Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MODYFIKACJA: gaznik Weber 2V ISC -> kolektor OHC EFi
Idź do strony Poprzedna  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leon
Nowicjusz


Wiek: 18
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 26
Skąd: SZPROTAWA

PostWysłany: Pią Maj 19, 2006 9:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorka Twisted Evil poszukam dzieki
nie denerwuj sie Tcharec :]
Pozdrawiam
_________________
SIERRA 2,0 ohc 88' ;P;P;P
SIERRA 2,0 EFI 89' AuToMaTiC :/ na trase ok ;]
APRILIA SR50 TETSUYA 98' ;P;P;P <SPRZEDANA>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Maj 19, 2006 10:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Co do potrzebnych elementow do odpalenia na Pb:
1. przede wszystm w baku musisz wymieniec pompe paliwa na elektryczna wewnetrzna lub zewnetrzna - cena roznie, ale mozna i za 30 PLN wyrwac (jak dlugo bedzie dzialac nikt tego nie wie)
2. komplet czujnikow - MAP, MAF, wzmacniacz zapalonu i sonda - roznie, ale mozna to wyrwac do 100 spokojnie (ja zwykle dostawalem je w prezencie za rozne uslugi Very Happy )
3. skoro sonda lambda to i dwururka przystosowana pod sonde (mysle ze za 50 mozna juz znalezc)
4. oczywiscie kompletny kolektor SS (z przepustnica, ISC i listwa wtryskowa) - ceny od 50-do nawet 200
5. skoro MAF, to rura od MAF do przepustnicy(widzialem po 10 ale widzialem i po 60)
6. filtrowanie - albo stozek, albo zwykla puch filtrujaca EFi (za flache albo za 50)
7. Komputer i komplet wiazki - 50-250

Dodatkowo, zeby odpalic Pb na glowicy gaznikowej - trzeba przeportowac kanalu dolotowe (gaznik ma kanaly okragle, EFi - lezkowate) - wiec trzeba rwac glowice - wiec:
uszczelka pod glowice, uszczelka pod dekiej, uszczelniacze, pasta do docierania zaworow, robota - 150-350

Do tego olej - 50, plyn chlodniczy (np koncentrat) - 50

zwykle pasuje jeszcze przy okazji wymienic pasek rozrzadu (nie polecam skladac rozrzadu na starym pasku) - 17-70 PLN

_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pią Maj 19, 2006 8:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale mowiłeś ze komp steroje teraz tylko wyprzedzaniem zapłonu. A reszte fonkcji jak odpiołeś... po prostu wtyczki wiszą i tyle?? czy coś motałeś w samym kompie?? Bo np komp sterował przepostnicą ssania a teraz co robi za ssanie?
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Grzesio
Ekspert


Wiek: 25
Dołączył: 21 Maj 2004
Posty: 922
Skąd: Lwówek Śląski

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 9:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz za ssanie robi prawa noga kierowcy Very Happy
_________________
Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a teraz ssanie sterowane jest srubka na przepustnicy i srubka na reduktorze ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 9:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to jak?? zapalasz rano jedziesz kawałek potem wysiadasz przeregolujesz gaz i dalej?? Very Happy
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 5:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie. Wsiadam rano. Odpalam i jade. Zajezdzam na miejscowke i gasze. No problemo. Nie wiem w czym widzicie problem. Przeciez przepustnica to rodzaj gaznika. Odpowiednio wyregulowany gaznik rowniez trzyma wolne obroty - jaki klopot. Ci ktorzy jezdza na Weberze 2V ISC neich odepna wtyczke od silnika krokowego - zobaczycie ze nic specjalnego sie nei bedzie dzialo.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no to ja o tym wiem. Ale mi chodzi tylko o ssanie. Czyli o tą małą przepustniczke na gorze gaznika którą bimetal otwierał. Chodzi Ci bez ssanie samochodzik?
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 8:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Caly czas pisze, ze samochod nei sprawia mi zadnych problemow.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz jeszcze droga czesc mojego porzedniego pytania Very Happy Wtyczki tylko poodpinane od gaźnika czy coś modziłeś w kompie?
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Maj 23, 2006 5:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko poodpinane. Pisalem o tym przeciez :/
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rychu49
Juzer



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 123
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Cze 11, 2006 10:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman - a do czego się podłacza silnik krokowy?
Przygotowuję się do czegoś takiego i zobacze jaki będzie efekt. Very happy Very happy Very happy
_________________
Ryszard
Kraków
2,0 OHC

rychu49@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Cze 11, 2006 10:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do niczego. Zreszta - wszystkiego mozna sie dowiedziec czytajac caly watek stosunkowo uwaznie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maximus1313
Szpenio


Wiek: 27
Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 333
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Cze 18, 2006 8:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeczytałem. by Klimek78
Miło przeczytać coś tak ładnie i tematycznie skleconego.
No i sam pomysł bardzo ciekawy.
_________________
FordSierra 1,6
CitroenJumperMax 2,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Cze 18, 2006 9:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam kilka doswiadczen i jest kilka modyfikacji w calym ukladzie. Musze tylko znalezc troche motywacji zeby porobic zdjecia i to dokaldnie opisac.


