 PLN dla poprawienia osiagow, ale nie tak "autosugestywnej" tylko realnej poprawy ? Ano okazuje sie ze jednak mozna. Faktycznie caly mod kosztowal mnie ok 100 PLN, ale o konkretnych kosztach pozniej.

Czymze zatem jest ten mod ? Jak niektorzy wiedza, mam silnik 2.0 OHC na gazniku Weber 2V ISC. Jezdze tylko na LPG, wiec gaznik stanowi naturalna zwezke - baaa - wrecz nalezaloby to nazwac bariera. Jak sie pozniej okaze - opory ssania sa tak duze, ze silnik zamiast wyzwolic swoj potencjal - dusi sie.

Tanim modem o ktorym pisze jest zalozenie kolektora ssacego od EFi - cena - jezeli dobrze sie rozgladnac - w okolicach 50 PLN. do tego uszczelka pod ten kolektor - 10-15 PLN (PawelKRA mam nadzieje ze pizza smakowala) linka gazu - 30 PLN (niestety kupilem ja naderwana. Przy zakladaniu linki - okazalo sie ze wisi ona na dwoch wloknach - krew sie we mnie zagotowala. Szkoda dziala to to, ale nie daje zadnej pewnosci - stracilem 30 PLN). Do modu potrzebny jest jeszcze pedal gazu, ale ten dostalem w prezencie wiec ciezko liczyc mi koszty.

2. Troche teorii i podstawowe wymiary

Jak wiadomo - im mniejszy opor ssania, tym wiecej powietrza moze przejsc w zadanej jednostce czasu przez rure.

Gaznik 2V ISC ma dwie gardziele:
1 - glowna 34 mm srednicy
2 - pomocnicza (otwiera sie powyzej 3 kRPM) - 30 mm
Pomijam juz kwestie komory plywakowej i samego dolotu, oraz umiejscowienia miksera w takim ukladzie.

Kolektor ssacy OHC EFi ma jedna gardziej - w postaci przepustnicy. Jej wewnetrzna srednica to 53 mm (roznica kolosalna). Ksztalt kolektora OHC EFi co do swojej wydajnosci w porownaniu z gaznikowym nie powinien budzic niczyich watpliwosci (ok ok ... ja wiem ze mozna lepiej). Ciekawostka jest, ze przepustnice DOHC i OHC sa zblizone rozmiarowo (nie chce mi sie teraz wyciogac OHCowej, ale roznica byla bodajze 1 mm)

Jako ze jezdze tylko na LPG - w gre wchodzi jeszcze mikser do gazu - dokaldnie taki jak zazwyczaj stosuje sie w silnikach DOHC - srednica wewnetrzna - 34 mm.

Calosci dopelnia filtr stozowy o minimalnej srednicy 70 mm a maksymalnej 110 mm

Komplet dolotu w wersji OHC EFi wygladac bedzie zatem nastepujaco:
1 - filtr stozkowy 70-110 mm
2 - mikser, zwezka - 34 mm
3 - przepustnica - 53 mm
4 - kolektor ssacy OHC EFi

3. Podejscie pierwsze - przymiarka

01.V bardzo sie nudzilem bedac u siostry w Rabce. Ale ze jestem "przezorny" zabralem ze soba (250 km) kilka szpei, ktore chcialem sobie poogladac na miejscu - w razie gdybym nei mial nic ciekawszego do roboty - a ze pogoda byla jak pod psem - wiec sila rzeczy znalazlem sie w garazu.

Po wstepnym ogldnieciu zabranych szpei - stwierdzilem ze mam w zasadzie wszystko co potrzeba do zalozenia tego kolektora i zmuszenia go do wspolpracy. Ochoczo zabralem sie zatem do pracy. Wystartowalem z takiego stanu:



Poprzedni wlasciciel buchy dolotu na pewno ja pozna. (dzieki Guliverowi1978 - jakis czas temu stalem sie posiadaczem puchy dolotu w wykonaniu *Grzesia* - thx).

Po zdemontowaniu puchy, dolotu i filtra - mamy widoczny w calej okazalosci gaznik 2V ISC



Widok po zdemontowaniu koletkora razem z gaznikiem


No i komplet dolotu gaznikowego - razem z ilnka gazu i pedalem gazu:


Szybki rzut oka na luzem lezacy dolot OHC EFi:


Porownanie sposobu mocowania linki gazu na pedalch gazu (na dole EFi na gorze gaznikowy).


