Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojak Ciekawy
Wiek: 25 Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sro Mar 29, 2006 5:42 pm Temat postu: |
|
|
Mam takie pytanko. Gdzie i kto mógłby się podjąć zamiany silnika na 2,9 Cosworth. Jestem bardzo zainteresowany. Szukam powoli części, ale wolałbym się z kimś kto już to robił skontaktować. Bo niechcę później dokupować części tylko już mieć wszystko co potrzebne.
Jak można to podajcie mi numer do kogoś kto by mógł mi pomóc.
Moja sierra to sedan 92 rok 2,0 DOHC |
|
Powrót do góry |
|
|
Sender Juzer
Wiek: 21 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 195 Skąd: 100-lica
|
Wysłany: Czw Mar 30, 2006 7:47 am Temat postu: |
|
|
Jak byś czytał uważnie, to byś wiedział żę autor tego tematu XXXX właśnie zrobił taką przekładke.... skontaktuj sie z nim w jego podpisie jest nawet nr telefonu..... _________________ "I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
Don't Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Sierra P100 pick-up |
|
Powrót do góry |
|
|
Aborygen Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto Maj 09, 2006 8:32 pm Temat postu: Re: swap z 2.0 OHC EFI na 2.9 DOHC 24v COSWORTH |
|
|
No i przyszla kolej na mnie. DOHC padl i zamisat go naprawiac wole zmienic na 24V cossie. Oczywiscie manual.
Mam kilka pytan zanim podejme sie kompletowania czesci - mam nadzieje, ze nie glupich i banalnych.
xxxxx napisał: | kolo zamachowe-250zl
sprzeglo (nowe)- 750zl
rozrusznik-150zl
|
1) Czyli z tego, co rozumiem silnik pocztkowo byl polaczony z przekladnia automatyczna?
2) Czacza wspominal, ze lepszy bedzie zamach z 2.8 - czy rozrusznik tez z 2.8 musze wlozyc? Czy zostawiam z 2.9?
3) Czy z 12V skrzynia tez mi podejdzie? Ewentualnie jak odroznic MT75 od innych
4) Czy jest cos czego moge sie obawiac przy swapie lub z czym moge miec problemy?
THX _________________ sedan szary metalik '90
2.0 DOHC EFI LPG
combat, GT4, kingdragon, KYB, ATE, OMP, sparco, momo, hella, schroth... i bedzie tego wiecej w aucie! |
|
Powrót do góry |
|
|
xxxxx Arcyekspert
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1220 Skąd: Gotenhafen
|
Wysłany: Wto Maj 09, 2006 8:43 pm Temat postu: |
|
|
skrzynia N9 jest za slaba do 2,9 24v
MT75 do v6 ma waski rozstaw szpilek gornych
Jesli nie znasz sie na elektryce to zapraszam do mnie
koszt swapa 1500z (cena ta obejmuje sprawdzenie auta na Hamowni)l + wszystkie czesci ktore sa potrzebne
(jest wiele roznych drobiazgow ktore trzeba miec aby wszystko gralo) _________________ ......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496 |
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojak Ciekawy
Wiek: 25 Dołączył: 24 Mar 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 8:35 am Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję że nie walnę głupstwa, ale wydaje mi się że skrzynia MT75 jest połączona właśnie też z silnikiem 2,0 DOHC tylko ma inne przełożenia niż w 2,9. Ale pewnien nie jestem. I niewiem jak by było z zestrojeniem tego z 2,9. Czy mocowania te same. |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 8:45 am Temat postu: |
|
|
POza tym, ze dzwony w tych skrzyniach sa inne - generalnie masz racje. _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tcharec SierraFan Mod
Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 5949 Skąd: Gliwice
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aborygen Juzer
Wiek: 26 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 9:46 am Temat postu: |
|
|
A jak w koncu wyglada podlaczenie manuala pod silnik, ktory wspolpracowal z automatem? Wystarczy kupic skrzynie, sprzeglo i zamach? Czy jeszcze cos trzeba? Musze wiedziec, bo nie wiem czy kupowac osobno silnik i skrzynie, czy szukac zestawu 24V z manualem (graniczy prawie z cudem).
A jesli bym znalazl taki silnik z manualna 4x4, to co potrzebuje, zeby wrzucic tam skrzynie RWD? Moge zostawic sprzeglo i rozrusznik? _________________ sedan szary metalik '90
2.0 DOHC EFI LPG
combat, GT4, kingdragon, KYB, ATE, OMP, sparco, momo, hella, schroth... i bedzie tego wiecej w aucie! |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 9:53 am Temat postu: |
|
|
przeszukaj forum - bylo to walkowane kilkanascie razy (uzyj funkcji szukaj) _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 2:36 pm Temat postu: |
|
|
Aborygen - zadzwon do mnie (508 238 286) - rozwieje kilka watpliwosci Ew skontaktuj sie z xxxxx, rozwieje wiecej watpliwosci i potrafi rzucac cenami _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 3:49 pm Temat postu: |
|
|
robota fajna - taki swap na 24V, skrzynka MT75 TYLKO _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
ajk1212 Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2004 Posty: 26 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 7:33 pm Temat postu: |
|
|
Witam, czy ktoś może podać mi wymiary silnika 2.9 24v a dokładniej o ile jest szerszy dłuższy od 2.9 12v. Pytam dlatego że 2.0 ohc zamontowany w moim PN-ie pada, wiem że 2.9 12v by się zmieściło a chciałbym coś z większym potencjałem...
