Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tloki 93 mm w 2.1 OHC
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 1:33 am    Temat postu: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

Kontunuujac temat projektu 2.1 OHC EFi TURBO - zrobie krociutkie porownanie tlokow i korbowodow 90.8 mm (standard w 2.0 OHC) i 93 mm (pochodzacych z 2.8 V6).

Dzieki zastosowaniu Tlokow 93 mm na korbowodach od Tlokow 90.8 mm, zwiekszamy pojemnosc silnika do ok 2090 ccm. Odprezajac rownoczesnie silnik (i tutaj nie mialem jeszcze okazji policzyc tego) z 9.2:1 na 8.5:1. Odprezenie takie jest jak najbardziej porzadane w doladowanym silniku, ale przy zastosowaniu w projekcie wolnassacym - glowica musi byc scieta - inaczej (przynajmniej tak zrozumialem z "how to powertune SOHC") silnik bedzie zmulony - jak bedzie w rzeczywistosci - bedziemy mieli okazje sie przekonac - kolega PawelKRA przymierza sie wlasnie do takiego projektu. Oprocz tego mozna poczytac weatek stworzony przez xxxxx "tuning OHC gaznik" - x dosc dokaldnie opisal wszystkie modyfikacje, ktore poczynil i wyszlo ok 122 KM.

Zajmijmy sie na poczatek samymi tlokami. Moze na poczatek garsc suchych danych liczbowych:

Tloki w 2.0 OHC maja srednice 90.8 mm - w 2.1 OHC - 93 mm
Pierscienie w 2.0 OHC maja wymiary - 4\2\1.5 mm - olejowy\1 kompresyjny\2 kompresyjny, Pierscienie w 2.1 OHC maja 4\2.5\2 mm olejowy\1 kompresja\2 kompresja
Odleglosc pomiedzy gorna krawedzia swoznia a korona tloka wynosi 30 mm w 2.0 OHC i 28 mm w 2.1 OHC
Srednica swoznia wynosi 24 mm w obu przypadkach
Grubosc denek tlokow w obu przypadkach wynosi w najcienszym miejscu 9 mm, a odleglosc miedzy korona tloka a pierwszym pierscieniem wynosi 6 mm.
Grubosc korbowodu w przypadku 2.0 OHC wynosi 10 mm, dla 2.1 OHC 9 mm
Szerokosc korbowodu przy swozniu dla 2.0 OHC wynosi 23 mm, dla 2.1 OHC - 22 mm
Srednica korbowodu 2.0 OHC na czopie walu (bo chyba tak to sie nazywa) wynosi 55 mm a w 2.1 OHC wynosi ona 57 mm
Grubosc panewek wynosi 2 mm dla 2.0 OHC i 1.5 mm dla 2.1 OHC
Szerokosc odpowiedni 20 mm (2.0 OHC) i 16 mm (2.1 OHC)

Generalnie. Do projektu 2.1 OHC uzywamy korbowodow od 2.0 OHC i zakladamy same tloki od 2.8 V6. Korbowody (co bedzie widac na zdjeciach) od 2.8 sa bardziej filigranowe, optycznie znacznie lzejsze - ale nie sprawiaja wrazenia jak gdyby mialy wytrzymywac duze obciazenia. Kolejna sprawa to szerokosc i grubosc panewek - nie nastraja optymistycznie. Zreszta - o ile mi sie udalo ustalic - panewki to glowna bolaczka silnikow 2.8, ponoc zostala ona wyeliminowana w 2.9. A wlasnie skoro jestesmy przy 2.9 - padlo pytanie czemu nie zastosowac tlokow od tegoze - rzeczywiscie krztalt koron tlokow jest ciut inny niz standardowych 2.8 (oba i 2.8 i 2.9 to 93 mm) - w 2.9 na srodku korony jest faza i lekkie, kilkumilimetrowe (ok 3 mm) podebranie. Jednakze nie mialem tych tlokowo w rekach i nei mialem mozliwosci ich pomierzyc - obawiam sie jednak, ze jezeli pozostale wymiary nie zmienily sie, to jezeli z 9 mm grobosci tlokow 2.8 zebrano ok 3 na srodku - oslabi to znacznie konstrukcje korony i moze sie okazac, ze po dodaniu doladowania tlok w szybkim tepie sie rozleci - ale niestety to tylko moje dywagacje niepoparte zadnymi pomiarami.

