Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DRIFTING
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3, 4, 5  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elwood
Kandydat


Wiek: 18
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 93
Skąd: Gdynia pogórze

PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 9:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do driftowania polecam placyk za cmentarzem w Kosakowie. Dużo miejsca i nigdy nikt sie nie skarży Smile Sam dość często tam bywam Very Happy
_________________
Tanie Akcesoria GSM!


Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...

Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedzmy sobie szczerze - placyk to takie przedszkole w nauce driftu. Na placyku to sobie można conajwyżej bączki pokręcić.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Elwood
Kandydat


Wiek: 18
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 93
Skąd: Gdynia pogórze

PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 9:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
Powiedzmy sobie szczerze - placyk to takie przedszkole w nauce driftu. Na placyku to sobie można conajwyżej bączki pokręcić.


No w sumie to masz racje Smile Tylko ze na placyku nikomu nie przeszkdzasz, mozesz sobie pachołki rozstawić. No a poza tym to ja dopiero od kilku miesiecy mam Sierre i ja sie dopiero ucze jak opanować poślizgi tym autkiem.
_________________
Tanie Akcesoria GSM!


Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców...

Prawdziwy meżczyzna ma wał a nie przeguby...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Klaudi
Ekspert



Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 626
Skąd: Gliwice, Racibórz

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 7:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapodaje wam linka do filmiku z driftem poloneza Very Happy
http://www.kolumbus.fi/tomi.ryynanen/gip3lowquality.WMV
_________________
Natural born driver.
Mazda MX-6 2.5 v6


Ostatnio zmieniony przez Klaudi dnia Sro Mar 15, 2006 7:37 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

linky no worky

edit: usuwałem ten url z końca, serwer był wczoraj padnięty jak próbowałem.
Uwaga, link ma ponad 22 MB
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf


Ostatnio zmieniony przez Tcharec dnia Sro Mar 15, 2006 8:19 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Mar 14, 2006 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:
linky no worky

Usun URL na konci a bedzie dzialac. Wink
http://www.kolumbus.fi/tomi.ryynanen/gip3lowquality.WMV
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mazmudz
Mistrzunio


Wiek: 28
Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 491
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 24, 2006 3:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tu driftuje xr'ka Very Happy KLIK
Pozdr. A.
_________________
MkI 3D, 1985, 1.8 OHC + LPG teraz tylko 506-37-96-41
Lilypie Expecting a baby Ticker
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
KoRaL
Guru


Wiek: 200
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 2419
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob Mar 25, 2006 10:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mazmudz napisał:
a tu driftuje xr'ka Very Happy KLIK
Pozdr. A.


Dzięki za link by Klimek78 by Klimek78 Masz moze cos dluzszego z ta xr'ka? by Klimek78
_________________
Mam ambicje by być moderatorem - kupie VW Golf II 1,6TD
Nowy Kontakt 607-189-465
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob Mar 25, 2006 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tcharec napisał:

Uwaga, link ma ponad 22 MB


48s sciągania Cool. Faajny Smile
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Shogun
Ekspert


Wiek: 24
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 778
Skąd: 100lica Drink Team

PostWysłany: Pon Kwi 03, 2006 3:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odświeżę trochę,

Palazi GDY napisał:
Oczywiscie cały czas robimy strzały ze sprzegła albo jezeli dysponujemy dużą mocą pompujemy gazem!!!!

No właśnie, wiadomo jak jest bardzo ciężko zerwać i nie ma czym to nie ma innego wyjścia ale czy takie strzały ze sprzęgła nie kaleczą płynnego driftu? Analogicznie kiedy z zerwaniem jest łatwiej wystarcza pompowanie gazem ale efekt 'kaleczenia' pozostaje. Czy dobrze mi się wydaje, że 'perfekcyjny' łuczek powinien być zrobiony na tak, aby zarówno kierownica jak i wskazówka obrotomierza nie ruszyła się z miejsca? (oczywiście po założeniu kontry i osiągnięciu odpowiednich obrotów)

Palazi GDY napisał:
A co robicie ja wam przód auta ucieka na zewnętrzna cześć zakrety????

