Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:32 pm Temat postu: |
|
|
mialo byc .02 _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
lamer Fan
Wiek: 27 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 281 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:41 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Hans mi mowil, ze oni oddali taile do roboty i zdali sie na wiedze gosci, ktorzy im to robili |
To byl straszny blad, po wizycie z Hansem u tych "magikow" stweierdzilem, ze nawet silnika od kosiarki bym im nie powierzyl. Co nie oznacza, ze pasiego silnik "zwalili"
toyman napisał: | Po konsultacjach z magikiem, ktory zajmowal sie rozwiertem - doszlismy do wniosku, ze damy luz wiekszy o dwie setki |
Oczywiscie chodzi o "setki" .... ech te zera po przecinku _________________ Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:48 pm Temat postu: |
|
|
lamer napisał: | toyman napisał: | Po konsultacjach z magikiem, ktory zajmowal sie rozwiertem - doszlismy do wniosku, ze damy luz wiekszy o dwie setki |
Oczywiscie chodzi o "setki" .... ech te zera po przecinku |
No juz juz ... dajcie zyc ... mylnelo mi sie ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
lamer Fan
Wiek: 27 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 281 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 1:03 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: |
No juz juz ... dajcie zyc ... mylnelo mi sie ... |
Przeca sie nie czepiam Sam lyknalem te dwa zera po przecinku _________________ Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz GDY Fan
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lip 2004 Posty: 270 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 1:04 pm Temat postu: |
|
|
Czyli 0,05 więcej niż średnica tłoka? Dobrze piszę czy się mylę? _________________ Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 1:16 pm Temat postu: |
|
|
No to chyba mowimy o zupelnie innych standardach ... dla magika, ktory mi to robil standardem bylo .08 + .02 = 0.1 mm _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 1:49 pm Temat postu: |
|
|
Czyli w moim przyszłym 2.1 n/a moge sie zdac na wiedze magika _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 1:56 pm Temat postu: |
|
|
cebOOL napisał: | Czyli w moim przyszłym 2.1 n/a moge sie zdac na wiedze magika | Nie _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 4:17 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | znacznie taniej ... ale uzywki. I nie od renowki. i nei 38 ale az 39 |
Przy zmianie zaworów na inne, ich wysokośc musi byc identyczna z oryginałem? czy może od niego minimalnie odbiegac? _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Wto Sie 08, 2006 7:49 am Temat postu: |
|
|
Wszystko zalezy ... to nie jest takie proste. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz GDY Fan
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lip 2004 Posty: 270 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 2:27 pm Temat postu: |
|
|
Własnie otrzymałem zdjęcie i niektóre wymiary tłoka od 2.3D. Tak więc średnica tłoka 94mm, sworzeń fi30 w OHC fi24, odległość od środka sworznia do denka tłoka 57mm. No i odległość denka od pierwszego pierścienia znaczna, ze zdjęcia wygląda, że ponad 10mm a nawet z 20mm w OHC 6mm. Ogólnie to kawał kloca, tak więc odpada.
_________________ Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 4:11 pm Temat postu: |
|
|
Da rade odprężyc 2.1 po ścięciu bloku/głowicy 4mm _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 4:24 pm Temat postu: |
|
|
jak zrobisz sam rozwiert bez jakichkolwiek większych cięć to go odprężysz.
