Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tloki 93 mm w 2.1 OHC
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3, 4, 5  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 12:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialo byc .02
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lamer
Fan


Wiek: 27
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 281
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 12:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
Hans mi mowil, ze oni oddali taile do roboty i zdali sie na wiedze gosci, ktorzy im to robili


To byl straszny blad, po wizycie z Hansem u tych "magikow" stweierdzilem, ze nawet silnika od kosiarki bym im nie powierzyl. Co nie oznacza, ze pasiego silnik "zwalili"


toyman napisał:
Po konsultacjach z magikiem, ktory zajmowal sie rozwiertem - doszlismy do wniosku, ze damy luz wiekszy o dwie setki


Oczywiscie chodzi o "setki" .... ech te zera po przecinku Smile
_________________
Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 12:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lamer napisał:
toyman napisał:
Po konsultacjach z magikiem, ktory zajmowal sie rozwiertem - doszlismy do wniosku, ze damy luz wiekszy o dwie setki


Oczywiscie chodzi o "setki" .... ech te zera po przecinku Smile


No juz juz ... dajcie zyc ... mylnelo mi sie ... Wink Very Happy
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lamer
Fan


Wiek: 27
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 281
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 1:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:


No juz juz ... dajcie zyc ... mylnelo mi sie ... Wink Very Happy


Przeca sie nie czepiam Smile Sam lyknalem te dwa zera po przecinku Wink
_________________
Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Łukasz GDY
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 16 Lip 2004
Posty: 270
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 1:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli 0,05 więcej niż średnica tłoka? Dobrze piszę czy się mylę?
_________________
Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 1:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to chyba mowimy o zupelnie innych standardach ... dla magika, ktory mi to robil standardem bylo .08 + .02 = 0.1 mm
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 1:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli w moim przyszłym 2.1 n/a moge sie zdac na wiedze magika Question
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 1:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cebOOL napisał:
Czyli w moim przyszłym 2.1 n/a moge sie zdac na wiedze magika Question
Nie
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pon Sie 07, 2006 4:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
znacznie taniej ... ale uzywki. I nie od renowki. i nei 38 ale az 39


Przy zmianie zaworów na inne, ich wysokośc musi byc identyczna z oryginałem? czy może od niego minimalnie odbiegac?
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Wto Sie 08, 2006 7:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko zalezy ... to nie jest takie proste.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łukasz GDY
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 16 Lip 2004
Posty: 270
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 2:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Własnie otrzymałem zdjęcie i niektóre wymiary tłoka od 2.3D. Tak więc średnica tłoka 94mm, sworzeń fi30 w OHC fi24, odległość od środka sworznia do denka tłoka 57mm. No i odległość denka od pierwszego pierścienia znaczna, ze zdjęcia wygląda, że ponad 10mm a nawet z 20mm w OHC 6mm. Ogólnie to kawał kloca, tak więc odpada.

_________________
Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 4:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Da rade odprężyc 2.1 po ścięciu bloku/głowicy 4mm Question
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 4:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak zrobisz sam rozwiert bez jakichkolwiek większych cięć to go odprężysz.
jak zetniesz blok do poziomu tłoków to wróci do normy 9.2 : 1, a jak zetniesz głowice to bedzie jeszcze bardziej dopręzony (ale 4mm jej ciąć nie można. absolutne maximum to 2,5 mm)
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 5:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

balbym sie ciac glowice 2.5 mm ... zawor bedzie wtedy wystawal 4 mm poza plaszczyzne ... zostaje na prawde niewielki margines na brak kolizli na wysokich obrotach ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 6:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś gdzieś pisał że zcięcie po 2mm z bloku i glowicy, daje róznice jednego ząbka na pasku rozrządu. Czyli jeśli sie zetnie mniej, rozumiem że jedynym wyjsciem będzie nastawne koło rozrządu Question Rolling Eyes
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 6:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cebOOL przeczytaj to:

http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=20387

Generalnie z twoich wypowiedzi wnioskuje, ze duzo czytasz, ale malo myslisz ... moze sie myle - jezeli tak - pozwalam sie walnac w czapke ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 6:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
balbym sie ciac glowice 2.5 mm ... zawor bedzie wtedy wystawal 4 mm poza plaszczyzne ... zostaje na prawde niewielki margines na brak kolizli na wysokich obrotach ...

