Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nastawne koło zębate wałka rozrządu
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 7:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Kosiarz ... nie gadaj tylko zalatwiaj kola. Szkoda, ze wyrzucilem moje z N9A Sad

Podeslac? Very Happy
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 8:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak masz na zbyciu co najmniej dwa niepotrzebne kola - daj znac - mysle ze cos wykombinujemy z suhoparem.

kurcze ... gdybym jeszcze mial gietarke ... ehhh - pelnia szczescia - wlasne kolektory ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie Lip 09, 2006 11:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dać komuś troche gratow i ile radości w całym klubie hi hi Smile Kupa wspaniałej roboty chłopaki. Smile P.s. Co do kolektorów to ja tu w Lublinie prowadze z koleszką pertraktacje moze coś sie uda wykminić Smile Narazie robią tłumiki lotnicze z "dyfuzorkami" o zupełnie przypadkowo gabarytach ostatniego tłumika sierry Very Happy
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 10, 2006 6:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakis czas temu zaprojektowalem sobie cos takiego:




Calosc do poogladania i poobracania:
http://www.dremex.com.pl/inne/kolektor_v2.exe
To plugin umozliwiajacy przegladanie projektow SolidEdge przez przegladarke internetowa

Marzy mi sie takie cus, ale niestety - getarki nie ma, nie ma jej gdzie zalatwic, a za usluge giecia goscie chca chore ceny (zakladam, ze nie wyjdzie za pierwszym razem)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 8:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj, bedac u kolegi specjalisty mazmudza z zony malopolskiej - mialem okazje rozbierac sierrke 1.8 TD z padnietym motorem.

Dlaczego o tym pisze ? Otoz w trakcie rozbiorki tego silnika okazalo sie, ze rozrzad tegoz ma jedna BARDZO ciekawa wlasnosc - mianowicie kola zebate paska rozrzadu i pompy wtryskowej SA NASTAWNE !

Oto kilka zdjec z komentarzem - wnioski na dole.


Porownanie kola zebatego 1.8 TD (zawsze po lewej) ze zwyklem (nietoczonym) kolem rozrzadu (to akurat kolo aparatu zaplonowego na lewym zdjeciu) i z naszym nastawnym kolem (na srodkowym i prawym zdjeciu)


Widok na samo kolo walka rozrzadu 1.8 TD


4 "liche" sruby (lepek 13)- mysle ze to rozwiazuje wszelkie watpliwosci natury sil przenoszonych przez to kolo.


Kolo bez srubek


Tylnia strona kola


Widok na przednia i tylnia strone elementu nieruchomego


Troszke slabe ujecie, ale chcialem uchwycic roznice miedzy wielkoscia zebow kola zebatego 1.8 TD i OHC


Ciut lepsze ujecie tego tematu


Taka ciekawostka - paski rozrzadu 1.8 TD i OHC roznia sie wielkoscia i krztaltem zebow - jednak ich krztalt idealnie do siebie pasuje. Jutro postaram sie wziac do lapy oba paski rozrzadu (TD i OHC) i zobaczyc jak to sie bedzie zachowywalo ...


Jeszcze jedna sprawa, ktora na razie wydaje sie problemem to to, ze walek rozrzadu w TD ma stozkowa koncowke, a w OHC jest walcowata (prosta), oraz to, ze klo rozrzadu OHC ma dwa naciecia (korzysta z tego szerszego) a TD jednego (wezszego) - o ile naciecia to nie klopot, o tyle krztalt otworow montazowych jest klopotliwy - nadzieja w tym, ze kolo od TD ma mniejsza srednice na koncu (z przodu) i po roztoczeniu bedzie miala wiekrza powierzchnie przylegania (jednak nei bedzie taka jak w OHC)

Podsumowijac:

Kola zebate rozrzadu 1.8 TD i OHC maja dokladnie taka sama liczbe zebow i dokladnie taka sama srednice. Roznia sie dwoma rzeczami:

- szerokoscia zebow
- otworem montazowym walka rozrzadu

Jak napisalem - o ile wielkosc zebow nei sanowi klopotu bo ostatecznie mozna zastosowac komplet kol zebatych od TD, o tyle powierzchnia przylegania troszke mnie martwi. Z drugij jednak strony - walek w OHC jest wyszlifowany i kolko tak na prawde opiera sie tylko na klinie na walku, a nie wykorzystuje efektu tarcia do utrzymywania wlasciwej pozycji. Jednak przez to, ze bedzie mniejszy obszar przylegania - ten klin moze sie wylamac.

