Forum SierraFan Strona Główna SierraFan
Oficjalne forum SierraFan. Czyli forum fanów Forda Sierry


Przenosimy się na NOWE FORUM http://sierrafan.one.pl
Dnia 30.09.06 zamykamy Forum na Wetcentrum


"To miłość nawraca serca i daruje pokój ludzkości,
która wydaje się czasem zagubiona i zdominowana przez siłę zła, egoizmu i strachu."

Z pożegnalnego przesłania Jana Pawła II

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

swap z 2.0 OHC EFI na 2.9 DOHC 24v COSWORTH
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3, 4  Następna
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojak
Ciekawy


Wiek: 25
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Radom

PostWysłany: Sro Mar 29, 2006 5:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam takie pytanko. Gdzie i kto mógłby się podjąć zamiany silnika na 2,9 Cosworth. Jestem bardzo zainteresowany. Szukam powoli części, ale wolałbym się z kimś kto już to robił skontaktować. Bo niechcę później dokupować części tylko już mieć wszystko co potrzebne.
Jak można to podajcie mi numer do kogoś kto by mógł mi pomóc.
Moja sierra to sedan 92 rok 2,0 DOHC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sender
Juzer


Wiek: 21
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 195
Skąd: 100-lica

PostWysłany: Czw Mar 30, 2006 7:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak byś czytał uważnie, to byś wiedział żę autor tego tematu XXXX właśnie zrobił taką przekładke.... skontaktuj sie z nim w jego podpisie jest nawet nr telefonu.....
_________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
Don't Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Sierra P100 pick-up
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Aborygen
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 100
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 8:32 pm    Temat postu: Re: swap z 2.0 OHC EFI na 2.9 DOHC 24v COSWORTH Odpowiedz z cytatem

No i przyszla kolej na mnie. DOHC padl i zamisat go naprawiac wole zmienic na 24V cossie. Oczywiscie manual.

Mam kilka pytan zanim podejme sie kompletowania czesci - mam nadzieje, ze nie glupich i banalnych.

xxxxx napisał:
kolo zamachowe-250zl
sprzeglo (nowe)- 750zl
rozrusznik-150zl


1) Czyli z tego, co rozumiem silnik pocztkowo byl polaczony z przekladnia automatyczna?
2) Czacza wspominal, ze lepszy bedzie zamach z 2.8 - czy rozrusznik tez z 2.8 musze wlozyc? Czy zostawiam z 2.9?
3) Czy z 12V skrzynia tez mi podejdzie? Ewentualnie jak odroznic MT75 od innych
4) Czy jest cos czego moge sie obawiac przy swapie lub z czym moge miec problemy?

THX
_________________
sedan szary metalik '90
2.0 DOHC EFI LPG
combat, GT4, kingdragon, KYB, ATE, OMP, sparco, momo, hella, schroth... i bedzie tego wiecej w aucie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
xxxxx
Arcyekspert


Wiek: 32
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 1220
Skąd: Gotenhafen

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 8:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skrzynia N9 jest za slaba do 2,9 24v
MT75 do v6 ma waski rozstaw szpilek gornych
Jesli nie znasz sie na elektryce to zapraszam do mnie
koszt swapa 1500z (cena ta obejmuje sprawdzenie auta na Hamowni)l + wszystkie czesci ktore sa potrzebne
(jest wiele roznych drobiazgow ktore trzeba miec aby wszystko gralo)
_________________
......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Yahoo messenger MSN Messenger
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Maj 09, 2006 10:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xxxxx napisał:
skrzynia N9 jest za slaba do 2,9 24v
Jak jest zdrowe N9 to też długo pojeździ.
Co nie zmienia faktu, że MT jest nieznacznie mocniejsza od N9.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kojak
Ciekawy


Wiek: 25
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Radom

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 8:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję że nie walnę głupstwa, ale wydaje mi się że skrzynia MT75 jest połączona właśnie też z silnikiem 2,0 DOHC tylko ma inne przełożenia niż w 2,9. Ale pewnien nie jestem. I niewiem jak by było z zestrojeniem tego z 2,9. Czy mocowania te same.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 8:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

POza tym, ze dzwony w tych skrzyniach sa inne - generalnie masz racje.
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tcharec
SierraFan Mod



Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 5949
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 8:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co oznacza, że skrzynia z DOHC nie podejdzie do V6 i odwrotnie, bo dzwon jest integralną częścią obudowy (w MT75)
Dlatego właśnie skrzynie do V6 kosztują sporo więcej od tych do R4.
_________________

Wiadomości dla nowych użytkowników:
http://img87.imageshack.us/img87/4214/dumbpolskie1rb.jpg
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja1.swf http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aborygen
Juzer


Wiek: 26
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 100
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 9:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak w koncu wyglada podlaczenie manuala pod silnik, ktory wspolpracowal z automatem? Wystarczy kupic skrzynie, sprzeglo i zamach? Czy jeszcze cos trzeba? Musze wiedziec, bo nie wiem czy kupowac osobno silnik i skrzynie, czy szukac zestawu 24V z manualem (graniczy prawie z cudem).

