Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Sob Sie 05, 2006 4:44 pm Temat postu: |
|
|
Które tłoki bedą lepsze do N/A z 2.8 (bez wtłoczenia) _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Sob Sie 05, 2006 5:08 pm Temat postu: |
|
|
kosz _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Sob Sie 05, 2006 5:19 pm Temat postu: |
|
|
ta 94 mm :} najlepiej powstawiajcie takie tłoki żeby nawzajem na siebie zachodziły. powstanie jeden wielki cylinder _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
suhopar Mistrzunio
Wiek: 23 Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 453 Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA
|
Wysłany: Sob Sie 05, 2006 6:34 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Które tłoki bedą lepsze do N/A z 2.8 (bez wtłoczenia) |
Tak lepsze beda te bez wytloczenia ( 2.8 )
ja u siebie taki juz uruchomilem i powiem chodzi cudnie ale pelnych mozliwosci jeszcze nie znam bo sie dopiero dociera
PS.
W przypadku planowania glowicy o 2mm i bloku o 2mm nie ma problemu z paskiem rozrzadu wychodzi przesuniecie o jeden zabek _________________ Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą
FORD Sierra 2.1 OHC EFI (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Sie 06, 2006 6:14 pm Temat postu: |
|
|
Czacza - ja nie spotkalem sie z uzywanymi 94 mm, zreszta nie widze sensu zakladania takich tlokow - juz nawet nie chodzi o przerwe miedzy cylindrami - bo tej przy tlokach 94 bedzie dosc, ale same tloki w zasadzie niczego nie dadza.
No a wracajac do kwestii silnika suhopara ... juz nei moge sie doczekac kiedy ten silniczek sie dotrze ... ufff ... lista zmian:
- Pojemnosc 2.1 (tloki 93 mm z 2.8 V6 - plaskie denko - polerowane)
- Plan bloku o 2 mm
- Plan glowicy o 2 mm
- Lekkie kolo zamachowe - 5.5 kg (z 8.9 w sandardzie)
- Wypolerowane i lekko skorygowane kanaly dolotowe (przeprofilowana koncowka prowadnicy zaworu, polerowane scianki, zmieniona geometria gardzieli zaworu)
- Polerowana komora spalania
- Polerowane i gruntowne przeportowane kanaly wylotowe (usuniecie restrykcji - scianki - na wydechu, przeprofilowanie koncowki prowadnicy, polerka scianek)
- Podwojne sprezyny zaworowe od DOHCa
- Pompa olejowa od Coswortha z natryskiem oleju na denka tlokow
Juz wkrotce bardzo dokladny opis i fotorelacja z procesu skladania ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Nie Sie 06, 2006 7:48 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie Sie 06, 2006 7:39 pm Temat postu: |
|
|
czekamy z niecierpliwością :) _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Sie 06, 2006 7:50 pm Temat postu: |
|
|
No a w planach jest:
- Wymuszony obieg oleju z chlodnica oleju i elektryczna pompka zalaczana specjalnym termostatem
- Throttle Body na dwoch przepustnicach od 2.9 i elementach dolotu OHC EFi. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
cebOOL Ekspert
Wiek: 21 Dołączył: 19 Kwi 2005 Posty: 893 Skąd: Gierałtowice k. Gliwic
|
Wysłany: Nie Sie 06, 2006 9:45 pm Temat postu: |
|
|
a te sprezynki dokladnie z czego?? DOHC + ....
I co one potrafią zmienic _________________ Sorry za OT
Ford Sierra 1.6 ohc + lpg '92 bordo sedan
MOJA SIERRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
suhopar Mistrzunio
Wiek: 23 Dołączył: 24 Lut 2005 Posty: 453 Skąd: Rzeszów - GRUPA PODKARPACKA
|
Wysłany: Nie Sie 06, 2006 10:24 pm Temat postu: |
|
|
Sprezynki sa od zwyklego DOHC 8V sa lepsze od standardowych OHC-owych bo sa 2 i dzialaja z wieksza sila.
