Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto Lip 25, 2006 4:28 pm Temat postu: |
|
|
Kiepska konstrukcja, pierwszy cylinder bedzie dostawac za duzo powietrza.
Lepiej jest zrobic rownoramienny trojkat i na srodku dac wlot albo taki jak ten ale wlot pod katem na 2 srodkowe cylindry. Dla mnie najlepszym rowiazaniem bylo by zrobienie kolektora a'la Cosworth, a wiec trabki do plaskiej blachy i na zewnatrz polokragla pokrywa, przepustnica wchodzaca pod katem. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 5:49 am Temat postu: |
|
|
Dostanie dokladnie tyle powietrza, ile pociagnie cylinder i ile przepuszcza kanaly dolotowe z zaworem wlacznie ... ani grama wiecej ... to NA jest nie TURBO ... Co wiecej - ten patent byl zastosowany w pewnej Fiescie TURBO RWD _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 8:47 am Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Dostanie dokladnie tyle powietrza, ile pociagnie cylinder i ile przepuszcza kanaly dolotowe z zaworem wlacznie ... ani grama wiecej ... to NA jest nie TURBO ... Co wiecej - ten patent byl zastosowany w pewnej Fiescie TURBO RWD |
Taki dziwaczny kolektor w silniku N/A? Ciekawe...
Dostanie na 100% wiecej powietrza bo jest jeszcze cos takiego jak ped powietrza i minimalnie bedzie pchal powietrze w kierunku 1 cylindra. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 8:55 am Temat postu: |
|
|
Ped powietrza ? w zamknietej komorze silnika ? Nie przesadzajmy ... Probojesz uskutecznic w tym momencie slusznosc terorii doladowania dynamicznego ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 11:06 am Temat postu: |
|
|
a nawet jak... to niczemu to nie bedzie szkody robilo _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 11:22 am Temat postu: |
|
|
nie chodzilo o to, ze narobi szkode, tylko Feluke sugerowal, ze cylindry nie beda napelniane w rownym stopniu. Szkoda o tyle, ze gdyby rzeczywiscie to "doladowanie" mialo jakies konkretne wartosci - mogloby powodowac nierowna prace silnika (a tym samym nierownomierne obciazenie walu korbowegi i jego panewek). Zostalo juz w tym dziale kilkakrotnie przedyskutowane, ze doladowanie dynamiczne to moze i ma rzeczywiscie sens w motocuklach lecacych 200+km/h, ale w przypadku w wiekszosci zabudowanej komor silnika - ten efekt praktycznie nie wystapi (trzeba uwzglednic opory przeplywu powietrza przez filtr, zawirowania zwiazane z krztaltem samej puchy no i tak jak mowie - "zamknietosc" komory silnika) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 12:14 pm Temat postu: |
|
|
toyman a na czym pracuje silnik? Potrzebuje powietrza, no nie? Przy wysokich obrotach bedzie zasysac ogromne ilosci powietrza przez jeden wlot ktory znajduje sie nad cylindrem 1. Powietrze ma jakas mase i przy okazji ped i tak latwo nie zmieni sobie kierunku a wiec cale powietrze najpierw leci w kierunku 1 cylindra bo jest idealnie w lini prostej. W silniku N/A moze nie bedzie robic to az takiej wielkiej roznicy ale napewno bedzie cylindrowi troche cieplej niz pozostalym i mieszanka bedzie zubozona troche, przy silniku turbo to prawdopodobnie ten cylinder dlugo by nie wytrzymal. Zreszta wszystkie kolektory sa tak robione zeby zaden cylinder nie mial "nadmuchu". _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 12:21 pm Temat postu: |
|
|
dwie sprawy ...
1) w momencie gdy powietrze sasysane jest do innych cylindrow - zawor pierwszego jest zamkniety. Nawet jezeli jest otwarty (kiedy pierwszy jest napelniany) - silnik nie pociagnie wiecej niz mu potrzeba ...)
