Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chłodzenie kolektroa dolotowego
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 6:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dolot ma mniej wiecej taki sam przektrókj wszędzie więc ciśnienie podobne Smile A ta puszka co jest za filtrem wielkości kartona po butach nie jest pełna powietrza bo jak kiedys bedziesz miał okazje i zajzysz to tam wewnątrz jest rura grubości reszty dolotu i przez nią powietrze płynie Wink
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mirkules
Ekspert


Wiek: 27
Dołączył: 18 Cze 2004
Posty: 837
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 7:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak jeszcze dokładniej przyjrzeć się temu kartonowi po butach to można zobaczyć, że w tej rurze jest wewnątrz dziura, która pozwala rozejść się powietrzu po całej puszce. Dzięki temu zwiększa się pojemność układu dolotowego, co korzystnie wpływa na moment obrotowy w niskich zakresach obrotów, przeszkadza jenak we wkręcaniu się na obroty ponieważ zwiększa opory przepływu powietrza.
_________________
Sierra 2.0 DOHC 90
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger
Pepe
Ekspert


Wiek: 50
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 539
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 9:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zobaczyłem pierwszy raz dolot od DOHCa i jego długość to zrobiłem takie oczy Shocked , zdumiała mnie jego długość. Długa rura dolotowa przechodzi w pobliżu nagrzanego silnika oraz chłodnicy.

mirkules napisał:
można zobaczyć, że w tej rurze jest wewnątrz dziura, która pozwala rozejść się powietrzu po całej puszce

i w związku z tym napewno wolniej przez nią przepływa

Obydwa te "kartony" znajdują się stosunkowo blisko kolektora wydechowego który wypromieniowuje duże ilości ciepła (niektórym kolegom podbno nawet zaświecił).
Dlatego myślę, że najprostszą metodą częściowego ochłodzenia powietrza dolotowego było by zaizolowanie rury dolotowej oraz wykonanie przegrody termicznej pomiędzy kolektorem i "kartonami"
_________________
BLUE SEDAN, CLX 2.0i DOHC - '91
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 10:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pepe napisał:
Obydwa te "kartony" znajdują się stosunkowo blisko kolektora wydechowego który wypromieniowuje duże ilości ciepła (niektórym kolegom podbno nawet zaświecił).
Tak, ja w seryjnym DOHC EFI z dolotem z blachy i stożkiem odpalałem swego czasu papieroska od kolektora.
Niestety nie miałem CAI ani izolacji termicznej stożka i dolotu więc pewnie trochę się grzała bestia.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 11:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha, co niektórzy widzieli to nawet na własne oczy Razz
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pirania napisał:
aha, co niektórzy widzieli to nawet na własne oczy Razz

Dobrze, ale stożek u Ciebie nadal nie jest izolowany od kompry silniowej. Ma nadmuch z oryginalnego wlotu ... ale ten wlot oryginalnie jest pod zderzakime poziomo ... a to już mi się nie podoba.
1. Poziomo ( równolegle ) do kirunku jazdy ... już w tej rurce spodziewałbym sie podciśnienia ... poważnie. Pęd powietrza raczej wysysa z niej powietrze, niż wpycha, tym bardziej, że w komorze silnikowej ciśnienie jest rzędu nawet 1 atm. ( zawirowania od dołu, do tego wlot przez chłodnicę i wentylatory, które czasem i u Ciebie się włączają. Stąd wniosek, ze sporą część powietrza stożek zasysa z komory silnikowej.
2. Brak izolacji termicznej samego stożaka. Owszem, przwodu do kolektora masz ładnie zaizolowane, ale co z tego, skoro, bazyjąc na pkt. 1, istnieje możliwość, że stożek zasysa powietrze z komory silnika ( z odległości około 0,5 metra od kolektora wydechowego, tam na pewno jest ciepło ).

