Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chłodzenie kolektroa dolotowego
Idź do strony 1, 2, 3  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 9:59 pm    Temat postu: chłodzenie kolektroa dolotowego Odpowiedz z cytatem

Wszyscy wiemy że nasze autka jak są zimne to jeżdżą duzo lepiej i fajniej przyspieszają. Dzieje się tak dlatego, że w zimnym silniku zasysane jest zimne powietrze które zawiera więcej telnu niż ciepłe ( jest gęstsze ) a więc ilośc paliwa podawanego do cylindra tez jest większa. EECIV wie o tym z tąd że w kolektorze dolotowym jest czujni temperatury powietrza w kolektorze. Jak kolektor sie rozgrzeje to powietrze jest żadsze i ma mniej tlenu i wtedy czujnik podpowiada EECIV że nalezy zmniejszyc dawkę paliwa.
A teraz przejdźmy od słów do czynów Smile
Nalezy uczynic wszystko aby silnik caly czs zasuwał jakby był zimny.
Czujniok temp przy temperatuże 20 stopni C ma oporność 37kiloomów a przy temp 80 C 4kiloomy wieć teoretycznie mozna wsadzić rezystor i zwiększyć oporność aby czujnik przy 80 stopniach myslał że jest 20 C. Ktoś kiedys na allegro sprzedaawał rezystory żeby oszukac komputer ale wg mnie to nie zda egzaminu ponieważ jak silnik bedzie żarł ciepłe powietrze i dostanie wiecej beny to jej po prostu nie spali bo w tym wrzącym powietrzu będzie za mało tlenu.
Moje pytanie jest jak wychlodzić kolektor dolotowy aby cały czas miał ok 20 moze 30 stopni C ?????
Zadne nadmuchy zimnego powietrza na stożek nic nie dadzą bo kolektor w czasie pracy silnika ma taką temp że to powietrze po drodze i tak sie nagrzeje. Co z tym zorbić ???
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oizolować termicznie jakąś otuliną. Szczerze mówiąc o żadnym innym rozwiązaniu w tej kwestii nie słyszałem. Bo IC w wolnossącym silniku raczej odbierze moc.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No o odizolowaniu też sie zastanawiałem ale doszedłem do wniosku że kolektor łapie temp najbardziej od tego że jest przykręcony do wrzącej głowicy Sad

Ehh takie pierdzielenie wsumie zastanawiam się nad tym a to nic ciekawego nie wnosi....
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy DOHC trzeba by zaslepic otwory ktorymi woda dostaje sie do kolektora i podgrzewa go. W innych przypadkach nic nie zdzialasz zeby ochlodzic powietrze. Mozesz najwyzej wyprowadzic gdzies dolot poza komore silnika zeby mial dostep do chlodnego powietrza.
Jak chcesz mocy to wsadz przelacznik zarowno i do temperatury powietrza jak i do wody i sprawdz przy jakich ustawieniach bedzie najlepiej ciagnac.
Samochod ciagnie na zimnym silniku tez wlasnie dlatego ze dostaje duzo bogatsza mieszanke.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Samochod ciagnie na zimnym silniku tez wlasnie dlatego ze dostaje duzo bogatsza mieszanke.
no ine do koćna tylko bogatsza mieszanka. Samo wzbogacenie mieszanki niewiele da. Na zimno silnik zapierdziela bo powietrze które dostaje jest zimne a zimne powietrze jest gęstsze a więc zawiera więcej tlenu więc napełnienie cylindra jest większe więc spalanie jest gwałtowniejsze wiec wiemy co się dzieje Very happy


Poza tym w DOHC woda musi byc w kolektorze bo ... bo w kolekotrze jest termostat wiec lipa obieg tam musi byc..... ehhh zmiany te są raczej awykonalne Sad niestety lipa nietrafione Sad
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ta otulina, tylko ze zawsze i tak czesc kolektora przy laczeniu z glowica bedzie w sumie sie nagrzewala cos mi sie wydaje.
co do zawartosci tlenu w mieszance to mam prostszy sposob. tylko deczko nielegalny i w miare latwy jezeli silnik jest na gazniku. butla z tlenem, przewody, reduktory, ew jakies sprytne polaczenie z pedalem gazu. wlasnie sie zastanawiam czy cos takiego montowac u siebie na specjalne okazje Smile .
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
butla z tlenem
to jest myśl tylko musiałbys wozić butle z tlenem i jeszcze dozowac go odpowiednio zeby nic nie pierdylło Very happy