na standardowym wałku byłoby ok. na konkretniejszym można zawsze zrobić wycięcia pod zawór w tłokach
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy kolejnym silniku 2.1 NA zamierzam wlasnie taki patent zastosowac ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
suhopar
Mistrzunio


Wiek: 23
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 453
Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 8:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy glowicy scietej o 2 mm nie mozna wkrecac/wykrecac swiec gdy tlok jest w gornym polozeniu bo zachaczy o niego i zegnie fajke swiecy Exclamation
A przy 2.5mm to juz trzeba robic wyciecia w tloku na swiece
_________________
Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą

FORD Sierra 2.1 OHC EFI Smile (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki Smile
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 8:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to ci nowina ... bylem swiecie przekonany ze nie ma problemu ze swiecami ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 11:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja przy 2 mm nie mam. świeca jest jeszcze dość daleko od wystawania z komory, a pozatym jeszcze jest uszczelka.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mestwin_Krol
Szpenio


Wiek: 21
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 385
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 6:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uszczekla ma jakieś 1,5 mm
Torokowi ścinałem głowice o 1,5 mm i tylko świeca na pierwszym garku była ustawiona kolankiem elektrody d odołu i wystawała i to sporo , wszystkie pozostałe świece ustawiły się bokiem
_________________
Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lamer
Fan


Wiek: 27
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 281
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 10:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mestwin_Krol napisał:
uszczekla ma jakieś 1,5 mm

Strasznie gruba masz ta uszczelke, toz to prawie jak plyta dekompresacyjna Smile Mi wychodzi okolo 0.6mm 0.7mm. No chyba ze mierzyles nowa uszczelke, ktora jeszcze nie zostala sprasowana dociagnieta glowica.
_________________
Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 12:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

toyman napisał:
cebOOL przeczytaj to:

http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=20387

Generalnie z twoich wypowiedzi wnioskuje, ze duzo czytasz, ale malo myslisz ... moze sie myle - jezeli tak - pozwalam sie walnac w czapke ...


A więc myśłąc wskaż mi post, który odpowiada na moje pytania.
Wiem, obeszło sie bez koła nastawnego. Silnik za przytkanym do połowy dolotem też będzie pracował...

Na pytanie o odprezenie silnika po zcięciu blok/glowica też nie widze odpowiedzi.

chyba nie chodzi o Twoj post z spadkiem cisnienia atmosfeycznego i temperatury Very happy Wink

a to że zadaje tyle pytan, to nie brak myślenia. Chce miec pewnosc czy dobrze mysle.


btw toyman czepiasz sie
To nie forum psyhologiczne
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA


Ostatnio zmieniony przez cebOOL dnia Sob Sie 12, 2006 1:17 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 1:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cebOOL napisał:
toyman napisał:
cebOOL przeczytaj to:

http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=20387

Generalnie z twoich wypowiedzi wnioskuje, ze duzo czytasz, ale malo myslisz ... moze sie myle - jezeli tak - pozwalam sie walnac w czapke ...


A więc myśłąc wskaż mi post, który odpowiada na moje pytania.
Wiem, obeszło sie bez koła nastawnego. Silnik za przytkanym do połowy dolotem też będzie pracował...

Na pytanie o odprezenie silnika po zcięciu blok/glowica też nie widze odpowiedzi.

chyba nie chodzi o Twoj post z spadkiem cisnienia atmosfeycznego i temperatury Very happy Wink

a to że zadaje tyle pytan, to nie brak myślenia. Chce miec pewnosc czy dobrze mysle. To nie forum psyhologiczne

btw toyman czepiasz sie

Bron boze nie czepiam sie - ty za to zbyt nerwowo reagujesz ... ok ... niewazne. Krotka rzecz ujmujac - lubisz czytac - wnioskuje to, bo przytaczasz fragmenty wypowiedzi w dyskusjach w ktorych mialem okazje zabierac glos - uznalem ze nie myslisz - bo na wiekszosc z twoich pytan odpowiedz znajduje sie w tekscie ktory przytaczas, ale moze nei jest to powiedziane wprost ...

