Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tyggg Juzer
Wiek: 28 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 194 Skąd: Gniezno
|
|
Powrót do góry |
|
|
cossi86 Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 816 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie Lis 13, 2005 12:38 am Temat postu: |
|
|
Czy ktoś ze sierrafanów założył już blosa. Wiem że w skorupkach już jest i efekt jest pozytywny.
Czy orientuje sie ktoś czy blosa można założyć do 1,6 na gaźniku ?? _________________ FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB |
|
Powrót do góry |
|
|
bazoo1980 Ciekawy
Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 3:05 pm Temat postu: |
|
|
Hmm, a czy do 1.8 OHC na gazniku, z instalacja pierwszej generacji, wystarczy zamiast miksera wstawic taki BLOS co to jest na allegro za 344? |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
|
Powrót do góry |
|
|
yatta Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 22 Kwi 2004 Posty: 655 Skąd: Warszawa bleee
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 5:23 pm Temat postu: |
|
|
To jak z tym "bolsem" - mozna go podpiac do dohca efi i ustawic? _________________ cykajacy dohc |
|
Powrót do góry |
|
|
yatta Ekspert
Wiek: 26 Dołączył: 22 Kwi 2004 Posty: 655 Skąd: Warszawa bleee
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 6:52 pm Temat postu: |
|
|
Gdzies czytalem ze moga byc problemy z ustawieniem tego - ale jak mozna to chyba sie bede musial zainteresowac To jest wpinane zamiast miksera rozumiem? Duzo klopotow jest z montazem? No i jak to dobrac? Sa rozne srednice przelotu? Ciekawe czy taka jak w dohc bedzie.
Aha no i widzialem rozne blosy. U Demadesa nie ma zadnej elektrnoiki w nim a w tym na stronie http://czakram.pl/katalog1.php?name=blos jest. O co chodzi:) _________________ cykajacy dohc
Ostatnio zmieniony przez yatta dnia Nie Gru 25, 2005 7:06 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 7:05 pm Temat postu: |
|
|
blos ma zewnetrzna srednice 70 lub blisko kolo tego, nie ma wyboru srednic, trzeba sobie przejsciowki zalatwiac jak cos, na forum scorpio nie jeden w dohcu ma i sobei chwali _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
toyman Guru
Wiek: 27 Dołączył: 31 Gru 2004 Posty: 2892 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 7:35 pm Temat postu: |
|
|
Proponuje zeby na temat BLOSa wypowiedzieli sie ci koledzy z Malopolskiej zony,ktorzy juz to zamontowali - widzialem na ostatnim spocie integracyjnym co najmniej dwa BLOSy - jeden w 2.0 OHC EFi - jezlei sie nie myle "lamera" a drugi w czyjejs scorupie 2.9 V6. Z rozmow z osobnikami wspomnianym wynikalo, ze spalanie wcale nie jest jakies masakryczne, a parametry ponoc lepsze niz na benie. Czy tak jest rzeczywiscie - nei wiem - nei mialem okazji osobiscie powozic Sierrki z BLOSem - nie mam porownania. W kazdym razie - sa u nas na forum ludzie ktorzy to maja wiec niech oni sie wypowiedza ... a swoja droga - DeMaDeS - wspominales ze sam bedziesz montowal - wyszlo cos z tego ? _________________ Projekt 2.1 OHC EFi T - LEGO - wciaz w pudelku ...
Projekt 2.1 OHC LPG N/A TB - a kto umarl ten nie zyje ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hallogen SierraFan Mod
Wiek: 30 Dołączył: 21 Maj 2005 Posty: 2748 Skąd: KRAKÓW-MIASTO GWIZDAJĄCYCH ŚLIMAKÓW:P
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 7:42 pm Temat postu: |
|
|
ja montuję za tydzien blosa do mnie do 2.0 DOHC mam też mechesa co to robi i załatwia blosy i takie tam rózę gazowe graty.
do tego dochodzi reduktor o większej wydajności i oczywiście stożek....