Kolejna sprawa to mozliwosc zastosowania korbowodow od silnikow 1.6/1.8 D wystepujacych w Escortach i Fiestach - owszem dzieki ich zastosowaniu mozna zwiekszyc pojemnosc na 2.3 L (korba od 1.6 ma krotszy skok), dodatkowo dzieki swojej konstrukcji ma wytrzymywac 8 krpm w trybie ciaglym, ale ponownie - nie mialem ich w rekach inie jestem w stanie sie wypowiedziec "autorytatywnie".

Oto kilka zdjec porownujacych tloki 2.0 OHC (90.8 mm) i 2.1 OHC (2.8 V6 93 mm)

Widok z gory - tlok 2.0 OHC po lewej, 2.1 OHC po prawej (jak widac w obuprzypadkach korony sa plaskie)


Widok ogolny z boku - na gorze 2.0 OHC na dole 2.1 OHC


Bardziej szczegolowy widok na oba korbowody: 2.1 OHC ...


i 2.0 OHC ...


Porownanie trzpieni, ktorymi skreca sie obie czesci korbowodu - w przypadku 2.0 OHC na dole, przy styku obu czesci wystepuje karbowanie, w 2.1 OHC jest tam tylko przetloczenie


Porownanie krztaltu tlokow widzianych z boku: 2.1 OHC ...


i 2.0 OHC ...


Porownanie panewek 2.0 OHC po lewej i 2.1 OHC po prawej

_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 2:10 am    Temat postu: Re: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Kolejna sprawa to mozliwosc zastosowania korbowodow od silnikow 1.6/1.8 D wystepujacych w Escortach i Fiestach - owszem dzieki ich zastosowaniu mozna zwiekszyc pojemnosc na 2.3 L (korba od 1.6 ma krotszy skok), dodatkowo dzieki swojej konstrukcji ma wytrzymywac 8 krpm w trybie ciaglym, ale ponownie - nie mialem ich w rekach inie jestem w stanie sie wypowiedziec "autorytatywnie".
Bardzo dobry materiał, ale mam pewną wątpliwość natury teoretycznej dotyczącą powyższego fragmentu. Otóż zmiana korbowodów na takie o innej długości nie może mieć wpływu na skok tłoka, a co za tym idzie na pojemność skokową. Wpłynie jedynie na stopień sprężania.
Aby zmienić skok tłoka należałoby zastosować wał korbowy o innym wykorbieniu.
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lamer
Fan


Wiek: 27
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 281
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 7:44 am    Temat postu: Re: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

Jan napisał:
Otóż zmiana korbowodów na takie o innej długości nie może mieć wpływu na skok tłoka, a co za tym idzie na pojemność skokową. Wpłynie jedynie na stopień sprężania.


Zgadza sie, ale aby "upchac" korbowody z 1.6D na wal pinto 2.0, trzeba przeszliwowac czopy walu bodajze o 3mm, a to juz zwiekszy skok. Madrzy angole twierdza, ze wal w wolnossacym takie cos wytrzymuje, tylko nie wiem jak w przypadku turbo.
_________________
Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 7:51 am    Temat postu: Re: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

lamer napisał:
Jan napisał:
Otóż zmiana korbowodów na takie o innej długości nie może mieć wpływu na skok tłoka, a co za tym idzie na pojemność skokową. Wpłynie jedynie na stopień sprężania.


