Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KoRaL Guru
Wiek: 200 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 2419 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 5:37 pm Temat postu: |
|
|
Maniek GT napisał: | a od zwykłej V-ki 2.9 12v pasuje? i czy wytrzyma? |
Tak, _________________ Mam ambicje by być moderatorem - kupie VW Golf II 1,6TD
Nowy Kontakt 607-189-465 |
|
Powrót do góry |
|
|
xxxxx Arcyekspert
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 1220 Skąd: Gotenhafen
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 8:18 pm Temat postu: |
|
|
bOOmbeeL napisał: | yatta napisał: | jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? |
NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!! |
Mylisz sie bo w Angolowni byly na zamowienie 2.9 24v Bi-turbo na manualu roczniki 92-94. _________________ ......................cossie MK I.......................
......., naprawy i diagnostyka silnikow, TUNING MECHANICZNY kont. 505-689-200 gg. 6021496 |
|
Powrót do góry |
|
|
Neutrino Guru
Wiek: 32 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 2592 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 8:40 pm Temat postu: |
|
|
xxxxx napisał: | bOOmbeeL napisał: | yatta napisał: | jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? |
NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!! |
Mylisz sie bo w Angolowni byly na zamowienie 2.9 24v Bi-turbo na manualu roczniki 92-94. |
Firma Turbo Technics chyba ta co robila Minkery. _________________ Trzeba z żywymi na przód iść, po rzeczy sięgać nowe, a nie z rosołu bobkowy liść przylepiać se do głowy
XR4i N9C '90 Red Dragon Zabija muchy bocznymi szybami
Neutrino Magik Gibkopalcy ( copywright by RAFIk SIERRA) |
|
Powrót do góry |
|
|
Feluke Arcyekspert
Wiek: 20 Dołączył: 09 Lis 2004 Posty: 1489 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 8:58 pm Temat postu: |
|
|
xxxxx napisał: | bOOmbeeL napisał: | yatta napisał: | jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? |
NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!! |
Mylisz sie bo w Angolowni byly na zamowienie 2.9 24v Bi-turbo na manualu roczniki 92-94. |
A wiec bOOmbeeL ma racje. _________________ Sierra 89' HB, 2.3D - moj (niedlugo sie rozpadnie) - SPRZEDAM!
Sierra 90' sedan, 2.0 DOHC GHIA, ASB - juz matki
Scorpio 93' kombi, 2.0 DOHC GHIA - ojca (z nowym Sierrkowym serduszkiem) |
|
Powrót do góry |
|
|
torek Guru
Wiek: 20 Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3649 Skąd: warszawa --> L.O
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sender Juzer
Wiek: 21 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 195 Skąd: 100-lica
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 9:18 pm Temat postu: |
|
|
torek napisał: | a teraz proste pytanie... ktory silnik, mozna podkrecic do wiekszej mocy, Cosworth 2.0T czy Cosworth 2.9 24V? |
2.0T ale wtedy nie wiele z niego zostaje nawet nie bedzie to już 2.0 z tego co widziałem to 778km bez nitro robią z tego silnika _________________ "I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
Don't Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Sierra P100 pick-up |
|
Powrót do góry |
|
|
KoRaL Guru
Wiek: 200 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 2419 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 9:24 pm Temat postu: |
|
|
Sender napisał: | torek napisał: | a teraz proste pytanie... ktory silnik, mozna podkrecic do wiekszej mocy, Cosworth 2.0T czy Cosworth 2.9 24V? |
2.0T ale wtedy nie wiele z niego zostaje nawet nie bedzie to już 2.0 z tego co widziałem to 778km bez nitro robią z tego silnika |
Zależy co rozumiemy przez większą moc? ale 2.0T łatwiej T się zawsze łatwiej tuninguje, niż wolnosący _________________ Mam ambicje by być moderatorem - kupie VW Golf II 1,6TD
Nowy Kontakt 607-189-465 |
|
Powrót do góry |
|
|
bOOmbeeL SierraFan Mod
Wiek: 23 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 3147 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw Cze 01, 2006 11:20 pm Temat postu: |
|
|
Feluke napisał: | xxxxx napisał: | bOOmbeeL napisał: | yatta napisał: | jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? |
NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!! |
Mylisz sie bo w Angolowni byly na zamowienie 2.9 24v Bi-turbo na manualu roczniki 92-94. |
A wiec bOOmbeeL ma racje. |
właśnie Michałku o tym mówie....