No w tej kwestii i jak w wielu innych nie mam nic do dodania po tym co Czarek napisał. Tak się złożyło, że przejechałem kilka okrążeń z Czarkiem Maleństwem Boombeela i nie miałem nic do powiedzenia. Pełen szacun dla obu chopaków.

Marek[Puck] napisał:
Ale czad!!! 100-lica sprobujcie zjazd na Karowej


Marek a myślisz, że gdzie ja mamie opony zdejmowałem z Astry i sportowego charakteru felgom nadawałem Wink fakt czekam jak się tam ekipą SierraFan wbijemy.

Tcharec napisał:
Na filmiku prawy zakręt driftem, potem 360 stopni przez lewe ramię i lewy zakręt driftem - no niesamowite. Oglądałem ten filmik z 30 razy i wciąż mi mało. No ale ja chyba jestem jakiś inny Wink Samochód to Toyota Corolla GT-S (AE86)

Nie muszę odpalać linka, opis wystarcza aby mózg na skutek bodźca zwrócił film oglądany kiedyś częściej niż twarze rodziców - w końcu dowiedziałem się co to za auto Very Happy

Guliver1978 napisał:
Hehe pisząc nie źle miałem na myśli przekurwazajebiście rzecz jasna Wink

Już wiem co będę teraz mówił zamiast 'ok' Very Happy

bOOmbeeL napisał:
bo sory - ale ja jeszcze nigdy w życiu nie widziałem
żeby w seryjnym aucie (czyt. bez szpery)
dociążone koło mieliło !!!

A czy to nie to koło jest odpowiedzialne za bok na zakręcie? Bo jeśli tak to chyba musi trochę mielić. Nawet na filmie z Kisielina widać trochę jak woda leci z obu (wiadomo więcej z odciążonego). Jak piszę bzdury to mnie poprawcie.

Tcharec napisał:
No niestety DeM, ale gdy w trakcie driftu nagle okazuje się, że trzeba się zatrzymać to jesteś ugotowany

No jest to kufa zmartwienie Very Happy jak robię takie bzdury w mieście na śniegu to przyłapałem się na tym, że jadąc bokiem patrzę się nieproporcjonalnie daleko w stosunku do prędkości. Czasem można sobie coś tam jeszcze zaplanować. Ogólnie zaczynam czuć się coraz pewniej za sterem ścierwa więc pewnie następnej zimy tak przypierwiastkuję, że połowa samochodu poleci ale nie zmienia to faktu, że uważam Sierrę za bardzo posłuszny samochód. Za gówniarza jak jeszcze nie miałem prawka samochodem ojca (Sierrą kombi) kilka lat starszy kumpel (który do dnia dzisiejszego jest moim guru - chodzi przygrabiony, prawie nie rozmawia o samochodach a za sterem 'o panie..' jakiejś habilitacji dostaje) próbował uczyć mnie poślizgów na śniegu. Bardzo psioczył na Forda ale ciągle powtarzał, że się 'słucha'.

I teraz tak. Czy ktoś się orientuje jak wyglądają zawody driftu? Co jest oceniane? Ta płynność na łuku, którą opisywałem, kąt (bo wydaje mi się, że każdy łuk można wziąć pod kątem dowolnym ale proporcjonalnym do 'skręcalności' osi przedniej - im większa, tym większym kątem można łuka robić..? Czy oceniany jest czas w jakim uda się utrzymać auto w poślizgu podczas całego okrążenia czy na danym łuku i dlatego Polody zarzuca w przeciwną stronę przed zakrętem? (bo chyba nikt mi nie powie, że zeszperowanym autem to jedyny sposób zarzucenia). Czy ktoś poza Pająkiem brał już udział w takich zawodach?
_________________