Zgadza sie, ale aby "upchac" korbowody z 1.6D na wal pinto 2.0, trzeba przeszliwowac czopy walu bodajze o 3mm, a to juz zwiekszy skok. Madrzy angole twierdza, ze wal w wolnossacym takie cos wytrzymuje, tylko nie wiem jak w przypadku turbo.
Aha. Ale w takim razie trzeba je szlifować w taki sposób, aby przesunąć oś czopu, a nie tylko zmniejszyć średnicę... Da się tak?
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lamer
Fan


Wiek: 27
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 281
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 8:16 am    Temat postu: Re: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

Jan napisał:
Ale w takim razie trzeba je szlifować w taki sposób, aby przesunąć oś czopu, a nie tylko zmniejszyć średnicę... Da się tak?


Nie kumam za bardzo o co ci chodzi z przesuwaniem osi Smile
Zbierasz 3mm na srednicy czopu korbowego i skok sie zwieksza o 2.8mm. Jak dla mnie to 3mm to juz jest sporo, ale ma prawo to dzialac. Czopy walow sa utwardzane powierzchniowo, a grubosc warstwy utwardzonej srednio w silnikach wynosi 3do5mm (nie wiem jak w pinto, ale pewnie podobnie) wiec zapas jest spory.
_________________
Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gaiger
Arcyekspert


Wiek: 25
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 1004
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 8:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lamer ale wydaje mi się że jeżeli tylko zmniejszasz średnicę to oś obrotu pozostaje w tym samym punkcie. A do zmiany skoku potrzebujesz przesunąc punkt obrotu.
Krótszy korbowód przesunie denko tłoka w dól zarówno w GMP jak i w DMP tak więc pojemnośc skokowa pozostanie ta sama ponieważ skok pozostanie ten sam. Obniżysz tylko kompresje.
Bo, jeżeli się nie myle, pojemnośc silnika to skok tłoka razy średnica razy ilośc cylindrów.
Więc jak to jest Rolling Eyes Question
_________________
92' Sedan 1.8 TD - w renowacji
91' Sedan 1.8 TD "jest ojca"- wróciła na drogi
Pozostałości leżą na półkach garażu- 91' Kombi 1.8 cvh -->dział sprzedam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 12:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lamer zmniejszajac srednice robisz tylko tyle, a zeby zmienic skok musisz przesunac czop korbowodu blizej srodka walu (zmniejszajac) albo dalej (zwiekszajac). Wink
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 12:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bo, jeżeli się nie myle, pojemnośc silnika to skok tłoka razy średnica razy ilośc cylindrów.


Mylisz sie i to mocno. Pamietasz ze szkoly wzor na objetos walca??

Pojemnosc silnika po powierzchnia przekroju poprzecznego cylindra x skok tloka x ilosc cylindrow.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 4:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale należy też pamiętać o tym że odległość od GMP do głowicy nie jest równa zeru Very Happy przestrzeń jest to mała... ale na czterech cylindrach zawsze sie coś uzbiera Rolling Eyes
A co do owalnych tłoków to w każdym silniku z biegiem czasu tłok w dolnej części nabiera takiego kształtu.
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gaiger
Arcyekspert


Wiek: 25
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 1004
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cebool ja pamiętam że są komory spalania ale pojemnośc to inaczej ilosc mieszanki jaką silnik jest w stanie zassac, a zassa tylko tyle na ile mu pozwoli skok tłoka.
Czyż nie Question
_________________
92' Sedan 1.8 TD - w renowacji
91' Sedan 1.8 TD "jest ojca"- wróciła na drogi
Pozostałości leżą na półkach garażu- 91' Kombi 1.8 cvh -->dział sprzedam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
xxxxx
Arcyekspert


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1220
Skąd: Gotenhafen

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 5:22 pm    Temat postu: Re: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

lamer napisał:
Jan napisał:
Otóż zmiana korbowodów na takie o innej długości nie może mieć wpływu na skok tłoka, a co za tym idzie na pojemność skokową. Wpłynie jedynie na stopień sprężania.