I szybciutko montujemy calosc na glowicy gaznikowej:



Pierwsze odpalenie ... i ... kutwa - ciagnie lewe powietrze i wode


Winny oczywiscie skladajacy, ktory nie pomyslal, ze do szczescia potrzebna jest mu jeszcze odpowiednia uszczelka pod kolektor, ktorej nei byl raczyc zakupic (przewidywany montaz mial nastapic dopiero na 2.1T) - jeszcze raz podziekowania dla pawelKRA, ktory w zamian za wyzerke odstapil mi swoja Very Happy

Nawet pomimo ciagniecia wody i lewego powietrza, sierrka zdradzala objawy jakoby nie byla soba, a wrecz jakby nalykala sie jakichs prochow - nie bedac przyzwyczajonym do tak zywej reakcji na przepustnice - wyjezdzajac od siostry z garazu zostawilem jej na podjezdzie soczysta sznite z gumy i pilowanego betonu. Pierwsze efekty - bardzo obiecujace. na tyle, ze po przyjezdzie do doma szukalem tylko okazji aby wieczorkiem usiasc i zrobic sprawe jak nalezy.


4. Podejscie drugie - wlasciwe

Tym razem bedac zaopatrzonym we wszystkie niezbedne elementy - zaczalem moda jeszcze raz. Po ponownym zdemontowaniu calego dolotu gaznkowego oraz pedalu gazu zabralen sie za ponowne skladanie dolotu OHC EFi.

Na przetarte papierem sciernym i umyte benzynka boczki glowicy zalozylem uszczelke od EFi (nie bedzie w koncu ciagnelo lewego powietrza i wody)


Odkrecilem zalozylem pedal gazu (dwie nakretki - jedna od wewnatrz komory silnika, druga od strony przedzialu pasazerskiego). Najlepiej pedal zalozyc sobie najsampierw - pozniej jest utrudniony dostep - nie jest to niemozliwe - ale po co sie meczyc.
Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us" />

Dolot po dokreceniu na dwoch szpilkach - a wlasnie - przy montazu nalezy zaopatrzec sie w dluzsze nic przy gaznikowym kolektorze sruby - po prosty tamte nie lapia gwintu


I po zalozeniu wszystkich kali i przewodow


Po zalozeniu miksera i stozka - wszystko gotowe do odpalenia



Jeszcze tylko raz rzucic okiem, czy wszystko jest podpiete i na swoim miejsci - gotowe do odpalenia.

5. Drugie "pierwsze" odpalenie

No wlasnie - pierwsze odpalenie - silnik trzyma 2.5 kRPM. Sruba do regulacji wolnych obrotow skrecona maksymalnie. SIlnik normalnych obrotow dostal dopiero jak skrecilem glowna srube LPG o 4 (cztery) obroty ! (w porownaniu z optymalnymi ustawieniami na gazniku).

Wsiadlem i odjechalem - silnik jak na sterydach. Szok Shocked . Spodziewalem sie lepszego efektu, ale ten zaskoczyl mnei tak, jak w przypadku zamontoania pompy ABS - w tamtym przypadku o malo nei wybilem sobie zebow przy locie koszacym w kierunku kierownicy - tutaj walnalem glowa w zaglowek.

6. pierwsza jazda - pierwsze straty

Po przejechaniu ok 20 km, wrocilem do garazu - celem obadania czy wszystko jest na miejscu. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy przygladnalem sie filtrowi:



Wybaczcie ze zdjecia sa poruszone, ale bez lampy i pod swiatlo moj aparat nie daje rady - ale generalnei widac o co chodzi - na srodku filtra juz nie ma (szczescie dzieki *Grzesiowi* porzadny filtr juz do mnie idzie - thx again)

kolejny wyjazd - parking drifftingowy w Lancucie (tubylcy wiedza o co chodzi) - 1, 2 bok i swad spalonego sprzegla

Naprawily sie za to hamulce - tarcze przestaly bic (jupiii) - apropo - dopiero teraz widac pelne mozliwosci tej pompy ABS - jest sie czym rozpedzic - jest sie tez czym zatrzymac - miodnie.