A jesli bym znalazl taki silnik z manualna 4x4, to co potrzebuje, zeby wrzucic tam skrzynie RWD? Moge zostawic sprzeglo i rozrusznik?
_________________
sedan szary metalik '90
2.0 DOHC EFI LPG
combat, GT4, kingdragon, KYB, ATE, OMP, sparco, momo, hella, schroth... i bedzie tego wiecej w aucie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
toyman
Guru


Wiek: 27
Dołączył: 31 Gru 2004
Posty: 2892
Skąd: Łańcut

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 9:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeszukaj forum - bylo to walkowane kilkanascie razy (uzyj funkcji szukaj)
_________________
Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aborygen - zadzwon do mnie (508 238 286) - rozwieje kilka watpliwosci Smile Ew skontaktuj sie z xxxxx, rozwieje wiecej watpliwosci i potrafi rzucac cenami Smile
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
VIK
SierraFan Mod


Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 8679
Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków

PostWysłany: Sro Maj 10, 2006 3:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robota fajna - taki swap na 24V, skrzynka MT75 TYLKO Wink
_________________
"KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ajk1212
Nowicjusz



Dołączył: 01 Cze 2004
Posty: 26
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 7:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, czy ktoś może podać mi wymiary silnika 2.9 24v a dokładniej o ile jest szerszy dłuższy od 2.9 12v. Pytam dlatego że 2.0 ohc zamontowany w moim PN-ie pada, wiem że 2.9 12v by się zmieściło a chciałbym coś z większym potencjałem...
Czy silnik(blok) z osprzętem ma więcej niż 60-70 cm długości i 40-50? szerokości ?
_________________
PN 90' 2.0 ohc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Qrde, na dlugosc wejdzie Ci napewno, ale na szerokosc. Nie wiem ile ma dokladnie, ale ponoc pokrywy rozrzadu sie na styk mijają z kielichami Sierry.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Jan
Guru


Wiek: 20
Dołączył: 03 Lip 2004
Posty: 2050
Skąd: Nowy Gierałtów/Wrocław

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 7:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na szerokość do Poldka na 99% nie wejdzie. Wszak jest on pod maską węższy od Sierry, choćby z racji konstrukcji zawieszenia.
_________________
Jan, Liga Włóczęgów, Ziemia Kłodzka [DKL]
'89 Ford Sierra 1.8 GL, Pinto SOHC, 5D liftback, Stratos Silber, LPG [była]
'89 Ford Sierra 2.0i Ghia, DOHC N9A, sedan z klimą, Magenta Rot [jest - moja]
'90 Audi 100 C3 Avant quattro, 2.3 NF, LPG [jest - ojca]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ajk1212
Nowicjusz



Dołączył: 01 Cze 2004
Posty: 26
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedz, 2.9 12v bi turbo się zmieściło, liczyłem że może i 24v się zmieści...
_________________
PN 90' 2.0 ohc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 8:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wiesz, zobacz jak sie zmiescilo. Tam masz rozrzad OHV, w 24V masz 2xDOHC. Glowice sie strasznie rozrastaja.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Feluke
Arcyekspert


Wiek: 20
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 1489
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 9:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


I jak tutaj moze nie wjesc? Przeciez do Scierki prawie wszystko wejdzie, wielka ma komore silnika. Razz

P.S. Tutaj jest link do samochodu marzen.
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?p=2832677#2832677
_________________
Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czacza
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 15 Lis 2003
Posty: 7534
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie Maj 14, 2006 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Feluke - ale wsadzic ciezko. Chyba, ze moim sposobem - od dolu, razem ze skrzynia.
_________________

kombi DOHC 4x4 "Helmut"- wiecznie składam, taki kit-car
!!!UWAGA NOWY NR TELEFONU!!!! 668 034 184!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kasztan
Ekspert


Wiek: 28
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 698
Skąd: Cieszyn, Kraków

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 12:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ajk1212 napisał:
Pytam dlatego że 2.0 ohc zamontowany w moim PN-ie pada, wiem że 2.9 12v by się zmieściło a chciałbym coś z większym potencjałem...


