Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 9:59 pm Temat postu: chłodzenie kolektroa dolotowego |
|
|
Wszyscy wiemy że nasze autka jak są zimne to jeżdżą duzo lepiej i fajniej przyspieszają. Dzieje się tak dlatego, że w zimnym silniku zasysane jest zimne powietrze które zawiera więcej telnu niż ciepłe ( jest gęstsze ) a więc ilośc paliwa podawanego do cylindra tez jest większa. EECIV wie o tym z tąd że w kolektorze dolotowym jest czujni temperatury powietrza w kolektorze. Jak kolektor sie rozgrzeje to powietrze jest żadsze i ma mniej tlenu i wtedy czujnik podpowiada EECIV że nalezy zmniejszyc dawkę paliwa.
A teraz przejdźmy od słów do czynów
Nalezy uczynic wszystko aby silnik caly czs zasuwał jakby był zimny.
Czujniok temp przy temperatuże 20 stopni C ma oporność 37kiloomów a przy temp 80 C 4kiloomy wieć teoretycznie mozna wsadzić rezystor i zwiększyć oporność aby czujnik przy 80 stopniach myslał że jest 20 C. Ktoś kiedys na allegro sprzedaawał rezystory żeby oszukac komputer ale wg mnie to nie zda egzaminu ponieważ jak silnik bedzie żarł ciepłe powietrze i dostanie wiecej beny to jej po prostu nie spali bo w tym wrzącym powietrzu będzie za mało tlenu.
Moje pytanie jest jak wychlodzić kolektor dolotowy aby cały czas miał ok 20 moze 30 stopni C ?????
Zadne nadmuchy zimnego powietrza na stożek nic nie dadzą bo kolektor w czasie pracy silnika ma taką temp że to powietrze po drodze i tak sie nagrzeje. Co z tym zorbić ??? _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:05 pm Temat postu: |
|
|
Oizolować termicznie jakąś otuliną. Szczerze mówiąc o żadnym innym rozwiązaniu w tej kwestii nie słyszałem. Bo IC w wolnossącym silniku raczej odbierze moc. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:10 pm Temat postu: |
|
|
No o odizolowaniu też sie zastanawiałem ale doszedłem do wniosku że kolektor łapie temp najbardziej od tego że jest przykręcony do wrzącej głowicy
Ehh takie pierdzielenie wsumie zastanawiam się nad tym a to nic ciekawego nie wnosi.... _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:13 pm Temat postu: |
|
|
Przy DOHC trzeba by zaslepic otwory ktorymi woda dostaje sie do kolektora i podgrzewa go. W innych przypadkach nic nie zdzialasz zeby ochlodzic powietrze. Mozesz najwyzej wyprowadzic gdzies dolot poza komore silnika zeby mial dostep do chlodnego powietrza.
Jak chcesz mocy to wsadz przelacznik zarowno i do temperatury powietrza jak i do wody i sprawdz przy jakich ustawieniach bedzie najlepiej ciagnac.
Samochod ciagnie na zimnym silniku tez wlasnie dlatego ze dostaje duzo bogatsza mieszanke. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:19 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Samochod ciagnie na zimnym silniku tez wlasnie dlatego ze dostaje duzo bogatsza mieszanke. | no ine do koćna tylko bogatsza mieszanka. Samo wzbogacenie mieszanki niewiele da. Na zimno silnik zapierdziela bo powietrze które dostaje jest zimne a zimne powietrze jest gęstsze a więc zawiera więcej tlenu więc napełnienie cylindra jest większe więc spalanie jest gwałtowniejsze wiec wiemy co się dzieje
Poza tym w DOHC woda musi byc w kolektorze bo ... bo w kolekotrze jest termostat wiec lipa obieg tam musi byc..... ehhh zmiany te są raczej awykonalne niestety lipa nietrafione _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:19 pm Temat postu: |
|
|
ta otulina, tylko ze zawsze i tak czesc kolektora przy laczeniu z glowica bedzie w sumie sie nagrzewala cos mi sie wydaje.
