Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lip 09, 2006 7:09 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Kosiarz ... nie gadaj tylko zalatwiaj kola. Szkoda, ze wyrzucilem moje z N9A |
Podeslac? _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Lip 09, 2006 8:43 pm Temat postu: |
|
|
jak masz na zbyciu co najmniej dwa niepotrzebne kola - daj znac - mysle ze cos wykombinujemy z suhoparem.
kurcze ... gdybym jeszcze mial gietarke ... ehhh - pelnia szczescia - wlasne kolektory ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Nie Lip 09, 2006 11:55 pm Temat postu: |
|
|
Dać komuś troche gratow i ile radości w całym klubie hi hi Kupa wspaniałej roboty chłopaki. P.s. Co do kolektorów to ja tu w Lublinie prowadze z koleszką pertraktacje moze coś sie uda wykminić Narazie robią tłumiki lotnicze z "dyfuzorkami" o zupełnie przypadkowo gabarytach ostatniego tłumika sierry _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2006 6:28 am Temat postu: |
|
|
Jakis czas temu zaprojektowalem sobie cos takiego:
Calosc do poogladania i poobracania:
http://www.dremex.com.pl/inne/kolektor_v2.exe
To plugin umozliwiajacy przegladanie projektow SolidEdge przez przegladarke internetowa
Marzy mi sie takie cus, ale niestety - getarki nie ma, nie ma jej gdzie zalatwic, a za usluge giecia goscie chca chore ceny (zakladam, ze nie wyjdzie za pierwszym razem) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Lip 16, 2006 8:40 pm Temat postu: |
|
|
Wczoraj, bedac u kolegi specjalisty mazmudza z zony malopolskiej - mialem okazje rozbierac sierrke 1.8 TD z padnietym motorem.
Dlaczego o tym pisze ? Otoz w trakcie rozbiorki tego silnika okazalo sie, ze rozrzad tegoz ma jedna BARDZO ciekawa wlasnosc - mianowicie kola zebate paska rozrzadu i pompy wtryskowej SA NASTAWNE !
Oto kilka zdjec z komentarzem - wnioski na dole.
Porownanie kola zebatego 1.8 TD (zawsze po lewej) ze zwyklem (nietoczonym) kolem rozrzadu (to akurat kolo aparatu zaplonowego na lewym zdjeciu) i z naszym nastawnym kolem (na srodkowym i prawym zdjeciu)
Widok na samo kolo walka rozrzadu 1.8 TD
4 "liche" sruby (lepek 13)- mysle ze to rozwiazuje wszelkie watpliwosci natury sil przenoszonych przez to kolo.
Kolo bez srubek
Tylnia strona kola
Widok na przednia i tylnia strone elementu nieruchomego
Troszke slabe ujecie, ale chcialem uchwycic roznice miedzy wielkoscia zebow kola zebatego 1.8 TD i OHC
Ciut lepsze ujecie tego tematu
Taka ciekawostka - paski rozrzadu 1.8 TD i OHC roznia sie wielkoscia i krztaltem zebow - jednak ich krztalt idealnie do siebie pasuje. Jutro postaram sie wziac do lapy oba paski rozrzadu (TD i OHC) i zobaczyc jak to sie bedzie zachowywalo ...
Jeszcze jedna sprawa, ktora na razie wydaje sie problemem to to, ze walek rozrzadu w TD ma stozkowa koncowke, a w OHC jest walcowata (prosta), oraz to, ze klo rozrzadu OHC ma dwa naciecia (korzysta z tego szerszego) a TD jednego (wezszego) - o ile naciecia to nie klopot, o tyle krztalt otworow montazowych jest klopotliwy - nadzieja w tym, ze kolo od TD ma mniejsza srednice na koncu (z przodu) i po roztoczeniu bedzie miala wiekrza powierzchnie przylegania (jednak nei bedzie taka jak w OHC)
Podsumowijac:
Kola zebate rozrzadu 1.8 TD i OHC maja dokladnie taka sama liczbe zebow i dokladnie taka sama srednice. Roznia sie dwoma rzeczami:
- szerokoscia zebow
- otworem montazowym walka rozrzadu
Jak napisalem - o ile wielkosc zebow nei sanowi klopotu bo ostatecznie mozna zastosowac komplet kol zebatych od TD, o tyle powierzchnia przylegania troszke mnie martwi. Z drugij jednak strony - walek w OHC jest wyszlifowany i kolko tak na prawde opiera sie tylko na klinie na walku, a nie wykorzystuje efektu tarcia do utrzymywania wlasciwej pozycji. Jednak przez to, ze bedzie mniejszy obszar przylegania - ten klin moze sie wylamac.