na zamówienie to różne firmy różne rzeczy robily... tylko czy dalej miales gwarancje producenta ?!
czy ta firma wystawiala?!
także widzialem takie cacko, ale to nigdy serią nie bylo .... _________________ moje EX:
2x Combi 4x4, Cosworth RWD, Sedan DOHC
Specjalizacja Ford 4x4 -> czesci, naprawy
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
do zabawy "TOY" -> Sierra RWD/4x4 MK1 3d DOHC 16v ~170PS
do wożenia "Maleństwo" -> Scorpio Sedan`93 Cosworth Manual N9 Ghia / LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 5:10 am Temat postu: |
|
|
no, od zwykłej V-ki, innej możliwosci nie ma, wytrzyma spokojnie. _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 6:35 am Temat postu: |
|
|
no to spoko dzieki za podpowiedz wiec poszukam od zwykłej V-ki.narazie musze znależc najlepiej całego scorpio 2.9 24v. _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 7:15 am Temat postu: |
|
|
mam pytanie.znalazłem scorpio 2.9 24v z 97r i ten silnik troszke inaczej juz wygląda.jest on poprostu zabudowany?czy to już poprostu nowszy silnik?jak tak to czy ten też pasowałby do sierki?http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1138801 _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
łysy Ekspert
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lis 2004 Posty: 672 Skąd: na emigracji-Szwecja/Malmo
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 7:54 am Temat postu: |
|
|
Nowszy silnik BOB poprzednie sa BOA....... w BOB rozrzad jest awaryjny patrz kilka postow powyzej _________________ ME1 smokestone sedan 2,0 DOHC EFI '92 gleba (4x koni+4x ventura)
audio in progress pioneer deh p7700mp- gra na fabrycznych glosnikach
czarna XT600 H '86 -byla
Lepiej mieć Parkinsona i rozlewać, niż Alzheimera i nie pamiętać....
nie wiem, nie znam sie,nie orientuje sie......zarobiony jestem!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek GT
Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 9:04 am Temat postu: |
|
|
aha no dzieki to juz wszystko wiem _________________ Maniek |
|
Powrót do góry |
|
|
Speedo Mistrzunio
Dołączył: 16 Mar 2004 Posty: 450 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 9:48 am Temat postu: |
|
|
łysy napisał: | w BOB rozrzad jest awaryjny patrz kilka postow powyzej |
co nie jest tez do konca prawda, bo w 97 poprawili usterke od pewnego nr silnika i w takim modelu z 97 moze byc juz calkiem dobrze _________________ Pozdrawiam
Speedo |
|
Powrót do góry |
|
|
werpec Kandydat
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 76 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 10:19 am Temat postu: |
|
|
Czytam już któryś raz o tych usterkach rozrządu, ale nigdy nikt nic nie napisał dokładnie o co chodzi. Czy to nie jest przypadkiem tak, że trzeba poprostu wyminiać regularnie części eksploatacyjne w odpowiednim czasie, np. napinacz i łańcuch i będzie ok? Przecież te auta nadal jeżdzą po drogach i robią setki tysięcy kilometrów. Gdyby były takie awaryjne to by wszystkie dawno wylądowały na wysypisku!
Wg mojej opini ( jako lajkonika, może nie całkowitegoa, ale..) to większy problem może być z elektroniką , która jest w skorupie spięta ze skrzynią automatyczną, ale nie takie rzeczy się przerabia.
W niemczech parę sierrek z silnikiem BOB jeżdzi po drogach, wiec jest to jednak możliwe, zawsze to naście koni mechnicznych więcej ( BOA 195 KM, BOB 208 KM, jak się nie mylę)
Może ktoś się wypowie autorytatywnie?
Werpeć _________________ Sierra coupe 4x4 2,9 EFI, 1991r. |
|
Powrót do góry |
|
|
yatta Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 22 Kwi 2004 Posty: 655 Skąd: Warszawa bleee
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 11:18 am Temat postu: |
|
|
koszta rozrzadu sa spore same napinacze po 500 zeta
Wiec kupisz motor za ~3, 4k i do tego rozrzad najmniej 2k bez kompromisow na dobrych teilach oczywiscie _________________ cykajacy dohc |
|
Powrót do góry |
|
|
łysy Ekspert
Wiek: 29 Dołączył: 19 Lis 2004 Posty: 672 Skąd: na emigracji-Szwecja/Malmo
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 5:06 pm Temat postu: |
|
|
yatta napisał: | koszta rozrzadu sa spore same napinacze po 500 zeta
Wiec kupisz motor za ~3, 4k i do tego rozrzad najmniej 2k bez kompromisow na dobrych teilach oczywiscie |
no jakos tak to bedzie a z tym poprawianiem to fakt cos bylo ku temu robione ale nie zmienia to faktu ze BOA choc o kilka(nascie) km slabszy (195???km w serii a w BOB 207)to jest konstrukcja o niebo bardziej udana mimo tez nie tanich czesci........