po założeniu wstawie fotki i napiszę co i jak ) _________________ Było: 2.0 OHC EFI 1985 Sport Coupe Ghia
Jest: 2.0 DOHC EFI 1991 sedan + LPG + Alu 15``
HSS zobacz http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=19058
sierrofon 504-006-336 /zastrzeżone wsadźcie sobie w kieszeń/ |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 7:53 pm Temat postu: |
|
|
dzisiaj z rana mimo swieta wpadlem na pol godizny do garazu i zalozylem BLOS a , postepujac wg innstrukcji wkrecic srubke od skladu meisznaki glownej i jalowej, odkrecic glowna o 2,5 obrotu, jalowa o 1,5 obr, przekrecilem kluczyk i chodzi, potem sonda lambda miernik, mala regulacja na mieszanke kolo 14,7:1 i jezdzi, odpala lepiej niz na mikserze standardowym, do tego duzo lepiej wchodzi na wysokie obroty i lepiej przyspiesza, srubki na reduktorze nie ruszalem, zostala tak jak byla na mikserze ustawiona. _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Sz. Fan
Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 226 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 8:52 pm Temat postu: |
|
|
Tak się składa, że akurat wczoraj założyłem BLOSa do mojego DOHCa. Wszystko jest super, ale nie jest jeszcze założony tak jak bym tego chciał. Cały mój problem rozbija się o to, że w całych Kielcach nie mogę dostać gładkiej (na razie mam zrobione na karbowanej i wygląda to paskudnie...)rury gumowej średnicy wewnętrznej 70 mm. Odwiedziłem prawie każdy sklep motoryzacyjny, składnicę PKSu i nic. Została mi tylko Agroma.. Może ktoś z Was będzie wiedział gdzie ja mogę taką rurę kupić?? Może od jakiegoś auta jest taki dolot??? A tak wracając do tematu - BLOSa umieściłem między tłumikiem szmerów ssania a gumowym kolankiem, w miejscu gdzie normalnie jest zawór wolnych obrotów (jego przeniosłem). Jak tylko skończę definitywnie, to postaram się zamieścić zdjęcia. BLOS jest na razie wyregulowany "na oko" (w niedługim czasie jadę na analizator). Na razie zauważyłem, co następuje: silnik chodzi niesamowicie równo, nie telepie nim, autko stało się dużo żwawsze ,elastyczne, szybko wchodzi na obroty i szybko z nich schodzi (na mikserze schodziło z obrotów bardzo leniwie), nie ma efektu spadku obrotów w ostrych zakrętach, przejście z benzyny na gaz jest w ogóle nie odczuwalne. Odnoszę również wrażenie (niestety nie poparte hamownią), że na gazie lepiej się zbiera jak na benzynce. Co do spalania-jeszcze nie sprawdzałem. Ogólnie, jeśli chodzi o BLOSA-JESTEM ZA!!! _________________ sierra GT 2.0 DOHC EFI 92r. LPG+BLOS |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 10:14 pm Temat postu: |
|
|
A moze ktos napisac numer katalogowy BRC tego blosa bez elektroniki.
I gdzie kupowaliscie jakis sklepik internetowy bo jestem zdecydowany tylko szukam sprzedawcy _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
cossi86 Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 816 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie Gru 25, 2005 10:24 pm Temat postu: |
|
|
Bywają na allegro trzeba szukać _________________ FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB |
|
Powrót do góry |
|
|
ZeT Guru
Wiek: 21 Dołączył: 16 Lis 2003 Posty: 3043 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 8:39 am Temat postu: |
|
|
No właśnie dajcie info gdzie to kupić i za ile? _________________ Było: 2.0 EFI 87r. Ghia++ <CombaT Edition>
Jest: Escort kombi 97r. 1.6 16V
Wiosna 2007: MKI 3D 2.0T Cosworth 2WD ~270BHP
Agencja Interaktywna
!! AKTUALIZACJA, CZĘŚCI 2.0 OHC EFI!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 21 Maj 2004 Posty: 922 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 9:10 am Temat postu: |
|
|
Ja często widze dostawce z firmy "Czakram" Jak go zobacze to sie zapytam. _________________ Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym.