Anyway - czas pokaze co z tego wykminimy z suhoparem - generalnei katerial jest wybitnie wart uwagi.
W ramach ciekawostki ponizsze zdjecia przedstawiaja kolo zebate pompy wtryskowej. To kolo jest o tyle ciekawe, ze jest podwoljnie nastawne - raz kolo zebate od strony rozrzadu ma regulacje, a dwa to tylni pierscien ustalajacy pozycje pompy - rowniez ma regulacje. Fotki:
_________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lip 16, 2006 10:00 pm Temat postu: |
|
|
Srubki moze i liche ale napewno milion razy mocniejsze od pierwszych lepszych z praktikera.
Do tego dolicz ze diesel kreci sie wolnij (slabsze sprezyny zaworowe) i nie wkreca sie tak szybko jak benzyna i odrazu masz mniejsze sily dzialajace na pasek.
Zreszta, zrobisz jak uwazasz i napewno nie zastosujesz byle jakich srubek. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Lip 17, 2006 5:42 am Temat postu: |
|
|
Klasa 8.8 - takie byly w ostatniej wersji. Ale teraz calkiem mozliwe ze jednak zastosuje kolo od TD _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasztan Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 698 Skąd: Cieszyn, Kraków
|
Wysłany: Pon Lip 17, 2006 1:12 pm Temat postu: |
|
|
Feluke napisał: | i odrazu masz mniejsze sily dzialajace na pasek. |
największe tarcie na krzywkach wałka rozrządu jest przy niskich prędkościach obrotowych (gorszy olejowy klin smarny pomiędzy krzywką wałka a popychaczem) => siły przenoszone przez pasek rozrządu zmniejszają się z wzrostem obrotów
ponadto w dieslu pasek napędza dodatkowo pompę wtryskową _________________ '91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm
'92 rwd kombi N9E+lpg |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Lip 17, 2006 1:19 pm Temat postu: |
|
|
kasztan napisał: | ponadto w dieslu pasek napędza dodatkowo pompę wtryskową | Tu akurat sie mylisz, bo TD ma dwa paski - jeden do rozrzadu wlasnie, a drugi do pompy wtryskowej - oba maja niezalezny zestaw rolek i napinaczy. Jedyny punkt, w ktorym sie "stykaja" to kolo zebate na wale korbowym, ale i one nie sa jedna czescia, tylko to blizej walu jest osobno i napedza pompe, a to drugie - dalej od walu jest polaczone z kolem od podwojnego paska wieloklinowego.
Dzisiaj wieczorem umieszcze zdjecia zrobionego kola nastawnego. Chlopcy w mnie w firmie na hali obrobki skrawaniem roztoczyli mi "stale kolo" i dorobili rowek na klin - twierdza ze dokladnosc jest do jednej setki milimetra - krotko mowiac postarali sie. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 17, 2006 3:47 pm Temat postu: |
|
|
kasztan napisał: | Feluke napisał: | i odrazu masz mniejsze sily dzialajace na pasek. |
największe tarcie na krzywkach wałka rozrządu jest przy niskich prędkościach obrotowych (gorszy olejowy klin smarny pomiędzy krzywką wałka a popychaczem) => siły przenoszone przez pasek rozrządu zmniejszają się z wzrostem obrotów
ponadto w dieslu pasek napędza dodatkowo pompę wtryskową |
Prosze czytaj calosc a nie wyrwane z kontekstu slowa.
Pisalem ze diesel ma slabsze sprezyny zaworowe i wolniej sie wkreca na obroty a przez to kolo przenosi mniejsze sily. Moze i na wolnych obrotach sa wieksze sily ale napewno nieporownywalne do tych jakie daja sprezyny.