i wlasnie BOA chetnie bym widzial pod maska choc nie wykluczam tez 2.9 12v.........zobaczymy co bedzie _________________ ME1 smokestone sedan 2,0 DOHC EFI '92 gleba (4x koni+4x ventura)
audio in progress pioneer deh p7700mp- gra na fabrycznych glosnikach
czarna XT600 H '86 -byla
Lepiej mieć Parkinsona i rozlewać, niż Alzheimera i nie pamiętać....
nie wiem, nie znam sie,nie orientuje sie......zarobiony jestem!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 6:18 pm Temat postu: |
|
|
Neutrino napisał: | xxxxx napisał: | bOOmbeeL napisał: | yatta napisał: | jak bedzie szukal w angolii takiej skorupy to moze trafic z manualem bo takie chyba byly ? |
NIE BYŁO SERYJNIE COSWORTHA W MANUALU (2,9 24v)
ani takze NIGDY NIE BYLO SERYJNIE Coswortha 2,9 24v 4x4 !!!!!!!!! |
Mylisz sie bo w Angolowni byly na zamowienie 2.9 24v Bi-turbo na manualu roczniki 92-94. |
Firma Turbo Technics chyba ta co robila Minkery. |
Nie. Minker to 2.9 12V |
|
Powrót do góry |
|
|
WitekK Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2003 Posty: 823 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 6:44 pm Temat postu: |
|
|
ale to chodzi Mariusz o to ze ta firma co robila Minkery to przerabiala podobnie Scorupy Cossi _________________ 1.8 R4 Pb+LPG ; 2.3 R4 Pb ; w najblizszym czasie kolejne 2.3 R4 Pb |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią Cze 02, 2006 6:48 pm Temat postu: |
|
|
WitekK napisał: | ale to chodzi Mariusz o to ze ta firma co robila Minkery to przerabiala podobnie Scorupy Cossi |
A to przepraszam, pomyliłem się Dzięki Witek |
|
Powrót do góry |
|
|
KoRaL Guru
Wiek: 200 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 2419 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob Cze 03, 2006 7:44 am Temat postu: |
|
|
yatta napisał: | koszta rozrzadu sa spore same napinacze po 500 zeta
Wiec kupisz motor za ~3, 4k i do tego rozrzad najmniej 2k bez kompromisow na dobrych teilach oczywiscie |
Zamieniłbym te dwie wartość miejscami. Motor za ~2k, a koszt rozrzadu to wlasnie ~4k do 2,9v6 24v Pozatym nie ma innych taili niz dobre do 2,9 Coswortha (brak zamieników) Ceny części zabijają, a nie dość, że zabijają, to spora część jest już nie dostępna lub trzeba czekać "kapeńke" czasu
Pozdrawiam
Ps.: Na starcie w 2,9 Cosworth-cie warto wymienić napinacz! Lubią się rozlatwyać A jak się rozleci silnik to lepiej chyba juz poszukać drugiego silnika według mnie (2,9 prawie jak DOHC ) _________________ Mam ambicje by być moderatorem - kupie VW Golf II 1,6TD
Nowy Kontakt 607-189-465 |
|
Powrót do góry |
|
|
yatta Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 22 Kwi 2004 Posty: 655 Skąd: Warszawa bleee
|
Wysłany: Sob Cze 03, 2006 9:45 am Temat postu: |
|
|
mowie o motorze bob z 97 roku:) wiec za 2k ni huhu nie kupisz _________________ cykajacy dohc |
|
Powrót do góry |
|
|
KoRaL Guru
Wiek: 200 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 2419 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob Cze 03, 2006 9:45 am Temat postu: |
|
|
yatta napisał: | mowie o motorze bob z 97 roku:) wiec za 2k ni huhu nie kupisz |
yhy, bo ja o tym starszym _________________ Mam ambicje by być moderatorem - kupie VW Golf II 1,6TD
Nowy Kontakt 607-189-465 |
|
Powrót do góry |
|
|
werpec Kandydat
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 76 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
Wysłany: Pon Cze 05, 2006 9:03 am Temat postu: |
|
|
Panowie,
Rozumiem, że nikomu się nie przelewa, ale kolejny raz dyskusja rozpoczęta od pytań typowo technicznych schodzi na temat ile to kosztuje i które rozwiązanie jest tańsze.
