Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 9:23 am Temat postu: DRIFTING |
|
|
Jako że bliska jest niektórym z nas tematyka driftingu postanowiłem założyć taki temacik. Oczywiście pisząc "niektórym z nas" mam na myśli głównie Ola i siebie. No ale także innych, którzy w mniejszym lub większym stopniu lubią spogladać w kierunku jazdy przez boczne okna swoich aut. A może ktoś z Was dopiero to polubi.
Chciałbym byśmy się tu wymieniali swoimi doświadczeniami i ciekawymi miejscami w necie gdzie możemy się o driftingu różnych interesujących rzeczy dowiedzieć.
Dla niezorientowanych w temacie podsuwam link do filmiku po obejrzeniu którego powinniście pojąć co to jest "drifting".
http://www.8200rpm.com//stuffvids/vkd_driftchallenge2003.wmv
Filmik ma 18 MB (3:40 min.) a jego ściągnięcie na ISDN zajęło mi ok. 20 min. (klikamy na link prawym przyciskiem myszy, a potem wybieramy "Zapisz element docelowy jako..."). Z plikiem .wmv powinien poradzić sobie zwykły Win.Media Player.
Czekam na Wasze komentarze i bardzo proszę nie psuć mi tematu dywagacjami nt. np. sensowności takiego stylu jazdy... _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 12:42 pm Temat postu: |
|
|
Chłopaki, nie chodzi mi takie przypadkowe niespodziewanki gdzie komuś niechcący dupa zeszła z kursu i potem był zadowolony, że autko bokiem poleciało. A powtórzyć tego numeru to już ni huhu.
Chodzi mi o specjalne stawianie auta bokiem w zakręcie, z premedytacją.
Jak to robicie? Czy tylko poprzez "zerwanie sprzęgła" w zakręcie gdy koła dostają chwilową dawkę zwiększonego momentu wystarczającą do zerwania przyczepności? Czy może przez umiejętne "narzucenie" sobie tyłu poprzez ruchy kierownicą? Można też odciążyć dupsko naciskając w zakręcie hamulec lewą nogą. Czy ktoś korzysta z tych metod?
Ja zazwyczaj idę na łatwiznę i "zrywam sprzęgiełko". Niestety brak Nm zmusza mnie do poszukiwania alternatywnych nawierzchni (piach, żwir, najlepiej śnieg), bo auto bokiem postawić to nie sztuka. Sztuką jest je bokiem utrzymać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Ryszard Kandydat
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 63 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 2:06 pm Temat postu: |
|
|
zimą na śniegu/lodzie
na ostry zakręt- przed zakretem lekko ręczny z ruszeniem kierownica do kierunku jazdy gaz by utzrymać kierunek sunięcia (kierownica i gazem w celu jazdy w zamieżonym kierunku) (kawałek przed zakrętem sunie się pod dużym kątem względem osi jezdni
na łagodniejszy zakret gazem (na lodzie/sniegu) wystarczy do zerwania przyczepności _________________ Sierra'92 2.0 OHC EFi sedan |
|
Powrót do góry |
|
|
OlekGDY SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 395 Skąd: 3city/Żagań
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 3:54 pm Temat postu: no wreszcie! |
|
|
no wreszcie jakis madry post ktos napisal.
Czarek ma racje panowie mylicie pojecie driftingu.
Drift to technika umyslnego pokonywania zakretu, szeregu zakretow bokiem.
Ja mam dwie techniki, pierwsza to oczywiscie strzal ze sprzegla lub szybka zmiana biegow bo wszystko co robie to robie na 2 biegu a druga technika to bojniecie auta w przeciwna strone niz jest zakret przed samym zakretem
Zauwazylem ze ta druga technika dziala przy wiekszych predkosciach (kolo 100km/h) natomiast strzal ze sprzegla dziala w kazdej sytuacji.
Oprocz tego jestem szczesliwym posiadaczem szpery w tylnym moscie wiec kazda proba dodania za mocno gazu w zakrecie konczy sie tym ze auto od razu stawia bokiem
Wiem ze na szpere nie wszystkich stac wiec najprostsza technika jest zalozenie lysych opon do tylu oraz usztywnienie zawieszenia.