Wytrzymalosc paska i ilosc napedzanych urzadzen nie maja znaczenia. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
kasztan Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 698 Skąd: Cieszyn, Kraków
|
Wysłany: Pon Lip 17, 2006 6:15 pm Temat postu: |
|
|
OK. Przyznaję wam rację i przepraszam za zaśmiecanie wątku. _________________ '91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm
'92 rwd kombi N9E+lpg |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Lip 18, 2006 10:38 am Temat postu: |
|
|
Okej. Zamontowalem wczoraj to kolo z 1.8 TD. Bylo troche zabawy i niespodzianek, ale generalnie wszystko udalo sie poskaldac i odpalic (co ciekawe samochod odpalil na dyg - czyzbym doszedl juz do wprawy w skladnaiu rozrzadu i ustawianiu zaplonu przed pierwszym odpaleniem ? )
Okej - ale od poczatku:
Jak wspomnialem wczesniej - tokaze u mnie w firmie postarali sie. Koleczko jest wykonane przy pomocy obrabiarki sterowanej numerycznie i jak na moj gust wykonczone profi.
Wystartowalem od takiego stanu rzeczy (standardowe kolo rozrzadu.
Po odkreceniu sruby
Po zdjeciu kola rozrzadu i paska
Jak napisalem wczesniej - kolo pasowe ma dwa rowki, w ten wezszy mocowana jest tarcza ustalajaca polozenie "dziubka", ktory potem uzywany jest do ustawiania rozrzadu. Zeby moc go zalozyc na kolo od TD, trzeba ciutke podpilowac boczne scianki i lekko przygiac ten wystajacy bolec.
Mniej wiecej tak to wyglada po podpilowaniu i nagieciu - tarcza wchodzi idealnie na kolo
Tutaj ciut lepsze ujecie
Po zalozeniu kola na walek
I po zalozeniu paska na kolo
Niestety - tak jak sie spodziewalem - pasek bedzie mial niejaki luz
Obawialem sie ze ten luz bedzie powodowal jakies nieprzyjemne zachowania silnika, ale nie - pasek jest prawidlowo nasciagniety, przejechalem jak dotad tylko 40 km, ale zachowuje sie tak jak poprzednie kolo - wstepne ogledziny pokazaly ze pasek nie ma tendencji do wibrowania i przesowania sie na kole (jest dostatecznie ciagniety przez napinacz)
Jak na razie jezdze na ustawieniu 0-stopni. Jak tylko bede mial pewnosc ze wszystko zachowuje sie poprawnie - bede testowal inne ustawienia. Szkoda ze nie mam dostepu do hamowni - no ale coz ...
EDIT: Zapomnialem o jednej rzeczy. Probowalem zalozyc pasek od TD, ale problemy sa dwa - w zwiazku z tym, ze ma grobsze zeby - pasek nie wchodzi idealnie na zeby zwyklego kola (w pewnym momencie zeby wychodza na zebach zamiast zeby na dolinkach), druga sprawa - w zwiazku z tym ze zeby sa wyzsze, a i pasek grobszy - na kole zebatym ulokowanym na wale korbowym pasek sie klinuje na oslonie tegoz kola i nie porusza sie plynnie.
O ile pierwszy problem mozna dosc latwo wyeliminowac stosujac drygie kolo od TD, o tyle oslona kola zebatego rozrzadu na wale korbowym stanowi wiekszy problem (trzeba by ja wylamac). Na razie pozostane przy ukladzie kolo TD na gorze i dwa kola OHC na dole. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
mazmudz Mistrzunio
Wiek: 28 Dołączył: 02 Sie 2005 Posty: 491 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 9:10 am Temat postu: |
|
|
przy takim luzie nie dawałbym paskowi zbyt długiego żywota....w pewnym momencie może okazać się że straci wszystkie zęby.
Pozdr. A. _________________ MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 9:15 am Temat postu: |
|
|
Dlatego jutro kolo idzie na tokarnie i zeby zostana sciete na wysokosc taka jak ma oryginalne kolo - w podstawie "dolinki" kolo od TD ma szerokosc niemal taka sama ja oryginalne od OHC. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
mazmudz Mistrzunio
Wiek: 28 Dołączył: 02 Sie 2005 Posty: 491 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 9:22 am Temat postu: |
|
|
ścięcie koła spowoduje zmniejszenie jego średnicy a co za tym idzie lekkie przesuniecie zębów - może się okazać że w części pasek nie będzie już pasował... myślałeś o tym?
pozdr. A. _________________ MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 9:37 am Temat postu: |
|
|
Tak - bedzie pasowal ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
mazmudz Mistrzunio
Wiek: 28 Dołączył: 02 Sie 2005 Posty: 491 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 19, 2006 9:45 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Tak - bedzie pasowal ... |
I wszystko...