7. Efekty i wrazenia

Posmigalem sobie troche scierwolotem (godzina grobo po polnocy). Kilka razu mijalem sie z "lokalnymi tjunerami". O dziwo - dzwiek i zachowanie coupejki wzbudzilo widac spore "uznanie", bo w pewnym momencie bialy fiat brava siadl mi na ogonie - zatrzymalem sie i wywiazala sie rozmowa - od slowa do slowa - wyszlo ze gosciu ma ta brave z silnikiem 1.8 po "jakimstam chiptuningu - stawiam na chiprezystor Very Happy", ale jezdzi tylko na Pb. NO to co ? cwiartka ? Czemu nie ... Start, 1 ... 2 ...... 3 ......... 4 ....... Killl - scierwo niewiele bo niewiele ale wygralo ... moj pierwszy w zyciu kill z ustawki Very Happy - nei wiedzialem ze to moze byc takie przyjemne Very Happy.

Wrazenia ogolne ? Dzwiek jest nie do opisania (rasowy - przyprawiajacy o dreszcze Very Happy)- niesamowite brzmienie - szczegolnie w okolicach 7 kRPM i wyzej. Apropo - silnik juz wczesniej potrafil sie wykrecic powyzej 7 kRPM, ale teraz robi to tak zwawo i tak chetnie zamyka obrotomierz, ze jestem ciagle w niemalym szoku. Reakcja na przepustnice jest niesamowita - zawsze myslalem, ze mam dosc zwawe autko - nawet nie wiedzialem jak bardzo sie mylilem i sam siebie oszukiwalem. Przyszedl moment, ze zaczalem sie bac, ze kiedy poskaldam 2.1T - nei bede w stanie tym jezdzic - bede musial sporo popracowac nad technika szybkiej jazdy - czuje ze jeszcze duzo musze w tej kwestii zrobic. Musze jeszcze sprawdzic ta kwestie, ale mam wrazenie, ze moja coupejka na LPG - chodzi lepiej niz kaczorowa na Pb

8. Co potrzebne, ceny, narzedzia

Kazdy kto chcialby zrobic podobnego moda - potrzebuje:
1. Kolektora OHC EFi (oczywiscie) - najlepiej kompletnego z silnikiem krokowym, przepustnica i listwa wtryskowa (50-200 PLN)
2. komplet uszczelek (glowica-kolektor, przepustnica-kolektor, silnik krokowy-kolektor - ostatnie dwie zazwyczaj w komplecie z kolektorem) (10-50 PLN)
3. Linka gazu (5-50 PLN)
4. Pedal gazu (nie wiem)
5. Rurki, przewody, trututki, DRUT. (co kto ma)
6. odrobina samozaparcia (bezcenne)

Czas pracy - ok 2-3 godzin.

Niezbedne narzedzia:

Nasadowe 10 i 13
plaskie i oczkowe 10 i 13
srubokrety, kombinerki i obcazki

9. Aktualny stan
W tym momencie moj silnik poza kolektorem od OHC EFi, ma podwojne sprezyny zaworowe (zewnetrzne od OHC, wewnetrzne od BMW M30), plan glowicy o 0.5 mm i skrzynie MT75

10. Zakonczenie

Generalnie - nawet nie zamierzam nikogo przekonywac - to trzeba poczuc na wlasnym samochodzie. BAwcie sie dobrze przy modzeniu
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 9:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale chodzi toto tylko na LPG??
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 9:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 9:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nooo, Panie. Szacuneczek, wreszcie jakiś konkretny temat, który z przyjemnością czytałem. A dodam, że ostatnio bardzo nieprzyjemnie mi się forum czyta, więc i nie piszę, bo i po co ... setny raz pisać o dupie maryny albo obrotach jałowych w DOHC-u.
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 9:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem. dlatego nawet nie zagladam do technicznego - niech inni maja wyzywke Smile.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WitekK
Ekspert


Wiek: 20
Dołączył: 02 Gru 2003
Posty: 823
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 5:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a na benie daloby sie zeby chodzilo ?
_________________
1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TEDENT
Arcyekspert


Wiek: 25
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1002
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak czytam i czytam i zastanawiam sie ile to cudo pali
_________________
było: sierra 2.0 OHC efi 92r.lpg, jest scorpio krokodyl kombi 2.0 DOHC 93 rok
było OZS I, II, III, będzie i IV
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PawelKRA vel Bocian
Arcyekspert