2) twoje rozwiazanie (trojkat rownoramienny) jest rozwiazaniem wg twojej teorii jeszcze gorszym, bo powietrze idzie bezposrednio na 2 i 3 cylinder ...
Kolejna sprawa ... cala teoria lega w gruzach, bo pucha o ktorej mowie byla zastosowana w rajdowej Fiescie TURBO RWD ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Lip 26, 2006 2:59 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | dwie sprawy ...
1) w momencie gdy powietrze sasysane jest do innych cylindrow - zawor pierwszego jest zamkniety. Nawet jezeli jest otwarty (kiedy pierwszy jest napelniany) - silnik nie pociagnie wiecej niz mu potrzeba ...)
2) twoje rozwiazanie (trojkat rownoramienny) jest rozwiazaniem wg twojej teorii jeszcze gorszym, bo powietrze idzie bezposrednio na 2 i 3 cylinder ...
Kolejna sprawa ... cala teoria lega w gruzach, bo pucha o ktorej mowie byla zastosowana w rajdowej Fiescie TURBO RWD ... |
1. Widze nie potrafisz zrozumiec ze to jest silnik 4 cylindrowy i pomimo ze bedziesz miec zamkniety zawor w momencie napelniania sie pozostalych cylindrow to powietrze nabierze pewnej predkosci i w momencie otwarcia zaworu na 1 wpadnie ono z pewnym impetem. Kolejna sprawa ze uwazasz ze silnik nie pociagnie wiecej niz mu potrzeba to proponuje poczytac o zjawiskach falowych i co dzieki nim mozna osiagnac. teoretycznie silnik nie moze osiagnac wartosci VE>100 a jednak sie to udaje, i to w silnikach N/A.
2. Jest lepsze bo powietrze nie musi ostro zakrecac zeby sie dostac np. do 4 cylindra i ta sama ilosc powietrza rozdziela sie na 2 a nie na 1 cylinder. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 5:56 am Temat postu: |
|
|
Feluke - nie przesadzaj ... falowosc, o ktorj piszesz bedzie wystepowala dla wszystkich cylindrow, dla pierwszego moze i owszem napelnienie bedzie latwiejsze ... ale nie bredz o impecie - ktos moze zrozumiec ze zamiast powiedzmy jednej jednostki objetosci - impet o ktorym mowisz bedzie "tloczyl" piec razy wiecej - bo klucisz sie tak jakby rzeczywiscie o taka mase powietrza chodzilo. W rzeczywistosci przy silniku NA sa to wartosci albo znikome (w sensie nadplanowego powietrza), albo wrecz pomijalne ... Ja wiem, ze zaraz wyciagniesz mi piec podrecznikow zeby mi to udowodnic, ale jak napisalem nie przesadzajmy z histeryzowaniem, ze niby to silnik (pierwszy cylinder szczegolnie) nie wytrzyma _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 9:55 am Temat postu: |
|
|
Dokładnie. To silnik zasysa a nie atmosfera pcha. Bedzie praktycznie bez różnicy. _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
MF Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 563 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 11:15 am Temat postu: |
|
|
TB z przeplywomierzem z OHC satandardowym to bez sensu bo on chyba ma mniejsze pole niz przepustnica pojedyncza.
Natomiast z 4xBLOS to by ciekawe bylo _________________ 2.0i OHC 90' LPG 107KM - sprzedana
Nismo 200sx 1,8t - BOOST RULEZ
Na Sprzedaz:
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 11:20 am Temat postu: |
|
|
4xBLOS ... mniam i dwa reduktory ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhopar Mistrzunio
Wiek: 23 Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 453 Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA
|
Wysłany: Czw Lip 27, 2006 10:38 pm Temat postu: |
|
|
to kto mi zasponsoruje pozostale 3 blosy _________________ Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą
FORD Sierra 2.1 OHC EFI (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399 |
|
Powrót do góry |
|
|
|