Ale miało by to sens gdybys zamontowąl go domowym sposobem za niewielki szmal ponieważ za troche ponad tysiąc złotych masz już podstawową instalację NoS....
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Nie Lip 17, 2005 10:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no, a wozenie butli z tlenem jest nielegalne, trzebaby zrobic mocowanie w kufrze i ukryc pod boczna wykladzina. dozowanie wlasnie za pomoca pedalu gazu. pozatym wlacznik/wylacznik bo takie dozowanie tlenu to naprawde sporo daje i akurat mi nie bedzie potrzebne do normalnej jazdy, bo i tak dlubniety ohc bedzie dawal rade. kolejny problem to zaplon. ale wszystko jest do opanowania.
co do porownania z nosem - mi chodzi o staly doplyw, a nie krotki strzal.
jakby co to wszystkie te pierdoly potrzebne do tej operacji mam i to w duzych ilosciach Very Happy. mam tez w domu speca ktory juz raz zrobil taka instalke
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 12:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do stalego doplywu to musialbys miec taka butle, ze bys ją ukryl w najlepszym razie na przyczepce Wink
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 1:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli to ma tylko saczyc sie z butli to lepiej darowac to sobie bo wiecej zachodu jest niz pozytku. Jezeli ma dzialac podobnie jak NOS to wziasc mloteczek i przywalic sobie z calej sily w glowke, moze pomoze. Evil or Very Mad
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzywa
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 915
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 6:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nos podstawowa na bazie części z pogotowia ratunkowego to koszt ok 600 zł. w podtlenku chodzi oto przecieź że przy spalaniu mamy tlen który daje kopa, i azot który chłodzi, sam tlen rozpierdzieli silnik... takie jest moje zdanie, zbyt wysoka temperatura spalania.
_________________
sierrafan to jedna rodzina.
xr4 z wytryskiem, jak f-16, wspomaganie, lpg, abs, hcv, hiv, itd.. Smile
skype-"krzywasierra
tel.695-582-408
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 7:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyy to bylo takie proste, to juz dawo jezdzilibysmy z instalacjami O2, wszak nie jest to drogie. Znam jednego gosia, ktory na wzory nitro zrobil instalacje tlenowa. Jego fałwejowy silnik 1,8 16V wytrzymał... pół strzału.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 7:07 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ojj Sienia ojciec kiedys w motorowerze zrobił taka instalkę Smile Jechało dobrze ale w pewnym momencie stwierdził że za słabo i w komcu dał maxymalne cisnienie O2 i iiiiiiiiiiiiiiii jak nie jebło Smile i mu sie głowica w baku odcisneła na wieki wieków amen Very happy
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 7:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tematu chłodzenia kolektora to sam macio już stwierdził, że niewiele się da z tym zrobić. Można jedynie skierować nań nawiew powietrza z zewnątrz i jak najbardziej odizolować termicznie dolot do kolektora.
Na zwiększenie tlenu w zasysanym powietrzu jest tylko jedna rada - sprężarka.
Co do tego "nitro" na czystym O2 to ja to jako żarty mam traktować, tak? Chyba nikt z Was nie jest na tyle "niemądry" by rozważać takie coś w praktyce, co?
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 8:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najbardziej optymalne to 1. izolacja, 2. turbina, 3 IC Smile innej możliwości raczej nie ma
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 8:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja nic nie rozwazam, ja juz takie cos mialem kiedys w samochodzie Smile
coprawda nie w scierze. staly doplyw nie daje takich przyrostow jak nitro, ale jest on i tak calkiem spory. co do za malej pojemnosci butli - 2 standardowe male wystarcza - tego tam wcale nie ma leciec duzo.
nie wiem czy kiedys ktos z was ciął coś palnikiem acetylenowo-tlenowym, ale zuzycie tlenu mysle prawdopodobnie mniejsze niz w przypadku ciecia np. samochodu takim palnikiem. proponuje na tym zakonczyc dywagacje teoretyczne na ten temat, bo z tego co zauważyłem nic z nich nie wynika, może poza ogólnym wnioskiem, że najlepiej nic nie robić.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sienio Szpenio
Arcyekspert



Dołączył: 08 Lut 2005
Posty: 1443
Skąd: Wrocław ( poprawione przez upiór moderatora)

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 8:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macio napisał:
No o odizolowaniu też sie zastanawiałem ale doszedłem do wniosku że kolektor łapie temp najbardziej od tego że jest przykręcony do wrzącej głowicy Sad

Ehh takie pierdzielenie wsumie zastanawiam się nad tym a to nic ciekawego nie wnosi....


wsadź uszczelki pod kolektor z korka, korek dobrze izoluje heheheh żąrt, takie małe OT
_________________
"a teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupe, i mnie już tez możecie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Yahoo messenger
tomeklis
Arcyekspert