Czy silnik(blok) z osprzętem ma więcej niż 60-70 cm długości i 40-50? szerokości ? _________________ PN 90' 2.0 ohc |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 7:49 pm Temat postu: |
|
|
Qrde, na dlugosc wejdzie Ci napewno, ale na szerokosc. Nie wiem ile ma dokladnie, ale ponoc pokrywy rozrzadu sie na styk mijają z kielichami Sierry. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Jan Guru
Wiek: 20 Dołączył: 03 Lip 2004 Posty: 2050 Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 7:54 pm Temat postu: |
|
|
Na szerokość do Poldka na 99% nie wejdzie. Wszak jest on pod maską węższy od Sierry, choćby z racji konstrukcji zawieszenia. _________________ Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca] |
|
Powrót do góry |
|
|
ajk1212 Nowicjusz
Dołączył: 01 Cze 2004 Posty: 26 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedz, 2.9 12v bi turbo się zmieściło, liczyłem że może i 24v się zmieści... _________________ PN 90' 2.0 ohc |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 8:31 pm Temat postu: |
|
|
No wiesz, zobacz jak sie zmiescilo. Tam masz rozrzad OHV, w 24V masz 2xDOHC. Glowice sie strasznie rozrastaja. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 9:30 pm Temat postu: |
|
|
I jak tutaj moze nie wjesc? Przeciez do Scierki prawie wszystko wejdzie, wielka ma komore silnika.
P.S. Tutaj jest link do samochodu marzen.
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?p=2832677#2832677 _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
Czacza SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 15 Lis 2003 Posty: 7534 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 9:33 pm Temat postu: |
|
|
Feluke - ale wsadzic ciezko. Chyba, ze moim sposobem - od dolu, razem ze skrzynia. _________________
kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
kasztan Ekspert
Wiek: 28 Dołączył: 05 Cze 2004 Posty: 698 Skąd: Cieszyn, Kraków
|
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 12:31 am Temat postu: |
|
|
ajk1212 napisał: | Pytam dlatego że 2.0 ohc zamontowany w moim PN-ie pada, wiem że 2.9 12v by się zmieściło a chciałbym coś z większym potencjałem... |
lepiej kup Sierre i wtedy kombinuj
wyjściowo masz hamulce takie jak w Polonezie po duużych zmianach
sztywności i lekkości budy Sierry nie uzyskasz nigdy (no i mniej koroduje)
no i przyzwoite niezależne zawieszenie, a nie most na resorach piórowych
pomyśl jak przeniesiesz tą moc ma koła, co ze szperą itp.
chyba, że to ma być okaz do lansu, a nie do jazdy _________________ '91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm
'92 rwd kombi N9E+lpg |
|
Powrót do góry |
|
|
Gobers Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 625 Skąd: Warszawa Centrum ,Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 5:22 pm Temat postu: |
|
|
Spal Poldasa
Bez urazy _________________ 2.0 CLX EFI DOHC 91r.sedan+japoński shit 01r.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 12:34 pm Temat postu: zmiana pojemności w dowodzie rejestracyjnym? |
|
|
a co z pojemnością w dowodzie trzeba jakoś to zmieniać?jak to wygląda? _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
yatta Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 22 Kwi 2004 Posty: 655 Skąd: Warszawa bleee
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 1:11 pm Temat postu: |
|
|
a w dowodzie mozesz miec 1600ccm jak miales wczesniej tyle;) _________________ cykajacy dohc |
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 1:49 pm Temat postu: scorpio na częsci? |
|
|
ja mam sierke sedana 2.0DOHC i też chcilbym zrobic taki swap, z tego co czytam to naprawde niezły motorek do tuningu za nieduze pieniadze.myślałem żeby kupić takiego scorpio 2.9 24v z angli za nieduze pieniądze wtedy koszt takiej przeróbki byłby naprwde nieduzy:-) _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 1:53 pm Temat postu: Re: scorpio na częsci? |
|
|
Maniek GT napisał: | ja mam sierke sedana 2.0DOHC i też chcilbym zrobic taki swap, z tego co czytam to naprawde niezły motorek do tuningu za nieduze pieniadze.myślałem żeby kupić takiego scorpio 2.9 24v z angli za nieduze pieniądze wtedy koszt takiej przeróbki byłby naprwde nieduzy:-) |
POd warunkiem że zamontujesz automata ze scorpio bo drugie tyle co silnik wyjdzie skrzynia i osprzęt ... nielicząć montażu itp. _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
yatta Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 22 Kwi 2004 Posty: 655 Skąd: Warszawa bleee
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 2:17 pm Temat postu: |
|
|
jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? _________________ cykajacy dohc |
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 2:33 pm Temat postu: automat nie:-( |
|
|
to jest juz moja trzecia sierka miałem tez automata i jezdziło sie bardzo wygodnie ale jednak lubie powajchowac i bede szukał manuala.jak nie znajde z manualem to bede szukał samej skrzyni w polsce.podobno ciezko znajśc?bo od 2.0DOHC chyb nie psuje? a po drugie to by nie wytrzymala. _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 3:48 pm Temat postu: |
|
|
yatta napisał: | jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? |
NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!! _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
baracuda Arcyekspert
Wiek: 18 Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1245 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 5:22 pm Temat postu: Re: automat nie:-( |
|
|
Maniek GT napisał: | to jest juz moja trzecia sierka miałem tez automata i jezdziło sie bardzo wygodnie ale jednak lubie powajchowac i bede szukał manuala.jak nie znajde z manualem to bede szukał samej skrzyni w polsce.podobno ciezko znajśc?bo od 2.0DOHC chyb nie psuje? a po drugie to by nie wytrzymala. |
No od dohc nie podejdzie musi być mt75 specjalnie pod V-ke I tak jak wyżej bOOmbeeL napisał niem manuala w scorupach cosworth... _________________ Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema |
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 5:33 pm Temat postu: |
|
|
a od zwykłej V-ki 2.9 12v pasuje? i czy wytrzyma? _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
|