Ostatnio zmieniony przez Grzesio dnia Pon Gru 26, 2005 9:43 am, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Mestwin_Krol Szpenio
Wiek: 21 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 385 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 9:32 am Temat postu: |
|
|
wracając do osiągów na blosie to mój znajomy założył do poldolota z silnikiem rovera i pojechał na hamownie:
moc jest taka sama jak na benzynie, ale moment sie przeniusł trochę niżej i nie jestem pewien czy nie wzrósł troszeczkę, stąd Paweł Sz. możesz mieć wrażenie że lepiej sie zbiera _________________ Ford Sierra 2.0i OHC EFI "KARAVAN" '88
Ford Sierra 2.0 OHC WEBER 2V + LPG 5D HB '86 -> na części 502 84 78 26 |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Sz. Fan
Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 226 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 9:53 am Temat postu: |
|
|
Według mnie zbiera się lepiej a co najważniejsze ciągnie równo od samego dołu do samej góry. Nie ma takiego momentu "zmulenia" jaki występował przy ok. 4 krpm. _________________ sierra GT 2.0 DOHC EFI 92r. LPG+BLOS |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 10:16 am Temat postu: |
|
|
u mnie na 80 procent przy wysokich obrotach brakuje gazu wiec czeka mnie dolozenie drugiego reduktora ... :/ _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 21 Maj 2004 Posty: 922 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 10:27 am Temat postu: |
|
|
Dem a nie lepiej jednego większego taki np. do 250KM _________________ Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym. |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Sz. Fan
Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 226 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 10:45 am Temat postu: |
|
|
Z tego co czytałem, to lepiej jeden dobry reduktor obsługujący większą moc niż przekombinowanie z dwoma. Poza tym większa średnica przewodu miedzianego doprowadzającego gaz do reduktora też jest ważna przy większych silnikach (u mnie np. wszystko jest ok przy standardowym parowniku i przewodzie) _________________ sierra GT 2.0 DOHC EFI 92r. LPG+BLOS |
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Sz. Fan
Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 226 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 11:18 am Temat postu: |
|
|
Ja dopadłem na ALLEGRO. Cena waha się między 350-370 zł. _________________ sierra GT 2.0 DOHC EFI 92r. LPG+BLOS |
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesio Ekspert
Wiek: 25 Dołączył: 21 Maj 2004 Posty: 922 Skąd: Lwówek Śląski
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 3:21 pm Temat postu: |
|
|
No to cena nie jest mała Chociaż porównując do standardowego miksera to tylko lub az 4 razy więcej. _________________ Turkusik 2.0 OHC 84' Pb + LPG Hb (oddany tacie)
Sreberko 2.0 DOHC 92' Pb sedan
Lepiej być pesymistą i zostać mile zaskoczonym niż być optymistą i chodzić wiecznie zmartwionym. |
|
Powrót do góry |
|
|
cossi86 Ekspert
Wiek: 20 Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 816 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon Gru 26, 2005 3:44 pm Temat postu: |
|
|
Nie tak ciężko jak mikser gazu do gaźnika Vebera 2,0 _________________ FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC był Automat jest MANUAL + GHIA + PB + LPG + BLOS + ABS
FORD SIERRA 1992 2.0 DOHC SAPHIR -> PB |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto Gru 27, 2005 10:38 pm Temat postu: |
|
|
Licytuje to na allegro zobacze tez u jakiegos loklnego dystrybutora brc moze bedzie taniej niz na allegro _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
lamer Fan
Wiek: 27 Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 281 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Gru 28, 2005 8:13 am Temat postu: |
|
|
Przejechalem na LPG z blosem jakies 4kkm, wiec czas juz cos napisac
Do swojego ohaca zalozylem go tak:
Na fotce jeszcze nieco przydlugi waz doprowadzajacy LPG w fazie lotnej.
NIe bede porownywal Blosa z zwyklym mikserem, bo.... bo zwyklego miksera nigdy nie mialem, instalke LPG od razu zalozylem z Blosem.
Dosc duze to ustrojstwo, wiec oryginalny filtr z pucha poszedl na polke, a w jego miejsce przyszedl stozek - zwykla tandeta made in czajna za 40PLN.
Reduktor mam BRC ATE90E 100kW, ale dobrze jest miec reduktor z wiekszym zapsaem, bede go przerabial jak Dem w FAQ'u opisal. Reduktor mam rozkrecony na maksa. Po zalozeniu "bolsa" i pierwszych jazdach bylem w lekkim szoku. Autko zbieralo mi sie zdecydowanie lepiej niz na benie i ciagnelo rowno od 2krpm. Drugi raz doznalem szoku po wyjezdzeniu calej butli - splanie 18l/100 - 100% jazd po miescie. No i ja glupi lamer, nie myslac zaczalem krecic blosem i reduktorem i troche osiagi popsulem .