Anyway - czas pokaze co z tego wykminimy z suhoparem - generalnei katerial jest wybitnie wart uwagi.

W ramach ciekawostki ponizsze zdjecia przedstawiaja kolo zebate pompy wtryskowej. To kolo jest o tyle ciekawe, ze jest podwoljnie nastawne - raz kolo zebate od strony rozrzadu ma regulacje, a dwa to tylni pierscien ustalajacy pozycje pompy - rowniez ma regulacje. Fotki:




_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 16, 2006 10:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Srubki moze i liche ale napewno milion razy mocniejsze od pierwszych lepszych z praktikera. Wink
Do tego dolicz ze diesel kreci sie wolnij (slabsze sprezyny zaworowe) i nie wkreca sie tak szybko jak benzyna i odrazu masz mniejsze sily dzialajace na pasek. Razz
Zreszta, zrobisz jak uwazasz i napewno nie zastosujesz byle jakich srubek. Cool
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 5:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klasa 8.8 - takie byly w ostatniej wersji. Ale teraz calkiem mozliwe ze jednak zastosuje kolo od TD
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kasztan
Ekspert


Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 698
Skąd: Cieszyn, Kraków

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 1:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke napisał:
i odrazu masz mniejsze sily dzialajace na pasek.

największe tarcie na krzywkach wałka rozrządu jest przy niskich prędkościach obrotowych (gorszy olejowy klin smarny pomiędzy krzywką wałka a popychaczem) => siły przenoszone przez pasek rozrządu zmniejszają się z wzrostem obrotów

ponadto w dieslu pasek napędza dodatkowo pompę wtryskową
_________________
'91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm Cool
'92 rwd kombi N9E+lpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 1:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kasztan napisał:
ponadto w dieslu pasek napędza dodatkowo pompę wtryskową
Tu akurat sie mylisz, bo TD ma dwa paski - jeden do rozrzadu wlasnie, a drugi do pompy wtryskowej - oba maja niezalezny zestaw rolek i napinaczy. Jedyny punkt, w ktorym sie "stykaja" to kolo zebate na wale korbowym, ale i one nie sa jedna czescia, tylko to blizej walu jest osobno i napedza pompe, a to drugie - dalej od walu jest polaczone z kolem od podwojnego paska wieloklinowego.

Dzisiaj wieczorem umieszcze zdjecia zrobionego kola nastawnego. Chlopcy w mnie w firmie na hali obrobki skrawaniem roztoczyli mi "stale kolo" i dorobili rowek na klin - twierdza ze dokladnosc jest do jednej setki milimetra - krotko mowiac postarali sie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 3:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kasztan napisał:
Feluke napisał:
i odrazu masz mniejsze sily dzialajace na pasek.

największe tarcie na krzywkach wałka rozrządu jest przy niskich prędkościach obrotowych (gorszy olejowy klin smarny pomiędzy krzywką wałka a popychaczem) => siły przenoszone przez pasek rozrządu zmniejszają się z wzrostem obrotów

ponadto w dieslu pasek napędza dodatkowo pompę wtryskową

Prosze czytaj calosc a nie wyrwane z kontekstu slowa. Wink
Pisalem ze diesel ma slabsze sprezyny zaworowe i wolniej sie wkreca na obroty a przez to kolo przenosi mniejsze sily. Moze i na wolnych obrotach sa wieksze sily ale napewno nieporownywalne do tych jakie daja sprezyny.
Wytrzymalosc paska i ilosc napedzanych urzadzen nie maja znaczenia.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kasztan
Ekspert


Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 698
Skąd: Cieszyn, Kraków

PostWysłany: Pon Lip 17, 2006 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK. Przyznaję wam rację i przepraszam za zaśmiecanie wątku.
_________________
'91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm Cool
'92 rwd kombi N9E+lpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Lip 18, 2006 10:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Okej. Zamontowalem wczoraj to kolo z 1.8 TD. Bylo troche zabawy i niespodzianek, ale generalnie wszystko udalo sie poskaldac i odpalic (co ciekawe samochod odpalil na dyg Very Happy - czyzbym doszedl juz do wprawy w skladnaiu rozrzadu i ustawianiu zaplonu przed pierwszym odpaleniem ? Very Happy )

Okej - ale od poczatku:


Jak wspomnialem wczesniej - tokaze u mnie w firmie postarali sie. Koleczko jest wykonane przy pomocy obrabiarki sterowanej numerycznie i jak na moj gust wykonczone profi.


Wystartowalem od takiego stanu rzeczy (standardowe kolo rozrzadu.


Po odkreceniu sruby


Po zdjeciu kola rozrzadu i paska


Jak napisalem wczesniej - kolo pasowe ma dwa rowki, w ten wezszy mocowana jest tarcza ustalajaca polozenie "dziubka", ktory potem uzywany jest do ustawiania rozrzadu. Zeby moc go zalozyc na kolo od TD, trzeba ciutke podpilowac boczne scianki i lekko przygiac ten wystajacy bolec.


Mniej wiecej tak to wyglada po podpilowaniu i nagieciu - tarcza wchodzi idealnie na kolo


Tutaj ciut lepsze ujecie


Po zalozeniu kola na walek


I po zalozeniu paska na kolo


Niestety - tak jak sie spodziewalem - pasek bedzie mial niejaki luz

Obawialem sie ze ten luz bedzie powodowal jakies nieprzyjemne zachowania silnika, ale nie - pasek jest prawidlowo nasciagniety, przejechalem jak dotad tylko 40 km, ale zachowuje sie tak jak poprzednie kolo - wstepne ogledziny pokazaly ze pasek nie ma tendencji do wibrowania i przesowania sie na kole (jest dostatecznie ciagniety przez napinacz)

Jak na razie jezdze na ustawieniu 0-stopni. Jak tylko bede mial pewnosc ze wszystko zachowuje sie poprawnie - bede testowal inne ustawienia. Szkoda ze nie mam dostepu do hamowni - no ale coz ...

EDIT: Zapomnialem o jednej rzeczy. Probowalem zalozyc pasek od TD, ale problemy sa dwa - w zwiazku z tym, ze ma grobsze zeby - pasek nie wchodzi idealnie na zeby zwyklego kola (w pewnym momencie zeby wychodza na zebach zamiast zeby na dolinkach), druga sprawa - w zwiazku z tym ze zeby sa wyzsze, a i pasek grobszy - na kole zebatym ulokowanym na wale korbowym pasek sie klinuje na oslonie tegoz kola i nie porusza sie plynnie.

O ile pierwszy problem mozna dosc latwo wyeliminowac stosujac drygie kolo od TD, o tyle oslona kola zebatego rozrzadu na wale korbowym stanowi wiekszy problem (trzeba by ja wylamac). Na razie pozostane przy ukladzie kolo TD na gorze i dwa kola OHC na dole.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mazmudz
Mistrzunio


Wiek: 28
Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 491
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lip 19, 2006 9:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy takim luzie nie dawałbym paskowi zbyt długiego żywota....w pewnym momencie może okazać się że straci wszystkie zęby.
Pozdr. A.
_________________
MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
Lilypie Expecting a baby Ticker
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Lip 19, 2006 9:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego jutro kolo idzie na tokarnie i zeby zostana sciete na wysokosc taka jak ma oryginalne kolo - w podstawie "dolinki" kolo od TD ma szerokosc niemal taka sama ja oryginalne od OHC.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mazmudz
Mistrzunio


Wiek: 28
Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 491
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lip 19, 2006 9:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ścięcie koła spowoduje zmniejszenie jego średnicy a co za tym idzie lekkie przesuniecie zębów - może się okazać że w części pasek nie będzie już pasował... myślałeś o tym?
pozdr. A.
_________________
MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
Lilypie Expecting a baby Ticker
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Lip 19, 2006 9:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak - bedzie pasowal ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mazmudz
Mistrzunio


Wiek: 28
Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 491
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lip 19, 2006 9:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Tak - bedzie pasowal ...