Pozdr. A. _________________ MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Lip 21, 2006 10:54 am Temat postu: |
|
|
No. Dzisiaj chlopaki na produkcji stoczyli mi kolko od TD - oto wynik (zdjecia wieczorem):
Kolo rozrzadu OHC ma nastepujace wymiary:
Ilosc zebow: 38 szt
Srednica calkowita: 113.79 mm
Szerokosc podstawy dolinki: 3.05 mm
Szczerokosc na gorze dolinki (razem ze zboczami): 4.17 mm
Szerokosc gory-gorki: 5.19 mm
Szerokosc calkowita gorki (razem ze zboczami): 6.07 mm
Wysokosc gorki: 2.02 mm
Szerokosc jednej fazy: 9.36 mm
Kolo rozrzadu TD po stoczeniu
Ilosc zebow: 38 szt
Srednica calkowita: 110.45 mm
Szerokosc podstawy dolinki: 2.95 mm
Szczerokosc na gorze dolinki (razem ze zboczami): 4.82 mm
Szerokosc gory-gorki: 4.57 mm
Szerokosc calkowita gorki (razem ze zboczami): 6.00 mm
Wysokosc gorki: 1.71 mm
Szerokosc jednej fazy: 9.39 mm
Nie mam na razie zdjec wiec nie pokaze jak to wyglada. Jedno jest na razie obiecujace - szerokosc (dlugosc) faz jest niemal idealnie taka sama, a szerokosc (dlugosc) gorek i dolinek - porownywalna - obawy mazmudza mysle ze beda rozwiane - oczywiscie wszystko wyjdzie po ponownym zalozeniu kola od TD. Bede jeszcze musial oszlifowac (wygladzic) gorne krawedzie gorek, bo po toczeniu pozostalu ostre krawedzie, ale to drobiazg.
Nie policzylem tylko iloma zebami pasek styka sie z kolem rozrzadu, a tym samym nie moge policzyc czy przypadkiem nie wyniknie problem przesuniecia faz zebow paska i kola, ale tym bede sie zajmowal wieczorem na spokojnie.
PODSUMOWUJAC:
Jak na razie, zeby uruchomic nastawne kolo zebate TD w silniku OHC, nalezy:
- Roztoczyc stozek stalej czeci kola (ten element, ktorym naklada sie kolo na walek) od przodu na srednice taka jak jest srednica kola OHC;
- Dorobic (wyciac) rowek na klin walka rozrzadu idealnie na przeciwko pierwszego rowka (na wzor kola z OHC);
- Stoczyc z zewnetrznej srednicy ruchomej czesci kola zeby na wysokosc taka jak jest w oryginalnym kole OHC (mowa o wysokosci zeba).
----
No, a pozniej - testy. Dla tych, ktorych jeszcze nie znudzil ten watek - mam nadzieje ze sa jeszcze ludzie, ktorzy to czytaja - nadmienie, ze moim nastepnym projektem bedzie zaadoptowanie paska wieloklinowego z DOHC do napedu pompy wspomagania z TD, altka, pompy wody i drugiej pompy wspomagania do wymuszonego obiegu oleju ... oczywiscie w silniku OHC _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Pią Lip 21, 2006 11:45 am, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią Lip 21, 2006 11:26 am Temat postu: |
|
|
Czytamy czytamy cały czas i podziwiamy Moje zdanie znasz - dobra robota. Ja tam jestem za OHC'em cały czas _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Dziku Juzer
Wiek: 20 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 191 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: Pią Lip 21, 2006 6:09 pm Temat postu: |
|
|
ZeT napisał: | Czytamy czytamy cały czas i podziwiamy Moje zdanie znasz - dobra robota. Ja tam jestem za OHC'em cały czas |
Tak czytamy... I miło nam się robi jak widzimyże są tak posrani ludzie na świecie coby fajne rzeczy robić...