Niedawno zalozylem progresywne sprezyny z tylu i od razu zauwazylem ze auto lepiej stawia bokiem.
Z moich ostatnich nauk driftu nauczylem sie robic ponad 360stopni w kolo slupa jadac caly czas bokiem. Dosc trudna sztuczka ale mozna sie tego nauczyc,
i pamietjacie koledzy do driftu uzywamy drugiego biegu _________________ OZS IV - sprawdzian dla Coswortha zakonczony sukcesem
2x 1 miejsce + 1x3miejsce |
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek Szpenio
Wiek: 48 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 311 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 4:33 pm Temat postu: |
|
|
sprawdza się również redukcja na 2-ke w 1-szej fazie pokonywania zakrętu i szybkie puszczenie sprzęgła /szuter.mokry asfalt/.na lodzie
fakt,wystarczy dodać gazu i lekko skr.kier.Nie jest to regułą.Technikę trzeba dobrać indywidualnie do aktualnych warunków. |
|
Powrót do góry |
|
|
Palazi GDY Mistrzunio
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 489 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 5:16 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co pamietam ze zlotu to Czaruś chodził bokiem nawet jak nie był za kierownicą A tak na powarznie to dobrum miejscem do cwiczenia driftu jest rondo jak my z bartkiem jezdzimy na impreze to tak na rozgrzewke robimy ok 40 rund to okoła ronda i niekiedy nawet wychodziło na3/4 ronda!!!! Dobrym pomysłem przy Drifcie jest przeciągniecie kontry tak żeby samochód odbiło w przeciwnym kierunku i załozenie natychniastowej nastepnej kontry. Oczywiscie cały czas robimy strzały ze sprzegła albo jezeli dysponujemy dużą mocą pompujemy gazem!!!! A co robicie ja wam przód auta ucieka na zewnętrzna cześć zakrety???? _________________ ELITARNA GRUPA
VVC -Vitawa Vip Club |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 5:45 pm Temat postu: |
|
|
Palazi...
dociazasz autko delikatnie hamulcem, zeby kolka przod zlapaly przyczepnosc i ...
dalej sie bawisz
(ewentualnie mozesz strzelic ze sprzegla jak masz malo miejsca na "dokonczenie manewru" (czyt. droga sie konczy"))
1) ja osobiscie preferuje "nadrzucanie" auta, poniewaz to jest w 100% kontrolowany poslizg a z gazem i recznym to roznie bywa.
2) "pompowanie" zalezy ile masz mocy i jaki naped
przy moim napedzie to MALO mocy zeby sie gazem bawic, choc szuterek i snieg sa idealnymi warunkami do 4x4 z taka moca
3) a reczny jest dobry dla dziewczynek (przod naped)
prosze sie nie obrazac, ale to moje zdanie!
pozdro wszystkich Drifteroof _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Palazi GDY Mistrzunio
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 489 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 9:07 pm Temat postu: |
|
|
Jest jendno małe ale jeżeli chodzi o dociążenie przodu za pomoca hamulca!!!! Czasami poprostu brakuje trzeciej nogi w takiej ewentualności trzeba użyc ręki ale broń boże chłopaki nie siegajcie nią do pedały hamulca!!!! Nie dacie rady!!!! Jezeli chcecie zeby przód auta złapał przyczepnosc to możecie zrobic redukcje i wtedy strzał i natychmiast na obroty i znowu bieg do góry i obejdzie sie bez hamulca !!!! PROSTE CO NIE!!!! Przy drifcie ważne jest zeby auto było cały czas na obrotach nie można dopuscic zeby zeszło do tzw obrotów ECONO to juz z góry wiadomo ze po poślizgu !!!! Auto na obrotach= auto jadące bokiem= drifting= frajda!!!! POZDROWIENIA _________________ ELITARNA GRUPA
VVC -Vitawa Vip Club |
|
Powrót do góry |
|
|
OlekGDY SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 395 Skąd: 3city/Żagań
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2003 11:30 pm Temat postu: co za piekny dzien |
|
|
wlasnie wrocilem z nocnego driftowania.