Oczywiście generalnie koszty są istotne, lecz jeżeli już coś się zaczyna robić przy aucie, to należy się liczyć z kosztami w myśl hasła: no money no funny . Czyli nie mam kasy to nic nie robię, mam to robie na tyle na ile mnie stać.
Co do kosztów zakupu auta, to w anglii można kupić tanio wieloryba 24v (lekko stukniętego), z kosztami transportu ok. 4k PLN, jeżeli za tą cenę mamy auto z 97-98 rocznika to chyba warto zastanawiać się nad silnikiem typu BOB.
Wracając do zagadnień technicznych, czy ktoś jest w stanie wyjaśnić jaki jest problem z tymi silnikami ( oprócz ogólników, że są to gorsze lub lepsze konstrukcje, że rozrząd nie wytrzymuje to jest chyba już jasne, etc), czy problem z elektroniką można łatwo przejść, czy też trzeba stosować jakieś wymyślne sztuczki typu dodatkowe układy elektroniczne itp., vik kiedyś napisał, że może być problem z zamknięciem maski?
Pozdrawiam!
Werpeć _________________ Sierra coupe 4x4 2,9 EFI, 1991r. |
|
Powrót do góry |
|
|
VIK SierraFan Mod
Wiek: 28 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 8679 Skąd: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
|
Wysłany: Sro Cze 07, 2006 4:51 am Temat postu: |
|
|
werpec napisał: | Panowie,
Rozumiem, że nikomu się nie przelewa, ale kolejny raz dyskusja rozpoczęta od pytań typowo technicznych schodzi na temat ile to kosztuje i które rozwiązanie jest tańsze.
Oczywiście generalnie koszty są istotne, lecz jeżeli już coś się zaczyna robić przy aucie, to należy się liczyć z kosztami w myśl hasła: no money no funny . Czyli nie mam kasy to nic nie robię, mam to robie na tyle na ile mnie stać.
Co do kosztów zakupu auta, to w anglii można kupić tanio wieloryba 24v (lekko stukniętego), z kosztami transportu ok. 4k PLN, jeżeli za tą cenę mamy auto z 97-98 rocznika to chyba warto zastanawiać się nad silnikiem typu BOB.
Wracając do zagadnień technicznych, czy ktoś jest w stanie wyjaśnić jaki jest problem z tymi silnikami ( oprócz ogólników, że są to gorsze lub lepsze konstrukcje, że rozrząd nie wytrzymuje to jest chyba już jasne, etc), czy problem z elektroniką można łatwo przejść, czy też trzeba stosować jakieś wymyślne sztuczki typu dodatkowe układy elektroniczne itp., vik kiedyś napisał, że może być problem z zamknięciem maski?
Pozdrawiam!
Werpeć |
BOB jest deko wyższy od BOA, w sierrce MK1 np. stwarza problemy delikatne,a w rozrządzie sypią się ślizg i napinacz lewej strony. _________________ "KRABRAM-VIK" r. zał. 1987. Mechanika silników (prócz DIESLA ), podwozi, ocena st. techn.;TŁUMACZENIA dok. - jęz. niem. PON.-PT. 8.00-15.00. Faktury VAT.
tel.: 0-502-894-108 /zastrzeżonych nie odbieram/ ZAPRASZAM.
Scorpio'93 DOHC/AC/LPG |
|
Powrót do góry |
|
|
Igor250 Fan
Wiek: 30 Dołączył: 08 Gru 2003 Posty: 242 Skąd: choszczno
|
Wysłany: Nie Cze 18, 2006 8:03 pm Temat postu: |
|
|
Co do swapa 24V to u angoli koszt jest okolo1850funtow za te operacje a co do tuningu tego silnika to limitem jest tylko zdolnosc finansowa klijenta. _________________ Czarna strzała 2,9 24V sport/drift edition |
|
Powrót do góry |
|
|
werpec Kandydat
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 76 Skąd: Olsztyn / Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
|