Moim zdaniem:
1. Powinieneś pomyśleć nad przegrodą termiczną, aby oddzielić kompletnie stożek od komory silnikowej.
2. Powinieneś pomyśleć nad doprowadzeniem do wyizolowanej komory stożka powietrza spod zderzaka, np: z dziury halogenu ( choć to chyba za mała powierzchnia przekroju )

Smile

Wracając do tematu:
1. Można by się pokusić o sporządzenie osłony kolektroa dolotwego, oraz o dołączenie do kolektroa radiatorów ( skrzydełek alu, dospawanych ), tak, aby kolektor był w zamkniętej i izolowanej termicznie komorze, przez którą możnaby wymusić obieg powietrza, albo poprzez odpowiednie kierownice spod zderzxaka, albo wymusić wentylatorem elektrycznym. Myśląc o tym ... patrzę na chłodzenie Trabanta ... sorki, ale mam takowego, więc czasem mi się tak umysł zbacza ...
Zamknieta komora, kolektor użebrowany, wymuszony obieg powietrza ... pewnie by trochę to ostudziło nasz kolektor.
2. Wersja extrim ... to samo, ale komora bardzo szczelna i chłodzenie cieczą ... wyizolowany obieg cieczy, z własną pompą i własną chłodnicą.


To tak tylko rzucone wolne mysli Smile
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile


Ostatnio zmieniony przez kamax dnia Wto Lip 19, 2005 11:40 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 11:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kamax napisał:
Moim zdaniem:
1. Powinieneś pomyśleć nad przegrodą termiczną, aby oddzielić kompletnie stożek od komory silnikowej.
2. Powinieneś pomyśleć nad doprowadzeniem do wyizolowanej komory stożka powietrza spod zderzaka, np: z dziury halogenu ( choć to chyba za mała powierzchnia przekroju )Smile

a po co Krzysiu i tak skopię tyłek szczeniakowi Twisted Evil i mam już patent na to Razz wiem co Felę bolało Razz
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 11:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pirania napisał:
kamax napisał:
Moim zdaniem:
1. Powinieneś pomyśleć nad przegrodą termiczną, aby oddzielić kompletnie stożek od komory silnikowej.
2. Powinieneś pomyśleć nad doprowadzeniem do wyizolowanej komory stożka powietrza spod zderzaka, np: z dziury halogenu ( choć to chyba za mała powierzchnia przekroju )Smile

a po co Krzysiu i tak skopię tyłek szczeniakowi Twisted Evil i mam już patent na to Razz wiem co Felę bolało Razz

Pamiętaj, że SZCZENIAK był w pełnej serii, seryjny wydech ( prawie ), seryjny dolot ...
Poczekaj ze 4 miechy ... zobaczymy ... Twisted Evil Twisted Evil
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 11:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poczekam Twisted Evil
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
hubaso
Kandydat


Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2005
Posty: 82
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 12:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kamax napisał:

Wracając do tematu:
1. Można by się pokusić o sporządzenie osłony kolektroa dolotwego, oraz o dołączenie do kolektroa radiatorów ( skrzydełek alu, dospawanych ), tak, aby kolektor był w zamkniętej i izolowanej termicznie komorze, przez którą możnaby wymusić obieg powietrza, albo poprzez odpowiednie kierownice spod zderzxaka, albo wymusić wentylatorem elektrycznym. Myśląc o tym ... patrzę na chłodzenie Trabanta ... sorki, ale mam takowego, więc czasem mi się tak umysł zbacza ...
Zamknieta komora, kolektor użebrowany, wymuszony obieg powietrza ... pewnie by trochę to ostudziło nasz kolektor.
2. Wersja extrim ... to samo, ale komora bardzo szczelna i chłodzenie cieczą ... wyizolowany obieg cieczy, z własną pompą i własną chłodnicą.


To tak tylko rzucone wolne mysli Smile


Mam nadzieję, ze nie chodzi Ci o to by chłodzić kolektor wydechowy (patrz izolacyjne "bandaże", którymi okreca sie wydech,aby pozostał gorący , ale, zeby nie nagrzewał komory silnika) tylko o odprowadzenie nagrzanego powietrza z komory silnikowej?
Nawet w trabancie ten patent służy do ogrzewania wnętrza, a nie do chłodzenia kolektora Smile
_________________
`88 Coupe OHC NE 2.0 CL Weber+LPG
Stratos Zilver
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 12:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie, chodzi o kolektor dolotowy
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 1:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzi o wymuszone odprowadzenie ciepła z koletora doltowego. Ochłodzenie tej wielkiej i długiej rury ...
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
hubaso
Kandydat


Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2005
Posty: 82
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 1:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeoczenie z mojej strony, przepraszam.
_________________
`88 Coupe OHC NE 2.0 CL Weber+LPG
Stratos Zilver
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VeNoM
Ekspert



Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 730
Skąd: Wrocław - Liga OT