Dzisiaj zmienilem sobie oponki na super "slicki" z Debicy wiec autko szlo bokiem jak sie nalezy. Nawet Palazi mial dzisiaj stracha
Dzisiaj Driver jak zwykle pokazal ze jest wariatem musze Ci Driverku oficjalnie powiedziec ze zle sie czuje jak lece sobie bokiem i ty robisz to samo co ja zaraz za mna
Chlopaki dzieki za dzisiejszy driftowy wieczor.
Bylo SUPER! _________________ OZS IV - sprawdzian dla Coswortha zakonczony sukcesem
2x 1 miejsce + 1x3miejsce |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Lis 20, 2003 8:25 am Temat postu: |
|
|
Palazi GDY napisał: | niekiedy nawet wychodziło na3/4 ronda!!!! |
No u mnie w Gliwicach jest takie malutkie rondo i spokojnie oblecę je bokiem kilka razy nawet moim 1.6 i nawet na zimówkach. Oczywiście musi być solidnie ośnieżone.
Palazi GDY napisał: | A co robicie ja wam przód auta ucieka na zewnętrzna cześć zakrety???? |
Można delikatnie strzelić ręcznym, no ale jeśli jest wąsko to ręczny nas tylko zgubi (zostawimy na krawężniku oba koła zamiast tylko przedniego). Najbezpieczniej wyjść z podsterowności po prostu ujmując gazu.
No ale jesli chcemy polecieć bokiem to najlepiej, tak jak mówił bOOmbeeL, dociążyć przód delikatnie hamując lewą nogą. Ale proponuję to potrenować na otwartej przestrzeni - wyższa szkoła jazdy, ja sobie z tym jeszcze absolutnie nie radzę pomimo, że potrafię już zatrzymać auto lewą nogą tak, żeby zębów na kierownicy nie zostawić.
OlekGDY napisał: | najprostsza technika jest zalozenie lysych opon do tylu oraz usztywnienie zawieszenia |
No co do tego zawieszenia to ja nie wiem. Wiem tylko, że dużo przyjemniej jest jak auto przesuwa się tylko w płaszczyźnie poziomej nie kłaniając się wszystkim na zewnętrznej stronie zakrętu (moja Sierka jest taka uprzejma). Natomiast co do opon to potwierdzam. Zimówki na śniegu bardzo hamują temperament naszego dupska. Zeszłej zimy zmieniłem na krótki czas opony na letnie - tył Sierry ożywił się niesłychanie.
OlekGDY napisał: | i pamietjacie koledzy do driftu uzywamy drugiego biegu |
No cóż. Ze względu na niedobory momentu obrotowego na tylnej osi niemalże każdej Sierry jest to jedyny słuszny bieg. No ale Seemann czy Michael pewnie na szybkich długich łukach dawaliby spokojnie radę na trójce. No ale to dopiero wymaga wprawy. _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Krzypek Guru
Wiek: 24 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 2075 Skąd: ZG Miasto Ogromnie Duże
|
Wysłany: Czw Lis 20, 2003 9:02 am Temat postu: |
|
|
z racji tego, ze sie pisze tyle o driffcie na forum, wczoraj wzielem sierrke i wraz z Angela trenowalem sobie pod parkingiem auchan, w sumie to mam tylko jeden problem, przyostrym slizgu, lapie mi w pewnym momencie lekko przyczepnosc i zaczyna mi sie zlizgac.... sprzeglo ))
co do usztywnionego zawieszenia to przyznaje racje, musi byc sztywna a przynajmneij sprawne
wiec ja osobiscie musze czekac na zawieche od seemanna, wymienie wtedy sprzeglo i dopiero bedzie mozan sie pobawic. _________________ Krzys P (Zielona Góra)
jestem większy niż 800x600 proszę mnie nie zamianać na linka |
|
Powrót do góry |
|
|
OlekGDY SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 395 Skąd: 3city/Żagań
|
Wysłany: Czw Lis 20, 2003 11:45 am Temat postu: |
|
|
u nas tez jest w 3city ogromny problem ze znalezieniem miejsca do poszalenia. Generalnie nie ma gdzie bo albo ludziom to przeszkadza i zaraz dzwonia na policje albo ochronie i robia to samo co CI pierwsi albo policja sama z siebie przyjedzie bo np. maja kamery
Ostatnio jezdzimy na male rondo (zatoczke ) i tam szalejemy ale miejsce jest kiepskie bo male