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1766
Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P

PostWysłany: Pią Maj 05, 2006 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Toyman, umiesc fotki z upalania przez Hansa Very Happy
_________________
SIERRA 2.0 OHC, 1985 "Łaciata" -Byla

Sierro-fon: 501-472-595
Jedna z niewielu Sierr z brazowym wnetrzem Ghia '92 w Polsce.
Plany: sierpien 06 - Bilstein+Lesjofors, glowica (tuned by Lamer), wrzesien 06 - BLOS albo hamulce 260 mm plus pompa ABS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 5:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ile pali ? A jakie to ma znaczenie ? Generalnie jak mu dopiepshysh - w butli slychac tylko wir.

Dlaczego nei jezdzil na benie ? Z conajmniej kilku wzgledow - z najprostrzych to to, ze totalnie brak jest jakiejkolwiek instalacji elektrycznej do sterowania. Poza tym, na bedzie bedzie chodzilo slabiej niz fabryczny OHC EFi - chocby z tego wzgledu ze przekroje kanalow dolotowych sa znacznie mniejsze.

Co do upalania przez hansa - wtedy jeszcze latalo to na gazniku.

EDIT: przed chwila bylem na stacji benzynowej. na 270 km (z czego ostatnie 100 to ostre upalanie) - 31 l/PG
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...


Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Sob Maj 06, 2006 7:11 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Grzesio
Ekspert


Wiek: 25
Dołączył: 21 Maj 2004
Posty: 922
Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 7:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze że na gaźniku miałeś moją kopułkę a teraz będziesz miał mój stożek Very Happy
_________________
Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
GreG
Ekspert


Wiek: 19
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 517
Skąd: Rejowiec

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 7:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zajebista sprawa Very Happy
_________________
=>Ford Sierra GT 2.0 DOHC EFI 93' <=My Cruiser by Klimek78
http://zanim.napiszesz.prv.pl/
KUPIĘ- pokrętło do regulacji pochylenia fotela w sierrce!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
van81
Ekspert



Dołączył: 10 Wrz 2005
Posty: 828
Skąd: Kozienice/ Birmingham

PostWysłany: Sob Maj 06, 2006 8:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ojeja 31 literkow ......ładnie sie kolega bawi
no ale każdy bawi się jak może ja dziś bawiłem się w zakręć zaworek(stara lpg) i powiem chodzi lepiej niż wczesniej(chyba dostawało za dużo lpg) ale jeszcze wiem że parownik jest do delete i filtry na 100%
_________________
Sierra Mk2 (92*)2.0 DOHC EFi(była)
Sierra MK2(89)2.0 DOHC[Krokodylek](jest)
Sierra Mk1 coupe 2.8 OnLy LpG aNd BlOs RwD i jest zabawa Smile TOY pRoDzEkT
...FORD to jednak FORD...
PILNIE KUPIĘ MODUŁ ZAPŁONOWY MOTOCRAFTA do 2.0 dohc na gaźniku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PASII
Ekspert


Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 815
Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 12:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czacza napisał:
Ale chodzi toto tylko na LPG??


Póki co ja mam podobny patent u siebie i jestem zadowolony Wink , aspalanie , no cóz.... ponad 20/100 lpg potrafi łyknąc, jak ją przegonię Twisted Evil

Jeździ tylko na lpg, bo podobnie jak Toyman nie mam ani krztyny instalacji pod wtrysk w aucie Cool , jakoś nie mogę sie zebrać ,żeby to popodpinać Very Happy
_________________
KAB SmileSmile L RACING TEAM TEL:0512 122 354


Rzeczy niemożliwe od reki,na cuda trzeba chwilę poczekać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 6:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

31 L na 270 km = 11.48 l/100 km - niezly wynik - tym bardziej, ze na gazniku palila mi 9-10 a z jazdy nei bylo zadnej przyjemnosci ... no i nie bylo tego dzwieku ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VeNoM
Ekspert



Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 730
Skąd: Wrocław - Liga OT

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 9:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

very cool Smile
_________________
2,9 V6, gg 2134361
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ezop
Fan