I wszystko... Very Happy
Pozdr. A.
_________________
MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
Lilypie Expecting a baby Ticker
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Lip 21, 2006 10:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No. Dzisiaj chlopaki na produkcji stoczyli mi kolko od TD - oto wynik (zdjecia wieczorem):

Kolo rozrzadu OHC ma nastepujace wymiary:

Ilosc zebow: 38 szt
Srednica calkowita: 113.79 mm
Szerokosc podstawy dolinki: 3.05 mm
Szczerokosc na gorze dolinki (razem ze zboczami): 4.17 mm
Szerokosc gory-gorki: 5.19 mm
Szerokosc calkowita gorki (razem ze zboczami): 6.07 mm
Wysokosc gorki: 2.02 mm
Szerokosc jednej fazy: 9.36 mm

Kolo rozrzadu TD po stoczeniu

Ilosc zebow: 38 szt
Srednica calkowita: 110.45 mm
Szerokosc podstawy dolinki: 2.95 mm
Szczerokosc na gorze dolinki (razem ze zboczami): 4.82 mm
Szerokosc gory-gorki: 4.57 mm
Szerokosc calkowita gorki (razem ze zboczami): 6.00 mm
Wysokosc gorki: 1.71 mm
Szerokosc jednej fazy: 9.39 mm

Nie mam na razie zdjec wiec nie pokaze jak to wyglada. Jedno jest na razie obiecujace - szerokosc (dlugosc) faz jest niemal idealnie taka sama, a szerokosc (dlugosc) gorek i dolinek - porownywalna - obawy mazmudza mysle ze beda rozwiane - oczywiscie wszystko wyjdzie po ponownym zalozeniu kola od TD. Bede jeszcze musial oszlifowac (wygladzic) gorne krawedzie gorek, bo po toczeniu pozostalu ostre krawedzie, ale to drobiazg.

Nie policzylem tylko iloma zebami pasek styka sie z kolem rozrzadu, a tym samym nie moge policzyc czy przypadkiem nie wyniknie problem przesuniecia faz zebow paska i kola, ale tym bede sie zajmowal wieczorem na spokojnie.

PODSUMOWUJAC:

Jak na razie, zeby uruchomic nastawne kolo zebate TD w silniku OHC, nalezy:

- Roztoczyc stozek stalej czeci kola (ten element, ktorym naklada sie kolo na walek) od przodu na srednice taka jak jest srednica kola OHC;
- Dorobic (wyciac) rowek na klin walka rozrzadu idealnie na przeciwko pierwszego rowka (na wzor kola z OHC);
- Stoczyc z zewnetrznej srednicy ruchomej czesci kola zeby na wysokosc taka jak jest w oryginalnym kole OHC (mowa o wysokosci zeba).

----

No, a pozniej - testy. Dla tych, ktorych jeszcze nie znudzil ten watek - mam nadzieje ze sa jeszcze ludzie, ktorzy to czytaja - nadmienie, ze moim nastepnym projektem bedzie zaadoptowanie paska wieloklinowego z DOHC do napedu pompy wspomagania z TD, altka, pompy wody i drugiej pompy wspomagania do wymuszonego obiegu oleju ... oczywiscie w silniku OHC
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...


Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Pią Lip 21, 2006 11:45 am, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Pią Lip 21, 2006 11:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytamy czytamy cały czas i podziwiamy by Klimek78 Moje zdanie znasz - dobra robota. Ja tam jestem za OHC'em cały czas Smile
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Dziku
Juzer


Wiek: 20
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 191
Skąd: Warszawa-Wesoła

PostWysłany: Pią Lip 21, 2006 6:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ZeT napisał:
Czytamy czytamy cały czas i podziwiamy by Klimek78 Moje zdanie znasz - dobra robota. Ja tam jestem za OHC'em cały czas Smile