Dalem ci link, w ktorym dodatkowo mozesz cos przeczytac z czystej zyczliwosci a nie zprzekory.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cebOOL
Ekspert


Wiek: 21
Dołączył: 19 Kwi 2005
Posty: 893
Skąd: Gierałtowice k. Gliwic

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 1:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zazwyczaj czytam całe tamaty. Myśle na tyle intensywnie, że spac po nocach nie moge Wink
Jednak lubie ( jak chyba każdy) otrzymywac pewne, konkretne odpowiedzi. Myślenie to samo teoretyzowanie.

Co do tematu, który mi podałes - przerobiłem kilka razy

Jest tam o odprężeniu i wiem że wystarczy nie zcinac bloku.
Mi jednak chodzi o to czy da rade ( jak? ) liźnięty juz blok i glowice jakos podniesc ( grubsza uszczelka? ). Jak odprezyc nie ruszajac tlokow?
I czy w ogole jest taka mozliwosc Question

To by było na tyle z moich męczących pytan Very Happy
_________________
Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łukasz GDY
Fan


Wiek: 26
Dołączył: 16 Lip 2004
Posty: 270
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 2:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem wzór na stopień sprężania, żeby policzyć jaki będę miał w swoim silniczku.

Stopień sprężania, to stosunek pojemności cylindra z pojemnością komory spalania do pojemności komory spalania.

stopień sprężania E=(Vc+Vks)/Vks

gdzie:
Vc =pojemność jednego cylindra
Vks=pojemność komory spalania

Licząc odwrotnie znając średnicę tłoka i jego skok policzyłem, że nasze OHC odprężony ma komorę spalania rzędu 6,65 zaś IS lub gaźnik ok 6,05. Podebranie w tłoku 2.9 zwiększa komorę spalania o 0,77, zaś różnica wysokości tłoków (2mm) 2.0 od 2.8 lub 2.9 zwiększa ją o 1,36 przy silniku 2.1.

Zakładając, że nasz silnik będzie pracował pod turbo to i tak musimy lekko ściąć glowicę lub blok.
_________________
Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC


Ostatnio zmieniony przez Łukasz GDY dnia Sob Sie 12, 2006 9:36 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 3:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co napisales w silniku pod turbo stopien sprezania (przy zastosowaniu tlokow od 2.9 i glowicy OHC EFi lub OHC iS - bo moim zdaniem pomyliles sie wrzucajac iSkowa i gaznikowa do jednego wora - http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=27508&highlight=) z 9.2 na 8.4 - pominalem grobosc uszczelki (bo akurat do naszych rozwazan ma drugorzedne znaczenie)

A jak to obliczylem ?

wg danych, ktore podales (dales nam informacje tylko o pojemnosc komory spalania i przetloczeniu na denku tloka) stad

9.2=x1/6.63

mnoze stronami przez 6.63 i dostaje

9.2 * 6.63 = x1

stad

x1 = 60.996

teraz w droga strone, x2 jest stopniem sprezania

x2=(x1+1.36)/(6.63+0.77)

czyli

x2 = (60.996+1.36)/(6.63+0.77)

czyli ostatecznie:

x2=8.42

Reasumujac - nawet po dodaniu objetosci uszczelki, ktora powiekszy nam komore spalania, stopien sprezania dalej jest ciut za wysoki jak na moj gust ... a nie za maly - jak ty uwazasz ...
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mestwin_Krol
Szpenio


Wiek: 21
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 385
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 5:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lamer napisał:
Mestwin_Krol napisał:
uszczekla ma jakieś 1,5 mm

Strasznie gruba masz ta uszczelke, toz to prawie jak plyta dekompresacyjna Smile Mi wychodzi okolo 0.6mm 0.7mm. No chyba ze mierzyles nowa uszczelke, ktora jeszcze nie zostala sprasowana dociagnieta glowica.


przed chwila jeszcze raz zmierzyłem uszczekę ktorą wyciągnąłem z silnika i ma 1,3 mm
_________________
Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 5:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzywana uszczelka glasera - 1.3 mm
Nowa uszczelka glasera 1.4 mm

nowa uszczelak reinza pod 2.1 - 1.5 mm
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group