Wiek: 24
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 290
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 12:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i to mi sie podoba. Wreszcie ktos lopatologicznie wyjasnil jak sie pobawic z ohc. Gratulacje i dzieki. Chyba sie sam pobawie w takei cudko. A powiedz mi jaki bymby koszt zby to na benie odpalilo, bo co jaka to ale czasem (zwlaszcza w zimie) pasuje mu wpiac benzin Smile
_________________
2.0 ohc '82 hb biala strzala
doszla fiesta '95 1,3 -fajnie to goni ale to nie to Razz

606 583 724
A na wiosne zawiaski, blachareczka z drobymi przerobeczkami i wnetrze dla milego spedzania czasu w autku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 1:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musiałbyś zmienic bak, albo zalożyc zewnetrzną pompe paliwa.
Dotego wiązka + komp ...chyba Very happy

koszta Question niezbyt wysokie Very happy
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
michone_lca
Fan


Wiek: 20
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 205
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 3:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze zabrzmi to banalnie ale czy dalo by takiego moda zrobic na silniku 1.6 ohc??
_________________
http://diyaudio.pl/forum/ - Forum prawdziwych akkustykow! Również dział Car Audio!
CA in progress :
Front - Helix Blue 62 MKII
Wzmak Front - ALpine MRV-T303
Sub - JL Audio 12' W3-D4
Wzmak Sub - szukam Alpine MRV-T500
Jednostka centralna - bedzie Nakamichi Cd35z
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 4:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

michone_lca napisał:
moze zabrzmi to banalnie ale czy dalo by takiego moda zrobic na silniku 1.6 ohc??
tak
i na 1.8 też
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
michone_lca
Fan


Wiek: 20
Dołączył: 26 Lip 2005
Posty: 205
Skąd: Legnica

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 5:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy w wiazce elektrycznej trzeba bedzie cos zmieniac??czy jakis komputer sterujacy??
_________________
http://diyaudio.pl/forum/ - Forum prawdziwych akkustykow! Również dział Car Audio!
CA in progress :
Front - Helix Blue 62 MKII
Wzmak Front - ALpine MRV-T303
Sub - JL Audio 12' W3-D4
Wzmak Sub - szukam Alpine MRV-T500
Jednostka centralna - bedzie Nakamichi Cd35z
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzesio
Ekspert


Wiek: 25
Dołączył: 21 Maj 2004
Posty: 922
Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 6:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chcesz aby jeździł na Pb to musisz mieć wiązkę do kompa, komputer, przepływomierz, map sensor, elektryczna pompa paliwa, inny zbiornik paliwa, czasem trzeba zmienić przewody paliwowe ale nie koniecznie. A jeżeli tylko gaz to nic oprucz kolektora, linki gazu, pedału gazu i miksera lpg
_________________
Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli chodzi o jazde TYLKO na LPG - wiazka komputerowa zredukowana jest tylko do takiego ukladu jak jest w 1.8 i 2.0 (na Weberze 2V nie ISC) - czyli komputer steruje jedynie katem wyprzedzenia zaplonu i niczym wiecej. w nowszych 2.0 OHC (tych z Weberem 2V ISC) komputer steruje jeszcze praca silnika krokowego w samym gazniu - po zamontowaniu olektora od EFI ta funkcja jest niepotrzebna - zastepuje ja zwykle podcisnienie (ssanie gazu).

Co do potrzebnych elementow do odpalenia na Pb:
1. przede wszystm w baku musisz wymieniec pompe paliwa na elektryczna wewnetrzna lub zewnetrzna - cena roznie, ale mozna i za 30 PLN wyrwac (jak dlugo bedzie dzialac nikt tego nie wie)
2. komplet czujnikow - MAP, MAF, wzmacniacz zapalonu i sonda - roznie, ale mozna to wyrwac do 100 spokojnie (ja zwykle dostawalem je w prezencie za rozne uslugi Very Happy )
3. skoro sonda lambda to i dwururka przystosowana pod sonde (mysle ze za 50 mozna juz znalezc)
4. oczywiscie kompletny kolektor SS (z przepustnica, ISC i listwa wtryskowa) - ceny od 50-do nawet 200
5. skoro MAF, to rura od MAF do przepustnicy(widzialem po 10 ale widzialem i po 60)
6. filtrowanie - albo stozek, albo zwykla puch filtrujaca EFi (za flache albo za 50)
7. Komputer i komplet wiazki - 50-250