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 1:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a My Was z Sieniem i tak objedziemy OHCami i tyle bedzie hehehe SmileSmileSmile
_________________
2,9 V6, gg 2134361
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sienio Szpenio
Arcyekspert



Dołączył: 08 Lut 2005
Posty: 1443
Skąd: Wrocław ( poprawione przez upiór moderatora)

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 3:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ej Venom niewiadomo...
_________________
"a teraz drogie dzieci pocałujcie misia w dupe, i mnie już tez możecie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Yahoo messenger
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 3:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a po co Krzysiu i tak skopię tyłek szczeniakowi i mam już patent na to wiem co Felę bolało


ee tam Pirania weź sie chłopie w garść i na torze pokaż na czas co potrafisz !!! Bo liczą się umiejętności Smile
Na prostej na 400m to kazdy głupi potrafi, tylko wygyrwa ten co moze wiecej w silnik wsadzić szmalu i pracy Smile
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luks
Guru


Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 2403
Skąd: lOżA sPaMeRóW <Wrocław>

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 4:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polecam intercooler powietrza z natryskiem denaturatu
_________________
SIERRA`87, 5d - litfback, 2.0 OHC, WEBER 2V ISC, ABS, CENTRAL - już nie ma Sad
TOLEDO `95, 5d - litfback, 1.8i, ABS, 2xAIRBAG, WSPOMA, SZYBER, CENTRAL, HAK - już jest

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger MSN Messenger
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 4:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macio napisał:
Cytat:
a po co Krzysiu i tak skopię tyłek szczeniakowi i mam już patent na to wiem co Felę bolało


ee tam Pirania weź sie chłopie w garść i na torze pokaż na czas co potrafisz !!! Bo liczą się umiejętności Smile
Na prostej na 400m to kazdy głupi potrafi, tylko wygyrwa ten co moze wiecej w silnik wsadzić szmalu i pracy Smile

o widze ktos z dobrymi pogladami Smile mam nadzieje ze sie poscigamy po zakretach na ozsie
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macio napisał:
ee tam Pirania weź sie chłopie w garść i na torze pokaż na czas co potrafisz !!! Bo liczą się umiejętności Smile
Na prostej na 400m to kazdy głupi potrafi, tylko wygyrwa ten co moze wiecej w silnik wsadzić szmalu i pracy Smile

ja i nadmiar kasy Smile, poza tym myślisz,że jak raz ci się udało przegonić Krzypka to będziesz cały czas nas objeżdzał Twisted Evil a ja wprawdzie orłem na czas nie jestem, ale w pierwszej piątce zawsze się mieszczę Twisted Evil dlatego więc szukam swojej szansy na ćwiertkę i to z kamaxem, bo jest to piewrsza furmanka z którą dostałem.
( 1-0 dla mnie, 1-1 remis,2-0 dla Kamaxa ) Evil or Very Mad
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 5:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
poza tym myślisz,że jak raz ci się udało przegonić Krzypka to będziesz cały czas nas objeżdzał


wystarczy spojżeć w tabele z czasem ... nawet jak wsiadłem w 1,6 Sienia, pomimo dwóch powaznych błędów w dwóch zakrętach to od najlepszego dzieliły mnie 35 koni mechanicznych mniej a tylko 1,46 sekundy Very Happy pokaz lepiej Very happy Very happy Very happy
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 5:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chwalipieta Twisted Evil
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Wto Lip 19, 2005 5:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zazdrośnik Twisted Evil Twisted Evil


p.s. Każdy ma swoje pięć minut Very happy
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sro Lip 20, 2005 5:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No jakby nie patrzeć ... Macio umie jeździć w zakrętach ... jest się od kogo uczyć Smile
A rzeczywiście, moja wygrana to raczej tylko kwestia sporej mocy pod maską, a nie umiejętności ... bo ja to raczej nie umem jeździć w zakrętach ...
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Sro Lip 20, 2005 5:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra już już wystarczy Very happy chciałem sie podroczyc, nie chciałem żeby mnie chwalono Very happy
A co do umiejętności to jeszcze są żadne, zawsze chciałem umiec ale nie ma gdzie ćwiczyc także to co jest to byc może po prostu większe skupienie i wiksza chęć dobrej jazdy niż u innych... dlatego napisałem ze każdy ma swoje 5 minut bo zaraz pewnie pojawi sie ktoś kogo już nie dogonie Smile
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Lip 20, 2005 5:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wszystko widzę...
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
co sie stao ??
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 19 Sty 2004
Posty: 2004
Skąd: W R O C Ł A W