co do zawartosci tlenu w mieszance to mam prostszy sposob. tylko deczko nielegalny i w miare latwy jezeli silnik jest na gazniku. butla z tlenem, przewody, reduktory, ew jakies sprytne polaczenie z pedalem gazu. wlasnie sie zastanawiam czy cos takiego montowac u siebie na specjalne okazje . _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:20 pm Temat postu: |
|
|
to jest myśl tylko musiałbys wozić butle z tlenem i jeszcze dozowac go odpowiednio zeby nic nie pierdylło
Ale miało by to sens gdybys zamontowąl go domowym sposobem za niewielki szmal ponieważ za troche ponad tysiąc złotych masz już podstawową instalację NoS.... _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Nie Lip 17, 2005 10:24 pm Temat postu: |
|
|
no, a wozenie butli z tlenem jest nielegalne, trzebaby zrobic mocowanie w kufrze i ukryc pod boczna wykladzina. dozowanie wlasnie za pomoca pedalu gazu. pozatym wlacznik/wylacznik bo takie dozowanie tlenu to naprawde sporo daje i akurat mi nie bedzie potrzebne do normalnej jazdy, bo i tak dlubniety ohc bedzie dawal rade. kolejny problem to zaplon. ale wszystko jest do opanowania.
co do porownania z nosem - mi chodzi o staly doplyw, a nie krotki strzal.
jakby co to wszystkie te pierdoly potrzebne do tej operacji mam i to w duzych ilosciach . mam tez w domu speca ktory juz raz zrobil taka instalke _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 12:30 am Temat postu: |
|
|
do stalego doplywu to musialbys miec taka butle, ze bys ją ukryl w najlepszym razie na przyczepce _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 1:28 am Temat postu: |
|
|
Jezeli to ma tylko saczyc sie z butli to lepiej darowac to sobie bo wiecej zachodu jest niz pozytku. Jezeli ma dzialac podobnie jak NOS to wziasc mloteczek i przywalic sobie z calej sily w glowke, moze pomoze. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
krzywa Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 915 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 6:15 am Temat postu: |
|
|
nos podstawowa na bazie części z pogotowia ratunkowego to koszt ok 600 zł. w podtlenku chodzi oto przecieź że przy spalaniu mamy tlen który daje kopa, i azot który chłodzi, sam tlen rozpierdzieli silnik... takie jest moje zdanie, zbyt wysoka temperatura spalania. _________________ sierrafan to jedna rodzina.
xr4 z wytryskiem, jak f-16, wspomaganie, lpg, abs, hcv, hiv, itd..
skype-"krzywasierra
tel.695-582-408 |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 7:04 am Temat postu: |
|
|
Gdyy to bylo takie proste, to juz dawo jezdzilibysmy z instalacjami O2, wszak nie jest to drogie. Znam jednego gosia, ktory na wzory nitro zrobil instalacje tlenowa. Jego fałwejowy silnik 1,8 16V wytrzymał... pół strzału. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 7:07 am Temat postu: |
|
|
ojj Sienia ojciec kiedys w motorowerze zrobił taka instalkę Jechało dobrze ale w pewnym momencie stwierdził że za słabo i w komcu dał maxymalne cisnienie O2 i iiiiiiiiiiiiiiii jak nie jebło i mu sie głowica w baku odcisneła na wieki wieków amen _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pirania SierraFan Admin
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7647 Skąd: Zielona Góra/Warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 8:41 am Temat postu: |
|
|
najbardziej optymalne to 1. izolacja, 2. turbina, 3 IC innej możliwości raczej nie ma _________________ R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 8:44 am Temat postu: |
|
|
ja nic nie rozwazam, ja juz takie cos mialem kiedys w samochodzie
coprawda nie w scierze. staly doplyw nie daje takich przyrostow jak nitro, ale jest on i tak calkiem spory. co do za malej pojemnosci butli - 2 standardowe male wystarcza - tego tam wcale nie ma leciec duzo.