Tak czytamy... I miło nam się robi jak widzimyże są tak posrani ludzie na świecie coby fajne rzeczy robić...
Pozdro Dziku
_________________
Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Lip 24, 2006 11:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I Mod czyta. I to bynajmniej nie z obowiązku.
Modlę się tylko byście mieli wciąż ten zapał.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ar2r_K
SierraFan Mod


Wiek: 20
Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 1475
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pon Lip 24, 2006 11:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja tez czytam i podziwiam zapał. Teraz to z ciekawości czystej przyjade do Ciebie Smile teile to przy okazji zostawie Razz
_________________
SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 6:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe. Na razie to nei ma czego ogladac bo sobie wszystko rozregulowalem ... jak zaczalem krecic zaplonem, rozrzadem i BLOSem - samochod jakos nie idzie tak jak przedtem ... Musze wrocic do ustawien fabrycznych (znaczy wyjsciowych - mikser, stale kolo rozrzadu i zaplon na 15 stopni) - i po kolei testowac wszystkie ustawienia ... a BLOSa dopiero na koncu zaplne ...

Inna sprawa, ze teraz nie mam czasu na bawienie sie tym, bo jestem calkowicie pochloniety skaldaniem Suhoparowego 2.1 N/A. Szkoda tylko, ze pewnie nie zdaze z throttle body przed jest pojsciem do woja ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 10:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O kutwa! Czekam z niecierpliwością aż założysz temacik o TB.

Ale skończmy narazie ten OT
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 10:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na T bedzie trzeba poczekac, bo nie mam kolektora ... mam do dyspozycji trzy turbiny, ale ani jednego kolektora - na razie nei ma nikt czasu zeby mi to wykonac ...

Chyba ze chcecie poczytac arta ze skladania silnika jako takiego ... skladanie, obrobka itd ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 10:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Na T bedzie trzeba poczekac, bo nie mam kolektora ... mam do dyspozycji trzy turbiny, ale ani jednego kolektora - na razie nei ma nikt czasu zeby mi to wykonac ...

Chyba ze chcecie poczytac arta ze skladania silnika jako takiego ... skladanie, obrobka itd ...


Jak najbardziej.
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 10:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wasze zyczenie jest dla mnie rozkazem ... zaloze zatem odpowiedni watek, gdzie bede wrzycal sprawozdanie zpostepu prac - dobra wiadomosc - najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu bede mial kolektorek Very Happy
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 10:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
O kutwa! Czekam z niecierpliwością aż założysz temacik o TB.
toyman napisał:
Na T bedzie trzeba poczekac, bo nie mam kolektora ...
TB miałem na myśli - throttle boddies Wink
Od kiedy ujrzałem jak to działa u bOOmbLa to jestem zakochany.

Kutwa, sam se OT walę do sprzątania Very Happy
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 10:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zanim powstanie temat o TB i Tcharec posprzata - jak zamierzacie rozwiazac przeplywke?? Bo chyba TB nic nie da jak to zdlawicie przeplywomierzem, nie??
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 11:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W pierwszej wersji TB bedzie jezdzic tylko na gazie - ale i wtedy jest klopot z filtracja i dostarczaniem gazu. podobnie wyglada problem z MAFem - jezeli OHC jezdzi na standardowym komputerze OHC EFi (bo moze jezdzic i na komputerze od Webera 2V ISC, jak rowniez na komputerze od DOHCa, na czymkolwiek - niekoniecznie na standardzie.

Okej - do rzeczy - widzialem ostatnio bardzo fajne zdjecie i bardzo zaluje ze nei zapisalem sobie tego zdjecia ... byla to sierra, z TB, gdzie otwory wlotowe przpeustnic byly polaczone z jedna wspolna plaska pucha w krztalcie trojkata z odpowiednio wyprowadzonymi (rozstaw) rurami. Mniej wiecej cos takiego:



A wprost co do twojego pytania czacza ... zawsze mozna zastosowac przeplywke od mondeo z goracym drutem ...

EDIT: Calkiem na boku napisze, ze caly koncept jest banalny - odpowiednio uciety kolektor od EFi, dwie przepustnice od 2.9, odpowiednio przyciete, zaspawane, "zflanszowane" i ustawione ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3  Następna
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group