Dołączył: 28 Gru 2003
Posty: 1612
Skąd: sosnowiec/czestochowa

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 9:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy 4000obr/min przez kolektor przelatuje ok 30 litrow powietrza na sekunde (jesli dobrze licze). tak wiec te przyrosty temperatury musza byc naprawde znikome. kolektor przeciez nie osiaga temperatur rzedu 700stopni tylko 10 razy mniejsze.
_________________
czarna SIERRA 2.0 DOHC EFI sedan '89
srebrny agent '97

po NAKLEJKI KLUBOWE kontaktowac sie z kolega dexter przez nr gg 2152286 lub allegro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 9:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolektor jest aluminiowy wiec dużo lepiej oddaje ciepło niż żeliwna reszta silnika
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kriss
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 3067
Skąd: Zielona Górka---> Liga OT

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 9:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie... A jak by tak zrobić żeberka na kolektorze i schłodzić je kilkoma małymi wiatraczkami, a najlepiej wmontować klimatyzację Wink
_________________
Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email MSN Messenger
Neutrino
Guru


Wiek: 32
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 2592
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 10:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A pomyslal ktos o wycieciach na masce odprowadzajacych cieplo z kolektora i moze glowicy tez. Takie jak w Cossim ale zypelnie inne i w innym miejscu. Pewnie bylyby niesymetryczne iw ogole dziwnie wygladaly ale liczy sie moc i osiagi a nie wyglad Razz
_________________
Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy Very happy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami Very happy
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) Very happy Very happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bartek
Mistrzunio



Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 497
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 11:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sa instalacje CO2 do natrysku na kolektor. Podobne sa do chlodzenia paliwa, aczkolwiek nie kumam po co. Boscisliwosc cieczy jest i tak bardzo mala a wrecz jej nie ma. A cieple paliwo lepiej sie miesza niz zimne.
_________________
Niestety w tym roku zabraknie babci Sierry i wiecznego 18 latka na OZS.
Zycze wszystkim udanej zabawy, a niezdecydowanym przesylam kopniaka w dupe! I niech sie pakuja Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 11:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Boscisliwosc cieczy jest i tak bardzo mala a wrecz jej nie ma. A cieple paliwo lepiej sie miesza niz zimne.

to ok ale nie o to chodzi . Mi chodzi o temp powietrza bo z fizyki wiadomo doskonale że gęstośc powietrza się zmienia wraz z temperaturą i im gorętsze tym żadsze a skoro żadsze to ma mniej tlenu wiec słabszy motor bo mniej paliwa !!!
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raW wiesz dlaczego uzywa sie N2O zamiast czystego O2?
Dlatego ze O2 w polaczeniu z obojetnie jaka substancja palna zamienia sie w tykajaca bombe ktora np. w silniku moze sie zapalic przy miedzyotwarciu zaworow i bedziesz miec piekne pierdut.
Juz lepiej jest zaladowac taka butle N2O i tez dozowac go caly czas.

Przy DOHC nic sie nie da zrobic zeby ochlodzic kolektor gdyz jest on jednym z elementow obiegu wody (sick!) i przez to ma wysoka temperature.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maxx von sydow
SierraFan Mod



Dołączył: 03 Kwi 2004
Posty: 1789
Skąd: Dublin,Ireland

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 4:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pisalem kiedys o tym ale napisze jeszcze raz
nalezy zainwestowac w termometr elektroniczny do samochodu ( 30 ? ) i umiescic czujnik temp kolejno w roznych miejscach dolotu od filtra poczawszy az do kolektora a wyswietlacz w kabinie
obserwowac i notowac wyniki a nastepnie porownac

a jeszcze lepiej posluchac kogos kto juz tak robil ( i zaoszczedzic 30 z przeznaczeniem na ZIMNE browce )
W czasie jazdy temperatura w rozmaitych miejscach dolotu jest taka sama jak w filtrze wiec wniosek jest prosty

tomeklis dobrze prawi...
_________________
LOŻA SZYDERCUFF ON TOUR 2.8i 4X4 Ghia

Słuchać tu >>>Click here to watch Ramzes--The-Hooligans---Trzydziestoletni<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ROCCO24
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 12 Mar 2004
Posty: 593
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 6:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiec cieszmy sie z tego co mamy i zasuwajmy tylko o zimnym poranku(wyscigi na cwiardke tez polecam zrobic rano-beda lepsze czasy Very Happy ) dla posiadaczy klimy polecam wstawic rure i lapac powietrze z kratek i zapodac do filtra Wink
_________________
mondeo 1.8 klima +lpg gg5688443
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pepe
Ekspert