Zgadza sie, ale aby "upchac" korbowody z 1.6D na wal pinto 2.0, trzeba przeszliwowac czopy walu bodajze o 3mm, a to juz zwiekszy skok. Madrzy angole twierdza, ze wal w wolnossacym takie cos wytrzymuje, tylko nie wiem jak w przypadku turbo.

Jak przeszlifujesz wal korbowy o 3 mm to bedzie sie nadawal tylko na zlom..
korby od 1.6 D sa dluzsze od standartowych "pinto"
_________________
......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger MSN Messenger
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 7:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale w jaki sposób zmiana korbowodu może zmienić skok tłoka Exclamation Question
Jak korbowód jest dłuższy, to się jedynie stopień sprężania zwiększy.
Skok tłoka jest uwarunkowany wykorbieniem wału i niczym więcej.
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 8:55 pm    Temat postu: Re: Tloki 93 mm w 2.1 OHC Odpowiedz z cytatem

Kriss napisał:
Moim zdaniem mniejszy skok daje lepszą moc, silnik szybciej się wkręca i ma większe obroty, więc? Rolling Eyes


Z mocą chyba jednak jest na odwrót przy mniejszym skoku.
Im mniejszy skok, tym moc jest mniejsza - chodzi właśnie o wykorbienie
Zaś obroty wyższe. Kurde wszędzie tylko fizyka i fizyka... Rolling Eyes
Tylko nie wiem co się dzieje z momentem Wink
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maxx von sydow
SierraFan Mod



Dołączył: 03 Kwi 2004
Posty: 1789
Skąd: Dublin,Ireland

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 9:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

im dluzsza korba tym wiekszy moment
_________________
LOŻA SZYDERCUFF ON TOUR 2.8i 4X4 Ghia

Słuchać tu >>>Click here to watch Ramzes--The-Hooligans---Trzydziestoletni<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 10:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czekajcie, małe oświecenie potrzebne jest technikowi ekonomiście (może wkrótce mgrowi turystyki), bo się zakręciłem. Wydaje mi się, że nie myślicie co piszecie, albo używacie złych pojęć.
Mamy blok, w bloku cylindry, w których poruszają się tłoki, tak? TAK! Tłoki poprzez mocowane sworzniami korbowody napędzają wał korbowy, tak? TAK!
Ogarniam zatem, że poprzez zmianę długości elementu łączącego wał korbowy z tłokiem (czyli korbowodu) nie zmienimy skoku samego tłoka (a tym samym pojemności). Wpłynie to jedynie na stopień sprężania. Zmianę pojemności/skoku tłoka dać nam może dopiero zmiana odległości osi obrotu wału od osi mocowania korbowodu z wałem. Czyli trzeba dać wał o innych wykorbieniach, tak?
Feluke napisał:
zeby zmienic skok musisz przesunac czop korbowodu blizej srodka walu
Czyli zmienić wał.
1. Korba to integralna część wału korbowego, można rzec jego wykorbienie, co nie?
2. Czop wału korbowego to element na który przychodzą panewki korbowodu?
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 12:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
1. Korba to integralna część wału korbowego, można rzec jego wykorbienie, co nie?
2. Czop wału korbowego to element na który przychodzą panewki korbowodu?
ad. 1 Tak, prawie jak w rowerze Wink
ad. 2 Tak, z tym że ściśle to wał ma dwa rodzaje czopów: czopy główne i czopy korbowe. Główne to te, które są łożyskowane w bloku, a korbowe to te, gdzie przychodzą korbowody.

