Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nastawne koło zębate wałka rozrządu
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 25, 2006 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiepska konstrukcja, pierwszy cylinder bedzie dostawac za duzo powietrza. Razz
Lepiej jest zrobic rownoramienny trojkat i na srodku dac wlot albo taki jak ten ale wlot pod katem na 2 srodkowe cylindry. Dla mnie najlepszym rowiazaniem bylo by zrobienie kolektora a'la Cosworth, a wiec trabki do plaskiej blachy i na zewnatrz polokragla pokrywa, przepustnica wchodzaca pod katem.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 5:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dostanie dokladnie tyle powietrza, ile pociagnie cylinder i ile przepuszcza kanaly dolotowe z zaworem wlacznie ... ani grama wiecej ... to NA jest nie TURBO ... Co wiecej - ten patent byl zastosowany w pewnej Fiescie TURBO RWD Smile
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 8:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Dostanie dokladnie tyle powietrza, ile pociagnie cylinder i ile przepuszcza kanaly dolotowe z zaworem wlacznie ... ani grama wiecej ... to NA jest nie TURBO ... Co wiecej - ten patent byl zastosowany w pewnej Fiescie TURBO RWD Smile

Taki dziwaczny kolektor w silniku N/A? Ciekawe...
Dostanie na 100% wiecej powietrza bo jest jeszcze cos takiego jak ped powietrza i minimalnie bedzie pchal powietrze w kierunku 1 cylindra.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 8:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ped powietrza ? w zamknietej komorze silnika ? Nie przesadzajmy ... Probojesz uskutecznic w tym momencie slusznosc terorii doladowania dynamicznego ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 11:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nawet jak... to niczemu to nie bedzie szkody robilo
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 11:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chodzilo o to, ze narobi szkode, tylko Feluke sugerowal, ze cylindry nie beda napelniane w rownym stopniu. Szkoda o tyle, ze gdyby rzeczywiscie to "doladowanie" mialo jakies konkretne wartosci - mogloby powodowac nierowna prace silnika (a tym samym nierownomierne obciazenie walu korbowegi i jego panewek). Zostalo juz w tym dziale kilkakrotnie przedyskutowane, ze doladowanie dynamiczne to moze i ma rzeczywiscie sens w motocuklach lecacych 200+km/h, ale w przypadku w wiekszosci zabudowanej komor silnika - ten efekt praktycznie nie wystapi (trzeba uwzglednic opory przeplywu powietrza przez filtr, zawirowania zwiazane z krztaltem samej puchy no i tak jak mowie - "zamknietosc" komory silnika)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 12:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman a na czym pracuje silnik? Potrzebuje powietrza, no nie? Przy wysokich obrotach bedzie zasysac ogromne ilosci powietrza przez jeden wlot ktory znajduje sie nad cylindrem 1. Powietrze ma jakas mase i przy okazji ped i tak latwo nie zmieni sobie kierunku a wiec cale powietrze najpierw leci w kierunku 1 cylindra bo jest idealnie w lini prostej. W silniku N/A moze nie bedzie robic to az takiej wielkiej roznicy ale napewno bedzie cylindrowi troche cieplej niz pozostalym i mieszanka bedzie zubozona troche, przy silniku turbo to prawdopodobnie ten cylinder dlugo by nie wytrzymal. Zreszta wszystkie kolektory sa tak robione zeby zaden cylinder nie mial "nadmuchu".
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 12:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dwie sprawy ...

1) w momencie gdy powietrze sasysane jest do innych cylindrow - zawor pierwszego jest zamkniety. Nawet jezeli jest otwarty (kiedy pierwszy jest napelniany) - silnik nie pociagnie wiecej niz mu potrzeba ...)
2) twoje rozwiazanie (trojkat rownoramienny) jest rozwiazaniem wg twojej teorii jeszcze gorszym, bo powietrze idzie bezposrednio na 2 i 3 cylinder ...

Kolejna sprawa ... cala teoria lega w gruzach, bo pucha o ktorej mowie byla zastosowana w rajdowej Fiescie TURBO RWD ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 2:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
dwie sprawy ...

1) w momencie gdy powietrze sasysane jest do innych cylindrow - zawor pierwszego jest zamkniety. Nawet jezeli jest otwarty (kiedy pierwszy jest napelniany) - silnik nie pociagnie wiecej niz mu potrzeba ...)
2) twoje rozwiazanie (trojkat rownoramienny) jest rozwiazaniem wg twojej teorii jeszcze gorszym, bo powietrze idzie bezposrednio na 2 i 3 cylinder ...

Kolejna sprawa ... cala teoria lega w gruzach, bo pucha o ktorej mowie byla zastosowana w rajdowej Fiescie TURBO RWD ...

1. Widze nie potrafisz zrozumiec ze to jest silnik 4 cylindrowy i pomimo ze bedziesz miec zamkniety zawor w momencie napelniania sie pozostalych cylindrow to powietrze nabierze pewnej predkosci i w momencie otwarcia zaworu na 1 wpadnie ono z pewnym impetem. Kolejna sprawa ze uwazasz ze silnik nie pociagnie wiecej niz mu potrzeba to proponuje poczytac o zjawiskach falowych i co dzieki nim mozna osiagnac. teoretycznie silnik nie moze osiagnac wartosci VE>100 a jednak sie to udaje, i to w silnikach N/A. Razz
2. Jest lepsze bo powietrze nie musi ostro zakrecac zeby sie dostac np. do 4 cylindra i ta sama ilosc powietrza rozdziela sie na 2 a nie na 1 cylinder.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 5:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke - nie przesadzaj ... falowosc, o ktorj piszesz bedzie wystepowala dla wszystkich cylindrow, dla pierwszego moze i owszem napelnienie bedzie latwiejsze ... ale nie bredz o impecie - ktos moze zrozumiec ze zamiast powiedzmy jednej jednostki objetosci - impet o ktorym mowisz bedzie "tloczyl" piec razy wiecej - bo klucisz sie tak jakby rzeczywiscie o taka mase powietrza chodzilo. W rzeczywistosci przy silniku NA sa to wartosci albo znikome (w sensie nadplanowego powietrza), albo wrecz pomijalne ... Ja wiem, ze zaraz wyciagniesz mi piec podrecznikow zeby mi to udowodnic, ale jak napisalem nie przesadzajmy z histeryzowaniem, ze niby to silnik (pierwszy cylinder szczegolnie) nie wytrzyma
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 9:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. To silnik zasysa a nie atmosfera pcha. Bedzie praktycznie bez różnicy.
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MF
Ekspert


Wiek: 28
Dołączył: 12 Mar 2004
Posty: 563
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TB z przeplywomierzem z OHC satandardowym to bez sensu bo on chyba ma mniejsze pole niz przepustnica pojedyncza.
Natomiast z 4xBLOS to by ciekawe bylo Smile
_________________
2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 11:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4xBLOS ... mniam i dwa reduktory ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
suhopar
Mistrzunio


Wiek: 23
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 453
Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA

PostWysłany: Czw Lip 27, 2006 10:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to kto mi zasponsoruje pozostale 3 blosy Wink
_________________
Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą

FORD Sierra 2.1 OHC EFI Smile (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki Smile
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group