Pozdrawiam, Seba [Wiśniowy Sedan 2.0 DOHC EFI '90 RS look]
http://sebastian.serwus.pl/ZOZS100Lica.avi
--------------- DOHC Killer Killer ---------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pajakms
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 853
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Kwi 03, 2006 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polecam zawody 23.04.2006 na lotnisku w bednarach, ja startuje, kto odważny??
wiecej info www.drifting.pl www.pfd.pl
_________________
hellish car - Ford Taunus Top Chop 2800ccm
drift project Ford Taunus 65r 2900ccm
Ford Taunus "pomarańcza" '73r
Renault Dauphine '60 1.4 turbo (żony)
Ford Capri III '83 (żony)
Ford Transit '65r i '77r
Ford Sierra 2800ccm 4x4
Ford Sierra 2.0t cosworth rwd
inne
SpiderGarage
501622051
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Kwi 04, 2006 7:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Shogun napisał:
Palazi GDY napisał:
Oczywiscie cały czas robimy strzały ze sprzegła albo jezeli dysponujemy dużą mocą pompujemy gazem!!!!
No właśnie, wiadomo jak jest bardzo ciężko zerwać i nie ma czym to nie ma innego wyjścia ale czy takie strzały ze sprzęgła nie kaleczą płynnego driftu? Analogicznie kiedy z zerwaniem jest łatwiej wystarcza pompowanie gazem ale efekt 'kaleczenia' pozostaje. Czy dobrze mi się wydaje, że 'perfekcyjny' łuczek powinien być zrobiony na tak, aby zarówno kierownica jak i wskazówka obrotomierza nie ruszyła się z miejsca?
Taki drift na równych obrotach to ja między bajki wkładam - niewykonalne. Oczywiście w miarę nabierania wprawy zakres korekt kierą i gazem nieco maleje ale nawet Keiichi Tsuchiya (Drift King) cały czas koryguje (o ile to można tak nazwać) tor swojej jazdy, co można zaobserwować w Drift Bible.
Shogun napisał:
Palazi GDY napisał:
A co robicie ja wam przód auta ucieka na zewnętrzna cześć zakrety????
No w tej kwestii i jak w wielu innych nie mam nic do dodania po tym co Czarek napisał. Tak się złożyło, że przejechałem kilka okrążeń z Czarkiem Maleństwem Boombeela i nie miałem nic do powiedzenia. Pełen szacun dla obu chopaków.
hehehe, aleś mnie tu połechtał Very Happy Nie rób mi Shogun takich scen, bo potem głupio mi będzie jak mnie kolejny raz w tym samym zakręcie obróci. Szczerze to po tym co zaobserwowałem w Kisielinie to ani Ty ani Goras w niczym mi nie ustępujecie. No i bliźniacy Krzypek i Ravpek też są dobrzy.
Shogun napisał:
bOOmbeeL napisał:
bo sory - ale ja jeszcze nigdy w życiu nie widziałem żeby w seryjnym aucie (czyt. bez szpery)
dociążone koło mieliło !!!
A czy to nie to koło jest odpowiedzialne za bok na zakręcie? Bo jeśli tak to chyba musi trochę mielić. Nawet na filmie z Kisielina widać trochę jak woda leci z obu (wiadomo więcej z odciążonego). Jak piszę bzdury to mnie poprawcie.
W tej wypowiedzi bOOmbeeL miał na myśli sytuację gdy auto nie leci bokiem.
Shogun napisał:
(...) jak robię takie bzdury w mieście na śniegu to przyłapałem się na tym, że jadąc bokiem patrzę się nieproporcjonalnie daleko w stosunku do prędkości. Czasem można sobie coś tam jeszcze zaplanować. Ogólnie zaczynam czuć się coraz pewniej za sterem ścierwa więc pewnie następnej zimy tak przypierwiastkuję, że połowa samochodu poleci ale nie zmienia to faktu, że uważam Sierrę za bardzo posłuszny samochód.
Ja również nie mam zastrzeżeń do tzw. "handlingu" Sierry. Sądzę, że pewnie każde autko idzie ogarnąć - to tylko kwestia wprawy.
No i sądzę też Shogun, że chyba dojrzałeś do tego, że możesz sezon driftowy przesunąć na dni deszczowe, bo śnieg to już nie dla Ciebie.
Shogun napisał:
I teraz tak. Czy ktoś się orientuje jak wyglądają zawody driftu? Co jest oceniane?
Kąt wychylenia, prędkość przejazdu, ilość dymu z opon i odległość od zewnętrznaj krawędzi zakrętu (im bliżej bandy leci dupa tym więcej punktów).
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Cień
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 17 Lis 2003
Posty: 2121
Skąd: Żyrardów - to moje miasto