A robia to, ze minimalizuja ryzyko kolizji zawor-tlok przy b. wysokich obrotach (szybciej domykaja zawor) _________________ Części w moim silniku są jak banda indywidualistów
każda chce zmierzać własną drogą
FORD Sierra 2.1 OHC EFI (LPG) Sedanik, BLOS, pompa ABS, wspomaganie. Wdrodze el. szybki
GG: 1003809 , e-mail: suhopar(at)tlen(dot)pl tel. 888 820 399 |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 5:43 am Temat postu: |
|
|
A dokladniej - niweluja tzw ruchy harmoniczne - czyli samoczynne zamykanie i otwieranie zaworu. Maja tak dobrane charakterystyki, zeby wzajemnie wygaszac te drgania miedzy soba. Jako ze zawor, dekielek i zapinki trzonka zaworu maja wspolnie pewna mase - sporo wieksza niz masa sprezyny - zawor po tym jak krzywka walka pojdzie do gory, jeszcze przez chwile drga - sa to niewielkie drgania, ale obnizaja kompresje - pojedyncza sprezynka nie jest w stanie sama dostatecznie szybko wygasic tych drgan - w efekcie pojawia sie znane w OHC wycie i brak mocy na wysokich (powyzej 5.5 kRPM) obrotach. POdwojne sprezynki pozwalaja szybciej wygasic te drgania i zapewniaja kompresje na wysokich obrotach - wiec krecenie silnika OHC do 7 kRPM bez utraty mocy to rzeczywistosc _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:04 am Temat postu: |
|
|
Toyman a moglibyście sprawdzić do ilu obrotów kręci się ohc na podwójnych sprężynach na 4tym biegu? byłbym dźwieczny za takie info _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:10 am Temat postu: |
|
|
jak tylko przestaniemy sie bac go katowac - tak. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:15 am Temat postu: |
|
|
a swojego nie sprawdzałeś? chyba też masz podwójne nie? _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:18 am Temat postu: |
|
|
nie mam DOHCowych. ja mam standardowe OHC zewnetrzne i male-wewnetrzne od BMW M40.
Na takim zestawie jak u mnie - silnik na 1,2,3 kreci sie do 7 kRPM na 4 max co mi sie udalo to 6 kRPM - pozniej ewidentnie brakowalo mocy a 5 - no to wiadomo - zlaezy jaka gorka i jaki halny ... _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Ostatnio zmieniony przez toyman dnia Pon Sie 07, 2006 10:20 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:19 am Temat postu: |
|
|
no wiem wiem. więc do ilu go podzidowałeś? _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:22 am Temat postu: |
|
|
Jeszcze inaczej ... na 1,2,3 brakuje mi skali na obrotomierzu - wskazowka opiera sie na prawym ograniczniku , silnik sluchac ze jeszcze sie kreci i dopiero za jakis czas jest efekt jakby odciecia ...
EDIT: Inna sprawa, ze nei widze sensu krecic go w normalnej jezdzie powyzej 6200-6500 RPM - pozniej wystepuje ten sam problem co przystandardowych sprezynach powyzej 5,5 kRPM. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:24 am Temat postu: |
|
|
no dobra ale 1,2,3 nie ma znaczenia. mi chodzi o 4ke bo tam jest bezpośrednie przełożenie i mozna porównać z danymi fabrycznymi ile obrotów to naprawde daje i jak orientacyjnie zwiększa moc. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:28 am Temat postu: |
|
|
okej ... na rownym na 4 - 6 kRPM spokojnie, pozniej zwykle zmienialem bieg na 5 - nigdy nei myslalem o tym, zeby sprawdzic ile osiagnie na 4 obrotow - jak nei zapomne i bede na takiej trasie zeby to sprawdzic - zdam relacje.
EDIT: Po prostu wystarczal mi fakt, ze od 3.5-6 kRPM ciagnie gladko i rowno i znacznie lepiej niz na zwyklych sprezynach. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:40 am Temat postu: |
|
|
sprawdź i porównajcie z tym na dohc'owych.
to jest dość istotne - niby sie wydaje nie wiele te 300-400 obrotów wiecej, ale to sie nieźle przekłada na wzrost mocy.
tak dla przykładu, zwiększenie maxymalnych obrotów w zwykłym 105konnym ohacu o 400 po winno podnieść moc orientacyjnie do 112 kucy tak dywagując czysto teoretycznie i w przybliżeniu. A w takim z grzebniętą głowicą i wydechem to już by było fajnie. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:45 am Temat postu: |
|
|
czekaj - bo nie kminie ... na jakiej zasadzie ty wyliczyles te 7 KM ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 10:48 am Temat postu: |
|
|
obliczyłem jaki jest moment przy max mocy i wtedy założyłem, że przez kolejne 400 obrotów powyżej max mocy spadnie on nieznacznie. no i podstawiłem troche mniejszą wartość do nowych obrotów max mocy 5600 zamiast 5200. bo tak to się mniej wiecej by przekładało. _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 11:03 am Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy dobrze zrozumialem - przesunales krzywa momentu i odczytales jaka moc dla mowego maximum momentu ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
EL BATMAN Arcyekspert
Wiek: 21 Dołączył: 25 Sie 2004 Posty: 1359 Skąd: Chełmno/Gdańsk
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 11:37 am Temat postu: |
|
|
no prawie że. w sumie to co dzieje się wcześniej pominąłem.