Wiek: 50
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 539
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że jeżeli już coś izolować w DOHCu, to chyba raczej ten kanał dolotowy biegnący w poprzek samochodu i te plastikowe skrzynki na filtr i obok filtra. Tam prędkość przepływu powietrza jest mniejsz i ma więcej czasu na nagrznie się. Natomiast tak jak napisał Tomeklis, przepływ powietrza przez kolektor jest tak szybki, że tam się za mocno nie nagrzeje.
Poza tym przy chłodnym powietrzu mieszankę wzbogaca się głównie nie dlatego że powietrze ma większośą gęstość, lecz dlatego, że w chłodnym powietrzu paliwo trudniej odparowuje i skład miesznki jest zbyt ubogi ( mieszankę palną stanowią pary benzyny+powietrze, a nie kropelki ciekłego paliwa).
_________________
BLUE SEDAN, CLX 2.0i DOHC - '91
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a według Ciebie jaka jest róznica w predkosci przepływu powietrza zaraz za filtrem a w kolektorze ?????
przeciez jakby były rózne predkości tu i tu, to wytworzyło by sie podcisnienie !!!! Niew iesz jakim sposobem ???
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
hubaso
Kandydat


Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2005
Posty: 82
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lip 18, 2005 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obniżenie temperatury o 4*C w dolocie ma dawać +1% mocy ( wg autorów z autospeed.com jak jeszcze nie było płatne).... ale walkę z temperaturą opłaca się podejmować w silnikach doładowanych.

W wolnossaku oprócz CAI (Cold Air Intake -WLOT zimnego powietrza) niewiele da się zdziałać z samym dolotem.
Autorzy opisywali proste doświadczenia jak poprawić dolot- chodziło głównie o zmniejszenie spadku ciśnienia powietrza między przestrzenią przed filtrem powietrza (stożek, bądź czysty filtr się kłania) i za nim oraz w kolejnych elementach dolotu, co zwiększało prędkość powietrza w dolocie, jednocześnie poprawiając napełnianie powietrzem i pozwalając "dolewać" więcej paliwa ("automatycznie" jeśli był MAP czy MAF sensor).
Mierzyli ciśnienie w kolejnych odcinkach dolotu, co pozwalało stwierdzić, które z nich są najbardziej restrykcyjne i próbowali je poprawić wstawiajac inne elementy bądź likwidując-wycinając przewężenia itp. Badali też ciśnienia w różnych miejscach na nadwoziu - aby dobrać najlepsze miejsce na umieszczenie wlotu CAI. Najśmieszniejsze jest to, że do pomiarów ciśnienia używali długiego wężyka z wodą zaznaczając wychylenie słupa wody na jego pionowym odcinku w czasie jazdy Very Happy

Podsumowując - jeśli chodzi o dolot:
1.Doświadczalny wybór miejsca na wlot powietrza
2.Wykonanie CAI
3.Usunięcie restrykcji z pozostałych seryjnych elementów dolotu.
4.Odizolowanie stożka ( w sensie umieszczenie go w zamkniętym kanale stanowiącym integralny element całego dolotu, bądź wykonanie tylko przegrody izolującej od przestrzeni silnika.

Pamiętam gościa o nicku "gondoljerzy", który udzielał się na tuning.pl, tuning.info.pl, a niedawno jeszcze na streetracing.pl, który w swoim mitsu galancie odłączył wodne podgrzewanie kolektora dolotowego. Niestety - albo nie pamiętam efektów, albo się nie podzielił. Można zapytać Smile

Nie chodzi o to, że powstanie podciśnienie, ale o to , że przed filtrem jest wyższe nadciśnienie Smile niż za nim.

P.S.
Autor powyższych słów nie ponosi odpowiedzialności za skutki ewentualnych eksperymentów Smile
_________________
`88 Coupe OHC NE 2.0 CL Weber+LPG
Stratos Zilver
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pepe
Ekspert


Wiek: 50
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 539
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 6:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macio napisał:
Niew iesz jakim sposobem ???


Podciśnienie i tak się wytwarza, bo jest filtr, który ma jakieś opory przepływu, poza tym jest przepustnica będąca głównym powodem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Ale jeżeli ta sama ilość powietrza przepływa przez skrzynkę wielkości kartona od butów (np. obudowa filtra Wink ), a potem przez kanał o średnicy kilku centymetrów, to jest logiczne chyba, że przez ten kanał musi płynąć szybciej. Poza tym z mechaniki płynów (a powietrze jest płynem ściśliwym) wynika, że tam gdzie rośnie prędkość przepływu tam również spada ciśnienie. Ta prosta zależność wykorzystywana jest w tradycyjnych gaźnikach, gdzie stosowana jest zwężka w gardzieli aby uzyskać większą prędkość przepływu powietrza, co powoduje spadek ciśnienia, a w wyniku tego wysysanie paliwa z rozpylacza. Drugim przykładem na tę zależność jest mikser do gazu, którego nikt tu nie lubi Cool .

mniejszy przekrój=>większa prędkość przepływu=>niże ciśnienie
_________________
BLUE SEDAN, CLX 2.0i DOHC - '91
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group