PostWysłany: Wto Kwi 04, 2006 7:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja powiem wam jedno. po paru latach cwiczen, ktore sa za mna moge powiedziec sobie, ze dopiero tej zimy udalo mi sie dobrac miejsce i zgrac cale moje doswiadczenie w tym temacie. dorwalem sie do parkingu Lidla i wytyczylismy tam z kumplami mini OS miedzy latarniami. trasa wygladala jak dwie 8 polaczone ze soba owalem. najpierw jechalo sie taka ósemke 00, potem nawrot po owalu i znowu odwrocona 8 ka. czyli zakrety zmienialy swoj profil (dokladnie to jak na wyjsciu byly szerokie, to w odwrotna strone zaciesnialy sie). no i do rzeczy. udalo mi sie taka trase pokonywac plynnym poslizgiem non stop. czyli ani kawalka auto nie jechalo prosto - nawet na prostych odcinkach. czysty balet. tak wiec po wielu latach jestem zadowolony. warto bylo czekac. co do jazdy po owalu przy stalych obrotach i stalej kontrze to jest to niewykonalne. przynajmniej ja sobie tego nie wyobrazam.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Krasy18



Wiek: 19
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 8
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 4:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MI tam udalo sie ostatnio ladnie leciec bokiem w zakręcie i to nie przypadkowo Twisted Evil Sprawa jest dosc prosta...przed zakrętem redukcja na 2 i "strzal" ze sprzęgła, kola traca przypecznosc i potem tylko kontrola kierownicą i w moim wypadku zabawa sprzęgłem bo gazem to nie pobawie w kombiaku z silnikiem 1,6 + LPG Razz Razz

Oczywiscie to na mokrym asfalcie w czasie deszczu:P
_________________
Sierra 1.6 OHC Kombi. "Czarna wdowa"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 4:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A mi ostatnio już całkiem psychiczne hamulce puściły Smile Już mnie to pierd**** czy ktoś chce wjechać na rondo czy jak, jak lecę rondo bokiem w kółko to już nie hamuję na widok innych aut tylko mówię spi****j! Very happy Kiedyś od razu hamowałem Embarassed
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Shogun
Ekspert


Wiek: 24
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 778
Skąd: 100lica Drink Team

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 4:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://sebastian.serwus.pl/rondo.avi
_________________

Pozdrawiam, Seba [Wiśniowy Sedan 2.0 DOHC EFI '90 RS look]
http://sebastian.serwus.pl/ZOZS100Lica.avi
--------------- DOHC Killer Killer ---------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 8:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To Goras tam lata po tym rondzie? Ależ leniwie, chyba na trójce trzyma ze 3 tysiące obrotów tak ślisko Smile

Teraz przypomina mi się jak lecieliśmy na ZOZS do Kamaxa z bOOmbLem i przed Lubinem była taka miejscowość (Legnica??) w której były śliczne rondka. Każde lataliśmy po trzy do pięciu kółek. Żałowałem wtedy, że tyle browarów wlałem w siebie, bo bym fajerę bOOmbLowi zakosił. Ale najpiękniejsze rondo było w ZG - takie strasznie dupne chyba conajmniej 2 pasy miało. No poezja.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Shogun
Ekspert


Wiek: 24
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 778
Skąd: 100lica Drink Team

PostWysłany: Czw Kwi 06, 2006 9:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Leniwie? To patrz na to:
http://sebastian.serwus.pl/letfo [1,21 MB] - 5s Very Happy

A to chyba ten sam Lidl, o którym Cieniu wspominałeś? Ogólnie może i jest i trochę placu ale jak się przyjrzeć to jest to długi i dobrze wymierzony drifcik.
http://sebastian.serwus.pl/leeecilidl [5,32 MB] - 18s

No i jeszcze spod innej budy jak się trochę więcej miłośników zrywania przyczepności zebrało, aż się łezka w oku kręci:
http://sebastian.serwus.pl/wgrupierazniej [7,14 MB] - 24s

Tcharec napisał:
(...) były śliczne rondka. Każde lataliśmy po trzy do pięciu kółek. Żałowałem wtedy, że tyle browarów wlałem w siebie, bo bym fajerę bOOmbLowi zakosił.