Dodatkowo, zeby odpalic Pb na glowicy gaznikowej - trzeba przeportowac kanalu dolotowe (gaznik ma kanaly okragle, EFi - lezkowate) - wiec trzeba rwac glowice - wiec:
uszczelka pod glowice, uszczelka pod dekiej, uszczelniacze, pasta do docierania zaworow, robota - 150-350

Do tego olej - 50, plyn chlodniczy (np koncentrat) - 50

zwykle pasuje jeszcze przy okazji wymienic pasek rozrzadu (nie polecam skladac rozrzadu na starym pasku) - 17-70 PLN


Podsumowujac - nie wiem jak wasze, ale moja sierrka pali przy -25 (z bolem bo z bolem ale pali) na LPG

------------------------------

Co do pytania czy mozna to zalozyc do 1.6 - jak najbardziej - zreszta PASII przy poprzednim silniku na turbinie tak mial. Glowice do pinto (poza cosworthowa) generalnei jezeli chodzi o sstem montazowy sa takie same ... wiec nawet mozesz zalozyc gaznik od 2.0 - ale nei polecam bo na benie bedzie ci ja zalewac ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ezop
Fan


Wiek: 24
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 290
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Nie Maj 07, 2006 8:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli ogolnie mowiac dostosowanie takiego eksperymentu jest nieoplacalne. Pytalem, bo tak jak pisalem czasem sie bena przydaje zwlaszcza przy mrozach. No ale to mzna zrobic dwa komplety i na zime przelozyc spowrotem gandziwnik Razz
_________________
2.0 ohc '82 hb biala strzala
doszla fiesta '95 1,3 -fajnie to goni ale to nie to Razz

606 583 724
A na wiosne zawiaski, blachareczka z drobymi przerobeczkami i wnetrze dla milego spedzania czasu w autku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 4:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieoplacalne, jezeli bedziesz bral czesci z roznych zrodel. Czasem kiedy rozbieram u kogos samochod - pozbawiam go klopotu w sensie - tego typu komplecik (caly niezbedny do takiego moda) - mozna wyrwac za na prawde grosze (typu 100-200 za wszystko) - po prostu trzeba poszukac kogos, dla kogo zdezelowany samochod stanowi klopot bo albo nei ma czasu albo mu sie nie chce rozbierac, a szkoda mu wyrzucac tego typu rzeczy.

Na mnie zwykle ludzie reaguja jak na nieszkodliwego wariata - wiec jako takiemu robia mocne znizki Very Happy
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PASII
Ekspert


Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 815
Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P

PostWysłany: Pon Maj 08, 2006 9:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:


Na mnie zwykle ludzie reaguja jak na nieszkodliwego wariata - wiec jako takiemu robia mocne znizki Very Happy


Very Happy Very Happy Skąd ja to znam Question Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
_________________
KAB SmileSmile L RACING TEAM TEL:0512 122 354


Rzeczy niemożliwe od reki,na cuda trzeba chwilę poczekać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Maj 11, 2006 8:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawa rzecz - zalozylem wczoraj stozek Sparco - samochod stal sie bardziej przewidywalny. Ciut stracil na najnizszych obrotach, a dzwiek nisko przelatujacego odrzutowca zaczyna byc mocno odczowalny dopiero po przekroczeniu 4 kRPM.

Przyjemnie jest czuc jak to ciagnie rowno od 2.5 kRPM do samego odciecia.

Inna sprawa, ze mialem okazje wczoraj posmigac troche DOHCykiem i powiem ze roznica jest niewielka - z tym ze DOHC ciagnie troche nizej (od ok 1800 RPM)

Kolejna sprawa - musze koniecznie wymienic sprzeglo na DOHCowe - bo w takiej konfiguracji jak teraz jezdzi - standardowe sprzeglo od OHC za wolono odbija - przy ostrzejszym upalaniu - przegrzewa sie tarcza - juz dwa razy szly mi dymy spod maski. Zaloze dzisiaj tarcze i docisk od DOHCa i zobaczymy jak bedzie smigala.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 5:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmienilem wczoraj sprzeglo i docisk na DOHCowe - w koncu samochod ozyl - okazalo sie, ze w tej tarczy sprzegla ktora zdjalem tez byly cztery podwojne sprezyny, ale duzo mniejsze niz w DOHCowej. No i okazalo sie ze jedna wieksza sprezyna z tych podwojnych sobie po prostu pekla - dlatego nie odbijalo porzadnie.