Sa jeszcze fajne odcinki w oklocach 3city gdzie mozna poszalec ale problem polega na tym ze sa ta zwykle drogi z ostrymi zakretami w lesie i pomimo tego ze asfalcik jest cacy to jednak jest strach zeby tam smigac bo trzeba miec wieksza predkosc zeby poleciec bokiem a to juz jest bardzo niebezpieczne zwazywszy na bliskosc drzew i kraweznikow _________________ OZS IV - sprawdzian dla Coswortha zakonczony sukcesem
2x 1 miejsce + 1x3miejsce |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią Lis 21, 2003 7:48 am Temat postu: |
|
|
Zauważyłem też bardzo ciekawe zachowanie autka (nie tylko Siery) w zakręcie. Gwałtowne naciśnięcie hamulca powoduje piękny uślizg tyłu. Gdyby to zrobić lewą nogą w połączeniu z gazem to chyba fajnie możnaby cały zakręt bokiem przelecieć. Czy ktoś z Was kiedyś gwałtownie nacisnął hamulec w zakręcie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cień Guru
Wiek: 27 Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 2121 Skąd: Żyrardów - to moje miasto
|
Wysłany: Pią Lis 21, 2003 7:50 am Temat postu: |
|
|
ze względu na braki miejsca u mnie pobawic się można tylko na normalnych miejskich drogach. i tu dwa czynniki: wąsko, ruch uliczny.
do tego dochodzi jeszcze 1.6 + bardzo dobre oponki. ale jak już sa warunki to przy moim małym silniczku robię sobie tak:
przed zakrętem kontra w przeciwnym kierunku do zakrętu,
szybka konta spowrotem + leciutko rękaw gaz i kontra,
auto stawiam bokiem tuż przed samym zakrętem
cały zakręt bokiem na skręconych kołach w przeciwnym kierunku to jest to
ze względu na warunki nie zawsze to wychodzi ale staram się......... .
strzały ze sprzęgła dobra rzecz tylko jak wszystko jest ok, a nie jak sprzęgiełko łapie pod samym nosem ale trza sobie jakoś radzić hehe.
pozdro i miłego ślizgania _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marek[Puck] SierraFan Admin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1306 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Pią Lis 21, 2003 2:28 pm Temat postu: |
|
|
Ale czad!!!
100-lica sprobujcie zjazd na Karowej
dwa slimaki zjazd w dol i na srodku drogi filar mostu
a droga z KOCICH LBOW troche popadalo i nawet przy malych predkosciach piekne boczki
poszalec nie mozna bo krawezniki zobowiazuja ale czad jest nieziemski _________________ szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny |
|
Powrót do góry |
|
|
Marek[Puck] SierraFan Admin
Wiek: 32 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 1306 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2003 3:48 pm Temat postu: |
|
|
a to widzieliscie
http://www.driftclub.com/index1.htm
mam jeszcze dwie instrukcje obrazkowe
naped na przod i na tyl
przetłumacze i gdzies wrzuce _________________ szukam rozrusznika do 2,0 DOHC
nie musi byc idealny zalezy co jest zepsute
mam drugi na czesci
planetarny |
|
Powrót do góry |
|
|
OlekGDY SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 395 Skąd: 3city/Żagań
|
Wysłany: Pon Lis 24, 2003 9:54 pm Temat postu: |
|
|
Boombel a jak ty smigasz swoja 4x4 bokiem?
Czy da sie tym smigac bokiem po mokrym asfalcie?
Wiesz ze u mnie w domu lezy caly naped 4x4?! wiesz bo Ci mowilem. Ciagle sie wacham co mam zrobic. Jak myslisz? _________________ OZS IV - sprawdzian dla Coswortha zakonczony sukcesem
2x 1 miejsce + 1x3miejsce |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
ARTi Guru
Wiek: 23 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3647 Skąd: Mikołów / Wyry [ Śląsk -V6 Terror Side:D ]
|
Wysłany: Pią Gru 12, 2003 9:51 pm Temat postu: Ach, te gumy... |
|
|
Racja, zima leci w balona w tym roku.