Na tym rondzie co wcześniej dałem kręciliśmy się chyba do 23:47 (a to Sylwester był Wink) ogólnie mało czasu zostało na kantów wrzucenie i ryja ogładę Very Happy
_________________

Pozdrawiam, Seba [Wiśniowy Sedan 2.0 DOHC EFI '90 RS look]
http://sebastian.serwus.pl/ZOZS100Lica.avi
--------------- DOHC Killer Killer ---------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 5:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no, na zupełnie śliskim rondzie to jest inna gadka Wink ja mówię o co najwyżej mokrym rondzie, gdzie już mamy jakąś tam prędkość lecąc bokiem
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 7:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ślizganie się po zupełnie sliskim jest bez sensu, przynajmniej na moich oponach.
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 7:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od takiego driftu się zaczyna. Najpierw czekasz śniegu, bo w takich warunkach potrzeba najmniejszej prędkości by polatać bokami, co minimalizuje ewentualne skutki nieudanych driftów. Wraz ze wzrostem umiejętności można próbować większych łuków (czyli większe prędkości) a potem nawierzchni o lepszych przyczepnościach (czyli większe prędkości). A potem jedno i drugie (czyli jeszcze większe prędkości). Oczywiście im większa prędkość tym większe szkody w razie dzwona.

Ale fakt faktem - latanie po śniegu na łysych oponach mija się z celem, bo o ile można lecieć bokiem z prędkością piechura o tyle panowanie nad autem jest wtedy niewielkie.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
EL BATMAN
Arcyekspert


Wiek: 21
Dołączył: 25 Sie 2004
Posty: 1359
Skąd: Chełmno/Gdańsk

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 8:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi sie na śniegu kopie. zaczynałem od szutrów i tam mi sie najlepiej jeździ sciera w takiej konfiguracji
_________________
ohc na sterydach
======================
"Model A Ford with a tank full of gas. A handful of pussy and a mouthful of ass..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ZeT
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3043
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Pią Kwi 07, 2006 8:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To znaczy na śniegu też można przecie większe łuki brać już z jakąś sensowną prędkością tylko w tym wypadku gdy nam się coś nie uda to możemy tylko się modlić bo zahamować będzie problem Wink
_________________
Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition> Sad
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V Confused
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Shogun
Ekspert


Wiek: 24
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 778
Skąd: 100lica Drink Team

PostWysłany: Sob Kwi 22, 2006 10:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja myślałem, że im zawsze uchodzi na sucho Wink
http://video.google.com/videoplay?docid=2060928509824278492&q=drift+d1&pl=true
_________________

Pozdrawiam, Seba [Wiśniowy Sedan 2.0 DOHC EFI '90 RS look]
http://sebastian.serwus.pl/ZOZS100Lica.avi
--------------- DOHC Killer Killer ---------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Nie Kwi 23, 2006 2:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czmeu samochody ze sztywnym mostem mimo braku szpery lepiej driftuja niz przy zawieszneiu niezaleznym jak w scierwie ?
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kamax
SierraFan Mod


Wiek: 33
Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 5622
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pon Kwi 24, 2006 9:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DeMaDeS napisał:
czmeu samochody ze sztywnym mostem mimo braku szpery lepiej driftuja niz przy zawieszneiu niezaleznym jak w scierwie ?