EDIT:

Kilka uwag i doswiadczen.

jakis czas po zalozeniu kolektora EFi samochod zaczal palic mi grobo ponad 20 l/100 LPG. Dlugo nie moglem znalezc przyczyny - ostatecznie zdecydowalem, ze zaloze spowrotem gaznik. Wielkie rozczarowanie po zalozeniu go, bo samochod praktycznie nie jezdzi na gazniku, znaczy przesiasc sie z "rakietki" na "motorynke" - mniej wiecej takie porownanie. W miedzyczasie, nim zalozylem gaznik dwa razy wywialo mi uszczelke pod glowica (za pierwszym razem miedzy 3 i 4 cylinderm, za drugim razem miedzy 2 i 3), rozdarlo uszczelki pod nim a dwururka. Wieczne spalanie stukowe i ciagle klopoty przez to z temperatura. Wolne obroty na poziomie 2,5 - 3 kRPM, urwana sprezyna w tarczy sprzegla, zgrzytajaca skrzynia i problemu z ustawieniem zaplonu. Bilans - ponad 300 PLN na uszczelki pod glowice, oleje, plyny, paski, iszczelki itd.

W ostatni weekend byl-raczyl byc u mnie suhopar i mazmudz. Suhopar stwierdzilze glowna przyczyna dla ktorej mam ciagle wysokie obroty bylo to, ze zawor biegu jalowego (ISC) byl i owszem poprawnie zamontowany, ale ustawiony w pozycji "otwarte". Przez to - mimo zamknietej przepustnicy - mieszanka przedostawala sie bokiem, i wpadala do kolektora. Nie trzeba bylo mnie dlugo namawiac do kolejnych testow.

Okazalo sie ze rzeczywiscie. Po zaslepieniu otworow ISC, samochod od razu ustawil sie na 1 kRPM i tyle. Zachowanie normalne. Tak, jak zwyklego, najzwyklejszego OHC EFi na LPG (choc nei do konca jak za chwile sie okaze)

Zlamala mi sie w miedzyczasie (w niedziele) podpora pedalow, a dokaldniej prowadnica linki sprzegla. Dzisiaj ja zespawalem i pojechalem na testy (konkretniejsze, bo testowanie nowych ustawien kolektora EFi przy jezdzie na synchronizatorach to nie testy). W koncu sprzeglo pracuje gladko i elegancko, biegi znow wchodza leciutko, tak jak tylko MT75 potrafi sie zachowywac.

Spalanie - nie widac roznicy miedzy gaznikiem a EFi (przedtem tankowalem LPG za 50 PLN na 150 km - mniej wiecej), teraz - zatankowalem za 20 PLN i zrobilem ok 90 km (jeszcze nie tankowalem)

Osiagi - w porownaniu ze spalaniem 20l+ mocno oslabl dol, ale nie bylem na regulacji gazu, wiec jeszcze moze sie sporo zmienic, ale przynajmniej zaplon mam wyregulowany idealnie na 15 stopni

Sporo czasu kombinowalem jak zapewnic odpowietrzanie pod deklem zaworow. Podpiecie rurki z korka wlewu oleju powodowalo, ze samochod zaczal sie zachowywac tak, jakby ciagnal lewe powietrze. Doszlisny z suhoparem do wniosku, ze przeciez w natywnym OHC EFi ta rurka idzie do puchy filtra, wiec podpialem ja przez redukcje do obudowy stozka (po wykreceniu srubu spinajacej blaszke, ktora mam na obudowie diltra jest tam diurka - tam wtyknalem wezyk. Ale pozniej Suhopar wypatencil inna rzecz - mianowicie kolanko od OHC EFi, ale z rurka, ktorej w EFi z recyrkulacja nie ma - znaczy na tym kolanku jest taki zaslepiony cycek - szczesliwie okazalo sie, ze mam to kolanko od wersji iS i rurka od korka wlewu oleju idzie wprost do tego kolanka. Suhopar dolozyl do tego rure dolotowa od DOHCa i dopiero na koncu stozek. Dzisiaj zrobilem malu upgrade jego pomyslu - rura PCV zamiast dolotu DOHCowego.



Efekty po ostatnich testach i modyfikacjach. Samochod wyraznie oslabl, ale spodziewam sie ze to tylko kwestia regulacji i bedzie smigal nawet lepiej niz przedtem. Skonczyly sie klopoty ze zgrzytajaca skrzynia i szarpiacym sprzeglem. Rozwiazany zostal klopot z odpowietrzaniem przestrzeni pod deklem. Rozwiazany zostal klopot z wolnymi obrotami i masakrycznym spalaniem.

Generalnie. Dopiero teraz samochod zaczal sie zachowywac tak jak zakladalem na poczatku. Przy pierwszym podejsciu bylo dwa dni rewelacji, a pozniej posypaly sie awarie (fakt ze wiekszosc z mojej winy)

Dzisiaj w nocy, miedzy 23:30 a 00:00 samochodzik zrobil moja ulubiona, kreta, 20 km trase na pelnym gazie i wskazowka temperatury podskoczyla tylko o polowe grobosci tejze - przedtem po 5 km bylo to 4 grubosci.

Szkoda tylko, ze przednie zawieszenie odmawia mi posluszenstwa, bo scierwolotka dstala by wieksze baty dzisiaj (wczoraj)

Anyway, wszystkich, ktorzy planowali modyfkacje, a ktorych przestraszylem tym postem zapraszam na GG - rozwieje wszelkie watpliwosci, bo warto zalozyc kolektor EFi - trzeba tylko pamietac, zeby nie zrobic moich bledow i wszystko bedzie git.

A w planach ? Odkladany od dawna temat wtrysku gazu przez wtryskiwacze benzynowe. Projekt elektroniczny rozwija sie coraz bardziej wiec jest szansa ze w niedlugim czasie cos pozytecznego z tego wyniknie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group