A co do reszty, to tak jak piszesz. Ja napisałem dokładnie to samo wyżej, ale może faktycznie nie do końca zrozumiale.
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 2:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CZOPY o 3mm?? Shocked To to nie wytrzyma ani 3000km, a gdzie warstwa utwardzana obróbką cieplną??
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
xxxxx
Arcyekspert


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1220
Skąd: Gotenhafen

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jan napisał:
Ale w jaki sposób zmiana korbowodu może zmienić skok tłoka Exclamation Question
Jak korbowód jest dłuższy, to się jedynie stopień sprężania zwiększy.
Skok tłoka jest uwarunkowany wykorbieniem wału i niczym więcej.

zmieniajac sam tlok w OHC na tlok z v6 brakuje nam jakies 2.8 mm do plaszczyzny przylegania glowicy (odleglosc osi sworznia jest inna w tloku z 2.0 OHC a 2.8 v6) Dajac korbowody od diesla niwelujemy ta odleglosc i w ten sposob powstaje 2163ccm Montujac sam tlok powinnismy przeszlifowac blok o 2.8mm i tym sposobem powstaje 2090ccm
_________________
......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger MSN Messenger
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 4:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xxxxx napisał:
Jan napisał:
Ale w jaki sposób zmiana korbowodu może zmienić skok tłoka Exclamation Question
Jak korbowód jest dłuższy, to się jedynie stopień sprężania zwiększy.
Skok tłoka jest uwarunkowany wykorbieniem wału i niczym więcej.

zmieniajac sam tlok w OHC na tlok z v6 brakuje nam jakies 2.8 mm do plaszczyzny przylegania glowicy (odleglosc osi sworznia jest inna w tloku z 2.0 OHC a 2.8 v6) Dajac korbowody od diesla niwelujemy ta odleglosc i w ten sposob powstaje 2163ccm Montujac sam tlok powinnismy przeszlifowac blok o 2.8mm i tym sposobem powstaje 2090ccm

xxxxx wyjasnij mi jedna rzecz bez zadnego obrazania mnie z twojej strony i wyzywania, w jaki sposob stosujac te same tloki i maja taki sam skok tloka w OHC (77mm) uzyskujesz inne pojemnosci za kazdym razem kiedy jest inny korbowod? Bo jakos tego nie potrafie zrozumiec i zadna ksiazka nie potrafi tego wyjasnic. Confused
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke napisał:
xxxxx napisał:
Jan napisał:
Ale w jaki sposób zmiana korbowodu może zmienić skok tłoka Exclamation Question
Jak korbowód jest dłuższy, to się jedynie stopień sprężania zwiększy.
Skok tłoka jest uwarunkowany wykorbieniem wału i niczym więcej.

zmieniajac sam tlok w OHC na tlok z v6 brakuje nam jakies 2.8 mm do plaszczyzny przylegania glowicy (odleglosc osi sworznia jest inna w tloku z 2.0 OHC a 2.8 v6) Dajac korbowody od diesla niwelujemy ta odleglosc i w ten sposob powstaje 2163ccm Montujac sam tlok powinnismy przeszlifowac blok o 2.8mm i tym sposobem powstaje 2090ccm

xxxxx wyjasnij mi jedna rzecz bez zadnego obrazania mnie z twojej strony i wyzywania, w jaki sposob stosujac te same tloki i maja taki sam skok tloka w OHC (77mm) uzyskujesz inne pojemnosci za kazdym razem kiedy jest inny korbowod? Bo jakos tego nie potrafie zrozumiec i zadna ksiazka nie potrafi tego wyjasnic. Confused

xxxxx chodzi zapewne o wał korbowy, nie o korbowód
W dieslu widocznie jest większe wykorbienie wału - dlatego niweluje różnice od tłoka do głowicy ( większy skok)
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale tłok dochodzi wyżej i nie trzeba szlifować kadłuba
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli dobra kombinacja:
Wał korbowy z Escorta - Jaki model konkretnie Question
Tłoki z 2.8
(Dobra kompresja - bez straty)
Pojemność - 2163ccm (2.2ccm)
Czyli pozostaje tylko zwiększenie dawki paliwo/powietrze

Jaki przyrost mocy to gwarantuje (około) Question
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 9:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cebOOL napisał:

xxxxx chodzi zapewne o wał korbowy, nie o korbowód
W dieslu widocznie jest większe wykorbienie wału - dlatego niweluje różnice od tłoka do głowicy ( większy skok)

