Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leon Nowicjusz
Wiek: 18 Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 26 Skąd: SZPROTAWA
|
Wysłany: Pią Maj 19, 2006 9:56 am Temat postu: |
|
|
sorka poszukam dzieki
nie denerwuj sie Tcharec :]
Pozdrawiam _________________ SIERRA 2,0 ohc 88' ;P;P;P
SIERRA 2,0 EFI 89' AuToMaTiC :/ na trase ok ;]
APRILIA SR50 TETSUYA 98' ;P;P;P <SPRZEDANA> |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią Maj 19, 2006 10:03 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Co do potrzebnych elementow do odpalenia na Pb:
1. przede wszystm w baku musisz wymieniec pompe paliwa na elektryczna wewnetrzna lub zewnetrzna - cena roznie, ale mozna i za 30 PLN wyrwac (jak dlugo bedzie dzialac nikt tego nie wie)
2. komplet czujnikow - MAP, MAF, wzmacniacz zapalonu i sonda - roznie, ale mozna to wyrwac do 100 spokojnie (ja zwykle dostawalem je w prezencie za rozne uslugi )
3. skoro sonda lambda to i dwururka przystosowana pod sonde (mysle ze za 50 mozna juz znalezc)
4. oczywiscie kompletny kolektor SS (z przepustnica, ISC i listwa wtryskowa) - ceny od 50-do nawet 200
5. skoro MAF, to rura od MAF do przepustnicy(widzialem po 10 ale widzialem i po 60)
6. filtrowanie - albo stozek, albo zwykla puch filtrujaca EFi (za flache albo za 50)
7. Komputer i komplet wiazki - 50-250
Dodatkowo, zeby odpalic Pb na glowicy gaznikowej - trzeba przeportowac kanalu dolotowe (gaznik ma kanaly okragle, EFi - lezkowate) - wiec trzeba rwac glowice - wiec:
uszczelka pod glowice, uszczelka pod dekiej, uszczelniacze, pasta do docierania zaworow, robota - 150-350
Do tego olej - 50, plyn chlodniczy (np koncentrat) - 50
zwykle pasuje jeszcze przy okazji wymienic pasek rozrzadu (nie polecam skladac rozrzadu na starym pasku) - 17-70 PLN |
_________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pią Maj 19, 2006 8:22 pm Temat postu: |
|
|
no ale mowiłeś ze komp steroje teraz tylko wyprzedzaniem zapłonu. A reszte fonkcji jak odpiołeś... po prostu wtyczki wiszą i tyle?? czy coś motałeś w samym kompie?? Bo np komp sterował przepostnicą ssania a teraz co robi za ssanie? _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 21 Maj 2004 Posty: 922 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: Sob Maj 20, 2006 9:55 am Temat postu: |
|
|
Teraz za ssanie robi prawa noga kierowcy _________________ Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym. |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob Maj 20, 2006 7:55 pm Temat postu: |
|
|
a teraz ssanie sterowane jest srubka na przepustnicy i srubka na reduktorze ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 9:49 am Temat postu: |
|
|
no to jak?? zapalasz rano jedziesz kawałek potem wysiadasz przeregolujesz gaz i dalej?? _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 5:48 pm Temat postu: |
|
|
Nie. Wsiadam rano. Odpalam i jade. Zajezdzam na miejscowke i gasze. No problemo. Nie wiem w czym widzicie problem. Przeciez przepustnica to rodzaj gaznika. Odpowiednio wyregulowany gaznik rowniez trzyma wolne obroty - jaki klopot. Ci ktorzy jezdza na Weberze 2V ISC neich odepna wtyczke od silnika krokowego - zobaczycie ze nic specjalnego sie nei bedzie dzialo. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 6:53 pm Temat postu: |
|
|
nie no to ja o tym wiem. Ale mi chodzi tylko o ssanie. Czyli o tą małą przepustniczke na gorze gaznika którą bimetal otwierał. Chodzi Ci bez ssanie samochodzik? _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 8:02 pm Temat postu: |
|
|
Caly czas pisze, ze samochod nei sprawia mi zadnych problemow. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon Maj 22, 2006 8:17 pm Temat postu: |
|
|
A teraz jeszcze droga czesc mojego porzedniego pytania Wtyczki tylko poodpinane od gaźnika czy coś modziłeś w kompie? _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Maj 23, 2006 5:57 am Temat postu: |
|
|
tylko poodpinane. Pisalem o tym przeciez :/ _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu49 Juzer
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 123 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Cze 11, 2006 10:15 am Temat postu: |
|
|
toyman - a do czego się podłacza silnik krokowy?
Przygotowuję się do czegoś takiego i zobacze jaki będzie efekt. _________________ Ryszard
Kraków
2,0 OHC
rychu49@poczta.onet.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Cze 11, 2006 10:22 am Temat postu: |
|
|
Do niczego. Zreszta - wszystkiego mozna sie dowiedziec czytajac caly watek stosunkowo uwaznie. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maximus1313 Szpenio
Wiek: 27 Dołączył: 11 Mar 2006 Posty: 333 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie Cze 18, 2006 8:19 am Temat postu: |
|
|
Przeczytałem.
Miło przeczytać coś tak ładnie i tematycznie skleconego.
No i sam pomysł bardzo ciekawy. _________________ FordSierra 1,6
CitroenJumperMax 2,5
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Cze 18, 2006 9:39 am Temat postu: |
|
|
Mam kilka doswiadczen i jest kilka modyfikacji w calym ukladzie. Musze tylko znalezc troche motywacji zeby porobic zdjecia i to dokaldnie opisac.