lepiej kup Sierre i wtedy kombinuj Exclamation
wyjściowo masz hamulce takie jak w Polonezie po duużych zmianach
sztywności i lekkości budy Sierry nie uzyskasz nigdy (no i mniej koroduje)
no i przyzwoite niezależne zawieszenie, a nie most na resorach piórowych Confused

pomyśl jak przeniesiesz tą moc ma koła, co ze szperą itp.

chyba, że to ma być okaz do lansu, a nie do jazdy Twisted Evil
_________________
'91 4x4 sedan N9C+lpg+rarb 18mm Cool
'92 rwd kombi N9E+lpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobers
Ekspert


Wiek: 25
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 625
Skąd: Warszawa Centrum ,Grodzisk Mazowiecki

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 5:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spal Poldasa Cool





Bez urazy Very happy
_________________
2.0 CLX EFI DOHC 91r.sedan+japoński shit 01r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maniek GT




Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 12:34 pm    Temat postu: zmiana pojemności w dowodzie rejestracyjnym? Odpowiedz z cytatem

a co z pojemnością w dowodzie trzeba jakoś to zmieniać?jak to wygląda?
_________________
Maniek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
yatta
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 22 Kwi 2004
Posty: 655
Skąd: Warszawa bleee

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 1:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a w dowodzie mozesz miec 1600ccm jak miales wczesniej tyle;)
_________________
cykajacy dohc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Maniek GT




Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 1:49 pm    Temat postu: scorpio na częsci? Odpowiedz z cytatem

ja mam sierke sedana 2.0DOHC i też chcilbym zrobic taki swap, z tego co czytam to naprawde niezły motorek do tuningu za nieduze pieniadze.myślałem żeby kupić takiego scorpio 2.9 24v z angli za nieduze pieniądze wtedy koszt takiej przeróbki byłby naprwde nieduzy:-)
_________________
Maniek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
baracuda
Arcyekspert


Wiek: 18
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1245
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 1:53 pm    Temat postu: Re: scorpio na częsci? Odpowiedz z cytatem

Maniek GT napisał:
ja mam sierke sedana 2.0DOHC i też chcilbym zrobic taki swap, z tego co czytam to naprawde niezły motorek do tuningu za nieduze pieniadze.myślałem żeby kupić takiego scorpio 2.9 24v z angli za nieduze pieniądze wtedy koszt takiej przeróbki byłby naprwde nieduzy:-)

POd warunkiem że zamontujesz automata ze scorpio bo drugie tyle co silnik wyjdzie skrzynia i osprzęt ... nielicząć montażu itp. Rolling Eyes
_________________
Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
yatta
Ekspert


Wiek: 26
Dołączył: 22 Kwi 2004
Posty: 655
Skąd: Warszawa bleee

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 2:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ?
_________________
cykajacy dohc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Maniek GT




Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 2:33 pm    Temat postu: automat nie:-( Odpowiedz z cytatem

to jest juz moja trzecia sierka miałem tez automata i jezdziło sie bardzo wygodnie ale jednak lubie powajchowac i bede szukał manuala.jak nie znajde z manualem to bede szukał samej skrzyni w polsce.podobno ciezko znajśc?bo od 2.0DOHC chyb nie psuje? a po drugie to by nie wytrzymala.
_________________
Maniek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bOOmbeeL
SierraFan Mod


Wiek: 23
Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 3147
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 3:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

yatta napisał:
jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ?


NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!!
_________________
moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
baracuda
Arcyekspert


Wiek: 18
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1245
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 5:22 pm    Temat postu: Re: automat nie:-( Odpowiedz z cytatem

Maniek GT napisał:
to jest juz moja trzecia sierka miałem tez automata i jezdziło sie bardzo wygodnie ale jednak lubie powajchowac i bede szukał manuala.jak nie znajde z manualem to bede szukał samej skrzyni w polsce.podobno ciezko znajśc?bo od 2.0DOHC chyb nie psuje? a po drugie to by nie wytrzymala.


No od dohc nie podejdzie musi być mt75 specjalnie pod V-ke I tak jak wyżej bOOmbeeL napisał niem manuala w scorupach cosworth...
_________________
Ford Sierra kombi 2,0 OHC 1988r
Ford Sierra hb 3D. 2,0 Dohc 1983 Już niema Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Maniek GT




Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Cze 01, 2006 5:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a od zwykłej V-ki 2.9 12v pasuje? i czy wytrzyma?
_________________
Maniek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SierraFan Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedna  1, 2, 3, 4  Następna
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group