Dopiero po chwili po rozregulowaniu przyszlo olsnienie, ze przeciez caly czas jedzilem prawie do odciecia na kazdym biegu. Obecnie spalanie mam w granicach 14-15l/100 - miasto, 10-11trasa, ale nie jezdze jak emeryt i chetnie naciskam dosc mocno na ten pedal po prawej. Blosa regulowalem "na oko". Fachowo powinno sie go ustawiac na analizatorze spalin: Przy 3.5krpm krecic duza sruba do uzyskania max CO2 i min CO, pozniej to samo na wolnych obrotach, ale krecac juz mala sruba.
Mimo, ze jeszcze nie mam go wyregulowanego tak jak powinno byc, autko jezdzi mi conajmniej tak jak na benie i jest bardziej elastyczne. Na LPG pracuje rowniutko, ladnie trzyma wolne obroty i ladnie tez sie na obroty wkreca. Generalnie, jak mi sie skonczy gaz i musze jechac kawalek na Pb to czuje sie lekko rozdrazniony z tego powodu Bardzo lubie LPG i moja sierrka tez
Po 4kkm nie mialem jeszcze zadnego strzalu LPG i mam nadzieje, ze nie bede mial, bo nie mam zadnych klap antywybuchowych Co do odpalania na LPG tez sie nie wypowiem, bo jeszcze tego nigdy nie robilem. Odpalam zawsze na PB
Blosa kupielm na FST od juzera "Maup", on tez wystawia je na allegro. Ja zaplacilem 340PLN + wysylka bez zbednych licytacji.
Ktos pytal o nr katalogowy, wiec podaje nr mojego:
12MX 7700 0021 _________________ Czarna Kombi '91 2.0 OHC Efi i złe LPG co to niszczy silniki, podawane przez "Bolsa"
--
"...Mógłbym być wielki gdybym chciał, gdybym choć trochę ambicji miał..." |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pią Gru 30, 2005 10:03 pm Temat postu: |
|
|
Kupilem blosa w firmie CZAKRAM http://czakram.pl/kontakt.php
W oddziale w legnicy. Kosztowal mnie 347zl.
Beda mieli tez jakies redukcje aby go zapiac np na rury o mniejszej srednicy ale czy akurat u mnie odpasuja okaze sie po nowym roku jak beda mieli dostawe.
Wstepne ogledziny troche mnie zmartwily albowiem spodziewalem sie wiekszej powierzchni przy pelnym otwarciu przepustniczki blosa.
Wstepne wyliczenia pokazaly ze pole to wynosi ok 14 cm2(rzeczywiste bez srodkowej tulejki).
Przy polu zwyklego miksera "30" wynoszacym 7 cm2 jest to 2 krotny wzrost na +.
Srednica przepustnicy 5.5 i przy polu 23,7. minus opory przepustnicy da ok 22.5 cm2.
Roznica jeszcze jest na niekorzysc blosa.
Mam nadzieje ze moj DOHC nie korzysta z pelnej przepustowosci zasysanaego powietrza. Ale to sie okaze
po nowym roku jak przyjda redukcje i chceci _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Pon Sty 02, 2006 10:42 am Temat postu: |
|
|
Waldek napisał: | Przy polu zwyklego miksera "30" wynoszacym 7 cm2 jest to 2 krotny wzrost na +.
Srednica przepustnicy 5.5 i przy polu 23,7. minus opory przepustnicy da ok 22.5 cm2.
Roznica jeszcze jest na niekorzysc blosa.
Mam nadzieje ze moj DOHC nie korzysta z pelnej przepustowosci zasysanaego powietrza. Ale to sie okaze
po nowym roku jak przyjda redukcje i chceci |
Z zasady działania zwykłego miksera czy BLOS'a wynika, że muszą one mieć zwężkę Venturiego, aby wytworzyć skok podciśnienia konieczny dla poprawnego działania parownika/reduktora. I tego się nie da przeskoczyć, zwężka ZAWSZE musi być w instalacji tego typu. Konieczność jej istnienia została usunięta w instalacjach III i następnych generacji. A rewolucja w BLOS'ie polega na zastosowaniu zwężki o zmiennej geometrii/polu, co pozwala na minimalne konieczne tłumienie dolotu w pełnym zakresie obrotów/zapotrzebowania silnika na powietrze.