EDIT:
Kilka uwag i doswiadczen.
jakis czas po zalozeniu kolektora EFi samochod zaczal palic mi grobo ponad 20 l/100 LPG. Dlugo nie moglem znalezc przyczyny - ostatecznie zdecydowalem, ze zaloze spowrotem gaznik. Wielkie rozczarowanie po zalozeniu go, bo samochod praktycznie nie jezdzi na gazniku, znaczy przesiasc sie z "rakietki" na "motorynke" - mniej wiecej takie porownanie. W miedzyczasie, nim zalozylem gaznik dwa razy wywialo mi uszczelke pod glowica (za pierwszym razem miedzy 3 i 4 cylinderm, za drugim razem miedzy 2 i 3), rozdarlo uszczelki pod nim a dwururka. Wieczne spalanie stukowe i ciagle klopoty przez to z temperatura. Wolne obroty na poziomie 2,5 - 3 kRPM, urwana sprezyna w tarczy sprzegla, zgrzytajaca skrzynia i problemu z ustawieniem zaplonu. Bilans - ponad 300 PLN na uszczelki pod glowice, oleje, plyny, paski, iszczelki itd.
W ostatni weekend byl-raczyl byc u mnie suhopar i mazmudz. Suhopar stwierdzilze glowna przyczyna dla ktorej mam ciagle wysokie obroty bylo to, ze zawor biegu jalowego (ISC) byl i owszem poprawnie zamontowany, ale ustawiony w pozycji "otwarte". Przez to - mimo zamknietej przepustnicy - mieszanka przedostawala sie bokiem, i wpadala do kolektora. Nie trzeba bylo mnie dlugo namawiac do kolejnych testow.
Okazalo sie ze rzeczywiscie. Po zaslepieniu otworow ISC, samochod od razu ustawil sie na 1 kRPM i tyle. Zachowanie normalne. Tak, jak zwyklego, najzwyklejszego OHC EFi na LPG (choc nei do konca jak za chwile sie okaze)
Zlamala mi sie w miedzyczasie (w niedziele) podpora pedalow, a dokaldniej prowadnica linki sprzegla. Dzisiaj ja zespawalem i pojechalem na testy (konkretniejsze, bo testowanie nowych ustawien kolektora EFi przy jezdzie na synchronizatorach to nie testy). W koncu sprzeglo pracuje gladko i elegancko, biegi znow wchodza leciutko, tak jak tylko MT75 potrafi sie zachowywac.
Spalanie - nie widac roznicy miedzy gaznikiem a EFi (przedtem tankowalem LPG za 50 PLN na 150 km - mniej wiecej), teraz - zatankowalem za 20 PLN i zrobilem ok 90 km (jeszcze nie tankowalem)
Osiagi - w porownaniu ze spalaniem 20l+ mocno oslabl dol, ale nie bylem na regulacji gazu, wiec jeszcze moze sie sporo zmienic, ale przynajmniej zaplon mam wyregulowany idealnie na 15 stopni
Sporo czasu kombinowalem jak zapewnic odpowietrzanie pod deklem zaworow. Podpiecie rurki z korka wlewu oleju powodowalo, ze samochod zaczal sie zachowywac tak, jakby ciagnal lewe powietrze. Doszlisny z suhoparem do wniosku, ze przeciez w natywnym OHC EFi ta rurka idzie do puchy filtra, wiec podpialem ja przez redukcje do obudowy stozka (po wykreceniu srubu spinajacej blaszke, ktora mam na obudowie diltra jest tam diurka - tam wtyknalem wezyk. Ale pozniej Suhopar wypatencil inna rzecz - mianowicie kolanko od OHC EFi, ale z rurka, ktorej w EFi z recyrkulacja nie ma - znaczy na tym kolanku jest taki zaslepiony cycek - szczesliwie okazalo sie, ze mam to kolanko od wersji iS i rurka od korka wlewu oleju idzie wprost do tego kolanka. Suhopar dolozyl do tego rure dolotowa od DOHCa i dopiero na koncu stozek. Dzisiaj zrobilem malu upgrade jego pomyslu - rura PCV zamiast dolotu DOHCowego.
Efekty po ostatnich testach i modyfikacjach. Samochod wyraznie oslabl, ale spodziewam sie ze to tylko kwestia regulacji i bedzie smigal nawet lepiej niz przedtem. Skonczyly sie klopoty ze zgrzytajaca skrzynia i szarpiacym sprzeglem. Rozwiazany zostal klopot z odpowietrzaniem przestrzeni pod deklem. Rozwiazany zostal klopot z wolnymi obrotami i masakrycznym spalaniem.
Generalnie. Dopiero teraz samochod zaczal sie zachowywac tak jak zakladalem na poczatku. Przy pierwszym podejsciu bylo dwa dni rewelacji, a pozniej posypaly sie awarie (fakt ze wiekszosc z mojej winy)
Dzisiaj w nocy, miedzy 23:30 a 00:00 samochodzik zrobil moja ulubiona, kreta, 20 km trase na pelnym gazie i wskazowka temperatury podskoczyla tylko o polowe grobosci tejze - przedtem po 5 km bylo to 4 grubosci.
Szkoda tylko, ze przednie zawieszenie odmawia mi posluszenstwa, bo scierwolotka dstala by wieksze baty dzisiaj (wczoraj)
Anyway, wszystkich, ktorzy planowali modyfkacje, a ktorych przestraszylem tym postem zapraszam na GG - rozwieje wszelkie watpliwosci, bo warto zalozyc kolektor EFi - trzeba tylko pamietac, zeby nie zrobic moich bledow i wszystko bedzie git.
A w planach ? Odkladany od dawna temat wtrysku gazu przez wtryskiwacze benzynowe. Projekt elektroniczny rozwija sie coraz bardziej wiec jest szansa ze w niedlugim czasie cos pozytecznego z tego wyniknie. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|