jak zetniesz blok do poziomu tłoków to wróci do normy 9.2 : 1, a jak zetniesz głowice to bedzie jeszcze bardziej dopręzony (ale 4mm jej ciąć nie można. absolutne maximum to 2,5 mm) _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 5:57 pm Temat postu: |
|
|
balbym sie ciac glowice 2.5 mm ... zawor bedzie wtedy wystawal 4 mm poza plaszczyzne ... zostaje na prawde niewielki margines na brak kolizli na wysokich obrotach ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 6:25 pm Temat postu: |
|
|
Ktoś gdzieś pisał że zcięcie po 2mm z bloku i glowicy, daje róznice jednego ząbka na pasku rozrządu. Czyli jeśli sie zetnie mniej, rozumiem że jedynym wyjsciem będzie nastawne koło rozrządu _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 6:38 pm Temat postu: |
|
|
cebOOL przeczytaj to:
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=20387
Generalnie z twoich wypowiedzi wnioskuje, ze duzo czytasz, ale malo myslisz ... moze sie myle - jezeli tak - pozwalam sie walnac w czapke ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 6:57 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | balbym sie ciac glowice 2.5 mm ... zawor bedzie wtedy wystawal 4 mm poza plaszczyzne ... zostaje na prawde niewielki margines na brak kolizli na wysokich obrotach ... |
na standardowym wałku byłoby ok. na konkretniejszym można zawsze zrobić wycięcia pod zawór w tłokach _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Przy kolejnym silniku 2.1 NA zamierzam wlasnie taki patent zastosowac ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhopar Mistrzunio
Wiek: 23 Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 453 Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 8:39 pm Temat postu: |
|
|
Przy glowicy scietej o 2 mm nie mozna wkrecac/wykrecac swiec gdy tlok jest w gornym polozeniu bo zachaczy o niego i zegnie fajke swiecy
A przy 2.5mm to juz trzeba robic wyciecia w tloku na swiece _________________ Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą
FORD Sierra 2.1 OHC EFI (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 8:45 pm Temat postu: |
|
|
A to ci nowina ... bylem swiecie przekonany ze nie ma problemu ze swiecami ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pią Sie 11, 2006 11:44 pm Temat postu: |
|
|
ja przy 2 mm nie mam. świeca jest jeszcze dość daleko od wystawania z komory, a pozatym jeszcze jest uszczelka. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Mestwin_Krol Szpenio
Wiek: 21 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 385 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 6:18 am Temat postu: |
|
|
uszczekla ma jakieś 1,5 mm
Torokowi ścinałem głowice o 1,5 mm i tylko świeca na pierwszym garku była ustawiona kolankiem elektrody d odołu i wystawała i to sporo , wszystkie pozostałe świece ustawiły się bokiem _________________ Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26 |
|
Powrót do góry |
|
|
lamer Fan
Wiek: 27 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 281 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 10:37 am Temat postu: |
|
|
Mestwin_Krol napisał: | uszczekla ma jakieś 1,5 mm
|
Strasznie gruba masz ta uszczelke, toz to prawie jak plyta dekompresacyjna Mi wychodzi okolo 0.6mm 0.7mm. No chyba ze mierzyles nowa uszczelke, ktora jeszcze nie zostala sprasowana dociagnieta glowica. _________________ Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..." |
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 12:11 pm Temat postu: |
|
|
A więc myśłąc wskaż mi post, który odpowiada na moje pytania.
Wiem, obeszło sie bez koła nastawnego. Silnik za przytkanym do połowy dolotem też będzie pracował...
Na pytanie o odprezenie silnika po zcięciu blok/glowica też nie widze odpowiedzi.
chyba nie chodzi o Twoj post z spadkiem cisnienia atmosfeycznego i temperatury
a to że zadaje tyle pytan, to nie brak myślenia. Chce miec pewnosc czy dobrze mysle.
btw toyman czepiasz sie
To nie forum psyhologiczne _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
Ostatnio zmieniony przez cebOOL dnia Sob Sie 12, 2006 1:17 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 1:00 pm Temat postu: |
|
|
cebOOL napisał: |
A więc myśłąc wskaż mi post, który odpowiada na moje pytania.
Wiem, obeszło sie bez koła nastawnego. Silnik za przytkanym do połowy dolotem też będzie pracował...
Na pytanie o odprezenie silnika po zcięciu blok/glowica też nie widze odpowiedzi.
chyba nie chodzi o Twoj post z spadkiem cisnienia atmosfeycznego i temperatury
a to że zadaje tyle pytan, to nie brak myślenia. Chce miec pewnosc czy dobrze mysle. To nie forum psyhologiczne
btw toyman czepiasz sie |
Bron boze nie czepiam sie - ty za to zbyt nerwowo reagujesz ... ok ... niewazne. Krotka rzecz ujmujac - lubisz czytac - wnioskuje to, bo przytaczasz fragmenty wypowiedzi w dyskusjach w ktorych mialem okazje zabierac glos - uznalem ze nie myslisz - bo na wiekszosc z twoich pytan odpowiedz znajduje sie w tekscie ktory przytaczas, ale moze nei jest to powiedziane wprost ...