Rozkład mas i przeciążeń na osi?
U nas spręzyny to wyrównają na poszczególne koła, a w moście sztywnym część obciążeń zostanie przeniesiona własnie mostem sztywnym na drugie koło?
Chyba coś takiego wchodzi w grę ... Zależne - niezależne ..., zarówno co do ruchów koła, jak i przenoszenia obciążeń. u nas może się ugiąć jedna sprężyna ( dlatego sierra stojąc na krawężniku jednym kołem nadal zachowuje jako taki poziom ), w zależnym nie, jezeli jedną stronę ugniesz, to druga też się ugni, lub się odpręży, ale jakoś zareaguje, a tym samym zmieni się nacisk koła na podłoże, co wpłynie na siłę tarcia ... jak szedł wzór ?? iloczyn współczynnika tarcia danych materiałów o siebie i siły nacisku podzielony przez powierzchnię? chyba jakoś tak ...
Stąd u nas siła tarcia na obu kołach jest porównywalna, w sztywnych mostach zdecydowanie zróżnicowana - stąd wytrzymałość gumy na ścinanie - bardziej obciążone koło ścina gumę, a nie dociążone koło nie stawia oporu. Oczywiście, u nas też jedno koło jest bardziej dociążone, drugie mniej w jeździe na łuku, ale nie ma tak drastycznej różnicy.

Oczywiście to tylko luźna dywagacja, ale tak próbowałbym to sobie tłumaczyć.
_________________
URLOP PD ŻYCIA ... Po prostu jestem zmęczony.
Bawcie się dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 8:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DeMaDeS napisał:
czmeu samochody ze sztywnym mostem mimo braku szpery lepiej driftuja niz przy zawieszneiu niezaleznym jak w scierwie ?
A skąd taki wniosek w ogóle?
Jeśli to prawda to nie mam zielonego pojęcia czemu tak jest.
Ale nie wydaje mi się by tak faktycznie było.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
DeMaDeS
Guru


Wiek: 21
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 2141
Skąd: Przasnysz

PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 9:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niezaprzeczalne jest ze kredęsem 1.5 wersji eco ( bueheh dobre sobie ) kręce ładniejsze bączki niz sierra 2.8, fiatem mogłem bez problemu zawrocic na ulicy na raz zarzucajac dupe, a sierra za kazdym razem najechalem na kraweznik..
to mówi samo za siebie
taunusem na sztywnym moscie mimo brkau amortyzatorów też bączki ładne robilem, a sierra ni cholery sie nie da, jendo koło pali gume drugie się toczy ..
_________________
i po sierze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aborygen
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 100
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 10:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mialem na odwrot. W Ladzie wewnetrzne kolo mi sie palilo a auto calkiem normalnie zawracalo. A w scierwie mi od razu zawija (ale nie zawsze). W kazdym razie bardziej jestem zadowolony ze scierry niz z Lady.
_________________
sedan szary metalik '90
2.0 DOHC EFI LPG
combat, GT4, kingdragon, KYB, ATE, OMP, sparco, momo, hella, schroth... i bedzie tego wiecej w aucie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ARTi
Guru


Wiek: 23
Dołączył: 16 Lis 2003
Posty: 3647
Skąd: Mikołów / Wyry [ Śląsk -V6 Terror Side:D ]

PostWysłany: Wto Kwi 25, 2006 10:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zależnie od warunków (prawie) niezależne zawieszenie Sierry jest korzystniejsze do kręcenia bączków. W sztywnym moście przy ruszaniu na wprost z buta zawsze jedno koło mocniej kręci (najczęściej prawe) analogicznie na wstecznym mocniej kręci lewe.
W niezależnym zawiasie moment na oba koła jest rozkładany równo - ewentualne różnice mogą zachodzić kiedy auto jest nierównomiernie obciążone, ale to ma raczej mały wpływ.
_________________
2.9i V6 EFI '90 sedan Ghia ... wypasiony sedanik z widlastym sercem by Klimek78 "Druga Miłość" Very Happy
2.0i DOHC EFI '91 HB Ghia ... jedyna taka Sierra, prawdziwy ideał.. Kochane auto Crying or Very sad R.I.P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Yahoo messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group