Przez analogię można porównać działanie silników gaźnikowych i tych z wtryskiem. Z takiego porównania wynika, że silnik gaźnikowy będzie miał zawsze słabsze parametry w porównaniu z tym samym silnikiem zasilanym wtryskiem. Po prostu zwężka Venturiego w gaźniku spowoduje, że silnik taki będzie słabiej "napowietrzony", niż ten z wtryskiem.
Wnioski z powyższego są następujące:
1) Silnik z mikserem czy BLOS'em praktycznie zawsze będzie miał gorsze parametry mocowe niż ten sam silnik zasilany benzyną, ale bez zwężki.
2) Niewielka zwężka w dolocie (np. BLOS) zazwyczaj powoduje przesunięcie momentu maksymalnego w kierunku niższych obrotów kosztem mocy maksymalnej (wysokie obroty). Zwykły użytkownik ma wtedy odczucie, że silnik lepiej "ciągnie" - do "cywilnej" jazdy nie używa się wysokich obrotów. _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
DeMaDeS Guru
Wiek: 21 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 2141 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sro Sty 04, 2006 12:30 pm Temat postu: |
|
|
spalanie na blosie na 4tym beigu okolo 11 litrow na setke w 2.8 _________________ i po sierze... |
|
Powrót do góry |
|
|
Waldek Fan
Wiek: 26 Dołączył: 14 Lis 2003 Posty: 230 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Sob Sty 07, 2006 9:59 pm Temat postu: |
|
|
Zamontowalem blosa u siebie. Zastosowalem do tego zakupione elementy gumowe tj:
2x przelotka blos fi70 na fi60 kod brc 12MX77990101
1x kolanko fi70 na fi70 kod brc 12mx77990113
wszystkie te elementy sa przeznaczone do blosa.
koszt ich to ok 50 zl
Blosa wstawilem tuz za puszka tlumika szmerow. Przecialem rurę dokladnie na srodku miedzy zaworem wolnych obrotow a tlumikiem i za pomoca gum przelotek umocowalem blosa. Jest pochylony w strone silnika
aby klapa sie swobodnie zamykala. Niestety ( a moze lepiej) orginalne fordoskie kolanko okazalo sie za dlugie. Takze za dluga okazala sie rura za zaworem wolnych obrotow wiec i ona ulegla skroceniu. W miejsce fordoskiego poszlo kolanko gumowe brc. Ma ono wiekszo srednice niz ford i nie jest karbowane wiec powinno ciut polepszyc przeplyw powietrza.
Jak dorwe aparat cykne fotki. Do tego uzylem kilku opasek cybantowych aby calosc poskrecac. Wyglada w miare porzadnie co mnie tez b cieszy. Do tego zastosowalem przewod do gazu fi19 a ze parownik mam kolo kolektora dolotowego to droga znaczna.
Teraz regulacja. Jako ze posiadam parownik lovato electric rge92 wysluzony wiekiem regulacja jest jeszcze niekompletna.
Tu od razu zalecenie - uwazam ze aby dobrze to wyregulowac trzeba analizatora spalin(zrobie to po 1 wyniku spalania tzn przejade caly zbiornik). Ja wstepnie posluzylem sie sygnalem z lambdy.
Odkrecilem duza srube 2.5 raza. mala 1.5, baczna do przepustniczki blosa wykrecilem. w parowniku: metalowa gorna wykrecilem na maxa. plasikowej nie ruszalem choc testowalem rozne jej ustawienia.
Odpalam zawsze na benzynie. Przejscie na gaz troche bardziej plynne aczkolwiek nieraz mam wrazenie ze troche gorzej niz na mixerze(moze dluzsza droga przewodu itp. Wyniki z sondy byly nastepujace. Wolne obroty mimo regulacji sruibka na blosie mieszanka bogata. wine za ten stan rzeczy ponosi srubka z parownika wykrecona na maxa stad wieksze cisnienie gazu. Wiec wstepnie zadna roznica w reakcji na wolnych obrotachgdy krece mala srubka . Jedynie skrecenie srubki w parowniku zubaza mieszanke na wolnych.
Rozpoczalem testy na srednich. rozkrecalem srubke duza az uzyskalem bogata mieszanke przy ok 3 tys po czym ja skrecilem. roznica miedzy bogata a uboga sa niewielkie wiec potrzebny jest analizator aby sobie nie wypalic portfela lub zaworow.