PostWysłany: Sro Lip 20, 2005 6:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ja wszystko widzę...
Shocked Shocked

A to źle czy niedobrze ????
_________________
"Wierzę, że Pan jednak mnie nie opuści
Jak by miał z rąk taką zdobycz wypuścić
Pan - ale który?, pytasz się zdziwiony
Otóż ten jeden z odpowiedniej strony"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bienias



Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Lip 20, 2005 8:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odnośnie tlenu chłodzącego dolot macie tu troszkę (tak mniej więcej w połowie)
http://www.ford-probe.net/forum/viewtopic.php?t=1058&start=60
a jeśli chodzi o doloty strumienice etc. trachnąłem Wam do poczytania post http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?p=176305#176305
pozdro for all
_________________
czarne tornado 2.0 16V
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Ivan-Probe




Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 6
Skąd: Katy Wr.

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

macio napisał:
Cytat:
poza tym myślisz,że jak raz ci się udało przegonić Krzypka to będziesz cały czas nas objeżdzał


wystarczy spojżeć w tabele z czasem ... nawet jak wsiadłem w 1,6 Sienia, pomimo dwóch powaznych błędów w dwóch zakrętach to od najlepszego dzieliły mnie 35 koni mechanicznych mniej a tylko 1,46 sekundy Very Happy pokaz lepiej Very happy Very happy Very happy


A gdzie wy się tniecie na torze?? We Wrocku??


Czesc Bieniu!! Cool

To ja sobie tez pozwole na wypociny na ten temat wałkowany na każdym kroku. Postaram sie zebrać wszystko co ustaliliśmy na probe.net
Zacznę od tlenu. Takową butlę wożę w bagażniku i fakt faktem ze to zabronione ale mam tlen medyczny wiec zawsze mogę wkręcać ze babci wioze. Z tym tlenem to kombinowaliśmy tak samo jak wy. Są dwa, w sumie trzy problemy, cztery Wink .
Tlenu potrzeba duzo, wiec butla musi być duza, wiec w bagazniku, za czym idzie ze waż od butli do kolektora bedzie dlugi i zanim doleci do kolektora ten tlen gosc cie dwa razy "objedzie".
Po drugie tlen jest zaje.. palny w polączeniu ze smarem (olejem) wieć samozaplon w razie czego murowany.
Po trzecie tlenu trzea podawac małym dawkami co przy zmianach cisnienia w butli w zaleznosci od jej napełnienia jest dosc trudne.
No i po czwarte, co najgorsze, podtlenek azotu , tak jak bylo pisane rozklada sie min na azot ktory chlodzi to wszytsko. Rozklada sie przy 500-600 stopniach i dopiero wtedy staje sie palny(tlen oczywiscie z podtlenku) W czystym tlenie jest ten problem ze jest palny cały czas wiec moze zacząć sie plić wczesniej niż byśmy tego chcieli. Mamy wtedy wielkie KABUUUM jeszcze wkolektorze a nie w komorze spalania.

A co do dolotu. Najlepszym wyjsciem jest schładzanie dolotu CO2
_________________
Probe sekend dżenerejszyn 2.0 DOHC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pirania
SierraFan Admin


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7647
Skąd: Zielona Góra/Warszawa

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 8:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ivan-Probe napisał:
A gdzie wy się tniecie na torze?? We Wrocku??

nie, w Zielonej Górze Twisted Evil
_________________
R.I.P było 1991 2.0i CLX EFI DOHC sedan - Fela -> Piranii Sad
1992 2.0i Ghia EFI DOHC HB + Klima + GPS + Pakiet RS III + Zawias -40mm => Full wypas - TRUSKAWKA
Octavia 1.9 TDI kombi
windykacja należności, pełna obsługa prawna, duża skuteczność
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
maxx von sydow
SierraFan Mod



Dołączył: 03 Kwi 2004
Posty: 1789
Skąd: Dublin,Ireland

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 9:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ivan-Probe napisał:
Najlepszym wyjsciem jest schładzanie dolotu CO2

http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=5909&highlight=intake+system
_________________
LOŻA SZYDERCUFF ON TOUR 2.8i 4X4 Ghia

Słuchać tu >>>Click here to watch Ramzes--The-Hooligans---Trzydziestoletni<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3  Następna
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group