W dwuch postach widze korbowod a nie wal korbowy. Rownierz "how to..." mowi o korbowodach a nie wale korbowym. Fakt ze 1.6D ma 80mm skok a wiec by sie pokrywalo te 2.8mm tylko czy wal ma takie same wymiary i bedzie pasowac? Z drugiej strony pojemnosc by sie nie zgadzala z tym co podaje xxxxx bo z walem od 1.6D wychodzi 2219cc. Confused

Nadal czekam na odpowiedz xxxxx.
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
xxxxx
Arcyekspert


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1220
Skąd: Gotenhafen

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 10:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke napisał:
cebOOL napisał:

xxxxx chodzi zapewne o wał korbowy, nie o korbowód
W dieslu widocznie jest większe wykorbienie wału - dlatego niweluje różnice od tłoka do głowicy ( większy skok)

W dwuch postach widze korbowod a nie wal korbowy. Rownierz "how to..." mowi o korbowodach a nie wale korbowym. Fakt ze 1.6D ma 80mm skok a wiec by sie pokrywalo te 2.8mm tylko czy wal ma takie same wymiary i bedzie pasowac? Z drugiej strony pojemnosc by sie nie zgadzala z tym co podaje xxxxx bo z walem od 1.6D wychodzi 2219cc. Confused

Nadal czekam na odpowiedz xxxxx.

dobrze widzisz bo piszac przeoczylem mowe o wale korbowym
wal korbowy powinien byc zmieniony na ...... no wlasnie i w ten sposob uzyskuje sie pojemnosc 2.2L czyli 2163ccm Mozna rowniez zastosowac wal gdzie skok bedzie 88mm ale musisz zalozyc jeszcze inne tloki i uzyskasz pojemnosc 2.4L
_________________
......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger MSN Messenger
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 9:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak sobie teraz pomyslalem - apropo obrabiania bloku i scinania go. Tlok 93 mm jest nizszy od 90.8 mm o 2 mm - mierzony pomiedzy gorna krawedzia tloka, a gorna krawedzia swoznia. Sciecie bloku mialoby sens, jezeli chcielibysmy utrzymac stopien sprezania na poziomie starych tlokow (od 2.0). Czyli w przypadku wonossacych to rzeczywiscie ma sens. W przypadku turbiny - jak najbardziej szukamy ucieczki ze stopnia tym bardziej ze nie dysponujemy kutymi tlokami, wiec blok pozostanie nieobrobiony. Zreszta. Przeciez stopien sprezania mozna policzyc. Kiedys ktos mi opowiadal jak to sie robi - ale wtedy nie mialem do tego glowy - pasuje odswiezyc ta wiedze.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PawelKRA vel Bocian
Arcyekspert


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1766
Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 6:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja dzisiaj dostalem tloki od 2.8 v6. Polecam capri.pl. Za 4 sztuki tlokow z pierscieniami i wysylka dalem 100 zl
_________________
SIERRA 2.0 OHC, 1985 "Łaciata" -Byla

Sierro-fon: 501-472-595
Jedna z niewielu Sierr z brazowym wnetrzem Ghia '92 w Polsce.
Plany: sierpien 06 - Bilstein+Lesjofors, glowica (tuned by Lamer), wrzesien 06 - BLOS albo hamulce 260 mm plus pompa ABS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 12:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xxxxx napisał:
dobrze widzisz bo piszac przeoczylem mowe o wale korbowym
wal korbowy powinien byc zmieniony na ...... no wlasnie


Podpierajac sie cytatem z "How to Power ..."