W czasie testow drogowych okazalo sie ze prawdopodobnie parownik nie daje rady(moc jego wynosi do 92kW w co niewierze). Auto przy predkosci ok 150-170 b wolno przyspiesza wyniki z sondy pokazuja b uboga mieszanke gdzie przy przyspieszaniu od 90-110 widac ze jest ona bogata (max wdepniecie pedalu gazu).
Podobne testy predkosciowe na benzynie pokazuja ze caly czas jest bogata mieszanka i lepiej przyspiesza.
Teraz osiagi.
Benzyna - auto zaczelo wkoncu wlasciwie jezdzic. Pali laka na 2 i jak sie uda na 3. nie ma ospalej reakcji przy 4 tys wzwyz na 2 biegu jak to sie dzialo z mixerem na pokladzie.
Gaz - roznica kolosalna w stosunku do mixera. z tym ze ciagle jest odczuwalne zamulenie powyzej 4.5 tys 2 bieg i 3 bieg tez auto gorzej przyspiesza. Na mixerze katastrofalne zamulenie zaczynalo sie od 4 tys i auto wogole nie przyspieszalo(tu akurat brakowalo tlenu). Mysle ze wina moze lezec po stronie parownika, ktory nie daje tyle gazu.
Reakcja na wcisniecie pedalu gazu- wciskasz na maxa leci lepiej nie jak na mixerze trzeba utrzymywac podcisnienie aby to sie jakos "rozpedzalo"
aczkolwiek gdy juz parownik niewydala czuc to tez pod stopa.
Zuzycie gazu nie wiem
Wlasnie zatankowalem do pelna.
wczesniej osiagalem wyniki na poziomie 10l/100 przy predkosci ok do 130
Po testach drogowych przy maxymalnym bucie, ciaglej regulacji na postoju oraz nieszczelnej instalacji po montazu blosa,
przejechaniu 90km na mixerze i 50km na blosie (tylko przebieg lpg bo tak zlicza moj komputer) spalanie wyszlo 14l
po kolejnym tankowaniu wyjdzie wlasciwy wynik
W chwili obecnej ustawilem: 0.5 obrotu malej srobki ok 3-3.5 obroty duzej
na wolnych mam bogata na reszcie uboga. Wkrecilem lekko srubke od wysokosci przepustniczki blosa bo mailem wrazenie ze na zimnym gorzej zapala.
To tyle z placu boju. W chwili obecnej mimo wydania na wszystko ok 420 zl jestem zadowolony z efektu. Za jakis czas powalcze z parownikiem aby spelnienie bylo calkowite _________________ 2.0 DOHC EFI Sedan '92 szary metalik +LPG BLOS
Lubin Dolnoslaskie
Sprzedam czesci ze scierki
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=33519 |
|
Powrót do góry |
|
|
a.turowski Arcyekspert
Wiek: 30 Dołączył: 05 Maj 2005 Posty: 1024 Skąd: Warszawa-Anin
|
Wysłany: Nie Sty 08, 2006 6:56 am Temat postu: |
|
|
No to gratuluję !!!!! No i czekamy na kolejne wieści z placu boju.
Ja zastanawiam się nad BLOS'em, ale nie chciałbym rezygnować z benefitów instalacji II generacji tzn. automatycznego ustawiania składu mieszanki na podstawie sondy lambda. Instnieje coś takiego jak BLOS z silnikiem krokowym, ale na razie wolałbym spróbować sterować normalny BLOS instniejącą instalacją w moim samochodzie. Niestety nie znalazłem jeszcze nigdzie na necie schematu testera do Autronic AL600 - na elektoda.pl też cisza. Ma może ktoś ?!!
P.S. Z niewydolnością parowników na BLOS'ie to znana sprawa. Opisy mocy na ich obudowach uwzględniają zastosowanie miksera, a on z założenia max. moc silnika ogranicza. Jak wsadzisz BLOS, który nie przytyka tak dolotu, to zaczyna brakować gazu przy wysokich obrotach. Do DOHC trzeba pakować parownik z oznaczeniem min. 170KM albo i więcej.
P.S.2) Waldek, a jak z legalnością BLOS'a? Nie czepią się na przeglądzie, że to nie jest instalka II generacji. U Ciebie prawdopodobnie nie, bo pewnie wcześniej miałeś I gen..... _________________ Ford Sierra Ghia DOHC 2.0i N9C, ABS i LPG II gen. |
|
Powrót do góry |
|
|
|