Teraz sprzeglo dziala prawie zero-jedynkowo. Fajne to z jednej strony, ale jest z tym klopot - po pierwsze nie mozna sobie stac na swiatlach na sprzegle (zazwyczaj wrzucam bieg chwile przed tym jak powinno zapalic sie zielone swiatlo) - trzymanie tego sprzegla wymaga pewnej sily, a roznica miedzy pozycja "jest sprzeglo" a "nie ma sprzegla" jest niewielka i neistety grozi to strzeleniem ze sprzegla Sad - a samodoc robi hope (niestety Sad ). Jeszcze sie nie nauczylem ruszac bez szarpniecia.

Przy okazji - pedal sprzegla jest do polowy wysokosci luzny - dziwne, ale przy zakladaniu linki sprzegla pedal na zapadce powinien strzelic (przekoczyc) na tej zebatce na samoregulatorze - dziwne to, ale tego eni zrobil i moze to jest przyczyna takiego dziwnego zachowania sie tego sprzegla.

No i coz ... autko zapindala az milo. Spalanie wzroslo do 11.5 l/100km (czyli o ok 1.5 litra) - ale to chyba wynika z tego, ze teraz na prawde przyjemnie jest wcisnac gaz i poczuc jak odchodzi.

Kolejna sprawa - dziwne to, ale po zalozeniu filtra powietrza Sparco - silnik jakby oslabl - mniej szarpie i nie ryczy tak jak na tym no-name'owym poprzednim.

Zrobilem wczoraj jeszcze jeden test - zalozylem korek wlewu oleju od OHC EFi z rurka - podpiety bezposrednio pod kolektor - ciekawy jest efekt - silnik idzie zwawiej na wysokich obrotach - byc moze jest to wynik zmiejsconego cisnienia pod deklem - ale na wolnych obrotach zachoduje sie tak - jakby ciagnal lewe powietrze i ma tendencje do gasniecia.

No coz. Na razie to tyle testow. Przy zrzucaniu skrzyni okazalo sie ze rozpirzylo mi lozysko igielkowe - wiec pewnie przy nastepnych pracach bede musial to zrobic. Skonczylem dzisiaj o 2:30 i jak to zwykle bywa w przypadku zrzucania i zakaldania skrzyniw pojedynke - mam dosc na co najmniej tydzien z grzebaniem przy samochodzie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
leon
Nowicjusz


Wiek: 18
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 26
Skąd: SZPROTAWA

PostWysłany: Czw Maj 18, 2006 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam pytanko Kupiłem głowice OHC EFI wraz z kolektorem i przplywomierzem ale koles ma jeszcze wiazke, kompa, bak z pompą konkretnie....wszystko co potrzebne czy jest mozliwe w ten sposób przerobienie silnika gaznikowego na OHC EFI zeby chodzil na Pb bo tak czytam i sie zastanawiam :] Twisted Evil pomóżcie a jak mozecie to napiszcie dokladnie co mam wymontować z tej sierrki zeby moja dzialała jak trzeba :] Twisted Evil jestem narazie laikiem Rolling Eyes Razz ale szybko sie ucze takze prosze o w miare proste instrukcje RazzRazzRazz Twisted Evil Twisted Evil

POZDRAWIAM
_________________
SIERRA 2,0 ohc 88' ;P;P;P
SIERRA 2,0 EFI 89' AuToMaTiC :/ na trase ok ;]
APRILIA SR50 TETSUYA 98' ;P;P;P <SPRZEDANA>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Maj 19, 2006 6:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

leon napisał:
czy jest mozliwe w ten sposób przerobienie silnika gaznikowego na OHC EFI zeby chodzil na Pb bo tak czytam i sie zastanawiam
Co czytasz? Bo napewno nie ten temat.
Jakbyś go przeczytał to nie zadawałbyś pytań na które odpowiedź jest kilka postów wyżej.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TEDENT
Arcyekspert


Wiek: 25
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1002
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 19, 2006 7:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poszukaj na forum ten temat juz był przerabiany kilkakrotnie
_________________
było: sierra 2.0 OHC efi 92r.lpg, jest scorpio krokodyl kombi 2.0 DOHC 93 rok
było OZS I, II, III, będzie i IV
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następna
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group