Cytat:
There is, however, some complication with using Fiesta rods as they are not a 'drop in' fit. The small ends of the 1600cc diesel connecting rod are of the floating type and so Teflon buttons will have to be used to locate the piston pin in a Pinto application as the standard type press fit piston is going to be used (that's genuine Ford V6 pistons, AE replacement Ford V6 pistons or Kolbenshmidt V6 replacement pistons). The problem with these connecting rods is that the big end bearing tunnel diameter is much smaller than the Pinto's (in fact, 3.0mm/0.118in smaller). The Pinto crankshaft's big end journals can be ground down undersize from the standard 52.00mm to 49.00mm and the journals widened slightly to suit he diesel connecting rod but this does weaken the crankshaft slightly, on a big end journal cross sectional area basis, but the crankshafts do not have a tendancy to break. A maximum sized 'fillet radius' can and should be ground into the corners of each bigend journal when this conversion is
done. The larger the journal corner radius the stronger the crankshaft! Tests have proved that the combination is safe for 7500rpm use with many users turning their now 2090cc engines to 8000rpm and are not
having failures. When the crankshaft is reground to take the Fiesta diesel connecting rods, the crankshaft's big end bearing journals can also be 'offset ground' which will increase the stroke slightly. If there is no cc restriction this move results in an engine that has more torque. The crankshaft can be 'offset ground' and the stroke increased by approximately 2.8mm which means that the stroke of the engine will be
about 79.8mm. This bore and stroke combination results in 2168cc. The
revs must not exceed 7500 if bottom end reliability is to be maintained. The piston crowns will also protrude well above the top of the block and will have to be machined to avoid contact with the cylinder head. The Fiesta diesel connecting rods can be ground down on their sides to fit the standard crankshaft's journal width, instead of altering the crankshaft journal width to suit the connecting rod. The Fiesta diesel connecting rods are 1.058in/26.95mm thick whereas the Pinto connecting rod is
1.018in/24.9mm thick. This is a relatively easy machining operation which is done on a surface grinder.

wnioskuje ze wal zostaje od 2.0 OHC (zreszta nie bardzo wyobrazam sobie mozliwosc zastosowania walu z jakiegokolwiek innego silnika (nie Pinto w sensie). tzw. Big End - nie znam polskiego odpowienika (czop walu ?) musi byc sciety o 2.8 mm, ale przeprowadzili testy, z ktorych wynikalo, ze wal taki wytrzymuje do 8 kRPM. Tutaj niestety pojawiaja sie moje braki jezykowe, bo zrozumialem ze wal musi byc jeszcze "ground offset" - czego nei zrozumialem - nie jestem pewien czy chodzi o to zeby go w jakis sposob wyprofilowac czyco ... w kazdym razie jedno jest pewne ... wal korbowy pozostaje od 2.0 OHC.

Zaczynam odnosic niemile uczucie ze ktos sie dobrze bawi. Mam nadzieje ze to tylko uczucie.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 12:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
xxxxx napisał:
dobrze widzisz bo piszac przeoczylem mowe o wale korbowym
wal korbowy powinien byc zmieniony na ...... no wlasnie


Podpierajac sie cytatem z "How to Power ..."

Cytat:
There is, however, some complication
with using Fiesta rods as they
are not a 'drop in' fit. The small ends
of the 1600cc diesel connecting rod
are of the floating type and so Teflon
buttons will have to be used to locate
the piston pin in a Pinto application as
the standard type press fit piston is
going to be used (that's genuine Ford
V6 pistons, AE replacement Ford V6
pistons or Kolbenshmidt V6 replacement
pistons). The problem with these
connecting rods is that the big end
bearing tunnel diameter is much
smaller than the Pinto's (in fact,
3.0mm/0.118in smaller). The Pinto
crankshaft's big end journals can be
ground down undersize from the
standard 52.00mm to 49.00mm and
the journals widened slightly to suit the
diesel connecting rod but this does
weaken the crankshaft slightly, on a
big end journal cross sectional area
basis, but the crankshafts do not have
a tendancy to break. A maximum
sized 'fillet radius' can and should be
ground into the corners of each big
end journal when this conversion is
done. The larger the journal corner
radius the stronger the crankshaft!
Tests have proved that the combination
is safe for 7500rpm use with
many users turning their now 2090cc
engines to 8000rpm and are not
having failures.
When the crankshaft is reground
to take the Fiesta diesel connecting
rods, the crankshaft's big end bearing
journals can also be 'offset ground'
which will increase the stroke slightly.
If there is no cc restriction this move
results in an engine that has more
torque. The crankshaft can be 'offset
ground' and the stroke increased by
approximately 2.8mm which means
that the stroke of the engine will be
about 79.8mm. This bore and stroke
combination results in 2168cc. The
revs must not exceed 7500 if bottom
end reliability is to be maintained. The
piston crowns will also protrude well
above the top of the block and will
have to be machined to avoid contact
with the cylinder head.
The Fiesta diesel connecting rods
can be ground down on their sides to
fit the standard crankshaft's journal
width, instead of altering the crankshaft
journal width to suit the connecting
rod. The Fiesta diesel connecting
rods are 1.058in/26.95mm thick
whereas the Pinto connecting rod is
1.018in/24.9mm thick. This is a
relatively easy machining operation
which is done on a surface grinder.