moment przy obrotach max mocy w takim ohc to jakieś 92% max momentu, a później straty związane po części z tym niedomykaniem się zaworów i spadkiem ciśnienia są duże. ja poprostu założyłem zmniejszenie tych strat tak, że moment jest jeszcze niewiele mniejszy niż jest przy obrotach maxymalnej mocy przez kolejne 400 obrotów. normalnie spada na łeb na szyje _________________ ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz GDY Fan
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lip 2004 Posty: 270 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 11:38 am Temat postu: |
|
|
Skoro już mowa o tłokach 94mm, to takie są w 2.3D. Czy któryś z was oglądał te tłoki i czy da radę zaimportować je do OHC (chodzi mi głównie o wysokość tłoka, średnicę tulei). Te tłoki wytrzymują sprężanie 22 bary, czy nie były by lepsze pod turbo? Oczywiście po poddaniu bloku tulejowaniu.[/url] _________________ Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
|
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 11:53 am Temat postu: |
|
|
Niestety - poza skokiem tloka i srednica - na razie nie znalazlem dokaldniejszych danych technicznych - poza tym - wg "How To Powertune SOHC" - scianki cylindrow moga tego nie wytrzymac, a tulejowanie bloku i wstawianie takich, ktore sa bardziej wytrzymale - moim zdaniem mija sie z celem (kosztem) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
lamer Fan
Wiek: 27 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 281 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:02 pm Temat postu: |
|
|
Łukasz GDY napisał: | Skoro już mowa o tłokach 94mm, to takie są w 2.3D. Czy któryś z was oglądał te tłoki i czy da radę zaimportować je do OHC (chodzi mi głównie o wysokość tłoka, średnicę tulei). Te tłoki wytrzymują sprężanie 22 bary, czy nie były by lepsze pod turbo? Oczywiście po poddaniu bloku tulejowaniu.[/url] |
Cisnienie cisnieniem, pozostaje kwestia temperatury w komorze spalania w klekocie i silniku benzynowym (szczegolnie turbo). No i kwestia wagi tlokow od klekota. Z 2.3 nie widzialem i nie mialem w reku zadnych, ale mialem kilka innych tlokow z diesla - straszne kloce. Ale z chcecia poogladal bym sobie z 2.3D wiec jak ktos w Kraku ma to chetnie go odwiedze
Toyman jakie robisz pasowanie, tlok - cylinder w swoim silniku 2.1 T? Jakie luzy na zamkach pierscieni? _________________ Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:10 pm Temat postu: |
|
|
lamer napisał: | Toyman jakie robisz pasowanie, tlok - cylinder w swoim silniku 2.1 T? Jakie luzy na zamkach pierscieni? |
.002 wiecej od standardu. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
lamer Fan
Wiek: 27 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 281 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:19 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | lamer napisał: | Toyman jakie robisz pasowanie, tlok - cylinder w swoim silniku 2.1 T? Jakie luzy na zamkach pierscieni? |
.002 wiecej od standardu. |
Tez o czyms takim myslalem Pytalem Pasiego jakie sobie on zazyczyl, ale niestety pierdola juz nie pamieta _________________ Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..." |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:28 pm Temat postu: |
|
|
Hans mi mowil, ze oni oddali taile do roboty i zdali sie na wiedze gosci, ktorzy im to robili - rozmawialismy o tym z Hansem kiedys jak bylem w krakowie i odwiedzilem kabool - hansik zadal mi wtedy to pytanie - byla to kwestia, ktorej nie umialem wtedy przeskoczyc.
Po konsultacjach z magikiem, ktory zajmowal sie rozwiertem - doszlismy do wniosku, ze damy luz wiekszy o dwie setki ze wzgledu na wieksza ilosc ciepla generowanego przez silnik doladowany w stosunku do wolnossacego. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz GDY Fan
Wiek: 26 Dołączył: 16 Lip 2004 Posty: 270 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 12:31 pm Temat postu: |
|
|
toyman napisał: | Hans mi mowil, ze oni oddali taile do roboty i zdali sie na wiedze gosci, ktorzy im to robili - rozmawialismy o tym z Hansem kiedys jak bylem w krakowie i odwiedzilem kabool - hansik zadal mi wtedy to pytanie - byla to kwestia, ktorej nie umialem wtedy przeskoczyc.
Po konsultacjach z magikiem, ktory zajmowal sie rozwiertem - doszlismy do wniosku, ze damy luz wiekszy o dwie setki ze wzgledu na wieksza rozszerzalnosc cieplna silnika doladowanego w stosunku do wolnossacego. |
Chyba tysięczne nie setki. _________________ Sierra 2.0 OHC EFI tuning-był do 16.III
SPRZEDAŻ CZĘŚCI 505-667-313
Projekt 2,1 OHC EFI TURBO IC
|
|
Powrót do góry |
|
|
|