nie wiem czy kiedys ktos z was ciął coś palnikiem acetylenowo-tlenowym, ale zuzycie tlenu mysle prawdopodobnie mniejsze niz w przypadku ciecia np. samochodu takim palnikiem. proponuje na tym zakonczyc dywagacje teoretyczne na ten temat, bo z tego co zauważyłem nic z nich nie wynika, może poza ogólnym wnioskiem, że najlepiej nic nie robić. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Sienio Szpenio Arcyekspert
Dołączył: 08 Lut 2005 Posty: 1443 Skąd: Wrocław ( poprawione przez upiór moderatora)
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 8:55 am Temat postu: |
|
|
macio napisał: | No o odizolowaniu też sie zastanawiałem ale doszedłem do wniosku że kolektor łapie temp najbardziej od tego że jest przykręcony do wrzącej głowicy
Ehh takie pierdzielenie wsumie zastanawiam się nad tym a to nic ciekawego nie wnosi.... |
wsadź uszczelki pod kolektor z korka, korek dobrze izoluje heheheh żąrt, takie małe OT _________________ "a teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupe, i mnie już tez możecie"
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomeklis Arcyekspert
Dołączył: 28 Gru 2003 Posty: 1612 Skąd: sosnowiec/czestochowa
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:09 am Temat postu: |
|
|
przy 4000obr/min przez kolektor przelatuje ok 30 litrow powietrza na sekunde (jesli dobrze licze). tak wiec te przyrosty temperatury musza byc naprawde znikome. kolektor przeciez nie osiaga temperatur rzedu 700stopni tylko 10 razy mniejsze. _________________ czarna SIERRA 2.0 DOHC EFI sedan '89
srebrny agent '97
po NAKLEJKI KLUBOWE kontaktowac sie z kolega dexter przez nr gg 2152286 lub allegro |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:23 am Temat postu: |
|
|
kolektor jest aluminiowy wiec dużo lepiej oddaje ciepło niż żeliwna reszta silnika _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Kriss Guru
Wiek: 21 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 3067 Skąd: Zielona Górka---> Liga OT
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:41 am Temat postu: |
|
|
No właśnie... A jak by tak zrobić żeberka na kolektorze i schłodzić je kilkoma małymi wiatraczkami, a najlepiej wmontować klimatyzację _________________ Sierra 2.0 OHC EFI MKI 3D
Sierra 2.0 OHC EFI MKII 5D RS na Xenonie |
|
Powrót do góry |
|
|
Neutrino Guru
Wiek: 32 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 2592 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 10:40 am Temat postu: |
|
|
A pomyslal ktos o wycieciach na masce odprowadzajacych cieplo z kolektora i moze glowicy tez. Takie jak w Cossim ale zypelnie inne i w innym miejscu. Pewnie bylyby niesymetryczne iw ogole dziwnie wygladaly ale liczy sie moc i osiagi a nie wyglad _________________ Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) |
|
Powrót do góry |
|
|
Bartek Mistrzunio
Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 497 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 11:41 am Temat postu: |
|
|
Sa instalacje CO2 do natrysku na kolektor. Podobne sa do chlodzenia paliwa, aczkolwiek nie kumam po co. Boscisliwosc cieczy jest i tak bardzo mala a wrecz jej nie ma. A cieple paliwo lepiej sie miesza niz zimne. _________________ Niestety w tym roku zabraknie babci Sierry i wiecznego 18 latka na OZS.
Zycze wszystkim udanej zabawy, a niezdecydowanym przesylam kopniaka w dupe! I niech sie pakuja |
|
Powrót do góry |
|
|
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 11:58 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | Boscisliwosc cieczy jest i tak bardzo mala a wrecz jej nie ma. A cieple paliwo lepiej sie miesza niz zimne. |
to ok ale nie o to chodzi . Mi chodzi o temp powietrza bo z fizyki wiadomo doskonale że gęstośc powietrza się zmienia wraz z temperaturą i im gorętsze tym żadsze a skoro żadsze to ma mniej tlenu wiec słabszy motor bo mniej paliwa !!! _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 1:38 pm Temat postu: |
|
|
raW wiesz dlaczego uzywa sie N2O zamiast czystego O2?