wnioskuje ze wal zostaje od 2.0 OHC (zreszta nie bardzo wyobrazam sobie mozliwosc zastosowania walu z jakiegokolwiek innego silnika (nie Pinto w sensie). tzw. Big End - nie znam polskiego odpowienika (czop walu ?) musi byc sciety o 2.8 mm, ale przeprowadzili testy, z ktorych wynikalo, ze wal taki wytrzymuje do 8 kRPM. Tutaj niestety pojawiaja sie moje braki jezykowe, bo zrozumialem ze wal musi byc jeszcze "ground offset" - czego nei zrozumialem - nie jestem pewien czy chodzi o to zeby go w jakis sposob wyprofilowac czyco ... w kazdym razie jedno jest pewne ... wal korbowy pozostaje od 2.0 OHC


xxxxx napisał:
zmieniajac sam tlok w OHC na tlok z v6 brakuje nam jakies 2.8 mm do plaszczyzny przylegania glowicy (odleglosc osi sworznia jest inna w tloku z 2.0 OHC a 2.8 v6) Dajac korbowody od diesla niwelujemy ta odleglosc i w ten sposob powstaje 2163ccm Montujac sam tlok powinnismy przeszlifowac blok o 2.8mm i tym sposobem powstaje 2090ccm


Z tym big end nie chodzi przypadkiem o te 2,8mm??
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 12:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnei chodzi - ale wynika z tego, ze wcale nie trzeba kombinowac z wymiana walu na jakis inny, bo ten ma wytrzymac. Zostaje nadal kwestia - jak obrobic wal tak - zeby zachowac jego wytrzymalosc - jest to tam opisane, ale uzyto takiego slownictwa, ze nie jestem w stanie zalapac o co DOKLADNIE chodzi.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gaiger
Arcyekspert


Wiek: 25
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 1004
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 7:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

When the crankshaft is reground
to take the Fiesta diesel connecting
rods, the crankshaft's big end bearing
journals can also be 'offset ground'
which will increase the stroke slightly.
If there is no cc restriction this move
results in an engine that has more
torque. The crankshaft can be 'offset
ground' and the stroke increased by
approximately 2.8mm which means
that the stroke of the engine will be
about 79.8mm. This bore and stroke
combination results in 2168cc.


Jeżeli to dobrze rozumiem to piszą tu właśnie o przesunięciu "nieznacznie" czopa, co skutkuje zwiększeniem skoku o 2.8mm. Piszą też o poszerzeniu czopa i dużym zaokrągleniu przejścia czop= reszta wału. Obroty nie mogą przekraczac 7,5k.
Podają też inną metodę na spasowanie korby od diesla i wału OHC.
Mianowicie twierdzą że można powiększyc otwór w korbie i zostawic czop bez zmian.
_________________
92' Sedan 1.8 TD - w renowacji
91' Sedan 1.8 TD "jest ojca"- wróciła na drogi
Pozostałości leżą na półkach garażu- 91' Kombi 1.8 cvh -->dział sprzedam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group