Jak tak dalej pójdzie, to będe musiał przekręcić koła z przodu, na tył
a zimówki mają dopiero 2 miechy
Dzisiaj troche polało, więc po robocie krążyłem troche po mieścinie i próbowałem różnych metod dryftingu. Najgorzej wychodzi poprostu dodanie gazu w zakręcie - najpierw wynosi przód, a dopiero potem zaciepuje dupa . Za najlepszą metodę u ważam "na manewr"
tzn. przed samym łukiem lekko skręcam koła przeciwnie do zakrętu i zaraz odbijam troche mocniej, tyłem zarzuca i potem odpowiednio dozuje gazem. I to mi najlepiej wychodzi
Pozdro... RWD R_U_L_E_Z _________________ 2.9i V6 EFI '90 sedan Ghia ... wypasiony sedanik z widlastym sercem "Druga Miłość"
2.0i DOHC EFI '91 HB Ghia ... jedyna taka Sierra, prawdziwy ideał.. Kochane auto R.I.P
|
|
Powrót do góry |
|
|
blonDIE Kandydat
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 62 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią Sty 02, 2004 3:55 pm Temat postu: |
|
|
Najlepsze warunki do DRIFTu w Bygdoszczy Panowie, znajdziecie na parkingu CarreFour.
Jakie tam mozna slalomy odwalac pomiedzy skladami koszy sklepowych Albo balety dookola lamp No i ma sie zapewniona publike w postaci panow z ochrony.
Oczywiscie najelpiej o 6 rano, kiedy sniezek swiezy lezy, zas parking putsy jak moj portfel
Dzis sie nauczylem wchodzic w ostre zakrety, oraz robic nawrotty do 180 st. a to wszystko za pomoca recznego
Pozdrviam smigajacych bokiem. _________________ -------------------------------
blonDIE (one & only) @ work
Ford Sierra 2.0i LX DOHC EFI '89
PMS & LPG edition | GG # 1371739 |
|
Powrót do góry |
|
|
blonDIE Kandydat
Dołączył: 17 Lis 2003 Posty: 62 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto Sty 06, 2004 9:03 pm Temat postu: |
|
|
A kto z mistrzow odpowie mi jak zrobic 360 st. tzw. ALTONENA ? _________________ -------------------------------
blonDIE (one & only) @ work
Ford Sierra 2.0i LX DOHC EFI '89
PMS & LPG edition | GG # 1371739 |
|
Powrót do góry |
|
|
Junior Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 120 Skąd: 3city-polska kalifornia:))
|
Wysłany: Sro Sty 07, 2004 4:01 am Temat postu: |
|
|
Polecam Drift Bible. Mam ją już od jakiegoś czasu i kurde jest naprawdę dobra. Ściągnąłem kiedyś z Emułka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw Sty 15, 2004 9:10 am Temat postu: |
|
|
No bo padnę. Niezły SHOW
Ale chciałbym wrócić do mojego filmiku. Powiedzcie mi jak ten koleś to zrobił tą Sierrą? Wygląda na ful serię - zero spojlerów (jeden seryjny na klapie), seryjne lacie (conajwyżej 185) na stalówkach (właśnie takie kołpaki kiedyś miałem i mi ukradli), zawiecha wysoka jak w terenówce. A zwróćcie uwagę, że nie zarzuciło jej ot tak se jak czasami każdemu z nas dupy w zakręcie tylko cały, długi zakręt pokonała pięknym bokiem, aż dym z opon szedł.
Sleeper? Niesądzę. Coraz bardziej skłaniam się ku stwierdzeniu, że do driftu niekoniecznie potrzeba mocarnej fury ze szperą i twardą zawiechą, a kruczek tkwi w czym innym. W kierowcy? Pewnie tak.
Nie mogę wyjść z podziwu dla kierowcy tej Sierry z filmiku. Myślałem, że może eksperci z 3-City coś mi wyjaśnią. _________________
Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf |
|
Powrót do góry |
|
|
Guliver SierraFan Mod
Wiek: 27 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 4396 Skąd: Łańcut - SEXGRUPA PODKARPACKA
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Guliver SierraFan Mod
Wiek: 27 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 4396 Skąd: Łańcut - SEXGRUPA PODKARPACKA
|
|
Powrót do góry |
|
|
|