Dlatego ze O2 w polaczeniu z obojetnie jaka substancja palna zamienia sie w tykajaca bombe ktora np. w silniku moze sie zapalic przy miedzyotwarciu zaworow i bedziesz miec piekne pierdut.
Juz lepiej jest zaladowac taka butle N2O i tez dozowac go caly czas.
Przy DOHC nic sie nie da zrobic zeby ochlodzic kolektor gdyz jest on jednym z elementow obiegu wody (sick!) i przez to ma wysoka temperature. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
maxx von sydow SierraFan Mod
Dołączył: 03 Kwi 2004 Posty: 1789 Skąd: Dublin,Ireland
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 4:06 pm Temat postu: |
|
|
pisalem kiedys o tym ale napisze jeszcze raz
nalezy zainwestowac w termometr elektroniczny do samochodu ( 30 ? ) i umiescic czujnik temp kolejno w roznych miejscach dolotu od filtra poczawszy az do kolektora a wyswietlacz w kabinie
obserwowac i notowac wyniki a nastepnie porownac
a jeszcze lepiej posluchac kogos kto juz tak robil ( i zaoszczedzic 30 z przeznaczeniem na ZIMNE browce )
W czasie jazdy temperatura w rozmaitych miejscach dolotu jest taka sama jak w filtrze wiec wniosek jest prosty
tomeklis dobrze prawi... _________________ LOŻA SZYDERCUFF ON TOUR 2.8i 4X4 Ghia
Słuchać tu >>>Click here to watch Ramzes--The-Hooligans---Trzydziestoletni<<< |
|
Powrót do góry |
|
|
ROCCO24 Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 12 Mar 2004 Posty: 593 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 6:43 pm Temat postu: |
|
|
wiec cieszmy sie z tego co mamy i zasuwajmy tylko o zimnym poranku(wyscigi na cwiardke tez polecam zrobic rano-beda lepsze czasy ) dla posiadaczy klimy polecam wstawic rure i lapac powietrze z kratek i zapodac do filtra _________________ mondeo 1.8 klima +lpg gg5688443 |
|
Powrót do góry |
|
|
Pepe Ekspert
Wiek: 50 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 539 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:45 pm Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że jeżeli już coś izolować w DOHCu, to chyba raczej ten kanał dolotowy biegnący w poprzek samochodu i te plastikowe skrzynki na filtr i obok filtra. Tam prędkość przepływu powietrza jest mniejsz i ma więcej czasu na nagrznie się. Natomiast tak jak napisał Tomeklis, przepływ powietrza przez kolektor jest tak szybki, że tam się za mocno nie nagrzeje.
Poza tym przy chłodnym powietrzu mieszankę wzbogaca się głównie nie dlatego że powietrze ma większośą gęstość, lecz dlatego, że w chłodnym powietrzu paliwo trudniej odparowuje i skład miesznki jest zbyt ubogi ( mieszankę palną stanowią pary benzyny+powietrze, a nie kropelki ciekłego paliwa). _________________ BLUE SEDAN, CLX 2.0i DOHC - '91 |
|
Powrót do góry |
|
|
co sie stao ?? Guru
Wiek: 27 Dołączył: 19 Sty 2004 Posty: 2004 Skąd: W R O C Ł A W
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 9:47 pm Temat postu: |
|
|
a według Ciebie jaka jest róznica w predkosci przepływu powietrza zaraz za filtrem a w kolektorze ?????
przeciez jakby były rózne predkości tu i tu, to wytworzyło by sie podcisnienie !!!! Niew iesz jakim sposobem ??? _________________ "Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony" |
|
Powrót do góry |
|
|
hubaso Kandydat
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2005 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 10:47 pm Temat postu: |
|
|
Obniżenie temperatury o 4*C w dolocie ma dawać +1% mocy ( wg autorów z autospeed.com jak jeszcze nie było płatne).... ale walkę z temperaturą opłaca się podejmować w silnikach doładowanych.