Pozdro Dziku _________________ Wspólna z ojcem : Mk2 , 1,8l pinto berline '87r" RUINA"
Renault 5 '91r 1,4, moja. "BADZIEW"
----------------------
http://s11.bitefight.pl/c.php?uid=42640 to ja już Trzeci grający na forum...
---------------------
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ar2r_K SierraFan Mod
Wiek: 20 Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 1475 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon Lip 24, 2006 11:45 pm Temat postu: |
|
|
No ja tez czytam i podziwiam zapał. Teraz to z ciekawości czystej przyjade do Ciebie teile to przy okazji zostawie _________________ SIERKA MKI GT , ghia +LPG
SCORPIO, ghia +LPG
GG- 5435126 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 6:13 am Temat postu: |
|
|
Hehe. Na razie to nei ma czego ogladac bo sobie wszystko rozregulowalem ... jak zaczalem krecic zaplonem, rozrzadem i BLOSem - samochod jakos nie idzie tak jak przedtem ... Musze wrocic do ustawien fabrycznych (znaczy wyjsciowych - mikser, stale kolo rozrzadu i zaplon na 15 stopni) - i po kolei testowac wszystkie ustawienia ... a BLOSa dopiero na koncu zaplne ...
Inna sprawa, ze teraz nie mam czasu na bawienie sie tym, bo jestem calkowicie pochloniety skaldaniem Suhoparowego 2.1 N/A. Szkoda tylko, ze pewnie nie zdaze z throttle body przed jest pojsciem do woja ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 10:16 am Temat postu: |
|
|
Na T bedzie trzeba poczekac, bo nie mam kolektora ... mam do dyspozycji trzy turbiny, ale ani jednego kolektora - na razie nei ma nikt czasu zeby mi to wykonac ...
Chyba ze chcecie poczytac arta ze skladania silnika jako takiego ... skladanie, obrobka itd ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
kamax SierraFan Mod
Wiek: 33 Dołączył: 24 Gru 2003 Posty: 5622 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 10:34 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Na T bedzie trzeba poczekac, bo nie mam kolektora ... mam do dyspozycji trzy turbiny, ale ani jednego kolektora - na razie nei ma nikt czasu zeby mi to wykonac ...
Chyba ze chcecie poczytac arta ze skladania silnika jako takiego ... skladanie, obrobka itd ... |
Jak najbardziej. _________________ URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 10:38 am Temat postu: |
|
|
Wasze zyczenie jest dla mnie rozkazem ... zaloze zatem odpowiedni watek, gdzie bede wrzycal sprawozdanie zpostepu prac - dobra wiadomosc - najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu bede mial kolektorek _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 10:56 am Temat postu: |
|
|
No to zanim powstanie temat o TB i Tcharec posprzata - jak zamierzacie rozwiazac przeplywke?? Bo chyba TB nic nie da jak to zdlawicie przeplywomierzem, nie?? _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 11:19 am Temat postu: |
|
|
W pierwszej wersji TB bedzie jezdzic tylko na gazie - ale i wtedy jest klopot z filtracja i dostarczaniem gazu. podobnie wyglada problem z MAFem - jezeli OHC jezdzi na standardowym komputerze OHC EFi (bo moze jezdzic i na komputerze od Webera 2V ISC, jak rowniez na komputerze od DOHCa, na czymkolwiek - niekoniecznie na standardzie.
Okej - do rzeczy - widzialem ostatnio bardzo fajne zdjecie i bardzo zaluje ze nei zapisalem sobie tego zdjecia ... byla to sierra, z TB, gdzie otwory wlotowe przpeustnic byly polaczone z jedna wspolna plaska pucha w krztalcie trojkata z odpowiednio wyprowadzonymi (rozstaw) rurami. Mniej wiecej cos takiego:
A wprost co do twojego pytania czacza ... zawsze mozna zastosowac przeplywke od mondeo z goracym drutem ...
EDIT: Calkiem na boku napisze, ze caly koncept jest banalny - odpowiednio uciety kolektor od EFi, dwie przepustnice od 2.9, odpowiednio przyciete, zaspawane, "zflanszowane" i ustawione ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|