Dalem ci link, w ktorym dodatkowo mozesz cos przeczytac z czystej zyczliwosci a nie zprzekory. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 1:24 pm Temat postu: |
|
|
Zazwyczaj czytam całe tamaty. Myśle na tyle intensywnie, że spac po nocach nie moge
Jednak lubie ( jak chyba każdy) otrzymywac pewne, konkretne odpowiedzi. Myślenie to samo teoretyzowanie.
Co do tematu, który mi podałes - przerobiłem kilka razy
Jest tam o odprężeniu i wiem że wystarczy nie zcinac bloku.
Mi jednak chodzi o to czy da rade ( jak? ) liźnięty juz blok i glowice jakos podniesc ( grubsza uszczelka? ). Jak odprezyc nie ruszajac tlokow?
I czy w ogole jest taka mozliwosc
To by było na tyle z moich męczących pytan _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz GDY Fan
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lip 2004 Posty: 270 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 2:03 pm Temat postu: |
|
|
Znalazłem wzór na stopień sprężania, żeby policzyć jaki będę miał w swoim silniczku.
Stopień sprężania, to stosunek pojemności cylindra z pojemnością komory spalania do pojemności komory spalania.
stopień sprężania E=(Vc+Vks)/Vks
gdzie:
Vc =pojemność jednego cylindra
Vks=pojemność komory spalania
Licząc odwrotnie znając średnicę tłoka i jego skok policzyłem, że nasze OHC odprężony ma komorę spalania rzędu 6,65 zaś IS lub gaźnik ok 6,05. Podebranie w tłoku 2.9 zwiększa komorę spalania o 0,77, zaś różnica wysokości tłoków (2mm) 2.0 od 2.8 lub 2.9 zwiększa ją o 1,36 przy silniku 2.1.
Zakładając, że nasz silnik będzie pracował pod turbo to i tak musimy lekko ściąć glowicę lub blok. _________________ Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
Ostatnio zmieniony przez Łukasz GDY dnia Sob Sie 12, 2006 9:36 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 3:14 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co napisales w silniku pod turbo stopien sprezania (przy zastosowaniu tlokow od 2.9 i glowicy OHC EFi lub OHC iS - bo moim zdaniem pomyliles sie wrzucajac iSkowa i gaznikowa do jednego wora - http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=27508&highlight=) z 9.2 na 8.4 - pominalem grobosc uszczelki (bo akurat do naszych rozwazan ma drugorzedne znaczenie)
A jak to obliczylem ?
wg danych, ktore podales (dales nam informacje tylko o pojemnosc komory spalania i przetloczeniu na denku tloka) stad
9.2=x1/6.63
mnoze stronami przez 6.63 i dostaje
9.2 * 6.63 = x1
stad
x1 = 60.996
teraz w droga strone, x2 jest stopniem sprezania
x2=(x1+1.36)/(6.63+0.77)
czyli
x2 = (60.996+1.36)/(6.63+0.77)
czyli ostatecznie:
x2=8.42
Reasumujac - nawet po dodaniu objetosci uszczelki, ktora powiekszy nam komore spalania, stopien sprezania dalej jest ciut za wysoki jak na moj gust ... a nie za maly - jak ty uwazasz ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mestwin_Krol Szpenio
Wiek: 21 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 385 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 5:01 pm Temat postu: |
|
|
lamer napisał: | Mestwin_Krol napisał: | uszczekla ma jakieś 1,5 mm
|
Strasznie gruba masz ta uszczelke, toz to prawie jak plyta dekompresacyjna Mi wychodzi okolo 0.6mm 0.7mm. No chyba ze mierzyles nowa uszczelke, ktora jeszcze nie zostala sprasowana dociagnieta glowica. |
przed chwila jeszcze raz zmierzyłem uszczekę ktorą wyciągnąłem z silnika i ma 1,3 mm _________________ Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sob Sie 12, 2006 5:18 pm Temat postu: |
|
|
Uzywana uszczelka glasera - 1.3 mm
Nowa uszczelka glasera 1.4 mm
nowa uszczelak reinza pod 2.1 - 1.5 mm _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|