W wolnossaku oprócz CAI (Cold Air Intake -WLOT zimnego powietrza) niewiele da się zdziałać z samym dolotem.
Autorzy opisywali proste doświadczenia jak poprawić dolot- chodziło głównie o zmniejszenie spadku ciśnienia powietrza między przestrzenią przed filtrem powietrza (stożek, bądź czysty filtr się kłania) i za nim oraz w kolejnych elementach dolotu, co zwiększało prędkość powietrza w dolocie, jednocześnie poprawiając napełnianie powietrzem i pozwalając "dolewać" więcej paliwa ("automatycznie" jeśli był MAP czy MAF sensor).
Mierzyli ciśnienie w kolejnych odcinkach dolotu, co pozwalało stwierdzić, które z nich są najbardziej restrykcyjne i próbowali je poprawić wstawiajac inne elementy bądź likwidując-wycinając przewężenia itp. Badali też ciśnienia w różnych miejscach na nadwoziu - aby dobrać najlepsze miejsce na umieszczenie wlotu CAI. Najśmieszniejsze jest to, że do pomiarów ciśnienia używali długiego wężyka z wodą zaznaczając wychylenie słupa wody na jego pionowym odcinku w czasie jazdy
Podsumowując - jeśli chodzi o dolot:
1.Doświadczalny wybór miejsca na wlot powietrza
2.Wykonanie CAI
3.Usunięcie restrykcji z pozostałych seryjnych elementów dolotu.
4.Odizolowanie stożka ( w sensie umieszczenie go w zamkniętym kanale stanowiącym integralny element całego dolotu, bądź wykonanie tylko przegrody izolującej od przestrzeni silnika.
Pamiętam gościa o nicku "gondoljerzy", który udzielał się na tuning.pl, tuning.info.pl, a niedawno jeszcze na streetracing.pl, który w swoim mitsu galancie odłączył wodne podgrzewanie kolektora dolotowego. Niestety - albo nie pamiętam efektów, albo się nie podzielił. Można zapytać
Nie chodzi o to, że powstanie podciśnienie, ale o to , że przed filtrem jest wyższe nadciśnienie niż za nim.
P.S.
Autor powyższych słów nie ponosi odpowiedzialności za skutki ewentualnych eksperymentów _________________ `88 Coupe OHC NE 2.0 CL Weber+LPG
Stratos Zilver |
|
Powrót do góry |
|
|
Pepe Ekspert
Wiek: 50 Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 539 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto Lip 19, 2005 6:02 am Temat postu: |
|
|
macio napisał: | Niew iesz jakim sposobem ??? |
Podciśnienie i tak się wytwarza, bo jest filtr, który ma jakieś opory przepływu, poza tym jest przepustnica będąca głównym powodem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Ale jeżeli ta sama ilość powietrza przepływa przez skrzynkę wielkości kartona od butów (np. obudowa filtra ), a potem przez kanał o średnicy kilku centymetrów, to jest logiczne chyba, że przez ten kanał musi płynąć szybciej. Poza tym z mechaniki płynów (a powietrze jest płynem ściśliwym) wynika, że tam gdzie rośnie prędkość przepływu tam również spada ciśnienie. Ta prosta zależność wykorzystywana jest w tradycyjnych gaźnikach, gdzie stosowana jest zwężka w gardzieli aby uzyskać większą prędkość przepływu powietrza, co powoduje spadek ciśnienia, a w wyniku tego wysysanie paliwa z rozpylacza. Drugim przykładem na tę zależność jest mikser do gazu, którego nikt tu nie lubi .
mniejszy przekrój=>większa prędkość przepływu=>niże ciśnienie _________________ BLUE SEDAN, CLX 2.0i DOHC - '91 |
|
Powrót do góry |
|
|
|